Nå sliter vel PS audio litt?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Syncrolux

    Gjest
    Er det noen som har sett en liste over hva slags utstyr han har i anlegget sitt?

    For min egen del har jeg bare "billigræl", som til og med er slaktet av Amir.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Det virker jo litt underlig og unødvendig med så dyrt utstyr all den tid det Kina-mikket han ofte holder på med måler så utrolig bra. :sneaky:
    Høyttalere som skal levere med peaks over 100db er ofte dyrt.
    Det er også ett møbel. Spes. hvis du skal ha de i en stue.
    Den Mark Levinson forsterkeren han har hadde han nok ikke kjøp nå
    men den leverer varene.
    Det er ikke noe feil i å kjøpe dyrt utstyr som faktisk gir god lyd.
    Det gir også eierglede.
     
    Sist redigert:

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Er det noen som har sett en liste over hva slags utstyr han har i anlegget sitt?

    For min egen del har jeg bare "billigræl", som til og med er slaktet av Amir.
    Vi lever i en fantastisk tid!
    Det har aldri vært billigere å få god lyd.
    Eldre komponenter som ikke måler fantastisk kan også gi god lyd.
    Hør på musikk og kos deg med det du har :)

    Skal man spille veldig høyt blir ting dyrt og komplisert.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Aurora: Du vrir og vender? Jeg sa EFFEKTEN av den samme renseren varierer etter forholdene i og rundt systemet og dets plassering. Da varierer råstrømmen også. Derfor kan en renser som funker hos deg være helt feil her. Er vel greit å lese noe før det kommenteres? Hva tror du?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå er det vel også slik at en god del eldre komponenter både lyder og måler minst like godt som mye av det som serveres i dag til 6-sifrede priser, og en god del av det nye måler faktisk dårligere enn mange av klassikerne....
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det vel også slik at en god del eldre komponenter både lyder og måler minst like godt som mye av det som serveres i dag til 6-sifrede priser, og en god del av det nye måler faktisk dårligere enn mange av klassikerne....
    En heldig situasjon for mange av oss dette, regner med det er flere enn meg som handler på gjenbrukstorget.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Aurora: Du vrir og vender? Jeg sa EFFEKTEN av den samme renseren varierer etter forholdene i og rundt systemet og dets plassering. Da varierer råstrømmen også. Derfor kan en renser som funker hos deg være helt feil her. Er vel greit å lese noe før det kommenteres? Hva tror du?
    Hvorfor er det forskjell, eller at det varierer som du sier? En renser/regenerator skal jo gjerne gjenskape en fin sinus, og da blir jo råstrømmen ganske uavhengig av dette.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Aurora: Du vrir og vender? Jeg sa EFFEKTEN av den samme renseren varierer etter forholdene i og rundt systemet og dets plassering. Da varierer råstrømmen også. Derfor kan en renser som funker hos deg være helt feil her. Er vel greit å lese noe før det kommenteres? Hva tror du?
    Er ikke poenget med strømrensere at de skal levere en perfekt sinus helt uavhengig av hva de får inn?
     

    Prospect

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2013
    Innlegg
    135
    Antall liker
    74
    Sted
    Ute i det friere landskap (heldigvis)
    Så man trenger mao ren strøm for at strømrenserne skal fungere??
    Jeg trakk andre konklusjoner.
    Slik jeg har forstått det så trenger regeneratorene strøm for å virke.
    Men har du god strøm i utgangspunktet så har du ingen bruk for regenerator.

    If it aint broken, dont fix it

    På det mest vesentlige punktet, nemlig testing av produktets effekt og forbedring av dårlige strømforhold,
    så kan en vel si at Amir sin test svikter.

    Han tester fiksing av et problem han ikke har.
    Han måler en effektreduksjon i et område jeg aldri utfordrer.
    Forøvrig så spiller mine MI monos fort ett minutt på kondisene etter å ha slått de av om de står på lav bias.

    Det å konkludere rett er en kunst.
    Det å vite hva en faktisk ønsker og er på jakt etter er en kanskje enda større kunst.

    Det blir til å snuble litt rundt på nett for å finne relevant info.
    Prøver å «lese» de fleste tema fra flere sider, og setter stor pris på forskjellige vinklinger
    og saklige argumenter, men alminnelig høflighet er jo et pluss da.

    Ellers så er strømrensen her for å bli.

    Må forresten takke alle negative sjeler som har gjort det mulig å handle inn slikt utstyr rimelig brukt👍
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Dette er jo et typisk eksempel på hvordan alternativ-bransjen fungerer : finn opp et problem, og tilby en løsning...
    Vi som har deltatt på flere produktpresentasjoner i Tigerstaden, med fagfolk fra produsenten av "støyrensere", sitter undrende tilbake og er ikke i tvil om at "eksperten" må ha svært redusert hørsel.......eller tro at publikum er rimelig lettlurte.....men vi tar det som en av mange erfaringer innen Hai-Fai ;)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    PS Audio er på langt nær værst i klassen synes nå jeg. De har definitivt noen dyktige ingeniører og lager helt klart gode ting også. En morsom ting er at PS Audio har spurt Erin Hardison om han ville måle de nye FR30 høyttalerne på sin Klippel scanner. Hardison var nødt til å avslå da høyttalerne er for store for han, men de skal nå i stedet testes hos NWAA Labs. Dette er gode greier og en type uavhengig måling som kanskje ikke ville skjedd uten ASR og den påvirkningskraft de faktisk har i markedet. Kudos også til PS Audio for å sende PR30 til en uavhengig tester, viser at de har tro på produktet.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    PS Audio er på langt nær værst i klassen synes nå jeg. De har definitivt noen dyktige ingeniører og lager helt klart gode ting også. En morsom ting er at PS Audio har spurt Erin Hardison om han ville måle de nye FR30 høyttalerne på sin Klippel scanner. Hardison var nødt til å avslå da høyttalerne er for store for han, men de skal nå i stedet testes hos NWAA Labs. Dette er gode greier og en type uavhengig måling som kanskje ikke ville skjedd uten ASR og den påvirkningskraft de faktisk har i markedet. Kudos også til PS Audio for å sende PR30 til en uavhengig tester, viser at de har tro på produktet.
    Helt klart spennende høyttalere.
    Paul har greie på mye og synd han ikke holder seg unna en del fjås som til syvende å sist vil bli brukt mot han.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg havde en ven, der desværre er død. Men han var meget glad for PS Audio. Han havde den lille PS. Audio strømrenser. Efter han havde set mit og hvor meget jeg har gjort ud af, at trække kraftige installationskabler til hvert apparat, fik han lyst til at gå videre. Han valgte så, at skifte til den store PS Audio, og han syntes at det gav meget i forbedring. Desværre nåede jeg ikke at lytte til den hos ham. Han ville også have trukket et kraftigt installationskabel ti PS Audio.

    Man må selv hjemme afprøve en strømrenser, hvad den har af betydning hos en.

    En strømrenser blokkere for støj. Udefra og indefra. Lige som et filter.

    Giver ens anlæg meget støj fra sig, så bliver støjen i anlægget, og kan ikke slippe væk, grundet blokeringen. Hvis man som jeg inspireret af en svensker og af Ymir, bruger meget kraftige installationskabler i egen gruppe med 6G, (5 x 6 kvadrat), brugt som 2 x 6 kvadrat pr leder til fase og nul, og kun... 1 x 6 kvadrat til jord, kan støjen forsvinde ud forbi vægtavlen og ud i vejen og tilbage til værket.

    Hvis man har meget lidt støj i sit musikanlæg, så kunne jeg tænke mig, at det ville være en fordel med regenereret strøm.



    20191123_165725[1].jpg

    Min ekstra vægtavle.
     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Er det noen som har sett en liste over hva slags utstyr han har i anlegget sitt?
    For min egen del har jeg bare "billigræl", som til og med er slaktet av Amir.
    Her er en video som treffer spikeren din på hodet (y)

     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.101
    Antall liker
    17.030
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er milevis unna å kunne kjøpe meg en strømrenser, men er det helt utenkelig at noen kan ha effekt av en slik? Enten at produktene noen har er sårbar for støy, eller at de har mye dritt i huset sitt som generere støy? Jeg har i mitt enkle sinn tenkt at PS audio produktet kanskj nettopp trenger en strømrenser, og at det egentlig sier mest om PS audio.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Har noen dobbeltsjekket målingene til Amir? I alle fall tatt noen stikkprøver? Er metodene hans «godkjente»? Jeg synes «oppdraget» hans er bra, men han er tross alt en ensom rytter og så vidt meg bekjent et menneske med alle dets mangler. At han blir betraktet som en slags messiasskikkelse, og at alt han sier og gjør, er den absolutte sannhet, det blir for dumt.
    Målinger siger yderst Lite angående den endelige lyd. Hvis man tror det så har man ikke tilstrækkeligt erfaring. Så jeg er ikke helt uenig angående Amir's evner på det område. Nul mistro fra min side angående hans tekniske evner.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    896
    Antall liker
    579
    Det fremgår ikke noe sted i denne tråden at du har forsøkt ett slikt produkt selv. Da må jeg undres over at du kaller produktene "denne dritten" og baserer ditt innlegg på noe som denne Amir har testet. En person viden kjent for å måle alt og trekker sine konklusjoner ut ifra dem. En tilnærming jeg personlig finner helt søkt.

    Bruk av slike produkter er system-avhengige og jeg vil anta at lokale strømforhold også har en innvirkning på om disse produktene har en positiv effekt. Det du gjør her er å hisse opp til en debatt og nærmest latterliggjør både PS Audio samt dem som bruker dette i egne systemer.

    Nå må du gjerne heie på Amir og hans disiplers tilnærming til hifi, det er en fri verden (hos oss i det minste....). Men har man ingen erfaring med de produkter og produsenten man velger å henge ut her bør man avstå.
    Du SER klare tekniske bevis gjennom målinger, men har altså ikke forsøkt disse produktene selv. I rest my case :).

    JP
    Mener du dermed at man bare skal lytte?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Jepp, så lenge det lages av slaver i riket til Putins fjellstøe venn.
    Alt som lages i Kina er ikke resultat av slavearbeid og alt som er billig lages ikke i Kina, men for all del, sort/hvitt tankegang er gøy det.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Alt som lages i Kina er ikke resultat av slavearbeid og alt som er billig lages ikke i Kina, men for all del, sort/hvitt tankegang er gøy det.
    Det meste high end laves i Kina på bestilling af vestlige virksomheder.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Og så kan de gange prisen med 15-30 gange når det kommer til Vesten.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.123
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Mener at målinger ikke fortæller mye om den endelige lyd. Amir kan man ikke bruge til mye i den sammenhæng.
    Er det fordi det ikke er mulig å måle lyd, eller tolke målingene korrekt, eller fordi vi ikke klarer å måle de riktige ting?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Er det fordi det ikke er mulig å måle lyd, eller er det fordi vi ikke klarer å måle de riktige ting?
    Jeg forestiller mig at vi ikke måler det mest væsentlige. Desuden at vi ikke aner hvad der er vigtigst. Det er min erfaring efter næsten 40 års erfaring og virkeligt meget udstyr.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forestiller mig at vi ikke måler det mest væsentlige. Desuden at vi ikke aner hvad der er vigtigst. Det er min erfaring efter næsten 40 års erfaring og virkeligt meget udstyr.
    Lyd er i min verden veldig lite avansert, det er en frekvens med en styrke. 20Hz til 20KHz som måles i desibel. Lav frekvens mao. Her trengs det ikke all verdens med avansert måleutstyr heller. Lyd har heller ikke en veldig høy hastighet, fly bryter lydmuren stadig vekk og det er også noen biler som har klart det.
    Med dagens teknologi så klarer man å måle mange THz i lysets hastighet, uten veldig store problemer men utstyret koster gjerne litt mer..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lyd er i min verden veldig lite avansert, det er en frekvens med en styrke. 20Hz til 20KHz som måles i desibel. Lav frekvens mao. Her trengs det ikke all verdens med avansert måleutstyr heller. Lyd har heller ikke en veldig høy hastighet, fly bryter lydmuren stadig vekk og det er også noen biler som har klart det.
    Med dagens teknologi så klarer man å måle mange THz i lysets hastighet, uten veldig store problemer men utstyret koster gjerne litt mer..
    Tror du all lyd kan måles? Om så er kan vi måle mennesklig persepsjon, da det kanskje betyr mest?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har ps audio kommet med sine egne målinger? Regner med de har utstyr de også. Eller kaster de bare ut svada som vanlig?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Tror du all lyd kan måles? Om så er kan vi måle mennesklig persepsjon, da det kanskje betyr mest?
    Lyd er vibrasjoner i luften, hvorfor skal man ikke klare å måle det? Menneskelig persepsjon, hvorfor er det så viktig da? Tenker du på alle lydene som hjernen fyller inn eller at man har to ører og er nærmest døvhørt på det andre?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Lyd er i min verden veldig lite avansert, det er en frekvens med en styrke. 20Hz til 20KHz som måles i desibel...
    Det avanserte elementet er først når et hode skal prosessere lyden fra 2 kilder samtidig - Left + Right
    Klarer noen å måle det korrekt? slik at hodets subjektive inntrykk kan forklares?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lyd er vibrasjoner i luften, hvorfor skal man ikke klare å måle det? Menneskelig persepsjon, hvorfor er det så viktig da? Tenker du på alle lydene som hjernen fyller inn eller at man har to ører og er nærmest døvhørt på det andre?
    Tror egentlig ikke du har noen glede over å lytte til musikk. Din oppgave er å vise forakt for en bransje som de fleste voksne her inne har et avklart forhold til.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Tror egentlig ikke du har noen glede over å lytte til musikk. Din oppgave er å vise forakt for en bransje som de fleste voksne her inne har et avklart forhold til.
    (ikke til meg, men jeg svarer for meg selv) Tja, avklart forhold? I min verden så befinner det seg så mange ljughalser og lurendreiere i bransjen at sunt folkevett og vitenskap ikke har noen betydning.
    At folk liker det de hører er en ting, men å geniforklare produkter som i beste fall gjør ingenting er utenfor min aksepteringsgrense (om det finnes et slikt ord :) )
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    (ikke til meg, men jeg svarer for meg selv) Tja, avklart forhold? I min verden så befinner det seg så mange ljughalser og lurendreiere i bransjen at sunt folkevett og vitenskap ikke har noen betydning.
    At folk liker det de hører er en ting, men å geniforklare produkter som i beste fall gjør ingenting er utenfor min aksepteringsgrense (om det finnes et slikt ord :) )
    Ikke nødvendigvis uenig. I min verden er det enkelt.. Konsumenter får den bransjen de fortjener.. Og vice versa.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn