Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hej, har aldrig hørt Musical Innovation produkter, hvordan vil i beskrive lyden i deres klasse A forstærkere ? Er den meget Skandinavisk ? (Lys) eller mørkere ? Hvordan er lyden i forhold til Bladelius produkter ? Eller andre klasse A forstærkere, vil MI passe godt til engelske højtalere ? (BBC 5/9)
    Er det nogen som bruger deres klasse A MI effekt forstærker med rør pre, ( Supratek og lignende ) ?
    Takk.
    Har hatt Bladelius Ymer Mk 2 og byttet til MI18B.
    18B er a/b forsterker. Og koster ny halvparten av Ymer. På mine Focal Alto Utopia så spiller MI mye fyldigere i bassen . Og minst like detaljert i hele hørbare området. Klangen ellers er ganske lik. Ymer spilte noe større og mer kontrollert når man spilte veldig høyt.
    Men litt urettferdig å sammenligne denne med MI18B. Helhetsmessig så føler jeg at MI18B låter bedre.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar, er det forskel på lyden MI A/B og kl A forstærkere ?
    De skal visstnok ha en bedre mellomtone . Mye pga transistorene står på hele tiden.
    Min mening om dette,hvis det intresserer noen er:

    KlA forsterkerne har strammere og mer output i bunnen, og bedre oppløsning oppover.
    I tillegg er de mer dynamiske.😄
    Mere uanstrengt og større lydbilde.
    Ikke glem at MI’s trumfkort er preampen MI-23.5🙄
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Takk for svar, er det forskel på lyden MI A/B og kl A forstærkere ?
    De skal visstnok ha en bedre mellomtone . Mye pga transistorene står på hele tiden.
    Min mening om dette,hvis det intresserer noen er:

    KlA forsterkerne har strammere og mer output i bunnen, og bedre oppløsning oppover.
    I tillegg er de mer dynamiske.[emoji1]
    Mere uanstrengt og større lydbilde.
    Ikke glem at MI’s trumfkort er preampen MI-23.5[emoji849]
    Da får jeg akkurat det jeg ønsker mer av[emoji16]
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Noen som har klart å få tak i Roar i det siste? Han skrev for noen dager siden at han skulle ringe på torsdag. Siden han ikke ringte i går så prøvde jeg å ringe han. Har prøvd noen ganger i dag også. Han svarer ikke. Veldig ulikt Roar dette.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    7.513
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Noen som har klart å få tak i Roar i det siste? Han skrev for noen dager siden at han skulle ringe på torsdag. Siden han ikke ringte i går så prøvde jeg å ringe han. Har prøvd noen ganger i dag også. Han svarer ikke. Veldig ulikt Roar dette.


    Han har ikke svart meg på mange uker, hverken på sms eller når jeg ringer..... og sånn har han da holdt på i maaaaange år, ikke noe nytt eller ulikt Roar dette.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Håper RM holder seg i skinnet nå! Gått bra en periode nå og det må det fortsette med! Jeg har ikke lenger Ml men det er ikke pga RM med økonomi og prioritering.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Var hos Roar i dag, og han var ganske sliten. Jeg vet jo ikke hva slags avtaler dere har med han, men som "amason" sa, så har han stått på en stund nå. Selvfølgelig frustrerende å gå rundt og vente på heroinen av noe utstyr han lager, men da er dere i hvert fall litt oppdatert. Fortsatt god kveld til MI, Liverpool eller Tottenham-supportere..
     

    laer

    Medlem
    Ble medlem
    16.12.2018
    Innlegg
    13
    Antall liker
    2
    Hei, er det noen som har noe info om MI18? Det ligger en sånn til salgs nå, men har ikke peiling på hva slags sak det er eller hva den er verdt?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei, er det noen som har noe info om MI18? Det ligger en sånn til salgs nå, men har ikke peiling på hva slags sak det er eller hva den er verdt?
    Det er vel ihvertfall den enkleste utgaven om det er den med halv dybde?
    De andre finnes i svært mange utgaver av det jeg har sett.
    Sikkert noen her som sitter med svar på det du egentlig lurte på.
    Har selv en balansert utgave med 4 trafoer på 500VA . 8 Rifa lytter på 47.000fu stk. 16 stk Sanken transistorer.
    Spiller meget godt. Mener å ha hørt at denne skulle ha en veiledende pris på 45k.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.569
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hei, er det noen som har noe info om MI18? Det ligger en sånn til salgs nå, men har ikke peiling på hva slags sak det er eller hva den er verdt?
    Det er vel ihvertfall den enkleste utgaven om det er den med halv dybde?
    De andre finnes i svært mange utgaver av det jeg har sett.
    Sikkert noen her som sitter med svar på det du egentlig lurte på.
    Har selv en balansert utgave med 4 trafoer på 500VA . 8 Rifa lytter på 47.000fu stk. 16 stk Sanken transistorer.
    Spiller meget godt. Mener å ha hørt at denne skulle ha en veiledende pris på 45k.
    Oppgitt til 60wpch, uten å bli varm... Det skulle vel tilsi klasse AB, som igjen kaaanskje antyder at man ikke bør ha altfor tungdrevne høyttalere...eller?
    I beste mening. Kan for alt jeg vet være en kanongod sak til riktige høyttalere!

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: FSF

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Mistenker det er min MI det er snakk om :) Det er kl AB, ja, med en 500VA trafo. Er nok derfor ingen traktor av en forsterker, men du verden som den låter. Dønn stille i høyttalerne og en nydelig mellomtone er vel de to største kvalitetene, i mine ører. Bare å sende en melding om du/dere skulle ha spørsmål om forsterkeren :)
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Prøver meg på en slags oppsummering av første inntrykket av MI 23,5 etter ca 9 dagers drift. Den har stått påslått og blitt spilt på ca 2-4 timers hver dag.
    Det første jeg sjekket ut var hvorvidt det var lydmessig forskjell på å sette psu og forsterker oppå hverandre med dempebein mellom eller på hver sin hylle. Lydmessig så er det hensiktsmessig å skille dem. Klarere lyd og fri for sløring når de er skilt. Det samme gjelder optimal fase for strømkabel. Det blir litt klarere med riktig fase. Forskjellen her var mindre enn på den utgående forforsterkeren.
    Etter fire dager påslått så fremstår MI 23,5 som krystallklar og dynamisk. De to første inntrykkene som slår meg er på den ene siden den klare lyden, den store innsikten og gjennomsiktighet i hele lydbildet. MI 23,5 er både uhyre detaljert og støyfri og oppnår derfor det som kalles sort bakgrunn. Dette er noe man ikke helt merker før støyen er fjernet. Veldig bra og helt sikkert referanseklasse. I alle fall det beste jeg har hørt hjemme. Den andre forholdet som slår meg er hvor hurtig og energisk gjengivelsen er. Det virker som om MI 23,5 har store strømreserver som den klasker på uten begrensninger. Dette gjelder hele frekvensområdet også bass og dyp bass. Et instrument man kan lytte etter er trommer i tette rock og jazz innspillinger. Det oppleves som om trommeslageren er tydeligere og mere bestemt i sine anslag og trommer kommer lengre frem i lydbildet uten å dominere. Det samme gjør bass gitaren i slike tette innspillinger. Veldig lett for lytteren å følge bass og trommer på plater hvor dette har vært litt gjemt tidligere. F.eks. gode gamle Rush; Fly By Night får nytt liv. Trommer og bass er nå helt likestilt vokal og el-gitar. Dynamikken er ærlig mot kilde og opptak så lang jeg kan bedømme men det klemmes til i hele frekvensområdet. Likevel,langsomme plater forblir langsomme. Forsiktige opptak forblir så.
    Den tonale balansen er nøytral. Det heller ikke mot det lyse og / harde som jeg fryktet, men kanskje jeg lures til å tro at den er litt varm på noen opptak. «Lures» siden bass energien kan lure lytteren til å tro at den heller mot det varme, men så settes det på et balansert opptak og det oppleves akkurat som jeg tror det skal være; balansert og nøytralt. Komponenter som er nøytrale, detaljerte og energiske kan lett bli harde. Dette skjer ikke her og på dette området er jeg helt sikker. Den er ikke kald og hard, men så oppløst og spretten at det er en fryd for ørene. En ting må jeg likevel legge til. På svært basstunge spor og opptak så kan det bli litt for meget. Dette er typisk for loudness infisert pop opptak tiltenkt bilradioer og annet vræl. Bassen er på ingen måte myk og svampete. Den er rask og fastholdt, men den kan dominere litt. På balanserte opptak er det akkurat passe perfekt. Mellomtonen og da spesielt de viktige vokalene er passe vektet og selvsagt innsiktsfullt portrettert. Noen preamper legger til litt her og gir større brystkasse og større vokal. MI 23,5 er nøktern og korrekt. Diskanten er herlig energisk uten å bli slitsom. Riktig vektet og ikke avrundet og feig. Veldig bra. Summen av dette gjør at man kan få en illusjon av en marginal hengekøye effekt sannsynligvis fordi man har hørt det annerledes før.
    Lydbilde og holografi er mere presis enn gedigen. Som vanlig strekker lydbildet i mitt rom seg langt utover og fremover fra høyttalerne noe jeg tror skyldes høyttalernes interaksjon med rommet. Det er betydelig innsikt i holografien og større innsikt enn jeg har hørt det tidligere, men jeg har hatt forsterkere som har spilt enda bredere og større, men da med mindre presisjon. Jeg har prøvd forsterke som har dannet omriss rundt instrumentene og dannet illusjoner av enda mere luft. MI 23,5 er på nytt presis og korrekt og danner et troverdig bilde av plassering og størrelse. For å beskrive det på en annen måte, MI 23,5 maler midles store bilder med svært fin kost uten konturlinje som gir stort innblikk i begivenhetene.
    Når det kommer til klang og utklinging så oppleves på nytt en kildetro gjengivelse. Den er ikke så tørr og kjedelig som jeg har hørt fra andre presise komponenter. Den legger nok heller ingen ting til. Resultatet er at den skiller en del og dette må presiseres. Mitt inntrykk er at MI 23,5 skiller betydelig mellom kilder og opptak, men den blir aldri destruktiv og ufin. Dette er vel bra gjort MI (eller bra matchet?)!!!
    Kompatibilitet (sammenkobling) ser ut til å være i orden. Den faller lett inn og parer seg fint med både Veridian Utopia DAC og NLE 22 RIAA. Har testet bare balansert drift. DACen har litt lavt utgangsnivå som kan medføre at lavmælte plater tidligere har blitt puslete. Dette forsvant med MI. Plutselig så fremsto Radka Tonef sin klassiske Fairytale som sterkere og klarere helt uten å miste den sarte og lyse lyden den skal ha. Piano og vokal er litt lengre frem med mere kropp og dynamikk. Sammenligner jeg kildene så oppnår jeg mere lydmessig fremgang etter preamp bytte for DAC enn vinyl+RIAA. Vet ikke hvorfor, men det kan hende MI 23,5 håndterer det relativt lave utgangsnivået til DAC på en glimrende måte som medfører match.
    Innenfor alle tenkelige objektive kriterier så er dette en innertier. Veldig bra. MI 23,5 har fått en voksen pris og det finnes alternativer som gjør ting annerledes. Jeg mistenker at noen med litt erfaring savner litt mere kropp på vokaler eller andre lydmessige fintuninger som gir et annet uttrykk. Rør-folket vil kanskje savne tilført liv og begjær. Dette kan jeg rett og slett ikke si så mye om. En annen ting er at et slikt nøytralt, innsiktsfullt og sprettent rasedyr krever sin kilde. Shit in = shit out og det gjelder så absolutt her. Hos meg går det glimrende og den blir stående og det uten tvil. Subjektivister med sterke meninger om hvordan ting skal lyde bør prøve den først. Det samme er om man sitter med en litt skranglete kilde som man ønsker nytt liv i.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Billa, jeg har bare lyst til å si at dersom hi-fi journalister hadde forsøkt å sette seg så godt inn i et produkt, og forsøkt å beskrive ting så godt som du her gjør, så ville hi-fi bladene bli lest med lupe. Ferdig snakket.

    Nei, forresten, jeg gleder meg til å se om du en dag bærer et tilsvarende fett effekttrinn fra samme produsent inn i ditt hus.
    I så fall om den eller svensken forlater racket, for Ymer i Mk. II versjon tror jeg er en av få amper som gjør det meste riktig
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Billa, jeg har bare lyst til å si at dersom hi-fi journalister hadde forsøkt å sette seg så godt inn i et produkt, og forsøkt å beskrive ting så godt som du her gjør, så ville hi-fi bladene bli lest med lupe. Ferdig snakket.

    Nei, forresten, jeg gleder meg til å se om du en dag bærer et tilsvarende fett effekttrinn fra samme produsent inn i ditt hus.
    I så fall om den eller svensken forlater racket, for Ymer i Mk. II versjon tror jeg er en av få amper som gjør det meste riktig
    Takk:rolleyes:, beskrivelsen kom fra hjertet og hjernen. Har tenkt på hvordan jeg skulle beskrive opplevelsen!
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Billa, jeg har bare lyst til å si at dersom hi-fi journalister hadde forsøkt å sette seg så godt inn i et produkt, og forsøkt å beskrive ting så godt som du her gjør, så ville hi-fi bladene bli lest med lupe. Ferdig snakket.

    Nei, forresten, jeg gleder meg til å se om du en dag bærer et tilsvarende fett effekttrinn fra samme produsent inn i ditt hus.
    I så fall om den eller svensken forlater racket, for Ymer i Mk. II versjon tror jeg er en av få amper som gjør det meste riktig
    Takk:rolleyes:, beskrivelsen kom fra hjertet og hjernen. Har tenkt på hvordan jeg skulle beskrive opplevelsen!
    Hei jeg kjenner ikke til Ymer men de ht. du har de har jeg hatt et par versjoner av og de er veldig bra,fin beskivelse du la ut.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, noen som har ett flott MI rack bilde ? Eller kan ta bilde av sitt fulle MI system som jeg kan bruke som bilde til en fan page på Instagram ? Jeg deler en del bilder og blir fortvilet da jeg ikke kan tagge MI i innleggene :)

    Mvh Aleksander
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei!
    Etter en lang pause fra Sentralen, så skal jeg forsøke å være litt aktiv igjen, iallefall på denne flotte tråden, som jeg ikke har vært innom siden 2014.

    Har i skrivende stund en flott MI12 pre og en MI18 balansert, som jeg er veldig fornøyd med. Nå har jeg altså lest meg litt opp i tråden her, og funnet ut at det har skjedd litt med preampene siden MI12 som er verdt å sjekke ut, der i blant digital volumstyring. Jeg fikk akutt lyst på en MI23 etter en liten SMS-seanse med Roar, så får vi se om det blir en realitet. Glad for å være tilbake. Er noen av "de gamle gutta" her ennå da? Maxtor? Salty Dog?

    Mvh. Ole
    Hei igjen Ole, og velkommen tilbake! :)

    Joda, noen av oss gamlegutta er her fortsatt. Men Maxtor glimrer med sitt fravær. Han gjorde imidlertid et comeback for en stund siden, og vi øynet et håp om at hans utmerkete MI-sider skulle komme på lufta igjen. Og at det skulle bli fred i verden... :cool: Men vi håper (og tror) at gode, gamle Maxtor dukker opp igjen.

    Ellers er jeg som sagt svært fornøyd med mitt (forholdsvis) nye balanserte MI forsterkeri (MI 23.5 preamp + 2 x MI 17 Balanced Mono). Særlig etter at de fikk selskap av en annen nordmann; nemlig høyttalerne Ø Audio Icon. Jeg nyter virkelig musikken for tiden...!

    Vis vedlegget 541785

    Mvh Salty

    Usedvanlig vakkert oppsett, Salty - her var det mye å misunne samt beundre ;) Kan ikke skjønne annet enn at 2 x MI 17 må være toppen av aural lykke!

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har laget en MI fan side på Instagram for de som har interesse og eller legger ut bilder av sin hifi/musikk. Kan jo være at det ikke bare er meg ;)

    Mvh Aleksander
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei!
    Etter en lang pause fra Sentralen, så skal jeg forsøke å være litt aktiv igjen, iallefall på denne flotte tråden, som jeg ikke har vært innom siden 2014.

    Har i skrivende stund en flott MI12 pre og en MI18 balansert, som jeg er veldig fornøyd med. Nå har jeg altså lest meg litt opp i tråden her, og funnet ut at det har skjedd litt med preampene siden MI12 som er verdt å sjekke ut, der i blant digital volumstyring. Jeg fikk akutt lyst på en MI23 etter en liten SMS-seanse med Roar, så får vi se om det blir en realitet. Glad for å være tilbake. Er noen av "de gamle gutta" her ennå da? Maxtor? Salty Dog?

    Mvh. Ole
    Hei igjen Ole, og velkommen tilbake! :)

    Joda, noen av oss gamlegutta er her fortsatt. Men Maxtor glimrer med sitt fravær. Han gjorde imidlertid et comeback for en stund siden, og vi øynet et håp om at hans utmerkete MI-sider skulle komme på lufta igjen. Og at det skulle bli fred i verden... :cool: Men vi håper (og tror) at gode, gamle Maxtor dukker opp igjen.

    Ellers er jeg som sagt svært fornøyd med mitt (forholdsvis) nye balanserte MI forsterkeri (MI 23.5 preamp + 2 x MI 17 Balanced Mono). Særlig etter at de fikk selskap av en annen nordmann; nemlig høyttalerne Ø Audio Icon. Jeg nyter virkelig musikken for tiden...!

    Mvh Salty

    Usedvanlig vakkert oppsett, Salty - her var det mye å misunne samt beundre ;) Kan ikke skjønne annet enn at 2 x MI 17 må være toppen av aural lykke!

    Mvh.
    Maxtor
    Hurra... Maxtor er tilbake i MI-tråden igjen! :)

    Etter en pause på flere år. Dette er en begivenhet vi setter umåtelig stor pris på.

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet ny priser på mi23 og mi10 fullbalansert monoblokker?

    Mvh Aleksander
     

    J.O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    652
    Antall liker
    453
    Torget vurderinger
    24
    Hei.
    Har en malmin modifisert VTL 7.5 pre amp jeg vurderer å selge pga nedskalering.
    Er det noen interesse for sånt?
    Full balansert,relestyrt volum, (en volumkontroll til å dø for i følge Malmin). Justerbar gain på alle innganger, hjemmekino bypass osv,osv
    Den er i to kabinetter, et for strøm og styring av funksjoner og et for signalet.
    Bare lufter interessen her siden dere vet hva malmin får til..

    Mvh J.O
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    OK, kjære venner; jeg sier venner, for vi er i samme "menighet".
    Jeg skal gjøre dette kort. Jeg har påtatt meg ansvaret for å lage en skikkelig Musical Innovation side på Facebook.
    Jeg har aldri gjort dette før, men man må jo utfordre seg selv litt, tenker jeg.

    Mine tanker om hvorfor jeg vil dette er fordi mange flere individer burde forske, teste og utvide horisonten sin med tanke på High-End, noe dette udiskutabelt er.
    Jeg har hatt alt fra Pioneer til Accuphase, (uten å disse noe som helst, for det gjør man bare ikke) vil jeg herved si at MI er min type lyd og vil alltid være.
    Derfor jeg bestemt, med klarsignal fra Roar som sagt bestemt meg for å (prøve) å lage en side.

    Hva tror dere? Er facebook riktig medium? Jeg har jo hørt at Facebook kun er for "gamlinger" så...

    Mvh. Ole
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    OK, kjære venner; jeg sier venner, for vi er i samme "menighet".
    Jeg skal gjøre dette kort. Jeg har påtatt meg ansvaret for å lage en skikkelig Musical Innovation side på Facebook.
    Jeg har aldri gjort dette før, men man må jo utfordre seg selv litt, tenker jeg.

    Mine tanker om hvorfor jeg vil dette er fordi mange flere individer burde forske, teste og utvide horisonten sin med tanke på High-End, noe dette udiskutabelt er.
    Jeg har hatt alt fra Pioneer til Accuphase, (uten å disse noe som helst, for det gjør man bare ikke) vil jeg herved si at MI er min type lyd og vil alltid være.
    Derfor jeg bestemt, med klarsignal fra Roar som sagt bestemt meg for å (prøve) å lage en side.

    Hva tror dere? Er facebook riktig medium? Jeg har jo hørt at Facebook kun er for "gamlinger" så...

    Mvh. Ole
    Det er jo en kjempe ide. Men hadde satt større pris på en god nettside. Evt i tillegg til Facebook.
    Men helt klart ja, og man må jo begynne ett sted.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei er det noen her inne som har hatt kontakt med RM nå.
    Jeg fikk beskjed igjennom en tredje person at min forsterker ikke blir gjort noe med på 3mnd. Han trengte en pause.
    Mulig dette bare gjaldt meg. Jeg får heller ikke tak i han.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei er det noen her inne som har hatt kontakt med RM nå.
    Jeg fikk beskjed igjennom en tredje person at min forsterker ikke blir gjort noe med på 3mnd. Han trengte en pause.
    Mulig dette bare gjaldt meg. Jeg får heller ikke tak i han.



    Jeg har en cd spiller hos ham som han mottok for snart 4 måneder siden som han overhalte og reparerte og mottok full betaling for, men som viste seg at ikke ga fra seg et pip fordi han hadde det for travelt til og teste ut at den faktisk virket før jeg fikk den tilbake, hvorpå han lovet at den ville bli fikset i løpet av noen uker....... men nå er det altså blitt til noen måneder......... det og høre at han nå skal ta seg flere måneder fri må jeg si høres ut som bad news for blodtrykket mitt....... forpult irriterende, DET er hva det er...... tror ikke han sover godt om natta hvis han ikke vet at en eller annen er piss'd off på ham.
    4 mnd er som en liten fis i medvind å regne.
    11 august blir 2 års jubileum her.
    Utrolig irriterende. Men nå har ikke RM det så altfor lett/bra heller. Pausen jeg nevnte er absolutt ikke en ferie.
    Gidder ikke skrive no mere om dette. Da jeg ikke egentlig vet noe om akkurat hva det dreier seg om.
    Om pausen gjelder alle vet jeg som sagt ikke. Den var ihvertfall ikke frivillig fra han sin side. Slik jeg fikk forståelse for det. Om det gjelder bare meg er det jo maks uflaks for meg. Om det er generelt så tenker jeg det er greit å si ifra. Da får han kanskje mer ro rundt så han kommer igang igjen.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    3mnd pause det er folk som også blir dårlig av al den ventingen på han,så det er bare noe jævla piss han har sent meg sms at jeg ikke er i form idag så jeg svarer deg imorgen,den har jeg fått før,nå får jeg ikke tak i han i det hele det er vel for faen ikke bare han som har problemer her i Norge.
    Men og bare kutte ut og si jeg må ha fred i 3mnd det blir får dumt eller rettere skrevet idiotisk.
    Det han skal gjøre får meg er jo bare noe småting som har utviklet seg til å bli en evighet nå,og det er bare noe forbanna tull at han ikke kan svare,det er nok viljen det går på.
    Nå er jeg så frustrert at jeg vet ikke hva jeg kommer til å finne på.
    Jeg også har hatt et helvete med masse styr på hjemmefronten men jeg graver meg ikke ned på grunn av det.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Fine produkter men bra og meget viktig at folk som ikke kjenner til problemene kan se det her!!! Jeg er lettet og utrolig glad da jeg nå ikke har noen Ml produkter i hus!
    Det er tomt for unnskyldninger og folk burde holde seg langt unna!
    Har selv hatt mange netter der jeg rett og slett ikke har fått sove selv etter 100 avtaler der jeg bl.annet tok fri fra jobb for og hente utstyr men det var på avtale 50 et eller annet. Tar jeg med forrige eier så tok det altså 4 år og få en remote!
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Fine produkter men bra og meget viktig at folk som ikke kjenner til problemene kan se det her!!! Jeg er lettet og utrolig glad da jeg nå ikke har noen Ml produkter i hus!
    Det er tomt for unnskyldninger og folk burde holde seg langt unna!
    Har selv hatt mange netter der jeg rett og slett ikke har fått sove selv etter 100 avtaler der jeg bl.annet tok fri fra jobb for og hente utstyr men det var på avtale 50 et eller annet. Tar jeg med forrige eier så tok det altså 4 år og få en remote!
    Trist å høre, men den fungerer kjempefint nå. Får håpe den forblir i orden!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Fine produkter men bra og meget viktig at folk som ikke kjenner til problemene kan se det her!!! Jeg er lettet og utrolig glad da jeg nå ikke har noen Ml produkter i hus!
    Det er tomt for unnskyldninger og folk burde holde seg langt unna!
    Har selv hatt mange netter der jeg rett og slett ikke har fått sove selv etter 100 avtaler der jeg bl.annet tok fri fra jobb for og hente utstyr men det var på avtale 50 et eller annet. Tar jeg med forrige eier så tok det altså 4 år og få en remote!
    Trist å høre, men den fungerer kjempefint nå. Får håpe den forblir i orden!
    Ja dette er jo "evigvarende" produkter men trist for de som fortsatt venter
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Nå har jeg ikke så mye erfaring med å handle med RM, men føler jeg allikevel må si noen ord etter å ha sett de siste kommentarene her...

    Verden, livet, og helsen er uforutsigbar. En dag er man i toppform og kan ta imot bestillinger, prosjekter, og oppgaver, andre dager skorter det. Og det skal være greit.

    En person som jobber i en bedrift har mulighet til å ta ut sykemelding, ta seg en pause, og komme seg før man fortsetter. Som enkeltmannsforetak har man ikke denne luksusen. - Om man tar seg en pause når det røyner på blir problemet fort bare verre da man havner mer bakpå.

    Jeg vet ikke hva som er saken hos RM, men ber folk vise noe hensyn i sine kommentarer: Du/dere har ingen informasjon om hva som er omstendighetene rundt diverse forsinkelser og misnøye, og det å kaste bensin på bålet i form av negative kommentarer er ingen tjent med. Når en illsint kommentar kommer tikkende inn klokken 04 natt til søndag skjønner jeg at dette kanskje bør tas med en klype salt, men allikevel.

    Forstår at folk kan bli frustrerte i en slik situasjon, men vis litt skjønn, og forstå at faktorer utenfor RMs kontroll fort kan være årsak til forsinkelser her, enten det er forsinkelser i bestillinger, helserelaterte faktorer, eller andre ting.
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Nå har jeg ikke så mye erfaring med å handle med RM, men føler jeg allikevel må si noen ord etter å ha sett de siste kommentarene her...

    Verden, livet, og helsen er uforutsigbar. En dag er man i toppform og kan ta imot bestillinger, prosjekter, og oppgaver, andre dager skorter det. Og det skal være greit.

    En person som jobber i en bedrift har mulighet til å ta ut sykemelding, ta seg en pause, og komme seg før man fortsetter. Som enkeltmannsforetak har man ikke denne luksusen. - Om man tar seg en pause når det røyner på blir problemet fort bare verre da man havner mer bakpå.

    Jeg vet ikke hva som er saken hos RM, men ber folk vise noe hensyn i sine kommentarer: Du/dere har ingen informasjon om hva som er omstendighetene rundt diverse forsinkelser og misnøye, og det å kaste bensin på bålet i form av negative kommentarer er ingen tjent med. Når en illsint kommentar kommer tikkende inn klokken 04 natt til søndag skjønner jeg at dette kanskje bør tas med en klype salt, men allikevel.

    Forstår at folk kan bli frustrerte i en slik situasjon, men vis litt skjønn, og forstå at faktorer utenfor RMs kontroll fort kan være årsak til forsinkelser her, enten det er forsinkelser i bestillinger, helserelaterte faktorer, eller andre ting.
    Fornuftig kommentar dette. Men; det er jo tydelig at RM over lang tid har driftet dette firmaet på en måte som har medført mange misfornøyde kunder. Skulle tro at det var mulig å prioritere slik at eksisterende kunder ikke blir drevet til vanvidd i stedet for å skaffe seg nye kunder. Synes synd på de som handler derfra uten å vite bedre. Vet man om historikken til firmaet og likevel velger å handle derfra- ja da har man vel valgt å gamble. All ære til alle kundene som klarer å møte alle utfordringene med en empatisk tilnærming. Vet ikke om jeg hadde maktet tilsvarende raushet!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn