O
om.s
Gjest
Ja! Rhesus har talt, da må det være sant, til tross for at andre har ett tredje alternativ, den virker, den gjør noe dvs den gir ett positivt bidrag til bedre lyd."Rhesus" har langt på vei dokumentert at NH er svindel og bedrag i forhold til påstandene fra produsenten. Om den da likevel har en virkning, kan det være på grunnlag av en av to faktorer: Den har et, fra produsentens side, utilsiktet og ukjent grunnlag for reell virkning, eller virkningen er basert på placèbo.
Jeg hart selv vært bortreis i en tid, og derfor ikke fått tid til å teste min egen på nytt etter den kom tilbake fra Rhesus. Håper på snarlige tilbakemeldinger fra de som ville blindteste..
Nå blir jeg litt usikker her, er dere så usikre at dere ikke selv våger å trekke en konklusjon på hva dere evnt hører/ikke hører, men må la en annen person være "høvding" over deres inntrykk og opplevelser?
Og skulle det være slik at noen (som tidligere hørte forskjell..) nå "plutselig" ikke hører noe etter denne testen, ja da vet jeg ikke om det er mest passende å synes synd på eller å le av det hele, jeg tror jeg velger å le...
Jeg slutter ikke forundre meg over mennesker som mener seg å besitte allvitenheten innenfor ett område, og vil ha en svart/hvit verden der de kan ha kontroll, det finnes noen flotte ord på slike tilstander også...
Bare så det er sagt, folk får tro å mene hva de vil for meg, men jeg blir både "skremt" og irritert når slike mennesker ikke kan la andre få ha sine meninger og opplevelser/erfaringer ifred, men hele tiden skal forsøke å fortelle andre hva det er de hører og ikke, gjerne kamuflert i ett "til de dumme i HiFi-verdenen, som ikke selv skjønner sitt beste" redningens slør...
og ja, begrepet placebo har det gått så mye inflasjon i at det ikke er mye verdt mer, fortsatt i denne sammenhengen, imnsho
mvh