O'hellige jul, nå er jeg snart i mål.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
sclalars skrev:
Jeg satte på den Pink Floyd'en du snakket om, fyttihelve........ å det romla her ja ;D

mvh
Lars
Bare å henge opp en 30-40 akustikk dingser så blir det nok bra ::)

NOT.

Deilig med litt bånndrag imo :)

/jan

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
bjornh skrev:
Hva er det du har målt, sier du?
Tror kanskje Roda skal svare på det, satt bare å kopa jeg ;D amatør som jeg er.

Han målte frekvensgangen tror jeg?

mvh
Lars

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.629
Torget vurderinger
12
Flott rom Lars og utrolig tålmodighet :)
Tips: En enkel lampe med rød skjerm vil gi rommet et lite innslag av farge og varme :)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Polkagris skrev:
Hei. Jeg har et rom svært likt dine mål, men litt høyere under taket. Hos meg var det umulig å få god lyd
uten akustiske tiltak. Merk at mine erfaringer i dette rommet kun er med KEF Reference 4 (gamle modellen).
Jeg har til sammen 18 paneler laget av 5 cm Rockwool her nede. Meget viktig å dempe refleksjoner i taket også, og på veggen
bak lytteposisjon i tillegg til sideveggene. Jeg spiller på kortveggen, helt klart best hos meg. I tillegg til panelene, har jeg noen tykke absorbenter
som går fra gulv til tak i hjørnene, for bedre basskontroll. Bassen kan bli vrien, svært vanskelig å få jevn uten romkorreksjon her i allefall.
Med subwoofere og romkorreksjon har det blitt bra her.

Helt utrolig flott rom du har fått da, og lykke til med lyden.
Takk Polka!

Har du samme tak med sånn type himling? Virker som himlingen her bryter opp veldig bra. Har jo noen punkter i rommet som ikke akkurat er romlefri, men i lytteposisjon er det overraskende bra her.
Kommer nok uansett til å få lagd meg noen bassfeller i hjørnene.
Hypex forsterkeren som sitter i sub'en min har jo en hel del justeringsmuligheter, og Roda justerte på den samtidig som han kunne se resultatet på PC'en men det spillte. Det virket som var en glimrende løsning. Og i tillegg var det ikke mye flytting/vinkling av høyttalerne man skulle gjøre før det forandret seg totalt.
Her i dette rommet og med de høyttalerne jeg har, var det direkte pekende mot lytteposisjon som ga det beste resultatet.

mvh
Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
lassemann skrev:
Kjempefint rom :)

Flott håndtverk og smak! Gratulerer..

mvh
lassemann
Takk for rosende ord Lasse.
Moro å kunne lage noe med egne hender ja. Synes litt synd på de med ti tommeltotter, som må få andre til å gjøre alt for seg. Nei, det er godt man bare har ni :)

mvh
Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
JanR skrev:
sclalars skrev:
Jeg satte på den Pink Floyd'en du snakket om, fyttihelve........ å det romla her ja ;D

mvh
Lars
Bare å henge opp en 30-40 akustikk dingser så blir det nok bra ::)

NOT.

Deilig med litt bånndrag imo :)

/jan
Ja, dingser er flotte greier. Har alltid likt dem ;D

Joa, bra med bånndrag, men det er litt dumt når hemmoridene mine går i selvsving ;D ;D

mvh
Lars

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.296
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
sclalars skrev:
Joa, bra med bånndrag, men det er litt dumt når hemmoridene mine går i selvsving ;D ;D

mvh
Lars
Høres ut som en lei opplevelse!!! ;D ;D ;D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.103
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Vi målte bare litt frekvensgang og litt resonans.
Det funker som bare fanken allerede, synes jeg.
Ikke noe å tenke på med det første med akkudingser og greier.
Skal det noe inn, så må det være noe som tar den 32Hz-en.

Noen målinger. Dette var i starten og jeg glemte å ta screenshots etterhvert som vi justerte og vinklet. :-[

Bass-sveip:

Fullfrekvens-sveip med RT60-søyler, med og uten sub:

RTA med og uten sub. Det ser jo ikke noe videre ut, det ble bedre etter litt justeringer.
Uansett ikke noe paddeflatt, men det funker på musikk endog. ;)

Jeg ville ikke gjort en dritt, Lars. Bare spilt musikk en stund og så dersom behovet oppstår vurdert noen tiltak.

R

Vedlegg

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
590
Torget vurderinger
2
Artig å høre at det blei bra :D
32Hz,e det Dark Side Of The Moon som har blitt testa ;)

mvh Filip

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
Tips: En enkel lampe med rød skjerm vil gi rommet et lite innslag av farge og varme :)
Hehe, hørtes bra ut. Bør vel i tillegg dra ned å hente meg en av de negressene som går på Karl Johan samtidig da?

Neida, berre kødda ;D ;D Kjenner at det snart begynner å bli på tide med Cognac'en her nå, ølen slutter snart å virke ;D ;D

mvh
Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
F.E. skrev:
Artig å høre at det blei bra :D
32Hz,e det Dark Side Of The Moon som har blitt testa ;)

mvh Filip
He he, du tok den kjapt. Ble nesten uutholdelig å høre på den på litt volum her. De aller fleste ålatene spiller som en drøm her nå, men må holde meg unne den til jeg har fått gjort noe med 32'ern ;D

Mvh
Lars

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
590
Torget vurderinger
2
Hehe,ikkje bekymre dæ,spill i vei,hadde vel vært verre med dropp ved 32Hz,hadde det ikkje ;) Skål og gratulere med nytt rom :D

mvh Filip

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Noen flere bilder er på sin plass nå.

Først en liten prøvemontering og avstandsmålinger for å finne ut hvor de forskjellige delene skal stå.
Vi har også demontert toppen på høyttalerne for å se hvordan det så ut med sandnivået. Vi merket at det rant ut litt sand under frakta ned trappa.

Her har vi begynt å sette sammen racket igjen. Faen de er tunge de hyllene i stein.

Første komponentene på plass. Vi trakk racket litt ut fra vegg, så det skulle bli litt lettere tilgang til komponentene bak.
Ha, deilig å kunne gjøre som man vil, uten at kjærringa bryr seg ;D

Hmm, ser at jeg må få fjernet noen fingermerker fra Moss her ;D

mvh
Lars

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.296
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Må si at jeg er utrolig imponert over håndtverket her, både på stereo, rack og rom!!! Rålekkert!!! ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Gratulerer så mye med ny egen hule.
Det ble jo riktig så fint og sikkert veldig deilig å kunne få gjøre som en vil........forhåpentligvis ::) også i fremtiden.

Det at det er mye skeivheter i "bestemors" hus er du ikke aleine om, i mitt hus bygd 65 år seinere er det f...
nesten ikke noe som er i vater, og det er ikke bare vatring som er dårlig.
Frontveggen bak HT. er 3-4 cm lengre fra sweetspot ytterst på venstre side i forhold til høyre.
Klesskap i andre har kontakt med vegg midt på og så er det opp mot 1,5 cm glippe øverst og nederst.

Isoler sub og HT. fra gulvet med egnet (tyngdemessig) materiale som jeg ser på gulvet der e.l.

Mvh.KW

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.524
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Gratulerer med flott hule, det er veldig herlig å kunne ha en sånn egen hule ;)
Artig og flott HT løsning du har kommet opp med her, sammen med mange andre flotte komponenter :)

gismo

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.629
Torget vurderinger
12
sclalars skrev:
Trondmeg skrev:
Hehe, hørtes bra ut. Bør vel i tillegg dra ned å hente meg en av de negressene som går på Karl Johan samtidig da?

Neida, berre kødda ;D ;D Kjenner at det snart begynner å bli på tide med Cognac'en her nå, ølen slutter snart å virke ;D ;D

mvh
Lars
Helt seriøst. Det fungerer for å lage et bittelite fargeinnslag. Det blir IKKE horete. Jeg mente rød skjerm, ikke rød lyskilde ;)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
KW skrev:
Gratulerer så mye med ny egen hule.
Det ble jo riktig så fint og sikkert veldig deilig å kunne få gjøre som en vil........forhåpentligvis ::) også i fremtiden.

Det at det er mye skeivheter i "bestemors" hus er du ikke aleine om, i mitt hus bygd 65 år seinere er det f...
nesten ikke noe som er i vater, og det er ikke bare vatring som er dårlig.
Frontveggen bak HT. er 3-4 cm lengre fra sweetspot ytterst på venstre side i forhold til høyre.
Klesskap i andre har kontakt med vegg midt på og så er det opp mot 1,5 cm glippe øverst og nederst.

Isoler sub og HT. fra gulvet med egnet (tyngdemessig) materiale som jeg ser på gulvet der e.l.

Mvh.KW
Takk for det KW.
Har jo alltid, så lenge jeg har kjent dere i OAS, vært litt misunnelig på deres mulighet til å spille musikk når lysten er tilstede. Og nå kan jeg endelig gjøre akkurat det.

mvh
Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
Gratulerer med flott hule, det er veldig herlig å kunne ha en sånn egen hule ;)
Artig og flott HT løsning du har kommet opp med her, sammen med mange andre flotte komponenter :)

gismo
Takk takk Gismo. Og yes, jeg er meget fornøyd med å ha egen hule. Jeg tror vi mannfolka har litt behov for å ha et sted å kunne trekke seg tilbake til. Snakket med Roda om akkurat det når han var her, og vi var veldig enige om det tema. Kvinnfolk er litt flokkdyr, som hele tida søker det sosiale samværet, mens vi mannfolka (jegeren) liker å være litt for oss selv.
Noen som er uenig her? ;D

mvh
Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
sclalars skrev:
Trondmeg skrev:

mvh
Lars

Helt seriøst. Det fungerer for å lage et bittelite fargeinnslag. Det blir IKKE horete. Jeg mente rød skjerm, ikke rød lyskilde ;)

Jeg vet det Trond, og jeg tar deg seriøst. Men i går kveld, ble jeg litt på "snurrer'n" og kom i litt køddehumør, so to speak ;) Og da kommer de skitne tankene i tillegg ;D

Håper du ikke ble fornærmet.

Mvh
Lars (som er åpen for alle gode forslag)

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Gratulerer Lars, dette så skikkelig bra ut.
Fint å ha et sted hvor man kan slappe av og kople helt av, uten tanke på andre. Fint å kunne flytte på høyttalerene også, for best mulig lyd, uten at det går ut over et eller annet eller andre.
Lykke til, og kos deg :)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Den aller første prøvelytting i dette nye rommet. Spenningen var stor (i hvert fall fra min side). Roda hadde som dere ser et litt mer avslappet forhold til det ;D

Av mangel på et bedre sted å plassere vinylsnurrer'n, så havnet den oppå Conrad'en som midlertidig løsning.
Alle komponenter på plass så langt. Jeg må nok ut å kjøpe meg noen lengre phono kabler.

Jeg har ikke åpnet toppen på høyttalerne siden jeg lagde dem, og deter tydelig at lyden i kassene har komprimert sanden, for det manglet en del. Noe hadde rent ut under bæring, men ikke på langt nær så mye som jeg måtte etterfylle.
For de av dere som ikke kjenner til konstruksjonen på disse høyttalerne, kan jeg opplyse om at den har dobbel vegg.
En 3mm kryssfinèr innvendig vegg, og heltre 12mm vegg utvendig med 25mm sand i mellom.
Tanken med å ha så tynn innervegg er å slippe vibrasjonene ut i sanden. Jeg tenker som så at hvis man hadde hatt en kraftig innervegg, så eliminerer man muligheten til å slippe vibrasjonene gjennom, og sanden er da til ingen nytte.

Og med toppene på igjen. (dærsken så forvrengt bilde blir med vidvinkel. Ser ut som jeg har skikkelig skrå fronter ;D

mvh
Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Hagto skrev:
Fint å ha et sted hvor man kan slappe av og kople helt av, uten tanke på andre. Fint å kunne flytte på høyttalerene også, for best mulig lyd, uten at det går ut over et eller annet eller andre.
Hjertelig takk, Hagto!

Du er velkommen til å "svippe" innom hvis du er på disse kanter ;)
Jeg har fremdeles Lowtherne, og planen etter hvert er å lage meg et par "hønn" etter hvert , så jeg kan bytte på litt.
Tror det kan bli magisk med den forsterkeren som Audiomix holder på å lage til meg :)

mvh
Lars

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.103
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Der var Kawa'n og minigitarene på plass. 8)
Bare få opp platespilleren på veggen nå, og henge litt bilder/LPer på veggene. :)

Her må jeg rømme på dass for å få litt fred, med økt risiko for hemoroider etter timevis på ringen, mens du kan gå ned i hula di! ;D

Kos deg!

R

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.676
Torget vurderinger
96
sclalars skrev:
Polkagris skrev:
Hei. Jeg har et rom svært likt dine mål, men litt høyere under taket. Hos meg var det umulig å få god lyd
uten akustiske tiltak. Merk at mine erfaringer i dette rommet kun er med KEF Reference 4 (gamle modellen).
Jeg har til sammen 18 paneler laget av 5 cm Rockwool her nede. Meget viktig å dempe refleksjoner i taket også, og på veggen
bak lytteposisjon i tillegg til sideveggene. Jeg spiller på kortveggen, helt klart best hos meg. I tillegg til panelene, har jeg noen tykke absorbenter
som går fra gulv til tak i hjørnene, for bedre basskontroll. Bassen kan bli vrien, svært vanskelig å få jevn uten romkorreksjon her i allefall.
Med subwoofere og romkorreksjon har det blitt bra her.

