Noise Harvester

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Antall liker
12
Interesant tråd dette ::)Men jeg kan fremdeles ikke høre forskjell med NH koblet inn eller ut. Jeg vil gjøre oppmerksom på at jeg ellers har en mengde tweaks i mitt Hi-end opsett .Dingser under apparater og dyre og pene kabler ;DMå inrømme at jeg ikke tar hobbyen elller meg selv så veldig høytidlig. ;)Men jeg er veldig glad i musikk.Når det gjelder måling, er det kun lengden som betyr noe.(på kablene) ;)

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Antall liker
12
Jeg glemte å fortelle at det kommer ingen blålysblinking.

B

Back_Door

Gjest
Back Door, får jeg teste din NH når du får den tilbake?

Jeg kan også kjøre fjernstyrt inn/utkobling i mitt oppsett. Vi kan invitere på en lyttekveld der alle får en stund alene med anlegget + valgfri musikk og får i oppgave å avgjøre om det er posisjon A eller posisjon B som låter best. De vet da selvsagt ikke om posisjon A eller posisjon B er med NH. For å styrke testen kan vi eventuelt også kjøre den en ekstra runde med et nettfilter som har en klart målbar effekt, dog på samme måte slik at ikke lytterne vet om det er koblet inn eller ikke.

Forøvrig forstår jeg jo hva du mener med din "påstand" Back Door, men det er jo ikke mulig å forholde seg til en hypotese som ligger så fjernt fra virkeligheten. Hadde det ligget i min natur å lage den type produkter hadde jeg også vært en helt annen person og hadde jeg vært en helt annen person ville forhåpentlig vis de fleste også hatt et annet syn på meg på godt og vondt.
Jeg stiller selvsagt min NH til disposisjon igjen!
Nå har vi jo fått utført troverdige målinger. Kan vi da supplere med troverdige lyttetester, bør de fleste være fornøyd med vurderingsgrunnlaget.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Nå har vi jo fått utført troverdige målinger. Kan vi da supplere med troverdige lyttetester, bør de fleste være fornøyd med vurderingsgrunnlaget.
Det her skal bli bra!
Looking forward to the test!

PK

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018

Mulig noen finner enkeltes lyttetester mere "troverdige" enn andres. Etter min mening finnes mere enn nok av nettopp troverdige lyttetester med positivt resultat til å anbefale en test i hver enkelsts oppsett. (har ikke orket å følge tråden lengre, ble bare litt provosert av dette innlegget som jeg tilfeldigvis så)
Ingen grunn til å devaluere lytteopplevelsene til mange som er postet i div. tråder om NH.
mvh.

B

Back_Door

Gjest
Mulig noen finner enkeltes lyttetester mere "troverdige" enn andres. Etter min mening finnes mere enn nok av nettopp troverdige lyttetester med positivt resultat til å anbefale en test i hver enkelsts oppsett. (har ikke orket å følge tråden lengre, ble bare litt provosert av dette innlegget som jeg tilfeldigvis så)
Ingen grunn til å devaluere lytteopplevelsene til mange som er postet i div. tråder om NH.
mvh.
Like mye som metodikken betyr noe for troverdigheten av målinger, betyr metodikken noe for troverdigheten av lyttetester.
Jeg sier ellers intet om andres OPPLEVELSER.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Betviler ikke kompetansen til testeren men fall ikke for fristelsen og la ett enkelt resultat bli en "sannhet". Test SELV!
Lykke til!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.804
Sted
Østfold
Her er det jo et poeng at fler enn bare jeg skal lytte til dette. De som allerede nå har planer om å utfordre resultatet dersom det ikke stemmer med deres egen oppfattelse kan vel egentlig velge mellom å møte opp og lytte selv når jeg har koblet det opp her, eller å holde fred.

O

om.s

Gjest
Betviler ikke kompetansen til testeren men fall ikke for fristelsen og la ett enkelt resultat bli en "sannhet". Test SELV!
Lykke til!

mvh.
Sakser litt her, dette mener jeg er kloke ord i denne sammenhengen fra kwil....

Glem heller ikke at det tross alt er resultatet hjemme hos en selv som burde være det gjeldende stedet av en NH´s testresultat...

mvh

B

Back_Door

Gjest
Da sendes NH i dag til Snickers-is.

Må innrømme at jeg har store problemer med å høre noen forskjell. Før Rhesus testet denne, mente jeg å ane en forbedring. Jeg var samtidig svært åpen for at det kunne dreie seg om placèbo. Jeg er selvsagt også åpen for at jeg nå kan være offer for negativ placèbo. ;) Dette etter at Rhesus viste at blinkingen ikke indikerer støy som fjernes, men kun viser at støy eksisterer. Uansett er jeg klar over at det anlegg jeg spiller på for tiden, ikke er i stand til å avdekke svært små forandringer. Jeg ser derfor med spenning frem til resultatene fra Snickers-is sin mer dokumenterbare testmetodikk. Nå får vi blindtest gjennomført av flere personer som et viktig supplement til de tekniske målinger foretatt av Rhesus.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Jeg glemte å fortelle at det kommer ingen blålysblinking.
Hei,

Hvis det ikke er et eneste blink så tyder det på at det er feil på din NH, det er det også andre som har rapportert.
Min blinker en god del, selv om den er på egen kurs.
Jeg har vel heller ikke tatt bryderiet med å høre etter forskjell før/etter, har vel noenlunde det samme forholdet til hobbien som deg kan jeg lese av innlegget ditt ovenfor.

Mvh
Geir :)

O

om.s

Gjest
Fikk vel bare en liten kommentar om dette tidligere fra Isen der han ikke synes å spore noen forskell med el uten....

mvh

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Noise Harvester. Jeg hadde vel håpet å slippe mer ang. dette produktet, men når du
minst aner det dukker det opp igjen som en jevnlig irritabel sykdom det ikke finnes piller
for.
Vel, vel. Jeg har også testet ut denne dingsen i mitt anlegg og funnet ut at det den fant
på å gjøre mens den var her på besøk var å blinke samtidig som den ga fra seg en svak
summing.
Summingen hørtes når jeg la øret mot NH'en.
Ingen som helst positiv invirkning på lyden med andre ord.

B

Back_Door

Gjest
Jeg kan bekrefte at Isen ikke har fått tid til en seriøs blindtest. Som kjent jobber han bl.a. med et meget spesielt prosjekt.. Han har dog prøvelyttet mer uformelt uten å klare å høre forskjeller.
Selv mener jeg uansett at det nærmer seg et grunnlag for å kalle dette produktet for svindel. Skal innrømme at blinkinga er genial, i den hensikt den har å mobilisere alle våre "placebiske" svakheter ;) Som Rhesus viste gjennom sine grundige målinger, viser blinkinga at støy forefinnes, men at den ikke fjernes.Jeg kommer aldri til å kjøpe noen nye produkter fra det selskapet mer.

O

omholt

Gjest
Jeg venter uansett med å komme med en 100% konklusjon før det foreligger noen blindtester, men det ser svært mørkt ut for NH og PSAudio.

Det har vært snakket om at Fidelity burde begynne med målinger. Når det gjelder et produkt som Noise Harvester, så burde de absolutt gjøre det. Med dette produktet, så kan man med målinger enkelt finne ut om det fungerer. Fortsatt tenker jeg på hva Fidelity sa om NH: "Løp og kjøp!" ;D

O

om.s

Gjest
Fortsatt tenker jeg på hva Fidelity sa om NH: "Løp og kjøp!"  ;D
Heldigvis, så har jeg fortsatt mine posivtive erfaringer med NH, og de er som de er samme vilken retning den "riktige" NH/HiFi-politiske vinden blåser her inne.....

Med respekt å melde for de som faktisk har prövd og ikke opplever noen forskjell.....

mvh

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.615
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Har ikke et voldsomt engasjement for denne saken, men det henvises hele tiden til at den ikke virker.

Viste ikke Rhesus sine målinger at den virket omtrent som et par X-Y kondensatorer?

I så fall vil jeg hevde at den virker.

Og jeg tar gjerne i mot tips om hvordan jeg kan plassere X og Y kondensatorer i anlegget mitt uten å gjøre noe ulovlig (Altså montere de selv) billigere enn å kjøpe en harvester?

Mvh
OMF

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Hei OMF,

Du har jo X-Y kondiser i filteret ditt :) Her kan du jo prøve andre verdier om du ønsker å utforske dette litt.

mvh KnB

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.615
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei KnB!
Joda, jeg har..., men poenget mitt var at X og Y kondiser er jo kjente saker, som brukes mot nettstøy.

Jeg synes i det hele tatt det er rart at datakabler utstyret med ferritter og annet utstyr utstyres med nevnte X og Y kondiser, dersom dette er helt unødvendig.

Og, selv om NH sin demovideo kanskje ikke holder helt hva den lover...så tror jeg ikke det finnes noen billigere måte å plassere slike kondiser i anlegget på, med mindre man er elektriker da....

Mvh
OMF

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Jepp, Helt enig OMF.

Jeg har ikke testet denne dingsen, tror ikke jeg vil heller.. Men en PPP fra samme produsent vurderes.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Jeg gjentar:
NH er en 390nF X-kondensator med et lys som indikerer symmetrisk støy under ca 50kHz.
X-kondisen dens kan ikke gjøre noe med denne støyen.
Y-kondiser har den ikke. Den har heller ikke jordtilkobling, som den måtte ha hatt for at Y-kondsensatorer skulle fungere.
X og Y kondiser brukes for å dempe støy i støykilden. Det betyr at med nogenlunde moderne apparter i heimen, så vil eventuelle støykilder ha slikt innebygd, og således dempe sin egen støy, og i tillegg presentere en lav imedans mot nettet ved disse frekvensene (100kHz-10MHz).
NH vil i et slikt nett ha minimal effekt, som jeg også viste med målinger. Siden nettet vanligvis har såpass lav impedans p.g.a. andre x-kondiser i annet utstyr, så trengs serieinduktanser for å få til ordentlig demping.

M.a.o. bruk tid og energi på noe annet enn NH,X/Y kondiser o.l. . De hjelper sannsynligvis ingenting.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Og jeg tar gjerne i mot tips om hvordan jeg kan plassere X og Y kondensatorer i anlegget mitt uten å gjøre noe ulovlig (Altså montere de selv) billigere enn å kjøpe en harvester?

Mvh
OMF
Plasser et par små 600 V MKP'ere (feks 0.10 - 0.15 mF) mellom hver leder og jord i stikkontakta til anlegget. Dette gir omtrent den samme lyd(forbedringen) som en NH.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Plasser et par små 600 V MKP'ere (feks 0.10 - 0.15 mF) mellom hver leder og jord i stikkontakta til anlegget.
Man bør benytte spesielle kondensatorer som er testet for bruk som Y-kondensator.
Dessuten skal lekkstrømmen være under 0.5mA, som betyr at det vanligvis ikke kan benyttes større Y-kondensator på 230VAC enn 4.7nF.
Vi snakker om personlig sikkerhet her. Ikke gjør noe du ikke føler det 100% trygg på.

For de som er litt mer teknisk interessert: http://www.evoxrifa.com/technote_pdf/rfi_fact.pdf

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Hei,

Merkelig dette, først får et produkt nesten en "kult" status og anbefalt som et "må ha" produkt og venter man litt så leses det nesten som at det er renspikka "placebo" og ingen effekt overhode.

Jeg skal være litt forsiktig selv med å dramatisere effekten, men avskriver den heller ikke.
Selv har jeg også en PP for kilde så muligens er det ikke så mye å hente hos meg, den hørte jeg tidligere vesentlige forandringer med/uten men da med en annen kilde/preamp kontra dCS som jeg bruker idag.

Mvh
Geir

N

nb

Gjest
Hei,

Merkelig dette, først får et produkt nesten en "kult" status og anbefalt som et "må ha" produkt og venter man litt så leses det nesten som at det er renspikka "placebo" og ingen effekt overhode.

Jeg skal være litt forsiktig selv med å dramatisere effekten, men avskriver den heller ikke.
Selv har jeg også en PP for kilde så muligens er det ikke så mye å hente hos meg, den hørte jeg tidligere vesentlige forandringer med/uten men da med en annen kilde/preamp kontra dCS som jeg bruker idag.

Mvh
Geir
Hi-Fi-hyper har ganske kort levetid. Særlig de som neppe har noen substans i det hele. En kategori det kan type på at NH haver i / bør havne i.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det er vel flere som har erfart at den ikke virker ::)
Slik er det vel med det meste, virker det ikke (defekt) så "fungerer" det ikke ;)
Er det ikke noe støy å fjerne så virker (forsåvidt) heller ingen støyfiltere (etter hensikten, som er å fjerne/redusere eventuelt "flytte" støy.
ARGHH! Hvorfor gadd jeg dette ;D
En snøfreser virker heller ikke (etter hensikten) dersom det ikke er noe snø.
Mvh.KW

A

Aubi

Gjest
Hei!
Slik er det vel med det meste, virker det ikke (defekt) så "fungerer" det ikke ;)
Er det ikke noe støy å fjerne så virker (forsåvidt) heller ingen støyfiltere (etter hensikten, som er å fjerne/redusere eventuelt "flytte" støy.
Mvh.KW
Den nyinnkjøpte snøfreseren får nok svært god omtale første dagen i tunet, selv om snøen ikke er kommet enda! ;D

B

Back_Door

Gjest
Hei!
Mvh.KW
I motsetning til NH, virker de fleste snøfresere bare de får jobbe med det de er designet for ;)

B

Back_Door

Gjest
OM.S skrev til meg i en annen tråd:

"Dette begynner ligne på noe parodisk, har NH (PS Audio) fornärmet deg personlig el noe, du virker jo å ha fått den totalt i halsen og benytter enhver anledning til å legge noen negative kommentarer om den
.
Jeg mener de fortsatt har sine ord i behold hva denne dingsen gjelder, og som ett lite paradoks så vil jeg vel også hevde at den bidrar mer til en bedre HiFi opplevelse enn hva mange av dens kritikere gjör.

Og for den gode ordens skyld så har jeg ikke noe imot hverken deg eller at du ikke finner denne verdt pengene, men du overser glatt at det rundt om finnes noen som har motsatt erfaring med NH, at derimot ikke alle kan bli enige om dennes virkning og i hvilken grad, på lyden kan så väre, men det har vel de fleste allerede fått med seg og dermed og lagt den ballen mer el mindre död, om ikke annet så for fordragelighetens skyld her inne.....

mvh "

At du og en del andre har positive erfaringer med NH, vil jeg ikke ha sagt noe som helst om. Poenget mitt er at vi kan anse det som bevist at NH ikke fjerner støy fra nettet i henhold til det de påstår i sin markedsføring. Når man måler identisk støy ut som inn ved bruk av NH, da virker den kort og godt ikke i henhold til påstand!

Jeg blir forbannet på svindel. Spesielt når jeg selv har latt meg lure ved hjelp av det "geniale" blinkende lys. Et selskap som er så useriøst at det kan lansere et produkt som NH, kan jeg ikke ha tillit til.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
foreldrene mine har et sett med juletrelys som blinker noe jævelig, back_door.
morsomme farger og greier.
de kan du få kjøpt billig, hehe.

O

om.s

Gjest
OM.S skrev til meg i en annen tråd:

"Dette begynner ligne på noe parodisk, har NH (PS Audio) fornärmet deg personlig el noe, du virker jo å ha fått den totalt i halsen og benytter enhver anledning til å legge noen negative kommentarer om den
.
Jeg mener de fortsatt har sine ord i behold hva denne dingsen gjelder, og som ett lite paradoks så vil jeg vel også hevde at den bidrar mer til en bedre HiFi opplevelse enn hva mange av dens kritikere gjör.

Og for den gode ordens skyld så har jeg ikke noe imot hverken deg eller at du ikke finner denne verdt pengene, men du overser glatt at det rundt om finnes noen som har motsatt erfaring med NH, at derimot ikke alle kan bli enige om dennes virkning og i hvilken grad, på lyden kan så väre, men det har vel de fleste allerede fått med seg og dermed og lagt den ballen mer el mindre död, om ikke annet så for fordragelighetens skyld her inne.....

mvh "

At du og en del andre har positive erfaringer med NH, vil jeg ikke ha sagt noe som helst om. Poenget mitt er at vi kan anse det som bevist at NH ikke fjerner støy fra nettet i henhold til det de påstår i sin markedsføring. Når man måler identisk støy ut som inn ved bruk av NH, da virker den kort og godt ikke i henhold til påstand!

Jeg blir forbannet på svindel. Spesielt når jeg selv har latt meg lure ved hjelp av det "geniale" blinkende lys. Et selskap som er så useriøst at det kan lansere et produkt som NH, kan jeg ikke ha tillit til.
Mitt poeng er, og forhåpentligvis er vel det også poenget til de andre som mener denne bidrar til en bedre lydopplevelse at den gjör nettopp det, bidrar positivt i denne sammenhengen, kall det placebo, ja, kall det hva du vil, som nevnt til en annen her inne tidligere så kunne den for meg gjerne väre fylt med sjokolade, luktet vanilje istedenfor å ha den lysende blå dioden, det er meg totalt likegyldig, så lenge den bidrar til ökt lyd/musikkglede.
For meg kunne den gjerne lagt til stöy for den del, bare det igjen oppleves som en forbedring av lyden.

At du som person föler deg lurt er jo synd, men det er jo ikke noen absolutt "empirisk sannhet" for at den ikke tjener sin hensikt for andre, det er den ensidige negative trakaseringen av denne lille dingsen jeg reagerer på, måten denne hates på etterhvert  får en jo nesten til å tro at det sitter en hel gjeng mennesker som er blåst på riktig store penger, og ikke i denne sammenheng, en liten tusenlapp.
Til din fordel, om jeg kan uttrykke meg slik, så skal det jo sies at du i det minste har testet den selv, det tror jeg neppe er tilfelle for alle som stemmer i hylekoret.

Og ja! jeg mener at Fidelity har sine ord i behold hva NH gjelder, de kronene den koster er småpenger ifht hva en tilsvarende oppgradering av elektronikken eller annet ville kostet, det er min erfaring med NH.

Å kalle ett selskap som PS Audio for useriöst, faller imo, på sin egen urimelighet, og personlig tror jeg ikke de ville satset sitt navn og rykte på å kjöre dette som en bevisst blöff, som det mer enn bare antydes ang dette.....

mvh

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Er ikke alle som synes at en tusenlapp er så liten. Noise Harvester blir merkedsført som en gjenstand som skal fjerne støy fra nettet. Dette ser det ikke ut som den gjør. Det er dette den blir kritisert for.
Om noen opplever at Nose Harvester vha placebo-effekten gjør noe positivt med lyden, så er jo dette psykologisk interessant. De burde kanskje døpt den om til Placebo Harvester?

O

om.s

Gjest
Er ikke alle som synes at en tusenlapp er så liten. Noise Harvester blir merkedsført som en gjenstand som skal fjerne støy fra nettet. Dette ser det ikke ut som den gjør. Det er dette den blir kritisert for.
Om noen opplever at Nose Harvester vha placebo-effekten gjør noe positivt med lyden, så er jo dette psykologisk interessant. De burde kanskje døpt den om til Placebo Harvester?
Alt står ifht til noe, også denne 1K, det er bare å se på eget anlegg og 1K blir småpenger, om folk har divergerende motiver (ikke lydmessige) for å teste ut NH, da mener jeg kanskje at "problemet" ikke nödvendigvis ligger hos NH....

mvh

O

omholt

Gjest
Var ikke meningen å dra opp igjen diskusjonen. Det har vel lite for seg folkens. Jeg etterlyste blindtestingen som snicker-is nevnte. Det kommer vel etter hvert håper jeg.

O

om.s

Gjest
Var ikke meningen å dra opp igjen diskusjonen. Det har vel lite for seg folkens. Jeg etterlyste blindtestingen som snicker-is nevnte. Det kommer vel etter hvert håper jeg.
Denne kommer det nok å blåse rundt så lenge noen kan si NH, og diskusjonene vil fortsette, men isen har vel bare lagt noen få kommentarer om at han ikke hörte noen forskjell med el uten NH, og all respekt for at han gadd teste......

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
"NH vil i et slikt nett ha minimal effekt"
Så får det vel være opp til den enkelte å avgjøre om dette er det samme som "ingen effekt" eller om det kanskje er godt for noe.
Vi vet jo at det også har vært delte "opplevelser" med mer "vanlige" støyfiltere, kanskje det også er litt avhengig av hvordan det er der hvor den enkelte bor og har anlegget sitt og hva slags komponenter en har samt hvor mye forskjellig som også er koblet til samme kurs av annet utstyr (tv o.l.)
Ikke vet jeg.
Blir bare møkka lei av at den/de som kunne konfrontert PS Audio med at dette etter noens mening er ren BS, ikke ser seg i tidsmesssig/"energimessig" stand til å gjøre det, men samtidig aldri blir lei av og har tid til å fortsette diskusjonen rundt dette, hva er pointet?
Mvh.KW

B

Back_Door

Gjest
Mitt poeng er, og forhåpentligvis er vel det også poenget til de andre som mener denne bidrar til en bedre lydopplevelse at den gjör nettopp det, bidrar positivt i denne sammenhengen, kall det placebo, ja, kall det hva du vil, som nevnt til en annen her inne tidligere så kunne den for meg gjerne väre fylt med sjokolade, luktet vanilje istedenfor å ha den lysende blå dioden, det er meg totalt likegyldig, så lenge den bidrar til ökt lyd/musikkglede.
For meg kunne den gjerne lagt til stöy for den del, bare det igjen oppleves som en forbedring av lyden.

At du som person föler deg lurt er jo synd, men det er jo ikke noen absolutt "empirisk sannhet" for at den ikke tjener sin hensikt for andre, det er den ensidige negative trakaseringen av denne lille dingsen jeg reagerer på, måten denne hates på etterhvert  får en jo nesten til å tro at det sitter en hel gjeng mennesker som er blåst på riktig store penger, og ikke i denne sammenheng, en liten tusenlapp.
Til din fordel, om jeg kan uttrykke meg slik, så skal det jo sies at du i det minste har testet den selv, det tror jeg neppe er tilfelle for alle som stemmer i hylekoret.

Og ja! jeg mener at Fidelity har sine ord i behold hva NH gjelder, de kronene den koster er småpenger ifht hva en tilsvarende oppgradering av elektronikken eller annet ville kostet, det er min erfaring med NH.

Å kalle ett selskap som PS Audio for useriöst, faller imo, på sin egen urimelighet, og personlig tror jeg ikke de ville satset sitt navn og rykte på å kjöre dette som en bevisst blöff, som det mer enn bare antydes ang dette.....

mvh
Skal ikke dvele for mye ved din person i denne sammenheng. Kan bare konstatere at du må vær den absolutte drømmekunde for en produsent og et produkt som dette..

O

om.s

Gjest
Skal ikke dvele for mye ved din person i denne sammenheng. Kan bare konstatere at du må vær den absolutte drømmekunde for en produsent og et produkt som dette..
Alle fornöyde kunder er drömmekunder, samme hva det gjelder, (skulle tro det er en viss Norsk höyttaler/forsterker produsent som mener du er det samme) ikke skal jeg vel fornekte det positive inntrykket og opplevelsen jeg har med NH bare for at noen selvutnevnte nett-guruér har funnet ut at dette ikke funker, sorry mack!, den bidrar positivt her hjemme.....

Og skulle du väre i tvil så er jeg nok ikke så lett lurt som du kanskje antyder her, som en liten uvesentlig detalj kan jeg oppplyse at jeg fortiden har tweaks hjemme som skal i retur til forhandler, og det er ikke förste gangen og sikkert ikke siste, at man returnerer tweaks/duppe ditter mener jeg.

Bidrar det positivt får det bli, er det ikke verdt investeringen (bidrar negativt/ingenting) returneres det...det burde väre innlysende hva NH gjör i mitt oppsett i denne sammenhengen, og dette har ingenting med min person å gjöre slik du antyder innledningsvis...

mvh

Topp Bunn