Nybegynner trenger tips ifm innkjøp av vinylsnurre

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Følger denne tråden fra sidelinjen med stor interesse. Det er mye som skal klaffe når man vurderer kjøp av ny/brukt platespiller. Jeg noterer selv til min egen shortlist, så får man ta en kvalifisert gjettning når den tid kommer :)
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Følger denne tråden fra sidelinjen med stor interesse. Det er mye som skal klaffe når man vurderer kjøp av ny/brukt platespiller. Jeg noterer selv til min egen shortlist, så får man ta en kvalifisert gjettning når den tid kommer :)
    Enig. Det begynner å bli enda mer å tenke på enn det var for min del i utgangspunktet. Men sånn er det vel gjerne med denne hobbyen. Når det er sagt så har jeg erfart litt selv fra tidligere at det ikke nødvendigvis er noen mal. Handler vel om å finne noe man liker innenfor de rammene man har. Høres enkelt ut, ikke sant? :p
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.815
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Holmestrand
    Hadde kjøpt denne! https://www.finn.no/197386935

    Har hatt både denne og Teac-spilleren som refereres til over. Pro-jecten vinner med klar margin hos meg.
    Har selv en gammel Pro-ject Debut, som har tjent meg vel.
    Enig med Atle.
    Hadde gått for denne. Et godt valg.
    Fikk denne overbevisende demonstrert på "klubben".
    Føler det er mye for pengene, og har egentlig vært på utkikk etter en slik selv ....
    ;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Samme RIAA, bare med hodetelefonutgang og volum...
    Ser HIFI klubben skriver den er hørbart mer analytisk og avslørende..... - men finner intet i tekniske spesifikasjoner som understøtter deN påstanden.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    De som har erfaring med Rega Planar 3 - hvordan oppleves denne med tanke på følsomhet for vibrasjoner i forhold til underlaget den plasseres på? Jeg har en mistanke om at min benk kan by på problemer i så måte, og lurer på om Pro-Ject 2Xperience takler denne utfordringen bedre.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    De som har erfaring med Rega Planar 3 - hvordan oppleves denne med tanke på følsomhet for vibrasjoner i forhold til underlaget den plasseres på? Jeg har en mistanke om at min benk kan by på problemer i så måte, og lurer på om Pro-Ject 2Xperience takler denne utfordringen bedre.
    Ikke mange platespillere som liker vibrasjoner i underlaget den står på. Jeg brukte vegghylle på mine Regaer, men klarte seg også brukbart på benk. Pro-Jectene hadde jeg kun på benk pga str og vekt.
    Kjøpte en Pro-Ject Grund IT som fungerte meget godt som underlag. Anbefales.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.815
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Holmestrand
    ... motorene er det ikke topp driftssikkerhet på.
    Hva bygger du det på?
    En svært enkel konstruksjon.
    Min billige Pro-ject har gått i årevis uten problem.
    Jeg har hatt flere til dels dyre DD, også fra Technics som ikke har vært like pålitelige.
    Pro-jecten er langt fra best i byen, men pålitelig har den vært hele veien.
    Så pålitelige at hvis jeg kjøper ny platespiller, så blir det godt mulig en mer påkostet Pro-ject.
    :)
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke lest hele, men erfarer at trådstarter jekket opp budsjettet litt og at Technics SL-1500C er nevnt en håndfull ganger.

    Vil bare - av erfaring og etter å ha sett tester som indikerer at 1500C-drivverket er minst like presist som 1200G - bruke anledningen til å slå et slag for 1500C. Den er helt uten konkurranse i segmentet på ca. 5000-10000. Mange vil nok synes 1500C er penere enn 1200G fordi 1500C er helt nedtonet uten masse (unødige?) brytere mv. Merk også at 1500C har en helt ok riaa-innebygd som gjør phono-forsterkningen i en og samme pakke.

    1500C med en AT-760SLC høres nesten ut som en «million»👍🏻

    (Kanskje ikke en million, men si 50-100k, da).
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hva bygger du det på?
    En svært enkel konstruksjon.
    Min billige Pro-ject har gått i årevis uten problem.
    Jeg har hatt flere til dels dyre DD, også fra Technics som ikke har vært like pålitelige.
    Pro-jecten er langt fra best i byen, men pålitelig har den vært hele veien.
    Så pålitelige at hvis jeg kjøper ny platespiller, så blir det godt mulig en mer påkostet Pro-ject.
    :)
    Det bygger jeg på den ganske store esken med defekte motorer jeg kjørte på gjenvinninga da jeg ryddet lageret til forrige importøren av Pro-ject.
     
    X

    X186841

    Gjest
    PLX-1000 er 2000.- billigere hos Evenstad musikk. Men kan ikke gi topp anbefaling på den. Har hatt 3 i familien og kun en har vært 100% perfekt ut av esken. De 2 andre hadde ørlite slakk i armopphenget. Den perfekte er fortsatt i drift hos sønnen og spiller bra.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Har ikke lest hele, men erfarer at trådstarter jekket opp budsjettet litt og at Technics SL-1500C er nevnt en håndfull ganger.

    Vil bare - av erfaring og etter å ha sett tester som indikerer at 1500C-drivverket er minst like presist som 1200G - bruke anledningen til å slå et slag for 1500C. Den er helt uten konkurranse i segmentet på ca. 5000-10000. Mange vil nok synes 1500C er penere enn 1200G fordi 1500C er helt nedtonet uten masse (unødige?) brytere mv. Merk også at 1500C har en helt ok riaa-innebygd som gjør phono-forsterkningen i en og samme pakke.

    1500C med en AT-760SLC høres nesten ut som en «million»👍🏻

    (Kanskje ikke en million, men si 50-100k, da).
    Det snakkes varmt om 1500C her, ja. Tviler ikke på at spilleren er bra. Men pen, det er den ikke.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Det snakkes varmt om 1500C her, ja. Tviler ikke på at spilleren er bra. Men pen, det er den ikke.
    Smak er en vrien greie. Det er noe som heter «acquired taste»...

    MoMA (Museum of modern arts) har den i sine arkiver:


    Uten at «museum» automatisk betyr god smak 😀
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Smak er en vrien greie. Det er noe som heter «acquired taste»...

    MoMA (Museum of modern arts) har den i sine arkiver:


    Uten at «museum» automatisk betyr god smak 😀
    La meg omformulere; jeg liker ikke utseendet på spilleren. Ikke at det bør være en avgjørende faktor, men når det engang er slik at den er et møbel på stua setter jeg pris på om jeg liker utseendet også.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hjelper lite om det låter bra hvis utseende ikke faller i smak.
    Da kan det være verdt å betale litt ekstra for å få spilleren man liker.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Hjelper lite om det låter bra hvis utseende ikke faller i smak.
    Da kan det være verdt å betale litt ekstra for å få spilleren man liker.
    Enig. Jeg liker fortsatt Pro-Ject 2Xperience jeg har for hånden best av alternativene hva utseende angår. Spent på om det kan komme noen spillere på januarsalg i løpet av helga/neste uke. Pro-Ject X1/X2/The Classic og Rega Planar 3 er gode kandidater syns jeg.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørnar: Pro-Ject har imo flere svakheter kontra for eksempel en Rega eller Denon:

    -Armene er ekstremt lette/korte- det begrenser antallet aktuelle pickups.
    -De kan låte noe lyst, slik MarkusH opplevde kontra en Thorens, selv i kombinasjon med noe såpass organisk lydende som Abrahamsen.
    -Noen av dem har visse problemer med brum ++

    Fullautos kjøper du i japansk skapelse- som en Denon DP300F eller DP450..Driftssikre, musikalske dyr som gir glede i ÅREVIS, de også..

    Til 5000 kroner hadde valget MITT falt på en Rega, uten det minste fnugg av tvil. Låter supermusikalsk, delene er rimelige, de holder pickups langt over sin egen pris. Og ER det noe feil med dem, er det veldig lett å diagnostisere/remediere. Du kan være sikker på en ting: MUSIKK!
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Det er heldigvis ikke sånn att det er kun Technics som har bra kvalitet eller spiller bra. Det er mye bra å velge i
    Enig. Jeg liker fortsatt Pro-Ject 2Xperience jeg har for hånden best av alternativene hva utseende angår. Spent på om det kan komme noen spillere på januarsalg i løpet av helga/neste uke. Pro-Ject X1/X2/The Classic og Rega Planar 3 er gode kandidater syns jeg.
    Det som er veldig bra med pro-jecten er att det sitter en meget fin pickup på den 2m black som koster ca 6 k. Som du må ta med i regnestykket når du da skal sammenligne med feks en Rega 3.
    De fleste tilfeller når man kjøper nytt sitter det kun påmontert ganske kjipe pickup lydmessig som man bytter ut før eller senere. Ofte før:)
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Bjørnar: Pro-Ject har imo flere svakheter kontra for eksempel en Rega eller Denon:

    -Armene er ekstremt lette/korte- det begrenser antallet aktuelle pickups.
    -De kan låte noe lyst, slik MarkusH opplevde kontra en Thorens, selv i kombinasjon med noe såpass organisk lydende som Abrahamsen.
    -Noen av dem har visse problemer med brum ++

    Fullautos kjøper du i japansk skapelse- som en Denon DP300F eller DP450..Driftssikre, musikalske dyr som gir glede i ÅREVIS, de også..

    Til 5000 kroner hadde valget MITT falt på en Rega, uten det minste fnugg av tvil. Låter supermusikalsk, delene er rimelige, de holder pickups langt over sin egen pris. Og ER det noe feil med dem, er det veldig lett å diagnostisere/remediere. Du kan være sikker på en ting: MUSIKK!
    Skal sies at jeg gikk på en budsjettsprekk ganske fort, så det er vel 10.000 - ish nå. Kan på tilbakemeldingene her virke som at Rega er et godt alternativ for min musikksmak og ønsker i forhold til lydkvalitet. Selv om en jeg snakket med hos forhandler i Oslo i dag beskrev Rega som "ei trefjøl med motor". Det er vel egentlig det jeg ønsker meg da, så i så måte er det positivt. Jeg foretrekker en mekanisk enkel konstruksjon, gjerne der man ser alt i dagen.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Det bygger jeg på den ganske store esken med defekte motorer jeg kjørte på gjenvinninga da jeg ryddet lageret til forrige importøren av Pro-ject.
    Kan antall solgte spillere ha noe med denne saken å gjøre? Det virker som det "florerer" med Pro-Ject spillere i de rimeligere prisklassene rundt omkring.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Det er heldigvis ikke sånn att det er kun Technics som har bra kvalitet eller spiller bra. Det er mye bra å velge i

    Det som er veldig bra med pro-jecten er att det sitter en meget fin pickup på den 2m black som koster ca 6 k. Som du må ta med i regnestykket når du da skal sammenligne med feks en Rega 3.
    De fleste tilfeller når man kjøper nytt sitter det kun påmontert ganske kjipe pickup lydmessig som man bytter ut før eller senere. Ofte før:)
    Ja, det er en stor fordel. Eieren driver å prøver å hoste opp en kvittering på den spilleren nå. Frister ikke veldig å kjøpe den uten det med tanke på eventuelle utfordringer med noen av delene på den som jeg ikke ser ved første lytting/sjekk.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Kan antall solgte spillere ha noe med denne saken å gjøre? Det virker som det "florerer" med Pro-Ject spillere i de rimeligere prisklassene rundt omkring.
    Kvaliteten var god på de litt eldre og de dyrere fra Xtension 9 og oppover, men ble ujevnere etterhvert opp tom. 2Xperience. Har muligens blitt bedre siste par åra da de har satt i gang ny fabrikk såvidt jeg har hørt.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Kvaliteten var god på de litt eldre og de dyrere fra Xtension 9 og oppover, men ble ujevnere etterhvert opp tom. 2Xperience. Har muligens blitt bedre siste par åra da de har satt i gang ny fabrikk såvidt jeg har hørt.
    Ok. X1 og X2 er jo også modeller som vekker min interesse, men disse er vel kanskje ikke så utbredt enda.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ok. X1 og X2 er jo også modeller som vekker min interesse, men disse er vel kanskje ikke så utbredt enda.
    De fleste fungerer jo helt utmerket av de nevnte og, men derfor jeg ville du skulle lytte og kjenne etter vibrasjoner i den spilleren i nærheten av deg som du vurderer.
    X1 og X2 er forbedret og sikkert produsert på nye fabrikken.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    De fleste fungerer jo helt utmerket av de nevnte og, men derfor jeg ville du skulle lytte og kjenne etter vibrasjoner i den spilleren i nærheten av deg som du vurderer.
    X1 og X2 er forbedret og sikkert produsert på nye fabrikken.
    Pro-Ject sin versjon av "trefjøler" er i alle fall noe jeg liker, uten å ha noe som helst grunnlag rent faglig og erfaringsmessig. Benken jeg har elektronikken stående på demper ikke resonanser/vibrasjoner spesielt godt, så godt mulig det må gjøres noen grep der eller at spilleren uansett må opp på veggen. Men liker tanken om mye masse for å dempe resonans/vibrasjoner generelt.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.045
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hva bygger du det på?
    Det bygger jeg på den ganske store esken med defekte motorer jeg kjørte på gjenvinninga da jeg ryddet lageret til forrige importøren av Pro-ject.

    Pro-ject hadde en del problemer med motorene i billigmodellene inntil de for noen år tilbake tok grep og la mer penger i dem. Denslags problemer har en lei tendens til å bli til evige sannheter på internet og Pro-ject vil nok forbli kjent for motorproblemer i tiår fremover. De skrev selv om dette på sidene sine, men om artikkelen finnes der ennå vet jeg ikke.

    La meg omformulere; jeg liker ikke utseendet på spilleren. Ikke at det bør være en avgjørende faktor....

    Jeg synes egentlig at det er nesten like vesentlig som lyden. Tross alt har jeg øyne i tillegg til ører og ville aldri plassert noe jeg synes er bælstøggt i stua. Det ville i så fall røket ut etter kort tid, uansett vellyd.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.045
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Pro-Ject sin versjon av "trefjøler" er i alle fall noe jeg liker, uten å ha noe som helst grunnlag rent faglig og erfaringsmessig. Benken jeg har elektronikken stående på demper ikke resonanser/vibrasjoner spesielt godt, så godt mulig det må gjøres noen grep der eller at spilleren uansett må opp på veggen. Men liker tanken om mye masse for å dempe resonans/vibrasjoner generelt.

    Erfaringsmessig fungerer halvkuler eller "discs" av sorbothane særdeles godt til å fjerne denslags problemer. Jeg hadde problemer med at pickupen kunne gjøre et lite hopp hvis jeg gikk for hardt på gulvet foran anlegget og fire halvkuler av denne typen fjernet det fullstendig. Kun et par hundre kroner fra eBay.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Pro-ject hadde en del problemer med motorene i billigmodellene inntil de for noen år tilbake tok grep og la mer penger i dem. Denslags problemer har en lei tendens til å bli til evige sannheter på internet og Pro-ject vil nok forbli kjent for motorproblemer i tiår fremover. De skrev selv om dette på sidene sine, men om artikkelen finnes der ennå vet jeg ikke.




    Jeg synes egentlig at det er nesten like vesentlig som lyden. Tross alt har jeg øyne i tillegg til ører og ville aldri plassert noe jeg synes er bælstøggt i stua. Det ville i så fall røket ut etter kort tid, uansett vellyd.
    Enig. Har sansen for både Abrahamsen og Usher som jeg har fra før av rent estetisk, så håper å kunne fortsette trenden.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Hos meg så kommer en ny vinylsnurre til å stå midt i stua, av den grunn så tror jeg neppe det kommer en Technics SL-1500C inn i vårt hus. Fruen kommer nok til å sette foten ned. Ikke fordi den er stygg (for det finnes styggere), men fordi det nok finnes andre (som fruen syns er penere) som passer bedre inn hos oss. Jeg har tidligere i mine DJ dager hatt Technics 1210, og har i dag en Numark TTX, men ingen av disse er det aktuelt å sette på stua:ROFLMAO: Jeg tipper enden på visa blir en Pro-Ject/Rega/ClearAudio av en eller annen variant. Men her må nok både jeg og fruen inngå noen kompromisser før ny snurre står på benken:rolleyes:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørnar: Rega er LOGISK. De gjør akkurat det de skal. Materialene/prinsippene som brukes i en Rega er som de er av en praktisk, konstruksjons- og lydmessig positiv grunn. Fordi de gjør en spesifikk jobb bedre enn det aller meste annet. Regaer er ikke overkompliserte, men som med all annen britisk Hi-Fi: De får strippa vekk unødvendigheter til fordel for en lydkvalitet som ligger langt over det du har lov å forvente til pris. Og selvfølgelig gjelder det alle klasser Rega er representert i :) Man blir rett og slett glad i dem. Og det av de helt riktige grunner også...Hvis man da forstår det de prøver å formidle...
     
    Sist redigert:

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.289
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Et tips; kunne du strakt deg til Kr.12.000 har Gjallarhorn Audio en innbyttespiller. Clearaudio Emotion m/Ortofon 2M Blue og medfølgende Clearaudio RIAA. Denger vel det meste som er foreslått her vil jeg tro.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Bjørnar: Rega er LOGISK. De gjør akkurat det de skal. Materialene/prinsippene som brukes i en Rega er som de er av en praktisk, konstruksjons- og lydmessig positiv grunn. Fordi de gjør en spesifikk jobb bedre enn det aller meste annet. Regaer er ikke overkompliserte, men som med all annen britisk Hi-Fi: De får strippa vekk unødvendigheter til fordel for en lydkvalitet som ligger langt over det du har lov å forvente til pris. Og selvfølgelig gjelder det alle klasser Rega er representert i :) Man blir rett og slett glad i dem. Og det av de helt riktige grunner også...
    Ja du smører så godt på att det er nesten så jeg tror du elsker Rega:)
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Et tips; kunne du strakt deg til Kr.12.000 har Gjallarhorn Audio en innbyttespiller. Clearaudio Emotion m/Ortofon 2M Blue og medfølgende Clearaudio RIAA. Denger vel det meste som er foreslått her vil jeg tro.
    Ja, har registrert den. Må lese meg opp litt i kveld. Havner vel på den summen med spilleren jeg har for hånden også etter å ha kjøpt RIAA.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Bjørnar: Rega er LOGISK. De gjør akkurat det de skal. Materialene/prinsippene som brukes i en Rega er som de er av en praktisk, konstruksjons- og lydmessig positiv grunn. Fordi de gjør en spesifikk jobb bedre enn det aller meste annet. Regaer er ikke overkompliserte, men som med all annen britisk Hi-Fi: De får strippa vekk unødvendigheter til fordel for en lydkvalitet som ligger langt over det du har lov å forvente til pris. Og selvfølgelig gjelder det alle klasser Rega er representert i :) Man blir rett og slett glad i dem. Og det av de helt riktige grunner også...
    Rega Planar 3 med Elys 2, Rega Fono Mini A2D. Hva tror folket?
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Et tips; kunne du strakt deg til Kr.12.000 har Gjallarhorn Audio en innbyttespiller. Clearaudio Emotion m/Ortofon 2M Blue og medfølgende Clearaudio RIAA. Denger vel det meste som er foreslått her vil jeg tro.
    Jeg vil vell ikke si det akkurat, etter min smak i hvert fall. Jeg synes spiller både Rega Planar 3 og ikke minst 6 er bedre. 2xperience er det såpass lenge siden jeg har hørt men er rimelig sikker på att den vil heller ikke være noe nedtur i forhold.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hvis du skal ha den stående på en benk etc. så glem rega, Pro-ject 2Xperience tåler fint å stå på benk hvis du ikke har helt håpløse gulv.
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Rega Planar 3 med Elys 2, Rega Fono Mini A2D. Hva tror folket?
    Det er helt klart en fin nybegynner pakke det. Jeg vet jo ikke egentlig hvor høyt du legger den lydmessige lista. Jeg ville vell gjerne hatt byttet ut Elys med Exact og riia med Rega fono mm. Men ett sted må man jo starte.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Hvis du skal ha den stående på en benk etc. så glem rega, Pro-ject 2Xperience tåler fint å stå på benk hvis du ikke har helt håpløse gulv.
    Gulvet er såle på mark med laminat så det går ingen steder. Men benken har to glasshyller og den øverste har ingen avstivning på midten så den "fjærer". Må nok se på en løsning der med en stolpe i midten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn