Når bare 12" eller større er nok. Tråden for JBL fans.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.791
    Antall liker
    2.350
    Sted
    Portugal
    Hei . Har akkurat kjøpt meg jbl L 212. Men har mistanke om at delefiltere må sees over. Noen som har forslag til en profesjonell i bransjen som kan gå over dette vintage settet. Mvh Thomas
    Kan du forklare hvorfor du har mistanke til det?
     

    ossa

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Ja jeg skal prøve. Har en rega Rp6 med exact pick up og en sansui AU 9500 i god stand. Har også et klipsch Forte II med crites delefiltere. Disse låter rett og slett mye bedre. På lavere volum gir de bedre dybde og mere lyd og detaljer. Lyden fra jbl L 212,ene blir jeg ikke klok på . Har hatt de kun i 14 dager. Men det skal sies at de har stått ubrukt i nesten 5 år. Alle elementer er i god stand og gir lyd.subben har blitt refoamet orginal jbl 121a 😀. 8 tommere er orginale 112a og refoamet. Refoamingen ser bra ut. Delefiltere er orginale i satellittene. Subben har blitt utbedret med nyere elna greier. Vet ikke helt hva de heter. Men tilbake til delefiltere så kan vel ting tørke ut.
     

    ossa

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Bare så det er sagt så har jeg hatt L100 century og 240 ti og L20. Alle disse har jeg vært meget fornøyd med. Så jeg er virkelig en jbl mann😀
     

    ossa

    Medlem
    Ble medlem
    06.10.2010
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Kult oppsett det der??????.kjenner du til noen jbl L 212 eiere her inne?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Lang tråd, vil vel ta et halvt år å lese gjennom hele, og man lurer på så mangt. Er det noen som har god erfaring med 4365 og kan si noe om hvordan de låter? Eventuelt forskjeller mellom denne og 4367 som er toveis og noen sier er som en M2 for hjemmemarkedet?

    Hva gir disse over i forhold til Klipsch Cornwall, noen som kan si noe kvalifisert om det? Og hvordan funker store JBL'er med ca. 50 rørwatt?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Like før jeg kjøpte et slikt sett første gang det kom i salg, hos El-Spectra her i Oslo husker jeg, på hjørnet av Møllerg. og en av sidegatene til Torggata:D Tøffe.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Lang tråd, vil vel ta et halvt år å lese gjennom hele, og man lurer på så mangt. Er det noen som har god erfaring med 4365 og kan si noe om hvordan de låter? Eventuelt forskjeller mellom denne og 4367 som er toveis og noen sier er som en M2 for hjemmemarkedet?

    Hva gir disse over i forhold til Klipsch Cornwall, noen som kan si noe kvalifisert om det? Og hvordan funker store JBL'er med ca. 50 rørwatt?
    Jeg har hatt 4365 i noen år (riktignok har de stått lagret siste året) og kan ikke annet enn å si at det er en fantastisk høyttaler dersom man setter pris på dynamikk og live følelse. Hvordan de spiller i forhold til 4367 aner jeg ikke.

    De er oppgitt til å spille i området 35hz - 40khz, i mitt rom spilte med godt nivå ned mot 20 tallet. De er forholdsvis lettdrevne, men min erfaring med transistor amper på disse har vist at man får mye igjen ved å fore de med kraftige saker. Hvordan de er med 50 rørwatt er jeg ikke sikker på, men jeg vil tro det funker godt. Skal jeg nevne noe negativt må det være vekten, for med sine nesten 90kg pr stk er de uhåndterlige om man er alene.

    Her er hva JBL legenden Greg Timbers skrev på et forum i begynnelsen av 2016 om 4367 og 4365:

    «Congratulations to those who have received their 4367's. There are a ton of misconceptions regarding the speakers. i can comment through the DV run after which I was no longer involved. The speaker is essentially similar to a 4365 in overall sound performance. There are some voicing differences partially due to my desires and partially as a result of the hardware used. The 2216Nd has the low TCR wire and is very kicky and dynamic as a result. The 2430 needs to be used an octave below where it is happy (as in the M2) and has an increased amount of 2nd harmonic distortion between 750 Hz and 1500 Hz as a result. It is not horrible, but it is about 10 dB higher than the 476Mg in that range and up to 20 dB higher than the 476Be over the same octave. The increased second comes from the 2430 being a ring radiator with no suspension. It is just difficult for it to move below 1500 Hz. The Mg diaphragm is twice as thick as the Be diaphragm so it resists motion in that range to a degree. The Be has the most freedom to move in the octave at and above crossover so it is the best of the three in that regard. With that said, the 2430 has a very detailed and musical sound and is a fine driver. It is capable of much higher output levels than any of the 476 family and is therefore well suited to Sound Reinforcement and Studio use. There is no silver bullet. With good things come bad things and one has to look at the total set of compromises. The 2430 is also about 1/3 the cost of the 476 precious metal drivers.

    The design goal of the 4367 was to equal or surpass the performance of the 4365 in a smaller enclosure and for 1/3 less money! Done and Done. The system will thrive on LF EQ. There is plenty of headroom in the woofer so 4 - 6 dB of boost around 32 Hz will really spice up the mix.

    The system has very nice imaging but it cannot touch any Array in that area because the horn orientation is the wrong direction and the horn is in a wide boxy enclosure. The M2 does better in this regard because the horn is symmetrical in pattern and designed to have a significantly wider coverage pattern. That just can't be done in such a compact horn as those in the 4367 and 4365. BTW, those two horns behave very similarly with neither having a major edge on the other in measured performance. They are not, however interchangeable physically and would require different EQ.

    Also keep in mind that the M2 is full active. It has separate amplifiers, electronic and digital crossovers and a lot of EQ bands. All kinds of things large and small can be fixed with that kind of horsepower. The pure passive systems can only have a little shaping and perhaps a few low Q correction filters. In spite of that, there is often a musicality to passive systems that purely electronic ones just can't match.

    With regards to charge coupling, the voltage needed to bias the cap pair is pulled from the input through a large resistor (to limit current) and a low leakage diode. The caps in the system are of very high quality so they retain the charge for a while. The beauty of this system not only eliminates the need for the battery and housing/mounting mechanisms but it tracks the signal level. At low levels, very little bias is necessary to do the job so things are fine. At really high levels, much more bias is necessary but the generation level goes up so things are fine. With a fixed battery voltage, it is possible to run out of bias at high levels. The diode method is a good improvement and in my opinion, sounds better than battery biasing. So suffer through the first 1 or 2 seconds of your first playing and then forget about it.

    The 4367 is a good system for those who like the large Monitor format. It measures well, sounds detailed and musical but is lean in the bottom octave as are all of the post 1985 or so "Japan" product. The speed and excess excursion capacity of these systems makes them good candidates for EQ, or for the proper use of a subwoofer, say below 40 Hz. They do have a "live music" sound that is most difficult to achieve purely with direct radiators. If you are looking for an Audiophile loudspeaker with 3-dimensional imaging, a warm mellow midrange and no dynamics at all, look elsewhere. Without using the words Distilled Water you might look at another Harman brand if you are seeking elegant, luscious elevator music.

    I used some concrete blocks to elevate the 4367's when I did Demo's at the factory. 6" to 8" height really helps. The systems are too short for typical American use. The trick is to get something that doesn't rock or tip. You will eat the bass kick immediately if any enclosure movement is allowed. The woofer kicks really hard and if any energy is consumed moving (rocking) the enclosure due to it not being properly coupled to the floor, you will lose bass kick and impact. The proper use and need for spikes (or equivalent) is not BS. It is based in sound theory and is easily demonstrable.”
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Takk janly, det var interessant lesning. Ser ut som det er mest om 4367, litt om M2, og ikke så mye om 4365 som er den som ligger brukt på finn akkurat nå. :) Får lese det et par ganger til og prossessere det nærmere. Men ser ut som iallfall 4367 er perfekt hvis man planlegger eget bassystem ved siden av. Noe jeg ikke har konkrete planer om akkurat nå.

    Gjerne si fra hvis du skulle finne på å koble opp 4365 igjen og vil ha lyttebesøk av en meget klok og hyggelig mann fra Drammenstraktene. ;D
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    ^Takk janly, det var interessant lesning. Ser ut som det er mest om 4367, litt om M2, og ikke så mye om 4365 som er den som ligger brukt på finn akkurat nå. :) Får lese det et par ganger til og prossessere det nærmere. Men ser ut som iallfall 4367 er perfekt hvis man planlegger eget bassystem ved siden av. Noe jeg ikke har konkrete planer om akkurat nå.

    Gjerne si fra hvis du skulle finne på å koble opp 4365 igjen og vil ha lyttebesøk av en meget klok og hyggelig mann fra Drammenstraktene. ;D
    Jeg mener at M2 er klart bedre en 4367. Synes lydbildet blir litt trangt i skjæret i forhold til M2. Det er ikke dårlig, men M2 er bedre synes jeg. Nå er det på den andre siden vesentlig dyrere å sette i gang med M2 siden du må ha aktiv drift.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Vel... jeg brukte pengene på to stk. JBL bakladete Scoop type horn med doble 15" istedenfor livsstilsproduktet 212 :cool:

    Kyllingen var nok deg - aldersmessig vil jeg tro!
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Berserkr@

    4365 spiller bare bedre jo kraftigere amper en bruker. Litt av vitsen med denne type høyttaler er jo å kunne dra på så det fysisk kjennes de gangene man får ett «føre» og vil på konsert. Jeg har brukt en MC-275 , senere to stykk og det funket greit synes jeg da. Men så ble EC 400 monoblokker testet og da ble det andre boller. Bassen våknet til de grader, med et deilig «trøkk».
    Senere har mange kraftige amper vært testet ut. Kan nevne Hegel H-30, både en og to stykk, EC Nemo, MC 452, Mc 601. Til slutt endte jeg opp med Mc 1.2kw.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg mener at M2 er klart bedre en 4367. Synes lydbildet blir litt trangt i skjæret i forhold til M2. Det er ikke dårlig, men M2 er bedre synes jeg. Nå er det på den andre siden vesentlig dyrere å sette i gang med M2 siden du må ha aktiv drift.

    Ja, M2 er nok uaktuellt for meg i overskuelig framtid både på grunn av pris og hele greia med aktiv drift. Er dessuten nyfrelst på rør, så vil fortsette i samme sporet hvis jeg skal bytte høyttalere og ha noe som er lettdrevent, dynamisk, og passivt delt. Sikkert bakstreversk men det handler litt om totalpakka og hva jeg syns er kult.

    Men det er klart det kunne friste å selge alt innimellom og gå for et fullstendig system som M2, og bli ferdig med hifikjøret en gang for alle. Men er ikke helt der enda som sagt, både p.g.a. pris og feelgood factor.

    Berserkr@

    4365 spiller bare bedre jo kraftigere amper en bruker. Litt av vitsen med denne type høyttaler er jo å kunne dra på så det fysisk kjennes de gangene man får ett «føre» og vil på konsert. Jeg har brukt en MC-275 , senere to stykk og det funket greit synes jeg da. Men så ble EC 400 monoblokker testet og da ble det andre boller. Bassen våknet til de grader, med et deilig «trøkk».
    Senere har mange kraftige amper vært testet ut. Kan nevne Hegel H-30, både en og to stykk, EC Nemo, MC 452, Mc 601. Til slutt endte jeg opp med Mc 1.2kw.
    Hvis jeg bytter høyttaler må det være noe som kan funke bra med 48 watt klasse A rør. Som forøvrig låter mye "mer" enn transistor 250 watteren jeg hadde før. Så det jeg eventult ser etter er vel en høyttaler som ikke trenger megawatt, men gjerne profiterer på stivt powersupply. Og jeg er nysgjerrig på JBL og lurer på om det er litt det samme som Klipsch, bare mer sofistikert med bedre drivere og moderne horn og delefilter. :)
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Vi(Birdland) har jo både M2 og 4367 vegg i vegg, så her er det enkelt å danne seg en oppfattelse raskt!
    Vanttig kult at dere har startet opp med slikt, har veldig lyst å ta turen neste gang er på de kanter :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    berserkr@

    Det funker sikkert mer enn greit med 48 w kl A, men da kan en ha i bakhodet at det funker bedre med enda kraftigere saker hvis en liker å dra på skikkelig en sjelden gang. Det som er så bra med Jbl er spillestilen generelt. En bevisst heving i mellombassen skaper trøkk og morro, og det er vel det mye dreier seg om vil jeg tro når en har valgt Jbl. Vi kan kanskje si at Jbl er en noe mer raffinert Klipsch ?
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Vi(Birdland) har jo både M2 og 4367 vegg i vegg, så her er det enkelt å danne seg en oppfattelse raskt!
    Vanttig kult at dere har startet opp med slikt, har veldig lyst å ta turen neste gang er på de kanter :)
    Takker! Systemet blir grovkalibret på tirsdag og får da 2-3 uker til å «sette seg» før endelig kalibrering, velkommen! Dette er det første komplette Synthesis M2 Pro system i Europa.
    I mellomtiden kan man få høre på 4367, her med ML 536 monoblokker 526 pre og 519 CD/alt digitalt!
    6746CEB3-D5A2-49D4-BDB1-579BC4D140E8.jpg
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Må få lov til å si at JBL 4365 er noe av det aller beste som jeg har hørt og eid. Tilstedeværende og raffinert. Enkel å plassere og romvennlig. Er imidlertid ikke enig i at de trenger lass og tonnevis med watt. Hos meg låt de soleklart best med 32 pentodewatt . Full utklassering av ML33h, Forsell the statement og Adyton Cordis 1.8. Foret med Wadia 830/DAD/DAT-DAC og, ikke minst, AC Raven platesillermed Kuzma 4Point/Lyra Kleos var det eventyrlig. Spilte ringer rundt langt dyrere konstruksjoner som for eksempel Tannoy Canterbury og Sonus Faber Amati Hommage Anniversary. En mini Everest som er en gigant. Er 4367 bedre? Neppe. Markedsavdelinger som tyner pris er mektigere enn en såkalt teknologiutvikling som er mer som sig av fjellformasjoner enn revolusjon. Angrer jeg på at jeg solgte mine? Ja. Man selger ikke JBL. Man lagrer dem.
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Må få lov til å si at JBL 4365 er noe av det aller beste som jeg har hørt og eid. Tilstedeværende og raffinert. Enkel å plassere og romvennlig. Er imidlertid ikke enig i at de trenger lass og tonnevis med watt. Hos meg låt de soleklart best med 32 pentodewatt . Full utklassering av ML33h, Forsell the statement og Adyton Cordis 1.8. Foret med Wadia 830/DAD/DAT-DAC og, ikke minst, AC Raven platesillermed Kuzma 4Point/Lyra Kleos var det eventyrlig. Spilte ringer rundt langt dyrere konstruksjoner som for eksempel Tannoy Canterbury og Sonus Faber Amati Hommage Anniversary. En mini Everest som er en gigant. Er 4367 bedre? Neppe. Markedsavdelinger som tyner pris er mektigere enn en såkalt teknologiutvikling som er mer som sig av fjellformasjoner enn revolusjon. Angrer jeg på at jeg solgte mine? Ja. Man selger ikke JBL. Man lagrer dem.
    Jeg har som jeg nevnte i innlegget over kun kjørt transer på mine 4365, men tviler ikke et sekund på at de kan blomstre med den rette rør ampen. Det skal prøves en gang i fremtiden, helt klart. Men så var det vel heller ikke hvilken som helst rør amp du foret dine med etter hva jeg kan erindre, var vel en Kondo Overture. Et smykke! Men akk så kostbart smykke... :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Tviler ikke et sekund på dine erfaringer Opeth. Men det er nå engang sånn at bassen i 4365 ( i mitt rom ) responderer positivt med et stivt power i ryggen. Uansett er nok 4365 en kommende klassiker.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Må få lov til å si at JBL 4365 er noe av det aller beste som jeg har hørt og eid. Tilstedeværende og raffinert. Enkel å plassere og romvennlig. Er imidlertid ikke enig i at de trenger lass og tonnevis med watt. Hos meg låt de soleklart best med 32 pentodewatt . Full utklassering av ML33h, Forsell the statement og Adyton Cordis 1.8. Foret med Wadia 830/DAD/DAT-DAC og, ikke minst, AC Raven platesillermed Kuzma 4Point/Lyra Kleos var det eventyrlig. Spilte ringer rundt langt dyrere konstruksjoner som for eksempel Tannoy Canterbury og Sonus Faber Amati Hommage Anniversary. En mini Everest som er en gigant. Er 4367 bedre? Neppe. Markedsavdelinger som tyner pris er mektigere enn en såkalt teknologiutvikling som er mer som sig av fjellformasjoner enn revolusjon. Angrer jeg på at jeg solgte mine? Ja. Man selger ikke JBL. Man lagrer dem.
    Høres knall ut. Ikke at du angrer på å ha solgt dem, men beskrivelsen av hvordan de spiller.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tviler ikke et sekund på dine erfaringer Opeth. Men det er nå engang sånn at bassen i 4365 ( i mitt rom ) responderer positivt med et stivt power i ryggen. Uansett er nok 4365 en kommende klassiker.
    Ikke for å leke ekspert, men her bør vi kanskje skille mellom stivt power og høy effekt som i mange watt. Alt jeg kan si er at forsterkeren jeg har nå, en SET med 48 watt pr. kanal og så tung at man nesten driter i buksa når man skal flytte på den, låter latterlig mye bedre på mine Klipsch Cornwall enn Krell transen på 250 watt noen gang gjorde. :) Og da snakker jeg et helt annet fundament og trøkk i bassen i tillegg til smoothere og bedre mellomtone o.s.v. Med andre ord de tingene som betyr noe. Og en helt rå dynamisk spillestil. Og det tror jeg kommmer av rørenes karakter i tillegg til det jeg tipper er et velkonstruert og godt dimensjonert powersupply. Men hvis det ikke er nok til å vekke liv i JBL'er så er jeg kanskje bedre tjent med å holde meg til de presumptivt litt mer rufsete og lettstyrte Klipschene mine. :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ berserkr
    Min erfaring er at JBL låter utrolig bra med rør forsterkere. Skal ikke påberope meg som noen ekspert når det kommer til rør forsterkere akkurat men kjenner folk som har JBL med 10" og en med 12" JBL og relativt beskjedne rørforsterkere og det låter ekstremt bra.

    Har testet endel JBL med 12" på relativt beskjedne transistor forsterkere selv og morro faktoren blir beholdt opp til veldig høyt volum. Som du vet er jeg også stor fan av Klipsch men hos meg trakk JBL lengste strået hver gang.

    Men har enda til gode å teste Cornwall hjemme da. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Høres bra ut det Whiplash, har ærlig talt litt tro på at rør og JBL kan funke skikkelig bra. Bare ikke JBL blir så sofistikert og forfinet at det tipper litt over til kjedelig i forhold til Klipsch. :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Jbl blir aldri kjedelig. Samme som Klipsch, bare mer av alt.
    Stivt power betyr ikke nødvendigvis mange watt, men høyt dreiemoment.
    Tenk lastebil kontra sportsbil. Hvem drar hengeren med det tyngste lasset :)

    Min diy dac har powersupply på størrelse med en middels amp, og det høres.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ berserkr

    Til din musikksmak som jeg kjenner litt til tror jeg JBL er verdt å prøve. Men du bør nok teste JBL med 12" eller helst 15" vil jeg tro. Kjedelig ? nei :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jbl blir aldri kjedelig. Samme som Klipsch, bare mer av alt.
    Stivt power betyr ikke nødvendigvis mange watt, men høyt dreiemoment.
    Tenk lastebil kontra sportsbil. Hvem drar hengeren med det tyngste lasset :)

    Min diy dac har powersupply på størrelse med en middels amp, og det høres.
    Ja, var det ikke omtrent akkurat det jeg skrev over her for noen innlegg siden, da? ;D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    @ berserkr

    Til din musikksmak som jeg kjenner litt til tror jeg JBL er verdt å prøve. Men du bør nok teste JBL med 12" eller helst 15" vil jeg tro. Kjedelig ? nei :)
    Ja, var altså et par med 15" som ligger på finn nå som fenget interessen min litt. Vært nysgjerrig på store JBL'er en stund nå, men syns prisene er ganske heftige. Hvis det derimot skulle vise seg å være høyttalere som både er morsomme og som har noen av de klanglige og andre kvalitetene som kanskje mangler litt på Klipsch er det kanskje verdt investeringen allikevel? Men det må låte bra på lavt volum også, og kunne drives av 48 heftige rørwatt uten problemer hvis jeg skulle tatt steget opp. :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det er LE-10H som står i.
    De spiller en god del av mellomtonen. Greit å være klar over når du justerer på potmeterne :)

    Gratulerer med høyttalere. Spent på hvordan du synes de spiller.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det er LE-10H som står i.
    De spiller en god del av mellomtonen. Greit å være klar over når du justerer på potmeterne :)

    Gratulerer med høyttalere. Spent på hvordan du synes de spiller.
    Tusen takk.
    Skal være obs på det hvis jeg stiller.
    Først må de justeres rundt på gulvet.

    Nå er de bare vilkårlig plassert og lyttet kun på volum 4-5 av 99 på pre. Så ikke fått testet de enda sånn sett.
    Jeg fikk også lyttet litt hos selger, tilkoblet en EAR rørforsterker. Forøvrig en nydelig flott forsterker.

    Var, eller alltid innbilt meg at disse høyttalerne fra 70-80 tallet låt dempet som å ha et tykt ullteppe over høyttalerne, men såååå feil kan man ta, heldigvis. ;)

    Det lille jeg har hørt nå lover bra, svært bra.
    Spiller like åpent og ut klingende som moderne høyttalere.

    :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha teste disse høyttalerne (JBL L96) så spørs det om jeg ikke må slå igjennom.
    Egentlig altfor gode til å ha liggende ute salgsannonse.
    Fytti hvor bra de spiller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn