Ny David Gilmour

K

kbwh

Gjest
Du finner ikke en eneste Pink Floyd, eller pink floyd-avlegger for den saks skyld, i min samling. Makan til oppumpet, overeksponert, overalt, overprodusert, hørte du de skritta bak stueplanten etc.
Play it, Keef!

Ah, det gjorde godt!
 
A

Affa

Gjest
Live at Pompeii. Gjort i 1972.  Hvis du finner 1 (en ) referanse til noen som i 1972 synes det var ordinære saker vil jeg avvise det som løgn , for det finner du ikke.
Hva er forskjellen på det og Zeppelin, Crossby, Stils, Nash &Young, Buffalo S, Creem, Grateful Dead og uttallig antall hvite gitarbaserte "tung/blues-rock" band fra denne tiden? Mye bra her, men PF og Creemer ikke i blandt dem. De andre har gode låter. det mangler PF.
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Men hvor mye har du faktisk hørt på Pink Floyd Affa?
Dette minner meg litt om "pappaen min er sterkere enn din" eller mine favoritter er bedre enn dine.

Enda et bevis på at folks smak er forskjellig.

Samtidig er det en del ting som er sett på som sannheter, og bla a at Pink Floyd er et av tidenes viktigste, største og mest interessante band. At du er uenig er så (men det er du faktisk ssv ikke i stand til å vurdere?)
Det essensielle spørsmålet i så tilfelle er - hvordan ville musikkverdenen sett ut i dag om Pink Floyd aldri hadde eksistert!

Anyone som har synspunkter på dette?
 
A

Affa

Gjest
Helt lik. Hvile band har de påvirket? Duran Duran? Van Halen, Scorpions?
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Helt lik. Hvile band har de påvirket? Duran Duran? Van Halen, Scorpions?
Hehe, det er helt absurd! Spørs om du ikke deltar her mest for å provosere.

Hvis du lurer på hvilke band som har blitt inspirert av PF så prøv google!!
F.eks denne

Et tilfeldig utsnitt av reference.com sin liste:
# Genesis
# It Bites
# Korn
# Lockgroove
# Marilyn Manson
# The Mars Volta
# Matt Medved & The Others
# Mike Oldfield
# Mostly Autumn
# Muse
# The Nazz
# The Orb
# Phish
# The Polyphonic Spree
# Porcupine Tree
# Queen
# Queensryche
# Radiohead

Skal ikke nødvendigvis ta alt man finner på nett for sannhet, men flere av disse bandene har selv erklært at PF er inspirasjonskilde, så endel her er nok udiskutabelt riktig.

Knut
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.082
Antall liker
33.831
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Har ikke hørt Gilmoure solo siden denne:




Det er ikke akkurat noen klassiker, men en ganske behagelig plate.
 
A

Affa

Gjest
Ja, her var det mye bra! Med andre ord ingen band av betydning.
 

borchgrevink

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2004
Innlegg
78
Antall liker
0
Gleder meg uansett veldig jeg! Den "feelen" DG har i sin gitar er det få andre som har!
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Hei!
PF har jo spilt musikk som det krever litt innsats/interesse av lytteren for å like. Dette er ikke A4 låter som varer i 3min, og som passer rett inn på P4. Her snakker vi musikk/verker, tekst og arrangementer som går opp i en høyere enhet, nemlig det UNIKE Pink Floyd. Vakker, intelligent, dyster og litt krevende musikk for viderekomne.
mvh mag
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.072
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2
Ja, her var det mye bra! Med andre ord ingen band av betydning.
Hvis du for en forsamling av 25-åringer hevdet at Radiohead var uten betydning ville du bli møtt av en vegg av hånlatter!!

Genesis har vel også hatt noen inspirerte lyttere oppigjennom åra. Selv hører jeg på Mars Volta akkurat nå ! ;D ;D
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Ja, her var det mye bra! Med andre ord ingen band av betydning.
Denne kommentaren var ikke like absurd, mer flåsete. Uansett, poenget var at du lurte på hvilke band som var påvirket av PF. Her er noen av dem. Det viser seg at det er flere store band her som har satt spor i musikkhistorien i form av salgstall og eksperimentering med sjangere, f.eks Muse og Mars Volta ikke minst David Bowie!

Dette passer tydeligvis ikke inn i argumentasjonen din, så da avfeier du hele greia med å si at de også er dårlige band.

Lista jeg presenterte inneholder flere band som er store innen for forskjellige sjangere og også uavhengig av sjangere. Sikker på at du egentlig liker musikk? :)

Knut
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.072
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2
Det som irriterer meg mest er hvordan Affa sitter og fryder seg nå. Teknikken er å avfeie hvert svar /argument med en uhyrlig melding og et nytt spørsmål , slik sitter han og bruker to kalorier på å holde til enhver tid 3-4-5 hfs medlemmer aktive med å skrive svar og forkalringer og søke på lister og referanser og så videre.. men det er jo kjedelig å ignorere ham også da, gamle gubben.
Langt der inne finnes en liten, liten gutt som bare trygler om å bli elsket....
 
A

Affa

Gjest
Ikke bland Bowie inn i dette. NB: Tullinger som Radiohead er like spennende som undermålerne i Oasis. Søppel.
 
B

bamsemann

Gjest
Hei Affa... Her tror jeg ikke du provoserer andre enn deg selv... Noen artige innlegg, ellers bare tomt pjatt...

Du som har såpass bra annlegg burde ha litt innsikt i musikk.. men dengang ei!!!

Du så hva jeg skrev tidligere i tråden... ikke mere tull nå Affa...
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.072
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2
Ikke bland Bowie inn i dette. NB: Tullinger som Radiohead er like spennende som undermålerne i Oasis. Søppel.
Åja , du mente uten betydning for deg .

Radiohead er større og mer inflytelsesrike enn du sannsynligvis kan forestille deg , og det har ingenting med salgstall eller evt. objektiv vurdering av musikalsk nyvinning å gjøre. De gutta har åpna ørene på mange teeniboppers som ellers ville vært fast i intro/vers/refreng/vers/refreng/refreng/fade listepophelvete.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Ikke bland Bowie inn i dette. NB: Tullinger som Radiohead er like spennende som undermålerne i Oasis. Søppel.
Ikke bland Bowie inn i dette? Det var da vel du som akkurat kalte Bowie betydningsløs og dårlig (om jeg får lov til å tolke ironien din).

Så, PF har inspirert andre store band, og de har satt spor i musikkhistorien med bla DSOTM på US TOP200 lista i 741 uker. Da var det oppklart.

Knut
 
A

Affa

Gjest
Bowie var ikke nevnt fra min side. Bowie er en stor og betydingsfull artist uten tvil.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Bowie var ikke nevnt fra min side. Bowie er en stor og betydingsfull artist uten tvil.

Enig!

Men navnet hans er på denne lista, jeg serverte bare et utdrag fra den i min tidligere post, noe jeg også påpekte der.

Knut
 
J

jekri

Gjest
Enig!

Men navnet hans er på denne lista, jeg serverte bare et utdrag fra den i min tidligere post, noe jeg også påpekte der.

Knut
Affa var bare så glad for at Burt Bacarac ikke var på listen at han overså Bowie ;D
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Bacharach er(i motsetning til Gimour, og i likhet med Bowie) et geni!
 
J

jekri

Gjest
Bacharach er(i motsetning til Gimour, og i likhet med Bowie) et geni!
Ja? Jeg har da ikke påstått noe annet ;)

Det er jeg som ikke er så glup. Kan jo ikke skrive navnet hans rett engang :-[
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Det er jeg som ikke er så glup. Kan jo ikke skrive navnet hans rett engang :-[
Jeg har mine tvil om min rettskrivning i dette tilfellet også.
 
K

kiwi

Gjest
Helt utrulig av affa og uttale seg om at Radiohead er et band uten betydning ??? enten så har Affa ikke hørt på skivene demmes ellers så vil han bare provosere :'( bruk heller med tid foran anlegget ditt og virkelig sett deg ned og hør på skivene demmes. Vil gi deg garantert mer en og bare og prøve og provosere andre ;) ler av dine uttalelser her ;D
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Nå er det fort gjort å overdrive PFs betydning, de var ikke akkurat the Beatles.

De fleste og viktigste utgivelsene deres (73-83) står i vinylhylla mi, mao omtrent fram til Waters forlater det synkende skipet. Der blir de stående, selv om de sjelden spilles, fordi de var viktige for meg da jeg begynte å utvikle en musikinteresse som strakk seg litt utenom "Ti i skuddet".
Når det gjelder de ovennevnte bandene som sier at de er blitt inspirert av PF, tror jeg nok inspirasjonen like godt kan ha vært av samme type som min, dvs musikalsk vekkelse, og ikke nødvendigvis inspirasjon til sanger og musikalsk uttrykksform.

Men Radiohead, Affa, synes du virkelig dette er så ille?
 
O

om.s

Gjest
Hjertelig takk om.s ;D Off-topic er vi vel minst halve tiden alikevel ;-)
Det blir jo litt som askeladden, man finner det mest interessante og viktige langs "veien"  ;)

mvh
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Siden han allerede er blandet inn vil jeg holde fram gitaristen til Bowie fra 69-74....Mick Ronson! Der er det feeling og tone på ett helt annet nivå enn DG
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.534
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er David Gilmour evig takknemlig for hans vesentlige bidrag til at Kate Bush fikk platekontrakt
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Helt utrulig av affa og uttale seg om at Radiohead er et band uten betydning ??? enten så har Affa ikke hørt på skivene demmes ellers så vil han bare provosere :'( bruk heller med tid foran anlegget ditt og virkelig sett deg ned og hør på skivene demmes. Vil gi deg garantert mer en og bare og prøve og provosere andre ;) ler av dine uttalelser her ;D
Det er nå en gang slik noen mennesker tenker: all musikk de selv ikke liker er betydningsløs, og disse musikerne burde heller holdt på med noe annet. :)
 
S

stikken

Gjest
:)Det blir vel litt som "Kate Bush" å være eller.......
Hun klarte seg jo bra, jeg synes det høres spenende ut at han kommer med noe nytt??. 8)
Vh
S
 

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Innlegg
989
Antall liker
0
Enig med de som synes det er spennende at Gilmour kommer med noe nytt. Personlig er jeg en forsiktig optimist, og avventer til resultatet foreligger.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.072
Antall liker
3.060
Torget vurderinger
2
Banebrytende???? Hvornår? Kiss var banebrytende i forhold til PF. De så i hvert fall morsomme ut. ---Det eneste bandet som er like mye hypet som PF er U2. Fytte rakkern. 30 år, en brukbar plate (Achtung Baby). Ett riff.



Affa har meningsfelle i Bergen tydligvis..
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
Musikk for ingeniører: P Floyd, P Collins, Santana, M Knopfler, C Rea, Å Aleksandersen og Mr  Boring Pants- E Clapton. Drit kjedelig, halvveis flinkisbasert og uorginalt rubbel og bit.
Flaks at jeg er ingeniør, så denne musikken er for meg. Men samtidig er jeg glad jeg har utdanning i flere retninger, så jeg kan høre mange andre typer musikk også.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.534
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Affa har et herlig stereoanlegg; men han må jo ha få plater/Cder. Foreløpig har jeg bare hørt om to artister han liker men om ca 20 (?) han hater, på denne og ett par andre tråder.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
Jeg synes Affa skriver herlige innlegg. Han er uten tvil den her som får meg oftest til å trekke på smilebåndet. Men hvis man lar seg provosere i stedet for å sette pris på den treffende snerten i streken, så blir det ikke like festlig.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.534
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
PS Selv er jeg mer opptatt av å like musikk enn å mislikemusikk, og selv om en god del av de artistene Affa hater/sterkt misliker ikke nødvendigvis er på min favorttliste finner jeg også ting jeg liker hos mange av de.

Men så er jeg jo ingeniør også, tydeligvis en utsatt og mistenkeliggjort yrkesgruppe. At noen faktisk kan spille et intrument har jeg vanskelig for å se som diskvalifiserende, at det ikke er tilstrekkelig for å lage god musikk derimot kan vi derimot lett være enige om.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.534
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg synes Affa skriver herlige innlegg. Han er uten tvil den her som får meg oftest til å trekke på smilebåndet. Men hvis man lar seg provosere i stedet for å sette pris på den treffende snerten i streken, så blir det ikke like festlig.
Synes litt argumentasjon gjør seg - å avskrive ting med at det er flinkismusikk blir bare dumt...og hvorfor ikke bruke snerten til å fortelle om ting man elsker i stedet for ting man hater, det er tross alt fordi vi elsker musikk de fleste av oss er her.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.009
Antall liker
6.240
Tja. Noen liker argumantasjon, andre liker provokasjon. (og noen begge deler, og andre ingen av delene)

Hvis ingen hadde satt pris på satire og provokasjon, hadde vi kunne kastet mange av våre største kunstnere og forfattere på bålet.

Ser ut til at du har et relativt herlig stereoanlegg selv, men Wadia 830? Hva er galt mer 861? ;D
 
Topp Bunn