Netværksswitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.956
    Antall liker
    11.363
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Når "entusiastene" fantaserer om sine utrolige, fantastiske nettverkskabler til mange, mange tusen, tenker jeg ofte på denne....
    Piggtrådmusikk får liksom en annen mening.... :ROFLMAO:

    Barbednetwork.jpg
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Så klart låter det bedre, noe annet hadde overrasket stort.
    Jeg skrev ikke, at det er bedre, men at det virker bedre end jeg husker det. Men der er også sket andre ændringer der påvirker streamning. Jeg nåede ikke at få rettet mit indlæg... I hurtige...
     

    PKL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.09.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    93
    Sted
    Jylland
    Som Asterix ville have sagt ( omskrevet );)

    DE ER SKØRE, DE KØBENHAVNERE :LOL:
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fin pyntestrømpe du mener? Kjekt å se hva som faktisk befinner seg under den pyntestrømpen..
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.488
    Antall liker
    35.333
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fin pyntestrømpe du mener? Kjekt å se hva som faktisk befinner seg under den pyntestrømpen..
    Ja, kabelen er fin utvendig - det er det jeg mente og skrev. Hva som befinner seg innenfor vet jeg lite om.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Denne minner meg litt om en buorm som har slukt en ferittring....

    1705828832865.png

    +
    1705829417316.jpeg

    =
    1705829464412.png


    De fleste kabler påført en kabelstrømpe terminert med krympestrømper vil vel se nogenlunde like ut....?
    Den forskjellige slappheten til kabelstrømpen på begge sider av ferrittringen viser på en måte hvilken vei den har blitt "slukt"....
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Eneste å trekke for er at de på XLR-kabel ser ut til å ha feilberegnet tykkelsen på kabel inkl strømpe og krympeslange slik at de har måttet ta litt ekstra lang krympeslange og unnlatt å ha strømpe helt frem for å få plass i XLR-pluggen. Hvis jeg ser riktig:

    I dette tilfellet ville det nok vært lurt å brukt Neutrik sin ekstra vide eller en av Neotech sine hvis man skulle hatt noe mer «eksotisk» 👍🏻
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en billig HDMI med en sånn billig strømpe, tror jeg betalte en hundrelapp på elkjop i sin tid. Måtte ha HDMI, de hadde det.
    Med en sånn strømpe på kabelen så kan jeg tydeligvis få alt fra 2000,- til 2 mill for den..?
    Klarer ikke å se forskjell på en kabel for en hundrelapp engang i utseendet lengre engang!
    Så mye for eksotiske kabler, koster mange hundre tusener men ser ut som de koster en hundrelapp eller to.

    Når ble egentlig nylonstrømper dyre? Massevis av krympestrømpe og ikke minst plaststrømper er heller ikke direkte dyrt, men utrolig fint å bruke for å skjule sine feil!
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.836
    Antall liker
    962
    konglene symboliserer Konglekjertelen i hjernen som ved bruk av dmt/ayahuasca sender deg til en annen dimensjon. det har vært kjent i hundrevis av år :p

    pine.JPG
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Kan du vise et fake produkt?
    Aliexpress har massevis av det, ebay også. Og dark fake audio har egne innlegg om de Cisco kablene fra før.
    Plugger kan også være fake, man betaler da for et produkt man ikke får.

    Fake produkter florerer det av, men de kan sikkert være like gode som de originale og av og til bedre også. Man betaler jo gjerne bare for merket uansett, råvarene har jo ikke så store forskjeller som enkelte skulle mene. Fungerer det, så fungerer det.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hej Sven.
    Det er tydeligvis omsonst at spørge om noget sådan her på dette Forum.
    Den ene er klogere end den anden, forudindtaget og ved ikke hvad de snakker om.
    Stil dit spørgsmål på audiophilestyle.com eller whatsbestforum.com
    eller køb en etheregen 2, når den kommer eller en buffalo bs-gs2016 fra Japan(produceres ikke mere), der i bund og grund er den samme som Melco s100, men til en helt anden pris og erstat buffaloens switch mode psu med en ekstern lineær 12v psu.
    Det man er kommet frem til er, at man skal bruge Buffalo switch BS 2016, men 2 styk efter hinanden, som AfterDark nu gør. Efter tip fra en kunde, der havde prøvet det. .
    Nogle af mine hi-fi venner har lyttet til forskel på forskellige switch. Innuos og den billige Ediscreation. Ediscreation var lidt forbedret hen mod den jeg har, nemlig ekstrem udgaven. Men det de kom frem til, var det udskældte mærke her i tråden, nemlig AfterDark, hvor den billige var bedre lydmæssigt. Den blev senere overgået at den dyreste AfterDark, og den har så 2 styk BS 2016 efter hinanden.
    Jeg var hjemme og lytte til den AfterDark switch som brugte en udvendig klokke til en 40.000 dkr. Den styrer så med sin præcise klokke de forskellige apparater, og det skulle give renere lyd og bedre impuls. Fordi de arbejder i takt. Men jeg lyttede til et komplet anlæg. Der var brugt LessLoss kabler til det hele. Altså strømkabler, signal- og højttalerkabler.
    En meget fin diskantgengivelse, som skyldes AMT Mundorf heil element, men måske også den fine AfterDark switch med udvendig klokke. Hvem ved.
    En hi-fi ven sendte sin Mutech til AfterDark, og fik den modificeret så meget som muligt. Så AfterDark kan altså noget. Klokken bruges så til USB relocker.
     
    Sist redigert:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Det man er kommet frem til er, at man skal bruge Buffalo switch BS 2016, men 2 styk efter hinanden, som AfterDark nu gør. Efter tip fra en kunde, der havde prøvet det. .
    Nogle af mine hi-fi venner har lyttet til forskel på forskellige switch. Innuos og den billige Ediscreation. Ediscreation var lidt forbedret hen mod den jeg har, nemlig ekstrem udgaven. Men det de kom frem til, var det udskældte mærke her i tråden, nemlig AfterDark, hvor den billige var bedre lydmæssigt. Den blev senere overgået at den dyreste AfterDark, og den har så 2 styk BS 2016 efter hinanden.
    Jeg var hjemme og lytte til den AfterDark switch som brugte en udvendig klokke til en 40.000 dkr. Den styrer så med sin præcise klokke de forskellige apparater, og det skulle give renere lyd og bedre impuls. Fordi de arbejder i takt. Men jeg lyttede til et komplet anlæg. Der var brugt LessLoss kabler til det hele. Altså strømkabler, signal- og højttalerkabler.
    En meget fin diskantgengivelse, som skyldes AMT Mundorf heil element, men måske også den fine AfterDark switch med udvendig klokke. Hvem ved.
    En hi-fi ven sendte sin Mutech til AfterDark, og fik den modificeret så meget som muligt. Så AfterDark kan altså noget.
    Utvendig klokke på unmanaged switcher, lurer på hvordan det fungerer. Switcher er også asynkrone, de har en liten buffer på portene uansett. Å forstå grunnleggende digital teknikk er en liten fordel på hvordan switcher faktisk fungerer med sine 0 og 1 pulser! Og hvordan en switch fungerer med en ekstern klokke trenger man litt mer spesial kompetanse innenfor managed switcher tydeligvis..
    BS 2016, står for BullShit 2016? Høres jo naturlig ut. Det jeg ikke skjønner er hvorfor disse testene ALDRI har med noen proffswitcher!?? Man sammenligner gjerne 300,- switch med en annen 300,- switch, eneste forskjellen på de er gjerne bare utsalgsprisen etter "highend skatt".

    Kan vel nevne at du aldri har opplevd klokkesync på switcher, eller skjønner noe av det. Dette med klokkesync er faktisk en greie, men fungerer på en helt annen måte på switcher enn sammenlignet med en DAC. Forkynnere/selgere av denne dritten skjønner like lite av det tydeligvis. Prøvd og forklart dette en uttallige ganger, men det "syncer ikke inn" hos kabel og highend troende..
     
    Sist redigert:

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Her er måleresultater som viser strømforsyningens negative effekt på analog utgang på streamere.
    (samme karen har også vist forskjeller på switcher i andre videoer)

     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Her er måleresultater som viser strømforsyningens negative effekt på analog utgang på streamere.
    (samme karen har også vist forskjeller på switcher i andre videoer)

    Wow støyen senket seg fra 150 dB til 160 dB!

    Omtrent det samme Amir fikk i en tidligere test.

    Bekrefter at det nok er bortkastet å bruke tid&penger på slike ting.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.332
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Afterdark Master Clock for Mutec MC-3 + Smart Clock USB - AfterDark (Sponsored) - Audiophile Style


    Vis vedlegget 990721

    Denne har så været forbi Afterdark og er blevet modificeret. Den er opgraderet fra den indbyggede Meanwell forsyning til en lineær LPS sammen med andre ting.

    na_X, det var USB Reclocker jeg mente.
    USB reclocker? Her er det byttet og testet i hytt og pine uten sammenheng, også er konklusjonen at det er best med flere switcher som lager en flaskehals og øker sannsynlighet for jitter som alle "audiofile" frykter men tydeligvis elsker lyden av. Hva er det som trengs å synces i tid hjemme hos deg med bare en enhet er jeg nysgjerrig på, hvor mange DACer kjører du, og hvor lang avstand er kablene trekt imellom de?

    Jitter har ikke vært et problem via streaming siden 2011 her hjemme.. At det fortsatt skulle være et problem idag overasker meg stort! Det må være elendig implementering av dagens elektronikk, der de tar ekstra betalt for dårlige produkter med gammeldagse løsninger.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Afterdark Master Clock for Mutec MC-3 + Smart Clock USB - AfterDark (Sponsored) - Audiophile Style


    Vis vedlegget 990721

    Denne har så været forbi Afterdark og er blevet modificeret. Den er opgraderet fra den indbyggede Meanwell forsyning til en lineær LPS sammen med andre ting.

    na_X, det var USB Reclocker jeg mente.
    Hva er fordelen/poenget med en USB Reclocker, hvis man f.eks har en DAC som støtter asyncron USB som selv bufrer og klokker avspillingen?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Hva er fordelen/poenget med en USB Reclocker, hvis man f.eks har en DAC som støtter asyncron USB som selv bufrer og klokker avspillingen?
    Rent klokketeknisk mister jo en asynkron DAC kontroll over kilden ved å introdusere en PLL i kjeden. Så det er litt vanskelig å forstå at det skal gi noen fordeler. Trolig heller ingen skade bortsett fra litt forsinkelse med enda to buffere som skal fylles med data gitt at reklokkeren har asynkrone inn/utganger.

    Nå er Afterdark saken som er postet her egenltig et USB til S/PDIF interface. To ulike protokoller som allerede jobber med ulike klokker så her må man uansett lage ny klokke. Eller ha en klokkeinngang den kan være slave til om DAC har slik utgang.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    USB-reclocker? Her er det byttet og testet i hytt og pine uten sammenheng, også er konklusjonen at det er best med flere switcher som lager en flaskehals og øker sannsynlighet for jitter som alle "audiofile" frykter men tydeligvis elsker lyden av. Hva er det som trengs å synces i tid hjemme hos deg med bare en enhet er jeg nysgjerrig på, hvor mange DACer kjører du, og hvor lang avstand er kablene trekt imellom de?

    Jitter har ikke vært et problem via streaming siden 2011 her hjemme.. At det fortsatt skulle være et problem idag overasker meg stort! Det må være elendig implementering av dagens elektronikk, der de tar ekstra betalt for dårlige produkter med gammeldagse løsninger.
    [/CITAT]
    Jeg har en enkelt PS Audio Dac Directstream MK 2. En fantastisk DAC. IS2 fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    AfterDark cabe 2 meter til Router.
    Fra Router og til EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme 1 meter EdisCreation kabel. Sølv.
    uos PULS streamer. Fra EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme til streamer Indvendig kabel AfterDark 75 cm. Med carbon.
    Fra DAC USB fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    Fra streamer USB-kabel 75 cm AfterDark til Innuos Phoenix USB-reclocker.
    USB kabel AfterDark 75 cm. Til DAC.
    PS-lyd MK 2.
    AfterDark XLR ballancerede kabler til forforstærker.
    Derfra splittes op med ballancerede kabler til MiniDsp HD, der styrer 2x8 samt 18 tommere subwoofere. [/CITAT]

    eg har en enkelt PS Audio Dac Directstream MK 2. En fantastisk DAC. IS2 fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    AfterDark cabe 2 meter til Router.
    Fra Router og til EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme 1 meter EdisCreation kabel. Sølv.
    uos PULS streamer. Fra EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme til streamer Indvendig kabel AfterDark 75 cm. Med carbon.
    Fra DAC USB fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    Fra streamer USB-kabel 75 cm AfterDark til Innuos Phoenix USB-reclocker.
    USB kabel AfterDark 75 cm. Til DAC.
    PS-lyd MK 2.
    AfterDark XLR ballancerede kabler til forforstærker.
    Derfra splittes op med ballancerede kabler til MiniDsp HD, der styrer 2x8 samt 18 tommere subwoofere. [/CITAT]

    Jeg ville rette og det blev slettet i stedet for. Skriver videre senere.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    PS Audio Dac Directstream MK 2 .En fantastisk DAC.
    Yes! Fantastisk dårlig:

    1706906879091.png


    When I examined the level of the PS Audio's noisefloor, I ran into anomalous results. The upsampling to DSD results in a relatively high level of ultrasonic noise—using the TosLink optical input, I measured 210mV of noise with a center frequency of 380kHz present in the balanced outputs.

    The high level of random noise meant that I couldn't meaningfully examine the PS Audio's rejection of word-clock jitter. For example, fig.10 was taken with 16-bit AES3 J-Test data and the Audio Precision brickwall filter set to a 40kHz bandpass. Nevertheless, all the odd-order harmonics of the LSB-level, low-frequency squarewave lay beneath the noisefloor. Peculiarly, the level of random noise in the right channel (red trace) is lower than in the left channel (blue). The levels of the noise became equal if I bypassed the low-pass filter but were about 15dB higher than they were in fig.10.

    In most ways—the behavior of the reconstruction filter, the frequency response and channel separation, the sufficiently low levels of distortion—the PS Audio's measured performance is respectable. But in others—the apparent linearity error and the rejection of jitter—the results were dominated by the presence of noise in the DirectStream MK2's output, mostly ultrasonic but in-band, too. This is concerning because amplifiers with a wide ultrasonic bandwidth but poor compensation will suffer more in-band modulation noise, which may impact subjective performance
     

    Vedlegg

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    673
    Jeg har en enkelt PS Audio Dac Directstream MK 2. En fantastisk DAC. IS2 fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    AfterDark cabe 2 meter til Router.
    Fra Router og til EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme 1 meter EdisCreation cable. Sølv.
    Fra EdisCreation Silent Switch OCXO Extreme til streamer med cable AfterDark 75 cm. Med carbon.
    Fra DAC USB fra AfterDark på 75 cm. Med carbon.
    Fra streamer USB cable 75 cm AfterDark.
    USB reclocker
    USB kabel AfterDark 75 cm. Til DAC.
    PS audio MK 2.
    AfterDark XLR ballancerede kabler til forforstærker.
    Derfra splittes op med ballancerede kabler til MiniDsp HD der styrer 2x8 samt 18 tommere subwoofere.
    Blir det bedre med det litt store "carbonavtrykket"?;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn