Nei til minareter

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ess da. Sveitserne har stemt, iht deres store direktedemokratiske funksjon og evne. Nå vet vi hva majoriteten der mener om denne isolerte saken. Kan da ikke være så vanskelig å erkjenne det og ta det til etterretning.

Så kan jo minoriteter synes det er så feil som det kan bli, ingen bombe det heller. Majoriteten mener nå engang dette i Sveits, og de er sikkert ikke mye dummere og mindre opplyst enn minoritene, så man får vel bare være glad for at det fins land hvor folk får lov å tale så direkte om hva de mener. Bør vel være en pekepinn på hva som beveger seg i resten av Europa antakelig.

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
totte skrev:
novgarod skrev:
totte skrev:
novgarod skrev:
Hensynet til muslimene gjør at vi stadig går på akkord med vår egen statsreligion, en religion som vi har brukt århundreder på å utvikle til det den er i dag.
;D
Usikker på hva du finner fornøyelig, men er det slik at du mener dagens kristendom er identisk med den vi forholdt oss til for 5-600år siden?
Det var to fornøyelige ting synes jeg. Det ene var den søte omskrivingen av at kirken har tapt posisjon og innflytelse over både samfunn og sinn gjennom århundrer som "utvikling" i stedet for råtning på rot. Den Statskirken vi sitter igjen med i dag er en for nesten alle uinteressant relikt. Det andre fornøyelige var at det at vi nå går på akkord med vår statsreligions (kirkens) verdier skyldes hensynet til muslimene. Jeg syntes hvertfall det var morsomt, men jeg kan ha tatt feil. Det er så lett å ta feil i denne tråden. Jeg fikk slettet et innlegg her forleden, men jeg har fortsatt ikke skjønt hvem jeg skal ha krenket. Det skal ikke være enkelt.
Ser at slik jeg har formulert det, så kan det oppfattes som at det er et forsøk på å sminke sannheten, men det jeg forsøker å si, er at den kirken vi i dag forholder oss til, er som du sier, en kirke som i svært liten grad utøver makt over folket. Dette er ei endring vi som folk har drevet frem gjennom utallige generasjoner. Og når jeg sier at vi går på akkord med vår statskirke, så mener jeg at i et hvert tilfelle der en ikke-kristen (muslimer i serdeleshet) hevder å føle seg krenket av kristendommens tilstedeværelse, må den vike. Samtidig skal vi være villige til å la islam prege samfundet og hverdagen vår i stadig større grad. Hvorfor det?

Retten til å utøve religion i det private mener jeg er ubestridt i et samfund som vårt, men retten til å la den samme religionen prege det øvrige samfundet er jeg mer tvilende til.

Forøvrig synes jeg en slik tråd bør modereres varsomt, om i det hele tatt. Så fremt det ikke gås til dirrekte personangrep. Meninger bør stå for den enkeltes regning....

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
blekansikt skrev:
plasma skrev:
Til erato; det er jo bare tøv. Ikke så farlig om det står uimotsagt. Da ville det nok bli slutt på teaserne(tøvet) fra BB King. Med den responsen han får nå, så blir det nok mange flere...
Men kan det ikke også være sunt å la denne BBking skape debatt, slik at hver enkelt av oss (som deltar i debatten) finner ut hvilken side en står på, og får kanskje et mer nyansert syn på saken, ved at man forhåpentligvis går i seg selv og deretter erklærer seg for eller mot, eller noe midt i mellom? (Beklager lang setning)

Jeg tror dette kan være grunnen til at BBking - som jeg ser som en komisk karikatur av ytre høyre - til stadighet ønsker å provosere. Det at han til stadighet bruker ord som naturligvis o.l. forsterker dette inntrykket. Dersom dette er feil tenkt av meg, innbiller jeg meg likevel at effekten på oss andre (de som gidder å delta i debatten) er den samme: Vi blir tvunget til å ta et standpunkt, komme med en ytring og prøver å argumentere ihvertfall litt smartere enn han gjør. Mulig jeg er naiv.

Forhåpentligvis er det ikke alt for mange som er 100% enig med BBking. Og siden BBking's argumenter er såpass enkle, tror jeg heller ikke at han presterer å få flere HFS'ere over på sin side.

Som sagt, kanskje jeg tar fullstendig feil.
Tror du er inne på noe vesentlig... Svært få gode debatter springer ut fra diplomatisk "rundtomsnakk"...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
BBking skrev:
Vi må ha stor respekt for folket i Sveits, et opplyst, høyt utviklet samfunn tuftet på folkestyre. De har fjell, snø og ski, akkurat som oss. Dessuten lager de flotte klokker og høyttalere.
Minareter er ikke pene og representerer noe vi ikke liker¨å tenke på. Derfor er et forbud helt greit. (Muligens burde man gjøre et unntak for minareter bygd i gjøkurstil. )
Kjære dykk, ser de ikkje att BeBe har moderert seg? Her brukar han då jamvel ironi...?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Torget vurderinger
0
Elles er det med religion som med fotball - dei andre er dumme, og vi har rett, pr.definisjon. Det vert såleis vanskeleg.
I debatten kan det vere nyttig å hugse på jødeparagrafen i fyrste versjon av norsk grunnlov, så vel som den godmodige nabohetsen mange av vore bygder og byar har. Og svenskevitsane (norskevitsane på andre sida av grensa).
Det kan også vere verd å merke seg at ein i Spania etter 1492 (muslimane tapte, og måtte rømme) kasta ut jødane og starta inkvisisjonen... Muslimane/maurarane var langt meir tolerante enn den tids "kristne". Og at dei gresk-ortodokse kristne fekk leve i fred inne i det ottomanske riket i lange tider etter at muslimane hadde herredømet...

At ting akkurat no ser annleis ut, er nok berre tilfeldig, eit uttrykk for vår tids vestleg rådande postmodernistiske grunnhaldning, og ein austerlandsk reaksjon på dette, så vel som vanleg fotballreligiøs fanatisme.

Problemstillingar:
- i kva grad er folkerøysting det rette for å løyse problem?
- korleis skal ein oppnå konsensus rundt store, allmenne problestillingar? (konsensus er det "demokratiske motstykket" til resultata ved avrøystingar, då ein diskuterer seg fram til eit kompromiss, i staden for å måtte leve med eit misfornøgd mindretal som i prinsippet kan vere inntil 49,99%)

Det eigentlege problemet botnar nok som vanleg i skeiv fordeling mellom godene og problema. I eit sånt perspektiv vert det lettare å forstå alle krakilske rabulistar (kanskje ikkje BeBe, men dei som driv med meir ufred enn å ha utav seg noko meir eller mindre gjennomtenkt på offtopic....)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Naturligvis er det leit at en rekke personangrep mot meg har blitt slettet (av moderator?). Ryggmargsreflekser bør respekteres, ikke slettes.

Forøvrig tror jeg en folkeavstemning i Norge ville gitt samme resultat som i Sveits. De nasjonale motkreftene er sterke her i landet, kfr NEI-bevegelsen og målbevegelsen.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
BBking skrev:
Naturligvis er det leit at en rekke personangrep mot meg har blitt slettet (av moderator?). Ryggmargsreflekser bør respekteres, ikke slettes.

Forøvrig tror jeg en folkeavstemning i Norge ville gitt samme resultat som i Sveits. De nasjonale motkreftene er sterke her i landet, kfr NEI-bevegelsen og målbevegelsen.
Ja også der er det snakk om ryggmargsreflekser.

Edit: Og holdningene til deg er nok ikke snakk om ryggmarksrefleksjoner, men basert på lange erfaringer med ditt misbruk av dette forumet.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
erato skrev:
Edit: Og holdningene til deg er nok ikke snakk om ryggmarksrefleksjoner, men basert på lange erfaringer med ditt misbruk av dette forumet.
"Ryggmarksrefleksjoner" (??)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg er for så vidt klar over at reflekjson er et fremmedord for deg.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
blekansikt skrev:
plasma skrev:
Til erato; det er jo bare tøv. Ikke så farlig om det står uimotsagt. Da ville det nok bli slutt på teaserne(tøvet) fra BB King. Med den responsen han får nå, så blir det nok mange flere...
Men kan det ikke også være sunt å la denne BBking skape debatt,
Tja, vet ikke om BBKing "skaper debatt" akkurat. Han nøyer seg stort sett med å linke til et eller annet nyhetsoppslag som kan provosere fram vår fremmedfrykt. Synes BBKing er en nyttig idiot i det å understreke det meningsløse i å ha et kakleforum midt inne i et seriøst og til tider glimrende hifi-forum.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Audiophile-Arve skrev:
Men i den grad slike skjer, må det vere i ryggmargen....
driting er undervurdert. Noen ganger kjennes det godt helt opp til nakken.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
BB har iallefall en god side, han holder seg for god til å komme med karakteristikker av andre med motstridende syn, i skarp kontrast til Erato, AA, Toriamos m.fl.
God bedring.........

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
BBking skrev:
erato skrev:
... basert på lange erfaringer med ditt misbruk av dette forumet.
"Misbruk" ??
Jepp. Bare se på frekvensfordelingen av dine poster, i dette som er et musikk og HiFiforum. Det finnes tallrike fora for diskusjon av politikk hvis dette er din hovedinteresse, ikke dermed sagt at offtopic er fy, men som sagt, dersom din hovedinteresse er politiske provokasjoner, finne deg et mer høvelig forum..

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Audiophile-Arve skrev:
Elles er det med religion som med fotball - dei andre er dumme, og vi har rett, pr.definisjon. Det vert såleis vanskeleg.
I debatten kan det vere nyttig å hugse på jødeparagrafen i fyrste versjon av norsk grunnlov, så vel som den godmodige nabohetsen mange av vore bygder og byar har. Og svenskevitsane (norskevitsane på andre sida av grensa).
Det kan også vere verd å merke seg at ein i Spania etter 1492 (muslimane tapte, og måtte rømme) kasta ut jødane og starta inkvisisjonen... Muslimane/maurarane var langt meir tolerante enn den tids "kristne". Og at dei gresk-ortodokse kristne fekk leve i fred inne i det ottomanske riket i lange tider etter at muslimane hadde herredømet...

At ting akkurat no ser annleis ut, er nok berre tilfeldig, eit uttrykk for vår tids vestleg rådande postmodernistiske grunnhaldning, og ein austerlandsk reaksjon på dette, så vel som vanleg fotballreligiøs fanatisme.

Problemstillingar:
- i kva grad er folkerøysting det rette for å løyse problem?
- korleis skal ein oppnå konsensus rundt store, allmenne problestillingar? (konsensus er det "demokratiske motstykket" til resultata ved avrøystingar, då ein diskuterer seg fram til eit kompromiss, i staden for å måtte leve med eit misfornøgd mindretal som i prinsippet kan vere inntil 49,99%)

Det eigentlege problemet botnar nok som vanleg i skeiv fordeling mellom godene og problema. I eit sånt perspektiv vert det lettare å forstå alle krakilske rabulistar (kanskje ikkje BeBe, men dei som driv med meir ufred enn å ha utav seg noko meir eller mindre gjennomtenkt på offtopic....)
Du skal vite at inkvisisjonen ble nedsatt for å forhindre undertrykkingen.

-"Er det hold i alt dette folk sier om at folk er hekser etc? La oss sette ned en kommisjon til å se på saken"

Saken er at inkvisisjonen forhindret overgrep og fortalte folk at de skulle slutte med alt tullet.

-"Gå heller hjem å be 100 ave maria isteden for å preike om magi og annet tull"

Sånn lett fortalt.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
BB har iallefall en god side, han holder seg for god til å komme med karakteristikker av andre med motstridende syn, i skarp kontrast til Erato, AA, Toriamos m.fl.
God bedring.........
Synet hans er nå så sin sak, vi har et fritt land, men se mitt tilsvar på dette med misbruk av forumet. Han er et typisk forumtroll, og toriamios har en grei oppsummering.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
God bedring.........
Og Gubra; ser du er fersk bruker .... jeg synes også dette var greitt i begynnelsen, men etter noen års frekventering av forumet begynner man å bli lei av å bli konfrontert av mørkemaktene hver gang man logger deg på forumet for å sjekke musikk eller Hifidiskusjoner. Vg har et helt greit forum for slike diskusjoner. Det er en grunn til at jeg ikke er aktiv der.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Ja hvis 5 år er "fersk bruker" så greit......
Forøvrig, hvis du logger deg inn på forumet for å sjekke musikk og hifidiskusjoner, trenger du da vel ikke å gå inn på OT hvis det plager deg.....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Torget vurderinger
0
Det vert sagt mykje usakleg på offtopic, og BeBe har også sine personangrep. Hugsar ikkje heilt når, men eg meiner han har omtalt andre som autistar, sjarlatanar, m.m.
Såleis stiller han seg lageleg til for hogg. Nemninga forumtroll kan passe bra. Det er han sikkert einig i også....

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Gubra skrev:
God bedring.........
Hvorvidt BBKing har annet syn på saken enn undertegnede varierer jo fra sak til sak. For min egen del forsøker jeg å kontrollere mine eventuelle impulser hva fremmedfrykt og rasime angår. Usikker på om begrepet "holde seg for god til" har god relevans her, i det BBKIng, med sine innlegg, presterer å fornærme religioner og hele kulturer - da bør han kanskje tåle (noe det ser ut som han gjør) å få passet sitt påskrevet.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
Ja hvis 5 år er "fersk bruker" så greit......
Forøvrig, hvis du logger deg inn på forumet for å sjekke musikk og hifidiskusjoner, trenger du da vel ikke å gå inn på OT hvis det plager deg.....
75 poster fortalte meg at du ikke var så aktiv og kanskje ikke brukte forumet så ofte? Problemet er, som mange har vært inne på, at provokasjonene kommer i fjeset på deg allerede på forsiden. Og at HFS derfor brukes bevisst som et redskap for å promotere politiske budskap. Det er DER problemet ligger.

På tråden "islam, en tilbakestående religion" ble alle islamister omtalt som tilbakestående, før dette budskapet ble moderert bort. Så evt personangrep på BBKing er bare en reaksjon på hans egen adferd og egne ytringer.

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Er BB en reinkarnasjon av Affa?? ;D

Det er ytringsfrihet her i landet og takk GUD for det ;)

Fyll opp med nok minareter, så slipper vi BB sine ytringer :D

Nå er det sikkert noen som klarer å hisse seg opp over dette også....

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Synes antallet på de som oppfører seg merkelig er litt flere enn tallet 1 som flere her inne skal ha det til å være!

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Torget vurderinger
0
SilverSurfer skrev:
Er BB en reinkarnasjon av Affa?? ;D

Det er ytringsfrihet her i landet og takk GUD for det ;)

Fyll opp med nok minareter, så slipper vi BB sine ytringer :D

Nå er det sikkert noen som klarer å hisse seg opp over dette også....
Humoren i karakteren Affa var ganske ulik BeBe. Så det er nok ein annan. Men posisjonen som forumtroll er nok klar. Dei fleste forum har nokre slike. BeBe er nødvendigvis tjukkhuda, fordi dei provokasjonane han (oftast) kjem med heilt tydeleg er spissa med tanke på at han reknar med å få nedetter krylen. Kvifor? Sikkert ikkje for å få gjennomslag, noko eit forumtroll sjeldan/aldri strevar etter. Å opptre som eit einsidig forumtroll går ut på å skape forventningar om rølpe-åtferd, forventningane til saklegheit vert mindre slik.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Skink_123 skrev:
Synes antallet på de som oppfører seg merkelig er litt flere enn tallet 1 som flere her inne skal ha det til å være!
Øy, bare i fylla.... :-\

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Antall liker
1.681
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ikke helt på nivå med "summetonen" eller "hissigproppen" i lokalavisen enda denne tråden. Men det nærmer seg...
Neste scud-rakett fra BB King ordner nok det. Sikkert ikke lenge til. Han oppnår jo det han vil hver gang...

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg blir mye mer utilpass når folk begynner å bruke uttrykk som "fornærme religioner" enn om noen har et litt vel konservativt syn på verden.

Religion er ikke annet enn organiserte tvangstanker.

Hvordan fornærmer man noe slikt? Og hvorfor i alle dager skulle det i så fall være noe negativt?

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
BBking skrev:
Muligens burde man gjøre et unntak for minareter bygd i gjøkurstil.
Her er vi nok ved stridens kjerne: Sveitserne klarer ikke å forholde seg til to forskjellige gjøker.
De er vant med at gjøken kommer med budskapet, og blir helt ko-ko av den islamske tradisjonen med at utroperen kommer med budskapet om gjøken.

Mvh

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.075
For en gangs skyld må jeg si meg uenig med erato, bortsett fra at det er på høy tid at emner fra OT ikke bør vises under siste innlegg på fremsiden.

Har selv fulgt med HFS siden starten, og det er vel ingen som har blitt utsatt for så mange og grove personangrep som nettopp BB gjennom årene. Og i motsetning til en del andre svært så profilerte skribenter her på forumet, enten det nå er på OT eller ikke, kan jeg ikke huske at BB noensinne har skreket opp om personangrep eller kommet med alskens barnehageregler, så snart noen har tatt til motmæle mot deres vel så arrogante og ofte ufine påstander.

Noterer også med noen grad av forbløffelse at flere av dem som synes å gå i lås hver gang BB kommer på banen er de samme som applauderte høyest hver gang affa stokket om på sine setningsledd, vanligvis inneholdende 'konfekt', 'vannhode', 'fibromyalgi', 'sofa' og 'Hotell Cæsar'...

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
noruego skrev:
For en gangs skyld må jeg si meg uenig med erato, bortsett fra at det er på høy tid at emner fra OT ikke bør vises under siste innlegg på fremsiden.

Har selv fulgt med HFS siden starten, og det er vel ingen som har blitt utsatt for så mange og grove personangrep som nettopp BB gjennom årene. Og i motsetning til en del andre svært så profilerte skribenter her på forumet, enten det nå er på OT eller ikke, kan jeg ikke huske at BB noensinne har skreket opp om personangrep eller kommet med alskens barnehageregler, så snart noen har tatt til motmæle mot deres vel så arrogante og ofte ufine påstander.
Kanskje fordi hele hensikten med trådene er å provosere? Og når det skjer, er hensikten med tråden - som ikke er meningsfull diskusjon, men oppmerksomhet - oppnådd?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Underlige greier det her, BBK blir forsøkt kneblet og bortvist, det samme skjedde da Affa var aktiv men når han først ble bort ble han bedt om å komme tilbake.

Når det gjelder minareter synes jeg vi skal være litt tolerante og få i orden en kvoteordning, når nordmenn i f.eks Irak får statsstøtte der for å bygge kirker i Bagdad så kan Norge tillate oppføring og bruk av en minaret her.

Enkelt og greit.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
noruego skrev:

Noterer også med noen grad av forbløffelse at flere av dem som synes å gå i lås hver gang BB kommer på banen er de samme som applauderte høyest hver gang affa stokket om på sine setningsledd, vanligvis inneholdende 'konfekt', 'vannhode', 'fibromyalgi', 'sofa' og 'Hotell Cæsar'...
Veldig veldig bra.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
el_mariachi skrev:
Underlige greier det her, BBK blir forsøkt kneblet og bortvist, det samme skjedde da Affa var aktiv men når han først ble bort ble han bedt om å komme tilbake.

Når det gjelder minareter synes jeg vi skal være litt tolerante og få i orden en kvoteordning, når nordmenn i f.eks Irak får statsstøtte der for å bygge kirker i Bagdad så kan Norge tillate oppføring og bruk av en minaret her.

Enkelt og greit.
Hehe, vittig, men noen mener faktisk slikt på ordentlig. Helt sant.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Roberten skrev:
Toleranse og ønsket om å forstå hverandre blomstrer i andre land enn gamle Norge også ser jeg.
Var en tur i København for noen uker siden, der var det mange slike klistret opp.

Ja, kirkeklokker er en sann plage, og noe som ikke bør ha en plass i et sekulært samfunn.

V

vredensgnag

Gjest
Forby kirkeklokker?
Etter en oppussingsøkt som har vart i nesten to år står den lokale kirken fin og vakker, med omgjort klokkeverk - og dette spiller vakre melodier når jeg tar hunden på en aftentur i parken. Jeg passer på å gå når det spilles, så pent er det.
Og ringingen på søndag er da bare en fin påminnelse om at det fortsatt er noen som er hengitt til blind tro på noe, kanskje ikke det verste man kan gjøre, i denne Relativismens tid?

Tenk bare på hva som vil skje om noen år, når klokkeklemt kommer i 1812, en audiofil høydare av de sjeldne.
"Hva er det for noe rart?" - vil de nyslåtte audiofile si. (Selv om jeg mistenker at det er kanonene og ikke klokkene de audiofile vektlegger i dette verket.)

Og bedre blir det ikke når de kommer til siste sats av Berlioz Symphonie Fantastique, eller for den saks skyld til Mussorgskijs nattevandringer. Hadde han vært i live nå ville hans ildrøde nese blitt om mulig enda rødere!!!

Nei - bevar klokkeklangen, om ikke annet så vi har noe å ringe med når vardehornet ljomer, om politistasjonenes faksanlegg skulle bryte sammen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette innlegget var en fornøyelse og lese. Tusen takk.
Nå kan jeg gå å ta en sigarett med et lite smil om munnen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Torget vurderinger
0
BBking skrev:
Roberten skrev:
Toleranse og ønsket om å forstå hverandre blomstrer i andre land enn gamle Norge også ser jeg.
Var en tur i København for noen uker siden, der var det mange slike klistret opp.

Ja, kirkeklokker er en sann plage, og noe som ikke bør ha en plass i et sekulært samfunn.
I dag er du retteleg konsekvent og prinsippfast. Har du starta på eit sunnare kosthald, eller fått deg ny dame?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.265
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
Nå skal det sies om Jon Kvalbein: han er pensjonert og har bl.a. vært rektor på Kvitsund Gymnas som er en privat videregående skole med internat i Kviteseid, Telemark. Skolen og internatet eies og drives av Norsk Luthersk Misjonssamband. Jon Kvalbein er en ganske kjent kristenleder, og har bl.a. langet ut mot Human-Etisk Forbund: http://www.human.no/templates/Page____3220.aspx og inn denne saken til PFU: http://www.pfu.no/case.php?id=772 -han har også engasjert seg i ekteskapsdebatten: http://www.bevarekteskapet.no/bevarekteskapet/kronikker-/ny-ekteska/ og ikke minst i forhold til homopropaganda: http://www.fritanke.no/NYHETER/2009/NRK_innklages_til_PFU_for_homopropaganda/

Jon Kvalbein anbefales bl.a. her: http://www.apologeten.no/tekster/hefte-trosbevegelsen-innledning.htm

Han har nok noen poenger i forhold til kristnes kår i andre land, men han er selv en av de mer konservative religiøse her på berget med på en kristen misjon.

Topp Bunn