Nå sliter vel PS audio litt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    565
    Antall liker
    671
    per definisjon brukes vel audio utstyret til å spille av mer eller mindre justerte målinger lagret på et eller annet format.
    Om det er rene sinus test signaler eller musikk. så er det vel mulig å måle 100% av den delen.

    Det som vel pr definisjon ikke kan måles er det som skjer i prosesseringen mellom ørene på lytteren. Der er det mange faktorer som kan påvirke opplevelsen enten det er reelle ytelses forskjeller eller konfirmasjons bias.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.909
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Troen kan som kjent flytte bjerge, så da kan den vel også gjøre andre ting... tror i alle fall noen...( eller nokså mange innen haifai....) :cool:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Alle forsøk å etterrettelig testing av fenomenet er at vi aldri hører forskjell når det ikke er målbar forskjell, og at vi også måler mye som vi ikke klarer å høre i praksis.

    Kjenner du til noen andre tester som har gitt motsatt resultat?

    Påstander har i seg selv liten verdi så lenge de ikke underbygges med noe faglig.
    vel.. med tanke på hans bakgrunn osv så er det jo litt spesielt at han innrømmer at det finnes ting som ikke kan måles.. og hvor frustrerende det er for en ingeniør..?

    men som sagt så er jeg verken på den ene eller den andre siden av disse leirene.. Jeg lytter til musikk ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    vel.. med tanke på hans bakgrunn
    Som hva, hippie, smugler, småkriminell? Han er en typisk røver og sjarmør, de finnes det 20 av på dusinet. Ingeniør? Næh, han har vel jobbet som lydteknikker i yngre dager, men de har vi plenty av her inne også og ingen av dem har et fornuftig ord å komme med når det gjelder måling.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    565
    Antall liker
    671
    Som hva, hippie, smugler, småkriminell? Han er en typisk røver og sjarmør, de finnes det 20 av på dusinet. Ingeniør? Næh, han har vel jobbet som lydteknikker i yngre dager, men de har vi plenty av her inne også og ingen av dem har et fornuftig ord å komme med når det gjelder måling.
    Siden du tydeligvis sitter på fasit.

    Hva mener du er fornuftige ord når det gjelder måling?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.133
    Torget vurderinger
    0
    ...så er det jo litt spesielt at han innrømmer at det finnes ting som ikke kan måles.. og hvor frustrerende det er for en ingeniør..?
    Uansett ingeniør.....så er det ingen garanti for at hørselen funker bedre enn vanlig gjennomsnitt som eks. kona ved kjøkkenbenken ? :unsure:
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Det er flere produsenter som "inrømmer" slikt. Felles for dem alle er at de selger relativt kostbart utstyr ledsaget av høytsvevende historier. Hva har de å vinne på å pragmatisere den faglige siden av audio? Vel, noen satser den veien også, men det ser ikke nødvendigvis ut til å være noen stor fordel mtp salg.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.369
    Antall liker
    35.116
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er som predikantene, hvor dårligere deres preken er - jo mer høylytt ble de. Hvis de hadde absolutt ingen ting å komme med så banket de i prekestolen og påstod at de hadde fått et tegn fra oven.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    1.642
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg synes, Poul McGowan har nogle hyggelige YouTube videoer, jeg har set mange af. Han gør et godt indtryk og jeg kunne ønske, at andre producenter også ville dele ud af deres viden. Jeg synes at Poul McGowan er yderst sympatisk. Poul har sagt, at modificere på PS Audios produkter, vil de stadig lade garantien gælde, hvis det ikke påvirker fejlen. Hos andre producenter bortfalder garantien.
    Jeg har ikke lyttet til PS Audio strømrensere så der kan jeg ikke udtale mig der.
    Ham der Amir har kritiseret den PS Audio dac jeg har lånt af Drossel. En fantastisk dac der er bedre end min HQ Audio. Et fantastisk produkt. Jeg giver ikke en fis for hans målinger. Man er nødt til også at lytte.
    Lige meget hvad PS Audio kommer med, vil han kritisere det fordi han er af den gamle skole.
    PS Audio producere fremragende Transporter og Dac. Helt fantastisk lyd fra deres Transporter. Men Amir bruger nok ikke drev...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn