Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tar en tur bort til Roar Malmin i ettermiddag for å ta monsteret litt nærmere i øyensyn. Og for å sjekke status.
    MI 9.1 kabinettene har jo nettopp ankommet, så det muligens et tomt kabinett vi ser på bildet.

    Eller så har RM kanskje fått tid til å montere det første eksemplaret... Må si at jeg er litt spent, ja.
    Uansett så blir det en høytidsstund den dagen jeg triller denne kolossen inn på gutterommet.
    Og jeg føler at MI 9.1 kan få fortgang i kjellerstue-prosjektet mitt. 3 x 4 meter blir muligens litt snaut for denne karen... ;)
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Kabeldragern skrev:
    SaltyDog skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Plutselighet og krystallklart kildevann.

    Ja hva skal man si; fikk hentet en MI 10.1 borte hos Ranger. At den kun er på 25W tror jeg ikke på. Den er minst på 50W.....

    Førsteinntrykket er ubetinget positivt. Allerede etter noen minutter hører jeg at denne forsterkeren kan sine ting. Det mest iørefallende for meg er dens krispie og krystallklare gjengivelse i toppen. Dessuten er den en kvikkas! Den styrer mine 12" ere på en overbevisende måte. Den er dynamisk i hele registeret noe jeg vurderer som avgjørende i mine preferanser. Den mister faktisk heller ikke pusten når den får 12" erne å jobbe med selv med relativt høyt lydtrykk. Ikke tegn til pusteproblemer. Derav min følelse at forsterkeren kanskje leverer 25W ren kl.A, men er designet sånn at den leverer "resten" i AB - 50-60W før den gir seg. En subjektiv vurdering, men det kunne vært moro å fått bekreftet effekt ved 8ohm og 1% klipping. Nok om det.

    Ikke et knepp i høyttalerne ved påslag. Den henger en stund med lyden på etter avslag, noe som får meg til å tenke at den kanskje ikke er helt kl.A....?
    I forhold til mine egne forsterkere så er den - irriterende god! ;D
    Den har som sagt en overtonestruktur som får meg til å tenke på 300B (!). Dessuten har den en "sort-het" som er veldig tydelig! Det er også et kvalitetstegn. Bassen er like plutselig som resten av frekvensbåndet. Mellomtonen er åpen og veldig 3D, akkurat som jeg liker! Men - ja det er et men...

    Mellomtonen er ikke så nærværende som jeg er vant til. Alt annet enn det er bedre enn mine forsterkere, men kontakten med musikerne er litt fjern..... og en liten ting til; den er litt, ørlite spiss i mine høyttalere. Det kan selvsagt være høyttalerne - horndiskant! Superdetaljert og luftig, men ørlite spiss. Kanskje noe som blir bedre ved at forsterkeren får stå på noen timer.

    Det er skjelden en ny hifi-komponent passer inn direkte og høyner lyttergleden helt sånn uten videre og uten andre tilpasninger. Det gjør denne forsterkeren! Den minner også om Elektrokompaniets gamle sagnomsuste 25watter - krispi, stor, åpen, kvikk og sort!

    I løpet av uken kommer min subjektive test i grundigere utførelse. Alt dette er bare førsteinntrykk - men HVILKET førsteinntrykk!! ;)
    Da er det snart klart for Kabeldragerns endelige dom over effektforsterkeren MI 10.1 SE.
    Vi venter spent... :)

    Hvis ikke dette er high-end, hva er da high-end?

    Ranger har opplyst meg om at forsterkeren er oppgradert og ikke spilt på etter dette. Han antydet en viss innspillingstid. Og jammen tror jeg han har rett! Har latt den stått på jevnlig 3-4 timer hver dag denne uken og i går fikk jeg tid til en runde med de samme platene som sist - etter at den hadde stått påslått i 5-6 timer.

    Om det er innspillingstid eller oppvarmingstid som har gjort utslaget vet jeg ikke, men den ørlille spisshet var borte. Tilbake var et mylder av detaljer akkurat som ved første lytt. Det virker også som om den "slipper" transientene lettere - avstanden mellom sorthet og dynamiske kontraster har blitt tydeligere. Hmm, pussig....men bra!

    Dette er en stor forsterker, dvs har du ikke alt for ineffektive høyttalere så er dette alt du trenger! Etter min smak iallefall. Dens spillestil er stor, åpen lett og ledig samtidig som den er kvikk, krisp og sort - og ikke minst veldig 3D. Jeg kan ikke komme på eller høre noe å sette fingeren på - den er pen å se på, den er passe stor, passe varm, solid konstruert (ja, jeg har tittet inni 8) ) og den er i en annen divisjon enn min foreløpige referanse i min "husmannsøkonomikategori" Nelson Pass A40. Unntaket er om du er rør-addict og liker transistorforsterkere med "rørlyd". Da er A40 mere røraktig i klangkarakteren i mellomtonen - alt annet er bedre med MI 10.1 (SE?)!

    For å konkludere litt så er dette en forsterker jeg kunne tenkt meg ja! Den har den egenskapen at du blir sittende å fokusere på musikken og ikke teknikken - heldigvis! DET kan en ikke si om veldig mye annet. Og en annen ting; den matchet mine Tannoy'er med 92dB/w/m utmerket effektmessig og kontrollmessig.

    Søknad om medlemsskap i Musical Innovation vennetråd er herved sendt. Så får jeg se om min husmannsøkonomi strekker seg så langt som til å kjøpe en....

    God helg! :)

    Mvh Kabeldragern

    Lansering av nye produkter (les: MI 9.1) har lett for å overskygge alt annet.

    Jeg føler at Kabeldragerns grundige test og flotte omtale av effektforsterkeren MI 10.1 SE har druknet i all viraken.
    Jeg gjentar gjerne:

    SaltyDog skrev:
    Den positive omtalen kommer ikke overraskende. Jeg skulle ønske at flere fikk anledning til å høre denne forsterkeren. Her får du ekte high-end til en absolutt betalbar penge, imho...
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Kabeldragerns to første innlegg i MI-tråden viser et lite snev av skepsis... ;)

    Kabeldragern skrev:
    En av medlemmene her inne (vet faktisk ikke hvem...) har tilbudt seg å låne meg en MI effektforsterker en gang i løpet av påska. Spiller den bedre enn min trofaste Nelson Pass A40 så kanskje jeg melder meg inn i menigheten!
    Kabeldragern skrev:
    Ranger skrev:
    For å øke menigheten,må man spre budskapet! ;D

    Hilsen R i Omsundet
    Så der er du! :)

    Ja, klarer MI den fløyelsmyke, romantiske men samtidig distinkte og engasjerende lyden jeg hører fra A40 - ja da er saken biff. Kontroll-lytter med en billig men god rørforsterker. Tannoy høyttalere og Stax hodehøyttalere. Feil og lyter avsløres nesten like lett som da jeg hadde Lowther horn....

    Skal bli spennende! 8)

    Kabeldragern var tydeligvis ikke forutinntatt mht MI 10.1 SE sine kvaliteter.

    Han er nå medlem i menigheten... ;D
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    SaltyDog skrev:
    Jeg tar en tur bort til Roar Malmin i ettermiddag for å ta monsteret litt nærmere i øyensyn. Og for å sjekke status.
    MI 9.1 kabinettene har jo nettopp ankommet, så det muligens et tomt kabinett vi ser på bildet.

    Eller så har RM kanskje fått tid til å montere det første eksemplaret... Må si at jeg er litt spent, ja.
    Uansett så blir det en høytidsstund den dagen jeg triller denne kolossen inn på gutterommet.
    Og jeg føler at MI 9.1 kan få fortgang i kjellerstue-prosjektet mitt. 3 x 4 meter blir muligens litt snaut for denne karen... ;)
    Ser ut som et skikkelig beist! Blir spennede å se hva du har å rapportere fra ettermiddagens besøk i løvens hule.
    Mitt siste besøk for noen uker siden resulterte i ytterligere malminfisering av min trofaste MF Tri-Vista DAC. Den fikk montert Malmins analogdel så den nå er ( more or less ) fullt på høyde med, eller i noen tilfelle overgår Audio Research DACen. Det er dog systemavhengig, det spørs hvilken kilde den fores fra. Jeg bruker mest SB Touch m/ toolbox 3, og da vinner MF. Kjører man Phillips-baserte drivverk er AR hårfint bedre. Ellers finpusser jeg videre på Squeezen, det er lineær strømforsyning på gang, også dette fra RM, samt at jeg grubler på inngrep i selve elektronikken på den, så som klokke m.v. Selv rett ut av esken var uansett Touch betraktelig bedre enn min tidligere Duet.

    Edit: Jeg fikk forresten med meg noen div småbiter til forbedring av delefiltrene mine, så nå er det snart bare kjerringa mi og kaffetraktern han ikke har lagt klypene på ( eller...hva vet vel jeg..? ) ;D ;D ;D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er tilbake etter en ettermiddagsvisitt i verkstedet til Roar Malmin.
    Søndagsåpent? Ihvertfall i dag. ;)

    På benken stod det et MI 9.1 kabinett - nesten tomt. Som forventet, i og med at kabinettene nettopp er ferdige.
    Monteringen vil ta en uke, og Roar lovte den ferdig til neste helg.

    Kabinettet ser langt mer "normalt" ut i virkeligheten enn på det første forvrengte mobilbildet.
    Høyden (20-21 cm) er kun 2-3 cm høyere enn min MI 9, og fremstår med harmoniske proporsjoner.
    Bredden er krympet litt, til "industristandard" 46 cm, dvs samme bredde som MI 10.1 og MI 11.
    Dybden er øket fra 34 cm til 40 cm, og vekten fra 27 kg til ca 35 kg.

    Intern layout er forandret en del i forhold til MI 9. Det første en legger merke til, er de 3 atskilte kamrene.
    Det midtre kammeret skal ha to vertikalstilte trafoer, 2 x 650 VA. Sidekamrene skal inneholde kondensatorbankene
    med print, 2 x 188.000 uF. Ytterst på hver side skal det plasseres et toetasjes hovedkortprint,
    med forbindelse til 2 x 12 Sanken utgangstransistorer.

    På bildene er trafoene, en uferdig kondensatorbank, og et uferdig hovedkort plassert bare for å illustrere.

    Det er vel unødvendig å si at jeg gleder meg til å installere MI 9.1 på lytterommet! ;D
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.854
    Torget vurderinger
    4
    Kjenner jeg begynner å bli nysgjerrig på den boksen der.

    Måtte frem med målebåndet.
    46x20x40 skal gå akkurat i mitt Aavik-møbel.
    Men, klasse A og rikelig med kjøleribber tyder på at den trenger litt pusterom.....?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Flott forsterker, noe jeg helt sikkert hadde sjekket ut hvis jeg var i markedet for å bytte. Samme mann har moddet mitt forsterkersett til nye høyder, så jeg er dekket opp med forsterkerkraft for en stund fremover ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.649
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    SaltyDog skrev:
    gismo skrev:
    SaltyDog skrev:
    FAB skrev:
    MI har blomstret skikkelig opp i det siste. Så bra :D
    Gutta fra calcuttavar raskt på plass ser jeg ;)
    Kunne tenkt meg å prøve MI igjen etterhvert jeg også.
    Uansett så vet jeg hva som bor i produktene, og det er mye.

    Ingen dum ide, FAB!

    Og i morgen er det en merkedag for Musical Innovation!

    Da vil jeg legge ut de første bildene av MI 9.1.
    Dette blir artig, i morgen...?? Det er vel nå det ;D ;D

    gismo

    I morgen i går er i dag nå... Helt riktig gismo! ;D

    Og her er det aller første bildet av det flunke nye klasse A trinnet MI 9.1:



    Den ser fryktinngytende ut, høy som et hus.
    Men bildet lyver litt. Kabinettet er nøyaktig 20 cm høyt, og frontplaten er 21 cm høy.
    Woow, der er den ja. Må si den ser alvorlig voksen ut Salty ;)
    Dette blir jammen spennende å følge/lese tilbakemeldinger på.

    Med det samme så den helt enorm ut, men når du kommer med målene er den ikke så unormal allikevel 8)
    Målte litt på min AMP1, som du som Audionet venn også kanskje kjenner litt til og den er 18cm høy den også, 2x700VA og grei kondensatorbank, vekt 30kg, så da er den nesten bare litt større enn normalt da ;D ;D
    Gratulerer med en kjempe slutt-trinn Salty ;)

    gismo
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Dette ser gedigent ut Salty, gleder meg til å både se og forhåpentligvis høre den. Bildene taler for seg selv, her er det pulver så det holder :) . Selv sitter jeg akkurat nå og nyter min mi10.1 se. Slutter aldri å forundre meg over trykket i denne forsterkeren. Er veldig fornøyd, føler er at jeg er kommet i mål på en måte... Skal bare sjekke ut noen dac'er først... ;D

    Stammis
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.854
    Torget vurderinger
    4
    stammis skrev:
    ....føler er at jeg er kommet i mål på en måte... Skal bare sjekke ut noen dac'er først... ;D
    Ha ha ...skal bare lissom ;D ;D
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1


    Sikle Sikle ;) hvilket beist av et sluttrinn :eek: Her er det vel krefter til det meste skulle jeg tro ;D

    Gratulerer med et gedigent flott sluttrinn Salty :)

    Destiny.. :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, her må man hive seg på :)

    Dette ser jo fabelaktig ut Salty, og igjen til Roar er det jo bare å si gratulerer med nok et kommende superprodukt. Må virkelig si ar her er det høy siklefaktor ;) Lekkert!!

    mvh
    lassemann
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Mange takk for gratulasjoner og kommentarer! ;D

    Må si at jeg gleder meg til å koble opp MI 9.1 om en ukes tid. Jeg har en godfølelse her...

    For tiden kjører jeg som kjent MI 9 og MI 10.1 SE i en biamping konfigurasjon. Niern nede og tiern oppe.
    Kombinasjonen spiller som en kule! Så hvorfor i all verden ikke være fornøyd med dette...? ???

    Her vil jeg sitere Stammis (fersk medlem i MI-menigheten): "Det var et damespørsmål". ;)

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Her er en liten kuriositet:

    Da jeg besøkte RM på verkstedet i går for å sjekke status på MI 9.1, satt han og ferdigstilte en annen forsterker.
    Denne forsterkeren fanget min interesse:





    På den uvanlig tykke frontplaten (15 mm) stod det å lese:

    Musical Innovation
    MI 10.1 Special Edition


    Dette var virkelig en "Special Edition"!
    Frontplaten var vesentlig høyere (og tykkere) enn på en standard MI 10.1 (SE). Bredden var litt smalere.
    Helt annerledes kjøleribber, og to trafoer skilte seg ut. Ellers så innmaten ut som en vanlig MI 10.1 SE.
    Hva var dette...? Var det enda en variant av MI 10.1?

    Nei da. Det var en spesialbestilling fra en (spesiell) kunde:
    Kunden hadde en gammel Doxa forsterker, og lurte på om RM kunne gjøre noe med den.
    Enden på visa ble at innmaten ble byttet ut med MI 10.1 SE, og at front- og bakplata ble byttet ut.
    Frontplaten ble spesialbestilt i kun ett(!) eksemplar. Det eneste som ble beholdt av Doxa'en var faktisk sideplatene med kjøleribber!
     

    Vedlegg

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Ja, jeg mener å huske noe sånt noen sider tilbake i tråden.

    Edit: Snill som jeg er, sjekket jeg det, og det dukket opp fra Lassemann, svar 3732 og fremover, side 187
    Edit 2: Ditt svar med link var ennå bedre, Salty! :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Trane skrev:
    Kjenner jeg begynner å bli nysgjerrig på den boksen der.

    Måtte frem med målebåndet.
    46x20x40 skal gå akkurat i mitt Aavik-møbel.
    Men, klasse A og rikelig med kjøleribber tyder på at den trenger litt pusterom.....?

    Klasse A ampene fra MI blir ganske varme, som de fleste andre klasse A amper.
    Så de bør ikke stå helt innestengte (bak, over, og på sidene).
    På bildet ser du min MI 9 (bredde 52 cm, høyde 18 cm), i et Solid Tech rack.
    Det er dårlig lufting over, men god lufting på sidene og bak.
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    2 døgns stillhet... ???

    Ser ut til at dette uferdige kraftverket har fått noen og hver til å miste både munn og mæle. ;)



    (MI 9.1)
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet bare at jeg har lyst på en sånn... -men jeg er altfor fattig. ;D
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Oh, rakke fyttern for en forsterker MI 9.1 ser ut til å bli!!!!!!!!

    Det skal bli utrolig interessant å høre om opplevelsene av lyden fra denne - gjerne med referanser opp mot MI 10.1 SE. Uansett er jeg som "bjornh" - alt for fattig til å vurdere anskaffelse av noe slikt. Akkurat nå priser jeg meg lykkelig over å være eier av en MI 10.1 SE ;D

    Fikk forresten tid til å kladde litt på egen hjemmeside (http://www.tightsqueezeaudio.com/) her om dagen - en kort beskrivelse av mine opplevelser av MI 10.1 SE.


    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    maxtor skrev:
    Oh, rakke fyttern for en forsterker MI 9.1 ser ut til å bli!!!!!!!!

    Det skal bli utrolig interessant å høre om opplevelsene av lyden fra denne - gjerne med referanser opp mot MI 10.1 SE. Uansett er jeg som "bjornh" - alt for fattig til å vurdere anskaffelse av noe slikt. Akkurat nå priser jeg meg lykkelig over å være eier av en MI 10.1 SE ;D

    Fikk forresten tid til å kladde litt på egen hjemmeside (http://www.tightsqueezeaudio.com/) her om dagen - en kort beskrivelse av mine opplevelser av MI 10.1 SE.


    Mvh.

    Vær trygg, maxtor! ;)
    Jeg kommer til å beskrive min opplevelse av MI 9.1 - med referanser både til MI 9 og MI 10.1 SE.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Jeg er dobbelt så fattig som dere aldri har vært, ikke tilsammen en gang. Men sånt som dette tar man seg bare råd til; man får koste på seg litt i ungdommen. Nå har ikke jeg annet sammenligningsgrunnlag internt i MI-verdenen enn MI9, 10ern og dens varianter har jeg aldri hørt under kontrollerte, dvs velkjente forhold. Men jeg skal nok uttale meg så snart monsteret har fått utfoldet seg litt i heimen.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da, kjære SaltyDog og retteP, tror jeg at jeg snakker for hele menigheten når jeg sier at vi gleder oss! Vi gleder oss til førsteinntrykkene og vi gleder oss på deres vegne :D

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    maxtor skrev:
    Da, kjære SaltyDog og retteP, tror jeg at jeg snakker for hele menigheten når jeg sier at vi gleder oss! Vi gleder oss til førsteinntrykkene og vi gleder oss på deres vegne :D

    Mvh.

    Takk for de fine ordene, maxtor! ;D



    Og når vi først er inne på bekjennelser...

    bjornh skrev:
    Jeg vet bare at jeg har lyst på en sånn... -men jeg er altfor fattig. ;D

    maxtor skrev:
    Oh, rakke fyttern for en forsterker MI 9.1 ser ut til å bli!!!!!!!!

    Det skal bli utrolig interessant å høre om opplevelsene av lyden fra denne - gjerne med referanser opp mot MI 10.1 SE. Uansett er jeg som "bjornh" - alt for fattig til å vurdere anskaffelse av noe slikt. Akkurat nå priser jeg meg lykkelig over å være eier av en MI 10.1 SE ;D

    Mvh.

    .retteP skrev:
    Jeg er dobbelt så fattig som dere aldri har vært, ikke tilsammen en gang. Men sånt som dette tar man seg bare råd til; man får koste på seg litt i ungdommen. Nå har ikke jeg annet sammenligningsgrunnlag internt i MI-verdenen enn MI9, 10ern og dens varianter har jeg aldri hørt under kontrollerte, dvs velkjente forhold. Men jeg skal nok uttale meg så snart monsteret har fått utfoldet seg litt i heimen.

    ...så kan jeg godt fortsette. ;)

    Jeg har aldri vært, er ikke, og vil aldri bli en velbemidlet mann.
    Men jeg er hekta på musikk, og på MI, og prioriterer deretter.

    Mvh Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Friedrich Nietzsche: Uten musikk ville livet vært en misforståelse.
    Og hvis det ikke blir gjengitt ordentlig, hva er er det så?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    .retteP skrev:
    Friedrich Nietzsche: Uten musikk ville livet vært en misforståelse.
    Og hvis det ikke blir gjengitt ordentlig, hva er er det så?

    Så sant - så sant.

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Her er en liten morgenrapport fra Eikerbygda:

    - Jeg har en fridag fra jobben.
    - Jeg har stått opp.
    - Jeg har satt på kaffen.
    - Jeg har satt MI-forsterkeriet til oppvarming.
    - Jeg har mange musikkopplevelser foran meg.
    - Jeg har ingen forpliktelser i hele dag.
    - Jeg har snart gleden av å oppleve MI 9.1.

    Livet kunne vært verre... ;D
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Du verden!
    Dette høres da ut som Salty's lykkelige dag!
    Nyt dagen, mens vi andre holder hjula i gang.. :)

    Hilsen en litt misunnelig Stammis ;D
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Her er en liten morgenrapport fra Eikerbygda:

    - Jeg har en fridag fra jobben.
    - Jeg har stått opp.
    - Jeg har satt på kaffen.
    - Jeg har satt MI-forsterkeriet til oppvarming.
    - Jeg har mange musikkopplevelser foran meg.
    - Jeg har ingen forpliktelser i hele dag.
    - Jeg har snart gleden av å oppleve MI 9.1.

    Livet kunne vært verre... ;D
    Livet kunne vært langt værre ja Salty ;) Nyt dagen ;D

    Destiny.. :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    En bra dag høres det ut til.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    stammis skrev:
    Du verden!
    Dette høres da ut som Salty's lykkelige dag!
    Nyt dagen, mens vi andre holder hjula i gang.. :)

    Hilsen en litt misunnelig Stammis ;D

    Destiny skrev:
    SaltyDog skrev:
    Her er en liten morgenrapport fra Eikerbygda:

    - Jeg har en fridag fra jobben.
    - Jeg har stått opp.
    - Jeg har satt på kaffen.
    - Jeg har satt MI-forsterkeriet til oppvarming.
    - Jeg har mange musikkopplevelser foran meg.
    - Jeg har ingen forpliktelser i hele dag.
    - Jeg har snart gleden av å oppleve MI 9.1.

    Livet kunne vært verre... ;D
    Livet kunne vært langt værre ja Salty ;) Nyt dagen ;D

    Destiny.. :)

    bjornh skrev:
    En bra dag høres det ut til.

    "Saltys lykkelige dag!" Hehe... godt sagt! ;D

    Det er en bra dag, ja. Den nytes i lange drag. Det gjør godt å unne seg sånne dager innimellom.

    Mvh Salty
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ta-daa...! Ny bevegelse på Adelskalenderen (*). Pallplass neste! ;D




    Adelskalenderen pr i dag, 20.04.2012:

    1: Klipsch 734 sider
    2: Naim 668 sider
    3: Audio Note 308 sider
    4: Musical Innovation 194 sider (Dømt foran pga flere innlegg)
    5: SB & Transporter 194 sider
    6: Mac 181 sider
    7: Avantgarde 143 sider
    8: Proac 112 sider



    Litt historikk:

    Adelskalenderen pr 25.12.2011:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25107.msg1285346.html#msg1285346

    1: Klipsch 691 sider
    2: Naim 649 sider
    3: Audio Note 301 sider
    4: SB & Transporter 182 sider
    5: Musical Innovation 151 sider
    6: Mac 150 sider
    7: Avantgarde 139 sider
    8: Proac 107 sider



    Adelskalenderen pr 11.12.2011:
    (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25107.msg1275513.html#msg1275513)

    1: Klipsch 677 sider
    2: Naim 648 sider
    3: Audio Note 299 sider
    4: SB & Transporter 179 sider
    5: Mac 147 sider
    6: Musical Innovation 137 sider
    7: Avantgarde 136 sider
    8: Proac 107 sider



    Adelskalenderen pr 13.11.2011:
    (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25107.msg1254958.html#msg1254958)

    1: Klipsch 661 sider
    2: Naim 643 sider
    3: Audio Note 296 sider
    4: SB & Transporter 175 sider
    5: Mac 142 sider
    6: Avantgarde 134 sider
    7: Musical Innovation 119 sider
    8: Proac 107 sider



    Adelskalenderen pr 04.10.2011:
    (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25107.msg1224505.html#msg1224505)

    1: Klipsch 650 sider
    2: Naim 637 sider
    3: Audio Note 293 sider
    4: SB & Transporter 163 sider
    5: Avantgarde 132 sider
    6: Mac 129 sider
    7: Proac 106 sider
    8: Musical Innovation 100 sider



    (*) Adelskalender: Vennetråder med mer enn 100 sider. Det finnes 300+ vennetråder på HFS, hvorav kun 8 har mer enn 100 sider.
     

    Vedlegg

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Har du noke å rapportere Salty, eller er du altfor opptatt med å spele inn MI 9.1-monsteret?? :D

    Mvh

    Arild
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    arild skrev:
    Har du noke å rapportere Salty, eller er du altfor opptatt med å spele inn MI 9.1-monsteret?? :D

    Mvh

    Arild

    Jeg ser nå at siste linje i svar #3868 kan misforstås...

    Litt for tidlig, Arild. MI 9.1 står nok fortsatt i Casa Malmin.
    Men jeg lover å gi beskjed så snart monsteret bytter adresse. ;)

    Salty
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ah. Deilig og sløy søndag.

    Alt husarbeid er gjort. Unger er ute eller oppe på rommet. Stille i stua. Anlegget koblet ned, pusset kontakter, omarrangert plassering av komponenter, koblet opp igjen og er i ferd med å bli varmet opp. Server skrudd på og Harry Connick Jr. er kommet på "besøk".

    Deilig søndag!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn