Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.972
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelige timer i dag guttær, det ble tilslutt HCS, Lassemann og undertegnede som tok turen
    til Malmin i kveld, der møtte vi også SaltyDog, Pilsern og arild, koselig!
    Lytting ble det ikke noe av, men Roar stilte opp med velsmakende middag som mettet alle, ellers var det
    juging og fagprat for alle penga, ille trivelig 'a gett!

    Ren hygge, det er de beste kveldene!

    Vennlig hilsen

    Morten

    PS Link til bilder under DS

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,65897.0.html
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Lagga skrev:
    Takk for hyggelige timer i dag guttær, det ble tilslutt HCS, Lassemann og undertegnede som tok turen
    til Malmin i kveld, der møtte vi også SaltyDog, Pilsern og arild, koselig!
    Lytting ble det ikke noe av, men Roar stilte opp med velsmakende middag som mettet alle, ellers var det
    juging og fagprat for alle penga, ille trivelig 'a gett!

    Ren hygge, det er de beste kveldene!

    Vennlig hilsen

    Morten

    PS Link til bilder under DS

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,65897.0.html

    Takk i like måte, Lagga. Og for at du dro det i gang.

    Det ble en hyggelig kveld hos Roar Malmin, og jeg fikk møte mange HFS'ere for første gang.
    Det er bestandig artig å møte menneskene bak nicket...

    Mvh Salty

    PS.
    Dette var en utflukt i regi av Østfold Hifi. Jeg er ikke medlem av denne (usedvanlig) trivelige hifi-klubben,
    men jeg kan jo bruke denne anbefalingen fra Rolfozzy som unnskyldning:

    rolfozzy skrev:
    SaltyDog skrev:
    Oops - ser at jeg har postet i en klubbtråd igjen, uten å være medlem... Beklager. :(
    Du er herved utnevnt som æresmedlem.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er en nysgjerrig person. Og jeg antar at jeg ikke er alene om det...

    Så derfor: Her er den utvidete Østfoldgruppa som var på besøk hos Roar Malmin torsdag 29.03.2012:


    (Fra venstre: Lassemann, Pilsern, RM, SaltyDog)



    (Fra venstre: SaltyDog, arild, Pilsern, HCS)


    Stjernefotograf var Lagga. Og som den beskjedne østfolding han er, så holdt han seg bak kamera... ;)
     

    Vedlegg

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.141
    Antall liker
    10.629
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser hyggelig ut.
    Musical Innovation er det firmanavnet til Malmin eller bare produktene?

    Tenkte å finne noe mer informasjon og omtrent det eneste jeg kom over var denne linken
    http://www.musical-innovation.com/

    Den linker jo videre til denne tråden ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for en trivelig aften. Ble lite lytting , men med god atmosfære og mange gode historier var det hele svært så trivelig :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bambadoo skrev:
    Ser hyggelig ut.
    Musical Innovation er det firmanavnet til Malmin eller bare produktene?

    Tenkte å finne noe mer informasjon og omtrent det eneste jeg kom over var denne linken
    http://www.musical-innovation.com/

    Den linker jo videre til denne tråden ;)

    Såvidt jeg har forstått, så er Musical Innovation navnet på produktene.
    Firmanavnet er Malmin Audio Design.

    For tiden er det dessverre ingen fungerende offisiell hjemmeside for Musical Innovation. Den skal visstnok være underveis.
    Men maxtor (her på HFS) har lagt ned en kjempejobb med å sette opp den uoffisielle "Siden om MUSICAL INNOVATION":

    http://www.tightsqueezeaudioblog.com/

    Her finnes mye info om MI-produktene, historikk, etc.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Benytter anledningen til å takke for veldig hyggeleg kveld i går. At Malmin hadde svinga seg på kjøkkenet var heller ikke feil - ille koselig - som vi sier her nede i Østfold. Som Salty nevner er det veldig hyggelig å møte folka bak nicket.. Må repeteres :)

    mvh
    lassemann
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Som dere sikkert husker, så gjør jeg for tiden et forsøk med å biampe effektforsterkerne MI 9 og MI 10.1 SE, for å se om trinnenes styrker lar seg forene.



    Her har jeg koblet MI 9 til det nederste terminalparet (Low Frequency Input), og MI 10.1 SE til det øverste terminalparet (High Frequency Input).

    Førsteinntrykket var lovende. Det uanstrengte, mektige bånndraget fra MI 9 var der. Det var også den oppløste mellomtonen og den luftige diskanten fra MI 10.1 SE. Akustisk musikk ble gjengitt helt etter min smak.

    Men det var noe som ikke stemte helt... ???
    Innspillinger med store transienter virket illevarslende tamme. Transientene virket innestengte og inneklemte, istedenfor den åpne, dynamiske plutseligheten som jeg er så svak for. Sånn kunne jeg ikke ha det.

    Så kom jeg til å tenke på en tråd som gikk her på sentralen for en stund siden: "Kan strømrensere drepe dynamikken?" Jeg har i lang tid brukt Isotek GII Mini Sub strømrenser, og vært fornøyd med den. I tråden blir det advart mot å koble effekttrinnet til en strømrenser. I mitt tilfelle var det nå koblet opp 2 klasse A effektforsterkere mot strømrenseren. Kunne det tenkes at dette ble for mye for Isotek'en...?

    Som tenkt så gjort... jeg har nå koblet begge effekttrinnene direkte til vegguttaket. Og voila, der var dynamikken på plass igjen! De nevnte transientene blir nå gjengitt sånn som de er tenkt, uanstrengt og plutselig.

    Jeg vil si at forsøket med biamping var vellykket. Vil jeg så beholde denne konfigurasjonen?
    Vet ikke. Forskjellene er tross alt ikke særlig store. Og det er et trassel med to klasse A sluttrinn.
    Tror det kan bli hett på en varm sommerdag...
     

    Vedlegg

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Ja heisann igjen, og takk for i går! :)

    Trivelig var det!

    Til Salty er det berre ein ting å seie - napp ut dei kablane og ta MI 11 med på ein liten luftetur opp til RM, så du blir kvitt dei overgangane!! :)

    Sjølv så gleder eg meg som ein unge til å få henta effekttrinnet mitt i morra tidlig! 4 MI9 print oppgradert med MI 10.1-teknologi, OG Kimber AGSS internkabling!!

    Skal sjølvsagt rapportere resultatet, når eg er oppkobla igjen.:)

    Arild
     

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.750
    Antall liker
    871
    Torget vurderinger
    35
    arild skrev:
    Ja heisann igjen, og takk for i går! :)

    Trivelig var det!

    Til Salty er det berre ein ting å seie - napp ut dei kablane og ta MI 11 med på ein liten luftetur opp til RM, så du blir kvitt dei overgangane!! :)

    Sjølv så gleder eg meg som ein unge til å få henta effekttrinnet mitt i morra tidlig! 4 MI9 print oppgradert med MI 10.1-teknologi, OG Kimber AGSS internkabling!!

    Skal sjølvsagt rapportere resultatet, når eg er oppkobla igjen.:)

    Arild
    Hei Arild & takk for i går,

    Jeg hadde gleden av å kikke neddi forsterkeren din idag - det er jammen heftige saker !!

    Mvh
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    SaltyDog skrev:
    Så derfor: Her er den utvidete Østfoldgruppa som var på besøk hos Roar Malmin torsdag 29.03.2012:
    Voldsomt så langt ut i geografien dere måtte for å finne personer som kunne bidra til større gruppe ;D
    Det dufter både varm loddebolt og gourmet hos Roar.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Heisann !

    Jeg må nesten "komme ut av skapet" og melde meg inn i menigheten ;)

    Jeg har en tid hatt tilgang til en MI9, som låter vidunderlig vakkert, musikalsk og oppløst på både Focal 1007BE og Dynabel S2.
    (Begge er 8 Ohms stativhøyttalere)

    Tipper dette kan bekreftes av Pilsern (?)

    Og jo bedre pre man kopler til, jo bedre låter den ....

    God påske til Roar !

    Mvh Arild
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Min mening; det er flott at det svinger litt rundt MI. Rm fortjener det.


    -Y
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Huldra57 skrev:
    Heisann !
    Jeg må nesten "komme ut av skapet" og melde meg inn i menigheten ;)
    Jeg har en tid hatt tilgang til en MI9, som låter vidunderlig vakkert, musikalsk og oppløst på både Focal 1007BE og Dynabel 2S.
    (Begge er 8 Ohms stativhøyttalere)
    Tipper dette kan bekreftes av Pilseren (?)
    Og jo bedre pre man kopler til, jo bedre låter den ....
    God påske til Roar !
    Mvh Arild
    Hjertelig velkommen (tilbake?), Huldra57!! ;D
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hjertelig takk for det Salty ;D

    Tror ikke jeg har meldt meg inn her før...
    (Men sendt deg en PM )

    Har lånt en 9er av Roar en stund. Kona synes den er for dominerende, men klarer ikke å levere tilbake tror jeg.....

    Den får heller stå i anlegg nr 2 til ho har blitt voksen ;)

    Har kopla opp masse preamper på den, og ML 380S (18dB gain) er en klar favoritt. ;D

    Har ellers vært på ville veier med Chapter Audio og den slags 8)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Sånn var det ja, Huldra57.

    Hukommelsen spiller meg noen puss.
    Oftere og oftere...

    Men uansett, velkommen skal du være!
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen! Og igjen - takk for sist!!

    Da har eg komme meg heim att, og pri 1 var sjølvsagt å få lyd i huset! :)

    For å rekapitulere litt for dei som ikkje har fått det med seg, så tok eg med MI-monsterforsterkeren min østover for eit møte med sin skaper Guru RM, der justering av dei indre organa stod på timeplanen.

    Opprinnelig så var det kun ei justering/oppgradering av dei fire MI 9-printa med MI 10.1 teknologi som var planlagt. Men då Guru RM under operasjonen sendte melding med spørsmål om eg også ville ha AGSS-kabelføring inni der, var det sjølvsagt ikkje nei i min munn. Langt ifrå gratis, men noko sa meg at eg ville angre om ikkje eg gjorde dette no når han først var i gang.

    Då eg kjøpte forsterkeren sommaren 2011, og vi gikk gjennom den, spurte eg om og når han ville tilby noko slikt, og fekk då svaret "aldri". Eg valgte derfor å ikkje mase meir om dette, heller ikkje no når oppgradering stod på planen. Men ein skal aldri seie aldri der i gården.. ;) Det er jo sjølvsagt eit kostnadsspørsmål, og som einmannsbedrift der ein både er konstruktør og produsent , forstår eg behovet for å setje ein strek ein plass med tanke på logistikk - men også for å holde ting på eit betalbart nivå.


    Forsterkeren stod tilkobla strøm då eg henta den, så den var "godt lunka" då eg bar den ut i bilen. Men 7 timar i bil, gjorde at den var relativt kjølig då den vart båret i hus her. Men sjølv i kald tilstand høyrte eg umiddelbart at her hadde det skjedd mirakler - på alle tenkbare parameter!! Bass, mellomtone, diskant - alt framstod med dynamikk og luft/perspektiv - i vesentlig større grad enn tidligare!

    Det einaste eg registrerte som ikkje fullkomment (enno) var ein liten "distanse" til vokalist-stemma - men der var til gjengjeld mengder med luft rundt. Og med ein liten time speling og dertil meir varme i forsterkeren, så byrjar også det å falle enda meir på plass. Og hugs - enno er det nok fortsatt ein del timar med innspeling som gjenstår, før ein kan seie at den er ferdig innspelt.

    Eit godt teikn er i alle fall det faktum at det framstår som særs vanskelig å sitje i ro å skrive dette. Foten går og fokus blir dratt bort frå skjermen og inn i musikken!

    Kva som gjer kva i oppgraderinga, er jo sjølvsagt bort imot umulig å seie noko vettugt om - det er jo snakk om viktige parameter som er justert på printet. Men eg velger å tru at også det å erstatte den originale sølvkablinga med AGSS også har gjort underverk her!

    Så når Guru er heime igjen torsdag, reknar eg med at det er opptil fleire som spring ned døra hans med forsterkarar under armen og lappar i handa... ;)

    Arild
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Gleder meg å bli kvitt litt av folkene i huset her og få stua mer for meg selv igjen.

    God Påske, folkens. :D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    arild skrev:
    Hei igjen! Og igjen - takk for sist!!

    Da har eg komme meg heim att, og pri 1 var sjølvsagt å få lyd i huset! :)

    For å rekapitulere litt for dei som ikkje har fått det med seg, så tok eg med MI-monsterforsterkeren min østover for eit møte med sin skaper Guru RM, der justering av dei indre organa stod på timeplanen.

    Opprinnelig så var det kun ei justering/oppgradering av dei fire MI 9-printa med MI 10.1 teknologi som var planlagt. Men då Guru RM under operasjonen sendte melding med spørsmål om eg også ville ha AGSS-kabelføring inni der, var det sjølvsagt ikkje nei i min munn. Langt ifrå gratis, men noko sa meg at eg ville angre om ikkje eg gjorde dette no når han først var i gang.

    Då eg kjøpte forsterkeren sommaren 2011, og vi gikk gjennom den, spurte eg om og når han ville tilby noko slikt, og fekk då svaret "aldri". Eg valgte derfor å ikkje mase meir om dette, heller ikkje no når oppgradering stod på planen. Men ein skal aldri seie aldri der i gården.. ;) Det er jo sjølvsagt eit kostnadsspørsmål, og som einmannsbedrift der ein både er konstruktør og produsent , forstår eg behovet for å setje ein strek ein plass med tanke på logistikk - men også for å holde ting på eit betalbart nivå.


    Forsterkeren stod tilkobla strøm då eg henta den, så den var "godt lunka" då eg bar den ut i bilen. Men 7 timar i bil, gjorde at den var relativt kjølig då den vart båret i hus her. Men sjølv i kald tilstand høyrte eg umiddelbart at her hadde det skjedd mirakler - på alle tenkbare parameter!! Bass, mellomtone, diskant - alt framstod med dynamikk og luft/perspektiv - i vesentlig større grad enn tidligare!

    Det einaste eg registrerte som ikkje fullkomment (enno) var ein liten "distanse" til vokalist-stemma - men der var til gjengjeld mengder med luft rundt. Og med ein liten time speling og dertil meir varme i forsterkeren, så byrjar også det å falle enda meir på plass. Og hugs - enno er det nok fortsatt ein del timar med innspeling som gjenstår, før ein kan seie at den er ferdig innspelt.

    Eit godt teikn er i alle fall det faktum at det framstår som særs vanskelig å sitje i ro å skrive dette. Foten går og fokus blir dratt bort frå skjermen og inn i musikken!

    Kva som gjer kva i oppgraderinga, er jo sjølvsagt bort imot umulig å seie noko vettugt om - det er jo snakk om viktige parameter som er justert på printet. Men eg velger å tru at også det å erstatte den originale sølvkablinga med AGSS også har gjort underverk her!

    Så når Guru er heime igjen torsdag, reknar eg med at det er opptil fleire som spring ned døra hans med forsterkarar under armen og lappar i handa... ;)

    Arild

    Hei Arild, godt å høre at du er så fornøyd med oppgraderinga av den doble MI 9'ern din! ;D
    Du beskriver opplevelsen og gleden på en svært god måte. Kjenner meg igjen i mye her...

    Selv koser jeg meg med "pose og sekk" for tiden. MI 9 tar seg av bånn ++, og MI 10.1 SE tar seg av mellomtone og topp. Usherne mine har aldri levert sånn godlyd som nå, spesielt etter at jeg koblet effektforsterkerne direkte mot strømuttaket i veggen. To klasse A sluttrinn ble nok for mye for Isotek strømfilteret mitt. Biamping er moro! Og ja, jeg skal få Roar til å lage en utgang nr to på MI 11, sånn at jeg slipper Y-splitten.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    bjornh skrev:
    Gleder meg å bli kvitt litt av folkene i huset her og få stua mer for meg selv igjen.

    God Påske, folkens. :D

    God påske til deg også, bjornh! ;D

    (Og apropos påske: Vi var på besøk på Nordvestlandet nå i helga. Der lavet snøen ned, og det kunne komme en halvmeter med nysnø i løpet av en eneste snøbyge! Og når solen etter hvert trengte gjennom, så var påskestemningen upåklagelig. Her på det Østlandske lavland er det derimot fritt for snø, men været er flott.)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    God Påske MI- venner! Salty og Ranger og andre fra nordvest; ta en titt på bildene tatt i formiddag i Molde!!!!! 80cm. på flat mark siden søndag!!!

    Her blir det innepåske med MI og vinyl, god mat og drikke.

    Morten ;D
     

    Vedlegg

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    80cm snø!! Trøst dere med at det er under 3 måneder til sola snur.
    God MI-påske til dere alle, uansett hvor dere er.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    scaniagutten skrev:
    God Påske MI- venner! Salty og Ranger og andre fra nordvest; ta en titt på bildene tatt i formiddag i Molde!!!!! 80cm. på flat mark siden søndag!!!

    Her blir det innepåske med MI og vinyl, god mat og drikke.

    Morten ;D

    Utrolige bilder, scaniagutten! :eek:

    Men jeg var der mens det skjedde, og kan bevitne at bildene ikke lyver.

    God påske! ;D ;D

    Mvh Salty
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hehe, vi depper ikke her, det kunne ha vært så mye verre; f.eks at datoen var 4. januar ;) da hadde det vært grunn til langvarig depresjon, nå koser vi oss med blodtrimma MI 10.1 SE og mye god vinyl og litt spotify.

    Morten
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Vi fikk litt extra snø her også. Hjemme igjen etter å ha borte et par dager og handlet noen kg kjøtt i Finland.
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Fy pokker.
    Var full vår når jeg gikk på helikopteret med kurs for Haltenbanken for 8 døgn siden. Landet i kveld litt før kl 23 ,og det var litt småsjokkerenede å vasse i 40 cm snø fra taxien og opp til huset. Skikkelig brøytekant nederst i bakken.
    Så det blir å starte opp Valmeten i morgen for å få fjernet greiene.
    Har ikke vært noe fornøyelse ute i havet heller. Nordavind,snøbyger og en kjøleeffekt på minus 12.
    Men i påsken blir det å fyre i ovnen,nyte godlyden fra MIene,samt å kose seg med noe godt både i glass og på fat.
    Ha en fortreffelig påske alle sammen. :)

    Hilsen Rolf.S
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Musical-innovation.com leder meg rett til denne tråden, så jeg lurer på om hvem forhandler disse produktene?
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Roberth skrev:
    Musical-innovation.com leder meg rett til denne tråden, så jeg lurer på om hvem forhandler disse produktene?

    Hei. MI selges direkte fra konstruktør/ fabrikant Roar Malmin, husker ikke tlfnr. men regner med at andre kan bidra med det temmelig raskt ;D

    Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Ranger skrev:
    Fy pokker.
    Var full vår når jeg gikk på helikopteret med kurs for Haltenbanken for 8 døgn siden. Landet i kveld litt før kl 23 ,og det var litt småsjokkerenede å vasse i 40 cm snø fra taxien og opp til huset. Skikkelig brøytekant nederst i bakken.
    Så det blir å starte opp Valmeten i morgen for å få fjernet greiene.
    Har ikke vært noe fornøyelse ute i havet heller. Nordavind,snøbyger og en kjøleeffekt på minus 12.
    Men i påsken blir det å fyre i ovnen,nyte godlyden fra MIene,samt å kose seg med noe godt både i glass og på fat.
    Ha en fortreffelig påske alle sammen. :)



    Hilsen Rolf.S
    Hei, ja regner med at dette var årets store overaskelse, her blei det bråstopp i hyttebygging men det kommer bedre tider snart :D Vi snakkes.

    Morten
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Roberth skrev:
    Musical-innovation.com leder meg rett til denne tråden, så jeg lurer på om hvem forhandler disse produktene?

    Foreløpig så er det Roar Malmin selv som står for salget av disse eminente MI forsterkerne + RIAA.
    Men hvis saker og ting går som planlagt, så vil Musical Innovation snart få en ny forhandler, lokalisert i Oslo.

    Kontaktinfo for Roar Malmin:
    Send en tekstmelding til ni-to-to 11 tre-nuller,
    eller send en mail til roamalmi krøllalfa online dått no.

    Musical Innovation har for tiden ingen fungerende offisiell hjemmeside. Den skal visstnok være underveis.

    Men Maxtor (her på HFS) har lagt ned en kjempejobb med å sette opp "Siden om MUSICAL INNOVATION".
    Dette er en uoffisiell MI-side, med produktoversikt og historikk. Den er ganske komplett, også historisk tilbake til MI 1 & 2...
    Her er linken:

    http://www.tightsqueezeaudioblog.com/
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei Roberth.

    Håper du vil prøve MI i ditt system. Det må oppleves før ein tar endelig beslutning.

    Malmin er på ein liten påsketur i utlandet fram til torsdag, men kan nok treffast etter dette.

    Ein annan muligheit er faktisk å spørre etter utlån frå oss MI-frelste her på tråden. Det har skjedd meir enn ein gong... Kanskje du har ein MI-nabo?:)

    Lykke til!

    Arild
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Takk for svar!

    Skal i første omgang bare se hva som er tilgjengelig, prisklasser osv.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Kabeldragern skrev:
    En av medlemmene her inne (vet faktisk ikke hvem...) har tilbudt seg å låne meg en MI effektforsterker en gang i løpet av påska. Spiller den bedre enn min trofaste Nelson Pass A40 så kanskje jeg melder meg inn i menigheten!

    Skjer det noe på Nordmøre da...? ???
    Eller er dere fortsatt nedsnødde? Ref scaniaguttens bilde fra Molde 4. april:




    Påska er jo ikke over, men kanskje Ranger har vært en tur over brua bort til Kabeldragern...?
    (med en MI 9 eller 10 under armen) ;)
     

    Vedlegg

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Mye som skjer nå i påska, men har snakket med Ranger og skal stikke innom ham å låne en av effektforsterkerne hans på lørdag.

    Skal avgi full subjektiv rapport om opplevd kvalitet etter grundig test. Skal drive Tannoy 12" monitorer.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    sonicfrontiers skrev:
    Mye som skjer nå i påska, men har snakket med Ranger og skal stikke innom ham å låne en av effektforsterkerne hans på lørdag.
    Hvilken er d du tar med til test?

    Sonicfrontiers
    Vet ikke. Den som er lettest for han å låne bort. Den med lavest effekt skal være best om høyttalerne er lettdrevne nok. Vi får se.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.917
    Antall liker
    8.203
    Torget vurderinger
    1
    Kabeldragern skrev:
    Mye som skjer nå i påska, men har snakket med Ranger og skal stikke innom ham å låne en av effektforsterkerne hans på lørdag.

    Skal avgi full subjektiv rapport om opplevd kvalitet etter grundig test. Skal drive Tannoy 12" monitorer.
    Hvilke Tannoy'er har du? :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn