Nytt Pink Floyd album

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Spennende er ordet. Jeg er spent på hva vi kan vente oss. Håper det blir skikkelig, skikkelig bra.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Gleder meg til det.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.226
    Antall liker
    4.613
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Er en del instrumental overskuddsmatriell etter Divisjon Bell, sies det.
    Håper på noe bra, Filmpremiere og Walters holder jo på med solo album i tillegg, så det ser jo bra ut
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Håper inderlig Waters ikke lager noe opera igjen...grøss
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Dette blir spennende. Blir litt skremt av at det er 20år siden Division bell ble gitt ut, husker konserten på Valle Hovin som at det var i går. Fantastisk!
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Money....

    Leftovers fra noen bandøvinger fra Div bell innspillingen det er snakk om. Kan jo bli bra for det. De mest fanatiske vil nok synes det uansett.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Har trofast lyttet til PF siden midten av syttitallet og må si jeg er skeptisk. Jeg liker godt både DB og AMLOR, men har dårlig tro på at det som ikke blir med på skiva skal bli så mye bedre på en egen skive. Hadde vært mye mer spennende hvis RW hadde trått inn igjen og dette var snakk om helt nytt materiale.

    Vi får ha et åpent sinn og håpe at dette har livets rett og ikke er et oppgulp for å skvise ut nye kroner fra PF-bandet.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.311
    Antall liker
    8.347
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har trofast lyttet til PF siden midten av syttitallet og må si jeg er skeptisk. Jeg liker godt både DB og AMLOR, men har dårlig tro på at det som ikke blir med på skiva skal bli så mye bedre på en egen skive. Hadde vært mye mer spennende hvis RW hadde trått inn igjen og dette var snakk om helt nytt materiale.

    Vi får ha et åpent sinn og håpe at dette har livets rett og ikke er et oppgulp for å skvise ut nye kroner fra PF-bandet.
    Er litt redd for det siste :(

    Steinar.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Har alltid ment at AFP ordningene til rockemusikere er for dårlig. På den annen side så kan man kanskje ikke "blame" dem heller for å sikre pensjonen sin, det er dette de har viet livet sitt til og den eneste måten å sikre alderdommen på. Men håper det holder musikalsk selv om jeg tviler. Men tar gjerne feil.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Høyt forbruk som skal holdes vedlike, og kanskje man blir 97 år til slutt..
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.765
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Overskuddsmateriale, fra DB. Skeptisk, veldig skeptisk.

    For meg er det ikke Pink Floyd uten Roger Waters.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Enig med larserik her.
    The Final Cut var siste album.
    PF uten Roger ble lite oppfinnsomt og veldig tannløst. Ville overraske meg stort om PF klarer å produsere noe som helst av interesse mer.
    Outtakes er kun for hardcorefans, eller som bonusmateriale på enda en remastring.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tror de fleste skjønner at de ikke kommer til å lage en ny Echoes eller gi ut DSOTM på nytt, men skiva kan vel inneha musikalske kvaliteter for det.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.765
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Det kan den sikkert. Men episk blir det kanskje ikke. Etter Waters, ga PF b.la. ut Delicate Sound of Thunder. En fabelaktig live-dobbel. Her hadde de kun gammelt materiale. DB ble, for meg, PF light. For lite overraskelser, for mye sakte gitar fra Gilmour, feil stemme osv. Man er vel et produkt av den tiden man vokste opp :)

    Jeg hadde forhåpninger om at Live8, og Roger Waters gjesteopptreden der, skulle føre til noe mer. Dessverre gikk det ikke slik.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    5.133
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    WYWH forblir den største PF skiva for meg. PF er ikke det samme uten RW. RW er heller ikke den samme uten PF.
    Vi må nok hygge oss med gammelt gull. Så kan vi håpe at gamle uutgitte opptak kan være en perle. Sjansen er liten, men det har skjedd før.

    Final
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Spennende, men samtidig skeptisk :)
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg hadde forhåpninger om at Live8, og Roger Waters gjesteopptreden der, skulle føre til noe mer. Dessverre gikk det ikke slik.
    Hvis det hadde blitt like surt så var det vel like greit at det ikke ble til noe mer.:)

    Her skal det bannes; de har et bra album og det er til gjengjeld kanonbra, og det er Echoes (eller Meddle som det også kalles...). Men slike ting kan sikkert diskuteres....
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    5.133
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde forhåpninger om at Live8, og Roger Waters gjesteopptreden der, skulle føre til noe mer. Dessverre gikk det ikke slik.
    Hvis det hadde blitt like surt så var det vel like greit at det ikke ble til noe mer.:)

    Her skal det bannes; de har et bra album og det er til gjengjeld kanonbra, og det er Echoes. Men slike ting kan sikkert diskuteres....
    skal du banne, må du banne riktig. Albumet heter vel Meddle.
    ;)
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg hadde forhåpninger om at Live8, og Roger Waters gjesteopptreden der, skulle føre til noe mer. Dessverre gikk det ikke slik.
    Hvis det hadde blitt like surt så var det vel like greit at det ikke ble til noe mer.:)

    Her skal det bannes; de har et bra album og det er til gjengjeld kanonbra, og det er Echoes. Men slike ting kan sikkert diskuteres....
    skal du banne, må du banne riktig. Albumet heter vel Meddle.
    ;)
    ;) Det er helt riktig, både banne å blingse på èn gang, godt gjort. MEDDLE is the one.
     
    U

    Utgatt11378

    Gjest
    Skreiv denne i VG tidligere i dag....
    ....med tanke på hvordan "The Division Bell" lød...er det da virkelig noen grunn til å rope hurra...? Det "nesten" opprinnelige P F er jo borte for mange år siden...de burde vel egentlig gjort som "Led Zeppelin" da "John Henry Bonham" døde, avsluttet og innsett at en av de uerstattelige brikkene i det musikalske puslespillet forsvant da "Waters" sluttet, og at han på samme måte som "Bonzo" i "Zep" ikke kunne erstattes!
    Vh
    S
     

    druntblunt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Innlegg
    156
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    WYWH forblir den største PF skiva for meg. PF er ikke det samme uten RW. RW er heller ikke den samme uten PF.
    Vi må nok hygge oss med gammelt gull. Så kan vi håpe at gamle uutgitte opptak kan være en perle. Sjansen er liten, men det har skjedd før.
    Tidenes ny-plate-skuffelse for mitt vedkommende var the Wall. Nærmest borte var det seige gode suget fra tre foregående perlene, erstattet med noe ungehyl i diskotakt og slitsom navlebeskuelse fra en viss Herr Waters. I ettertid har den vokst noe i mine ører, men den markerte definitivt slutten på "mitt" Pink Floyd. Men den veien gikk det jo med så mange av gigantene på slutten av søttitallet. Det var ikke plass for det store lenger, alt skulle være hardt, fast, poppete og tilpasset laveste felles multiplum. Akk...
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.558
    Antall liker
    3.092
    Sted
    Oslo
    WYWH forblir den største PF skiva for meg. PF er ikke det samme uten RW. RW er heller ikke den samme uten PF.
    Vi må nok hygge oss med gammelt gull. Så kan vi håpe at gamle uutgitte opptak kan være en perle. Sjansen er liten, men det har skjedd før.
    Tidenes ny-plate-skuffelse for mitt vedkommende var the Wall. Nærmest borte var det seige gode suget fra tre foregående perlene, erstattet med noe ungehyl i diskotakt og slitsom navlebeskuelse fra en viss Herr Waters. I ettertid har den vokst noe i mine ører, men den markerte definitivt slutten på "mitt" Pink Floyd. Men den veien gikk det jo med så mange av gigantene på slutten av søttitallet. Det var ikke plass for det store lenger, alt skulle være hardt, fast, poppete og tilpasset laveste felles multiplum. Akk...
    Enig der. Jeg hører lite på The Wall, men mye på Meddle, DSOTM og WYWH (og versjonen av Echoes på Gimours "live in gdansk" er praktfull). PF og Waters etter det er helt OK, men Waters ER for selvhøytidelig.

    jeg har lave forventninger til den nye, men kommer sikkert til å kjøpe den. Like dårlig som Gilmour og The Orb blir det neppe.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.103
    Antall liker
    9.407
    Det snakkes mye om at PF uten RW er dødt, men for meg så var faktisk Richard Wright mye mer sentral enn Waters. Shine on your crazy diamond hadde f.eks. ikke vært det samme uten Wrights massive el-orgel. Mulig det var grunnen til at Waters presset Wright ut av PF?
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det snakkes mye om at PF uten RW er dødt, men for meg så var faktisk Richard Wright mye mer sentral enn Waters. Shine on your crazy diamond hadde f.eks. ikke vært det samme uten Wrights massive el-orgel. Mulig det var grunnen til at Waters presset Wright ut av PF?
    Neppe......årsaken er vel kjent, og det var vel i forbindelse med innspilling av the wall at Waters mente Wright hadde svært lite å bidra med.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Waters var nok den vanskligste personen å jobbe sammen med, da han mente at han hadde enerett på å servere sin versjon av det meste materialet, og at han hadde enerett på PF-navnet...noe som utløste endel interne disputer allerede i "The Wall"-tiden. Det tok over et ti-år, etter div rettsaker før de snakket sammen igjen...

    Ser forresten fram til alt nytt (eller gammelt/u-utgitt) materiale.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.103
    Antall liker
    9.407

    Waters mente (og mener fremdeles) at han selv hadde mest å bidra med. Bedøm selv. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    WYWH forblir den største PF skiva for meg. PF er ikke det samme uten RW. RW er heller ikke den samme uten PF.
    Vi må nok hygge oss med gammelt gull. Så kan vi håpe at gamle uutgitte opptak kan være en perle. Sjansen er liten, men det har skjedd før.

    Final
    Helt enig. Og folk må/burde gi seg mens leken er god. Ikke spent i det hele tatt.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.558
    Antall liker
    3.092
    Sted
    Oslo
    Det snakkes mye om at PF uten RW er dødt, men for meg så var faktisk Richard Wright mye mer sentral enn Waters. Shine on your crazy diamond hadde f.eks. ikke vært det samme uten Wrights massive el-orgel. Mulig det var grunnen til at Waters presset Wright ut av PF?
    Enig der. Det lydbildet jeg likte var dominert av Wright. Uten han var det (lydmessig) et annet band. Uten Wright var lydbildet feil, og uten Waters var tekstene svakere.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2

    Waters mente (og mener fremdeles) at han selv hadde mest å bidra med. Bedøm selv. :)
    ......og i det store og det hele, så har han rett :), men uten Gilmour og Wright med på laget er heller ikke Roger "god".
    Uansett er detta lite og være uenige om. Og skal en flisespikke kan en jo lure på om alt var bedre før Gilmour og?
    Verden er i stadig forandring, og sånn har det vel alltid vært innen musikk og? :cool:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.103
    Antall liker
    9.407
    Enig der, man kan fortsette i all evighet med disse spekulasjonene. Summen av enhetene er større enn enhetene?


    Det passer vel å ta med Den gale Diamanten også. Fra 2:00. Se, lytt og nyt. ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ^Det kan den sikkert. Men episk blir det kanskje ikke. Etter Waters, ga PF b.la. ut Delicate Sound of Thunder. En fabelaktig live-dobbel. Her hadde de kun gammelt materiale. DB ble, for meg, PF light. For lite overraskelser, for mye sakte gitar fra Gilmour, feil stemme osv. Man er vel et produkt av den tiden man vokste opp :)

    Jeg hadde forhåpninger om at Live8, og Roger Waters gjesteopptreden der, skulle føre til noe mer. Dessverre gikk det ikke slik.
    Bør vel egentlig ikke bryte inn når voksne menn prater/sutrer, men here goes.
    Uthevet, understreket av meg.

    En fabelaktig live-skive, hent enig! Men kun gammelt materiale?
    Delicate Sound of Thunder - Wikipedia

    Håper du ikke likte denne skiva for godt, for da kan det jo hende du likte noe som var PF uten Waters? ;) ;D

    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.765
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Det kan den sikkert. Men episk blir det kanskje ikke. Etter Waters, ga PF b.la. ut Delicate Sound of Thunder. En fabelaktig live-dobbel. Her hadde de kun gammelt materiale. DB ble, for meg, PF light. For lite overraskelser, for mye sakte gitar fra Gilmour, feil stemme osv. Man er vel et produkt av den tiden man vokste opp :)

    Jeg hadde forhåpninger om at Live8, og Roger Waters gjesteopptreden der, skulle føre til noe mer. Dessverre gikk det ikke slik.
    Bør vel egentlig ikke bryte inn når voksne menn prater/sutrer, men here goes.
    Uthevet, understreket av meg.

    En fabelaktig live-skive, hent enig! Men kun gammelt materiale?
    Delicate Sound of Thunder - Wikipedia

    Håper du ikke likte denne skiva for godt, for da kan det jo hende du likte noe som var PF uten Waters? ;) ;D

    mvh
    Hehe, så sannelig ;)

    Og jeg liker den fortsatt veldig godt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn