Jeg må tilstå at jeg hører forskjell på kabler. Plugger også. Det er min erfaring at en gitt kabels påvirkning av lyden funker på tvers av humør, forventning, situasjon og hvem som er til stede. Slik er min opplevelse, den er individuell - akkurat som opplevelsen av Bartok, Boulez eller Binoche ... eller vin, mat og fotball. Hvis jeg skulle prøve å nøste opp alt som kunne ha påvirket min opplevelse av noe, ville jeg ikke ha fått så overvettes mye tid til musikk eller andre av livets goder. Hvis du kjøper ei børse, kan du henge den på veggen og snakke om den, eller du kan rett og slett skyte. Hvis du prøver en signalkabel, kan du koble den til og sitte og snakke om ditt forhold til kabler, kabeltesting, priser, teknologi, visse mennesker og miljøer og deres egenskaper osv., eller du kan lytte til musikk og finne ut av om du får mer ut av musikken eller ei. Så kan du velge om du vil fortelle noen om opplevelsen din.
I en del tilfeller kan det virke som om en halvtime ekstra med Mozart, hvis du synes det klinger godt, er en bedre idé enn å uttale deg om et ja, et nei eller et tja til en signalkabels kvaliteter på Sentralen. Det får være et individuelt og i bunn og grunn uransakelig valg, men å fortelle andre hva de burde ha hørt og opplevd eller ei med en signalkabel, eller i et bestemt verk av Mozart, det er ganske meningsløst.