Er ikke hensikten med å lese og skrive på dette forum å formidle og få kunnskap og erfaringer til og fra andre?
Eller skulle dette bare vært et felles hallelujakor :

Selv om forumet til tider minner mest om en barnehage, er det ikke tvil om at nytteverdien kan være stor også.
Ser du på noen innlegg lenger oppe på tråden, får du inntrykk av at det først og fremst dreier seg om en konkurranse om få siste ord. En slags barnslig mobbing av de som truer ens egen tilfredshet med egne valg.
Hallooo!
Hvilken kunnskap vil du formidle ved å påstå at andre ikke hører det de hevder?
At du har avgjort at det er placebo og gjerne vil at andre skal bli overbevist om at det er det det er.
Tror du virkelig at du og om.s blir enige (eller andre som mener det ene eller det andre om forskjeller)
Jeg for min del kuttet (nesten da

helt ut å diskutere i (kabel)tråder uenighet om hvorvidt det er lydmessige forskjeller på kabler eller ikke.
De som har målt seg til eller bestemt seg for (fordi de følger sine egne "prester") hva en kan oppnå i en diskusjon mot de som mener det motsatte og hvor fruktbar er den diskusjonen for de sistnevnte.
Vel, den kan nok i "deres" øyne være fruktbar dersom dere får omvendt de, men hva er da vitsen for "dere".?
Er det for å hjelpe stakkarne fra å bruke unødvendige penger på kabler, i så fall er jo det edelt :

, men hvorfor bruke så mye tid på slikt, når det er så vanskelig å "redde" oss.
Hva er drivkraften? Det blir jo bare en endeløs og ofte bittersur krangletråd av det hele.
Dersom det er det som er hensikten, vel go on, jeg prøvde bare å si at jeg i størst mulig grad ikke gidder.
Dersom noen legger inn et spørsmål om hva en kan forvente ved det og det kabelbytte, så er det noen der med en gang og skal redde stakkarn og ofte så blir hele tråden noe annet enn tenkt.
Forsåvidt greit for meg at en (som har sin tro på at det ikke er forskjeller) gir et lite innspill (til en som f.eks. er ny på hfs) at det er sterkt delte meninger om det er noen forskjell , med henvisning til vitensskapelige tråder om slikt, men dersom f.eks. en velkjent deltager som mener det er forskjeller vil ha tanker og erfaringer på slikt (utenom tech-hjørnet) så ikke riv i stykker tråden med det samme gnålet igjen og igjen.
En jeg har lagt merke til i noen tilfeller har respektert ønske om ikke å "forstyrre" en slik tråd er Knutinh, som jeg har stor respekt for, selv om jeg noen ganger (uten god grunn) blir litt lei repetisjonene hans jeg også. Jeg skjønner likevel at andre kan gå mer lei, men imo. tror jeg det kommer av at de ikke alltid leser hva han hevder, godt nok.
Hvorfor deltar du i en tråd om noe du har forkastet/mistet troen på ikke hører virkningen av?
Hadde det enda vært noen av dere som i stedet hadde brukt energien deres på å sette PS audio sjakk matt, så hadde det vært noe å skryte av.
Det er jo flere her med god innsikt i både det tekniske og mer erfaringsmessige som bruker sitt overskuddslager med energi (jeg er dessverre ikke en av dem ;D )
Eksempler er Knutinh (på lyd/bildesiden og datahjørnet og kanskje mer)
Rudi sitt pickupregister
Ivar Løkken sin begrepsordliste (og kanskje mer)
Kan gjerne ta med Rhesus sin måling av NH også, det er tolkningen av målingene som noen, etter min mening (MIN MENING), setter som et fasitsvar på at den absolutt ikke virker.
Dersom det er en virklighet så burde det jo gå an å konfrontere PS Audio med det eller kanskje forbrukerombudet? Det er vel det det er til?
Så har vi dette med generelle lytteopplevelser og erfaringer samt info om utstyr, som naturlig nok veldig ofte kanskje ikke kan forklares helt vitenskapelig og her er det mange forskjellige oppfattninger og meninger og uenigheter og mange bidragsytere (jeg er heller ikke her særlig god bidragsyter, fordi jeg kanskje er litt tilbakeholden/usikker/ for forsiktig med slikt)
Jeg håper da inderlig at de fleste fort lærer seg hvor mye en skal vektlegge de forskjellige påstandene/utsagnene og har før nevnt at deltagerne bør vise forsiktighet med de sterkeste adjektivene av grunner som vel er opplagte?
Det er derfor jeg holder en lav profil på slikt, men det vil jo bli kjedelig da dersom alle hadde gjort det samme som meg.
Det er jo mye som tyder på at folk (flest) elsker bildtråder og "omtaler/beskrivelser, men det er fort gjort å miste gløden, når det kommer antydninger om at det er skrytetråder.
Derfor er mitt råd til slike tråder, bruk gjerne de nest sterkeste adjektivene og vis litt nøkternhet.
Dette siste er imo kanskje forumets viktigste bestandel og her majoriteten føler seg hjemme.
Derfor størst trafikk på hifi generelt, og avtagene på div. andre temaavdelinger.
Jeg kunne da ikke tenke meg å gå inn på f.eks. vintageavdelingen å begynne og argumentere mot (om jeg eventuelt skulle mene det) at det er håpløst å påstå at det skal gå an å ha en god lytteopplevelse med "slikt gammel skrot" eller f.eks. at det er nostalgien som er drivkraften og ikke musikken.
Jeg lar meg beklageligvis bli dratt inn i tråder jeg har bestemt meg for å holde meg unna (en gang i blant)
Meget sjelden (så godt som aldri mer) i kabeltråder hvor det diskuteres forskjell/ikke forskjell og tips om å "vinne" en million o.s.v.
Totalt meningsløst for meg (for tiden)
Skjønner heller ikke hvorfor jeg nå lot meg dra inn i denne NH tråden som jeg trodde var død ;D Akkurat det hadde vært helt greit for meg.
Får prøve om jeg kan komme meg ut igjen, det var vel derfor jeg nevnte det med å drite i å diskutere slikt.
Noen påstår den gjør nytte for seg andre er ovebevist om at de har blitt lurt, det er vel de sistnevnte som burde kontakte forbrukerådet e.l.
Mvh.KW