Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Viste ikke at det er vinmarker på baksiden av månen?

    Ennå et mysterium er dermed løst. ??????

    Ser frem til å høre fortsettelsen, td160!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle Musical Innovation venner

    Jeg har fått noen hendvendelser ang. besøk.
    Det er selvfølgelig hyggelig, men nå har
    det seg slik at det pt. pusses opp utvendig.
    I den forbindelse er "hifirommet" fyllt opp
    med hagemøbler ol.
    Derfor blir det dessverre ikke noe lyd i puristen's
    hjem, før tidligst 18 juli.
    Jeg kommer tilbake med nøyaktig tidspunkt noe
    senere. Er avhenging av pent vær.

    Ha en riktig god sommer folkens

    Mvh
    puristen
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Har forsamlingen tatt fellesferie her?
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Har forsamlingen tatt fellesferie her?
    Utrolig stille, men kanskje de er hjemme hos puristen og hjelper til med oppussing? 8) Jeg venter på diffusorer og slik går nå dagan.
    Er på veg heim frå østlandet. Stakk innom El Guru, og fekk med meg diverse derfrå... :D

    Fortsettelse følger!

    Mvh Arild
     
    Sist redigert:

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vi gleder oss til å høre hva du synes. Superkombo det der hvis det er restordren du har fått med deg! 8)
     

    td160

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    74
    OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2

    Som jeg sa i et tidligere innlegg, så har jeg testet og hørt en del forskjellige effektforsterkere. I kl a/ab så er det etter min mening ingen tyngde bak lyden, så for min del må det bli kl A.
    Har de siste to år fått testet mi mosfet og mi 9 , men ingen av disse var noe for meg. Jo mi 9 er 60 w kl a, men mulig mine høyttalere er for tungdrevene for 60 w?. Men etter jeg fikk mi 9.2 i hus ble det fart i høytalerene.
    Har aldri hørt høytalerene mine oppføre seg som dette!. De spiller med en voldsom glød i hele registeret, spesielt i de dype tonene.
    Har alltid hatt problem med lyden på vinyl, ikke med detaljer men med trykk og attakk. Men med mi 9.2 så har dette blitt meget bra, spille på en Thorens td 160 super med rb 300 og at-oc9ml/II og selvsagt mi 14. Dette oppsettet har aldri spilt så bra som det spiller nå, med ny effekt?. ( har fått meg en helt ny vinyl samling)

    Aner ikke hvordan jeg skal forklare hvordan dette låter, men det er den beste effekt jeg noen gang har hatt i hus!
    Spiller aldri veldig høyt her hjemme, sånn omtrent kl 10 som dere sier. Med dette volumet rister det i huset av bass tonene!, og veldig detaljert.
    Om dette oppsettet spiller "riktig" aner jeg ikke, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er i veldig fornøyd i allefall!.
    For-forsterkeren er en mi11, som jeg er veldig fornøyd med og kommer ikke til å bli byttet med det første. Har jo fått meg digital styring på denne.
    Nevner også at denne mi9.2 har bryter bak som velger mellom 80w og 5w.
    Kabler og slikt har jeg ikke noen forhold til, hjemme mek og Biltema får duge.

    Har hørt en del oppsett på div messer og i de private hjem, men ingen som spiller som spiller så flott som mitt:D.
     
    Sist redigert:

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    "Har hørt en del oppsett på div messer og i de private hjem, men ingen som spiller som spiller så flott som mitt:D."

    Nja, eller mitt :rolleyes:... hahaha
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    MI-7.jpg


    Melder meg herved inn med en slik. Ikke min på bildet, men skal nok få lagt inn in time.
    God gammel nok? Tja, har noen år på baken, men har vært til doktorering hos skaperen, RM.
    Der ble det gjort noen små tweaks; etter hva jeg fikk med meg, ble lyttebanken byttet ut til nye, der ble montert inn en ekstra transistor pr kanal og litt ymse ellers. Kanskje Roar skriver litt om hva som ble gjort?

    Ble nyfiken etter alle skriveriene om MI, og da jeg fikk sjansen til å høre MI Mosfet, var ikke steget sååå langt. Xindakblokkene fikk reisepass, og MI7 ble motoren i anlegget. Angrer ikke på det byttet, for å si det sånn. Xindakblokkene er VFM så det holder, men jeg mener MI7 er enda bedre!
    Atskillig fastere og mer kontant i dypbassen, herlig tilstede i mellomtonen, og oppløsningen over hele fjøla har fått meg til å glemme det meste av byttesyken. Så vil tiden vise om det kommer mer MI-stæsj i racket. Sjesker litt på en MI pre (MI11), så vi får se.....

    Bottom line: RM har virkelig peil på det han driver med, så her er det bare å heie på karen. Han fortjener å selge i bøtter og spann. SÅ gode er produktene!

    mvh
    Proffen
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Gratulerer med å ha hele settet på plass Arild. Kan love deg at nå blir det godlyd i stuen :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Har forsamlingen tatt fellesferie her?
    Utrolig stille, men kanskje de er hjemme hos puristen og hjelper til med oppussing? 8) Jeg venter på diffusorer og slik går nå dagan.
    Er på veg heim frå østlandet. Stakk innom El Guru, og fekk med meg diverse derfrå... :D

    Fortsettelse følger!

    Mvh Arild
    Hei Arild

    Du har vært utrolig tålmodig.
    Endelig gratulerer.
    Kos deg og "fortell" hvordan dette ble............?

    Ha en riktig god sommer
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Shootout ved solnedgang

    Jeg må bare dele en utfordring til shootoutduell jeg nettopp mottok fra hifibutikken Kontrapunkt i Oslo.

    Utgangspunktet for utfordringen er denne oppgraderingskampanjen de kjører akkurat nå.

    Her kommer Linn-forhandleren med denne bolde utfordringen: "For gi deg muligheten til kvalitetssikre din oppgradering, inviter vi deg gjerne inn til test av din forforsterker eller integrerte forsterker i butikken for å høre forskjellen og erfare de utrolige fordelene med en Linn DSM. NB!! du kan ta med hvilket som helst produkt fra hvilken som helst produsent av forforsterker og integrert forsterker."

    Det var denne utfordringen forhandleren klasket i fjeset mitt, da jeg fortalte hva slags forsterkeri jeg har, ut over min Linn Akurate DS streamer. Selv om jeg selvsagt skrøt veldig av min MI-forforsterker, oppfordret han meg til å ta den med til butikken, sammen med min Akurate DS for en "god gammeldags shootout" mot nyeste versjon av Akurate DSM.

    Linn Akurate DSM, som det er snakk om å bruke, er en oppgradert versjon av min DS, med en digital forforsterker.

    Hva sier dere? Hadde det ikke vært morsomt med en duell? I så fall trenger jeg sekundanter. Mange sekundanter. ;D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 327734

    Melder meg herved inn med en slik. Ikke min på bildet, men skal nok få lagt inn in time.
    God gammel nok? Tja, har noen år på baken, men har vært til doktorering hos skaperen, RM.
    Der ble det gjort noen små tweaks; etter hva jeg fikk med meg, ble lyttebanken byttet ut til nye, der ble montert inn en ekstra transistor pr kanal og litt ymse ellers. Kanskje Roar skriver litt om hva som ble gjort?

    Ble nyfiken etter alle skriveriene om MI, og da jeg fikk sjansen til å høre MI Mosfet, var ikke steget sååå langt. Xindakblokkene fikk reisepass, og MI7 ble motoren i anlegget. Angrer ikke på det byttet, for å si det sånn. Xindakblokkene er VFM så det holder, men jeg mener MI7 er enda bedre!
    Atskillig fastere og mer kontant i dypbassen, herlig tilstede i mellomtonen, og oppløsningen over hele fjøla har fått meg til å glemme det meste av byttesyken. Så vil tiden vise om det kommer mer MI-stæsj i racket. Sjesker litt på en MI pre (MI11), så vi får se.....

    Bottom line: RM har virkelig peil på det han driver med, så her er det bare å heie på karen. Han fortjener å selge i bøtter og spann. SÅ gode er produktene!

    mvh
    Proffen
    Velkommen til MI-flokken, Proffen! :)

    MI 7 er en spennende forsterker. Jeg har ikke hørt den, men Håkon Rognlien roste den opp i skyene i Fidelity #2. Vi venter på flere inntrykk, og bilder er aldri feil. Og jeg tror ikke at MI 11 vil gjøre skam på denne karen.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2

    Som jeg sa i et tidligere innlegg, så har jeg testet og hørt en del forskjellige effektforsterkere. I kl a/ab så er det etter min mening ingen tyngde bak lyden, så for min del må det bli kl A.
    Har de siste to år fått testet mi mosfet og mi 9 , men ingen av disse var noe for meg. Jo mi 9 er 60 w kl a, men mulig mine høyttalere er for tungdrevene for 60 w?. Men etter jeg fikk mi 9.2 i hus ble det fart i høytalerene.
    Har aldri hørt høytalerene mine oppføre seg som dette!. De spiller med en voldsom glød i hele registeret, spesielt i de dype tonene.
    Har alltid hatt problem med lyden på vinyl, ikke med detaljer men med trykk og attakk. Men med mi 9.2 så har dette blitt meget bra, spille på en Thorens td 160 super med rb 300 og at-oc9ml/II og selvsagt mi 14. Dette oppsettet har aldri spilt så bra som det spiller nå, med ny effekt?. ( har fått meg en helt ny vinyl samling)

    Aner ikke hvordan jeg skal forklare hvordan dette låter, men det er den beste effekt jeg noen gang har hatt i hus!
    Spiller aldri veldig høyt her hjemme, sånn omtrent kl 10 som dere sier. Med dette volumet rister det i huset av bass tonene!, og veldig detaljert.
    Om dette oppsettet spiller "riktig" aner jeg ikke, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er i veldig fornøyd i allefall!.
    For-forsterkeren er en mi11, som jeg er veldig fornøyd med og kommer ikke til å bli byttet med det første. Har jo fått meg digital styring på denne.
    Nevner også at denne mi9.2 har bryter bak som velger mellom 80w og 5w.
    Kabler og slikt har jeg ikke noen forhold til, hjemme mek og Biltema får duge.

    Har hørt en del oppsett på div messer og i de private hjem, men ingen som spiller som spiller så flott som mitt:D.
    Takker for en flott beskrivelse av MI 9.2, td160! Direkte, rett på sak.

    Jeg har vært rolig på utstyrsfronten en stund, men nå merker jeg at oppgraderingsspøkelset prikker meg på skulderen... Merker det tydelig.

    Mvh Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Vis vedlegget 327734

    Melder meg herved inn med en slik. Ikke min på bildet, men skal nok få lagt inn in time.
    God gammel nok? Tja, har noen år på baken, men har vært til doktorering hos skaperen, RM.
    Der ble det gjort noen små tweaks; etter hva jeg fikk med meg, ble lyttebanken byttet ut til nye, der ble montert inn en ekstra transistor pr kanal og litt ymse ellers. Kanskje Roar skriver litt om hva som ble gjort?

    Ble nyfiken etter alle skriveriene om MI, og da jeg fikk sjansen til å høre MI Mosfet, var ikke steget sååå langt. Xindakblokkene fikk reisepass, og MI7 ble motoren i anlegget. Angrer ikke på det byttet, for å si det sånn. Xindakblokkene er VFM så det holder, men jeg mener MI7 er enda bedre!
    Atskillig fastere og mer kontant i dypbassen, herlig tilstede i mellomtonen, og oppløsningen over hele fjøla har fått meg til å glemme det meste av byttesyken. Så vil tiden vise om det kommer mer MI-stæsj i racket. Sjesker litt på en MI pre (MI11), så vi får se.....

    Bottom line: RM har virkelig peil på det han driver med, så her er det bare å heie på karen. Han fortjener å selge i bøtter og spann. SÅ gode er produktene!

    mvh
    Proffen
    Nydelig bilde :)

    Gratulerer med en uhorvelig flott og særdeles vellydende effektforsterker, Proffen! Denne modellen har jeg selv lang erfaring med og det er vanskelig å skryte nok av modellens lydmessige egenskaper. Punktum.

    Mvh.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det er jo bare å kjøre på det Salty.
    Kan jo bare gå for en MI-13 og kjøpe en MI-9.1 til :)
    Blir muligens litt varmt i sommervarmen, men ingenting å angre på når vinteren kommer...
     

    td160

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    74
    OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2

    Har alltid hatt problem med lyden på vinyl, ikke med detaljer men med trykk og attakk. Men med mi 9.2 så har dette blitt meget bra, spille på en Thorens td 160 super med rb 300 og at-oc9ml/II og selvsagt mi 14. Dette oppsettet har aldri spilt så bra som det spiller nå, med ny effekt?. ( har fått meg en helt ny vinyl samling)
    Kom på en sak i dag, etter noen tekstmeldinger med sjefen sjøl.
    Malmin har jo vært inne i riia'n min, bytta noen dingser. Aner ikke hva han gjorde, en oppgradering som kanskje ble til en MI 14.1?
    Denne er vel også innspilt nå vil jeg tro, derav go lyd.

    Go hælj :D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Nydelig bilde :)

    Gratulerer med en uhorvelig flott og særdeles vellydende effektforsterker, Proffen! Denne modellen har jeg selv lang erfaring med og det er vanskelig å skryte nok av modellens lydmessige egenskaper. Punktum.

    Mvh.
    Takkar for det.
    Joa, tror det er en rimelig kompetent sak; spørsmålet blir vel mer hvordan den står seg mot saker som er +/- 10 år ferskere på markedet. Det er jo tross alt en forsterker som i utgangspunktet ble pensjonert på produksjonsbenken ca 2003....
    Ikke minst er man jo ørlite grann nyfiken på hvordan noen av RM`s nyere kreasjoner låter i sammenlikning. Hadde væt interessant å høre f x MI 9.... Det er iblant litt stas med klasse A....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Velkommen til MI-flokken, Proffen! :)

    MI 7 er en spennende forsterker. Jeg har ikke hørt den, men Håkon Rognlien roste den opp i skyene i Fidelity #2. Vi venter på flere inntrykk, og bilder er aldri feil. Og jeg tror ikke at MI 11 vil gjøre skam på denne karen.

    Mvh Salty
    Takk for det, Salty.
    Ja, du har jo nogenlunde samme bakgrunn for å kunne uttale deg, all den tid du også tidligere brukte Xindak. At heller ikke du har angret på å konvertere til MI er vel ingen hemmelighet - selv om du kanskje sitter med litt nyere, litt annerledes og bedre stæsj....
    Bilder kommer.
    Har hatt noen erfarne ringrever innom på lytt. Da dekket jeg til MI7, spilte diverse musikk, før gjestene fikk synes, mene og tro. Så langt har tilbakemeldingene vært utelukkende positive - selv om det også har vært luftet tanker om hvilke ulike preferenser man gjerne sitter med.

    mvh
    Proffen
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg har selv hatt mange forskjellige MI forsterkere å alltid vært fornøyd. Gjester hos meg har også blitt imponert, men har aldri prøvd noen eldre konstruksjoner på effekt. Bare fått testet MI-9 og nyere.
    Kunne vært spennende å prøve noen av de gamle konstruksjonene en gang :)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Det brukes seg tre fabelaktige MI produkter i kjellerstua nå.
    Nå skal de overbevise på Nakaoka horn, foreløpig gjør de det..

    DSC09059.jpg


    Stein
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det brukes seg tre fabelaktige MI produkter i kjellerstua nå.
    Nå skal de overbevise på Nakaoka horn, foreløpig gjør de det..

    Vis vedlegget 327991

    Stein
    Dette ser morsomt og livlig ut Stein. Sist jeg hørte slike konstruksjoner ble det brukt Coral elementer. Hørte flere og det var vel bare en konstruksjon som låt slik det burde. DIY vel og merke. Ikke noe i veien med driverne hos deg ser jeg. :D Hvordan låter dette oppsettet?
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det brukes seg tre fabelaktige MI produkter i kjellerstua nå.
    Nå skal de overbevise på Nakaoka horn, foreløpig gjør de det..

    Vis vedlegget 327991

    Stein
    Dette ser morsomt og livlig ut Stein. Sist jeg hørte slike konstruksjoner ble det brukt Coral elementer. Hørte flere og det var vel bare en konstruksjon som låt slik det burde. DIY vel og merke. Ikke noe i veien med forsterkerdelen hos deg ser jeg. :D Hvordan låter dette oppsettet?
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    En god ting kan ikke vises for ofte osv..
    Jeg kan bare sammenligne med hva jeg selv har hatt i kjelleren her, altså LaScala.
    Disse spiller klarere og mer detaljert.
    Det blir vanskeligere for hver endring og avslutte kvelden til sømmelig tid..
    RM skal modifisere litt på effektsiden og se på komponenter til diskanten etter hvert, gleder meg til det også
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    En god ting kan ikke vises for ofte osv..
    Jeg kan bare sammenligne med hva jeg selv har hatt i kjelleren her, altså LaScala.
    Disse spiller klarere og mer detaljert.
    Det blir vanskeligere for hver endring og avslutte kvelden til sømmelig tid..
    RM skal modifisere litt på effektsiden og se på komponenter til diskanten etter hvert, gleder meg til det også
    Er det 10.1du har ut her?
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    MI 10

    Men mellomtonen nå er fabelaktig. Takket være MI 16 og Fostex 203 tror jeg da.
    De låter annerledes her enn hos dåbbel J.
    Liker denne utgaven bedre.
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner dette er siste rapport om MI-13EX

    Nå som jeg sitter med fasit i hand, vil jeg gjerne informere om at tilspillingstiden
    på en Musical Innovation pre amp MI-13EX(pt.topmodellen fullbalansert) er
    på 2 måneder. Etter denne tid har jeg ikke merket noen forandringer.
    Når denne preampen var ny, var det(i ettertid) en hårdhet i øvre mellomtone
    nedre diskant. Dette forsvant helt etter 2 måneders bruk.
    Har tidligere skrevet mye om denne vidundelige preampen, så dere skal
    slippe og få flere superlativer her nå.😄
    Alle tidligere superlativer står ved lag.
    Denne preampen omvandlet hele anlegget mitt.
    Dette til det bedre selvfølgelig.😂

    Fortsatt riktig god sommer
     

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.591
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Da har det blitt en ny MI eier her, venn har jeg vært lenge :)

    Dere kan jo gjette på hva dette er for noe? Tror det kun er sjefen sjøl, puristen og undertegnede som allerede vet det (ikke at det har vært hemmelig altså) :)

    Fil 29.06.15, 19.58.35.jpg
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ^ Hva er dette for noe rart da...?

    Det største printet har preamp-kretser på seg, så det kan jo være en spesialisert preamp av noe slag. Trafoene tyder også på det.

    Det er få inn/utganger, kan det være et analogt utgangstrinn...? En pre-preamp...?

    Eller kanskje noe helt annet? En DAC...?

    Uansett, velkommen som MI-eier, mfufu! :) MI-venn har du vært lenge.

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.591
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Riktig av begge to forsåvidt, dette gikk litt fortere enn jeg hadde trodd :D

    Det er en NLE-17 riaa jeg kom over i en byttehandel. Den ble levert med to "veggvorter" som strømforsyning, ikke veldig imponerende sånn i forhold til hvor godt rykte riaa'en har. Først var jeg skeptisk til riaa'en, var litt redd for at den ville bli litt for "hifi" men fikk en god følelse etter å ha hørt ett par håndfulle med plater. Så da tok jeg en prat med Roar, han har da laget power supply til denne, og satt den inn i ett MI kabinett. MI kabinettene ser jo stilrene og fine ut i mine øyne, så det var en no brainer og ta med dette. Mye penere enn originalen :)

    Så i praksis så er det samme power supply som blir brukt blant annet i MI13, tilpasset NLE17.

    Har ett bilde av fronten også. Dette er midlertidig, det kommer samme front som blir brukt på MI13 EX power supplyet, hvor det ikke vil være hull og det vil kun stå MI :)
    Fil 29.06.15, 17.44.49.jpg
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Ser ut som om dette blir en fin Riaa både i design og lyd.
    Gi tilbake melding om hvordan det lyder.
     

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.591
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Har brukt de siste to kveldene til å nyte den analoge kilden her i stuen nå. Noe som har ført til at lytterom prosjektet har hatt dårlig (les: null - 0) fremdrift :rolleyes:

    Skal prøve meg på en beskrivelse av forskjellen på de medfølgende veggvortene til NLE-17 i forhold til to skikkelige powersupply, gode plugger, god internkabling, sammen med kortest mulig avstand mellom pcba'ene (her: som i at kortene er satt nærmest mulig for å holde kabler kortest mulig, jeg tror ikke at det var tilfeldig selv om det ikke ble nevnt når jeg hentet den) og nytt solid kabinett hvor trafoene er skjermet fra resten.

    Kort oppsummert så opplever jeg, uten at jeg kan si hva som gjør hva, og hva som betyr mest:
    1: en svartere bakgrunn
    2: ...hvilket kanskje er årsaken til en følelse av mere kropp eller kjøtt på beinet (av mangel på bedre uttrykk)
    3: kanskje det mest åpenbare var en bedre kontroll i bassen, som i "renere" og/eller bedre definert bass (det var også det første jeg tenkte, når jeg vurderte nytt power supply)

    Allt i allt, og rent subjektivt, så sitter jeg igjen veldig entusiastisk og fornøyd med denne oppgraderingen. Dette her bør være noe andre med NLE-17 bør merke seg, og vurdere, hvis oppgraderings spøkelset lurer :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Selv om det er Niels Larsen sin Riaa NLE-17 som sitter oppi MI boksen,
    tror jeg dette kan bli match made in Heaven.
    Denne Riaa'n kan være svært bra, i hvertfall med Roar's powersupplyer
    og reguleringer.
    Våger påstanden om at denne Riaa blir ugjenkjennelig med Roar's
    konstruksjoner og ideer.😄

    Gratulerer mfufu
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2
    en oppgradering som kanskje ble til en MI 14.1?


    Go hælj :D

    Ingen som fikk med seg dette???
    Hei td160

    Ta det helt med ro. Jeg tror de fleste av oss fikk dette med oss.😀
    Musical Innovation bygger noen aldeles nydlige preamper.
    De bygger også meget kompetente sluttrinn, men Riaa'n(MI-14)
    er dessverre ikke helt på høyden. Derfor er den også rimelig.
    Den gir dog veldig mye for pengene, selv om den har noen år på baken.😄
    Musical Innovation holder nå på med en sannsynligvis topp Riaa.
    Da snakker vi om et helt annet produkt.(dette gjelder desverre også prisen)

    Ellers gratulerer td160
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn