Hehe, det var ikke akkurat noe hokus-pokus. Det er bare 3mm sort Forex som er skjært i 70mm bredde, og limt på den hvite 5mm'ern.MML skrev:Jeg kikket på bildenen av rammen, men jeg har nok litt tungt for det...Jeg skulle gjerne hatt en beskrivelse av hvordan du lagde den sorte rammen rundt - gjerne med teskje! ;D
Er forøvrig veldig glad jeg snublet over denne tråden, for tipset med buet lerret var jo aldeles ypperlig! Merker du noen lydmessig gevinst? Jeg tenker på at man unngår en diger, flat reflektor mellom høyttalerne...
Passet på å kutte lengdene slik at den sorte "stakk" ut 1mm på alle sider. Gadd ikke å gjære, bare limte dem butt i butt. Med et godt snitt, må man helt innpå for å se at det ikke er gjæret. Lettere å få pent da
Lydmessig forbedring? Hmm, jeg burde antageligvis vært medlem i hifi klubben "øresus". Beklager, men det kan jeg ikke si noe om. Har desverre fått så dårlig hørsel etter hvert, at jeg ikke klarer å definere slike forskjeller. Men, jeg kan høre om det låter "godt" kontra "dårlig" foreløpig. (innbiller jeg meg i hvert fall ;D)
mvh
Lars