Ny David Gilmour

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
(og ingen hadde savnet disse stjålne munch-maleriene)
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.533
Antall liker
9.692
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ser ut til at du har et relativt herlig stereoanlegg selv, men Wadia 830? Hva er galt mer 861? ;D
Nei si det; da jeg kjøpte den matchet den et mindre ambisiøst oppsett; når økonomien har kommet over sjokket av en relativt fersk demokjøpt MS5 og CJ 2500 + Audioquest og BM revelation kabler er det vel på tide å se på CD (med innebygd volumkontroll)  igjen - har VELDIG lyst på din; så bare mail meg om det blir aktuelt... Inntrykk?

Dessuten har jeg bygd opp et litt mindre ambisiøst oppsett med en del eldre komponenter for DVD (to kanals) titting + musikklytting i stua - så pengene....antar du har hørt den før.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Musikk for ingeniører: P Floyd, P Collins, Santana, M Knopfler, C Rea, Å Aleksandersen og Mr  Boring Pants- E Clapton. Drit kjedelig, halvveis flinkisbasert og uorginalt rubbel og bit.
Eeh...?? Musikk for ingeniører, hva er galt med ingeniører..?
Dette var da fryktelig stigmatiserende, dette er da ikke likt deg? ;D

Vel, jeg likte Pink Floyd før, frem til og med The Wall i alle fall.
Men de siste årene har de ikke akkurat imponert meg på noe vis. Men å rakke ned på de på denne måten synes jeg ikke de fortjener.
At U2 er opphauset kan jeg derimot skrive under på.
 
A

Affa

Gjest
Jeg rakker ned på min egne fantasiløse yrkesgruppe. Riktignok tilhører jeg spydspissen i denne gruppen, slik jeg også gjorde det i en annen gruppe under Dr. Gustav Krukenberg for 61 år siden.
 
K

kbwh

Gjest
Da er det bevist! Jeg liker ingen av herrene Affa nevner. QED: Jeg er en elendig ingeniør.
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
Da er det bevist! Jeg liker ingen av herrene Affa nevner. QED: Jeg er en elendig ingeniør.
Om det er noen trøst; det er mulig å være ingeniør med annen musikksmak enn dette, både karrieremessig og logisk.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg synes Affa skriver herlige innlegg. Han er uten tvil den her som får meg oftest til å trekke på smilebåndet. Men hvis man lar seg provosere i stedet for å sette pris på den treffende snerten i streken, så blir det ikke like festlig.
;D ;D ;D
Må bare si meg enig BT, hadde ikke Affa pirket litt i smak og oppfatning - hadde denne tråden dødd for et par sider siden..... ;)
Så får jeg heller tåle at det tråkkes litt på folk jeg sjøl har sans for, som Hr Rea for eksempel, en herlig type, men krever ikke at alle skal like musikken hans av den grunn...
Er glad for at Affa kom hjem fra Nordland med skinnet i behold, og ikke ble til Salza som andre... ;)

Mvh

Lagga
 

borchgrevink

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2004
Innlegg
78
Antall liker
0
Har uansett fått billetter til Gilmour i Glasgow! KANON!!!
 

pang

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
13
Affa- du høres ut som en blanding av Carl I Hagen og
Snurre Sprett.Men en ting skal du ha-du er morsom.
Hvem gidder å la seg irritere over dine kverulerende
innfall? Ikke jeg i hvertfall.
Ang.musikk:
Bowie stor? Han var kanskje det rundt Hunky Dory.
Siden har han ikke sett sola.
Kiss ? Jålebukker og fullstendig uten evne til å lage
god rock.
Sex Pistols- Grensesprengende i 14 dager
Lou Reed- Bra artist , men håpløs etter 1980
Clapton : Ikke så dårlig som dere vil ha det til
Carlos: Fantastisk rytmesans, ser ikke ut til mannen blir
eldre.
Radiohead: Flott band , alle sender ei skive til Affa slik
at han kan vite hva han snakker om

Affa, hva med gubbene i Rolling Stones? Rart du ikke har en mening om dem.

Gilmour:Siden denne tråden er om ham ? . Blitt en ballademaker på eldre dager, skal jeg være ærlig så
er ikke solokarrieren noe i nærheten av Pink Floyd.
Men viktig artist.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hei

Lenge siden jeg har humret og ledd så godt som i dag ;)
Stå på Affa ::)

Gleder meg veldig til Gilmour skiva foresten :)

/jan
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Fikk den i går.. Forhåndsbestilt :p

Såvidt tatt en kjapp gjennomlytting, og det er ikke så vært lyd på den i allefal. Ska få tatt en nærmere lytt i mårra. Qlt cover på den også.
 

leifa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Jeg tror Affa bare er ute etter å tøffe seg. Innrøm nå Affa at du sitter klistret til skjermen og ser Idol hver uke. At du har platene til både Kjartan og Jorunn.
Og at du står forran speilet og prøver å danse som Britney Spares! ;D
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Fikk den i går.. Forhåndsbestilt :p

Såvidt tatt en kjapp gjennomlytting, og det er ikke så vært lyd på den i allefal. Ska få tatt en nærmere lytt i mårra. Qlt cover på den også.


Nei ikke dårlig lyd, og jeg liker den litt bedre idag enn jeg gjorde igår.
Det er Sax/Guthrie mastering, så det burde jo borge for kavalitet. Blir en runde til med denne til før kvelden er omme.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Jeg føler det ikke slik. For meg vil aldri Floyd være annet enn kjedelig ingeniørrock.
Hva er egentlig god rock for deg, Affa, Wagner ???
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Gilmour bodde i Sør-Frankrike på midten av 60-tallet. Hva var det han jobbet som under denne tiden?

Modell ?
Journalist ?
Vinbonde ?

HJELP!!!!!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Har hørt " skiva " tre ganger i dag , og den er nok på det jevne uten alt for store utfoldelser , men tydelige spor av Pink Floyd er det der , men som Pink Floyd fan måtte " jeg " bare ha den uannsett :-* .
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Gilmour bodde i Sør-Frankrike på midten av 60-tallet. Hva var det han jobbet som under denne tiden?

Modell        ?
Journalist    ?
Vinbonde   ?

HJELP!!!!!
Er der virkelig ingen som vet det??
 

okj062

Medlem
Ble medlem
03.09.2005
Innlegg
20
Antall liker
0
Gilmour bodde i Sør-Frankrike på midten av 60-tallet. Hva var det han jobbet som under denne tiden?

Modell        ?
Journalist    ?
Vinbonde   ?

HJELP!!!!!
Visste ikke at gilmour bodde i frankrike da jeg, eneste jeg vet var at han var sammen med morra til en kompis rundt 66-67! og det er ganske heftig :eek:
men var det ikke sånn at han studerte sammen med de andre gutta i floyd før de starta pink floyd?

Har forøvrig fått cden nå jeg også - omsider! Jeg synes den er et bevis på at Pink floyd var best da de var sammen, og da mener jeg da de var involvert alle sammen når de lagde et nytt album. Det er liksom noe som mangler i dette albumet, det er litt for monotomt på en måte. Men det er bra lyd i skiva da ;)
 

borchgrevink

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2004
Innlegg
78
Antall liker
0
Ang.musikk:
Bowie stor? Han var kanskje det rundt Hunky Dory.
Siden har han ikke sett sola.

Det var da vakent som vi har røyka i dag da. Hehe. Nei., uenig der. Bowie er enorm frem til Let's Dance. Dårlig et par skiver, før det kommer seg igjen på 90-tallet, dog ikke opp mot gamle høyder.

Station to Station
Young Americans
Scary Monsters
Low
Diamond Dogs etc. ENORME skiver
 

borchgrevink

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2004
Innlegg
78
Antall liker
0
Fantastisk sitat om Gilmour:

One ancillary benefit of the Live 8 performance was that the young Gilmours got to see their father "up there being a rock star. They now understand that I'm not just this bum who lazes around the house, cooks them supper and takes them to school."
 
O

om.s

Gjest
Da har skiva ankommet og surret rundt noen ganger.
Ikke spennende men behagelig, kort og godt......

mvh
 
S

stikken

Gjest
Sukk, ja ja hva kan man forvente han er jo "bare" et menneske. :eek:
Gilmour sa det jo så strålende selv:
" at hvis man tar Beatles og plukker gruppa fra hverandre kan man ikke skjønne at det skulle ha blitt noen suksess, men ser man på individene samlet blir det snakk om noe helt annet. De utfyller hverandre og da blir det god musikk".

Dette gjelder vel de fleste band, dog klarer noen seg bra ,andre ikke .
Slik er det jo også med Floyd.

Når det gjelder den siste skiva til David, synes jeg personlig den er ok, men ikke mer enn det.
Den ligner også mye på den første han lagte harmonisk sett, men det er jo Gilmour det også...........
Vh
S
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Jeg har bare hørt den en gang, men likte det jeg hørte. Det er en rolig plate og er slikt sett helhetlig laget. Det er godt å kunne ha plater som er rolige og sindige ...
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Dette blir nok Division Bell om igjen tenker jeg. *gjeeesp*
Det kunne jo vært morsomt - eller kanskje ikke.....?

Tror jeg istemmer den *gjeeesp*'en.....

;)

Lagga
 

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Innlegg
170
Antall liker
1
Slapp , uinspirerende og kjedelig , gjeeeeesssssssssp,spar penga !!
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Egentlig slik jeg hadde forventa ifra den kanten. Venter mer på RW sitt verk :).
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Er vel lov å håpe så smått på at det neste som kommer fra "den kanten" er et PF album, med RW.

Har latt meg fortelle noe slikt, har desverre ikke noe kilde på det.

K
 

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Er vel lov å håpe så smått på at det neste som kommer fra "den kanten" er et PF album, med RW.

Har latt meg fortelle noe slikt, har desverre ikke noe kilde på det.

K
RW as in Roger Waters eller Richard Wright? Richard Wright er jo med på 2-3 låter på "On An Island"
 

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Innlegg
67
Antall liker
0
Dette var en forholdsvis stor skuffelse ja. Må istemme med et stort gjesp her. Skulle ikke vært så kjapp med å kjøpe denne, penga kunne vært mye bedre brukt....
 
Topp Bunn