Bare å henge opp en 30-40 akustikk dingser så blir det nok bra :sclalars skrev:Jeg satte på den Pink Floyd'en du snakket om, fyttihelve........ å det romla her ja ;D
mvh
Lars
NOT.
Deilig med litt bånndrag imo
/jan
Bare å henge opp en 30-40 akustikk dingser så blir det nok bra :sclalars skrev:Jeg satte på den Pink Floyd'en du snakket om, fyttihelve........ å det romla her ja ;D
mvh
Lars
Tror kanskje Roda skal svare på det, satt bare å kopa jeg ;D amatør som jeg er.bjornh skrev:Hva er det du har målt, sier du?
Takk Polka!Polkagris skrev:Hei. Jeg har et rom svært likt dine mål, men litt høyere under taket. Hos meg var det umulig å få god lyd
uten akustiske tiltak. Merk at mine erfaringer i dette rommet kun er med KEF Reference 4 (gamle modellen).
Jeg har til sammen 18 paneler laget av 5 cm Rockwool her nede. Meget viktig å dempe refleksjoner i taket også, og på veggen
bak lytteposisjon i tillegg til sideveggene. Jeg spiller på kortveggen, helt klart best hos meg. I tillegg til panelene, har jeg noen tykke absorbenter
som går fra gulv til tak i hjørnene, for bedre basskontroll. Bassen kan bli vrien, svært vanskelig å få jevn uten romkorreksjon her i allefall.
Med subwoofere og romkorreksjon har det blitt bra her.
Helt utrolig flott rom du har fått da, og lykke til med lyden.
Takk for rosende ord Lasse.lassemann skrev:Kjempefint rom
Flott håndtverk og smak! Gratulerer..
mvh
lassemann
Ja, dingser er flotte greier. Har alltid likt dem ;DJanR skrev:Bare å henge opp en 30-40 akustikk dingser så blir det nok bra :sclalars skrev:Jeg satte på den Pink Floyd'en du snakket om, fyttihelve........ å det romla her ja ;D
mvh
Lars
NOT.
Deilig med litt bånndrag imo
/jan
Høres ut som en lei opplevelse!!! ;D ;D ;Dsclalars skrev:Joa, bra med bånndrag, men det er litt dumt når hemmoridene mine går i selvsving ;D ;D
mvh
Lars
Hehe, hørtes bra ut. Bør vel i tillegg dra ned å hente meg en av de negressene som går på Karl Johan samtidig da?Trondmeg skrev:Flott rom Lars og utrolig tålmodighet
Tips: En enkel lampe med rød skjerm vil gi rommet et lite innslag av farge og varme![]()
He he, du tok den kjapt. Ble nesten uutholdelig å høre på den på litt volum her. De aller fleste ålatene spiller som en drøm her nå, men må holde meg unne den til jeg har fått gjort noe med 32'ern ;DF.E. skrev:Artig å høre at det blei bra![]()
32Hz,e det Dark Side Of The Moon som har blitt testa
mvh Filip
Helt seriøst. Det fungerer for å lage et bittelite fargeinnslag. Det blir IKKE horete. Jeg mente rød skjerm, ikke rød lyskildesclalars skrev:Hehe, hørtes bra ut. Bør vel i tillegg dra ned å hente meg en av de negressene som går på Karl Johan samtidig da?Trondmeg skrev:Flott rom Lars og utrolig tålmodighet
Tips: En enkel lampe med rød skjerm vil gi rommet et lite innslag av farge og varme![]()
Neida, berre kødda ;D ;D Kjenner at det snart begynner å bli på tide med Cognac'en her nå, ølen slutter snart å virke ;D ;D
mvh
Lars
Takk for det KW.KW skrev:Gratulerer så mye med ny egen hule.
Det ble jo riktig så fint og sikkert veldig deilig å kunne få gjøre som en vil........forhåpentligvis :også i fremtiden.
Det at det er mye skeivheter i "bestemors" hus er du ikke aleine om, i mitt hus bygd 65 år seinere er det f...
nesten ikke noe som er i vater, og det er ikke bare vatring som er dårlig.
Frontveggen bak HT. er 3-4 cm lengre fra sweetspot ytterst på venstre side i forhold til høyre.
Klesskap i andre har kontakt med vegg midt på og så er det opp mot 1,5 cm glippe øverst og nederst.
Isoler sub og HT. fra gulvet med egnet (tyngdemessig) materiale som jeg ser på gulvet der e.l.
Mvh.KW
Takk takk Gismo. Og yes, jeg er meget fornøyd med å ha egen hule. Jeg tror vi mannfolka har litt behov for å ha et sted å kunne trekke seg tilbake til. Snakket med Roda om akkurat det når han var her, og vi var veldig enige om det tema. Kvinnfolk er litt flokkdyr, som hele tida søker det sosiale samværet, mens vi mannfolka (jegeren) liker å være litt for oss selv.gismo skrev:Gratulerer med flott hule, det er veldig herlig å kunne ha en sånn egen hule
Artig og flott HT løsning du har kommet opp med her, sammen med mange andre flotte komponenter
gismo
Trondmeg skrev:sclalars skrev:Hehe, hørtes bra ut. Bør vel i tillegg dra ned å hente meg en av de negressene som går på Karl Johan samtidig da?Trondmeg skrev:Flott rom Lars og utrolig tålmodighet
Neida, berre kødda ;D ;D Kjenner at det snart begynner å bli på tide med Cognac'en her nå, ølen slutter snart å virke ;D ;D
mvh
Lars
Helt seriøst. Det fungerer for å lage et bittelite fargeinnslag. Det blir IKKE horete. Jeg mente rød skjerm, ikke rød lyskilde![]()
Hjertelig takk, Hagto!Hagto skrev:Gratulerer Lars, dette så skikkelig bra ut.
Fint å ha et sted hvor man kan slappe av og kople helt av, uten tanke på andre. Fint å kunne flytte på høyttalerene også, for best mulig lyd, uten at det går ut over et eller annet eller andre.
Lykke til, og kos deg![]()
sclalars skrev:Takk Polka!Polkagris skrev:Hei. Jeg har et rom svært likt dine mål, men litt høyere under taket. Hos meg var det umulig å få god lyd
uten akustiske tiltak. Merk at mine erfaringer i dette rommet kun er med KEF Reference 4 (gamle modellen).
Jeg har til sammen 18 paneler laget av 5 cm Rockwool her nede. Meget viktig å dempe refleksjoner i taket også, og på veggen
bak lytteposisjon i tillegg til sideveggene. Jeg spiller på kortveggen, helt klart best hos meg. I tillegg til panelene, har jeg noen tykke absorbenter
som går fra gulv til tak i hjørnene, for bedre basskontroll. Bassen kan bli vrien, svært vanskelig å få jevn uten romkorreksjon her i allefall.
Med subwoofere og romkorreksjon har det blitt bra her.
Helt utrolig flott rom du har fått da, og lykke til med lyden.
Har du samme tak med sånn type himling? Virker som himlingen her bryter opp veldig bra. Har jo noen punkter i rommet som ikke akkurat er romlefri, men i lytteposisjon er det overraskende bra her.
Kommer nok uansett til å få lagd meg noen bassfeller i hjørnene.
Hypex forsterkeren som sitter i sub'en min har jo en hel del justeringsmuligheter, og Roda justerte på den samtidig som han kunne se resultatet på PC'en men det spillte. Det virket som var en glimrende løsning. Og i tillegg var det ikke mye flytting/vinkling av høyttalerne man skulle gjøre før det forandret seg totalt.
Her i dette rommet og med de høyttalerne jeg har, var det direkte pekende mot lytteposisjon som ga det beste resultatet.
mvh
Lars
Sier takk for det, og legger det bak øret hvis det skulle passe en dag.sclalars skrev:Hjertelig takk, Hagto!Hagto skrev:Gratulerer Lars, dette så skikkelig bra ut.
Fint å ha et sted hvor man kan slappe av og kople helt av, uten tanke på andre. Fint å kunne flytte på høyttalerene også, for best mulig lyd, uten at det går ut over et eller annet eller andre.
Lykke til, og kos deg![]()
Du er velkommen til å "svippe" innom hvis du er på disse kanter
Jeg har fremdeles Lowtherne, og planen etter hvert er å lage meg et par "hønn" etter hvert , så jeg kan bytte på litt.
Tror det kan bli magisk med den forsterkeren som Audiomix holder på å lage til meg
mvh
Lars
Hagto skrev:Sier takk for det, og legger det bak øret hvis det skulle passe en dag.sclalars skrev:Jeg har fremdeles Lowtherne, og planen etter hvert er å lage meg et par "hønn" etter hvert , så jeg kan bytte på litt.
mvh
Lars
Lenge siden jeg har hørt Lowtherne dine nå.
Faktisk lenge siden jeg har hørt Lowther i det hele tatt, så det kunne vært spennende med en lytt igjen.
Takk for det Eivind!EiK skrev:Gratulere med nytt lytterom, Lars !
Det så jo utrolig flott ut
Flott også at det fungerer bra lydmessig. Hvis du er klar for noe svanå absorbenter og diffusorer, så har jeg alltids noe liggende.
Kommer gjerne for en kontroll lytt.
Mvh
Eivind
Hæ, Cognac, næh, det kan jeg ikke huske å ha inntatt der nede ;DLudo skrev:Ett ord; IMPONERT!!
Dette her blir jo en knallrom for deg Lars, ser for meg musikk og Cognac i skjønn forening der nedeFlink er du også, helt supert det her
![]()