Noen som husker IMF transmission line høyttalere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hvis noen er interesert så har jeg et sett strøkne IMF Professional monitor MkIII med kabinetter som ser ut som nye........ disse kan evt selges til en IMF entusiast. De er fra 1980 og har kun hatt en eier frem til i dag. Legger de foreløpig ikke ut under til salg da de bør kjøpes av en hardcore IMF entusiast synes jeg.
    Det har alltid vært en drøm å ha et slikt sett. Hadde jeg hatt mulighet for et ekstra anlegg.... :p
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hva er det du har idag fandrese`
    Omtrent det motsatte. Elektrostat hybrider. Elektrostat med ca 80 liters bassreflekskasse som er tunet på rundt 28 hz. 8)
    Bare vær obs på at du trenger kraftig forsterker for å få god lyd ut av imf ;)
    Jeg er klar over det. Hørte de på Audioscan med Dynaco 2x300 watt for utrolig mange år siden. Det låt så bra at jeg aldri har glemt det. Kjører 2x50 A-watt på elektrostatene I dag. Svært kraftige, men beskjedne når det gjelder watt. :)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Bare vær obs på at du trenger kraftig forsterker for å få god lyd ut av imf ;)
    Du trenger ikke å gå overbord heller.

    Jeg laga en enkel, liten forsterker med to Hypex UcD180-mosuler og en Hypex SMPS400 strømforsyning, dytta inn i et gammelt harddiskkabinett.

    Denne saken drev broderens (Uttern) RSPM på en forrykende måte. Forskjellen opp til McIntosh 2102 er nokså marginal, selv om McIntosh er bedre. Den er ikke 85000kr bedre, som er prisforskjellen...

    image.jpg

    Forsterkeren er den lille, beige boksen oppå platespilleren.

    Johan-Kr
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den Nikko Alpha-effektforsterkeren som er nevnt i tråden for verdisetting av brukt utstyr kan være en god partner til IMF Studio Monitor og lignende modeller fra IMF. Jeg har ingen erfaring med eksplisitt den forsterkeren, men Alpha 220 som jeg tror kan være forgjengeren brukte Dr. Evil med hell på IMF Studio Monitor på åttitallet.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.590
    Antall liker
    1.319
    Sted
    Oslo
    Brukt mye forskjellig på imf .. Erfart at jo mer watt jo bedre blir det :) Hatt mange imf modeller ,men hadde vært kult å hære rspm og hpcm
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hurtighet er nok heller ingen negativ effekt. Alpha-forsterkerne var veldig kjappe forsterkere.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nei, Nikko Alpha 220 er det jeg har hørt spille flott med IMF. Den jeg sikter til som ligger her på HFS med spørsmål om verdi er nok en nyere versjon.

    394429d1471463518-hva-er-de-verdt-tra-den-dsc_1129.jpg
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.590
    Antall liker
    1.319
    Sted
    Oslo
    Nei. Aldri hørt disse . Og aldri sett dem ute til salgs heller :)
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    [h=2]SPECIFICATIONS[/h]Dimensions
    670 x 370 x 290 mm (26.8" x 14.8" x 11.6") wide

    Drive Units
    300 x 210 mm (11 3/4" x 8 1/4") Bass Unit - Styrene/fibreglass cone 100 mm (4") Mid-range - Engineered polymer cone - Ferro-fluid damped 20 mm Tweeter - Chemical dome ferro-fluid damped

    Crossover Frequencies
    300 Hz and 2.8 kHz

    Frequency Response
    37 Hz to beyond audibility

    Efficiency
    Pink noise at 1 metre - 86 dB at 1 watt

    Matching Impedance
    8 ohms nominal

    Recommended Amplifier Power
    Not less than 30 watts per channel RMS

    Net Weight
    36 Kilos (79.20 Ibs) (pair)

    Gross Weight
    49 Kilos (107.80 Ibs) (pair)

    Cabinet Finish
    Walnut Veneer - Brown foam fronts

    Subject to alteration without notice

    IMF ELECTRONICS, INC. 5226 State Street
    Saginaw, Michigan 48603 Tel (517) 790-2121 Telex 227461

    IMF ELECTRONICS, LTD. Richardson Street, High Wycombe
    Buckinghamshire, England HP11 2SB Tel (0494) 35576 Telex 83545
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nei og nei, nå ble det jammen mange IMF fristelser på torget. Shit, ikke plass og tom hifikonto. :mad:
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hehehe... Tror jeg prøver å beholde dem gitt. ;D
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Etter å vært på sjøen noen uker er det alltid stas å komme hjem å nyte tls802ene :)
    Og bilder liker vi?
     

    Vedlegg

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    De der har jeg også gått over til på mine TLS 80 II. Var heldig og kom over et strøkent par TDL 3021 hos en seriøs kar i Italia, og kasta meg over de momentant. Ikke lett å få fatt i disse lenger. Må si jeg ble svært fornøyd med lyden, bassen ble vesentlig strammere, definerbar og kanskje en anelse dypere også. Vent litt forresten, er dine TDL? Så først nå at det står Electro Acoustic på dine. Hvor kjøpte du disse?
     
    Sist redigert:

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Ja det ble strammere og mer definerbart i bunn. Har også en følelse av at det spiller dypere, men kan være noe jeg inbiller meg.
    Jeg kjøpte mine fra ebay. Mine er ikke TDL 3021 basser. Dette er basser som er produsert ved Electro Acoustic Industries for IMF. Du ser det på merkingen 128/20 nov1984. Disse finner du i IMF SACM, RSPM MK7 og HPCM
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Ja det ble strammere og mer definerbart i bunn. Har også en følelse av at det spiller dypere, men kan være noe jeg inbiller meg.
    Jeg kjøpte mine fra ebay. Mine er ikke TDL 3021 basser. Dette er basser som er produsert ved Electro Acoustic Industries for IMF. Du ser det på merkingen 128/20 nov1984. Disse finner du i IMF SACM, RSPM MK7 og HPCM
    Du har så rett så rett, ELAC 128/20 var vel det forkorta navnet. Men lurer på om Proff Monitor, som var etterfølgerne til TLS 80 II (eller 80 IIa) hadde TDL 3021? Har en kompis som eier et par slike, og han kom til kort med å finne "nye" når bassene hans etter flere 10-års bruk brøt sammen, så der ble løsningen et par KEF 139B. Mener altså det var TDL som orginalt sto i de. Tro om det er noen forskjell på TDL 3021 og ELAC 128/20? De ser i allefall helt identiske ut, så det må vel være marginalt i så fall. Spiller som en drøm gjør det uansett :)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Proff-monitor er ikke etterfølgeren til TLS80, det er en annen modell. I alle IMF'ere med ovalbass er tls80 alltid levert med KEF B139. I modellen 80-2A levert med 128/20 bassen fra ELAC eller Electro Acoustic, som var de siste til å levere de kundespesifiserte bassene til IMF. TDL kom etter at IMF ble lagt ned. Disse bassene kan brukes om hverandre.
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Ja det ble strammere og mer definerbart i bunn. Har også en følelse av at det spiller dypere, men kan være noe jeg inbiller meg.
    Jeg kjøpte mine fra ebay. Mine er ikke TDL 3021 basser. Dette er basser som er produsert ved Electro Acoustic Industries for IMF. Du ser det på merkingen 128/20 nov1984. Disse finner du i IMF SACM, RSPM MK7 og HPCM
    Du har så rett så rett, ELAC 128/20 var vel det forkorta navnet. Men lurer på om Proff Monitor, som var etterfølgerne til TLS 80 II (eller 80 IIa) hadde TDL 3021? Har en kompis som eier et par slike, og han kom til kort med å finne "nye" når bassene hans etter flere 10-års bruk brøt sammen, så der ble løsningen et par KEF 139B. Mener altså det var TDL som orginalt sto i de. Tro om det er noen forskjell på TDL 3021 og ELAC 128/20? De ser i allefall helt identiske ut, så det må vel være marginalt i så fall. Spiller som en drøm gjør det uansett :)
    Om det er samme kompis vi tenker på, så var det jeg som bytta bassene på hans prof monitorer. Var nokså morkne, men hadde sikkert latt seg reparere av en kyndig. Det som er mest tragisk er at elementene ved en feiltakelse havnet på dynga.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    300
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Imf kom aldri med TDL 3021 elementer.
    TDL 3021 skal vissnok ha stivere membran, men om dem og 128/20 spiller allerledes kan vel diskuteres. Men at oppgraderingen fra B139 til 128/20 vellykket, JA så anbefales den :)
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Ja det ble strammere og mer definerbart i bunn. Har også en følelse av at det spiller dypere, men kan være noe jeg inbiller meg.
    Jeg kjøpte mine fra ebay. Mine er ikke TDL 3021 basser. Dette er basser som er produsert ved Electro Acoustic Industries for IMF. Du ser det på merkingen 128/20 nov1984. Disse finner du i IMF SACM, RSPM MK7 og HPCM
    Du har så rett så rett, ELAC 128/20 var vel det forkorta navnet. Men lurer på om Proff Monitor, som var etterfølgerne til TLS 80 II (eller 80 IIa) hadde TDL 3021? Har en kompis som eier et par slike, og han kom til kort med å finne "nye" når bassene hans etter flere 10-års bruk brøt sammen, så der ble løsningen et par KEF 139B. Mener altså det var TDL som orginalt sto i de. Tro om det er noen forskjell på TDL 3021 og ELAC 128/20? De ser i allefall helt identiske ut, så det må vel være marginalt i så fall. Spiller som en drøm gjør det uansett :)
    Om det er samme kompis vi tenker på, så var det jeg som bytta bassene på hans prof monitorer. Var nokså morkne, men hadde sikkert latt seg reparere av en kyndig. Det som er mest tragisk er at elementene ved en feiltakelse havnet på dynga.
    Hei Calaf :)
    Joda, er nok samme mann vi snakker om. De havna på "øyra" ja? Var det TDL eller ELAC 128/20? Vel, de er sikkert ikke de eneste som har gått den veien i en litt ivrig ryddesjau... Og man tenker jo ofte at gamle defekte saker ikke er reparerbart. Men utrolig nok dukker det jo fra tid til annen opp tilsvarende på dette fantastiske internettet, om man følger med og leter litt, slik Tor S og jeg var så heldige å oppleve. Nå har jeg fått lytta til mine over litt tid, og jeg er ikke i tvil om at TDL`ene låter vesentlig bedre enn B139`ene. De henger også mye bedre med når man virkelig drar på, og blir ikke romlete og får tendenser til å miste pusten og bli ukontrollerte, noe KEF`ene tenderte til.
    Du da, har du solgt unna alle dine IMF`er, eller beholdt du RSPM?
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Proff-monitor er ikke etterfølgeren til TLS80, det er en annen modell. I alle IMF'ere med ovalbass er tls80 alltid levert med KEF B139. I modellen 80-2A levert med 128/20 bassen fra ELAC eller Electro Acoustic, som var de siste til å levere de kundespesifiserte bassene til IMF. TDL kom etter at IMF ble lagt ned. Disse bassene kan brukes om hverandre.
    Takk for oppklarende svar :) Men hvilken modell var etterfølgeren til TLS 80?
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Imf kom aldri med TDL 3021 elementer.
    TDL 3021 skal vissnok ha stivere membran, men om dem og 128/20 spiller allerledes kan vel diskuteres. Men at oppgraderingen fra B139 til 128/20 vellykket, JA så anbefales den :)
    Ja, det kunne vært interessant å vite om noen har hatt mulighet til å sammenlikne disse to (på TLS 80), og om det er noen hørbare forskjeller. Uansett virker det som at både du og jeg erfarer samme resultat av våre henholdsvis TDL/ELAC-oppgraderinger. Men hvis det finnes flere IMF-eiere som har gjort tilsvarende endringer, så kom gjerne med en rapport :)
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    331
    Antall liker
    202
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Ja det ble strammere og mer definerbart i bunn. Har også en følelse av at det spiller dypere, men kan være noe jeg inbiller meg.
    Jeg kjøpte mine fra ebay. Mine er ikke TDL 3021 basser. Dette er basser som er produsert ved Electro Acoustic Industries for IMF. Du ser det på merkingen 128/20 nov1984. Disse finner du i IMF SACM, RSPM MK7 og HPCM
    Du har så rett så rett, ELAC 128/20 var vel det forkorta navnet. Men lurer på om Proff Monitor, som var etterfølgerne til TLS 80 II (eller 80 IIa) hadde TDL 3021? Har en kompis som eier et par slike, og han kom til kort med å finne "nye" når bassene hans etter flere 10-års bruk brøt sammen, så der ble løsningen et par KEF 139B. Mener altså det var TDL som orginalt sto i de. Tro om det er noen forskjell på TDL 3021 og ELAC 128/20? De ser i allefall helt identiske ut, så det må vel være marginalt i så fall. Spiller som en drøm gjør det uansett :)
    Om det er samme kompis vi tenker på, så var det jeg som bytta bassene på hans prof monitorer. Var nokså morkne, men hadde sikkert latt seg reparere av en kyndig. Det som er mest tragisk er at elementene ved en feiltakelse havnet på dynga.
    Hei Calaf :)
    Joda, er nok samme mann vi snakker om. De havna på "øyra" ja? Var det TDL eller ELAC 128/20? Vel, de er sikkert ikke de eneste som har gått den veien i en litt ivrig ryddesjau... Og man tenker jo ofte at gamle defekte saker ikke er reparerbart. Men utrolig nok dukker det jo fra tid til annen opp tilsvarende på dette fantastiske internettet, om man følger med og leter litt, slik Tor S og jeg var så heldige å oppleve. Nå har jeg fått lytta til mine over litt tid, og jeg er ikke i tvil om at TDL`ene låter vesentlig bedre enn B139`ene. De henger også mye bedre med når man virkelig drar på, og blir ikke romlete og får tendenser til å miste pusten og bli ukontrollerte, noe KEF`ene tenderte til.
    Du da, har du solgt unna alle dine IMF`er, eller beholdt du RSPM?
    Usikker på benevnelsen på de som ble tatt ut, men det ble satt inn B139. Var vel et overivrig borettslag som presterte kaste elementene samt et par halvt slaktede Kef bailey.
    Har ikke solgt noen av parene. regner med at det ene paret blir oppkoblet i "snikkarboden" snart:). På loftet er det andre planer;).
     

    jonkpaul

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    155
    Antall liker
    106
    Sted
    Solbergelva, 3057
    Torget vurderinger
    3
    Har et par tls 50iia som ikke spiller som de skal. Tenker de trenger overhaling av delefilterne. Hvor vanskelig er det å bytte dette selv med kit fra falcon acoustics? Har aldri byttet kondensatorer eller transistorer. Kun kjørt crc ned i potmetere og refoamet basselementer.
    Kjenner jeg er skeptisk til egne ferdigheter og finmotorikk.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Har et par tls 50iia som ikke spiller som de skal. Tenker de trenger overhaling av delefilterne. Hvor vanskelig er det å bytte dette selv med kit fra falcon acoustics? Har aldri byttet kondensatorer eller transistorer. Kun kjørt crc ned i potmetere og refoamet basselementer.
    Kjenner jeg er skeptisk til egne ferdigheter og finmotorikk.
    Hei.

    Å skifte ut kondensatorkit på delefilteret er en veldig enkel operasjon. Det første du gjør etter at du har funnet filteret og fått det ut av kabinettet (med ledningene på, om disse er lange nok) er å ta et par bilder av filteret. Da har du full oversikt over komponentenes opprinnelige plassering og kan nesten ikke få gjort noe feil. Det som er viktig å legge merke til er kondensatorenes retning på kortet, og at du plasserer de nye samme vei, pluss samsvarende kapasitans (verdi) naturligvis. Videre er det i grunn bare å ha en passe varm (typisk rundt 350-400 grader) fortinna loddebolt klar, og ei tinnpumpe til å suge opp tinnet rundt de gamle komponentbeina. Når disse er av bøyer du beina på de nye tilsvarende beina på de gamle (ikke klipp de av enda), trer de i kortet, og legger loddebolten inntil både bein og loddepunkt i ca et par sekunder før du påfører tinn. Tinnet skal flyte fra litt oppetter beinet og renne ned mot loddepunktet til det ender som en kjegle rundt beinet, ikke en rund klump, for da har du fått ei såkalt kaldlodding, som gir dårlig kontakt. Når begge beina er ferdig lodda klipper du av det overskytende. Når du har skifta ut alle komponentene du fikk fra Falcon Acoustic, se gjerne over de øvrige loddepunktene på kortet også, at komponentene sitter godt fast, og at alle ledningene har tilfredsstillende lodding mot filterets punkter. Når dette er gjort er det bare å montere filteret tilbake i kabinettet, og spille musikk med sannsynlig forbedret resultat, dersom elementer og øvrig innmat er som det skal. Lykke til :)

    PS: CRC er en dårlig løsning for støyende potmetre da denne inneholder olje. Råder deg til å bruke elektronikkrens/spray i stedet. Den fjerner støv, skitt og irr, som er årsaken til støyen. Potmetre skal ikke smøres innvendig, kun rundt akselen, hvis denne går tregt.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.514
    Antall liker
    6.913
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    For å fjerne loddetinn, synes jeg mange ganger loddelisser er bedre egna enn tinnpumpe.

    Johan-Kr
     

    jonkpaul

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    155
    Antall liker
    106
    Sted
    Solbergelva, 3057
    Torget vurderinger
    3
    Har et par tls 50iia som ikke spiller som de skal. Tenker de trenger overhaling av delefilterne. Hvor vanskelig er det å bytte dette selv med kit fra falcon acoustics? Har aldri byttet kondensatorer eller transistorer. Kun kjørt crc ned i potmetere og refoamet basselementer.
    Kjenner jeg er skeptisk til egne ferdigheter og finmotorikk.
    Hei.

    Å skifte ut kondensatorkit på delefilteret er en veldig enkel operasjon. Det første du gjør etter at du har funnet filteret og fått det ut av kabinettet (med ledningene på, om disse er lange nok) er å ta et par bilder av filteret. Da har du full oversikt over komponentenes opprinnelige plassering og kan nesten ikke få gjort noe feil. Det som er viktig å legge merke til er kondensatorenes retning på kortet, og at du plasserer de nye samme vei, pluss samsvarende kapasitans (verdi) naturligvis. Videre er det i grunn bare å ha en passe varm (typisk rundt 350-400 grader) fortinna loddebolt klar, og ei tinnpumpe til å suge opp tinnet rundt de gamle komponentbeina. Når disse er av bøyer du beina på de nye tilsvarende beina på de gamle (ikke klipp de av enda), trer de i kortet, og legger loddebolten inntil både bein og loddepunkt i ca et par sekunder før du påfører tinn. Tinnet skal flyte fra litt oppetter beinet og renne ned mot loddepunktet til det ender som en kjegle rundt beinet, ikke en rund klump, for da har du fått ei såkalt kaldlodding, som gir dårlig kontakt. Når begge beina er ferdig lodda klipper du av det overskytende. Når du har skifta ut alle komponentene du fikk fra Falcon Acoustic, se gjerne over de øvrige loddepunktene på kortet også, at komponentene sitter godt fast, og at alle ledningene har tilfredsstillende lodding mot filterets punkter. Når dette er gjort er det bare å montere filteret tilbake i kabinettet, og spille musikk med sannsynlig forbedret resultat, dersom elementer og øvrig innmat er som det skal. Lykke til :)

    PS: CRC er en dårlig løsning for støyende potmetre da denne inneholder olje. Råder deg til å bruke elektronikkrens/spray i stedet. Den fjerner støv, skitt og irr, som er årsaken til støyen. Potmetre skal ikke smøres innvendig, kun rundt akselen, hvis denne går tregt.
    Mange takk for tips!
    CRC var bare en korttenkt forkortelse for å slippe å skrive elektronikkrens ;)
     

    alfolebt

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2011
    Innlegg
    21
    Antall liker
    5
    Ser det er litt aktivitet på tråden. Har tre par høytalere i huset. Det ene paret Super Compact II er de minste, men gir god lyd. Den ene bassen virker ikke og har skifta mellomtone (FA) i begge. Noen som kan opplyse hvor jeg kan få fiksa (vikla om) bassen, om dette lar seg gjøre? Ville blitt hysterisk takknemlig!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn