Noise Harvester

B

Back_Door

Gjest
Hvordan kan du lære av andre å være subjektiv?
Jeg har da ikke skrevet noe som tilsier at jeg skal lære å være subjektiv? Det jeg sier at selve målet skal innebære en nytelse for meg. En slik nytelse er i seg selv subjektiv.Det jeg prøvde å forklare, er mine ideer om hvordan veien til målet kan legges opp for å slippe å trå feil flere ganger enn nødvendig.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Jeg har da ikke skrevet noe som tilsier at jeg skal lære å være subjektiv? Det jeg sier at selve målet skal innebære en nytelse for meg. En slik nytelse er i seg selv subjektiv.Det jeg prøvde å forklare, er mine ideer om hvordan veien til målet kan legges opp for å slippe å trå feil flere ganger enn nødvendig.
Om man ser på hifi som en hobby, så er veien fram like mye et mål som det å faktisk være "i mål". Altså all prøving og feiling hjemme er en del av gamet som hører med og som gir erfaring. Den erfaringen man da tilegner seg lærer deg at det ikke finnes noen absolutt fasit på hva som gir god lyd - hos deg. Og det er definitivt ikke noe du kan lese deg til her på forumet. Selv om det dukker opp mange gode tips i ny og ne.

Veien mot målet for min egen del har vært å høre på mest mulig ulike anlegg, for så å finne ut hva som kanskje passer min smak best og ut fra det få noen ideer om hva jeg skal satse videre på. Om jeg f.eks aldri har hørt et velspillende anlegg med klasse D forsterkere så er det vel opplagt at dette ikke er noe jeg vil satse tid og penger på hjemme. Motsatt - har jeg hørt rørlyd på høyt nivå så sier det meg at dette kanskje kan være veien å gå mot målet. Dette nevnt bare som eksempler og ikke bokstavelig ment.

Syns f.eks at harddisk basert avspilling høres interessant ut basert på de tilbakemeldingene som har kommet her på forumet. Og nå i påsken har jeg fått testet det! Resultatet kan sees her http://www.oslo-audio-society.com/usb.html
Noe OT akkurat her men når vi er inne på dette med veier og mål så kan det jo nevnes.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Det er ganske sterke ord du uttrykker deg med.
På hvilket grunnlag er en PP et useriøst og unyttig produkt? Den regenerer jo strømmen og for folk som bor i f. eks Oslo og er mye plaget med støy vil den jo bli en oppgradering.
Og er du sikker på at Produktene til PSA er så useriøse og unyttige?
Du står fram her som en helt anonym "ekspert" uten å legge fram kompetanse, arbeidsgiver eller motivasjon for å forsure dette forumet.
Noen her på HFS synes at siden jeg er i 'bransjen' så bør jeg tone flagg og opplyse om hvem jeg arbeider for. Jeg driver med profesjonell audio, i et marked som er så fjernt fra hjemme-hifi at jeg er ganske sikker på at ingen av dere engang har hørt om våre produkter.
Jeg har heller ikke lyst til å gå ut med hvem jeg arbeider for, jeg er generelt litt reservert med min egen identitet på nett.
Når det gjelder PP og seriøsitet/nytteverdi så kan jeg gi en god begrunnelse for mine svingslag, fordi PP og lignende produkter bygger på en feilaktig antagelse om problemstillingen rundt harmoniske på nettet. Men det hører eventuelt til i tråden 'PP under lupen' eller noe sånt.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.257
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Hei!
Skulle jo tro at det ville være mange på bruktmarkedet, men jeg har ikke sett mange (kan jo være at jeg har oversett) en annen forklaring er at det da er mange lettlurte.
Har folk i tillegg moral så burde de ikke ta penger for den i det hele tatt
dersom de nå mener at de har blitt rundlurt.
Har de blitt rundlurt så har de det, ingen grunn til å lure nestemann ;D
Så derfor vil (bør) du kanskje få en gratis mot at du betaler portoen sjøl.
Backdoor har vel en til overs etter at div. bekjente har målt den for ham ;)
Advarer likevel, for det kan jo hende du ikke hører forskjell og dermed komme i tvil om du også ikke har blitt lurt på andre områder av dette useriøse firmaet.
Trist å oppdage det av en slik grunn, enten det nå er reellt eller placebo.
Mvh.KW
Ja her skulle man tro det var mange slike på bruktmarkedet til salgs veldig billig. Men de vill vel ha den liggende i tilflelle mange nokk finner ut at den virker, og da virker den vel for resten også ::)
Føller ikke at Ps Audio på noe vis er et useriøst firma, de gjir meg ivertfall go lyd i stua mi 8)
Og det er det som gjelder for min del.

B

Back_Door

Gjest
Om man ser på hifi som en hobby, så er veien fram like mye et mål som det å faktisk være "i mål". Altså all prøving og feiling hjemme er en del av gamet som hører med og som gir erfaring. Den erfaringen man da tilegner seg lærer deg at det ikke finnes noen absolutt fasit på hva som gir god lyd - hos deg. Og det er definitivt ikke noe du kan lese deg til her på forumet. Selv om det dukker opp mange gode tips i ny og ne.

Veien mot målet for min egen del har vært å høre på mest mulig ulike anlegg, for så å finne ut hva som kanskje passer min smak best og ut fra det få noen ideer om hva jeg skal satse videre på. Om jeg f.eks aldri har hørt et velspillende anlegg med klasse D forsterkere så er det vel opplagt at dette ikke er noe jeg vil satse tid og penger på hjemme. Motsatt - har jeg hørt rørlyd på høyt nivå så sier det meg at dette kanskje kan være veien å gå mot målet. Dette nevnt bare som eksempler og ikke bokstavelig ment.

Syns f.eks at harddisk basert avspilling høres interessant ut basert på de tilbakemeldingene som har kommet her på forumet. Og nå i påsken har jeg fått testet det! Resultatet kan sees her http://www.oslo-audio-society.com/usb.html
Noe OT akkurat her men når vi er inne på dette med veier og mål så kan det jo nevnes.
Har ingen alvorlige innvendninger mot ditt innlegg.
For egen del, må jeg presisere at min hobby i denne sammenhengen representeres av den form for musikknytelse et definert mål kan gi meg og i langt mindre grad av selve veien til målet. Dette er viktig å få frem slik at vi ikke diskuterer forbi hverandre ;)
Jeg har bestemt meg, i en alder av snart 50, å hoppe fra et normalt og gammelt husanlegg, til absolutt øverste hylle. Det sier seg da selv at jeg ikke har tid og anledning til å gå den lange og krokete vei som mange andre på dette forum har gått i flere ti-år. Jeg tror jeg har valgt en fornuftig metode og strategi. Stikkordet er balanse i virkemidler og metoder.
Min konklusjon vedrørende NH, er basert på en balanse mellom egne lytteintrykk og andres faglige kunnskap om teknikk.

For øvrig en svært interessant test du linket til! Dette blir en vesentlig del av fremtiden ;)

O

om.s

Gjest
Er ikke hensikten med å ha interesse at en skal være subjektiv og ikke objektiv?
Og det er ens egen subjektive mening som teller?
Heller ens egen mening enn meningen til en som seiler uten flagg.
HIFI er en hobby med små marginer og NH er de små marginenes sak.

Skulle jeg f. eks kastet alle fiskestengene mine da det det er billigere og enklere å kjøpe fisken i frysedisken på COOP?

;D ;D ;D

mvh

O

om.s

Gjest
Jeg har heller ikke lyst til å gå ut med hvem jeg arbeider for, jeg er generelt litt reservert med min egen identitet på nett.
Du er jo ikke "generellt reservert" for å kommentere andres produkter så hvorfor denne litt kvalmende ydmyke holdningen når det gjelder egen identitet og geskjeft?.....

Stemmer dette du sier her kvalifiserer du jo nesten for ferie ab The Big Chief, korriger meg gjerne om jeg har feil....

mvh

O

om.s

Gjest
Ja her skulle man tro det var mange slike på bruktmarkedet til salgs veldig billig. Men de vill vel ha den liggende i tilflelle mange nokk finner ut at den virker, og da virker den vel for resten også  ::)
Veldig bra!! ;D ;D ;D

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg vil på generelt grunnlag si at jeg synes det er helt ok. at Rhesus er og helst vil være anonym, dette synes jeg alle burde være (av sikkkerhetsmessige grunner) dette medmindre de er i bransjen f.eks. som snickers-is.
Den bransjetilknyttningen som Rhesus skisserer, vil (imo) ikke være noe problem opp mot det det hele dreier seg om her på HFS.
Hvor og hvem han "jobber" for (og med hva) kunne sikkert vært greit/interessant å vite, men har så langt jeg skjønner ikke direkte tilknytning til produkter og ting vi "vanligvis" diskuterer her.

Kan jo ta et eksempel på et tilfelle hvor jeg ville mene han EVENTUELT burde tone flagg og det er dersom han f.eks. på et eller annet nivå jobbet eller hadde interesse innenfor produktområde "skilletrafo"
noe jeg ikke har noen spessiell grunn til å tro.

Kanskje (alle) de som fra tilfelle til tilfelle (produkt til produkt) mener å høre forskjeller (på det ene eller det andre) rett og slett drite i de som hevder at det ikke kan være tilfelle ::)
Så kan de diskutere med seg sjøl, det burde strengt tatt ikke gjøre oss noe.
Problemet KAN være at "nye" ikke går til det skritt å prøve, men er det strengt tatt et problem for oss andre?
Det får jo de "nye" avgjøre sjøl.
Derimot så synes jeg at produkter i denne kategorien som det kan være tvil om nyttegraden av egentlig burde lanseres som "et prøv i 30 dager tilbud"
Infinity Resolution hadde (har) vel et slikt tilbud på Bybee-dingsene sine og det må da være greit :)

Mvh.KW

B

Back_Door

Gjest
Kanskje (alle) de som fra tilfelle til tilfelle (produkt til produkt) mener å høre forskjeller (på det ene eller det andre) rett og slett drite i de som hevder at det ikke kan være tilfelle ::)
Så kan de diskutere med seg sjøl, det burde strengt tatt ikke gjøre oss noe.
Problemet KAN være at "nye" ikke går til det skritt å prøve, men er det strengt tatt et problem for oss andre?
Det får jo de "nye" avgjøre sjøl.

Mvh.KW
Er ikke hensikten med å lese og skrive på dette forum å formidle og få kunnskap og erfaringer til og fra andre?
Eller skulle dette bare vært et felles hallelujakor ::)
Selv om forumet til tider minner mest om en barnehage, er det ikke tvil om at nytteverdien kan være stor også.
Ser du på noen innlegg lenger oppe på tråden, får du inntrykk av at det først og fremst dreier seg om en konkurranse om få siste ord. En slags barnslig mobbing av de som truer ens egen tilfredshet med egne valg.

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Er ikke hensikten med å lese og skrive på dette forum å formidle og få kunnskap og erfaringer til og fra andre?
Selv om forumet til tider minner mest om en barnehage, er det ikke tvil om at nytteverdien kan være stor også.
Ser du på noen innlegg lenger oppe på tråden, får du inntrykk av at det først og fremst dreier seg om en konkurranse om få siste ord. En slags barnslig mobbing av de som truer ens egen tilfredshet med egne valg.
Hei Back Door,

Hvis en "uhildet person" hadde lest igjennom tråden så er det vel strengt tatt ikke mange som bruker så mye tid som deg på å koke suppe på samme spikeren, slik sett så ser det nå ut som at du selv er ganske interesert i å få siste ord, hvis det da har noen hensikt eller personlig tilfredstillelse.

For min del så skal jeg på ingen måte helligjøre NH, min test så langt er ikke mye å skryte av, bør vel prøve litt ved adleding med/uten.

Når det er sagt så synes jeg det er helt galt å dømme en produsent nord og ned pga et produkt, jeg husker selv jeg kjøpte to strømkabler en gang fra kimber etter en forrrykende test den gang i audio, på mine monoblokker så ble det en degradering i lyden.
Til tross for denne skuffelsen så har jeg senere kjøpt både ht og signal kabler fra samme produsent.
Man kan liksom ikke bruke en enkel erfaring til å dømme forskjellige produkter.

Ellers så synes jeg selv ikke at det er så mye mobbing på dette forumet, synes stort sett at det er en saklig diskusjon jeg.
Noen overtramp bør man regne med, men å kalle det en barnehage grunnet dette er vel å gå alt for langt i sine konklusjoner.

God påske,

Mvh
Geir :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Hei Back Door,

Hvis en "uhildet person" hadde lest igjennom tråden så er det vel strengt tatt ikke mange som bruker så mye tid som deg på å koke suppe på samme spikeren, slik sett så ser det nå ut som at du selv er ganske interesert i å få siste ord, hvis det da har noen hensikt eller personlig tilfredstillelse.

For min del så skal jeg på ingen måte helligjøre NH, min test så langt er ikke mye å skryte av, bør vel prøve litt ved adleding med/uten.

Når det er sagt så synes jeg det er helt galt å dømme en produsent nord og ned pga et produkt, jeg husker selv jeg kjøpte to strømkabler en gang fra kimber etter en forrrykende test den gang i audio, på mine monoblokker så ble det en degradering i lyden.
Til tross for denne skuffelsen så har jeg senere kjøpt både ht og signal kabler fra samme produsent.

Ellers så synes jeg selv ikke at det er så mye mobbing på dette forumet, synes stort sett at det er en saklig diskusjon jeg.
Noen overtramp bør man regne med, men å kalle det en barnehage grunnet dette er vel å gå alt for langt i sine konklusjoner.

God påske,

Mvh
*A P P L A U S*

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Hallooo!
Hvilken kunnskap vil du formidle ved å påstå at andre ikke hører det de hevder?
At du har avgjort at det er placebo og gjerne vil at andre skal bli overbevist om at det er det det er.
Tror du virkelig at du og om.s blir enige (eller andre som mener det ene eller det andre om forskjeller)
Jeg for min del kuttet (nesten da ;) helt ut å diskutere i (kabel)tråder uenighet om hvorvidt det er lydmessige forskjeller på kabler eller ikke.
De som har målt seg til eller bestemt seg for (fordi de følger sine egne "prester") hva en kan oppnå i en diskusjon mot de som mener det motsatte og hvor fruktbar er den diskusjonen for de sistnevnte.
Vel, den kan nok i "deres" øyne være fruktbar dersom dere får omvendt de, men hva er da vitsen for "dere".?
Er det for å hjelpe stakkarne fra å bruke unødvendige penger på kabler, i så fall er jo det edelt ::), men hvorfor bruke så mye tid på slikt, når det er så vanskelig å "redde" oss.
Hva er drivkraften? Det blir jo bare en endeløs og ofte bittersur krangletråd av det hele.
Dersom det er det som er hensikten, vel go on, jeg prøvde bare å si at jeg i størst mulig grad ikke gidder.
Dersom noen legger inn et spørsmål om hva en kan forvente ved det og det kabelbytte, så er det noen der med en gang og skal redde stakkarn og ofte så blir hele tråden noe annet enn tenkt.
Forsåvidt greit for meg at en (som har sin tro på at det ikke er forskjeller) gir et lite innspill (til en som f.eks. er ny på hfs) at det er sterkt delte meninger om det er noen forskjell , med henvisning til vitensskapelige tråder om slikt, men dersom f.eks. en velkjent deltager som mener det er forskjeller vil ha tanker og erfaringer på slikt (utenom tech-hjørnet) så ikke riv i stykker tråden med det samme gnålet igjen og igjen.
En jeg har lagt merke til i noen tilfeller har respektert ønske om ikke å "forstyrre" en slik tråd er Knutinh, som jeg har stor respekt for, selv om jeg noen ganger (uten god grunn) blir litt lei repetisjonene hans jeg også. Jeg skjønner likevel at andre kan gå mer lei, men imo. tror jeg det kommer av at de ikke alltid leser hva han hevder, godt nok.

Hvorfor deltar du i en tråd om noe du har forkastet/mistet troen på ikke hører virkningen av?
Hadde det enda vært noen av dere som i stedet hadde brukt energien deres på å sette PS audio sjakk matt, så hadde det vært noe å skryte av.
Det er jo flere her med god innsikt i både det tekniske og mer erfaringsmessige som bruker sitt overskuddslager med energi (jeg er dessverre ikke en av dem ;D )
Eksempler er Knutinh (på lyd/bildesiden og datahjørnet og kanskje mer)
Rudi sitt pickupregister
Ivar Løkken sin begrepsordliste (og kanskje mer)
Kan gjerne ta med Rhesus sin måling av NH også, det er tolkningen av målingene som noen, etter min mening (MIN MENING), setter som et fasitsvar på at den absolutt ikke virker.
Dersom det er en virklighet så burde det jo gå an å konfrontere PS Audio med det eller kanskje forbrukerombudet? Det er vel det det er til?

Så har vi dette med generelle lytteopplevelser og erfaringer samt info om utstyr, som naturlig nok veldig ofte kanskje ikke kan forklares helt vitenskapelig og her er det mange forskjellige oppfattninger og meninger og uenigheter og mange bidragsytere (jeg er heller ikke her særlig god bidragsyter, fordi jeg kanskje er litt tilbakeholden/usikker/ for forsiktig med slikt)
Jeg håper da inderlig at de fleste fort lærer seg hvor mye en skal vektlegge de forskjellige påstandene/utsagnene og har før nevnt at deltagerne bør vise forsiktighet med de sterkeste adjektivene av grunner som vel er opplagte?
Det er derfor jeg holder en lav profil på slikt, men det vil jo bli kjedelig da dersom alle hadde gjort det samme som meg.
Det er jo mye som tyder på at folk (flest) elsker bildtråder og "omtaler/beskrivelser, men det er fort gjort å miste gløden, når det kommer antydninger om at det er skrytetråder.
Derfor er mitt råd til slike tråder, bruk gjerne de nest sterkeste adjektivene og vis litt nøkternhet.

Dette siste er imo kanskje forumets viktigste bestandel og her majoriteten føler seg hjemme.
Derfor størst trafikk på hifi generelt, og avtagene på div. andre temaavdelinger.
Jeg kunne da ikke tenke meg å gå inn på f.eks. vintageavdelingen å begynne og argumentere mot (om jeg eventuelt skulle mene det) at det er håpløst å påstå at det skal gå an å ha en god lytteopplevelse med "slikt gammel skrot" eller f.eks. at det er nostalgien som er drivkraften og ikke musikken.

Jeg lar meg beklageligvis bli dratt inn i tråder jeg har bestemt meg for å holde meg unna (en gang i blant)
Meget sjelden (så godt som aldri mer) i kabeltråder hvor det diskuteres forskjell/ikke forskjell og tips om å "vinne" en million o.s.v.
Totalt meningsløst for meg (for tiden)
Skjønner heller ikke hvorfor jeg nå lot meg dra inn i denne NH tråden som jeg trodde var død ;D Akkurat det hadde vært helt greit for meg.
Får prøve om jeg kan komme meg ut igjen, det var vel derfor jeg nevnte det med å drite i å diskutere slikt.
Noen påstår den gjør nytte for seg andre er ovebevist om at de har blitt lurt, det er vel de sistnevnte som burde kontakte forbrukerådet e.l.

Mvh.KW

B

Back_Door

Gjest
Hei Back Door,

God påske,

Mvh
Jeg skal innrømme at NH er blitt en symbolsak for meg. Denne tråden representerer på mange måter mye av det jeg reagerer negativt på innen high end miljøet.
I stedet for reelt innhold i argumentasjonen, ligner det mer på "min pappa er sterkere enn din". Om.s og Viking sin applaudering av hver gang de oppfatter at "deres" side får inn et slag, beskriver svært godt hva jeg mener.
Tror ellers at jeg nå med fordel kan "roe meg ned" litt og si meg ferdig med NH ;D
God Påske til deg også!

B

Back_Door

Gjest
re KW:

Det var ikke meningen å forsure din Påske ;)
Jeg er en person som selv søker et mest mulig faktagrunnlag for min hobby.
Jeg er svært varsom med å blande meg inn i tråder som omhandler saker som jeg selv ikke har relevans til eller peiling på(ref kabler) Med det mener jeg bombastiske påstander om f.eks. kablers virkning eller mangel på virkning. Når det gjelder NH, er saken den at jeg selv var en kunde som kjøpte denne.
Når jeg nå i ettertid funderer på hvorfor mine meninger og spørsmål førte til så sterke følelser hos noen av dere, forstår jeg nå at det var min generelle kommentar om 0 tillit til PS Audio. Jeg innrømmer gjerne at jeg i den sammenhengen kanskje burde vært litt mer varsom. Det er jo ikke alltid nødvendig å proklamere alt som man tenker og tror inni sitt hode ;)

God Påske.

O

om.s

Gjest
Om.s og Viking sin applaudering av hver gang de oppfatter at "deres" side får inn et slag, beskriver svært godt hva jeg mener.
Dritt argument, og en typisk "vil ha siste ordet, men fikk det ikke" replikk..

Ellers er du en mer enn voksen person med egne valg, og jeg ville svettet litt med tanke der du har lagt en halv mill!, håper av hjertet du blir fornøyd, og gjør du det ikke så får vi vel alikevel ikke vite det, men stå på!!!

mvh

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.779
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hold kjeft alle sammen, jeg har det siste ordet!

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.383
Sted
'
Jeg ønsker ikke å sitere det du skrev.
Hvorfor bli så personlig om.s? Det finnes muligheter for å komme med saklige argumenter -- også når det gjelder det tråden handler om.

Jan E Veiset

O

om.s

Gjest
Hvorfor bli så personlig om.s? Det finnes muligheter for å komme med saklige argumenter -- også når det gjelder det tråden handler om.

Jan E Veiset
Ehh, hvordan vil du jeg skal svare på noe du ikke engang siterer, selv om det handler om trådens tema? Sakelig? vel det vet vi vel ikke før du har luftet hva du tenker på, imo...

mvh

N

nb

Gjest

Jan E Veiset
Det er kanskje noe problematisk å komme med veldig vektige argumenter ang. trådens tema når det ser ut til at

1) Noise Harvester ikke fjerner støy fra nettet som det jo påstås at den skal gjøre
2) Den ikke en gang er fornuftig designet om det var støyfjerning som var målet
3) "Dokumentasjonen" på nettsidene til produsenten er meget tvilsom, diffus og mangelfull.
4) Støyfjerning neppe er et veldig mystisk tema for de som driver med det og helt sikkert noe som er implementert i en mengde apparater hvor det er behov for det.

Selv har jeg ikke kompetanse eller utstyr til å vurdere hvor vidt så er tilfelle, men det overrasker meg ikke stort om denne dingsen ikke gjøre noesomhelst utover å blinke med lyset sitt.

Da er man fort tilbake på HiFiens store mantra "Jeg opplever forskjell i mitt anlegg", ikke så lett å skape noen fruktbar meningsytring utfra det, utover å konkludere med "javel".

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.383
Sted
'
Ehh, hvordan vil du jeg skal svare på noe du ikke engang siterer, selv om det handler om trådens tema? Sakelig? vel det vet vi vel ikke før du har luftet hva du tenker på, imo...

mvh
Det jeg svarte på, hvis du lurer du det, var: Svar #256

O

om.s

Gjest
Det jeg svarte på, hvis du lurer du det, var: Svar #256
Ja! og hva så? hva har dette dette med deg som person å gjøre? dette var ett direkte svar til en i denne sammenheng tredje person...

mvh

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
42
Torget vurderinger
1
Ja! og hva så? hva har dette dette med deg som person å gjøre? dette var ett direkte svar til en i denne sammenheng tredje person...

mvh
At ikke du gir opp.......... ;D
Det hele er ganske enkelt. Setter man i Noise Harvester og hører at den gjør noe med lyden...... så gjør den det.
Hvis man allikevel etterpå tar den ut fordi Rhesus sier den ikke virker.......ja da har man et problem ;D

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
4) Støyfjerning neppe er et veldig mystisk tema for de som driver med det og helt sikkert noe som er implementert i en mengde apparater hvor det er behov for det.

Dersom det å "fjerne" støy fra nettet er oppgaven, så bløffer vel PS Audio også på det området, så lenge de påstår at det kun er NH (og evntuelt et liknende produkt som Vidar P i sin tid henviste til, de påstår jo at ingen støyfiltere (utenom NH) vitterlig fjerner støyen men kun flytter på den.
Det er jo det som er grunnlaget og vitsen med blinkingen som er en form for oppsamlet støy omgjort til energi som i neste omgang blir til lys =oppbrukt energi= fjerning (fra nettet)
Dersom det er veldig enkelt å dokumentere at dette lysforbruket/blinkingen ikke kommer fra den "oppsamlede" energien i form av støy, men derimot henter energien (til blinkingen) fra nettet for sin egen del, ja, så ville jeg tro at PS Audio ville bli svar skyldig.
Dette har det ingen verdi og (eventuelt) dokumentere for meg (Edit; fordi jeg antagelig ikke evner og tolke dokumentasjonen) men desto større verdi dersom PS Audio blir konfrontert med det, gjerne direkte på deres eget forum slik at det blir lett for alle (som vil) å følge med.
Men se det, det er visst ikke så enkelt ::)
Mvh.KW

O

om.s

Gjest
At ikke du gir opp.......... ;D
Det hele er ganske enkelt. Setter man i Noise Harvester og hører at den gjør noe med lyden...... så gjør den det.
Hvis man allikevel etterpå tar den ut fordi Rhesus sier den ikke virker.......ja da har man et problem  ;D
Ja godt spm!' men gi opp? njeeei ligger ikke helt til meg ;) :D 8)

mvh.....

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.383
Sted
'
Siden du spurte:
Ellers er du en mer enn voksen person med egne valg, og jeg ville svettet litt med tanke der du har lagt en halv mill!, håper av hjertet du blir fornøyd, og gjør du det ikke så får vi vel alikevel ikke vite det, men stå på!!!

mvh
OK, dette synes jeg rett og slett er ufyselig. Det du bedriver er å spre frykt om en aktør i bransjen. Det du sier er at du ville vært betenkelig (svettet litt) hvis du hadde lagt penger i ett av disse produktene.

Det synes jeg er en veldig nederdrektig antydning, et slag under beltestedet. Har du ikke noe bedre å komme med så bør du heller ikke si noe.
Det var det jeg ville frem til.

Jan E Veiset

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
hold kjeft alle sammen, jeg har det siste ordet!
Hei!
Det tror jeg du hverken gidder eller klarer ;D ;D ;D
Mvh.KW

O

om.s

Gjest
Siden du spurte:
OK, dette synes jeg rett og slett er ufyselig. Det du bedriver er å spre frykt om en aktør i bransjen. Det du sier er at du ville vært betenkelig (svettet litt) hvis du hadde lagt penger i ett av disse produktene.

Det synes jeg er en veldig nederdrektig antydning, et slag under beltestedet. Har du ikke noe bedre å komme med så bør du heller ikke si noe.
Det var det jeg ville frem til.

Jan E Veiset

Vel, ære være deg, for for din naive oppriktighet, men! hvilken frykt om hvilken aktør i bransjen bedriver jeg, og dette er viktig for her er jeg på null--

Helt fra hjertet og to pils så virker dette så naivt at det ikke bør være annet enn edelt men naivt tankegods.....

mvh

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.383
Sted
'
Vel, ære være deg, for for din naive oppriktighet, men! hvilken frykt om hvilken aktør i bransjen bedriver jeg, og dette er viktig for her er jeg på null--

Helt fra hjertet og to pils så virker dette så naivt at det ikke bør være annet enn edelt men naivt tankegods.....

mvh
Dette puslespillet er da ikke så vanskelig, er det?
Det jeg refererte til som nederdrektig er hvor du snakker om "Back_door" som har kjøpt høyttaler-produkter fra Midtgard Audio.
Men det viste du kanskje?

Jan E Veiset

O

om.s

Gjest
Dette puslespillet er da ikke så vanskelig, er det?
Det jeg refererte til som nederdrektig er hvor du snakker om "Back_door" som har kjøpt høyttaler-produkter fra Midtgard Audio.
Men det viste du kanskje?

Jan E Veiset
Vis til det stedet der jeg konkret har sagt/henvist dette!!!, når det gjelder anydninger så bør vel de fleste av oss gå stille i dørene!

mvh

P

Parelius

Gjest
Leseøvelse:

B-D har lagt en halv mill i et anlegg av en viss produsent (Snickers-is), og B-D bør svette litt når han har gjort dette (B-D bør absolutt være nervøs og usikker mht hva han har gjort, og sannsynligvis får tilbake). Håper du blir fornøyd (ironie), men om du ikke blir det, så er du vel for feig til å si fra.

En får anta at dette - kontekstuelt betraktet - er av største relevans!

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Antall liker
1.383
Sted
'
Vis til det stedet der jeg konkret har sagt/henvist dette!!!, når det gjelder anydninger så bør vel de fleste av oss gå stille i dørene!
Gi deg du da, hvor teit ønsker du egentlig å stå frem i fylla? :p
Jeg sa jo nettop det: Innlegg #256

Helt fra hjertet og to pils så virker dette så naivt...
Vi kan gjerne holde på hele natten på dette viset men jeg tror vi bør fortsette med ting vi behersker. Du, som du sier drikke pils, og jeg fortsetter med andre ting.

Jan E Veiset

O

om.s

Gjest
Leseøvelse:

B-D har lagt en halv mill i et anlegg av en viss produsent (Snickers-is), og B-D bør svette litt når han har gjort dette (B-D bør absolutt være nervøs og usikker mht hva han har gjort, og sannsynligvis får tilbake). Håper du blir fornøyd (ironie), men om du ikke blir det, så er du vel for feig til å si fra.

En får anta at dette - kontekstuelt betraktet - er av største relevans!
Det er faktisk ikke noen form for ironi fra min side, har mann guts nok å satse slik fortjener man å komme i havn, så heller cred for tilsatsen, jeg hadde nok ikke hatt det ;) ...

mvh

O

om.s

Gjest
Gi deg du da, hvor teit ønsker du egentlig å stå frem i fylla? :p
Jeg sa jo nettop det: Innlegg #256

Vi kan gjerne holde på hele natten på dette viset men jeg tror vi bør fortsette med ting vi behersker. Du, som du sier drikke pils, og jeg fortsetter med andre ting.

Jan E Veiset
I fylla?, ja da er terskelen lav hos deg, (bokstavelig 3 pils og 2 Gammel Dansk) ikke for at du har noe krav på å få  vite hva som fortæres her hjemme med besøk, fra nettopp Danmark, men heldigvis det ble en kort kveld da reising og jobbing krevde sitt tilbake.

Når det er sagt så kan jeg vel ikke si så mye mer enn det som er sagt, skjønner fortsatt ikke helt hva du vil frem til, (om ikke en markering som en fremtidig moderator? dårlig fleip.)

Men har fornærmet deg på noen som helst måte, hvilket jeg ikke kan se, så ber jeg selvsagt om unnskyldning for det  :)

Men nok om dette nå, her skal det nytes Monika Zetterlund & Bill Evans, samt en runde med nyinnkjøpt Puccini.....samt at man får trakterer sitt Danske besøk etter beste evne under dagen, kanskje en lang promenad i skogen og grilling, det liker by folk.....ha en fortsatt god påsk!

mvh

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Denne tråden synes jeg bør avsluttes om så av Sentralen.
Temaet er for lengst utdebbatert og ytringene som blir prestert er i så mange
tilfeller av en slik karakter at de ikke gagner noe som helst.
Kamphanene bør heller ta på seg noe yttertøy og komme seg ut i påskeværet
for å trekke litt frisk luft.

B

Back_Door

Gjest

mvh
Jeg var egentlig ferdig med denne tråden, men..
Jeg bøyer meg i støvet!
Etter at jeg har forulempet deg på det groveste med mine usaklige, grunnløse og injurierende påstander om NH, klarer du å snu det andre kinnet til!
At du faktisk klarer å vise slik varm omtanke for meg og mitt høyttalerprosjekt rører meg nesten til tårer. Jeg skammer meg over hvordan jeg har turet frem i denne tråden!
Du klarer å besvare mine usakligheter med stoisk ro og en saklighet som det står respekt av.

Som takk, og til alles bevitnelse vil jeg sende deg min NH gratis så snart jeg får den tilbake fra Isen. Jeg skal til og med dekke frakten! Eneste som kreves av deg er at du sender meg en PM med navn og adresse.

Fortsatt God Påske!

O

om.s

Gjest
Jeg var egentlig ferdig med denne tråden, men..
Jeg bøyer meg i støvet!
Etter at jeg har forulempet deg på det groveste med mine usaklige, grunnløse og injurierende påstander om NH, klarer du å snu det andre kinnet til!
At du faktisk klarer å vise slik varm omtanke for meg og mitt høyttalerprosjekt rører meg nesten til tårer. Jeg skammer meg over hvordan jeg har turet frem i denne tråden!
Du klarer å besvare mine usakligheter med stoisk ro og en saklighet som det står respekt av.

Som takk, og til alles bevitnelse vil jeg sende deg min NH gratis så snart jeg får den tilbake fra Isen. Jeg skal til og med dekke frakten! Eneste som kreves av deg er at du sender meg en PM med navn og adresse.

Fortsatt God Påske!
Takker for tilbudet, men det har kommet en forklaring fra min side på det du her siterer, og den var ikke ironisk, ellers takker jeg for tilbudet, men jeg tror jeg vil klare meg godt med mine to NH, send den heller til en som tror de vet men alikevel ikke har prøvd den....

mvh

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.257
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg tror jeg vet den virker, men tørr ikke si det til noen. :p Så jeg tar gjerne en NH !!
Kan tilogmed betale en liten slant, om noen fortsat mener de er verd non kroner 8)

Topp Bunn