Helt utrolig flott rom du har fått da, og lykke til med lyden.
Takk Polka!

Har du samme tak med sånn type himling? Virker som himlingen her bryter opp veldig bra. Har jo noen punkter i rommet som ikke akkurat er romlefri, men i lytteposisjon er det overraskende bra her.
Kommer nok uansett til å få lagd meg noen bassfeller i hjørnene.
Hypex forsterkeren som sitter i sub'en min har jo en hel del justeringsmuligheter, og Roda justerte på den samtidig som han kunne se resultatet på PC'en men det spillte. Det virket som var en glimrende løsning. Og i tillegg var det ikke mye flytting/vinkling av høyttalerne man skulle gjøre før det forandret seg totalt.
Her i dette rommet og med de høyttalerne jeg har, var det direkte pekende mot lytteposisjon som ga det beste resultatet.

mvh
Lars

Nei, jeg har standard takplater med ganske små lister mot vegg. Himlingene hos deg hjelper nok noe ja.
Flott at du er fornøyd. Direkte mot lytteposisjon eller faktisk at vinkling møtes litt foran hodet, er også best hos meg.
Hvor mye en har lyst til å gjøre med akustikk avhenger selvsagt av estetiske hensyn og hvordan en får anlegget til
å spille "nakent". Dog er jeg sikker på at du ville fått mer detaljer og en enda mer realistisk følelse og ro rundt musikken med demping av førsterefleksjonene.
Flotte høyttalere. Skulle ønske jeg var fingernem nok til å gjøre sånt!

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
sclalars skrev:
Hagto skrev:
Hjertelig takk, Hagto!

Du er velkommen til å "svippe" innom hvis du er på disse kanter ;)
Jeg har fremdeles Lowtherne, og planen etter hvert er å lage meg et par "hønn" etter hvert , så jeg kan bytte på litt.
Tror det kan bli magisk med den forsterkeren som Audiomix holder på å lage til meg :)

mvh
Lars
Sier takk for det, og legger det bak øret hvis det skulle passe en dag.
Lenge siden jeg har hørt Lowtherne dine nå.
Faktisk lenge siden jeg har hørt Lowther i det hele tatt, så det kunne vært spennende med en lytt igjen.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Hagto skrev:
sclalars skrev:
mvh
Lars
Sier takk for det, og legger det bak øret hvis det skulle passe en dag.
Lenge siden jeg har hørt Lowtherne dine nå.
Faktisk lenge siden jeg har hørt Lowther i det hele tatt, så det kunne vært spennende med en lytt igjen.

Ser ut til at jeg ordla meg litt feil Hagto. Jeg skulle ha sagt noe som" Jeg har fremmdeles Lowtherne, og de er godt oppbevart på lager"
For det jo ikke det jeg spiller på nå om dagen. Nei, det er Seas Exotic, og de spiller så flott at jeg "nesten" ikke savner Lowtherne. Den største forskjellen er var at Seas'ene spiller litt mer, skal jeg kalle det kultivert? De er ikke dynamikkbomber som Lowther, men de gjør mye riktig og kan vel spilles på i lengre perioder uten å bli lyttetrett.

mvh
Lars

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Gratulere med nytt lytterom, Lars !

Det så jo utrolig flott ut :eek:

Flott også at det fungerer bra lydmessig. Hvis du er klar for noe svanå absorbenter og diffusorer, så har jeg alltids noe liggende.

Kommer gjerne for en kontroll lytt.

Mvh

Eivind

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
EiK skrev:
Gratulere med nytt lytterom, Lars !

Det så jo utrolig flott ut :eek:

Flott også at det fungerer bra lydmessig. Hvis du er klar for noe svanå absorbenter og diffusorer, så har jeg alltids noe liggende.

Kommer gjerne for en kontroll lytt.

Mvh

Eivind
Takk for det Eivind!

Og du er alltid hjertelig velkommen vettu ;)
Er egentlig veldig fornøyd med lyden her, selv om jeg nok aldri vil komme opp på ditt nivå. Du er nok i en helt annen liga enn meg ;D
Men med utgangspunkt i min nedsatte hørsel, så er det bra nok for meg :)

Har du noen absorbenter som kanskje tar den 32Hz'ern? Det hadde vært knall i så fall. Du kan jo ta med deg noen uansett, skader ikke å prøve uansett :)

mvh
Lars

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Takker for det !

Såvidt meg bekjent så er det ingen absorbenter som har noe særlig virkningsgrad så dypt som 32hz. Muligens kun Svanå V6.
Men kanskje ikke grunnlag for å hoppe utfor nærmeste bro av den grunn da det ikke er så mange instrumenter som går så dybt. Således kanskje ikke det værste stedet å ha problemer. Enkelte synes det tom det er ok med litt ekstra i bassen.

Det jeg har liggende har ikke virkningsgrad så langt ned. I og forseg så har jeg en V6, men den gjør jobben i lytterommet.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
En liten oppdatering på hva som skjer her om dagen.
Dette skulle som sagt tidligere bli et kombinert hifi og kino/tv rom. Har skafffet meg en Sony VLP -HW15 til formålet. Dette er en full HD projektor, og etter hva jeg kan konstatere foreløpig, kommer dette til å bli riktig morsomt å se på.
I skrivende stund, ser jeg bildet rett på veggen, og til og med det er imponerende :) Bildet under yter ikke det reèlle bildet rettferdighet ;)

Som den ihuga DIY'er jeg er, så må jeg selvfølgelig lage meg rammelerret selv.
Startet med dette på jobben i dag, sammen med en kollega som skulle lage et til sønnen sin.
Mitt lerret blir 2100mm x 1180mm 16:9 format.
Lager det av en platetype som heter Forex, som er et lett og luftig materiale med en flott matt hvit overflate.Bestemte meg for å lage et lett buet lerret, med pilhøyde på ca 30mm.
Her er rammen som plata skal limes på:

mvh
Lars

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.296
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Ett ord; IMPONERT!!

Dette her blir jo en knallrom for deg Lars, ser for meg musikk og Cognac i skjønn forening der nede :) Flink er du også, helt supert det her :)

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Ludo skrev:
Ett ord; IMPONERT!!

Dette her blir jo en knallrom for deg Lars, ser for meg musikk og Cognac i skjønn forening der nede :) Flink er du også, helt supert det her :)
Hæ, Cognac, næh, det kan jeg ikke huske å ha inntatt der nede ;D
Du veit, diy er jævla moro. Ikke mye som kan måle seg med følelsen av å ha lyktes med noe. (for ikke å snakke om følelsen av å ha mislyktes noen ganger ;D)
Moro er det læll :D

mvh
Lars

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Ikke den helt store interessen her ser jeg, men jeg fyller på med litt info læll :)
Ble endelig ferdig med rammelerret. Ble veldig fornøyd med resultatet. Skjermen ble på ca 90" og det er virkelig moro å se på konserter i Bluray. Spiller fremdeles bare i stereo. Har ikke fått rotet meg til å koble opp Arcam'en enda. Dessuten må jeg skaffe meg et par effektforsterkere til å drive senter og bakhøyttalere.
Her er noen bilder av fremskrittet:

Limer og skrur det fast til ramma. Skruene blir dekket av den svarte kanten til slutt:

Her limes den sorte kanten på:

Ramma ble såpass stor at jeg måtte bende den litt for å få den ned trappa til kjellerommet. Her står den og venter på å bli hengt opp:

Kjøpte meg et par solide øyeskruer, og rettet de ut litt for så å tre ramma med hull nedpå.

Synes det ble flott jeg, med en kostnad på litt over 300 kr:

Og et lite bilde fra mørket:

mvh
Lars

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jaggu flott! Liker det lerretet! Utrolig hva man får til når man er flink med hendene og har litt verktøy tilgjengelig. Kudos!

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.296
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Åh!!! Dette ser jo helt fantastisk ut, regner med at du koser deg i bula nå Mr Handyman!!! Dette unner jeg deg virkelig Lars :)

Hvordan smaker Cognac'n nå da, regner med at du gliser fra du går ned trappa til flaska er tom ;)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.502
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Flott lerret, hyggelig tråd!

Vi som har litt flere tommeltotter enn normalt (Les:Jeg), kan mare misunne deg håndlaget og kunnskapen din.

mvh

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Veldig bra Lars :)

Vist kjerringa bildene fra hula di, hu ble imponert. ;)

/jan

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Veldig fint lyd & bilde-rom!
Misunnelig!

Topp Bunn