Skulle ønske det var kjerringa mi ;D. Min kjerring er desverre ikke like imponert :-\, eller rett og slett ikke bryr seg.JanR skrev:Veldig bra Lars
Vist kjerringa bildene fra hula di, hu ble imponert.
/jan
Takk Dazed!Dazed skrev:Jaggu flott! Liker det lerretet! Utrolig hva man får til når man er flink med hendene og har litt verktøy tilgjengelig. Kudos!
Hehe, dette utsagnet kunne vært tatt rett ut av min selvbiografi ;D (30 år jeg da)Ulf-B skrev:Ikke ta det så tungt med at kjerringa ikke synes noe om dette. Min har ikke hatt sansen for min hifi i de over 35 årene vi har vært gift - og det er best slik. Hifien og musikkvalget er det jeg som styrer - og det ville ha blitt uutholdelig å måtte tilpasse meg henne m.h.t. musikkvalg og utstyrsvalg. Kjør på i ensomhet - kjerringer tåler slikt. At du har fått aksept for et eget musikkrom sier egentlig alt. Kos deg!
scalars er nok et par grader høyere i hierarkiet enn "handyman"Ludo skrev:regner med at du koser deg i bula nå Mr Handyman!!!
Så så, ikke overdriv her nånb skrev:scalars er nok et par grader høyere i hierarkiet enn "handyman"Ludo skrev:regner med at du koser deg i bula nå Mr Handyman!!!![]()
Jeg vet, han har svart belte i DIY og er fagmann i tillegg - ikke rart det blir som det blir...nb skrev:scalars er nok et par grader høyere i hierarkiet enn "handyman"Ludo skrev:regner med at du koser deg i bula nå Mr Handyman!!!![]()
Vel, man kan vel si at jeg er "blessed" med å ha tilgang til en CNC fres. Det letter jo arbeidet en delnb skrev:Hva har du brukt til å skjere ut de buede formene? Håndoverfres? CNC?
Regnet nesten med de siden kuttene var så pene. Uansett - pent arbeide!sclalars skrev:Vel, man kan vel si at jeg er "blessed" med å ha tilgang til en CNC fres. Det letter jo arbeidet en del![]()
Takk!Loevhagen skrev:Vanvittig flott laget og til den lave kostnaden, da mann!
Kjapt spørsmål; er bildet like skarpt / uniformt? Grunnen til at jeg spør er at projektoren og buet lerret er det ulik teori om skal kombineres...
Stopp en halv! Lagde dem? de ser jo fantastiske ut. Jeg tenkte "Dyyyre Tannoy eller noe?" da jeg så bildet.sclalars skrev:Jeg har ikke åpnet toppen på høyttalerne siden jeg lagde dem
Beklager, men nei. Lagde disse før jeg ble medlem her på HFS.Dazed skrev:Stopp en halv! Lagde dem? de ser jo fantastiske ut. Jeg tenkte "Dyyyre Tannoy eller noe?" da jeg så bildet.sclalars skrev:Jeg har ikke åpnet toppen på høyttalerne siden jeg lagde dem
Er det en byggetråd eller noe her?
Jaja. Ikke noe problem. Flotte er de i alle fall. Noen raske specs, da?sclalars skrev:Beklager, men nei. Lagde disse før jeg ble medlem her på HFS.Dazed skrev:Stopp en halv! Lagde dem? de ser jo fantastiske ut. Jeg tenkte "Dyyyre Tannoy eller noe?" da jeg så bildet.sclalars skrev:Jeg har ikke åpnet toppen på høyttalerne siden jeg lagde dem
Takk forresten
mvh
Lars
Hepp igjen!Dazed skrev:Stopp en halv! Lagde dem? de ser jo fantastiske ut. Jeg tenkte "Dyyyre Tannoy eller noe?" da jeg så bildet.sclalars skrev:Jeg har ikke åpnet toppen på høyttalerne siden jeg lagde dem
Takker og bukker Dazed! Blir nesten litt forlegen herDazed skrev:Se der, ja!
Dæven steike! For et fantastisk stykke arbeid. Ta det fra en maskiningeniør med sans for fremstilling og konstruksjon med "sjel": Dette er noe av det aller flotteste jeg har sett. Sonus Faber, gå hjem og vogg!
Jada, de er flotte. Stort sett.sclalars skrev:Å be Sonus Faber om å gå hjem å vogge, er vel å ta i litt ;D Synes de lager flotte estetiske produkter med flott finish.
Du gjør ikke noe halvveis. Det skal du ha!sclalars skrev:Har en tråd til i Danmark, om resten av designet vårt, den sterobenken med integrert sub, hvis det skulle være av interesse.
Her er den: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48640&KW=larssc
Respekt!sclalars skrev:
Hei, beklager den sene responsen, men jeg har så mange andre ting å tenke på om dagen.Dazed skrev:Jada, de er flotte. Stort sett.sclalars skrev:Å be Sonus Faber om å gå hjem å vogge, er vel å ta i litt ;D Synes de lager flotte estetiske produkter med flott finish.
Du gjør ikke noe halvveis. Det skal du ha!sclalars skrev:Har en tråd til i Danmark, om resten av designet vårt, den sterobenken med integrert sub, hvis det skulle være av interesse.
Her er den: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48640&KW=larssc![]()
Takk nb! Vi gjør så godt vi kan, alle mannnb skrev:Respekt!sclalars skrev:
Det skulle vel la seg gjørebjornh skrev:jeg ble ganske imponert over det lerretet ditt. Nesten så jeg bestiller en mal.![]()
Hehe, det er stor forskjell på en mal og en ferdig skjermGriffenfeldt skrev:Jeg la inn bestilling på forrige side..
Du får dem her:Griffenfeldt skrev:Men får hvermansen kjøpt Forex plater? Har stort sett verktøyet jeg trenger til å lage et slikt, men er forferdelig dårlig på Google..
Ok, jeg har vært nede i kjeller og prøvd å ta noen bilder. Måtte ha på litt lys, så bildene ble vel så som så.Griffenfeldt skrev:Takker.
Hva med et bilde av rommet med skjermen i aksjon?
Thomas
Takk for det maskinisten! Jeg er superfornøyd selv også, og det er bare sååå deilig å ha et eget lille rede å kunne trekke seg tilbake til. Tenk at man skulle runde 50 før det ble en realitetmaskinisten skrev:Gratulerer med rommet, lerret og det hele.
Bare å føye seg inn i rekken av imponerte folk her, dette er virkelig noe som bærer preg av veldig godt håndtverk og ikke minst oppfinnsomhet.
Takk for rosende ord MML!MML skrev:Dette så jo fantastisk bra ut! Og siden jeg også snart skal lage meg et nytt lerret var jo dette en fin inspirasjon... Likte tanken om at det ser litt bedre ut med svak bue.
Hvordan blir det med fokus på prosjektoren? Må man bruke en prosjektor som er beregnet på dette? Hvordan oppleves det å se på et slikt buet bilde? Og hvordan lagde du rammen?