Ny 800 d-serie fra Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hvis de så også bruger seriøse spoler til bassen så kanskje det ikke er dårligt mere.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Jeg ser på bilder her nå av den nyere serien.
    Det er noe annerledes med FST mellomtonen...
    Den ser ut til å ha annerledes form, ser jeg syner eller er det flere som ser dette?

    mvh
     

    duality

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.03.2008
    Innlegg
    325
    Antall liker
    1
    Imperial skrev:
    Jeg ser på bilder her nå av den nyere serien.
    Det er noe annerledes med FST mellomtonen...
    Den ser ut til å ha annerledes form, ser jeg syner eller er det flere som ser dette?

    mvh
    Ser ut som de har gjennomsiktig faseplugg.
     

    vosten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2003
    Innlegg
    280
    Antall liker
    40
    duality skrev:
    Imperial skrev:
    Jeg ser på bilder her nå av den nyere serien.
    Det er noe annerledes med FST mellomtonen...
    Den ser ut til å ha annerledes form, ser jeg syner eller er det flere som ser dette?

    mvh
    Ser ut som de har gjennomsiktig faseplugg.
    Synes det ser ut som det er samme faseplugg som Signature Diamond. Forkrommet. Nydelig sak! ;D
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Nei, øya mine ble lurt... ::)

    FST er uforrandret, det er diamant diskanten og bassene som er endret, og filter og hele røkla innvendig, ettersigende
    Bassene = dobble magneter.
    Diskanten = kvadruppel magnet!!! :eek:
    Mundorf Sølv/olje kondiser +++ visstnok.
    (Kal Rubinson /S'phile, som var på en demo med dem nå i januar)


    Bare se her (over) 800D, 803D, 804D, 805D. (bildet er praktisk talt bare ett par timer gammelt...)
    Gen 5 kom som kjent i desember 2004, så nå i da jan 2010 kom da altså Gen 6. Føles som mye kortere tid?
    Og ikke ett knyst om 801D gen 6... Hm... 8) Yeah right....they're up to something... I bet they are!
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Ser bas membranerne ikke også anderledes ut ?
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Ja, de har en mattere overflate.
    Det ser ut som en eller annen naturfiber man har lagt til i "fletta"...

    mvh
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.094
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hvis dette stemmer er det altså en helt ny serie: ny diskant, bass og delefilter.
    Og hva er det som er uforandret? Jo: navn og utseende!
    Det vitner om et firma med selvtillit, og fortjener respekt.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Alt stemmer. Det jeg skriver kommer fra Kal Rubinson, 12 timer siden bare.

    :D

    mvh
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Imperial skrev:
    Og ikke ett knyst om 801D gen 6... Hm... 8) Yeah right....they're up to something... I bet they are!
    Jeg har på følelsen at du kommer til å bli skuffet. 800 har hele tiden vært 'modellen' over. Hva er sannsynligheten for at 801 får en oppgradering som 800 ikke får?

    Jeg tror det er mer sannsynlig at 801 har vist seg som for lite stuevennlig, og at nye basser i 800 gir mindre 'å gå på' enn tidligere, altså at 801 forsvinner.

    Jeg gjetter, bare så det er sagt....
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124


    ;D

    Nå prøver de seg med multipler av magneter, det er ikke bare jeg som spør meg på forum rundt omkring, og ikke bare i norge, om man har
    tenkt å herme enda mer etter Focal... Det er flere som spør, og jeg tror med dem, at de er inne på tanken.
    Så får vi se, om det blir med tanken, eller noe mer! :D

    mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Men hvor mye bedre kan de egentlig være. Noe som kunne ha gitt et skikkelig løft hadde vært kontrollert spredning slik at de spilte mindre med rommet. Aktiv deling hadde vært positivt i forhold til dynamikken. Det er grenser hvor mye bedre det kan bli innenfor de tradisjonelle tankene. En høyttaler produsent må uansett fornye seg meg jevne mellomrom for å selge.
    Kanskje de vil låte mer annerledes enn merkbart bedre.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Imperial skrev:
    Nei, øya mine ble lurt... ::)

    FST er uforrandret, det er diamant diskanten og bassene som er endret, og filter og hele røkla innvendig, ettersigende
    Bassene = dobble magneter.
    Diskanten = kvadruppel magnet!!! :eek:
    Mundorf Sølv/olje kondiser +++ visstnok.
    (Kal Rubinson /S'phile, som var på en demo med dem nå i januar)


    Bare se her (over) 800D, 803D, 804D, 805D. (bildet er praktisk talt bare ett par timer gammelt...)
    Gen 5 kom som kjent i desember 2004, så nå i da jan 2010 kom da altså Gen 6. Føles som mye kortere tid?
    Og ikke ett knyst om 801D gen 6... Hm... 8) Yeah right....they're up to something... I bet they are!
    Jeg tror det er 801 gen 6 som står bak der... med alluminiumsfelger...
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Tror de har taget 801 af programmet pågrund aaf mindre følsomhed åbenbart det de satser på nu.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    orso skrev:
    Men hvor mye bedre kan de egentlig være. Noe som kunne ha gitt et skikkelig løft hadde vært kontrollert spredning slik at de spilte mindre med rommet. Aktiv deling hadde vært positivt i forhold til dynamikken. Det er grenser hvor mye bedre det kan bli innenfor de tradisjonelle tankene. En høyttaler produsent må uansett fornye seg meg jevne mellomrom for å selge.
    Kanskje de vil låte mer annerledes enn merkbart bedre.
    ... eller ny internkabling. ;)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    orso skrev:
    Men hvor mye bedre kan de egentlig være. Noe som kunne ha gitt et skikkelig løft hadde vært kontrollert spredning slik at de spilte mindre med rommet. Aktiv deling hadde vært positivt i forhold til dynamikken. Det er grenser hvor mye bedre det kan bli innenfor de tradisjonelle tankene. En høyttaler produsent må uansett fornye seg meg jevne mellomrom for å selge.
    Kanskje de vil låte mer annerledes enn merkbart bedre.
    Dynamikken kan forbedres gennem noget så simpelt som spoler med lav modstand.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    B&W 800D serien generasjon 5 hadde en van den hul kabel? Tror det.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Diy Duke skrev:
    Dynamikken kan forbedres gennem noget så simpelt som spoler med lav modstand.
    En av verdens mest teknologidrevne høyttalerprodusenter. Og en av de produsentene med lengst akkumulert kunnskap om å bygge noen av verdens mest vellydende høyttalere. En produsent som ikke er snauere enn at de bygger elementene selv, noen av verdens mest avanserte høyttalerelementer intet mindre.

    Og så skal de være så nedsnødde at de ikke har kontroll på noe så banalt som dc-motstand i en delefilterspole. Jo, jeg kjøper den. Not. Jeg tror både norske og danske glade amatører kommer solid til kort med vår fjøsmekk; B&W vet hva de gjør tror nå jeg da.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    BT skrev:
    Imperial skrev:
    Nei, øya mine ble lurt... ::)

    FST er uforrandret, det er diamant diskanten og bassene som er endret, og filter og hele røkla innvendig, ettersigende
    Bassene = dobble magneter.
    Diskanten = kvadruppel magnet!!! :eek:
    Mundorf Sølv/olje kondiser +++ visstnok.
    (Kal Rubinson /S'phile, som var på en demo med dem nå i januar)


    Bare se her (over) 800D, 803D, 804D, 805D. (bildet er praktisk talt bare ett par timer gammelt...)
    Gen 5 kom som kjent i desember 2004, så nå i da jan 2010 kom da altså Gen 6. Føles som mye kortere tid?
    Og ikke ett knyst om 801D gen 6... Hm... 8) Yeah right....they're up to something... I bet they are!
    Jeg tror det er 801 gen 6 som står bak der... med alluminiumsfelger...
    Ups, det er det ikke nei! ::)
    Det er BMW X6 M ...
    mvh
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Formaner til folkeskikk. 2 innlegg er fjernet. Hold en fin tone er dere snille....
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Vidar P skrev:
    Diy Duke skrev:
    Dynamikken kan forbedres gennem noget så simpelt som spoler med lav modstand.
    B&W vet hva de gjør tror nå jeg da.
    Hvad tror du så årsagen er til at dynamikken forbedres ved aktiv drift ? Hvorfor tror du der fremstilles " Nul ohms Spoler " ? Er det noget du har TÆNKT over ? Har du prøvet det ? Har du hørt det hos andre ? Hvorfor tror du nogen bruger tykke kabler. Hvorfor skriver Solhaugh igen og igen om det. Så vi er alle " nedsnødde " i forhold til B &W ?
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    orso skrev:
    Men hvor mye bedre kan de egentlig være. Noe som kunne ha gitt et skikkelig løft hadde vært kontrollert spredning slik at de spilte mindre med rommet. Aktiv deling hadde vært positivt i forhold til dynamikken. Det er grenser hvor mye bedre det kan bli innenfor de tradisjonelle tankene. En høyttaler produsent må uansett fornye seg meg jevne mellomrom for å selge.
    Kanskje de vil låte mer annerledes enn merkbart bedre.
    B&W har god spredning. Generelt. Du har sweetspot i halve stua. Hvorfor er det en fordel å ha en sweetspot på 0,25 m2 hvor man må sitte riktig i stolen for ikke å miste stereoperspektivet? Smak og behag. Ja ja

    Mvh
    Geir
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Men så bliver det desto meget bedre i det overdrevent lille sweetspot.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.406
    Sted
    Østfold
    Kontrollert spredning og mye spredning er ikke nødvendig vis 2 parametre som motstrider hverandre.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.406
    Sted
    Østfold
    Imperial skrev:
    Nå prøver de seg med multipler av magneter, det er ikke bare jeg som spør meg på forum rundt omkring, og ikke bare i norge, om man har
    tenkt å herme enda mer etter Focal... Det er flere som spør, og jeg tror med dem, at de er inne på tanken.
    Så får vi se, om det blir med tanken, eller noe mer! :D
    B&W har vel på disse elementene stackede magneter, altså 2 ringer som ligger på hverandre i et ellers tradisjonelt magnetsystem. Focal hadde små ringer spredt utover mellom bunn og topplaten. Det eneste de to systemene vel har til felles er at antallet magneter er større enn en.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.406
    Sted
    Østfold
    Vidar P skrev:
    1: En av verdens mest teknologidrevne høyttalerprodusenter.

    2: En produsent som ikke er snauere enn at de bygger elementene selv, noen av verdens mest avanserte høyttalerelementer intet mindre.
    Vi snakker jo her om en produsent som har laget noe av de mest tradisjonelle høyttalerne på markedet siden 60-tallet og som bygger elementer rimelig likt med hva man gjorde for 20 år siden. Det er absolutt ingen ting galt i det, men de to påstandene virket for meg tatt ut av det blå.

    Vidar P skrev:
    Og så skal de være så nedsnødde at de ikke har kontroll på noe så banalt som dc-motstand i en delefilterspole. Jo, jeg kjøper den. Not. Jeg tror både norske og danske glade amatører kommer solid til kort med vår fjøsmekk; B&W vet hva de gjør tror nå jeg da.
    Om de er nedsnødde? Det er ingen umulighet: http://www.thesun.co.uk/sol/homepag...now-go-zone-with-16-inches-falling-today.html

    ...men det smelter vel med tiden der også.

    Har du forresten noen anelse om hvilke egenskaper en spole har og hvordan disse påvirker en høyttaler?
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Men av de tradisjonelle er vel kansje B&W en av de mest utradisjonelle;)
    Han tenkte sikkert på plassering av diskant, selv om flere og flere har begynt med dette, materialet det er laget av, samt mellomtonen.


    Snickers-is skrev:
    Vidar P skrev:
    1: En av verdens mest teknologidrevne høyttalerprodusenter.

    2: En produsent som ikke er snauere enn at de bygger elementene selv, noen av verdens mest avanserte høyttalerelementer intet mindre.
    Vi snakker jo her om en produsent som har laget noe av de mest tradisjonelle høyttalerne på markedet siden 60-tallet og som bygger elementer rimelig likt med hva man gjorde for 20 år siden. Det er absolutt ingen ting galt i det, men de to påstandene virket for meg tatt ut av det blå.

    Vidar P skrev:
    Og så skal de være så nedsnødde at de ikke har kontroll på noe så banalt som dc-motstand i en delefilterspole. Jo, jeg kjøper den. Not. Jeg tror både norske og danske glade amatører kommer solid til kort med vår fjøsmekk; B&W vet hva de gjør tror nå jeg da.
    Om de er nedsnødde? Det er ingen umulighet: http://www.thesun.co.uk/sol/homepag...now-go-zone-with-16-inches-falling-today.html

    ...men det smelter vel med tiden der også.

    Har du forresten noen anelse om hvilke egenskaper en spole har og hvordan disse påvirker en høyttaler?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hvad er det der er så godt ved den placering af diskant ? Den får mindre afsæt og dermed mere forvrængning.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Snickers-is skrev:
    Vidar P skrev:
    1: En av verdens mest teknologidrevne høyttalerprodusenter.

    2: En produsent som ikke er snauere enn at de bygger elementene selv, noen av verdens mest avanserte høyttalerelementer intet mindre.
    Vi snakker jo her om en produsent som har laget noe av de mest tradisjonelle høyttalerne på markedet siden 60-tallet og som bygger elementer rimelig likt med hva man gjorde for 20 år siden. Det er absolutt ingen ting galt i det, men de to påstandene virket for meg tatt ut av det blå.

    Vidar P skrev:
    Og så skal de være så nedsnødde at de ikke har kontroll på noe så banalt som dc-motstand i en delefilterspole. Jo, jeg kjøper den. Not. Jeg tror både norske og danske glade amatører kommer solid til kort med vår fjøsmekk; B&W vet hva de gjør tror nå jeg da.
    Om de er nedsnødde? Det er ingen umulighet: http://www.thesun.co.uk/sol/homepag...now-go-zone-with-16-inches-falling-today.html

    ...men det smelter vel med tiden der også.

    Har du forresten noen anelse om hvilke egenskaper en spole har og hvordan disse påvirker en høyttaler?
    Vil tru at B&W har det
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Ooooh... ser nydelige ut... Utvilsomt det mest spennende for min del iår.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Så burde de bruge den viden til noget. Men et sted skal man vel spare.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.686
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Lukter litt "for Kina" av de aluringene, men ok. Spent på hvordan høyttalerne måler, hehe.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Om det var mitt innlegg du siktet til, så skrev jeg ikke at den var bra, men noe uvanlig er den jo fortsatt.

    Har også hørt av de med mer teorikunnskaper enn meg at det ikke er noen god løsning, men syntes diskanten i B&W uansett låter ok!


    Diy Duke skrev:
    Hvad er det der er så godt ved den placering af diskant ? Den får mindre afsæt og dermed mere forvrængning.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Er så enig, men spraylakk på biltema koster jo ikke mye da;)

    Valentino skrev:
    Lukter litt "for Kina" av de aluringene, men ok. Spent på hvordan høyttalerne måler, hehe.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    val skrev:
    Om det var mitt innlegg du siktet til, så skrev jeg ikke at den var bra, men noe uvanlig er den jo fortsatt.

    Har også hørt av de med mer teorikunnskaper enn meg at det ikke er noen god løsning, men syntes diskanten i B&W uansett låter ok!


    Diy Duke skrev:
    Hvad er det der er så godt ved den placering af diskant ? Den får mindre afsæt og dermed mere forvrængning.
    Jojo den er da lavet af ok materiale.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Jeg trodde dette snåle hodet og den kråka på toppen av desse B&W var konstruert sånn for å få ønsket spredning.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn