Nå sliter vel PS audio litt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.048
    Antall liker
    20.242
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Alt vris på her da! I batteri verden kalles 1 stk batteri for 1 stk celle, når mange celler kobles sammen i en enhet kalles det batteri. Definisjoner kan vris på, men i det vitenskapelig miljø her burde en vite forskjell på hva som kalles celle og batteri. Men alt kan diskuteres.
    Nope.... 1 stk. celle kalles et batteri, og mange celler sammen kalles et "Battery Pack" .
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Lurt inn i galskapen igjen😀
    Endte opp med å se gjennom videoene i tråden her.
    Eier ikke og har ikke testet PS Audio utstyr, men eier og bruker lignende Sinus reparatør fra annet merke.

    Basert på egne Positive erfaringer målt med ørene så vil jeg si:
    Amir fornekter seg heller ikke.
    Tydelig «A man with A mission» som nok ikke forstår/vil forstå poenget med utstyret.

    Amir har et par poenger inne, men vektleggingen hans ift til de forskjellige målingene er til tider hinsides utfafor.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.017
    Sted
    Kongsberg
    Lurt inn i galskapen igjen😀
    Endte opp med å se gjennom videoene i tråden her.
    Eier ikke og har ikke testet PS Audio utstyr, men eier og bruker lignende Sinus reparatør fra annet merke.

    Basert på egne Positive erfaringer målt med ørene så vil jeg si:
    Amir fornekter seg heller ikke.
    Tydelig «A man with A mission» som nok ikke forstår/vil forstå poenget med utstyret.

    Amir har et par poenger inne, men vektleggingen hans ift til de forskjellige målingene er til tider hinsides utfafor.
    Hvilke av Amirs målinger er det du mener er hinsides utafor?
    Jeg har ikke sett en eneste ting Amir sier som ikke er korrekt. Amir sier jo også at PS12 faktisk reduserer støy og senker utgangsimpedansen slik den skal.

    Det som er Amirs kjepphest er at ingen trenger slike produkter. Jeg synes også han er litt knallhard på dette området.
    Jeg har selv målt at støy fra nettet kan påvirke enkelte hi-fi komponenter, og da kan faktisk P12 ha noe for seg.

    Det som mangler i denne feiden er at Amir eller BS Audio viser hvordan P12 kan forbedre audiosignalet ut fra f.eks en DAC eller forsterker hvis strømnettet er skikkelig dårlig. Jeg synes den jobben ligger på BS Audio.


    BS Audio er jo de som driter seg ut i denne føljetongen.
    * De bruker jo ikke ordentlig måleutstyr! De bruker to multimeter for å måle strøm og spenning. Et scop med FFT muligheter som tydelig ville vist hva som foregår koster ikke mer enn 10000 kroner. (Jeg er dessuten rimelig sikker på at de har tilgang på slike ting der). Poenget er at de ikke vil vise hva som foregår.
    * De ignorerer fullstendig det store problemet med en dynamikkdrepende "High Current" utgang.
    * De forsøker heller å diskreditere Amir ved å ty til personangrep og at han har en "agenda" (ser dessverre ut som det virker også)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.048
    Antall liker
    20.242
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Denne burde vel sette både punktum og diverse utropsregn?
    Vis vedlegget 803452
    Hvis P12 likeretter, og lager ny sinus, hvorfor ser støyspektrumet "likt" ut?
    Da har du jo nermest selv svaret på spørgsmålet (y)
    Mit beste gæt er, at den IKKE likeretter og laver ny sinus.
    Noen som har bilder av "inside" P12??
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    At det kan forekomme støy på strømnettet er hevet over all tvil, men det store spørsmålet er hvor mange som faktisk har problemer på grunn av støy er en annen sak, og ikke minst når man opplever forskjeller, - er de egentlig reelle eller psykologisk? De langt aller fleste av oss bor heller ikke i nærhet til tyngre industriinstallasjoner med store elektriske maskiner og annet som er kjent for å kunne lage nettstøy. De virkelige store forbrukerne som feks smelteverk og den slags har egne tilførsler på høyspent, slik at dette i svært lite grad faktisk påvirker fordeling til boligområder, - men her finnes det nok unntak, om enn svært få i antall. I den grad det faktisk kan være forskjeller, - er de da egentlig til det bedre - eller er de bare annerledes? Svært ofte virker det som om alle evt forskjeller unisont forkynnes som til det bedre.. det gjelder forsåvidt svært mye av det osm serveres i "alternativ"-markedetr for audiofile produkter.

    At tilsynelatende uskyldige apprater også kan være kilde til støy er også et faktum. Et eksempel på dette er en bekjent av meg som i CD-ens barndom kjøpte en CD-spiller på en av Tromsøs mest kjente forretninger. Som student bodde han da på hybel, men CD-spilleren viste seg å lage så mye radiostøy i TV bånd-III, at husverten ikke kunne se på TV samtidig. ( dette var i bordantennens dager - før kabel-TV). Forretningen nektet selvsagt for at dette var mulig, men måtte til slutt gi seg, da dokumentasjon på problemet i form av spektrogrammer ble framlagt....Støyen kom i all hovedsak ut via nettledningen..
    Så hører det med til historien at det var jeg som gjorde målingene og laget dokumentasjonen....
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Av alle Amirs poenger merket jeg meg først og fremst vektleggingen av utgangsimpedans målt til ,054Ohm isteden for oppgitt ,008Ohm ( om husken er rett)

    I sammenhengen, kabling med i betrakting, ikke særlig relevant eller av betydning sett i forhold til hvilken Impedans det kan forventes fra hvilken som helst veggkontakt.

    En impedans på strømtilførselen på ,054Ohm er jo mildt sagt en veldig OK forbedring.

    Amirs vektlegging av stabil volt inn ser ut til å variere litt alt etter sammenhengen.
    Ikke at det betyr allverdens for meg, men feks EC indikerer (om husken er rett) et 1 til 2 forhold mellom volt og maks effekt. 10% red. I volt gir 20%red. Effekt.

    Men, PS har gjort en stor tabbe her sett i forhold til slike målinger.
    For slik testing som Amir utfører så kunne de spart seg for High Current utgangene.
    Vil tippe at kunder som har utstyr som trekker høy startstrøm er happy og fornøyd med å slippe å dimensjonere enda dyrere generator,
    men det er et kompromiss som muligens reduserer noe av fordelene med en slik regenerator.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.017
    Sted
    Kongsberg
    Av alle Amirs poenger merket jeg meg først og fremst vektleggingen av utgangsimpedans målt til ,054Ohm isteden for oppgitt ,008Ohm ( om husken er rett)

    I sammenhengen, kabling med i betrakting, ikke særlig relevant eller av betydning sett i forhold til hvilken Impedans det kan forventes fra hvilken som helst veggkontakt.

    En impedans på strømtilførselen på ,054Ohm er jo mildt sagt en veldig OK forbedring.
    Helt enig i at om det er 0,008 eller 0,054 spiller ingen rolle. Poenget til Amir i den siste videoen er den løgnaktige markedsføringen til BS Audio som hevder 0,008.
    Amir sier jo selv også at han vet at kontaktresistansen i selve kontakten er mer enn 0,008 Ohm og at dette er at tall man aldri kan oppnå. Spesielt siden man nødvendigvis også trenger en ledning som også har typisk 0,02 Ohm hvis den er en meter lang.

    Nei, jeg synes det mangler saklig kritikk av "denne" Amir. Det han gjør av målinger av apparater er det ikke mye å si på.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Batterier får dere diskutere et annet sted folkens!!! C-vitaminers effekt hørselen også
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Nei, jeg synes det mangler saklig kritikk av "denne" Amir. Det han gjør av målinger av apparater er det ikke mye å si på.
    Det man kan kritisere er at han konsekvent sier at alle apparater har intern spenningsregulerering. Det er riktig for kilder dac og forforsterker osv , men hvilke sluttforsterkere har regulert spenning på utgangstranaistorene? Alle skjema jeg ser har bare likeretter , kondensator og RC trinn , men ingen regulator på utgangstrinnet, selv om trinnene FØR/ foran har det.

    Accuphase A-35, inngangstrinnet regulert spenning, utgangstrinnet uregulert som "alle" andre sluttforsterkere .
    1648208729424.png
     
    Sist redigert:

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.017
    Sted
    Kongsberg
    Det man kan kritisere er at han konsekvent sier at alle apparater har intern spenningsregulerering. Det er riktig for kilder dac og forforsterker osv , men hvilke sluttforsterkere har regulert spenning på utgangstranaistorene? Alle skjema jeg ser har bare likeretter , kondensator og RC trinn , men ingen regulator på utgangstrinnet, selv om trinnene FØR/ foran har det.
    Ja. Enig.
    Derfor kan det nok hende at en en regenerator eller andre former for støydemping kan ha noe for seg på effektforsterkere som har liten tilbakekobling. Skulle hatt noe mer data på dette.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Ja. Enig.
    Derfor kan det nok hende at en en regenerator eller andre former for støydemping kan ha noe for seg på effektforsterkere som har liten tilbakekobling. Skulle hatt noe mer data på dette.
    Men erfaring tilsier vel at dette fungerer greit som det gjør?
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Men erfaring tilsier vel at dette fungerer greit som det gjør?
    Alle som fortsatt er i tvil.
    Ta blindtest og eventuelt legg ut video.
    10 ganger får du en annen person til å enten koble den inn eller ikke. Selvfølgelig i forskjellig rekkefølge.
    Har du 9 riktige så er det noe som skjer. Ta eventuelt testen flere ganger.
    Kan da ikke være så vanskelig og så klarer du og bevise noe som ingen andre har gjort.
    Gjør det i det minste for deg selv tenker jeg. Det går ann å ta feil her i livet ;)

    Ikke engang de tullingene i BS audio eller andre BS firmaer gjør noe sånt.
    Hvis BS audio fortsatt mener det skjer noe med lyden sett opp ett kamera og bevis folk hører forskjell!
    Tenk litt fornuftig er mitt råd. Jeg har blitt masse lurt selv.
     

    Classic46

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    1.815
    Antall liker
    285
    Problemet i dag er at vi har internet og youtube ;)
    Fortsatt mange troende men det minsker.

    Jeg har selv trodd på masse vås innenfor lyd. Skal ikke legge skjul på det.

    Når ingen gjennom historien har klart å legge frem bevis gjennom blindtester og sier imot, eller ikke godtar vitenskapen så blir ting vanskelig.
    Det er noen som tror de har ører som hører ting ingen andre gjør. Typiske, audiofile ører. Helt lattelig.
    Ingen av oss hører likt. Så akkurat som noen har en bedre smakssans, luktesans og noen ser bedre, både med og uten briller, så er ikke det mulig med hørselen?
    Akkurat som noen som har absolutt gehør, og andre er umusikalske ?
    Og at man er født med dårlig syn, så kan man bli født med alle slags hørsel «feil».
    Men dette gjelder selvsagt ikke folk som holder på med lyd og HiFi……😎
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Ingen av oss hører likt. Så akkurat som noen har en bedre smakssans, luktesans og noen ser bedre, både med og uten briller, så er ikke det mulig med hørselen?
    Akkurat som noen som har absolutt gehør, og andre er umusikalske ?
    Og at man er født med dårlig syn, så kan man bli født med alle slags hørsel «feil».
    Men dette gjelder selvsagt ikke folk som holder på med lyd og HiFi……😎
    Det er faktisk bevist at vi hører mye likere enn mange tror. Opp til en viss alder da ;)

    Man kan også bli trent til å bli en pro. lytter. Amir er faktisk det. De fleste Hi-Fi anmeldere og folk som jobber i Hi-Fi butikk er veldig sjendent det.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    677
    Antall liker
    756
    Det er faktisk bevist at vi hører mye likere enn mange tror. Opp til en viss alder da ;)

    Man kan også bli trent til å bli en pro. lytter. Amir er faktisk det. De fleste Hi-Fi anmeldere og folk som jobber i Hi-Fi butikk er veldig sjendent det.
    Du kommer med veldig mange rare påstander. Først starter du en tråd om ett produkt du ikke har hørt selv. Så kommer det at anmeldere og folk som jobber i hifi butikk er "utrente lyttere"? Hvor har du alt dette fra?
     

    HeadMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    432
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    Siden det er snakk om tester og blindtester i forbindelse med nett:
    Når 20Khz tilsvarer 0,05ms og 50Hz som er nettfrekvens 0g er 20ms.
    Er det i det heletatt noen systematiserte start tidspunkter for musikken i denne 20mS perioden?
    Alle apparat vil oppføre seg forskjellig ut fra "relativt start tidspunkt".
    Er det idetheletatt noen som helst seriøs lyttetest med tanke på når avspillingen starter i forhold til nettets 20mS periode?
    Kan man kalle noen som helst lyttetest seriøs?
    Hvorfor mangler denne signifikante variabel med når, ved hvilken vinkel, starter avspillingen av musikken
    Herved erklæres alle lyttetester ugyldige.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Et sånt krav ser jeg for meg kan bli noe utfordrende å oppfylle med analoge kilder....
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Du kommer med veldig mange rare påstander. Først starter du en tråd om ett produkt du ikke har hørt selv. Så kommer det at anmeldere og folk som jobber i hifi butikk er "utrente lyttere"? Hvor har du alt dette fra?
    Fordi de skal selge og da er det best de vet minst mulig og blir lært opp til kabler og annet vås er veldig viktig.
    Hadde en kompis som var på intervju hos Mala Audio. Første de spurte om var om hans forhold til kabler.
    Når han da svarte han aldri hadde hørt forskjell var egentlig intervjuet over.

    En trent lytter blir lært opp til å høre etter ting i lyder som de fleste ikke legger merke til eller skjønner hva er osv.

    Jeg har ikke hørt dette produktet. Er heller ikke av interesse av ganske åpenbare grunner. Jeg har hørt andre strømrensere osv. Til om med hatt det.
    Du er tydeligvis troende så ta en blindtest da. Nei, det gidder du ikke!
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    677
    Antall liker
    756
    Fordi de skal selge og da er det best de vet minst mulig og blir lært opp til kabler og annet vås er veldig viktig.
    Hadde en kompis som var på intervju hos Mala Audio. Første de spurte om var om hans forhold til kabler.
    Når han da svarte han aldri hadde hørt forskjell var egentlig intervjuet over.

    En trent lytter blir lært opp til å høre etter ting i lyder som de fleste ikke legger merke til eller skjønner hva er osv.

    Jeg har ikke hørt dette produktet. Er heller ikke av interesse av ganske åpenbare grunner. Jeg har hørt andre strømrensere osv. Til om med hatt det.
    Du er tydeligvis troende så ta en blindtest da. Nei, det gidder du ikke!
    Det er vanskelig å ta deg seriøst, for å se det forsiktig :).
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Hadde en kompis som var på intervju hos Mala Audio. Første de spurte om var om hans forhold til kabler.
    Når han da svarte han aldri hadde hørt forskjell var egentlig intervjuet over.
    Det er vel bare ett svar som funker i en sånn situasjon:
    "Jeg selger kabler som "hakka møkk""
    Salg betyr alt - og derfor er Elkjøp og Power best i bransjen
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    For maange år siden søkte jeg jobb ved et av landets største lydstudioer.... men der var svaret kort og konsist, - man ville ikke ha folk med utdanning...
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Musikere, studiofolk og såkalte produsenter har skjelden bakkekontakt...for å si det sånn. Like barn leker best osv ...
     

    HeadMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    432
    Antall liker
    75
    Sted
    På tur til Brødløst
    Torget vurderinger
    4
    Siden det er snakk om tester og blindtester i forbindelse med nett:
    Når 20Khz tilsvarer 0,05ms og 50Hz som er nettfrekvens 0g er 20ms.
    Er det i det heletatt noen systematiserte start tidspunkter for musikken i denne 20mS perioden?
    Alle apparat vil oppføre seg forskjellig ut fra "relativt start tidspunkt".
    Er det idetheletatt noen som helst seriøs lyttetest med tanke på når avspillingen starter i forhold til nettets 20mS periode?
    Kan man kalle noen som helst lyttetest seriøs?
    Hvorfor mangler denne signifikante variabel med når, ved hvilken vinkel, starter avspillingen av musikken
    Herved erklæres alle lyttetester ugyldige.

    Et sånt krav ser jeg for meg kan bli noe utfordrende å oppfylle med analoge kilder....
    Hvorfor skal det være så vanskelig?Ekte test er ekte est under samme betingelser. Det med nett og avspilling er ikke ukjente saker. det er hifi, diskuteres betydelig mindre marginer enn mitt spørsmåll om oppstart i forhod til nett.
    Jeg har ikke fått noe svar ??
    Er det bare sånn det er ? Helt tilfeldig og med forskjellige arbeidsforhold?
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Hvordan tenker du å starte en platespiller eksakt på en gitt fase av 50 Hz?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn