Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Armand

    Du er selvfølgelig hjertlig velkommen tilbake hit, hvis du tør?😀
    Jeg tar ingen ting for gitt for og komme videre i musikkens tjeneste.

    Fortsatt god sommer
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Til deg Armand; for noen år siden fikk en venn av meg (som er elektriker) overtalt meg til å legge opp en egen kurs til anlegget, og da 16 A. Jeg gjorde det mest for å slippe gnaging om hvor viltig det var med strøm bla bla bla.

    Yepp, så ble gjort, vi kjørte en Bjørn Eidsvåg låt, koblet over til den nye kursen. 10 - 15 sekunder ut i låta hevet jeg armen og skrek stopp! Hvor han (som stod ved anlegget) straks stoppet skiva. Med undrende øyne på meg.

    - Fy faen for en forskjell i bassen! - Hadde jeg aaaaaldri trodd!

    Forsvarte jeg meg med. Der jeg stod. Hvor det altså tok meg under 15 sekunder å registrere dette.

    Etter dette har mitt generelle sinne overfor kabelstumper & sånn som koster sykt mye, blitt erstattet med fullt fokus på det jeg hører (!) av forskjeller. Forskjeller som i irriterende grad bokstavelig talt er der, og (dessverre) svært ofte går i de dyres favør.

    Allikevel; jeg kjøper ikke med dette ting hvor prislappen krangler med fornuften.

    Så når gutter med hi-fi hår på brystet som (eksempelvis) Hifipuristen snakker om forskjell på lyden, av bytte av sikringer! Nei så tviler jeg ikke et sekund.

    Og dette her kjære likesinnede, var det så mye bedre "hjelpende info" om på dette nettsted for få år siden. Ikke vær redd - dere som har funnet en sikring som låter bedre eller annet man ikke deler med andre enn hi-fi folk - å nettopp dele sånt med oss som ikke kan kjøpe DA-convertere til sekssifrede tall og oppover.


     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    MusicBear. Egen kurs er noe jeg også helt klart kan anbefale. Ingen kjøleskap, lysdimmere, eller vaskemaskiner og annet som skal være med å dele på eller forurense strømmen. Men en relativt stiv og støyfri kurs koblet direkte til hovedsikringen. Det er mange ting som kan ha noe å si. Hvis din kurs var såpass svak at effektforsterkeren (e) modulerte spenningen så tviler jeg ikke på at en ny kurs kan utgjøre en forskjell. Men i mylderet av dyre Hi Fi ting så er det også mange ting som IKKE virker. Ta for eksempel Hi-Fi nettberkskabel til strømmere. Det er helt umulig at det kan virke men selges allikevel svinedyrt for hardt oppsparte midler.
    Når det gjelder strømkabel til en preamp som bare bruker noen mA så er jeg som designer skeptisk/uenig. Jeg har for eksempel noe på gang her nå som ligger på et støygulv på -175dBV uavhengig av hvordan jeg med vilje forurenser 230V nettet. Kundene av seriøst Hi-Fi utstyr bør ikke selv være ansvarlig for at utstyr i denne prisklassen skal fungere optimalt på et vanlig strømnett.

    Er på AC/DC konsert nå. Her er nok strømkablene noe mer enn 2,5mm^2😁 Rock on!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Til deg Armand; for noen år siden fikk en venn av meg (som er elektriker) overtalt meg til å legge opp en egen kurs til anlegget, og da 16 A. Jeg gjorde det mest for å slippe gnaging om hvor viltig det var med strøm bla bla bla.

    Yepp, så ble gjort, vi kjørte en Bjørn Eidsvåg låt, koblet over til den nye kursen. 10 - 15 sekunder ut i låta hevet jeg armen og skrek stopp! Hvor han (som stod ved anlegget) straks stoppet skiva. Med undrende øyne på meg.

    - Fy faen for en forskjell i bassen! - Hadde jeg aaaaaldri trodd!

    Forsvarte jeg meg med. Der jeg stod. Hvor det altså tok meg under 15 sekunder å registrere dette.

    Etter dette har mitt generelle sinne overfor kabelstumper & sånn som koster sykt mye, blitt erstattet med fullt fokus på det jeg hører (!) av forskjeller. Forskjeller som i irriterende grad bokstavelig talt er der, og (dessverre) svært ofte går i de dyres favør.

    Allikevel; jeg kjøper ikke med dette ting hvor prislappen krangler med fornuften.

    Så når gutter med hi-fi hår på brystet som (eksempelvis) Hifipuristen snakker om forskjell på lyden, av bytte av sikringer! Nei så tviler jeg ikke et sekund.

    Og dette her kjære likesinnede, var det så mye bedre "hjelpende info" om på dette nettsted for få år siden. Ikke vær redd - dere som har funnet en sikring som låter bedre eller annet man ikke deler med andre enn hi-fi folk - å nettopp dele sånt med oss som ikke kan kjøpe DA-convertere til sekssifrede tall og oppover.


    Hei MusicBear

    Dessverre er det slik her på hfs. at hvis du drar den for langt, kommer hi-fi "politiet"
    og lager bråk.
    Det er jo ingen forskjell på kabler?😄
    Jeg velger derfor og holde kortene noe tettere mot brystet enn ønskelig.
    Alt mellom himmel og jord kan pr.i dag ikke forklares.
    Min mening om det meste er og ha en smule skepsis, men være så åpen som mulig og
    uten fordommer.
    Skal du bytte sikringer? Kjøp 16 Amp trege General Electric sikringer.
    Da fikk du tipset.😂
    Pussig nok kom en annen kjent produsent til samme resultat som meg, også omtrent
    samtidig. Jeg fikk vite dette av Rune Spångberg som er importør av Megawatt.
    Altså "megawatt" og jeg mener General Electric sikringer låter best av hva jeg har testet.
    Har vel til nå prøvd 9 forskjellige sikringstyper. Elektrikeren min begynner og bli rimelig
    lei av og bytte ut sikringer.😄
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Petre

    Nå hva ble dommen med nytt utvendig powersupply på din MI-12(1)
    Roar har nå laget MI-12.2, så du må bare snu og kjøre tilbake?😄

    Lykke til
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Roar har nå bygget ferdig hytteanlegget til en av mine beste venner.
    Han har fra før MI-13EX (hjemme)
    På hytta har han nå snart MI-12.2 EX, Doble fullbalanserte MI-17 på 2x 50W i kl A,
    (med ekstrem strømforsyning)
    Oppo 105 som driverk, Metaxas MAS Dac 2 med utvendig Musical Innovation siste
    versjon av analogdel. Høyttalere: Focal Diablo Utopia.
    Et helt greit hytteanlegg fra Musical Innovation?😃

    Vi gratulerer
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Hei Petre

    Roar har nå laget MI-12.2, så du må bare snu og kjøre tilbake?������

    Lykke til
    12.2!!! Det var faen. Kjøper jeg meg en fullt utbygd 13 i nyeste tapning blir 13.1 released samme dag eller senest dagen etter.
    Well, samme det, sånn er'e jo bare. Jeg ender nok opp med 13 etterhvert uansett. Men som et mellomsteg, hva innebærer .2?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Petre

    Roar har nå laget MI-12.2, så du må bare snu og kjøre tilbake?������

    Lykke til
    12.2!!! Det var faen. Kjøper jeg meg en fullt utbygd 13 i nyeste tapning blir 13.1 released samme dag eller senest dagen etter.
    Well, samme det, sånn er'e jo bare. Jeg ender nok opp med 13 etterhvert uansett. Men som et mellomsteg, hva innebærer .2?
    Hei Petre

    Jeg blir svar skyldig. Når jeg var innom en kort tur viste han meg utlegget til MI-12.2.
    Min kamerat ble førstemann med siste skrik både i MI-13 og MI-12.2 tappninger.
    Begge i EX utgaver.(utvendig powersupply)
    Uansett hva er lydforskjellen med og uten utvendig powersupply på preampen din?😄
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Oppgraderingsspøkelset er farlige saker.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Den utvidede 12.1 har jo vært her en god stund, men det gikk ganske lang tid før jeg fant den fotogen nok til å vises frem for øvrigheten uten skam.
    Da har jeg til gjengjeld blitt godt kjent med hva powerextension utretter. Først, hvorfor 5 trafoer? De 4, 2 for hver kanal i powerboksen erstatter da de opprinnelige 2?
    Jo, men i tilfellet 12.1 beholdt den også en av de to, til å drive sekundærfunksjoner.
    Så, det mest interessante.. lyden. Det skal medføre lavere forvrengning, det oppfattes her som enda renere lyd, dog ganske marginalt.
    Mest påfallende er ting som mer mektig, fyldig og dynamisk gjengivelse. Større grad av kontroll. Og den var på ingen måte dårlig på det fra før heller.
    Det kostet 8k, men nå som jeg vet hva det er hadde jeg gladelig gjort det igjen. Ingen anger, altså.
    Men så ligger 12.2 og lurer i bakgrunnen, da. Når det etter hvert blir litt lekkasjer på hva det innebærer ( mulig med ombygging? ) vil det kanskje vise seg å være verdt både bryderi og kronasje. Eller, heller fremstå som en skikkelig mann og hoppe direkte på en fullsize 13?
    Valg, valg, valg...
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Nå er jeg stort sett ferdig med ferie.
    Det betyr at anlegget mitt er oppe og går igjen, og kan da ta imot besøk.

    Nytt høyttalersystem blir innstalert den 9august. Trenger innspilling og justering.
    Kommer tilbake til besøk, når dette er klart.

    Petre, du må kjøpe balanserte signalkilder før du hopper på MI-13EX.
    Ellers greier du deg vel greit med det du har?👿

    Sommeren er heldigvis ikke over enda, og til dere som er så heldig
    og fortsatt ha sommerferie: ha en-

    Fortsatt riktig god sommer😃
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Noen som har oppgradert Parasound P5 hos Malmin? Tenker da både på forforsterker- eller DAC-delen.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Har oppgradert en HD-11 en gang. Ellers har jeg bare brukt MI-Pre.
    Roar har en tendens til å få det beste ut av analoge kretser, så om muligheten er der så oppgrader eller gå for MI-Pre med ekstern DAC.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Hei, min Mi 11 pre har konstant samme lydnivå fra en av inngangene og overkjører andre innganger når den er i bruk fram til jeg slår av den kilden, vil dette si at dette er en ht bypass inngang?
    Har fått svar på spørsmål
    Mvh.Svein
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.717
    Antall liker
    1.196
    Sted
    Siggerud
    Petre, du må kjøpe balanserte signalkilder før du hopper på MI-13EX.
    Ellers greier du deg vel greit med det du har?������

    Sommeren er heldigvis ikke over enda, og til dere som er så heldig
    og fortsatt ha sommerferie: ha en-

    Fortsatt riktig god sommer������
    Jeg vet. Det er mest derfor jeg har holdt meg i skinnet så langt.

    Ellers er jeg blandt de heldige som fortsatt har sommerferie, enda en uke igjen.
    Jeg har flakset litt rundt med familien, mest i Sverige og Danmark noen uker. Er forresten utilgjengelig på tlf akkurat nå, da et ufrivillig sjøbad i Langesund for noen dager siden ser ut til å ha tatt kverken på mobilen.
    Som du sier, purist: Fortsatt riktig god sommer!
     

    RP

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har anelse hvor Malmin er? Sendte en forsterker til han for 3-4 mnd siden, den skulle vært ferdig satt sammen forlengst.
    Så jeg lurer på om noen av de nærmeste i denne menigheten som kunne tenke seg å purre på han for meg:)
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Akkurat for tiden vet jeg at han er på ferie. Jeg tror han er tilbake neste uke. Du får prøve han igjen da.
    Mvh Armand
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Nå har jeg vært så heldig og kjøpt kanskje verdens mest oppløste høyttalersystem.
    Dette håper jeg også kan gangne Musical Innovation til og lage enda bedre produkter
    i framtida.
    Høyttalersystemet står her hos meg og pt. spilles inn. Produsent kommer noe senere og
    måler og justerer inn systemet. Det er maaange justeringsmuligheter, så dette vil nok
    ta sin tid.
    I mellomtiden koser jeg meg med musikk. Heldigvis blir vi aldri for gamle til og lære
    noe nytt. Jeg har oppdaget innspillinger jeg trodde var ok, som litt mer middelmodige
    og andre dårlige innspillinger som "mye bedre"?
    Toppinnspillinger er helt formidable og lista er nå flyttet mye høyere.

    Jeg har fortsatt ett par Focal Scala Utopia i sort pianolakk i mint condition til salgs
    på Finn.no

    Jeg sier ifra når jeg igjen er klar for besøk.😃
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hei alle MI venner

    Nå har jeg vært så heldig og kjøpt kanskje verdens mest oppløste høyttalersystem.
    Dette håper jeg også kan gangne Musical Innovation til og lage enda bedre produkter
    i framtida.
    Høyttalersystemet står her hos meg og pt. spilles inn. Produsent kommer noe senere og
    måler og justerer inn systemet. Det er maaange justeringsmuligheter, så dette vil nok
    ta sin tid.
    I mellomtiden koser jeg meg med musikk. Heldigvis blir vi aldri for gamle til og lære
    noe nytt. Jeg har oppdaget innspillinger jeg trodde var ok, som litt mer middelmodige
    og andre dårlige innspillinger som "mye bedre"?
    Toppinnspillinger er helt formidable og lista er nå flyttet mye høyere.

    Jeg har fortsatt ett par Focal Scala Utopia i sort pianolakk i mint condition til salgs
    på Finn.no

    Jeg sier ifra når jeg igjen er klar for besøk.������
    Gratulerer med nye høyttalere puristen! Dette høres lovende ut. Kan tenke med det kreves endel justeringer for finttuning. Spent på dette. Kos deg og lykke til. :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Nå har jeg vært så heldig og kjøpt kanskje verdens mest oppløste høyttalersystem.
    Dette håper jeg også kan gangne Musical Innovation til og lage enda bedre produkter
    i framtida.
    Høyttalersystemet står her hos meg og pt. spilles inn. Produsent kommer noe senere og
    måler og justerer inn systemet. Det er maaange justeringsmuligheter, så dette vil nok
    ta sin tid.
    I mellomtiden koser jeg meg med musikk. Heldigvis blir vi aldri for gamle til og lære
    noe nytt. Jeg har oppdaget innspillinger jeg trodde var ok, som litt mer middelmodige
    og andre dårlige innspillinger som "mye bedre"?
    Toppinnspillinger er helt formidable og lista er nå flyttet mye høyere.

    Jeg har fortsatt ett par Focal Scala Utopia i sort pianolakk i mint condition til salgs
    på Finn.no

    Jeg sier ifra når jeg igjen er klar for besøk.������
    Gratulerer med nye høyttalere puristen! Dette høres lovende ut. Kan tenke med det kreves endel justeringer for finttuning. Spent på dette. Kos deg og lykke til. :)
    Hei Fadrese

    Tusen Takk for det.
    Regner med at dere kan lese hva besøkende synes etterhvert.
    Jeg sier ifra når jeg kan ta dere imot.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.723
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle MI venner

    Nå har jeg vært så heldig og kjøpt kanskje verdens mest oppløste høyttalersystem.
    Dette håper jeg også kan gangne Musical Innovation til og lage enda bedre produkter
    i framtida.
    Høyttalersystemet står her hos meg og pt. spilles inn. Produsent kommer noe senere og
    måler og justerer inn systemet. Det er maaange justeringsmuligheter, så dette vil nok
    ta sin tid.
    I mellomtiden koser jeg meg med musikk. Heldigvis blir vi aldri for gamle til og lære
    noe nytt. Jeg har oppdaget innspillinger jeg trodde var ok, som litt mer middelmodige
    og andre dårlige innspillinger som "mye bedre"?
    Toppinnspillinger er helt formidable og lista er nå flyttet mye høyere.

    Jeg har fortsatt ett par Focal Scala Utopia i sort pianolakk i mint condition til salgs
    på Finn.no

    Jeg sier ifra når jeg igjen er klar for besøk.������
    Gratulerer med nye høyttalere puristen! Dette høres lovende ut. Kan tenke med det kreves endel justeringer for finttuning. Spent på dette. Kos deg og lykke til. :)
    Hei Fadrese

    Tusen Takk for det.
    Regner med at dere kan lese hva besøkende synes etterhvert.
    Jeg sier ifra når jeg kan ta dere imot.
    Begyner å bli laaang trommevirvel nå. På tide å stagge nysgjerrigheten vår og si navnet på nykomlingen ?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Nå har jeg vært så heldig og kjøpt kanskje verdens mest oppløste høyttalersystem.
    Dette håper jeg også kan gangne Musical Innovation til og lage enda bedre produkter
    i framtida.
    Høyttalersystemet står her hos meg og pt. spilles inn. Produsent kommer noe senere og
    måler og justerer inn systemet. Det er maaange justeringsmuligheter, så dette vil nok
    ta sin tid.
    I mellomtiden koser jeg meg med musikk. Heldigvis blir vi aldri for gamle til og lære
    noe nytt. Jeg har oppdaget innspillinger jeg trodde var ok, som litt mer middelmodige
    og andre dårlige innspillinger som "mye bedre"?
    Toppinnspillinger er helt formidable og lista er nå flyttet mye høyere.

    Jeg har fortsatt ett par Focal Scala Utopia i sort pianolakk i mint condition til salgs
    på Finn.no

    Jeg sier ifra når jeg igjen er klar for besøk.������
    Gratulerer med nye høyttalere puristen! Dette høres lovende ut. Kan tenke med det kreves endel justeringer for finttuning. Spent på dette. Kos deg og lykke til. :)
    Hei Fadrese

    Tusen Takk for det.
    Regner med at dere kan lese hva besøkende synes etterhvert.
    Jeg sier ifra når jeg kan ta dere imot.
    Begyner å bli laaang trommevirvel nå. På tide å stagge nysgjerrigheten vår og si navnet på nykomlingen ?
    Hei Trane

    Du har sikkert også lest tråden til MSB Technology?
    Der står det også litt om dette.
    Produsenten til mitt høyttalersystem har nesten akkurat startet et nytt firma
    som produserer mitt høyttalersystem.
    De vil ikke at firmanavn og modell skal røpes før de har deres hjemmeside
    oppe og går med bilder og informasjon om hvor dette kan kjøpes?
    Jeg var så heldig at produsenten ønsker min hjelp sammen med Innovasjon Norge a/s.
    Dette for og kunne eksportere produktene sine.
    Derfor var jeg også så heldig og få lov til og kjøpe systemet.
    Det har vært helt nødvendig og måtte vente på dette.

    Jeg lover at når tiden er inne skal det publiseres både bilder og tekst.
    Audirvana som er journalist, kommer til og skrive om dette når tida er inne.😂
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.723
    Torget vurderinger
    4
    Ja, nå ble jeg jo seff ikkno nysgjerrig i det hele tatt. :confused:
    Høres som det er spennende nyheter på gang for audiofile nordmenn.



    Og nei, jeg har vært lite på MSB-tråden. Et par etasjer over mitt budsjett.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Ja, nå ble jeg jo seff ikkno nysgjerrig i det hele tatt. :confused:
    Høres som det er spennende nyheter på gang for audiofile nordmenn.



    Og nei, jeg har vært lite på MSB-tråden. Et par etasjer over mitt budsjett.
    Hei igjen Trane

    Ja, dette er uhyre spennende høyttaler systemer
    som faktisk har greid og flytte grensene for hva
    høyttalere har vært i stand til idag.

    Dette er som og være i godtebutikken hver dag
    jeg kommer hjem for å spille musikk.
     
    Sist redigert:

    td160

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    74
    Spør om dette her også, da ingen respons på Pioner tråden.

    Har en Pioner PD-S06, cd spiller som har begynt å "hakke".
    Altså begynt å hoppe frem og tilbake i cd sporene!
    Hva skyldes dette, er det laseren som er gåen eller hva?
    Har kun prøvd å rense den med en "rense" cd, uten hell.
    Om det er laseren, hvem reparerer?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Spør om dette her også, da ingen respons på Pioner tråden.

    Har en Pioner PD-S06, cd spiller som har begynt å "hakke".
    Altså begynt å hoppe frem og tilbake i cd sporene!
    Hva skyldes dette, er det laseren som er gåen eller hva?
    Har kun prøvd å rense den med en "rense" cd, uten hell.
    Om det er laseren, hvem reparerer?
    Hei td160

    For meg høres det ut som utslitt laser, men jeg tar dessverre ofte feil.😈
    Roar kan sikkert reparere den, hvis han får tak i ny laser osv.

    Lykke til😄
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det du kanskje kan forsøke, er å åpne lokket og rense laserhodet manuelt. Men ikke bruk for sterke saker. Jeg forsøkte neglelakkfjerner i sin tid fordi en kompis hadde brukt det med hell, sa han. Det ble slutten på min gamle CD-spiller.
     

    td160

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    74
    Takk for svar!
    Roar kan sikkert reparere ja, men Google litt og ny laser koster ca 800,- + rep.
    Spilleren er fra 1998 og har kanskje gjort jobben sin?
    Har akkurat nå åpnet den og renset hode, med platerense sprit og ørepinne!
    Jeg for gi den denne sjansen, om dette ikke virker så tror jeg el avfall er neste stoppe sted.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Eksisterer der noget sånt som en MI 11 "light"?
    ....og hva er i så fall forskjellen på en sådan og en "ekte" MI 11?

    mvh
    Proffen
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.777
    Antall liker
    11.219
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Eksisterer der noget sånt som en MI 11 "light"?
    ....og hva er i så fall forskjellen på en sådan og en "ekte" MI 11?

    mvh
    Proffen

    Ja, det fins MI11 Light. Denne er som navnet sier en "light" versjon av MI11. (det står nok en del om MI11 light tidligere i tråden, tipper ca. side 100..) :)
    MI 11 Light ble vel også litt forvirrende kalt for MI12 en liten periode...??
    Jeg har selv en MI11 Prototype i lite kabinett. Lurer på om MI 11 Light kan vere mye lik denne uten at jeg er 100% sikker.
    Jeg er veldig fornøyd med min MI 11 Prototype, selv om det nok er komt noen versjoner som er enda bedre siden denne var laget. :)
    Kanskje noen husker historien litt bedre og kan bekrefte? :)
    MI 11 Prototype

    Mvh.
    oks
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Eksisterer der noget sånt som en MI 11 "light"?
    ....og hva er i så fall forskjellen på en sådan og en "ekte" MI 11?

    mvh
    Proffen
    Dersom du har eit kabinett som står MI 12 på, men det kun er RCA-kontakter på baksida, har du ein 'MI 11 light'.

    Det skal være forskjell på print. Ein annen forskjell er at det i MI 11 er brukt Kimber AGSS kabel utenom print.

    Trur det vart laga ein håndfull eksemplar.

    Mvh Arild
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Eksisterer der noget sånt som en MI 11 "light"?
    ....og hva er i så fall forskjellen på en sådan og en "ekte" MI 11?

    mvh
    Proffen
    Dersom du har eit kabinett som står MI 12 på, men det kun er RCA-kontakter på baksida, har du ein 'MI 11 light'.

    Det skal være forskjell på print. Ein annen forskjell er at det i MI 11 er brukt Kimber AGSS kabel utenom print.

    Trur det vart laga ein håndfull eksemplar.

    Mvh Arild
    Det er vel brukt noen dyrere motstander (Holoco) på MI 11 printet. Det skal også være WBT kontakter på baksiden.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Eksisterer der noget sånt som en MI 11 "light"?
    ....og hva er i så fall forskjellen på en sådan og en "ekte" MI 11?

    mvh
    Proffen
    Dersom du har eit kabinett som står MI 12 på, men det kun er RCA-kontakter på baksida, har du ein 'MI 11 light'.

    Det skal være forskjell på print. Ein annen forskjell er at det i MI 11 er brukt Kimber AGSS kabel utenom print.

    Trur det vart laga ein håndfull eksemplar.

    Mvh Arild
    Det er vel brukt noen dyrere motstander (Holoco) på MI 11 printet. Det skal også være WBT kontakter på baksiden.
    Tiltredes!!

    Men det som er viktigast for meg å understreke, er at det altså ikkje er ein MI 12 sjølv om frontplata seier så. For MI 12 har XLR-utgangar! :-D

    Mvh Arild
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Det var da utrolig stille her?
    Hva holder dere på med? Spiller musikk kanskje............?

    Selv holder jeg forsatt på med innspilling av nytt høyttalersystem.
    I tillegg vurderer jeg og oppgradere hele MSB Digitalriggen min.
    Leser mye rart her på hfs. om tilspilling av høyttalere?
    Må nok innrømme at jeg ler mye av tråden om innspilling av høyttalere.
    Erfarer selv at det er nesten et annet produkt etter tilspilling.
    Dette har jeg alltid gjort med meget godt resultat.
    For og spille inn basselementer, bruker jeg signalgenerator.
    Ellers står det musikk på nesten 24/7.

    Roar jobber hardt med mine MI-Utopia monoblokker sammen med Armand
    som lager "styresystemene". Alt skal overvåkes i sluttrinnene, og man
    skal kunne justere bias og av/på via fjernkontroll.
    Da blir det i så fall mye nytt i heimen som skal "avdukes".😄

    Håper dere har hatt en fin sommer?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Heisann :)
    Har et MI-14 RIAA-trinn som ikke er i bruk......... Se Torget :)
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Spør om dette her også, da ingen respons på Pioner tråden.

    Har en Pioner PD-S06, cd spiller som har begynt å "hakke".
    Altså begynt å hoppe frem og tilbake i cd sporene!
    Hva skyldes dette, er det laseren som er gåen eller hva?
    Har kun prøvd å rense den med en "rense" cd, uten hell.
    Om det er laseren, hvem reparerer?
    Laseren pleier jo å bevege seg på en skinne og denne trenger en viss smøring for å fungere. Jeg hadde i hvert fall en Denon spiller hvor denne måtte ha litt smøring. Men laseren kan jo godt være sliten etter mange års bruk.

    hifipuristen skrev:
    Hei alle MI venner

    Det var da utrolig stille her?
    Hva holder dere på med? Spiller musikk kanskje............?

    Selv holder jeg forsatt på med innspilling av nytt høyttalersystem.
    I tillegg vurderer jeg og oppgradere hele MSB Digitalriggen min.
    Leser mye rart her på hfs. om tilspilling av høyttalere?
    Må nok innrømme at jeg ler mye av tråden om innspilling av høyttalere.
    Erfarer selv at det er nesten et annet produkt etter tilspilling.
    Dette har jeg alltid gjort med meget godt resultat.
    For og spille inn basselementer, bruker jeg signalgenerator.
    Ellers står det musikk på nesten 24/7.

    Roar jobber hardt med mine MI-Utopia monoblokker sammen med Armand
    som lager "styresystemene". Alt skal overvåkes i sluttrinnene, og man
    skal kunne justere bias og av/på via fjernkontroll.
    Da blir det i så fall mye nytt i heimen som skal "avdukes".������

    Håper dere har hatt en fin sommer?
    Her brukes utstyret flittig også om sommeren. Dessverre gikk det bare en times tid før min nye MI16 sa stopp. Så den må nok en tur til doktoren. Tror det er en av trafoene som er defekt. Ellers er jeg spent på hva Roars eksterne analogtrinn kan gjøre med lyden til en gammel Arcam Alpha cd spiller med TDA1541A dac. Kjøpte denne av ren nysgjerrighet pga. all diskusjonen på nett om denne gamle konverteren. Den skal NOS moddes. Alpha Plus har forøvrig også Black Gate kondensatorer:). Min egen erfaring med høyttalere og hodetelefoner er at de låter ganske tørt når de er nye. Romklangen på opptaket begynner først å bli hørbart etter noen timers innspilling.
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei tyan og alle andre MI venner

    Trist at din nye MI-16 gikk i stykker. Håper Roar fikser den kjapt for deg?
    Roar pleier og gjøre en god jobb for oss, når noe en skjelden gang går i stykker.

    Midt i tilspillingen av mitt nye høyttalersystem, fikk jeg beskjed at jeg måtte oppgradere
    min MSB Technology digitalrigg på 6 bokser.
    De er nå pakket og klar for avhenting, så nå blir det roligere med innspilling.
    Håper at jeg får ny rigg ila. kort tid. Den må vel også innspilles på nytt.
    Heldigvis blir Dac modulene mine tatt ut av min nåværende Dac, og puttet
    inn i den nye Dac 5. Det er Dac modulene som tar desidert lengst tid og brenne inn.
    Gleder meg til igjen og få lyd her, så jeg kan forsette med innbrenningsjobben på
    flere felt samtidig.
    Ellers begyner dessverre temperaturen og bli såpass lav, at vi kan kose oss inne med
    musikk.😃
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn