Nytt Pink Floyd album

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Oi da... veldig David Guilmore det der. Hans siste plate, The Island eller hva den het ble jeg rett og slett "klein" av.. :(. Blir for mye "Hvalsang" syns jeg...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Oi da... veldig David Guilmore det der. Hans siste plate, The Island eller hva den het ble jeg rett og slett "klein" av.. :(. Blir for mye "Hvalsang" syns jeg...
    Pass opp for denne, her er det mye lyder fra havet!




    Liker nylåta fra PF jeg også, btw. :)
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    437
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Enig med larserik her.
    The Final Cut var siste album.
    PF uten Roger ble lite oppfinnsomt og veldig tannløst. Ville overraske meg stort om PF klarer å produsere noe som helst av interesse mer.
    Outtakes er kun for hardcorefans, eller som bonusmateriale på enda en remastring.
    Etter The Final Cut har det for meg vært Roger Waters og "Rest-Pink Floyd" som absolutt har noen lyspunkter, men mangler helhet IMO.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Etter å ha sett Roger Waters live på Telenor Arene for et par-tre år siden med The Wall, må jeg nok si at jeg heller til den oppfatningen at Gilmour er mer Floyd enn Waters. Ikke minst bare for sitt gitarspill alene, Gilmour er på en måte litt beslektet med Billy Gibbons som gitarist syns jeg. Ingen av dem spiller så fordømt kjapt eller shredder noe særlig, men begge spiller alle de riktige tonene med impact, og enestående innlevelse.

    Jeg er nok mest glad i Meddle, DSOTM, og WYWH. Er spent på den nye skiva, og håper det ikke blir for glatt.

    Hva er forresten sjansen for at de gjenlevende medlemmene kan finne sammen igjen og lage ny musikk? Er ikke helt oppdatert på hvorfor de egentlig gikk egne veier etter The Wall.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    GGG denne gjengen ...... :p


    GGG.JPG
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Prøv deluxe versjonen på Wimp. jeg vet ikke om det er feil, men den fungerer.

    07-11-2014 08-14-08.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker, Eviledorf :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Aftenpostens anmelder nøyde seg med en halv terning.
    Men - nå er det kun et par timer til jeg kan gjøre min egen evaluering:)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Akuratt som forventa av dem dette, så er ikke skuffet. Veldig kjedelig album iallefall.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.567
    Antall liker
    3.127
    Sted
    Oslo
    Har ikke hørt den ennå, men kritikkene er som forventet 8)
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    ....hmm...tenker ikke den blir spilt mere enn denne ene gangen...finner liksom ikke noe der.. :) men hva hadde man forventet...egentlig ikke noe :/
    Vh

    S
     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Plata er en hyllest til avdøde Richard Wright. Synes den er passende i fremføringen med sin noe "out in space" synth ambient stil. Som forventet hører du lett forbindelsen med Division Bell perioden.

    For min del er jeg glad at restene av Division Bell ble pusset på og gitt ut.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Etter første gjennomlytting så var plata totalt litt under forventningene. Gir albumet totalt en 3`r, der 5 spor (av 18 relativt korte og sammenflytende) er bra/har potensialer, mens det øvrige er sådér.
    Det er ingen måha skive for andre enn de av oss som MÅha.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.644
    Sted
    Skien
    Hadde ingen forventninger til denne men må si at jeg ble overrasket, her var det masse deilig spilling synes hele skiva er meget behagelig å ha på :)
    Liker platen svært godt å klart den beste etter at Waters forlot bandet etter min smak.
    Terningkast 5

    Mvh: Espen L
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.950
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hørt igjennom nå - blir ikke å kjøpe inn her. For mye copy-paste.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    PF.jpg


    Første umiddelbare inntrykk etter gjennomlytting av alle 4 sidene var Gjenkjennelsens Sødmefylte Glede!

    Kjente (godt) igjen riff, akkorder, stemninger, stemmer, alle aspekter som (i sin tid) fikk meg hooket på progrockband #1 - gjenkjennelsens iboende behov for atter å kjenne igjen, finne nye fasetter uten å omstille sin sinnsstemning. Lyrisk er vel dette ikke banebrytende ei heller et barrikadeopprop. Men det behøver det emm ikke heller være lenger: PF har sagt, ettertrykkelig! hvor de står politisk. Da trenger man ikke lenger gni det inn; la musikk få lov å være musikk!

    Men for den som hadde håpet på just dèt forstår jeg at skuffelsen kan materialiseres i et Nei til PF-albumet, og krydrer standpunktet med skulderklappende "meler sitt eget kassaapparat". Synd egentlig, for utgivelsene inneholder noe langt mer enn copy-paste inspirert forretningsskulende tastetrykk: dette er i mine ører groovy mystique, halvfunky rytmer som fyller sårt lengtende PF-higer. Her er stemningen, stemmen, ånden.

    Terningkast som oppsummering? Hver gang jeg ser en sådan atmosfæreløs "begrunnelse" på hvorvidt et åndsverk skal passere en åndløs anmelders manglende intellektuelle kapasitet til å gi en begrunnet oppfatning i sin anmeldelse qua tekstuell adjektivisering får jeg lyst til å slå. Ditt terningkast utsier kun noe om ditt eget standardnivå, og gir ingen holdepunkt for min egen før-evaluering. Hva p@kker skal vi da med reviewers!

    Løp & Lytt!

    Cheers!

    G
     
    Sist redigert:

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Band som Pink Floyd er årsaken til at man i det hele tatt lytter til musikk. Jeg er en av de som jevnlig lytter til AMLOR og DB og liker dem godt. The Endless River er ikke noe annet enn det som jeg forventet med tanke på hvor materialet er hentet fra. Hvis man trodde at noe revolusjonerende skulle komme så har man vært vel optimistisk.

    PF etter RW er for meg stemning og det får jeg her, om enn ikke akkurat det beste PF albumet jeg har så vil også dette albumet få sine snurringer.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Min første reaksjon var at dette har jeg hørt før. Ikke nødvendigvis noe negativt i dét. Liker man, som jeg, Pink Floyd, tåler man godt å høre slikt.
    Tidvis, som på It's What We Do, savnet jeg nesten naturfilmen på NRK om livet i Namibi-ørkenen, der man spilte Shine On You Crazy Diamond.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    snip....synes hele skiva er meget behagelig å ha på :)......snip

    Mvh: Espen L

    Betyr dette at du følger Paven's eksempel Espen??? han går jo også stadig vekk rundt med et platecover på hodet;)
    for øvrig er jeg enig i at dette smører øregangene med behagelig tidsfordriv....
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    blir vel en real horten-klassiker, denne her
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Lyden er vel så "haifai" som det går an ja...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pink floyd før de ble puddinger


     

    Vinylsound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Innlegg
    198
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    Joda dette er Pink Floyd, men at de ikke klarer å komme med noe man ikke har "hørt før" - det skuffer mer enn det gleder. Men alltid noe spesielt med de gutta som har gitt oss så mange gleder.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Gjesp...
    Kjøpte dessverre av lydmessig nyssgjerrighet, for å sjekke forskjellene mellom cd og BD på Oppo105.
    Musikalsk er dette nesten pinlig hørt med mine ører.
    PF burde muligens avsluttet der de var på høyden etter min mening, med Final Cut.
    Men ja, BD skiva er fet lydmessig sett, bedre oppløst og større lydbilde enn cd'en.
    Setter på den siste Lisa Ekdahl istedet, mindre pinlig. Merkelig nok.
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    591
    Antall liker
    497
    Torget vurderinger
    4
    Gjesp...
    Kjøpte dessverre av lydmessig nyssgjerrighet, for å sjekke forskjellene mellom cd og BD på Oppo105.
    Musikalsk er dette nesten pinlig hørt med mine ører.
    PF burde muligens avsluttet der de var på høyden etter min mening, med Final Cut.
    Men ja, BD skiva er fet lydmessig sett, bedre oppløst og større lydbilde enn cd'en.
    Setter på den siste Lisa Ekdahl istedet, mindre pinlig. Merkelig nok.
    Final Cut er min favoritt, så ja de burde kanskje det. :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.071
    Antall liker
    3.059
    Torget vurderinger
    2
    pink floyd før de ble puddinger


    Oh yessss...godt å få litt balanse i regnskapet. det er gull på hver eneste PF-skive helt til Roger'n slakter gåsa og river veggen. Derfra og ut kan det være det samme.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.320
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hørte på albumet i går kveld. Dette var skuffende saker gitt. Platt og pompøst. Terningkast ✌ fra meg.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Pink Floyd har vel stort sett vært pompøst siden de forlot psykedelia-musikken på slutten av 60-tallet, så det kan vel neppe komme som noen overraskelse.

    Jeg har første gjennomlytt nå, og synes det låter veldig pinkfloydsk. Liker man floydske lydbilder tror jeg man synes dette er helt ok eller bedre. Dersom man heller setter pris på de floydske tekstene og mer pop/rock-orienterte låtene, blir nok denne skiva veldig kjedelig.

    Selv hører jeg både 70- og 90-talls Floyd-stemninger på denne plata, og det er ikke negativt i mine ører. Kanskje er det noe litt uforløst i en del av låtene. Det virker som de bygger seg opp til noe som ikke kommer, omtrent som om Shine On You Crazy Diamond skulle bli kuttet rett før de begynner å synge.

    Så til tross for at jeg liker det jeg hører, gjør muligens savnet av enda mer til at jeg foreløpig ikke gir toppscore, men lander på en svak firer, muligens er det ett øye for høyt, og at den får litt for høy score grunnet gleden over at PF er tilbake med "nytt" materiale.

    Roy
     

    yzfr17

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    23
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    5
    Skjønner ikke hvordan folk kan klage på "ikke no nytt", når The Endless River er bygget med usluppet musikk de laget sammen rundt 1994 The Division Bell tiden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn