Ny 800 d-serie fra Bowers & Wilkins

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Noen som vet om de har fått inn de nye modellene i Hamar? Så har jeg noe og finne på der nede i helga!
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    802D kommer i alle fall ikke før juli/august. Regner med det samme med 800D.

    Enig med Ketil sine beskrivelser av 804D og 805D. Samtidig vil jeg legge til at jeg synes 804D bar klart preg å være en kassehøyttaler. Den klarte ikke å frigjøre seg skikkelig. Om dette skyldes primært kasseresonanser, spredningsmønsteret, frekvensgang eller noe annet er vanskelig å si. Mest sansynlig er det kombinasjon, men tror nok også selv kabinettkonstruksjonen har noe å si. Opplevde 805D bedre på dette området. Og slike opplevelser gjør at jeg er veldig usikker på om min neste høyttaler skal ha kasse. Ser fram til å høre 802D som har en annen kabinettkonstruksjon

    805D låt varmere/mørkere og passet bedre med NADen i dette lokalet. 804D er nok tunet litt lysere siden de har mer bass. Det er nok en vanlig måte å gjøre det på. Merket det samme da jeg sammenlignet XTZ 99.25 (stativhøyttaler) mot den gulvstående 99.36. 99.36 var tunet lysere.

    B&W sitt prinsipp om bruken av refleksjoner er jeg ingen tilhenger av. Skal det fungere må det måle særdeles godt off-axis og man bør ha god avstand til sideveggene. Jeg har nok mer tro på kontrollert spredning til vanlig stuebruk. De færreste kjøper vel en høyttaler i denne prislappen og bruker den primært til bakgrunnslytting? Toole sine tanker om spaciousness er uansett spennende, men har til gode å høre et slikt tiltenkt oppsett som fungerer i forhold til mine preferanser.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    pahf skrev:
    Noen som vet om de har fått inn de nye modellene i Hamar? Så har jeg noe og finne på der nede i helga!
    Nye 800 serien er kun for utvalgte butikker pga diamant diskanten (og dens pris), så den må du til Oslo for å høre (som er nærmest Hamar).
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Pokker det var kjedelig! Ikke at jeg hadde så store forventninger til den butikken fra før av, men er jo lov å håpe!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    pahf skrev:
    Pokker det var kjedelig! Ikke at jeg hadde så store forventninger til den butikken fra før av, men er jo lov å håpe!
    Dårlig erfaring der ?! :p. Dem burde få inn Helicon snart iallefall, CM9 og Mentor 6 er liksom det "grommeste" der nå :p.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Som de selv sier så er de den minste butikken så de får ikke de største modellene og merkene, som fks classe', helicon, 800serien osv. Men servicen fikk jeg et mye bedre inntrykk av, den var top notch!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn