Nytt Pink Floyd album

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    pink floyd før de ble puddinger


    Oh yessss...godt å få litt balanse i regnskapet. det er gull på hver eneste PF-skive helt til Roger'n slakter gåsa og river veggen. Derfra og ut kan det være det samme.
    Helt enig! Hos meg har det stort sett vært "Rest-Pink Floyd" fra da av. Men de skivene jeg spiller aller mest, er Roger's Pros & Cons of Hitch Hiking og, hvis jeg er i alt for godt humør :p, Amused To Death.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.254
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er musikk som ikke er utgitt før nå, er det da nytt?... Hvis det er bygget rundt The Division Bell albumet så kan det være grunnen til at jeg ikke liker dette...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    forventet ikke noe nytt, men håpet at vi i det minste skulle finne partier av cluster one- og marooned-kvalitet når man først skulle slippe en skive med eterisk drømmemuzak.

    men neida, her er det gammelmannsvrøvl og gjespende meditativt bullshit over hele fjøla.

    jeg hører ikke noe som når førstedel av shine on you crazy diamond til fotsålene engang.
     
    Sist redigert:

    ...

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.10.2012
    Innlegg
    98
    Antall liker
    50
    Synes plata er GEDIGENT BRA, nå skal det da sies att jeg har stor sans for Gilmour og synes PF var/er best med Gilmour som "sjåfør" :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg liker også gilmour bedre enn waters.
    pink floyd var for meg best fra barrett stemplet ut og gilmour kom inn, og frem til animals da waters begynte å gaule ut den tilgjorte angsten sin mer og mer.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Synes plata er GEDIGENT BRA, nå skal det da sies att jeg har stor sans for Gilmour og synes PF var/er best med Gilmour som "sjåfør" :)
    Det er helt greit å mene det :) Du er helt sikkert ikke alene om dét.

    For min egen del er det selve låten det dreier seg om. Hvorvidt Roger Waters er med på den, spiller forsåvidt ingen rolle. Jeg har mange favorittlåter fra begge epoker.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.832
    Antall liker
    50.821
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den hadde en del bra og litt ikke bra,alt i alt et bra album syntes jeg.
    Fint og sitte i go stolen og slappe av til.

    O
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Det blir med den ene gjennomlyttingen, dessverre.
    Storslagent og med god lyd, men det mangler noe, kanskje noe nytt?
    Høres ut som noe jeg har spilt en million ganger før.
    Forutsigbart og kjedelig.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det blir med den ene gjennomlyttingen, dessverre.
    Storslagent og med god lyd, men det mangler noe, kanskje noe nytt?
    Høres ut som noe jeg har spilt en million ganger før.
    Forutsigbart og kjedelig.

    som sagt, bra sovemuzak.
    den kommer til å få sine runder hos meg iaff.
    bare litt trist at et så monumentalt band skal stemple ut med noe så intetsigende vrøvl.
     
    Sist redigert:

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Pink Floyd har vel stort sett vært pompøst siden de forlot psykedelia-musikken på slutten av 60-tallet, så det kan vel neppe komme som noen overraskelse.

    Jeg har første gjennomlytt nå, og synes det låter veldig pinkfloydsk. Liker man floydske lydbilder tror jeg man synes dette er helt ok eller bedre. Dersom man heller setter pris på de floydske tekstene og mer pop/rock-orienterte låtene, blir nok denne skiva veldig kjedelig.

    Selv hører jeg både 70- og 90-talls Floyd-stemninger på denne plata, og det er ikke negativt i mine ører. Kanskje er det noe litt uforløst i en del av låtene. Det virker som de bygger seg opp til noe som ikke kommer, omtrent som om Shine On You Crazy Diamond skulle bli kuttet rett før de begynner å synge.

    Så til tross for at jeg liker det jeg hører, gjør muligens savnet av enda mer til at jeg foreløpig ikke gir toppscore, men lander på en svak firer, muligens er det ett øye for høyt, og at den får litt for høy score grunnet gleden over at PF er tilbake med "nytt" materiale.

    Roy
    Enig i det du skriver når det gjelder flere av låtene her og spesielt det jeg har uthevet, selv om ingen av låtene her er på nivå med instrumentaldelen av SOYCD.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.565
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Oslo
    Pink Floyd har vel stort sett vært pompøst siden de forlot psykedelia-musikken på slutten av 60-tallet, så det kan vel neppe komme som noen overraskelse.

    Jeg har første gjennomlytt nå, og synes det låter veldig pinkfloydsk. Liker man floydske lydbilder tror jeg man synes dette er helt ok eller bedre. Dersom man heller setter pris på de floydske tekstene og mer pop/rock-orienterte låtene, blir nok denne skiva veldig kjedelig.

    Selv hører jeg både 70- og 90-talls Floyd-stemninger på denne plata, og det er ikke negativt i mine ører. Kanskje er det noe litt uforløst i en del av låtene. Det virker som de bygger seg opp til noe som ikke kommer, omtrent som om Shine On You Crazy Diamond skulle bli kuttet rett før de begynner å synge.

    Så til tross for at jeg liker det jeg hører, gjør muligens savnet av enda mer til at jeg foreløpig ikke gir toppscore, men lander på en svak firer, muligens er det ett øye for høyt, og at den får litt for høy score grunnet gleden over at PF er tilbake med "nytt" materiale.

    Roy
    Enig i det du skriver når det gjelder flere av låtene her og spesielt det jeg har uthevet, selv om ingen av låtene her er på nivå med instrumentaldelen av SOYCD.
    Enig der, men etter gjentatt gjennohøring synes jeg det fungerer helt fint. Om ikke annet som en epilog til SOYCD hvis platen er ferdig, men man vil ha mer av samme stemning.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Synes det låter bra, slik PF låt før Waters tok over styringa og alt skar seg etter hvert.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    pink floyd før de ble puddinger


    Oh yessss...godt å få litt balanse i regnskapet. det er gull på hver eneste PF-skive helt til Roger'n slakter gåsa og river veggen. Derfra og ut kan det være det samme.
    Helt enig! Hos meg har det stort sett vært "Rest-Pink Floyd" fra da av. Men de skivene jeg spiller aller mest, er Roger's Pros & Cons of Hitch Hiking og, hvis jeg er i alt for godt humør :p, Amused To Death.
    Jeg må kommentere dette, vi er enige og allikevel havna de to platene du nevner svært raskt i ut-bunken i kassene mine.

    Mest spilte siste 10-15 år er uten tvil Meddle, så er det jevnt mellom PATGOD, Relics og kanskje andresida på Ummagumma.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Intet så mye nytt å melde egentlig, men du verden så deilig det er noen ganger også, me like this one!!...

    71sjUdulWiL._SL 750_.jpg


    mvh
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Har hørt igjennom det en del ganger, men må si meg litt skuffet..Det sier liksom..Ingenting til meg dette albumet. Fint for all del, men ikke annet heller. Virker for meg som det er laget kun for litt ekstra gryn i lommene..
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Like dørgende kjedelig som Gilmours "On an Island". Gjesp. Roger waters var Pink Floyd. Med Gilmour ble det bare kjedelig gitaronani.

    Ellers ser jeg at noen mener at Final Cut er bandets beste. Helt enig.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.565
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Oslo
    Ellers ser jeg at noen mener at Final Cut er bandets beste. Helt enig.
    Jaja, da er vi uenige, men det er kanskje en styrke for bandets status at de faktisk har klart å variere så mye. De har album som fenger helt forskjellige lyttere, og det finnes fremdeles de som mener bandet gikk i dass med Barrett.

    Den gang de skilte lag fant jeg ut at i stedet for en bra gruppe kunne jag følge både Waters og Pink Floyd. Noen ganger med stor glede og andre ganger med et langt gjesp. Denne plata er helt OK for oss som foretrakk WYWH.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Ja, Final Cut er et veldig undervurdert, men bra album. Ikke min favoritt, men tar det ofte frem :)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ellers ser jeg at noen mener at Final Cut er bandets beste. Helt enig.
    Jaja, da er vi uenige, men det er kanskje en styrke for bandets status at de faktisk har klart å variere så mye. De har album som fenger helt forskjellige lyttere, og det finnes fremdeles de som mener bandet gikk i dass med Barrett.

    Den gang de skilte lag fant jeg ut at i stedet for en bra gruppe kunne jag følge både Waters og Pink Floyd. Noen ganger med stor glede og andre ganger med et langt gjesp. Denne plata er helt OK for oss som foretrakk WYWH.
    Det er det som er så flott med musikk, Dag T; det er et vell å ta av, og noe for alles preferanser. Selv liker jeg Waters PF pga. den politiske snerten i tekstene, variasjonen i lydmessige virkemidler og at skivene måtte høres som en enhetlig historie. Final Cut, for eksempel, er i sin helhet viet Falklandskrigen og motstand mot "The Iron Lady"; Margaret Thatcher.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Amused To Death er et av mine absolutt favorittalbum uansett. Høyt aktuelt, kanskje enda mere nå enn da det ble spilt inn
     
    M

    musicus

    Gjest
    Amused To Death er et av mine absolutt favorittalbum uansett. Høyt aktuelt, kanskje enda mere nå enn da det ble spilt inn
    Enig!! liker alikevel deres nye, det er meditativt og avslappende å lytte til, gutta går ikke inn for å finne opp rocken igjen eller noe sånt, men spilelr noe de liker og trives med, helt greit!!

    mvh
     

    HiFi_Martin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2004
    Innlegg
    446
    Antall liker
    252
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha lest en mengde mer eller mindre dårlige kritikker, utalelser om kjedelig, same shit new wraping etc. etc. etc.
    Samt advarsler om at dette var nok bare det de ikke kunne bruke på DB, som ikke er mitt favorittalbun heller, må jeg si at forventningene ikke var så store til dette albummet.
    Nå har jeg spilt gjennom 7-8 ganger, og det bare vokser, og vokser!
    Er langt over forventningene mine, som nok var godt nedskrudd.
    I motsetning til mange andre synes jeg dette er et bra album.
    Så er det jo sånn at de beste albummene var nok de Waters var med på, men heller de 3 siste enn de 3 første er min mening.
    Men en ting som er utrolig irriterende, er at på vinylutgaven "mangler" 3 spor i forhold til deluxe utgaven, selv om det er rikelig med plass på skivene.
    så de må spilles fra Spotifyen.....irriterende!
     
    Sist redigert:

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Gjesp...
    Kjøpte dessverre av lydmessig nyssgjerrighet, for å sjekke forskjellene mellom cd og BD på Oppo105.
    Musikalsk er dette nesten pinlig hørt med mine ører.
    PF burde muligens avsluttet der de var på høyden etter min mening, med Final Cut.
    Men ja, BD skiva er fet lydmessig sett, bedre oppløst og større lydbilde enn cd'en.
    Setter på den siste Lisa Ekdahl istedet, mindre pinlig. Merkelig nok.
    Final Cut er min favoritt, så ja de burde kanskje det. :)
    Enig x 2! Heismusikk!
    ....noen vet liksom ikke når de skal gi seg. Nazareth feks; endte opp med spillejobb i bryllup i Kirkenes. Allerede da de spilte i Figgjo hallen for 30 år siden, var de tannløse. (Lizzy wuz ere)
    Men heldigvis er Sabbath 13 unntaket som bekrefter regelen. Kanskje det lønner seg å renske hodet med kilovis dop så du ikke blir helt "Pink Floyd selvhøytidlig":)

    ....og jeg er og har alltid vært en STOR Pink Floyd/Waters tilhenger.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    "Det var engang et band ved navn Pink Floyd".

    Hadde dem ikke brukt Pink Floyd navnet på sine siste 3 album (da inkludert A Momentary Lapse of Reason), så kan jeg ikke se for meg at dem hadde blitt husket noe spesielt.

    Men, Learning to fly og High Hopes spilles jo langt oftere enn noen Roger Waters solo sang på radioen, så dem er nok noe påvirket av bandnavnet dem også..

    Jeg har prøvd den nye plata dems et par runder, men får mer lyst på å vaske og rydde enn å høre på den plata :p.

    Verken skuffet eller overraska over plata, var som forventa (spesielt med tanke på hva David ga oss med On a Island albumet sitt). Et stort GJESP, hvor bare bandnavnet er igjen som det mest spennende. Jeg har skrevet det før, hvalsang musikk ;).
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg likte dette albumet veldig godt. Det er ikke akkurat innovativt eller nyskapende - men det er noe av det bedre PF har utgitt etter The Wall. Jeg synes the Final Cut lyder dårlig, og The Division Bell var ganske så bra. Men, ingenting er som 70-tallsutgivelsene.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg likte dette albumet veldig godt. Det er ikke akkurat innovativt eller nyskapende - men det er noe av det bedre PF har utgitt etter The Wall. Jeg synes the Final Cut lyder dårlig, og The Division Bell var ganske så bra. Men, ingenting er som 70-tallsutgivelsene.
    Nye mastringer av The Final Cut er skrekkelig dårlige. Men man kan ikke dømme skiva ut fra det. Skaff deg en av disse, og jeg lover deg en annen opplevelse. Her er lyden fantastisk bra.



    35DP-53



    CK 38243

    Begge 1983 pressinger på CD.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Huff, tragisk at CD formatet blir rævkjørt på den måten med senere masteringer :(. Også endel LP'er syns jeg låter utrolig dårlig for tiden.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.565
    Antall liker
    3.116
    Sted
    Oslo
    Nå har jeg gått gjennom både det nye og det meste av det andre også, og synes det er helt OK. Mer som en epilog til Wish You Where Here enn noe annet. Men det finnes en del referanser der for de interessert. Run like hell er opplagt, men andre små hint også, om trommesoloen fra Saucerful of Secrets.

    Så dette er pausemusikk for insidere. :cool:
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ok - hørte på Final Cut i kveld og ble påminnet om at dette er et veldig bra album. Du må bare være i riktig humør - og det er første gang jeg hører det på elektrostater faktisk.
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.531
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Ok - hørte på Final Cut i kveld og ble påminnet om at dette er et veldig bra album. Du må bare være i riktig humør - og det er første gang jeg hører det på elektrostater faktisk.
    Ja der var jeg så nerdete at jeg kjøpte originale Japanske (Pink Floyd, The Final Cut, Early Japan CD Edition, 1985, CK 38243) pressinger:) Sinnsyk dynamikk.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.932
    Antall liker
    19.789
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ok - hørte på Final Cut i kveld og ble påminnet om at dette er et veldig bra album. Du må bare være i riktig humør - og det er første gang jeg hører det på elektrostater faktisk.
    Ja der var jeg så nerdete at jeg kjøpte originale Japanske (Pink Floyd, The Final Cut, Early Japan CD Edition, 1985, CK 38243) pressinger:) Sinnsyk dynamikk.
    Helt fantastisk de førsteutgivelsene på CD. 35DP-53 er den aller beste av de. Førstepress Japan.
     
    Sist redigert:

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.978
    Antall liker
    11.832
    Sted
    Hus
    Kjøpte denne for en stund siden jeg. Harvest Japan press for Europa :)

    Pink Floyd-The Final Cut.jpg
     

    Newton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Innlegg
    445
    Antall liker
    169
    Plugger inn her da jeg har kjøpt CD´n og samme plate i "mega box" versjon med Blueray og CD - mest for å få testet dette i surround og 96KHz format. Sitter dog nå med HeadFi oppsettet og lytter til stereosporene og syntes det låter alright. Ser det diskuteres opp og i mente hva som er bra osv - det er som å diskutere religion; alle har en og mener deres er den beste. Noen liker DSOTM, The Wall og andre tåler ikke bandet etter at Waters dro.

    Personlig syntes jeg det er flott å få noe nytt fra dette bandet. Jeg har hørt langt dårligere "nye" plater fra band og da kan jeg overleve at det er mye instrumental - poenget mitt er at platen ga meg en god feeling og det føles ikke som ett oppgulp.

    Når det er sakt må jeg si at etter å ha sett Roger Waters - The Wall på Telenor arena så syntes jeg kanskje det er på tide at den skiva og konseptet parkeres, for dette begynner å bli gamle greier.... Fikk nesten litt feelingen av å se Elvis sin siste konsert - let it go. Dog skal det sies at jeg kjører "In the Flesh" på DVD og CD dertil ofte, hvor The Wall greia vannes litt ut med Amused to...

    Så til poenget med posten : Er det noen som har testet DTS 5.1 Master sporet på en OK rigg? Låter det alright ? Får ikke kommet meg i furtebua på en stund da pappa permen tar lurven av meg..

    N
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Fikk omsider satt meg ned og hørt på den. Velprodusert muzak med knallgod lyd..... kommer nok ikke til å bli veldig mye spilt her er jeg redd.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Den vokser litt på deg.. Og den er nok hakket litt bedre enn DB i mitt hodet iallefall.. :)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det er jo godt håndtverk, bevares.... men ikke veldig spennende. Nei, får vel heller høre på Wish you were here.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Savner mer vokal. Men LP'en er god den - bevares. Kanskje litt "slapp", men det nytter ikke med kun en gjennomspilling. Den må høres mange ganger før den sitter. Har forøvrig alle Pink Floyd album på vinyl, og noen på CD. Syns DSOTM er best.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn