Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Hvordan vil det være å brokoble en MI Mosfet?

    Går det an å ta minus fra venstre kanal og pluss fra høyre kanal?

    Tenkte å prøve den på en mono sub

    Mvh

    Kenneth Gyran
    Hei
    flere måter å koble på ,,,,Men sikrest er å sende Pm til RM for og få bekreftelse på ka som egentlig skal kobles
    Mvh
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Hei

    Hvordan vil det være å brokoble en MI Mosfet?

    Går det an å ta minus fra venstre kanal og pluss fra høyre kanal?

    Tenkte å prøve den på en mono sub

    Mvh

    Kenneth Gyran
    Mener å huske at Mosfet i originalutgave ikke er så glad i lave impedanser. Det kan tyde på at det ikke er anbefalt å brokoble den. RM kan sikkert gi et bedre svar.
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Fortsatt liten interesse for MI på bruktmarkedet dessverre. Ikke at jeg ikke elsker settet, men har ikke plass lengre.
    Nå kommer også min DAC på plass fra liten sykdom.
    Hegel HD-11 Malmin mod balansert.
    MI-13 og MI-17 mono blokker.
    Litt rart at ingen vil prøve det her...
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Fortsatt liten interesse for MI på bruktmarkedet dessverre. Ikke at jeg ikke elsker settet, men har ikke plass lengre.
    Nå kommer også min DAC på plass fra liten sykdom.
    Hegel HD-11 Malmin mod balansert.
    MI-13 og MI-17 mono blokker.
    Litt rart at ingen vil prøve det her...
    Det der er vel det man trygt kan kalle et luksusproblem, jonny. Altså det å bli sittende med et slikt sett... :rolleyes:
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Det er sant, men er lite plass hjemme... Over til integrert eller aktivt oppsett...
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Tenkte på en integrert fra Roar eller fullt aktivt oppsett. Det må ta mindre plass og kunne stå i rack, så ikke så lett med kl.A mono...
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte på en integrert fra Roar eller fullt aktivt oppsett. Det må ta mindre plass og kunne stå i rack, så ikke så lett med kl.A mono...
    Hei Soojonny

    Plassmangel har vel aldri vært til hinder for en musikkelsker/hi-fi entusiast?😀

    Hvorfor kan du ikke plassere monoblokkene bak hver høyttaler, eller oppå foten
    på stativhøyttalere?😀
    Vær nå litt kreativ! I musikkens interresse.
    Jeg forstår ikke at du kan bli fornøyd med aktive høyttalere eller en integrert
    forsterker?

    Lykke til uansett!
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Knubas oppgradering

    Da begynner dagen å nærme seg hvor nytt MI - forsterkeri skal innta "furtebua", gleder meg til MI 9.1 og MI 16 med digital volumstyring :cool::cool: Ser at det fort kan bli varmt i den lille bua slik at jeg må vel vurdere å skru av og på effektforsterkeren, jeg pleier å like å ha forsterkerne på kontinuerlig. Hvor lang oppvarmingstid bør jeg regne med før den lyder/yter optimalt?


     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da begynner dagen å nærme seg hvor nytt MI - forsterkeri skal innta "furtebua", gleder meg til MI 9.1 og MI 16 med digital volumstyring :cool::cool: Ser at det fort kan bli varmt i den lille bua slik at jeg må vel vurdere å skru av og på effektforsterkeren, jeg pleier å like å ha forsterkerne på kontinuerlig. Hvor lang oppvarmingstid bør jeg regne med før den lyder/yter optimalt?
    Jeg har full forståelse for at du gleder deg til å installere denne superkomboen! Og det er ikke noe rart - du har mye godlyd i vente. :)

    80W klasse A genererer mye varme, så jeg vil ikke anbefale at du har 9.1 stående på kontinuerlig. Tror at dette vil redusere levetiden på komponentene inni... Angående oppvarmingstid, alt imo: Minst 30 minutter. Jeg føler at den trenger opp imot en time for å utfolde seg helt.

    Mvh Salty
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Ikke alltid mulig å få det helt som man vil ha det, men når det først skal gjøres om så er det bedre å ha en form for lyd enn ingen lyd....
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Ikke alltid mulig å få det helt som man vil ha det, men når det først skal gjøres om så er det bedre å ha en form for lyd enn ingen lyd....
    Hei Soojonny

    Du nevnte litt lenger opp her at en integrert går inn i et rack?
    Dine små MI-17 går fint inn i rack også, bare hyllene er høye nok.😄
    Har du et høyt rack, kan du vel få plass til alle komponenter i ett rack?

    Du har en dac med utvendig analogdel og powersupply, en preamp(MI-13)
    og 2 stk MI-17. Kanskje du også har en streamer?
    Ett høyt 5 hyllers rack bør kunne gjøre susen?
    Ikke gi opp så fort!😂

    Fortsatt lykke til!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Var en liten tur hos RM i går kveld.
    Han hadde noe loddearbeide for meg og den andre
    eier av MI-13 EX.
    På gulvet lå faktisk trafoene til mine MI-Utopia.
    De så svært så gromme ut.I hver monoblokk blir
    det faktisk 4stk av dem.
    Trodde faktisk at MI-Utopia prosjektet hadde sporet av,
    men der tok jeg heldigvis feil.
    Traff også Armand for første gang.
    Dette virket også til og være en trivelig og kunnskapsrik
    mann.
    Mulig han kommer på besøk ila. uka?
    Det virker som RM jobber hardt for at samarbeidet
    med partneren i Sverige skal fungere.
    Han smiler heldigvis mye for tiden....................
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Fortsatt liten interesse for MI på bruktmarkedet dessverre. Ikke at jeg ikke elsker settet, men har ikke plass lengre.
    Nå kommer også min DAC på plass fra liten sykdom.
    Hegel HD-11 Malmin mod balansert.
    MI-13 og MI-17 mono blokker.
    Litt rart at ingen vil prøve det her...
    For min del er det ikke lysten til å teste dine monoblokker som stopper meg.. det er økonomien :) er MEGET nysgjerrig på MI sakene :)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Noen ganger må man bare prioritere. Kan jo være muligheten dukker opp, så kan du bare ta kontakt. Du har vel kjøpt nytt hus?
    Det må jo innredes på en måte det også, så kan forsvares ovenfor den bedre halvdel som pyntegjenstander/oppvarming ;)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har, vært fraskilt fra mitt forsterkersett ett par uker. I mellomtiden hospiterte ett nærmere seksti kilo tungt, svensk forsterkersett her. (Primare A32/Pre30) Nå i ettermiddag fikk jeg settet mitt tilbake, etter en liten service hos Roar, og DÆVEN så deilig det er.

    Det svenske forsterkersettet, har riktignok fått strålende kritikker i pressen , men MI9.1/MI16 spiller både fletta og rævva av svenskene, samtidig som det spilles i store ringer rundt det...

    Lydbildet er 100% mer åpent, og MYE videre/dypere/veldefinert, samtidig som stemmer og instrumenter manifesterer seg på en vesentlig mer naturlig måte.

    Der hadde Musical Innovation ikke i nærheten av konkurranse, nei! Deilig å få noen bekreftelser innimellom, hva?
     
    Sist redigert:

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    det er godt å få en bekreftelse en gang iblant:) selv om vi alle her vet vi har det beste!!!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Denne erfaringen var bare ennå en bekreftelse på at det er stor synd og skam at verken MI16 eller MI9.1 har vært testet av et seriøst HIFI-tidsskrift. (Eller en av de andre nyere konstruksjonene til Roar.) Den siste forsterkeren fra kjelleren i Hokksund som ble testet var vel MI9, så vidt jeg vet?

    Nå burde forsterkere som f.eks. MI16, MI13, MI17, og MI20 snart få den offisielle skryten konstruksjonene og konstruktøren fortjener.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Her er en liten reprise, "til glede for nye lesarar":

    En annonse i hifi-pressen fra Malmin Audio Design er ikke akkurat hverdagskost... ;)
    Dette er den ENESTE annonsen jeg har sett fra det holdet, og må vel regnes som en kuriositet.
    Den stod å lese i Fidelity nr 54 (6/2011).

    (Til moderatorene: Dette innlegget er IKKE ment som en annonse, men er en reprise av en begivenhet. Hvis det bryter med HFS-reglementet, kan innlegget fjernes.)

    Annonse_Fidelity.jpg


    Mvh Salty
    Denne erfaringen var bare ennå en bekreftelse på at det er stor synd og skam at verken MI16 eller MI9.1 har vært testet av et seriøst HIFI-tidsskrift. (Eller en av de andre nyere konstruksjonene til Roar.) Den siste forsterkeren fra kjelleren i Hokksund som ble testet var vel MI9, så vidt jeg vet?

    Nå burde forsterkere som f.eks. MI16, MI13, MI17, og MI20 snart få den offisielle skryten konstruksjonene og konstruktøren fortjener.
    Den unike annonsen ovenfor viser vel samtlige(?) tester/omtaler av MI-produkter i hifi-pressen, i tillegg til testen av MI 10.1/11 i Fidelity 54 i 2011. Ikke akkurat hverdagskost. Kanskje det er en forandring på gang...?

    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Å på test var "vanlig" MI-10.1 å gå opp til 10.1SE er jo ett skritt opp. MI-11 ble jo også kjørt opp mot referanse Pre til over 100k...
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Har hørt rykter om MI9.2, ja. Velinformerte rykter, faktisk. Og ryktene forteller at det iallfall handler om et nytt, og forbedret inngangstrinn... ;)

    Spørsmålet er om det betyr at vi er to fortapte menn, Salty? :rolleyes:
     

    td160

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    74
    Sitat fra Roar.:



    Inngangstrinnet er bygget helt om i forhold til 9.1. Det er ikke lenger mulig å få tak i de transistorene som jeg opprinnelig benyttet. Det er omtrent bare falske /uoriginale på markedet. Det nye inngangstrinnet er raskere, bedre lyd og mindre forvrengning sammenlignet med det opprinnelige.

    Roar
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Har hørt rykter om MI9.2, ja. Velinformerte rykter, faktisk. Og ryktene forteller at det iallfall handler om et nytt, og forbedret inngangstrinn... ;)

    Spørsmålet er om det betyr at vi er to fortapte menn, Salty? :rolleyes:
    Ja, der tror jeg dere ryker på en smell, begge to. Full gass, gutter!
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Sitat fra Roar.:



    Inngangstrinnet er bygget helt om i forhold til 9.1. Det er ikke lenger mulig å få tak i de transistorene som jeg opprinnelig benyttet. Det er omtrent bare falske /uoriginale på markedet. Det nye inngangstrinnet er raskere, bedre lyd og mindre forvrengning sammenlignet med det opprinnelige.

    Roar

    Det var da som svarte... Er det bare å begynne å spare nå da eller??? ;D
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Hørte med Roar om han hadde tid til å ordne spilleren min til uka.

    I samme svaret frister han meg med oppgradering av både pre'en og effekttrinnet mitt!!

    Han vet f... meg hvordan han skal fremprovosere tvangstanker hos en stakkars hifi-nerd!! ;D

    Cbarth
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Nytt inngangstrinn. Det tror jeg vil kurere 9.1's eneste egentlige svakhet, en tendens til mangel på eksplosivitet eller kall det lett tilbakeholdenhet når det dundrer løs. Herlig med muligheten for løpende oppgraderinger, ikke sant?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Sitat fra Roar.:



    Inngangstrinnet er bygget helt om i forhold til 9.1. Det er ikke lenger mulig å få tak i de transistorene som jeg opprinnelig benyttet. Det er omtrent bare falske /uoriginale på markedet. Det nye inngangstrinnet er raskere, bedre lyd og mindre forvrengning sammenlignet med det opprinnelige.

    Roar
    Svært positivt at når deletilgangen endrer seg, så forbedres konstruksjonene likevel med bedre komponenter og forbedret lay-out.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI fans

    Var så heldig og ha Armand på besøk.
    Det er mannen som på sin fritid har laget volumstyringen til Musical Innovation.😀
    Han måler også alle nye og gml. kretser.
    Dette betyr at neste generasjon av forsterkere vil alltid måle bedre.
    Vi får håpe at dette også betyr bedre lyd. Som oftest blir det jo det.😀

    Armand var på besøk hos meg for noen dager siden.
    For de av dere som lurer på hva han synes om mitt system,
    kan dere lese om dette i vennetråden for MSB Technology.😛
     

    td160

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    74
    Hhmm.......Dette var ikke dette jeg hadde tenkt til å skrive i mitt neste innlegg, men det skal jeg sette en strek over.

    Ok, har nå fått den effektforterkeren som jeg har ønsket meg lenge altså en Musical Innovation MI 9.1 som ble til en MI 9.2. :D Stor og tung sak som jeg ikke har plass til i min gamle plass, som det sto en Zappsolute 78w kla mk4.
    Har hatt en del forskjellige effektforterkeren innom, men det Var kl a som fenget meg mest. Har i mange år hatt Lars Clausen (LC Audio) sine produkter innom. Først The End mk3, som monoblokker, deretter Zappsolute mk4. Har vært veldig fornøyd med disse produktene, men lynet tok den siste. Og med dette så bestilte jeg meg et produkt fra Mr Malmin, har hatt MI 11 i noen år nå, men dette er den første effektforsterkeren.
    MI 9.2 er fremdeles ikke innspilt, men det er vel den råeste og største og den dyreste som har vært innom. Etter bare noen timer's ( ca 8-10 ) innspilling låter den mye bedre enn alt annet jeg har hørt, spesielt på vinyl:D. Skal la den spille noen flere timer før jeg skal prøve å beskrive hvordan den låter.

    Legger også til, en stor takk til Jørgen Gustavsen ( Dacapo hifi) og Roar Malmin som har hjulpet meg med forsikringen!
    Takk!

    ingen som kommenterte vinflaskene ?

    Mer kommer.........

    God helg!

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hhmm.......Dette var ikke dette jeg hadde tenkt til å skrive i mitt neste innlegg, men det skal jeg sette en strek over.

    Ok, har nå fått den effektforterkeren som jeg har ønsket meg lenge altså en Musical Innovation MI 9.1 som ble til en MI 9.2. :D Stor og tung sak som jeg ikke har plass til i min gamle plass, som det sto en Zappsolute 78w kla mk4.
    Har hatt en del forskjellige effektforterkeren innom, men det Var kl a som fenget meg mest. Har i mange år hatt Lars Clausen (LC Audio) sine produkter innom. Først The End mk3, som monoblokker, deretter Zappsolute mk4. Har vært veldig fornøyd med disse produktene, men lynet tok den siste. Og med dette så bestilte jeg meg et produkt fra Mr Malmin, har hatt MI 11 i noen år nå, men dette er den første effektforsterkeren.
    MI 9.2 er fremdeles ikke innspilt, men det er vel den råeste og største og den dyreste som har vært innom. Etter bare noen timer's ( ca 8-10 ) innspilling låter den mye bedre enn alt annet jeg har hørt, spesielt på vinyl:D. Skal la den spille noen flere timer før jeg skal prøve å beskrive hvordan den låter.

    Legger også til, en stor takk til Jørgen Gustavsen ( Dacapo hifi) og Roar Malmin som har hjulpet meg med forsikringen!
    Takk!

    ingen som kommenterte vinflaskene ?

    Mer kommer.........

    God helg!


    Morro og høre.. Zapsolut hadde jeg også for mange år siden.. koselige saker det også.. og jo.. vinflaskene... hvor kommer de fra?!? :p
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hhmm.......Dette var ikke dette jeg hadde tenkt til å skrive i mitt neste innlegg, men det skal jeg sette en strek over.

    Ok, har nå fått den effektforterkeren som jeg har ønsket meg lenge altså en Musical Innovation MI 9.1 som ble til en MI 9.2. :D Stor og tung sak som jeg ikke har plass til i min gamle plass, som det sto en Zappsolute 78w kla mk4.
    Har hatt en del forskjellige effektforterkeren innom, men det Var kl a som fenget meg mest. Har i mange år hatt Lars Clausen (LC Audio) sine produkter innom. Først The End mk3, som monoblokker, deretter Zappsolute mk4. Har vært veldig fornøyd med disse produktene, men lynet tok den siste. Og med dette så bestilte jeg meg et produkt fra Mr Malmin, har hatt MI 11 i noen år nå, men dette er den første effektforsterkeren.
    MI 9.2 er fremdeles ikke innspilt, men det er vel den råeste og største og den dyreste som har vært innom. Etter bare noen timer's ( ca 8-10 ) innspilling låter den mye bedre enn alt annet jeg har hørt, spesielt på vinyl:D. Skal la den spille noen flere timer før jeg skal prøve å beskrive hvordan den låter.

    Legger også til, en stor takk til Jørgen Gustavsen ( Dacapo hifi) og Roar Malmin som har hjulpet meg med forsikringen!
    Takk!

    ingen som kommenterte vinflaskene ?

    Mer kommer.........

    God helg!


    Morro og høre.. Zapsolut hadde jeg også for mange år siden.. koselige saker det også.. og jo.. vinflaskene... hvor kommer de fra?!? :p
    The dark side of the moon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn