Nye "Supreme" Cryo-behandlede glassikringer

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
Kule-Trygve skrev:
"Men en ting har livet lært meg når det gjelder hermetisk lyd; alt kan bli så meget mye bedre!"

Ja det kan nok det..åpner man pengepungen får man gjerne åpnet ørene samtidig... ;D

OPP, OPP i pris..
Jeg har hørt svært dyre komponenter som ikke har vært noen øreåpner for meg. Men ofte er det en sammenheng mellom pris og ytelse, ikke helt unaturlig.
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Det er synd om du har brukt sure kroner på ting som ikke har hjulpet lydmessig. Det bør unngås..Å teste i eget anlegg før en kjøper er clou`et. Man behøver ikke teste ut alt i det vide og brede..om du finner noe anerkjent som du kan få til en billig penge (brukt?), og opplever en klar lydforbedring som du er villig til å betale for, kan du nesten ikke gjøre bomkjøp, tror jeg.. ;D
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
Kule-Trygve skrev:
"Men en ting har livet lært meg når det gjelder hermetisk lyd; alt kan bli så meget mye bedre!"

Ja det kan nok det..åpner man pengepungen får man gjerne åpnet ørene samtidig... ;D

OPP, OPP i pris..
Hadde mer i tankene at teknologi, kunnskap og forståelse går fremover.

F.eks er ultra rene strømforsyninger som LMC driver med interessant, ulike materialer og egenskaper ved disse, samt cryo-behandling interessant, fordi dette skaper endringer på "molekylærnivå", og endrer ting seg på partikkelnivå, vil alt endre seg "oppover" i kjeden.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
Kule-Trygve skrev:
Det er synd om du har brukt sure kroner på ting som ikke har hjulpet lydmessig. Det bør unngås..Å teste i eget anlegg før en kjøper er clou`et. Man behøver ikke teste ut alt i det vide og brede..om du finner noe anerkjent som du kan få til en billig penge (brukt?), og opplever en klar lydforbedring som du er villig til å betale for, kan du nesten ikke gjøre bomkjøp, tror jeg.. ;D
Jeg har egentlig ikke forkjøpt meg på HiFi siden jeg var i slutten av tenårene. Jeg gjorde noen (dyrekjøpte) erfaringer som teenager. Det positive er at jeg lærte av dette.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Gjestemedlem skrev:
Nå oppgir jo produsenten riktignok at de leveres i litt andre størrelser også:

"Supreme (5x20mm) available in slow and fast blow (T and F) in: 500mA, 800mA, 1A, 1.6A, 2A, 2.5A, 3.15A, 4A, 5A, 6.3A, 8A, 10A, 15A, 20A"
Det forandrer jo forsåvidt saken. Dog litt pussig at nettbutikken som ble linket til innledningsvis ser ut til å bare selge 10A.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Espen R skrev:
Kule-Trygve skrev:
"Men en ting har livet lært meg når det gjelder hermetisk lyd; alt kan bli så meget mye bedre!"

Ja det kan nok det..åpner man pengepungen får man gjerne åpnet ørene samtidig... ;D

OPP, OPP i pris..
Hadde mer i tankene at teknologi, kunnskap og forståelse går fremover.
---------------------------------------------------------------------------------
Jeg er stygt redd for at markedsføringsvitenskapen har gått mye mer frem i de siste 50 år enn vitenskapen om strømmens utbredelse i metaller
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:
"Men en ting har livet lært meg når det gjelder hermetisk lyd; alt kan bli så meget mye bedre!"

Ja det kan nok det..åpner man pengepungen får man gjerne åpnet ørene samtidig... ;D

OPP, OPP i pris..
Når jeg starter eget firma kan du godt få lov til å være kunde hos meg, Trygve.
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Asbjørn skrev:
Kule-Trygve skrev:
"Men en ting har livet lært meg når det gjelder hermetisk lyd; alt kan bli så meget mye bedre!"

Ja det kan nok det..åpner man pengepungen får man gjerne åpnet ørene samtidig... ;D

OPP, OPP i pris..
Når jeg starter eget firma kan du godt få lov til å være kunde hos meg, Trygve.
Og hva kan du så tilby som forbedrer lyden i mitt anlegg? ;D
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Er de kvantemekaniske eller bare vanlig mekaniske?
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Når kommer nanobassfellene? De er nok på størrelse med disse partiklene og har en voldsom effekt. Spesielt på WAF området.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
oyvjorge skrev:
Når kommer nanobassfellene? De er nok på størrelse med disse partiklene og har en voldsom effekt. Spesielt på WAF området.
Når nanohøyttalermembranene kommer på markedet er nok det et produkt som småbarnsfamilier vi sette stor pris på, man kan bare trykke og stikke på membranen så mye man orker...og vips!..er den tilbake i opprinnelig form. ;)
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Hifi- pengene mine får dere neppe kloen i. Dere får nøye dere med å bidra med billig sarkasme ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kule-Trygve skrev:
Hifi- pengene mine får dere neppe kloen i. Dere får nøye dere med å bidra med billig sarkasme ;D
Hva var det han sa, vikingkongen? "Han sto så lagelig til for hugg."? ;)
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289
Hvis dere tror jeg bruker penger i øst og vest på ting som ikke hjelper på lyden, så tar dere nå feil..

Tenk om f. eks. Asbjørn hadde brukt like mye på hifi som konen har brukt på kjøkken?
Men nei, innen hifi er det vel bare tåper som finner vits i å betale mer enn 100 000 for et komplett anlegg..ja nå er jeg også litt sarkastisk merker jeg ;D
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Neida. Slapp av. Det er bare mange av utsagnene dine som lett kan tolkes som at du mener at så lenge et produkt er dyrt, er det automatisk bra. Derav spøken/sitatet.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Espen R skrev:
Når nanohøyttalermembranene kommer på markedet er nok det et produkt som småbarnsfamilier vi sette stor pris på, man kan bare trykke og stikke på membranen så mye man orker...og vips!..er den tilbake i opprinnelig form. ;)
Er det ikke kommet elementer med nanoforsterkning i membranen da? Det burde jo være grei skuring å lage en papp eller karbonmembran med nanoforsterkning. Dette er jo ikke så langt utenfor allfarvei lenger.
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
KJ skrev:
Fetter-Anton skrev:
Asbjørn skrev:
Når det er sagt, her er databladet på Littelfuse "for audio and medical applications":
http://www.littelfuse.com/data/en/Data_Sheets/Littelfuse_fuse_285_series.pdf
De koster $3.35 stykket hos Digi-Key. Men så er de ikke kryobehandlet i Europa heller.
Fin link - det som et litt morsomt å registerer er at Littelfuse også vektlegger at ende stykkene på sikringene er laget i gull eller rhodium. Så da har vel det betydning for medisinskutstyr og hifi industiren er fritatt for dette påtatte behovet for bling. Det eneste forskjellen, og den er ikke uvesentlig, er prisen.

Kanskje bestille noe Littelfuse'er i rhodium - kanskje det har samme effekten som å fjerne blikket på bi-wire terminalene. Også her er det en keramisk-kropp og ikke noe glasshus.
Dersom jeg skulle ha vurdert dette med materialvalget i endestykkene seriøst, så ville jeg lagt vekt på materialvalget i kontaktpunktene i sikrongsholderen - dvs ofte fortinnet eller forniklet fosforbronse eller kobber, og antagelig legge vekt på å ha samme metalloverflate i sikringen som i sikringsholderen. Jeg aner ikke om rhodium gir noen spesielle reaksjoner mot tinn eller nikkel i et kontaktpunkt, men for å være på den sikre siden vile jeg ha valgt samme overflate. F.eks. gull i et kontaktpunkt kan i noen sammenhenger gi reaksjoner mot tinn, og dette er et potensielt problem ved lodding av forgylte kontakter. Dvs forutsatt at jeg skulle ha gjort en gravallvorlig overveielse av «det riktige». Jeg legger dog 2 cen på at det ikke kommer til å skje med det første. Glassrørsikringer (ol) har dog lite å gjøre direkte i signalveien, hvor det fortrinnsvis bør brukes andre teknikker.

mvh
KJ

Noen ganger kommer man ikke forbi slike sikringer i signalveien. Disse som står foran diskantseksjonen på Magnepan (alle modeller som jeg har sett) burde absolutt ha forgyldte endestykker og stå i forgyldte holdere, etter min mening. Her går det mye strøm ved lave impedanser og god kontakt blir viktig. Man kan eventuelt lodde dem fast som et alternativ, hvis man får tinnet til å feste på endestykkene. (En omgang med smergelpapir kan hjelpe før man lodder) Eller, hvis man hører til de dumdristige slik som undertegnede, rett og slett kortslutte dem ved å lodde en kort strengebit over holderen*. (For så vidt er diskantbåndet likevel forholdsvis godt beskyttet gjennom delefilteret. Den ene serie-kodensatoren (i de enklere versjonene) sperrer for DC og lave frekvenser).
Cabler og Cryo er derimot ikke min gate. No

*jeg er i prinsippet tilhenger av det gjennomloddete anlegg, og mener at forsterkere og høyttalere egentlig burde komme med loddefliker...
 

Vedlegg

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
menkromsen skrev:
Snålt, at noen som bruker så mye tid og penger på en hobby har så liten tiltro på egen vurdering av lyd at de må ha seriøse blindtester for å gjøre seg opp en mening.

Kan jo begynne å lure på hvordan dere i det hele tatt har fått klart å få i stand et anlegg som faktisk låter bra, da dere overhodet ikke stoler på egne ører?!
Hvis du stoler på egne ører så blir du lurt. Det gjelder 100% av oss. Vitenskapelig dokumentert til det kjedsommelige.
Mange av oss har så mye erfaring at vi vet hvor store forskjeller vi kan innbille oss at vi hører.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.030
Antall liker
8.240
Torget vurderinger
1
KW skrev:
Hvorfor må strømkabler være dyre?
Henger prisnivået eller prisleddene sammen med lydforberedeslen dyrere jo bedre, og i så fall hvorfor det?

Det er fordi det prisen som får dem til å låte bra. Dette er ikke engang ment ironisk.
Det er fremdeles èn million dollar å tjene for de som hører forakjell på strømkabler.
 

menkromsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2009
Innlegg
102
Antall liker
0
Hvorfor gidder du å bruke tid og penger på denne hobbyen, visst du ikke engang kan stole på informasjonen ørene dine gir deg?
-Om ikke hifi var galematias fra før av, så synes jeg det blir totalt høl-i-hue og bruke penger for å tilfredsstille innbillingen vår ???

Og, disse kabelkonkurransene som hele tiden blir trekt frem er bare tull.
Finnes da mange, mange folk som lett hører forskjeller på diverse kabler. Også i blindtester. Kanskje spesielt strømkabler, da disse ofte forandrer lyden markant.

Du, og selvfølgelig så trenger ikke strømkabler være veldig dyre for å låte bra. Går fint an å bygge seg en diy strømkabel til en ca. 2-3000kr. som lett knuser flere kommersielle kabler. Hvorfor så høy pris som 2-3k. ? -Fordi materialkostnaden faktisk blir så høy visst en baserer seg på andre metaller enn kobber. Dessverre.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
Jeg skal prøve et par av disse super-sikringene. Klarer ikke å motstå alle disse positive anmeldelsene. Dessuten er jeg en tweaker av guds nåde! 8)

I SACD spilleren min står det en 1,25A sikring. Den er grei, finnes i eksakt verdi.

I min Vacuumstate ombygde EAR 834L rør-pre står det en 160mA sikring. Den minste verdien i denne Supreme serien er på 250mA. Dette skulle vel være grei skuring? lite å risikere å gå opp litt...?

Sikringene leveres i Fast Blow og Slow Blow. Skal man bare kjøre på med Slow Blow?

Hva mener folket? :)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
"Decided to try a HiFi Tuning Supreme Fuse in my NAD375BEE....Greg Weaver of Postive Feedback nailed it in his March review. These babies are light years better than the previous versions! Clarity, texture, tone and dynamic contrasts all improved.. the upper freqencies became more open and airy as well. Bottom line is that it removed the last remaining barriers preventing me from being able to feel as though the musicians were in my room."
(Fra Stereophile sine websider)

Kanskje litt "over the top"? ::)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Ja, der ser du omtrent hvor interessert jeg var i å kjøpe den kabelen. ;)

I knew my day was going to improve when the truck pulled up at my home with this cable deep within. No ordinary truck, this one was Holy White, and the gold Delivery logo sparkled like a thousand suns reflected through shards of the purest ice formed with unadulterated water collected at the beginning of the universe. The driver, clad in a robe colored the softest of white, floated towards me on the cool fog of a hundred fire extinguishers. He smiled benevolently, like a father looking down upon his only child, and handed me a package wrapped in gold beaten thin to the point where you could see through it. I didn't have to sign, because the driver could see within my heart, and knew that I was pure. Upon opening the package, an angelic choir started to sing, and reached a crescendo as I laid this cable on my stereo system. Instantly, my antiquated equipment transformed into components made from the clearest diamond-semiconductor. The cable knew where to go, and hooked itself into the correct ports without help from me - all the while, the choir sang praises to the almighty digital god. With trepidation, I pushed "play," and was instantly enveloped in a sound that echoed the creation of all matter, a sound that vibrated every cell in my body to perfection. I was instantly taken to the next plane, where I saw the all-father. I knew with my entire soul, that all was good in the world.

But then I realized the cable was blue, so I only gave it one star. I hate blue.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
Da har jeg handlet fra Parts Connextion i USA. Dollaren er billig for tiden + at jeg har gode erfaringer fra dette firma.

Kanskje LMC har en kommentar til Supreme varianten?? :)
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Voff skrev:
menkromsen skrev:
Snålt, at noen som bruker så mye tid og penger på en hobby har så liten tiltro på egen vurdering av lyd at de må ha seriøse blindtester for å gjøre seg opp en mening.

Kan jo begynne å lure på hvordan dere i det hele tatt har fått klart å få i stand et anlegg som faktisk låter bra, da dere overhodet ikke stoler på egne ører?!
Hvis du stoler på egne ører så blir du lurt. Det gjelder 100% av oss. Vitenskapelig dokumentert til det kjedsommelige.

Mange av oss har så mye erfaring at vi vet hvor store forskjeller vi kan innbille oss at vi hører.

Makan til trist filosofi!
Jeg kan med nøyaktig samme utgangspunkt påstå at slike som deg innbiller dere at det låter bra/dårlig basert på målinger som du/dere blir presentert for etter lytting. Tar jeg ikke helt feil, så er det også det du selv mener.

Det triste med et slik utgangspunkt er at målinger i de aller fleste sammenhenger har store begrensninger. De sier kun litt om et produkt i en spesiel setting. Ofte har det som måles slett ikke hørbar innvirking, og like ofte vet ikke de som måler egentlig hva de driver å måler på. Dette har flere tråder her på forumet vist, ikke minst mht digitale (påståtte) problemstillinger.

For meg virker det som enkelte foretrekker å leve med et anlegg/en komponent fordi den påstås (dokumenterbart?) å være "god". Og på den måten risikerer å ende opp med noe man (egentlig) ikke liker, fordi man ikke stoler på egne opplevelser, men biter seg fast i den illusjonen at det som måler bra må låte bra.
For meg blir et slikt ugangspunkt absurd. Snakk om å lure seg selv......
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Espen R skrev:
Da har jeg handlet fra Parts Connextion i USA. Dollaren er billig for tiden + at jeg har gode erfaringer fra dette firma.

Kanskje LMC har en kommentar til Supreme varianten?? :)
nei
jeg kjøper ikke super sikringer
mvh
Leif
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.527
Antall liker
35.422
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Per_Olsen skrev:
Det triste med et slik utgangspunkt er at målinger i de aller fleste sammenhenger har store begrensninger. De sier kun litt om et produkt i en spesiel setting. Ofte har det som måles slett ikke hørbar innvirking, og like ofte vet ikke de som måler egentlig hva de driver å måler på. Dette har flere tråder her på forumet vist, ikke minst mht digitale (påståtte) problemstillinger.
Det er kanskje første gang jeg er enig med deg i noe, men du har nok en del rett i dette. Det har jo vist seg gjentatte ganger at når vi har konsistente observasjoner på noe som ikke kommer frem i målinger, så er det et eller annet vi ennå ikke har forstått og derfor ikke vet hvordan skal måles. Kroneksemplet er vel THD-målinger, som i beste fall har en løs sammenheng med opplevd lydkvalitet.

Problemet oppstår når helt usannsynlige årsakssammenhenger som ikke kan dokumenteres kvantitativt påberopes som begrunnelse for astronomisk prising av produkter. Da blir argumenter av typen "måling er tull, stol på ørene" lett oppfattet som vikarierende salgsargumenter, spesielt når det kombineres med demonstrasjons- og salgsteknikker som åpenbart er utviklet for å være suggestive. Det er ikke vanskelig å komme på eksempler, men da blir det vel bare krangling igjen. ;)
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Asbjørn skrev:
Per_Olsen skrev:
Det triste med et slik utgangspunkt er at målinger i de aller fleste sammenhenger har store begrensninger. De sier kun litt om et produkt i en spesiel setting. Ofte har det som måles slett ikke hørbar innvirking, og like ofte vet ikke de som måler egentlig hva de driver å måler på. Dette har flere tråder her på forumet vist, ikke minst mht digitale (påståtte) problemstillinger.
Det er kanskje første gang jeg er enig med deg i noe, men du har nok en del rett i dette. Det har jo vist seg gjentatte ganger at når vi har konsistente observasjoner på noe som ikke kommer frem i målinger, så er det et eller annet vi ennå ikke har forstått og derfor ikke vet hvordan skal måles. Kroneksemplet er vel THD-målinger, som i beste fall har en løs sammenheng med opplevd lydkvalitet.

Problemet oppstår når helt usannsynlige årsakssammenhenger som ikke kan dokumenteres kvantitativt påberopes som begrunnelse for astronomisk prising av produkter. Da blir argumenter av typen "måling er tull, stol på ørene" lett oppfattet som vikarierende salgsargumenter, spesielt når det kombineres med demonstrasjons- og salgsteknikker som åpenbart er utviklet for å være suggestive. Det er ikke vanskelig å komme på eksempler, men da blir det vel bare krangling igjen. ;)
Vi er enig :)
Sunn skespis kan man ha både i forhold til manipulerende "superselgere" og "dokumenterte" målinger. Og det er et helt annet utgangspunkt en å ikke stole på egne observasjoner overhodet.

Som flere har påpekt er hjemlån i egne omgivelser, uten påvirkning av selger, kanskje det beste utgangspunktet. Men jeg synes også at man i rettferdighetens navn kan akseptere at noe som ikke fungerer bra hos seg selv, kan tenkes å fungere bra hos andre. Dette gjelder selvsagt begge veier. Å utpeke enkelte produkter som dårlig/"ikke high end" osv bør man derfor være varsom med, spesielt i de tilfeller der man ikke har opplevd eller selv testet produktet.
 

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Innlegg
635
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Espen R skrev:
Da har jeg handlet fra Parts Connextion i USA. Dollaren er billig for tiden + at jeg har gode erfaringer fra dette firma.

Kanskje LMC har en kommentar til Supreme varianten?? :)
Er spent på lytteinntrykkene dine Espen R. :D, levde de opp til forventningene?

Hilsen
Dr.Evil
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
Dr.Evil skrev:
Espen R skrev:
Da har jeg handlet fra Parts Connextion i USA. Dollaren er billig for tiden + at jeg har gode erfaringer fra dette firma.

Kanskje LMC har en kommentar til Supreme varianten?? :)
Er spent på lytteinntrykkene dine Espen R. :D, levde de opp til forventningene?

Hilsen
Dr.Evil
Heisann!

Jeg skulle gjerne ha delt lytteinntrykkene dine mine med deg hvis jeh hadde hatt de i hende. Men saken er den at de ble sendt fra USA over 2 uker etter at jeg bestilte dem. Jeg mistenker Parts conneXion for å ha mindre ting på lager nå enn hva som var tilfellet tidligere.

Disse er muligens kommet i postkassen min i Oslo. Er hjemme i troms nå.
Men du skal få høre fra meg. :)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
God kveld folkens!

Da har jeg fått satt i Supreme sikringer i SACD spiller og rør-pre. :)

Først konstateres det at de faktisk virker!

Ja, dere kan sikkert le dere..., men i den audiohile verden hender så mangt. ;D Har lest flere tilfeller at folk har kjøpt seg audiophile amper og pre-amper til svært så mange kilokroner og kommer hjem og pakker ut og produketet ikke virker, eller virker en halvtimes tid. Mens Sony sine produkter virker alltid. :)

Har spilt litt på Hugh Maskela "Hope" SACD fra Analogue Productions. Denne er bare helt superb!

Har egentlig lyst til å si noe mer nå, men jeg venter litt.
Det jeg nok en gang kan konstatere, er at det er en fabelaktig interessant hobby vi har! ;)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Spytt ut.

Men er det som med AMR sikringene jeg har byttet til her, skjer det endel endring første døgnet :eek:

mvh
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
kwil skrev:
Spytt ut.

Men er det som med AMR sikringene jeg har byttet til her, skjer det endel endring første døgnet :eek:

mvh
Knut Vadseth som er redaktør for det glimrende audiotidskriftet snakker veldig mye om dynamisk kontrast når han anmelder produkter. Og dynamisk kontrast blir enda mer fremtrendene jo mindre støy (sortere bakgrunn) man har. Og mindre støy gir økt opplevd resolution/informasjonsmengde i lyden. Og high-rez, eller økt informasjonsmengde gir mer naturlig varme i lyden... ;)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.131
Antall liker
2.652
Espen R skrev:
kwil skrev:
Spytt ut.

Men er det som med AMR sikringene jeg har byttet til her, skjer det endel endring første døgnet :eek:

mvh
Knut Vadseth som er redaktør for det glimrende audiotidskriftet snakker veldig mye om dynamisk kontrast når han anmelder produkter. Og dynamisk kontrast blir enda mer fremtrendene jo mindre støy (sortere bakgrunn) man har. Og mindre støy gir økt opplevd resolution/informasjonsmengde i lyden. Og high-rez, eller økt informasjonsmengde gir mer naturlig varme i lyden... ;)
Jeg snakker om tendenser etter noen timers lytting.
 
Topp Bunn