Netværksswitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Jeg har en enkelt PS Audio Dac Directstream MK 2. En fantastisk DAC. IS2 fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    AfterDark cabe 2 meter til Router.
    Fra Router og til EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme 1 meter EdisCreation cable. Sølv.
    Fra EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme til streamer med cable AfterDark 75 cm. Med carbon.
    Fra DAC USB fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    Fra streamer USB cable 75 cm AfterDark.
    USB reclocker
    USB kabel AfterDark 75 cm. Til DAC.
    PS audio MK 2.
    AfterDark XLR ballancerede kabler til forforstærker.
    Derfra splittes op med ballancerede kabler til MiniDsp HD der styrer 2x8 samt 18 tommere subwoofere.
    Forstår ingenting, hvordan er dette koblet?
    Ruter > Switch > Stramer > Dac
    eller er det
    Ruter > Dac
    Hvor er reklokkeren koblet?
    Kun til dac'en?

    Skjønner ingenting jeg.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.721
    Antall liker
    5.918
    Forstår ingenting, hvordan er dette koblet?
    Ruter > Switch > Stramer > Dac
    eller er det
    Ruter > Dac
    Hvor er reklokkeren koblet?
    Kun til dac'en?

    Skjønner ingenting jeg.
    Hva er en stramer? er det noe som strammer opp?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Alle de kablene burde vel stramme opp godt nok,
    så det er en liten skrivefeil; skulle stå ''strimer''
    .. eller - vent litt, det er vel en 'streamer''

    Er ikke den koblet til routeren?
    Skal den liksom forbedre lydkvaliteten fra routeren?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.721
    Antall liker
    5.918
    Alle de kablene burde vel stramme opp godt nok,
    så det er en liten skrivefeil; skulle stå ''strimer''
    .. eller - vent litt, det er vel en 'streamer''

    Er ikke den koblet til routeren?
    Skal den liksom forbedre lydkvaliteten fra routeren?
    He he, ja jeg forstod godt hva du mente, beklager å pirke.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Men - seriøst....
    Ruter > Streamer > Dac --- signal inn til ruter = signal ut fra DAC.

    Hvordan kan lyden bli bedre ved at man introduserer flere elementer i kjeden?

    Så fremt ikke det introduseres forstyrrelser i signalet på vegen --

    men da vil jo signalet inn til ruter være <> signal ut fra DAC.
    Hvorfor er det å foretrekke?

    Som sagt -- skjønner ingenting.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.721
    Antall liker
    5.918
    Men - seriøst....
    Ruter > Streamer > Dac --- signal inn til ruter = signal ut fra DAC.

    Hvordan kan lyden bli bedre ved at man introduserer flere elementer i kjeden?

    Så fremt ikke det introduseres forstyrrelser i signalet på vegen --

    men da vil jo signalet inn til ruter være <> signal ut fra DAC.
    Hvorfor er det å foretrekke?

    Som sagt -- skjønner ingenting.
    1706911873577.png

    1706911980493.png
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Yes! Fantastisk dårlig
    Nå er det jo om å gjøre for highend å være annerledes, ikke bedre. Bare annerledes. Må vel ha noe å gå på til neste MK revisjon(er)..?
    Kan jo ikke bare lage noe bra med en gang, da får de jo ikke solgt noe ved neste korsveg! Oppgraderings spøkelset er jo det som selger!

    Jitter og støy, det er jo highend det!? Mangler bare noen jordingssløyfer og tune hvor de slår ut, så sitter det perfekt! Elendige digitale kretser, som de forsøker på alle måter å "rette opp" på med analoge kretser i etterkant? Forklarer jo litt om signalforståelsen til enkelte produsenter som ikke klarer å omstille seg de siste 20-30 årene.

    Her er forøvrig en DAC fra 2011, gjett prisen:

    1706941916033.png
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Der er kommet en opdatering til PS Audio Directstream DAC MK2, Massiv er navnet, der har sænket støj tal drastisk. Har ikke målingen her, men husker det som omkring 130 dB nede
    Jeg rettede i mit indlæg længere tilbage, og der skete en fejl med en sletning i stedet for.
    Lyden går fra PS Audio DAC Directstream MK 2, til Parasound stereo forforstærker. Den overvejes at sælge fordi;
    jeg har bestilt en MiniDsp Flex balanced i sidste uge, men den er i restordre. Den skal udskifte min MiniDsp HD. Den bruges i dag til at styre 2x8 tommere og en 18 tommere I hver side.
    Mellemtone og diskant går direkte til effektforstærkere.
    Men der er to DAC på bassen.
    Jeg overvejer om den kommende MiniDsp flex balanced skal have samme opgave som den nuværende eller den skal dække mere.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.662
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du mener denne?
    6.jpg


    Noen som har målt de forskjellige firmwares på den.
    Den nyeste er i rød. Den blå er forrige beta.

    Fremdeles noen som stoler på det som kommer fra ps audio?

    Produktet kan kvantitativt på nesten alle mulige måter nå i 2024 kalles "broken". For 100k er det nesten utrolig.
    At folk fremdeles tviholder på de gode egenskapene er smått fantastisk.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Der er kommet en opdatering til PS Audio Directstream DAC MK2, Massiv er navnet, der har sænket støj tal drastisk. Har ikke målingen her, men husker det som omkring 130 dB nede
    Gratulerer! Da har de kommet nesten på nivå til en boks for 5000 NOK i 2011!! Ikke rart de skal ha over 20x for den da, de må jo leve opp til ryktet sitt: Dyrest er dyrest! Er jo nesten et målemonster da, men sa du ikke at utstyr med gode målinger høres dritt ut? Og PS sier det samme, men kommer allikevel med slike produkter!? De preiker ihvertfall til sin menighet.
    Løgnen er sann! Halleluja!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette er en merkelig tråd, en slags religiøs overbevisning om at lyden stadig blir bedre og bedre hvis man bare kjøper mer og mer av produkter som jeg ikke skal begi meg innpå å beskrive med ord. Det kan bli stygt. Placebo og forventingsbias forbigås i stillhet.
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    358
    Antall liker
    84
    Dette er en merkelig tråd, en slags religiøs overbevisning om at lyden stadig blir bedre og bedre hvis man bare kjøper mer og mer av produkter som jeg ikke skal begi meg innpå å beskrive med ord. Det kan bli stygt. Placebo og forventingsbias forbigås i stillhet.
    Kanskje det er et eksempel på en som har fullstendig overgitt seg til oppgraderingstrangen?

    Det er jo ikke til å stikke under en stol at mye av hifi hobbyen er å lese om og prøve ut nye greier.
    Shoppers high?
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt en English Electric 8switch. I et godt avstemt anlegg er dette helt klart en skikkelig oppgradering. Den blir værende!

    Den får streming til å ta ett skritt i retning av en god vinylrigg. Musikken flyter mer uanstrengt, mer luft mellom instrumenter. Hvis du har et skikkelig anlegg og streamer musikken, bør du unne deg å prøve dette.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Jeg har fått med meg de positive tilbakemeldingene English Electric 8 har fått av alle som har testet den. Inkl her i Norge. Den renser garantert de skitneste internett signalene der ute.
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    309
    Sted
    Minhus
    En EE8 resirkulerer ikke bits som mine svitsjer gjør, da får du mye renere bits og kjempe løft i lydkvalitet.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.652
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Det er pakker! Lydpakker!
    Jeg er sikker på at EE8 er i stand til å avskjære truende lydpakker på det mest effektive vis. Det er jo en English Electric.
    1706968817446.jpeg
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt en English Electric 8switch. I et godt avstemt anlegg er dette helt klart en skikkelig oppgradering. Den blir værende!

    Den får streming til å ta ett skritt i retning av en god vinylrigg. Musikken flyter mer uanstrengt, mer luft mellom instrumenter. Hvis du har et skikkelig anlegg og streamer musikken, bør du unne deg å prøve dette.
    Keiserens nye klær:

    Nevnt før på forumet:

    Kjenner du den igjen?

    Her er hva den koster ut fra en vanlig butikk, de har også noe påslag på switchen skal nevnes for å tjene på salget:

    Hva er så magisk med denne english electric sammenlignet med den billigste switchen man får kjøpt i det hele tatt fra zyxel? Da annet enn prisen altså..
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Det er pakker! Lydpakker!
    Jeg er sikker på at EE8 er i stand til å avskjære truende lydpakker på det mest effektive vis. Det er jo en English Electric.
    Vis vedlegget 992228
    Jeg tenkte det samme, men english electric i denne sammenhengen med switcher er vel kinesisk og undergår vel vanlig copyright lovverk som gjelder i resten av verden?
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Altså! En samlet internasjonal hifi presse tar IKKE feil!

     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Man hører vel forskjell med og uten switch veldig lett! Fordi uten så blir det ikke lyd, ikke rart slikt får toppkarakterer i hifi-pressen.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Hei! Det er pakker! Lydpakker!
    Jeg er sikker på at EE8 er i stand til å avskjære truende lydpakker på det mest effektive vis. Det er jo en English Electric.
    1706975243590.jpeg

    problemet er vel at hvis en switch skal gjøre noe som helst med et audiosignal, så kan jo EE8 bildet over fort bli konvertert til dette....
    1706975082861.jpeg
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Altså! En samlet internasjonal hifi presse tar IKKE feil!

    Imponerende at noen fortsatt tør å skrive om dette, spør du meg. Det anmelderen sier stemmer bra med mine erfaringer.

    Jeg ser at det er flere som faktisk har prøvd, som sier det samme.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 992272
    problemet er vel at hvis en switch skal gjøre noe som helst med et audiosignal, så kan jo EE8 bildet over fort bli konvertert til dette....
    Vis vedlegget 992269
    Jeg tror du på en måte er inne på noe. At det er det analoge signalet som endres bittelitt.

    Mange henger seg opp i at dette er datapakker, og at alt kodes perfekt uansett.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Altså! En samlet internasjonal hifi presse tar IKKE feil!

    Fra testen....

    VI LIKER IKKE:
    - Begrenset virkning på noen enheter

    No shit, Sherlock. :ROFLMAO:
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror du på en måte er inne på noe. At det er det analoge signalet som endres bittelitt.

    Mange henger seg opp i at dette er datapakker, og at alt kodes perfekt uansett.
    Gjerne forklar hvordan det analoge signalet endres ved å bytte til en annen switch..
    Forstår godt at du ikke skjønner hverken hva headers, kryptering eller paritetsbit er for noe..
    Og om du ikke skjønte det, så var det sarkasme i utgangspunktet det du svarte på. En switch klarer ikke å endre datapakker, der kommer både headers, kryptring og paritet inn. Det er en grunn til at konsistent på det digitale plan er et stikkord, når det gjelder data og nettverk. En switch fungerer IKKE som en DAC (digital til analog konvertering), selv om dere "audiofile" tror veldig sterkt på at switchene faktisk fungerer på samme måte.. En switch koder ikke en dritt forresten, den bare overfører pakker fra en port til en annen.
     

    bruce2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2007
    Innlegg
    382
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes vel mange nerder på internett som kan forklare deg det? Ikke spør meg. Jeg bare rapporterer om at dette var en vellykket oppgradering hos meg.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.954
    Antall liker
    11.357
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er nå forklart in absurdum... i minst 5-potens bare i denne tråden.... men når man har bestemt seg for ikke å forstå teknologiske fakta, så da så...
    det er jo mange som kjøper alternativ medisin også, i trua på at det virker...
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Gjerne forklar hvordan det analoge signalet endres ved å bytte til en annen switch..
    Forstår godt at du ikke skjønner hverken hva headers, kryptering eller paritetsbit er for noe..
    Og om du ikke skjønte det, så var det sarkasme i utgangspunktet det du svarte på. En switch klarer ikke å endre datapakker, der kommer både headers, kryptring og paritet inn. Det er en grunn til at konsistent på det digitale plan er et stikkord, når det gjelder data og nettverk. En switch fungerer IKKE som en DAC (digital til analog konvertering), selv om dere "audiofile" tror veldig sterkt på at switchene faktisk fungerer på samme måte.. En switch koder ikke en dritt forresten, den bare overfører pakker fra en port til en annen.
    Syns faktisk, at det er lettere utroligt, at i 2024 med all den viten som finns, at det stadig er noen som fullstendig
    neglisjerer muligheten av forventningsbias.
    Sett 15 routere/switcher i rævva av hverandre og download Gyldendal´s samlede Encyklopedia.
    Ikke så mye som ett eneste komma blir byttet ut med ett punktum. Ikke ett eneste A blir til Å osv. osv.
    Men kommer det til "lyd", da er det plusselig ingen grenser for dumhet. Simpelthen utroligt.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Syns faktisk, at det er lettere utroligt, at i 2024 med all den viten som finns, at det stadig er noen som fullstendig
    neglisjerer muligheten av forventningsbias.
    Sett 15 routere/switcher i rævva av hverandre og download Gyldendal´s samlede Encyklopedia.
    Ikke så mye som ett eneste komma blir byttet ut med ett punktum. Ikke ett eneste A blir til Å osv. osv.
    Men kommer det til "lyd", da er det plusselig ingen grenser for dumhet. Simpelthen utroligt.
    Samlede leksikon fra Gyldendal er jo ikke snakk om mye i data og nettverkssammenheng engang, tar ikke mange sekundene med overføring heller. Selv overføringer som tar noen dager, der nettverket maxer ut buffere i switcher pga. maxet ut hastighet i nettverket ender opp med ikke en eneste bit-feil til slutt. Dette gjelder også andre ting enn den ene overføringen på samme nettverk, ikke en eneste bit-feil.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Samlede leksikon fra Gyldendal er jo ikke snakk om mye i data og nettverkssammenheng engang, tar ikke mange sekundene med overføring heller. Selv overføringer som tar noen dager, der nettverket maxer ut buffere i switcher pga. maxet ut hastighet i nettverket ender opp med ikke en eneste bit-feil til slutt. Dette gjelder også andre ting enn den ene overføringen på samme nettverk, ikke en eneste bit-feil.
    Glemte selvfølgelig, at dette skulle gjøres med ett 56K modem før de 15 switchene :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes vel mange nerder på internett som kan forklare deg det? Ikke spør meg. Jeg bare rapporterer om at dette var en vellykket oppgradering hos meg.
    Ingen nerder kan forklare det nei, men veldig mange teknisk ukyndige "audiofile" kan sikkert "forklare" det til meg.
    Du kan jo kanskje si hva du oppgraderte fra i samme slengen da? Veldig mange oppgraderer både modemene og hubbene sine fra forrige årtusen, og opplever en veldig stor forskjell fortsatt.. Ble det egentlig testet frem og tilbake etter "oppgraderingen"?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn