Mitt poeng er, og forhåpentligvis er vel det også poenget til de andre som mener denne bidrar til en bedre lydopplevelse at den gjör nettopp det, bidrar positivt i denne sammenhengen, kall det placebo, ja, kall det hva du vil, som nevnt til en annen her inne tidligere så kunne den for meg gjerne väre fylt med sjokolade, luktet vanilje istedenfor å ha den lysende blå dioden, det er meg totalt likegyldig, så lenge den bidrar til ökt lyd/musikkglede.
For meg kunne den gjerne lagt til stöy for den del, bare det igjen oppleves som en forbedring av lyden.
At du som person föler deg lurt er jo synd, men det er jo ikke noen absolutt "empirisk sannhet" for at den ikke tjener sin hensikt for andre, det er den ensidige negative trakaseringen av denne lille dingsen jeg reagerer på, måten denne hates på etterhvert får en jo nesten til å tro at det sitter en hel gjeng mennesker som er blåst på riktig store penger, og ikke i denne sammenheng, en liten tusenlapp.
Til din fordel, om jeg kan uttrykke meg slik, så skal det jo sies at du i det minste har testet den selv, det tror jeg neppe er tilfelle for alle som stemmer i hylekoret.
Og ja! jeg mener at Fidelity har sine ord i behold hva NH gjelder, de kronene den koster er småpenger ifht hva en tilsvarende oppgradering av elektronikken eller annet ville kostet, det er min erfaring med NH.
Å kalle ett selskap som PS Audio for useriöst, faller imo, på sin egen urimelighet, og personlig tror jeg ikke de ville satset sitt navn og rykte på å kjöre dette som en bevisst blöff, som det mer enn bare antydes ang dette.....
mvh