Noise Harvester

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Jeg leste en omtale om denne Noise-harvester'n fra PS Audio i Fidelity for en tid tilbake. Er det noen her som har erfaringer med den? Kan den få bukt med min lille Doxa-sus fra høyttalerne mon tro? Hører denne støyen kun når jeg ikke spiller musikk, men den er der jo hele tiden. Noen som har testet den?
 
J

Jurassic

Gjest
Søk litt her på sentralen du så finner du flere tonn med stoff om den
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg leste en omtale om denne Noise-harvester'n fra PS Audio i Fidelity for en tid tilbake. Er det noen her som har erfaringer med den? Kan den få bukt med min lille Doxa-sus fra høyttalerne mon tro? Hører denne støyen kun når jeg ikke spiller musikk, men den er der jo hele tiden. Noen som har testet den?
Hei!
Den type sus en kan høre fra ht. når det ikke er musikk (alternativt lavnivå musikk) er det slettes ikke sikkert en kan fjerne med hverken NH eller andre typer filtere, dette siden denne type støy ofte kan forårsakes av annet enn et resultat av strømstøy.
Hva det så kan komme av, kan ikke jeg for mye om, men det kan kanskje andre ::)
Har du prøvet alternative komponenter og også da alltid denne "støyen"?

Mvh.KW
 

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Innlegg
291
Antall liker
12
Hei!
Den type sus en kan høre fra ht. når det ikke er musikk (alternativt lavnivå musikk)  er det slettes ikke sikkert en kan fjerne med hverken NH eller andre typer filtere, dette siden denne type støy ofte kan forårsakes av annet enn et resultat av strømstøy.
Hva det så kan komme av, kan ikke jeg for mye om, men det kan kanskje andre ::)
Har du prøvet alternative komponenter og også da alltid denne "støyen"?

Mvh.KW
Jeg tror denne støyen er et Doxa-fenomen.
Har hatt det på begge Doxa forsterkerne jeg har hatt, men ikke på noen annen forsterker. Det er ikke noe stort problem, men jeg tenkte at om det kommer av "uren" strøm så kunne jeg jo alltids spandere en tusenlapp på denne "støysankeren" :)
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
Jeg tror denne støyen er et Doxa-fenomen.
Har hatt det på begge Doxa forsterkerne jeg har hatt, men ikke på noen annen forsterker. Det er ikke noe stort problem, men jeg tenkte at om det kommer av "uren" strøm så kunne jeg jo alltids spandere en tusenlapp på denne "støysankeren"   :)
Hei.
Jeg har selv hatt DOXA og den støyen du nevner er noe som forterkeren avgir helt uavhengig av nettet. MEN hvis du ikke har en Noise Harvester så er det en rimelig duppeditt til å sikre seg renere strøm til anlegget. Jeg har en selv, og den fungerer i mitt anlegg.

Men les alle innleggene så får du iallefall sove til natta.
;)
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Waste of money!!!

Et av de tweaks jeg har hørt minst effekt av, bruk heller pengene på noen av de andre tweaks som virker!!
 
O

om.s

Gjest
Waste of money!!!

Et av de tweaks jeg har hørt minst effekt av, bruk heller pengene på noen av de andre  tweaks som virker!!

Ett av de tweaks som har gitt mest for pengene!, pröv selv!!! og hör hva som er det riktige hos deg..

mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Noise harvester funker ikke som strømrenser. Noen føler at stereoen låter bedre med den i stikket. Dem om det. Personlig ville jeg investert i noe på polet i stedet.
 
K

kbwh

Gjest
;D Alt går bedre med litt vin.John Steinbeck: Dagdrivergjengen
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Hva er Noise Harvester ? Har jeg aldri hørt om.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Noise harvester funker ikke som strømrenser. Noen føler at stereoen låter bedre med den i stikket. Dem om det. Personlig ville jeg investert i noe på polet i stedet.
Er allerede i gang med å nyte polinvesteringen min! For å sitere George Best: "What I did with my money? Most of it I spent on wine, women and song. The rest I simply wasted"
mvh
 
O

om.s

Gjest
Mulig du har svart på dette før, om.s, men i så fall har jeg ikke fått det med meg. Har du annen strømrensing enn NH? I så fall, hjelper NH ytterligere?
                                       mvh
Det har jeg, foruten dedikert 16 amp kurs har jeg ett Richard Gray Power Company 1200C strömfilter, og ja den hjelper ytterligere til, det er selvsagt marginellt, men alikevel vel verdt den lille xtra investeringen den utgjör.

http://www.richardgrayspowercompany.com/products/index.html

mvh
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Placebo!!! Placebooo!!! ........Anyone?
 
O

om.s

Gjest
Testing er bedre enn synsing.
                                mvh
Mitt poeng også!!, og så får en da igjen akseptere at andre eventuellt erfarer annet enn en selv.....

mvh
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Waste of money!!!

Et av de tweaks jeg har hørt minst effekt av, bruk heller pengene på noen av de andre  tweaks som virker!!
Alle tweaks er waste of money! Det som bekymrer meg, er at de jeg trodde var seriøse aktører her på forumet, faktisk støtter denne dubbeditten?
(Vil jeg ha mer lys på stereon, så kjøper jeg heller en spot)
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Synd at man ikke kan konfrontere de frelste med en blindtest...................
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Vil nok en gang henvise til hr. Løkken's test med 128kbs mp3 vs. org. cd .............
 
O

om.s

Gjest
Alle tweaks er waste of money!
Vel! en eller annen form for humor har du, for dette var en morsom uttalelse, og var det ikke det, morsomt mener jeg, da er jeg litt bekymret over tingenes tilstand....

mvh
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
(Vil jeg ha mer lys på stereon, så kjøper jeg heller en spot)
Du jo ikke sette den i ett stikk så du kan se den mens du drikk.......eh...lytter. :D
 

atletico

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2002
Innlegg
518
Antall liker
806
Torget vurderinger
8
Mitt poeng også!!, og så får en da igjen akseptere at andre eventuellt erfarer annet enn en selv.....

mvh
Nå vet jeg hva jeg har savnet siden søndag formiddag...denne tråden!!!

Ingen som har testet seriøst hva NH gjør med signalet til plasmaskjermen?? Hos meg er dette også viktig 8)
Er litt i tvil om den har noe positivt å bidra med til lyden i mitt oppsett men lyden blir avgjort ikke dårliger.....men synes den har en positiv effekt på bilde.
konklusjon: lykkelig placebo og mye morro for under tusenlappen ;D ;D ;D
Mvh.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Vel! en eller annen form for humor har du, for dette var en morsom uttalelse, og var det ikke det, morsomt mener jeg, da er jeg litt bekymret over tingenes tilstand....

mvh
Uttalelsen beror på at jeg har vært med en stund, og husker selvfølgelig 1985 da den grønne tusjen fjernet alle problemer! (trodde på det den gangen). Ellers kan jeg bekrfte at isolering av komponeneter kan ha en god effekt (hvis du opplever hakking i lyden)!
Tingenes tilstand ellers er vel at de av dere som har brukt tusener av kroner på dette, selvfølgelig ikke skjønner noen ting................
Var veldig fasinert av tweaks en stund, og JA selvfølgelig hørte jeg forskjell!(jeg hadde jo brukt flere tusen kroner på akkurat dette).....
Men for å si det enkelt: jeg vet at alle kabler låter forskjellig! Men en kabel til 79.- fra Biltema kan faktisk være akkurat det du har vært ute etter lydmesig. Har forøvcrig hatt kabler til 10.000.- i mitt anlegg.
SHOOT MAN SHOOT!!!
 
O

om.s

Gjest
Uttalelsen beror på at jeg har vært med en stund, og husker selvfølgelig 1985 da den grønne tusjen fjernet alle problemer! (trodde på det den gangen). Ellers kan jeg bekrfte at isolering av komponeneter kan ha en god effekt (hvis du opplever hakking i lyden)!
Tingenes tilstand ellers er vel at de av dere som har brukt tusener av kroner på dette, selvfølgelig ikke skjønner noen ting................
Var veldig fasinert av tweaks en stund, og JA selvfølgelig hørte jeg forskjell!(jeg hadde jo brukt flere tusen kroner på akkurat dette).....
Men for å si det enkelt: jeg vet at alle kabler låter forskjellig! Men en kabel til 79.- fra Biltema kan faktisk være akkurat det du har vært ute etter lydmesig. Har forøvcrig hatt kabler til 10.000.- i mitt anlegg.
SHOOT MAN SHOOT!!!
Tja investeringen i NH er minimal mot komponentene, men det som jeg faktisk etterhvert synes har en viss humor er nettopp at det finnes noen som bruker slike absolutte empiriske vendinger om egne meninger, erfaringer og observasjoner, selvsagt er det sikkert riktig, sånn höyst subjektivt, men det har jo ikke nödvendigvis samme sannhet el verdi for alle andre.

Vi opplever, synser, tolker, observerer og konkluderer ulikt alle sammen, det burde jo også de såkalte "kloke" blandt oss ha oppfattet, men det synes ofte som om de ser kun sin egen fortreffelighet i sak, dessverre.

mvh
 
O

om.s

Gjest
konklusjon: lykkelig placebo og mye morro for under tusenlappen ;D ;D ;D
Mvh.
Jeg önsker også placeboén velkommen om den bidrar til en bedre opplevelse, om den fremkommer av egne forventninger, investeringer eller dagsformen bryr jeg meg mindre om, bare det hele bidrar på en måte jeg mener, og opplever som positiv.

Så, som du sier, for 1K er dette, ikke bare moro men også "löp og kjöp" eller mer korrekt: "löp og test"  ;D ...

mvh
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
Har kjøpt NH satte den i stikket før Shunyata filteret.Hører ingen forskjell/forbedreing.Ikke blinker den . ;D ;)Det er den dummeste dings jeg har kjøpt :-XMen i dag skal jeg kjøpe noe lydforbedrene å ha i glasset. ::)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Har kjøpt NH satte den i stikket  før Shunyata filteret.Hører ingen forskjell/forbedreing.Ikke blinker den . ;D ;)Det er den dummeste dings jeg har kjøpt :-XMen i dag skal jeg kjøpe noe lydforbedrene å ha i glasset. ::)
Saker i glasset funker nokk bedre. For sikkerhets skyld hør på NH en gang til har faktisk hørt forbedring også der blinkingen er meget sjelden. Har dog forstått at endel ikke opplever forskjell/forbedring med denne slik jeg gjør!
mvh.

Godt du fjernet "dobbelt postingen", forsto poenget med ett innlegg ;)
 

terjetroll

Bransjeaktør
Ble medlem
21.10.2005
Innlegg
160
Antall liker
12
Greia er at hadde den blinket blått i ny og ne,så hadde jeg sikkert hørt et eller annet ;D Er det noen som vil ha den, kan de få den for en sixpack ::)
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Greia er at hadde den blinket blått i ny og ne,så hadde jeg sikkert hørt et eller annet ;D Er det noen som vil ha den, kan de få den for en sixpack ::)
Da virker den da ? Siden du vil ha en hel sixpack for den. ;D
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Greia er at hadde den blinket blått i ny og ne,så hadde jeg sikkert hørt et eller annet ;D Er det noen som vil ha den, kan de få den for en sixpack ::)
Jeg kjøper den gjerne hvis jeg får den billig. Kunne vært artig å prøve den og se hva dette er for noe. Send pm hvis interressert.
 
O

om.s

Gjest
Greia er at hadde den blinket blått i ny og ne,så hadde jeg sikkert hørt et eller annet ;D Er det noen som vil ha den, kan de få den for en sixpack ::)
Da tar jeg den! kan vi snakkes neste gang jeg er i Horten så har vi en avtale?!!...

mvh
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Da tar jeg den! kan vi snakkes neste gang jeg er i Horten så har vi en avtale?!!...
Du må snart ringe trikkeren for å få lagt opp flere stikk til alle Nh'ene dine. :D
 
O

om.s

Gjest
Du må snart ringe trikkeren for å få lagt opp flere stikk til alle Nh'ene dine.  :D
Trikker´n er bestillt men det er for å öke kvadratet på kabelen i stereo kursen :) denne NHén havner nok i anlegget til en kompis....

mvh
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Jeg har en hel pose med småkondiser og lysdioder i gilde farger ! Legg hele posen oppå effekt-forsterkeren så skal du se at det virker ! Kaosteorien og de umålbare cosmobølgene forsterkeren produserer vil sørge for det ! ;D

Du kan få det billig altså ! Jeg tenker meg godt under tusen for hele posen :D Mulig jeg kan hive oppi noen brukte halvledere og motstander også, det burde vel øke effekten betraktelig skulle jeg tro.. ;D
 
B

Back_Door

Gjest
"Rhesus" har langt på vei dokumentert at NH er svindel og bedrag i forhold til påstandene fra produsenten. Om den da likevel har en virkning, kan det være på grunnlag av en av to faktorer: Den har et, fra produsentens side, utilsiktet og ukjent grunnlag for reell virkning, eller virkningen er basert på placèbo.

Jeg hart selv vært bortreis i en tid, og derfor ikke fått tid til å teste min egen på nytt etter den kom tilbake fra Rhesus. Håper på snarlige tilbakemeldinger fra de som ville blindteste..
 
Topp Bunn