Oblivione? Valentino opplever Oblivion RCA

Status
Stengt for ytterligere svar.
S

Storebror

Gjest
joaquin skrev:
jeg har ingen grunn til å tro at valentino er styrt av annet enn sin egen hørsel, og fatter ikke tåpelige antydninger som "Kanskje også et behov for å komme inn i varmen. Kan man vise til at denne økende hyllesten av kabelforskjeller er tull, eller at hjemmemekket er like godt som Oblivion så rykker man et par hakk oppover på stigen i hierarkiet."

(hva slags hierarki er det snakk om her, forresten?)
Dette er stjerneeksempel på HFS-spesialiteten "Trekk ut av sammenhengen og lag et helvete" :D

Mine tilbakespill skal ses i sammenheng med Karmas i mine øyne tåpelige innspill.

R

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.050
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Storebror skrev:
Dersom man blir poengtert hva man skal lytte etter, hvilke deler av musikken og hvilke instrumenter man lettest hører forskjellene på, så kan det være lettere å høre forskjellene.
I mn verden heter det for massesuggesjon.Det finnes enorme mengder psykologisk litteratur om temaet.

S

Storebror

Gjest
Valentino skrev:
Jeg anbefaler deg en forumspause.
Og jeg, naiv som jeg er, håper på at du tester lakris vs oblivion.
Eller tar med andre på forsøkene dine.

R

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Storebror skrev:
joaquin skrev:
jeg har ingen grunn til å tro at valentino er styrt av annet enn sin egen hørsel, og fatter ikke tåpelige antydninger som "Kanskje også et behov for å komme inn i varmen. Kan man vise til at denne økende hyllesten av kabelforskjeller er tull, eller at hjemmemekket er like godt som Oblivion så rykker man et par hakk oppover på stigen i hierarkiet."

Dette er stjerneeksempel på HFS-spesialiteten "Trekk ut av sammenhengen og lag et helvete" :D

Mine tilbakespill skal ses i sammenheng med Karmas i mine øyne tåpelige innspill.

R
og dette er ikke tåpelig?

"Merkelig tråd hvor resultatet var klart før den var startet.
"Tilstrekkelige" kabler testet mot kostbare kabler av en som ikke hører forskjeller på annet enn høyttalere?
(Eller andre ting verifisert/fortalt av Tangen AV design. (Stygg, tja, men relativt beskrivende))

Det er sikkert godt å få "bevist" at hjemmemekket er like godt som Oblivion."

M

musicus

Gjest
Valentino skrev:
Er det anbefalt for de som kaller folk "sensualister, kabelfølere (husker ikke alle de lett nedverdigende hentydningen i farten) osv osv" og?

Som allerede nevnt må det vel tåles litt "stikking" begge veier.

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Storebror skrev:
Valentino skrev:

R
Såså gutter; som dere vet; jeg kjenner jo dere begge, dere er knakende kjekke karer begge to, og dere ville ha vært svært så harmoniske i en real-life samtale tror jeg siden begge har gode synspunkter; dette er virkelig ikke noe å krangle om. En kabel fra eller til. Pytt sann.

Mvh Vidar P

S

Storebror

Gjest
joaquin skrev:
Storebror skrev:
joaquin skrev:

R
og dette er ikke tåpelig?

"Merkelig tråd hvor resultatet var klart før den var startet.
"Tilstrekkelige" kabler testet mot kostbare kabler av en som ikke hører forskjeller på annet enn høyttalere?
(Eller andre ting verifisert/fortalt av Tangen AV design. (Stygg, tja, men relativt beskrivende))

Det er sikkert godt å få "bevist" at hjemmemekket er like godt som Oblivion."
Beklager ufinheten/tåpeligheten.

Valentinos hifiverden er sentrert rundt Tangen, derfor det stikket.
Ting som kommer som forbedringer fra Tangen kan testes seende og verifiserer, ja sogar ikke engang testes. Derfor det stikket.

Kabelen er også temmelig Tangensk og defor annerkjent som bra nok, derfor min undring over at noen trodde dette skulle blir en halleluja-tråd...

Forstår at stikkingen kan blir stygg, og oppfattes verre enn ment.
Valentino stikker selv relativt hardt, og folk som ikke "kjenner" og liker han blir piss forbannet. Jeg er en av de som har lært å kjenne og derfor lært å like.
Vi trenger slike utfordringer.

Beklager igjen

R

S

Storebror

Gjest
Vidar P skrev:
Storebror skrev:
Valentino skrev:

R
Såså gutter; som dere vet; jeg kjenner jo dere begge, dere er knakende kjekke karer begge to, og dere ville ha vært svært så harmoniske i en real-life samtale tror jeg siden begge har gode synspunkter; dette er virkelig ikke noe å krangle om. En kabel fra eller til. Pytt sann.

Mvh Vidar P
Enig Vidar

Mitt poeng med dette er undringen over hvorfor noen Oblivianere kunne tro at Valentino skulle oppleve kabelhimmelen nå....

Videre tror jeg at man ikke kommer noen vei ved å sitte på egen tue uten selskap.

Det ironiske er at vi er enige om at kabler er "småting". Det vi er uenige om er vel hvor grensen mellom ingenting og "småting" er?

Noen av oss liker å leke med kabler, og har det som en del av hobbyen.

Folk som mener kabler tipper eller ødelegger et anlegg, og som stiller kabler på lik linje med aktive komponenter er enten spik spenna gærne eller har opplevd noe som jeg har vært laangt fra å oppleve. At folk med relativt rimelige anlegg opplever kabelbytter som "fullstendig nytt anlegg" mener jeg er tull!
(At man blåser opp forskjellene for å forklare er greit, men det har vært eksempler på verre enn dette.....)

Jeg tror på at Valentino ikke hører forskjell i sitt anlegg.
Jeg er spent på om andre "større kabelidioter" ville hørt forskjeller, derfor ønske om slike i området som kunne besøkt Valentino.
Jeg er spent på om forskjellene ville vært mer hørbare i anleggene til en av disse i området, og om Valentino derfor kunne vært med til en av disse for å høre.

R

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Grensen mellom ingenting og småting er grei den; ingenting er det når man hører ingenting, små ting er det når man hører små ting. Når man i sin setting hører ingenting så er det fordi man hører ingenting, ikke fordi det i alle andre sammenhenger universelt er "ingenting". Og ditto for små ting.

Tipper at ingen er særlig døvere enn andre; og i samme setting så hadde vel de fleste hørt nogenlunde det samme tenker jeg. Enten det er ingenting eller små ting, avhengig av settingen. Og nettopp settingen er vel den viktigste variabelen antakelig.

Mvh Vidar P

S

Storebror

Gjest
Vidar P skrev:
Tipper at ingen er særlig døvere enn andre; og i samme setting så hadde vel de fleste hørt nogenlunde det samme tenker jeg. Enten det er ingenting eller små ting, avhengig av settingen. Og nettopp settingen er vel den viktigste variabelen antakelig.
Tror heller ikke det er hørselen som er forskjellig.
Men hvordan man oppfatter/vektlegger det man hører er så forskjellig at det er sjukt!
Les bare inntrykkene fra Horten-messen :eek: :eek: :eek:

Derfor er min påstand at dersom noen av de som har oppnådd Oblivion ved hjelp av Celius/Hifi-guiden hadde sittet sammen med Valentino, så ville noen av dem ha hørt noe. Men jeg er åpen for at det ikke er noen som helst forskjell i Valentinos oppsett. Derfor ønsket om reverseringen av besøket. ;)

R

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Storebror skrev:
Folk som mener kabler tipper eller ødelegger et anlegg, og som stiller kabler på lik linje med aktive komponenter er enten spik spenna gærne eller har opplevd noe som jeg har vært laangt fra å oppleve. At folk med relativt rimelige anlegg opplever kabelbytter som "fullstendig nytt anlegg" mener jeg er tull!
(At man blåser opp forskjellene for å forklare er greit, men det har vært eksempler på verre enn dette.....)

R

Der tar du feil "storebror", du skal bare vite hvilke kabler som representerer hvilke ytterligheter ???

Ellers er den her kabelfokuseringa en butikkhype, mye roping ogf lite ull :p

Mvh. RS

S

Storebror

Gjest
Valentino skrev:
Storebror skrev:
Valentinos hifiverden er sentrert rundt Tangen [...]
Alt hva du vet. Gratulerer.
Jeg har skrevet: beklager
Jeg har bedt om godt vær
Jeg er skremt over hvor alvorlig folk tar ting her inne
Jeg er fortsatt redd

Jeg kommer ikke til å ta pause (dersom ikke høvdingen fikser det for meg :D ) og jeg kommer til å fortsette kjøret for å komme forbi belgiske lyttesjokolader og inn på ærlige lytteinntrykk :)

R

H

Hugh

Gjest
Så lite koselig det var her inne da. Som en fredens og forsoningens apostel anbefaler jeg at samtlige (også Herr Dosenten som må se frisk og ungdommelig ut i morgen foran sine unge vakre studiner (i moteriktige klær)) om at man finner fram den største og beste flasken man har sammen med et glass eller to (avhengig av om man ønsker selskap eller ei), skjenker glasset fullt. Bouquet er noe man gir blaffen i i slike øyeblikk. Drikker. Skjenker igjen. Drikker. Skjenker igjen og nyter.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Valentino presenterer lytteintrykkene på en god måte. Håper han presenterer flere

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
musicus skrev:
lark skrev:
musicus skrev:
Jeg visste ikke at ingeniør utdannelse var ett kriterie for god hørsel? (vi snakker jo om å høre forskjeller fortsatt?), men du glemte en viktig ting, i hans oppsett, mulighetene for ett annet resultat i et annet oppsett er jo høyst relevant ;) :) ....

mvh
Hvis en gitt kabels lydmessige fortreffeligheter bare kommer for dagen i enkelte oppsett, så vil jeg påstå at testing av kabler mister all troverdighet. Snur man det på hodet så mister også alle tester av elektronikk og høyttalere sin troverdighet hvis det er så at man må ha de "rette" kablene for at utstyret skal yte sitt optimale. Jeg vil påstå at Valentino sin mini kabeltest er av det mest troverdige slaget. Enten hører man forskjell eller så hører man ikke forskjell. Konklusjonen må vel bli at
1: Valentino sin DIY-kabel er like god som Oblivion, men til en brøkdel av prisen
2: Oblivion er like "dårlig" som DIY-kabelen men til mange ganger prisen.

Jeg går for alternativ 1.

Tror nok at Valentino med denne testen har erfart det som de fleste av oss erfarer. Nemlig at det er uhyre vanskelig å registrere annet enn marginale forskjeller mellom de fleste gode velkonstruerte kabler.
Hva du måtte tro er like interessant som du selv synes kabeltester er generellt, hvor mange av de "fleste gode velkonstruerte kabler" har du selv testet i eget oppsett? eller tror du litt nå igjen? jeg vet hva jeg tror om det.

Nå har jeg ikke selv testet Oblivion, men av de tilbake meldingene jeg har lest fra personer jeg har god hifi tiltro til så vi er nok ikke på linje her, ikke for at det er noe mål eller tapt for noen av oss, men jeg vil iaf teste selv før jeg drar noen bastante konklusjoner selv.
V´s erfaring har jeg respekt for, ikke minst for at han tross sin skepsis, testet selv, men din konklusjon finner jeg noe tynn i sak.

mvh
Der tar du feil, Musicious.

Din sannhet er basert på hva du og ditt hifimiljø tror (Oblivion er myrra). Siden Lark har en annen oppfatning av kabler/Oblivion enn deg, forkaster du umiddelbart hans tro. Fair enough, men det gjør ikke nødvendigvis hans meninger mindre interessante enn dine, uansett hvor mange dyre kabler du har hørt, eller hvor mye erfaring folka i ditt hifimiljø har.

Tro er alt. Mennesker detonerer TNT på innerlomma pga tro.

M

musicus

Gjest
janerlen skrev:
musicus skrev:
lark skrev:
musicus skrev:
Jeg visste ikke at ingeniør utdannelse var ett kriterie for god hørsel? (vi snakker jo om å høre forskjeller fortsatt?), men du glemte en viktig ting, i hans oppsett, mulighetene for ett annet resultat i et annet oppsett er jo høyst relevant ;) :) ....

mvh
Hvis en gitt kabels lydmessige fortreffeligheter bare kommer for dagen i enkelte oppsett, så vil jeg påstå at testing av kabler mister all troverdighet. Snur man det på hodet så mister også alle tester av elektronikk og høyttalere sin troverdighet hvis det er så at man må ha de "rette" kablene for at utstyret skal yte sitt optimale. Jeg vil påstå at Valentino sin mini kabeltest er av det mest troverdige slaget. Enten hører man forskjell eller så hører man ikke forskjell. Konklusjonen må vel bli at
1: Valentino sin DIY-kabel er like god som Oblivion, men til en brøkdel av prisen
2: Oblivion er like "dårlig" som DIY-kabelen men til mange ganger prisen.

Jeg går for alternativ 1.

Tror nok at Valentino med denne testen har erfart det som de fleste av oss erfarer. Nemlig at det er uhyre vanskelig å registrere annet enn marginale forskjeller mellom de fleste gode velkonstruerte kabler.
Hva du måtte tro er like interessant som du selv synes kabeltester er generellt, hvor mange av de "fleste gode velkonstruerte kabler" har du selv testet i eget oppsett? eller tror du litt nå igjen? jeg vet hva jeg tror om det.

Nå har jeg ikke selv testet Oblivion, men av de tilbake meldingene jeg har lest fra personer jeg har god hifi tiltro til så vi er nok ikke på linje her, ikke for at det er noe mål eller tapt for noen av oss, men jeg vil iaf teste selv før jeg drar noen bastante konklusjoner selv.
V´s erfaring har jeg respekt for, ikke minst for at han tross sin skepsis, testet selv, men din konklusjon finner jeg noe tynn i sak.

mvh
Der tar du feil, Musicious.

Din sannhet er basert på hva du og ditt hifimiljø tror (Oblivion er myrra). Siden Lark har en annen oppfatning av kabler/Oblivion enn deg, forkaster du umiddelbart hans tro. Fair enough, men det gjør ikke nødvendigvis hans meninger mindre interessante enn dine, uansett hvor mange dyre kabler du har hørt, eller hvor mye erfaring folka i ditt hifimiljø har.

Hehe, jeg har ikke engang hørt Oblivion (som du burde ha fått med deg) ingen i "mitt hifimiljø" som du kaller det har Oblivion, mange av de har knapt hørt om de for den saks skyld.

jeg forkaster heller ikke umiddelbart lark´s tro som du også hevder, men jeg har mer enn en gang opplevd at han snakker om ting han selv ikke har testet, derav stiller jeg spmet om hans relevans for å utelukke ikke selvhørte kombinasjoner.

Hans meninger er like mye verdt som mine så der gir jeg deg rett, men det er dog en liten forskjell, mine meninger er oftest basert på egne erfaringer, det samme er nok ikke Lark´s, hva den enkelte legger idet igjen får være opp til ham.

men jo, om man snakker om en gitt dyrkabel, vil nok en som faktisk ha hørt kabelen selv sitte med mer relevant info enn en som bare tror han vet og ikke har hørt.

Btw, så kan du godt holde folka i "mitt hifimiljø" utenfor hva jeg mener og skriver av meg, de fleste av de er tale/skriveføre nok til å føre sin egen debatt.

Hva faen har dynamitt i lomma med dette å gjøre forresten?, her drar du paralleler du burde holde deg for god til.

mvh

S

Storebror

Gjest
musicus skrev:
janerlen skrev:
Hva faen har dynamitt i lomma med dette å gjøre forresten?, her drar du paralleler du burde holde deg for god til.
Mennesker kan tro så sterkt at de sprenger seg selv i lufta
Mennesker kan tro så sterkt at de tror på kabelforskjeller

Ja, det er jo innlysende! Helt sammenligningsbart! 8)

R

S

Storebror

Gjest
65finger skrev:
det er en flåsete sammenligning
Hva er det du sier?
Små grønne menn, kornåkesirkler, godeste URI, religioner, tv-predikanter, +++
Det er ikke den ting det ikke er legitimt å sammenligne med!

Det har kommet en tråd om fioliner og blindtester, den er virkelig interessant!

R

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Når jeg leser meg gjennom denne tråden slår det meg en ting:

hvorfor i all verden er det en lang diskusjon om hvorvidt Val hører forskjell på kabler eller ikke? Det er jo interessant, til en viss grad at han ikke gjør det, men da burde det jo sånn sett være like interessant, til den samme visse graden, at jeg gjør det?

Og hvorfor blir det ikke 18 sider med lyrikk når jeg rapporterer å høre forskjeller både på dette og hint (eller for den saks skyld diverse andre som har rapportert å høre forskjell på kabler? Er det mindre interessant å diskutere hvorfor jeg hører forskjeller på kabler enn hvorfor Val ikke hører forskjeller på kabler? Hvor kommer denne hissigheten i disse debattene fra? Jeg syns det hadde vært skjønt å vært omvendt som Parelius og Val, tenk hvor mye penger jeg kunne spart! Men, i mine ører (og indirekte i min lommebok) er det forskjell på kabler. Så...

Jeg skjønner bare ikke. Knapt nok skjønner jeg hva det er jeg ikke skjønner. Annet enn at jeg har gjort meg selv forvirra. ???

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
Hehe, jeg har ikke engang hørt Oblivion (som du burde ha fått med deg) ingen i "mitt hifimiljø" som du kaller det har Oblivion, mange av de har knapt hørt om de for den saks skyld.

jeg forkaster heller ikke umiddelbart lark´s tro som du også hevder, men jeg har mer enn en gang opplevd at han snakker om ting han selv ikke har testet, derav stiller jeg spmet om hans relevans for å utelukke ikke selvhørte kombinasjoner.

Hans meninger er like mye verdt som mine så der gir jeg deg rett, men det er dog en liten forskjell, mine meninger er oftest basert på egne erfaringer, det samme er nok ikke Lark´s, hva den enkelte legger idet igjen får være opp til ham.

men jo, om man snakker om en gitt dyrkabel, vil nok en som faktisk ha hørt kabelen selv sitte med mer relevant info enn en som bare tror han vet og ikke har hørt.

Btw, så kan du godt holde folka i "mitt hifimiljø" utenfor hva jeg mener og skriver av meg, de fleste av de er tale/skriveføre nok til å føre sin egen debatt.

mvh
Glem "ditt hifimiljø". Det jeg mente, var å referere til din uttalelse angående personer du har god hifi tiltro til. Om dette er personer utenfor ditt hifimiljø (personer du altså ikke kjenner), gjør ikke det din tro på disse noe mer interessant (for meg) enn Larks, så lenge begge er baserte på annenhånds erfaringer.

Poenget mitt er at du forkaster Larks meninger fordi du ikke tror på det fyren sier. Derimot, har du hørt uttalelser fra andre, som du kjøper for god fisk.

Jeg kjenner ikke Lark som du gjør, og som ny bruker på forumet ønsker jeg selv å danne min egen oppfatning av hvilke brukere som gjengir objektive og relevante erfaringer. I mine øyne fant jeg det derfor upassende at det rakkes ned på andres meninger basert på noe som for meg virker som et personlig anliggende.

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Jeg må tilstå at jeg hører forskjell på kabler. Plugger også. Det er min erfaring at en gitt kabels påvirkning av lyden funker på tvers av humør, forventning, situasjon og hvem som er til stede. Slik er min opplevelse, den er individuell - akkurat som opplevelsen av Bartok, Boulez eller Binoche ... eller vin, mat og fotball. Hvis jeg skulle prøve å nøste opp alt som kunne ha påvirket min opplevelse av noe, ville jeg ikke ha fått så overvettes mye tid til musikk eller andre av livets goder. Hvis du kjøper ei børse, kan du henge den på veggen og snakke om den, eller du kan rett og slett skyte. Hvis du prøver en signalkabel, kan du koble den til og sitte og snakke om ditt forhold til kabler, kabeltesting, priser, teknologi, visse mennesker og miljøer og deres egenskaper osv., eller du kan lytte til musikk og finne ut av om du får mer ut av musikken eller ei. Så kan du velge om du vil fortelle noen om opplevelsen din.

I en del tilfeller kan det virke som om en halvtime ekstra med Mozart, hvis du synes det klinger godt, er en bedre idé enn å uttale deg om et ja, et nei eller et tja til en signalkabels kvaliteter på Sentralen. Det får være et individuelt og i bunn og grunn uransakelig valg, men å fortelle andre hva de burde ha hørt og opplevd eller ei med en signalkabel, eller i et bestemt verk av Mozart, det er ganske meningsløst.

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3

mvh
Beklager om jeg tråkket noen på tærne med den.

Jeg synes bare det er interessant å studere hva ulike mennesker tror på, og hvor de får sin overbevisning fra.

M

musicus

Gjest
janerlen skrev:

mvh
Glem "ditt hifimiljø". Det jeg mente, var å referere til din uttalelse angående personer du har god hifi tiltro til. Om dette er personer utenfor ditt hifimiljø (personer du altså ikke kjenner), gjør ikke det din tro på disse noe mer interessant (for meg) enn Larks, så lenge begge er baserte på annenhånds erfaringer.

Poenget mitt er at du forkaster Larks meninger fordi du ikke tror på det fyren sier. Derimot, har du hørt uttalelser fra andre, som du kjøper for god fisk.

Jeg kjenner ikke Lark som du gjør, og som ny bruker på forumet ønsker jeg selv å danne min egen oppfatning av hvilke brukere som gjengir objektive og relevante erfaringer. I mine øyne fant jeg det derfor upassende at det rakkes ned på andres meninger basert på noe som for meg virker som et personlig anliggende.
Først, jeg kjenner ikke Lark fra annet enn ett flertall diskusjoner her inne, de personene jeg kjenner tiltro til, dette inkluderer faktisk Valentino, tiltross for divergerende kabel opplevelser, er personer som har prøvd/testet selv, og det er noe av mitt poeng, at man faktisk har en viss erfaring med det man snakker om, ikke om jeg er enig eller ikke i deres erfaringer, og prøvd selv har disse jeg tidligere nevnte, imotsetning til Lark.

Jeg kjøper ikke noe for god fisk som du muligens tror, men har respekt for at andre opplever en og samme kabel f.eks, annerledes enn meg selv, selv om dette skulle gå på tvers av egne erfarineg som nevnt, dette hadde du og skjønt om du kjente meg og min forum stil litt bedre (mitt tidl forums nick var om.s med adskillige fler poster enn nu), det jeg derimot ikke respekterer, er når noen uten forbehold kan bestride andres opplevelser/erfaringer kun på noe de har lest, det seg være fysikkboka eller her på hfs, det er faktisk ikke all erfaring man kan lese seg til her i livet.

Objektive erfaringer tror jeg det er langt imellom her inne, noe jeg tror du snart kommer å oppdage, som Lark og jeg tidligere har diskutert og, det som er rett for meg, er ikke nædvendigvis rett for deg, og omvendt, det er vel noe av det sanneste som finns her inne.

Så det var ikke å rakke ned på noen, men heller å stille ett spm som forhåpningen var ville vise at Lark her skrev med litt store bokstaver og at det han konkluderte med, kanskje ikke er en så allmenngyldig sannhet som han ønsket, så enkelt er det, kanskje, eller ikke.

mvh

M

musicus

Gjest
janerlen skrev:

mvh
Beklager om jeg tråkket noen på tærne med den.

Jeg synes bare det er interessant å studere hva ulike mennesker tror på, og hvor de får sin overbevisning fra.
Jeg tror ikke på annet enn erfaringer (og forsåvidt ikke alltid det heller) når det kommer til hifi opplevelser, og jeg tror som nevnt på at det som passer meg ikke nødvendigvis passer deg, man får ha en viss åpenhet på at man ikke alltid har forstått alt.

mvh

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Storebror skrev:
Så langt er det konkludert fra hans side at hjemmemekket er likelydende Oblivion?
Ingen andre vet noe om hjemmemekkets lydmessige egenskaper?
Ja ja, denne tråden har jo fått en fin tone OG vannvittig mange innlegg ift. en sak om INGENTING.

Valentino opplever ikke forskjell på de to kablene, ok! jeg TROR dette handler om at systemet skiller lite på kabler (om dette er av positiv eller negativ karakter vil jeg ikke spekulere i) Mistenker ikke Valentino for svada prat og opphausing av Habia (så vidt meg bekjendt har han ingen kobling til firmaet :eek:)

JEG hører ikke bare FORSKJELL på de to nevnte kabler i mitt system, OBLIVION ER ENTYDIG BEST HER. Systemet er diamentralt forskjellig oppbygd. Jeg bor i det relative nærområdet, eier ikke en enenste Oblivion Coherens kabel selv (dyrt for meg), eier Habia men de brukes ikke lengre så hvis noen vil kjøpe........ :-XBulletterninert :)

Håper jeg slutter å lese denne tråden snart :p Kommer neppe noe vesnetlig nytt fremover!

M

musicus

Gjest
awe skrev:
Jeg må tilstå at jeg hører forskjell på kabler. Plugger også. Det er min erfaring at en gitt kabels påvirkning av lyden funker på tvers av humør, forventning, situasjon og hvem som er til stede. Slik er min opplevelse, den er individuell - akkurat som opplevelsen av Bartok, Boulez eller Binoche ... eller vin, mat og fotball. Hvis jeg skulle prøve å nøste opp alt som kunne ha påvirket min opplevelse av noe, ville jeg ikke ha fått så overvettes mye tid til musikk eller andre av livets goder. Hvis du kjøper ei børse, kan du henge den på veggen og snakke om den, eller du kan rett og slett skyte. Hvis du prøver en signalkabel, kan du koble den til og sitte og snakke om ditt forhold til kabler, kabeltesting, priser, teknologi, visse mennesker og miljøer og deres egenskaper osv., eller du kan lytte til musikk og finne ut av om du får mer ut av musikken eller ei. Så kan du velge om du vil fortelle noen om opplevelsen din.

I en del tilfeller kan det virke som om en halvtime ekstra med Mozart, hvis du synes det klinger godt, er en bedre idé enn å uttale deg om et ja, et nei eller et tja til en signalkabels kvaliteter på Sentralen. Det får være et individuelt og i bunn og grunn uransakelig valg, men å fortelle andre hva de burde ha hørt og opplevd eller ei med en signalkabel, eller i et bestemt verk av Mozart, det er ganske meningsløst.
Vel talt!, awe..

mvh

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
Greit, Muscious. Innser at jeg for fersk på sentralen til å leke diplomat. Det må være kombinasjonen single malt og Tessink som gjorde meg så filosoferende.

M

musicus

Gjest
janerlen skrev:
Greit, Muscious. Innser at jeg for fersk på sentralen til å legge å leke diplomat. Det må være kombinasjonen single malt og Tessink som gjorde meg så filosoferende.
Nyt whiskyén og kos deg, hyggelig å se nye hive seg inn i slike betente diskusjoner som kabel debattene ofte blir, ikke la det "skremme" deg fra å fortsette å gi uttrykk for hva du mener ;) :)...

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Steike hvordan dere krangler. Tråden drukner jo helt i den sedvanlige kabelkrangelen. Nå mangler det bare innspill fra Danmark, så er nordisk kranglefantmesterskap i gang ;D

Mvh Vidar P

M

musicus

Gjest
Vidar P skrev:
Steike hvordan dere krangler. Tråden drukner jo helt i den sedvanlige kabelkrangelen. Nå mangler det bare innspill fra Danmark, så er nordisk kranglefantmesterskap i gang ;D

Mvh Vidar P
Krangler? dette er vel ikke noé, mot hva det er som værst ;D ......

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
.. og du seiler jo opp som en av favorittene til mesterskapstittelen :)

(Med en humoristisk grunntone)

Mvh Vidar P

M

musicus

Gjest
Vidar P skrev:
.. og du seiler jo opp som en av favorittene til mesterskapstittelen :)

(Med en humoristisk grunntone)

Mvh Vidar P
;D ....fortsetter "arven" etter om.s vettu....

mvh

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
1.843
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
Who, me? Nei du, far, jeg bare filosoferer. Og så vil jeg gjerne benytte anledningen til å sende en hilsen til alle våre venner i Danmark. Og Sverige.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn