Nå sliter vel PS audio litt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Det som dessverre blir utnyttet er folks uvitenhet.
    Nå bestemmer selvfølgelig folk selv hva de vil bruke pengene sine på.
    Det som er trist er når folk bruker masse penger og oppnår relativt dårlig lyd i forhold til hva de burde.
    Dette har jeg erfart hjemme hos folk, på messer og tilsvarende.
    Paul i PS audio er faktisk flink til å gjenta noe som jeg er enig i og det er setup!
    Man må finne riktig plassering til høyttalerene. Bare det å flytte høyttalere noen cm gir som regel store utslag.
    Neste er romakustikk og kalibrering. Jeg er ikke glad i kalibrering over bassområdet men spes. dypbass bør kalibreres.
     
    Sist redigert:

    steefan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2021
    Innlegg
    338
    Antall liker
    589
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Musikk er ikke bare lyder. Det er også emosjoner, følelser, atmosfære, dynamikk.... Ikke alt kan måles, og ikke alt som måles bra låter bra.
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Tror egentlig ikke du har noen glede over å lytte til musikk. Din oppgave er å vise forakt for en bransje som de fleste voksne her inne har et avklart forhold til.
    Jeg har nok mer glede av musikk enn de fleste andre her inne virker det som.. For egen del så er jeg kvitt alle hifi nevroser, virker som det er det som skal til for å faktisk nyte musikken istedet for å høre etter feil og lyter i anlegget.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Musikk er ikke bare lyder. Det er også emosjoner, følelser, atmosfære, dynamikk.... Ikke alt kan måles, og ikke alt som måles bra låter bra.
    For å få frem musikk som vi elsker på best mulig måte bør den leveres på så riktig måte som mulig. Det kan fint måles. Kvaliteten på musikkinnspillinger er en annen sak. Stort sett er den ganske bra. Han man stereoanlegg, rom o.l som farger lyden vil mindre musikk høres bra ut. Det blir fort ubehagelig med forvregning og andre begrensninger.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Musikk er ikke bare lyder. Det er også emosjoner, følelser, atmosfære, dynamikk.... Ikke alt kan måles, og ikke alt som måles bra låter bra.
    Musikk er frekvens, som igjen gir lyd innenfor det hørbare området av frekvenser. Følelser og slikt tull er forskjellig fra individ til individ, og kan garantert måles det også ved å se på hjerneaktivitet og her kommer heller musikk smak viktigere inn i bildet enn hvordan anlegget faktisk høres ut.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har nok mer glede av musikk enn de fleste andre her inne virker det som.. For egen del så er jeg kvitt alle hifi nevroser, virker som det er det som skal til for å faktisk nyte musikken istedet for å høre etter feil og lyter i anlegget.
    +1
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har nok mer glede av musikk enn de fleste andre her inne virker det som.. For egen del så er jeg kvitt alle hifi nevroser, virker som det er det som skal til for å faktisk nyte musikken istedet for å høre etter feil og lyter i anlegget.
    Du innbiller at det er "feil og lyter" som opptar folk som er glad i musikk? "Følelser og slikt TULL", som du så elegant utrykker det, er hovedpoenget med å lytte til musikk. Du kan ta dine frekvenser å stikke et mørkt sted.. :ROFLMAO:
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    Lyd er i min verden veldig lite avansert, det er en frekvens med en styrke. 20Hz til 20KHz som måles i desibel. Lav frekvens mao. Her trengs det ikke all verdens med avansert måleutstyr heller. Lyd har heller ikke en veldig høy hastighet, fly bryter lydmuren stadig vekk og det er også noen biler som har klart det.
    Med dagens teknologi så klarer man å måle mange THz i lysets hastighet, uten veldig store problemer men utstyret koster gjerne litt mer..
    Jeg anbefaler videolinken nedenfor også til dagens 12 kaffe. Her får man en fin og nytting gjennomgang av hvorfor lyd ikke bare er frekvensrespons fra 20hz til 20 kHz. Videoen viser noen interessante lyd-eksempler. Kunchur er en regelmessig bidragsyter til anerkjente publikasjoner og er således en talsmann for vitenskapen. Har dette noe relasjon til strømfilter? Neppe, men går man i dybden - så kanskje.

    High End Audio and the Domain of Time | Hifisentralen
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Nå er det kommet ny video fra Amir angående PS audio sitt plateselskap.
    Har ikke sett den enda men regner med mer pepper til PS audio med alt det high res. tullet sitt.

     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Jeg anbefaler videolinken nedenfor også til dagens 12 kaffe. Her får man en fin og nytting gjennomgang av hvorfor lyd ikke bare er frekvensrespons fra 20hz til 20 kHz. Videoen viser noen interessante lyd-eksempler. Kunchur er en regelmessig bidragsyter til anerkjente publikasjoner og er således en talsmann for vitenskapen. Har dette noe relasjon til strømfilter? Neppe, men går man i dybden - så kanskje.

    High End Audio and the Domain of Time | Hifisentralen
    At man har to ører er jo ikke noe nytt? Er jo gjerne det som skaper "3D effekt" med tid innblandet så man enklere kan lokalisere hvor lyden kommer fra, litt det samme med at man har to øyne og får dybde i synet så man slipper å snuble over alt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    At man har to ører er jo ikke noe nytt? Er jo gjerne det som skaper "3D effekt" med tid innblandet så man enklere kan lokalisere hvor lyden kommer fra, litt det samme med at man har to øyne og får dybde i synet så man slipper å snuble over alt.
    Svaret ditt avslører at du ikke kjenner innholdet i videoen. Har ingenting med to ører å gjøre. Bruk 23 minutter på dette. Du kan klare det - og til og med lære noe nytt og nyttig.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Du innbiller at det er "feil og lyter" som opptar folk som er glad i musikk? "Følelser og slikt TULL", som du så elegant utrykker det, er hovedpoenget med å lytte til musikk. Du kan ta dine frekvenser å stikke et mørkt sted.. :ROFLMAO:
    Å snakke om følelser og alle sine hifi nevroser gjør at man liker musikk bedre?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Svaret ditt avslører at du ikke kjenner innholdet i videoen. Har ingenting med to ører å gjøre. Bruk 23 minutter på dette. Du kan klare det - og til og med lære noe nytt og nyttig.
    Bare skippet fort igjennom, var noe med hvordan øret fungerer og hvordan klipping av frekvenser fra instrumenter høres ut så jeg. Ikke noe jeg gidder å sitte å se eller høre på nå. Jeg setter meg heller i sofaen og hører på noe musikk, eller spiller trumpet eller gitar selv istedet. God helg! :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    Bare skippet fort igjennom, var noe med hvordan øret fungerer og hvordan klipping av frekvenser fra instrumenter høres ut så jeg. Ikke noe jeg gidder å sitte å se eller høre på nå. Jeg setter meg heller i sofaen og hører på noe musikk, eller spiller trumpet eller gitar selv istedet. God helg! :)
    Helt greit det. Men da burde du ikke slenge rundt med ting som: Lyd er i min verden veldig lite avansert, det er en frekvens med en styrke.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Lyd, som beskrevet som "vibrasjoner i luft" - mer korrekt som bølger i luft, - er i seg selv lite avansert, og er nokså enkelt målbart. Vår oppfattelse er dog høyst individuell, ettersom ingen hører helt likt. Det er sikkert mulig å måle reaksjonen på en kraftig dissonans, men hvordan den enkelte oppfatter det i form av mishag, er noe helt annet.
    Det er en grunn til at høyttalere blir målt i lyddødtrom - uten påvirkning av romrefleksjoner... hvordan de vil oppleves i forskjellige rom, og av forskjellige personer, er individuelt. Vi liker det vi liker, hver på vår måte, og hørselen vå er mer eller mindre ødelagt og forkvaklet.
    Elektronikken vi bruker er stort sett enkelt målbar....
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.966
    Antall liker
    7.017
    Sted
    Kongsberg
    PS Audio ingeniør: "Shit... If someone plugs in a really powerful amplifier into the P12 goes into protection on startup! We have to redisign the output stage so it can handle larger surge currents"
    Paul: "Will it cost more"?
    PS Audio ingeniør: "Yes Paul. Of course"
    Paul: "Find the cheapest possible solution, obscure the effect and lie about the output impedance"
    PS Audio ingeniør: "OK, I have a solution that cost 1$"
    Paul: "Excellent".

    De de gjorde var å installere en 3 ohms NTC på ene utgangen og kalte den for "High current output". (Noe som reduserer dynamikken slik Amir målte)
    1647084496341.png


    Så kikket de på databladet til MOS-FET'ene de bruker internt i regeneratoren og kikket på ON-resistance og fant at den er på 0,008 Ohm og brukte den i markedsføringen.

    Herlig...
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    PS Audio ingeniør: "Shit... If someone plugs in a really powerful amplifier into the P12 goes into protection on startup! We have to redisign the output stage so it can handle larger surge currents"
    Paul: "Will it cost more"?
    PS Audio ingeniør: "Yes Paul. Of course"
    Paul: "Find the cheapest possible solution, obscure the effect and lie about the output impedance"
    PS Audio ingeniør: "OK, I have a solution that cost 1$"
    Paul: "Excellent".

    De de gjorde var å installere en 3 ohms NTC på ene utgangen og kalte den for "High current output". (Noe som reduserer dynamikken slik Amir målte)
    Vis vedlegget 799768

    Så kikket de på databladet til MOS-FET'ene de bruker internt i regeneratoren og kikket på ON-resistance og fant at den er på 0,008 Ohm og brukte den i markedsføringen.

    Herlig...
    Kunne ikke vært forklart bedre! Takk
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Pr definisjon er lyd et VEKSLENDE OVER- OG UNDERTRYKK I LUFT. En tone på et instrument består av et uendelig antall SINUSTONER. TRANSIENTEN er den FØRSTE, KRAFTIGSTE delen av tonen. Den definerer instrumentet. Enkelt sagt, er den ANSLAGET på et piano, for eksempel. DYNAMIKKEN er AVSTANDEN MELLOM STERKT OG SVAKT, MYKT OG HARDT. Den defineres av blant annet instrumentet, musikeren og omgivelsene.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375
    ^ Ja, som Kunchur sier i videoen jeg linket til: Timingen av transienter, stigetiden og timing til harmoniske er viktigere enn å få frekvensen riktig. Dette viser han med "confusion matrix" eksperimentet hvor man klippet (i tid) bort små biter av begynnelsen og slutten av et instrument. Da kjenner musikerne selv ikke igjen sitt eget instrument selv om frekvensspektret ikke er veldig mye endret. Ca 8 min ut i video.

    Klippingen må ikke forveksles med klipping i en forsterker.

    kunchur.jpg
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    ^ Ja, som Kunchur sier i videoen jeg linket til: Timingen av transienter, stigetiden og timing til harmoniske er viktigere enn å få frekvensen riktig. Dette viser han med "confusion matrix" eksperimentet hvor man klippet (i tid) bort små biter av begynnelsen og slutten av et instrument. Da kjenner musikerne selv ikke igjen sitt eget instrument selv om frekvensspektret ikke er veldig mye endret. Ca 8 min ut i video.

    Klippingen må ikke forveksles med klipping i en forsterker.

    Vis vedlegget 799798
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Jeg anbefaler videolinken nedenfor også til dagens 12 kaffe. Her får man en fin og nytting gjennomgang av hvorfor lyd ikke bare er frekvensrespons fra 20hz til 20 kHz. Videoen viser noen interessante lyd-eksempler. Kunchur er en regelmessig bidragsyter til anerkjente publikasjoner og er således en talsmann for vitenskapen. Har dette noe relasjon til strømfilter? Neppe, men går man i dybden - så kanskje.

    High End Audio and the Domain of Time | Hifisentralen
    Jeg legger ved svar fra på denne videoen fra en som heter Steve.

    This is a classic case of "pressure to publish" academic papers from Uni's. Anything will do, so long as it makes the Uni look good and grabs attention - they actually keep score of published papers!. In other words it's about money in the end.

    The first part of the show explains that a) some instruments sound different to others and b) if you mess with recorded waveforms, they may also sound different. Big surprise!

    Then the time delay bit. Yes, many of us did loads of work at Uni studying the time domain versus frequency (and inherently phase) domains. It underpins tons of engineering, yet is not rocket science, so to speak! The time delay tests didn't show anything unexpected to me, and if you listen to tones played through multiple speakers at tiny displacements from each other it alters how you hear those tones. Hmm, I do this all the time instead of dancing to some loud dub. Also, when I pluck my guitar's strings, I haven't yet found a way to delay one or more frequency components in order to prove something about the importance of specific tone delays, but I'm sure there is a pedal I can buy that does this.

    Another 'surprising thing' being that real, live instruments don't sound the same when recorded. This is what I expect, but the issue is really to create an pleasurable impression of reality. And in my case, 99% of what I listen to comes from electronically amplified kit, and recording that does to me, often sound very much like it does live. I concede that if I played a cello in my front room it would sound better than a recording, but that would apply no matter what you spent on kit. I watch films and enjoy them. Some films are nice in 4K, but when I'm watching a film, I don't sit there and say "Y'know what? the actual outside world looks more accurately rendered than this film does!" - that would lead to divorce.

    Then we have a load of interesting stuff about ears, nerves and brains. In my case, all of these items are used for listening, whether the sound comes from live instruments, or recordings - it's not clear clear to me what was being explained here to support expensive kit.

    The thing about hearing high frequencies and whether it's relevant in "spec wars" for HiFi kit was old news.

    I could dissect further, but I'm happy with my £3K system, as opposed to a £30K or £300K system, but if blind testing means an individual can always accurately identify that they get more listening pleasure with expensive kit, go right ahead and buy it! It's nevertheless interesting to try to quantify why this works.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.676
    Antall liker
    3.375

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Dette er publisert i anerkjente vitenskaplige journaler med vitenskapelige metoder. Da kan også disse hobbygeniene gå inn der og delta i diskursen rundt dette. Du kan jo for eksempel lede dem hit dersom de vil diskutere de de kaller audio woo: AES Journal Forum » Cable Pathways Between Audio Components Can Affect Perceived Sound Quality

    Påstand om "pressure to publish" blir bare ett spedt forsøk på hersketeknikk.
    Han avslutter videoen med noen kabler og hvorfor de kan ha invirkning på lyden.
    Rart det ikke finnes en blindtest hvor noen beviser de hører en forskjell?
    Hvis noen klarer å bevise det, kan man forvente mye anerkjennelse.
    Alt som blir testet eller forsket på finnes det journaler på. Det beviser nødvendigvis ingen ting!
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Strømkabler og blindtest.. ikke noe problem å ta det hos meg. Siden jeg gav bort min Electrocompaniet kabel i forbannelse da jeg etter mange år oppdaget hva den gjorde er en ny på vei på lån fra en kompis.
    Har også tatt vare på en haug med kompakt lysrør for eventuell senere demo for interesserte.
    Mindre utgangseffekt ved å bytte matepunkt er heller ikke noe problem. Trenger bare en normal preamp med ringkjerne da min har fått R core. Det er ikke mer mystisk enn hva en del erfarer når de til tider kan/må skru volum potmeter opp. Sånn sett er nok monoblokkene amir testet på regeneratoren sikkert rimelig feilkonstuert 😛?

    Men litt mimring en lørdag etter en dag på skogen er bra. Begge deler anbefales.
    Litt sunnere enn å sitte foran PC'n hele dagen 🙂

    IMG_20220312_160855.jpg
    IMG_20220312_160849.jpg
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.363
    Antall liker
    3.277
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Pr definisjon er lyd et VEKSLENDE OVER- OG UNDERTRYKK I LUFT. En tone på et instrument består av et uendelig antall SINUSTONER. TRANSIENTEN er den FØRSTE, KRAFTIGSTE delen av tonen. Den definerer instrumentet. Enkelt sagt, er den ANSLAGET på et piano, for eksempel. DYNAMIKKEN er AVSTANDEN MELLOM STERKT OG SVAKT, MYKT OG HARDT. Den defineres av blant annet instrumentet, musikeren og omgivelsene.
    ...og det ser virkelig ut som Caps Lock har fått et SNEV av hikke... ;)
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Dette er publisert i anerkjente vitenskaplige journaler med vitenskapelige metoder. Da kan også disse hobbygeniene gå inn der og delta i diskursen rundt dette. Du kan jo for eksempel lede dem hit dersom de vil diskutere de de kaller audio woo: AES Journal Forum » Cable Pathways Between Audio Components Can Affect Perceived Sound Quality

    Påstand om "pressure to publish" blir bare ett spedt forsøk på hersketeknikk.
    Noen som har tilgang til publikasjonene hans og kan poste dem her? Jeg kunne virkelig tenkt meg å lese dem, for det virker faktisk som han har lite begrep om akustikk. Han titulerer seg som professor, men er det noen som vet innen hvilket felt? Det er åpenbart ikke akustikk eller elektroakustikk i allefall.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Syncro: Uten transienten, grunntonen, decay, harmoniske og, overtoner forsvinner instrumentet, og dermed musikken.

    Der tar du feil, Hedde: Enkeltfrekvenser er i råform sinustoner, men det en renser skal gjøre, er å ta ut forstyrrende mellomfrekvenser, støy, EMI, overspenning fra nettet. Og derigjennom gi mer plass til de signalene som UTGJØR musikk..as per beskrivelse her oppe.

    Jeg gidder snart ikke å forklare det mer, men jeg bruker store bokstaver ISTEDET FOR ANNEN FORMATERING..
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Kablers mulige påvirkning i analoge systemer er så til de grader grundig beskrevet i Asbjørns tråd for lenge siden.. at det fortsatt er mange gullører som nekter å forstå hva som faktisk beskrives, får stå for deres regning.

    Musikkinstrumenter er karakterisert og identifisert primært ved tonens overtoneinnhold, ikke ved instrumentets attack eller decaykarakter. Hvordan en strømrenser som arbeider på nettespenningen og skal fjerne støy på denne, skal påvirke klangkarakteren på instrumentene, gitt at strømforsyninga som driver elektronikken gjør det den skal, - ligger utenfor min fatteevne. Men for all del - jeg er bare en gammel ingeniør med en god del konstruksjonserfaring, ikke glansbildeleser.....
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Pr definisjon er lyd et VEKSLENDE OVER- OG UNDERTRYKK I LUFT. En tone på et instrument består av et uendelig antall SINUSTONER. TRANSIENTEN er den FØRSTE, KRAFTIGSTE delen av tonen. Den definerer instrumentet. Enkelt sagt, er den ANSLAGET på et piano, for eksempel. DYNAMIKKEN er AVSTANDEN MELLOM STERKT OG SVAKT, MYKT OG HARDT. Den defineres av blant annet instrumentet, musikeren og omgivelsene.
    Aurora forklarte det bedre.
    Lyd er ikke mange MANGE dimensjoner, det kommer ikke fra et alternativt univers heller som mange virker til å tro..
    Lydbølger oppfører seg som andre bølger, forskjellen er lengden på bølgen og hvordan den bøyer av for jordkloden (og/eller reflekterer i atmosfæren). Lydbølger er ikke så veldig avanserte å forholde seg til sånn sett. Lydbølgene kan regnes om til frekvens de også.

    Litt grunnleggende info:
     
    Sist redigert:

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Noen som har tilgang til publikasjonene hans og kan poste dem her? Jeg kunne virkelig tenkt meg å lese dem, for det virker faktisk som han har lite begrep om akustikk. Han titulerer seg som professor, men er det noen som vet innen hvilket felt? Det er åpenbart ikke akustikk eller elektroakustikk i allefall.
    Jeg tar tilbake den påstanden. Ser ut som fagfeltet hans er fysikk. Jeg har bare skummet de artiklene, og de er betydelig mer velfunderte enn youtube-videoen ga inntrykk av. Det virker som han har brukt blindtesteing i den artikkelen om kabler, så det er meget mulig dette holder vann. Jeg skal lese grundigere når jeg får tid, men foreløpig ser det med mitt lekmannssyn ut som han prøver å "vitenskapsvaske" high end audio (HEA). Påstandene hans rundt HEA virker fortsatt kun fundert i personlig overbevisning.

    Edit: For å presisere: Han har sannsynlig vis god forståelse for fagfeltet, men det ser ut som forskningen og resultatene hans er styrt av personlig bias om HEAs fortreffelighet, som gjør meg skeptisk til om han har tatt forbehold om alle feilkilder. Det bør i så fall andre ha gjort om dette er peer reviewed, men skal komme tilbake med en kommentar når jeg har fått tid til å lese grundigere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn