Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Ser dette opptar noen,jeg har kjent Roar i nesten 10 år. Så jeg vet dette dere sier. Ble bare J.... irriter da jeg så flere hadde fått svar. Traff han i dag og har pratet med han.Og fortalte hva jeg hadde gjort og hvorfor. Jeg vet ting ordner seg. Han er suveren til å fikse ting som ikke virker. Anbefaler han videre.

    JE
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Så det er flere her som har bestilt MI 9.1?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Har alltid fått svar fra Roar på sms eller mail innen 24 t og det må sies og være bedre enn de fleste hifi aktører og nå man i tilegg vet at vedkommende driver en 1 manns bedrift så er det bare og ta av seg hatten...
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    stammis skrev:
    Så plutselig :) var det visst en MI 9 på plass i oppsettet mitt.
    SaltyDog var som vanlig generøs og gav meg muligheten til å prøve ,evt kjøpe hans MI 9.
    Har nå begynt å lytte tll denne imponerende tunge og store boksen .
    Og for å si det med en gang ,så hører man at denne forsterkeren er større enn MI 10.1 SE. Her er det mer bånndrag nedover i bassen, spiller med stor autoritet på Klipchene(RF-63). Men, og det er det men'et som gjør at jeg blir i veldig tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg synes at mellomtone og diskant, i mitt oppsett , var bedre på MI 10.1 SE. Synes diskant og mellomtone var enda mer finkornet og myk på 10'ern. Synes også at bånndraget på MI 10.1 SE holdt i lange baner, selv om MI 9 er bedre på det... Heldigvis har jeg noen dager til å teste på..... Noen der ute som har erfart noe lignende?

    Hilsen Stammis

    Ta-daaaa... Vi har fått et nytt medlem i menigheten! ;D



    Velkommen skal du være, Stammis! Og gratulerer med en kjempeforsterker!

    Etter en shoot-out mellom MI 9 og MI 10.1 SE har han foretatt sitt valg, og kjøpt en MI 10.1 SE.
    I hans oppsett (Parasound P7 preamp, og Klipsch RF-63 ht), og i hans rom og ører, var 10-ern en match made in heaven.

    Men valget var langt fra enkelt. MI 9 er også en forsterker i den absolutte toppklasse, med sine helt klare fortrinn.
    Stammis har helt sikkert noen utfyllende kommentarer her.
     

    Vedlegg

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Takk for en sprudlende velkomst !!

    Som dere forstår ble jeg eier av en MI 10.1 SE denne uka. Etter å ha lånt både MI 9 og MI 10.1 SE av SaltyDog bestemte jeg meg omsider for MI 10.1 SE.
    Ikke noe lett valg nei, har hatt mange kvaler med for og i mot . MI9 stor lyd ,skikkelig bunndrag en knall forsterker. Jeg ga avkall på noe av dette når jeg gikk for MI 10, som jeg synes i mitt oppsett spilte flottere i toppen. Kunne levd veldig godt med begge,men måtte jo ta ett valg. :) Er nok en ekstra god match i mitt system denne 10.1.

    Er ihvertfall veldig fornøyd nå. Nå gjenstår det bare å få sjekket ut en ny DAC. Der er det muligens noe mer å hente. Har en Cambridge i dag. Tips mottaes med takk :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer stammis! :D -dette låter.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    stammis skrev:
    Takk for en sprudlende velkomst !!

    Som dere forstår ble jeg eier av en MI 10.1 SE denne uka. Etter å ha lånt både MI 9 og MI 10.1 SE av SaltyDog bestemte jeg meg omsider for MI 10.1 SE.
    Ikke noe lett valg nei, har hatt mange kvaler med for og i mot . MI9 stor lyd ,skikkelig bunndrag en knall forsterker. Jeg ga avkall på noe av dette når jeg gikk for MI 10, som jeg synes i mitt oppsett spilte flottere i toppen. Kunne levd veldig godt med begge,men måtte jo ta ett valg. :) Er nok en ekstra god match i mitt system denne 10.1.

    Er ihvertfall veldig fornøyd nå. Nå gjenstår det bare å få sjekket ut en ny DAC. Der er det muligens noe mer å hente. Har en Cambridge i dag. Tips mottaes med takk :)

    Jeg forstår stammis godt. Det er ikke lett å velge mellom to så gode forsterkere som MI 9 og MI 10.1 SE.
    Jeg klarte det slett ikke, og sitter derfor med begge to...

    Men i og med at de har sine styrker på forskjellige områder, så vil jeg børste støv av en gammel idé:
    Hva med å få i pose og sekk? Det brutale bunndraget til MI 9, kombinert med MI 10.1 SE's egenskaper oppover...?

    Løsningen kan ligge noen signalkabler unna. Usherne mine er forberedt for biamping, og i løpet av noen dager vil jeg forsøke.

    "Ja takk, begge deler". ;)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    SaltyDog skrev:
    stammis skrev:
    Takk for en sprudlende velkomst !!

    Som dere forstår ble jeg eier av en MI 10.1 SE denne uka. Etter å ha lånt både MI 9 og MI 10.1 SE av SaltyDog bestemte jeg meg omsider for MI 10.1 SE.
    Ikke noe lett valg nei, har hatt mange kvaler med for og i mot . MI9 stor lyd ,skikkelig bunndrag en knall forsterker. Jeg ga avkall på noe av dette når jeg gikk for MI 10, som jeg synes i mitt oppsett spilte flottere i toppen. Kunne levd veldig godt med begge,men måtte jo ta ett valg. :) Er nok en ekstra god match i mitt system denne 10.1.

    Er ihvertfall veldig fornøyd nå. Nå gjenstår det bare å få sjekket ut en ny DAC. Der er det muligens noe mer å hente. Har en Cambridge i dag. Tips mottaes med takk :)

    Jeg forstår stammis godt. Det er ikke lett å velge mellom to så gode forsterkere som MI 9 og MI 10.1 SE.
    Jeg klarte det slett ikke, og sitter derfor med begge to...

    Men i og med at de har sine styrker på forskjellige områder, så vil jeg børste støv av en gammel idé:
    Hva med å få i pose og sekk? Det brutale bunndraget til MI 9, kombinert med MI 10.1 SE's egenskaper oppover...?

    Løsningen kan ligge noen signalkabler unna. Usherne mine er forberedt for biamping, og i løpet av noen dager vil jeg forsøke.

    "Ja takk, begge deler". ;)
    Og snart sitter du med alle tre, både 10.1, 9 og 9.1. Kan man ha det stort bedre..?

    You LuckyDog.
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    SaltyDog må da finne seg en høyttaler med triwiring ;D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    .retteP skrev:
    SaltyDog skrev:
    stammis skrev:
    Takk for en sprudlende velkomst !!

    Som dere forstår ble jeg eier av en MI 10.1 SE denne uka. Etter å ha lånt både MI 9 og MI 10.1 SE av SaltyDog bestemte jeg meg omsider for MI 10.1 SE.
    Ikke noe lett valg nei, har hatt mange kvaler med for og i mot . MI9 stor lyd ,skikkelig bunndrag en knall forsterker. Jeg ga avkall på noe av dette når jeg gikk for MI 10, som jeg synes i mitt oppsett spilte flottere i toppen. Kunne levd veldig godt med begge,men måtte jo ta ett valg. :) Er nok en ekstra god match i mitt system denne 10.1.

    Er ihvertfall veldig fornøyd nå. Nå gjenstår det bare å få sjekket ut en ny DAC. Der er det muligens noe mer å hente. Har en Cambridge i dag. Tips mottaes med takk :)

    Jeg forstår stammis godt. Det er ikke lett å velge mellom to så gode forsterkere som MI 9 og MI 10.1 SE.
    Jeg klarte det slett ikke, og sitter derfor med begge to...

    Men i og med at de har sine styrker på forskjellige områder, så vil jeg børste støv av en gammel idé:
    Hva med å få i pose og sekk? Det brutale bunndraget til MI 9, kombinert med MI 10.1 SE's egenskaper oppover...?

    Løsningen kan ligge noen signalkabler unna. Usherne mine er forberedt for biamping, og i løpet av noen dager vil jeg forsøke.

    "Ja takk, begge deler". ;)
    Og snart sitter du med alle tre, både 10.1, 9 og 9.1. Kan man ha det stort bedre..?

    You LuckyDog.

    Hehe... Ja, det kan jo se ut som om jeg samler på klasse A forsterkere fra Musical Innovation... ;)

    Men MI 9 må nok vike plassen når jeg får MI 9.1 i hus.
    Hvis jeg klarer å kvitte meg med den da.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hmm..

    Kanskje eg skulle prøve lykken, og legge MI-monsteret mitt ut for salg, for å delfinansiere ein 9.1?? Men er vel neppe marked for det... ;D

    Det som i alle fall er sikkert er at det blir tur til Hokksund i nær framtid. Guru RM skal få "justere" printa på forsterkeren min, etter mal av det han har gjort med eindel andre sine MI 9 print/forsterkere.

    Arild
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, MI 10.1 SE er en fabelaktig forsterker! Det er det nok mange andre også i denne tråden som er enig med meg i det utsagnet :)

    Jeg er også så heldig at jeg sitter på to gode rørmonoblokker fra amerikanske Quicksiver som jeg vekselvis spiller på sammen med MI 10.1.

    Som kanskje noen har fått med seg synes jeg det er veldig inspirerende å gjøre små forbedringer i produktene jeg besitter, for kanskje å kunne bedre prestasjonene noe. Desverre innehar jeg dette genet ::)
    ;) Det handler ikke om mangel på respekt for Guru her i tråden, for hans produkter er banebrytende rent lydmessig i dagens jungel av ulike produkter. Jeg har stor respekt for ham. Det er så mange aspekt man kunne diskutert her, men det hele bunner opp i det besnærende her at disse så flotte sakene blir til i en liten kjeller i Hokksund. Under optimale forhold tror jeg, spesielt disse nyeste forsterkerne hans, kan måle seg opp mot det beste i markedet. Skal være litt forsiktig med uttalelsene, men jeg tror nå det da..

    Hvorfor skriver jeg dette i dag da? Jo, jeg har spillet på MI 10.1 et års tid nå og begynner å få litt lyttererfaring med denne. Hele tiden har jeg sammenliknet opp mot QS litt romantiske klang som jeg liker godt. QS har aldri vært slitsom å lytte til, man blir aldri lyttetrett.. MI 10.1 derimot har hatt litt av denne anstrengtheten som i lengden har vært litt slitsom mot øret, men har også hatt kvaliteter som overgår QS, bl.a. toppen. Men jeg har likevel tenkt at det mangler så lite for at MI 10.1 skulle være like sømløs og lyttervennlig, og kanskje bedre enn QS..

    Mitt siste og avsluttende stunt i denne forsterkeren fant løsningen på dette på en litt overraskende måte egentlig. Å utvide strømbanene på kritiske steder (strømforskyning og på poweret fra transistor og ut til HT terminal) skulle vise seg å være løsningen. Jeg har nå i flere dager lyttet igjennom kjent musikk og det er ikke til å ta feil av. Forsterkeren har blitt bedre. Den jobber mye mer uanstrengt og klarer nå å benytte den store strømforskyningen langt bedre. Lyttertrettheten som jeg før svakt kunne oppleve er nå helt borte, samtidig som bassen er mye mer definert og kraftfull. Jeg vil kalle dette brukererfaring og synes det er viktig at slik erfaring kan komme andre tilgode og kanskje Roar også kunne dra nytte av dette. Uansett er det å si at så god som denne forsterkeren er nå kan jeg vanskelig forestille meg at det finnes noe bedre i denne prisklassen og kanskje et stykke oppover også..

    mvh
    lassemann
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    arild skrev:
    Heisann Lassemann!

    Kordan utvida du dei strømbanene? Bilder?

    Arild
    Hei Arild!

    Om man begynner fra likeretter, har jeg loddet ned 2,5mm2 solid core copper ned på printbanen og frem til elektrolyttbatteriet. I min forsterker har jeg utvidet dette batteriet fra orginalt 15000 uF pr. side til 90000 uF, totalt 180000 uF. Disse er også kopplet sammen med 2,5 mm2 solid core copper hele veien. Dette er gjort med strømforskyningen. Fra tappepunktene i strømforskyningen og over til powerkortet har jeg også benyttet 2,5mm2 solid core kabel.

    Inne på powerkortet "ser" man fra tappepunktet fra PSU hvor de store strømmene går, inn til transistor og fra transistor til HT terminal. Det geniale med Malmin sine print er at det er svært korte baner, være seg signal eller effekt. Her har jeg loddet ned 2,5mm2 solid core rett ned på printet mellom punktene som trenger god forbindelse, kall det gjerne punkt-til-punkt lodding. Fra power til HT terminal har jeg benyttet Anticable sin lakkerte 3,3mm2 SC kopper. Signalveien er uforandret med unntak av kopplingskondensator på inngangen. I min sitter det nå Mundorf Sølv i olje 1 uF.

    Jeg har noen dårlige bilder, lagt ut på min egen side "lassemann sitt vindu". Oppfordrer til å ta en kikk der :)

    mvh
    lassemann
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Med god hjelp av RM så har min MI 14 PSU fått ettermontert nettbrønn an aller beste kvalitet ;D



    OU812
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ou812rh skrev:
    Med god hjelp av RM så har min MI 14 PSU fått ettermontert nettbrønn an aller beste kvalitet ;D



    OU812

    Ah! Selvfølgelig! Flott! Gratulerer, ou812rh!

    Sånn nettbrønn vil jeg også ha på min MI 14 PSU.
     

    Vedlegg

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Med fare for å spørre om noe som allerede er tilgjengelig;

    Finnes en komplett oversikt over alle MI forsterkerne fra RM f.eks. oppdelt i effektforsterere, forforsterkere, RIAA.
    Et Excel-ark med type, watt, prinsipp, fysiske mål, gjerne med bildelink, kortfattet omtale.

    Dette er ønskelig! Finns det eller kan noen lage?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Kabeldragern skrev:
    Med fare for å spørre om noe som allerede er tilgjengelig;

    Finnes en komplett oversikt over alle MI forsterkerne fra RM f.eks. oppdelt i effektforsterere, forforsterkere, RIAA.
    Et Excel-ark med type, watt, prinsipp, fysiske mål, gjerne med bildelink, kortfattet omtale.

    Dette er ønskelig! Finns det eller kan noen lage?

    Hei Kabeldragern!

    Maxtor har lagt ned en kjempejobb med å sette opp "Siden om MUSICAL INNOVATION".
    Den er ganske komplett, også historisk tilbake til MI 1 & 2...
    Her er linken:

    http://www.tightsqueezeaudioblog.com/
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Med fare for å spørre om noe som allerede er tilgjengelig;

    Finnes en komplett oversikt over alle MI forsterkerne fra RM f.eks. oppdelt i effektforsterere, forforsterkere, RIAA.
    Et Excel-ark med type, watt, prinsipp, fysiske mål, gjerne med bildelink, kortfattet omtale.

    Dette er ønskelig! Finns det eller kan noen lage?

    Hei Kabeldragern!

    Maxtor har lagt ned en kjempejobb med å sette opp "Siden om MUSICAL INNOVATION".
    Den er ganske komplett, også historisk tilbake til MI 1 & 2...
    Her er linken:

    http://www.tightsqueezeaudioblog.com/
    Ikke dårlig! Takk!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg endelig fått bruk for et par av disse...



    ...ikke som endelig løsning, riktignok. Men de gjør jobben sin i det forsøket som jeg nå gjør.
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det har vært skrevet en del her i tråden om egenskapene til klasse A ampene fra Musical Innovation:

    MI 9 (60W klasse A) og MI 10.1 SE (25W klasse A).

    Jeg eier begge to, og vil påstå å kjenne styrkene deres. Begge to er kremforsterkere, imho.

    MI 9 har sin styrke i de nedre regioner, og spiller med et brutalt bånndrag og autoritet. Herlig uanstrengt spillestil.
    MI 10.1 SE har ikke helt den samme mektigheten nederst, men tar det igjen oppover. Med en litt mer oppløst mellomtone og en litt luftigere diskant. (Alt IMHO selvsagt; i mitt oppsett, med mine tungdrevne ht, og i mitt lytterom).

    Så da er følgende tanke besnærende (og nærliggende): Kan disse egenskapene forenes...? ???
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bi-amping kan være spennende det.. Har RM sagt om match disse to impredansemessig og gainmessig ?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Helt riktig, HCS.
    Jeg har satt opp MI 9 og MI 10.1 SE i en bi-amping konfigurasjon mot Usherne mine.
    Her er en av bakplatene, rensket for jumpere:




    Og her er samme bakplate, nå litt tettere befolket (av BM):




    Det var en del mekking og kobling, men til slutt var det hele satt opp:




    (illustrasjonsbilde)

    Anlegget er nå gjennomvarmt, og jeg har foretatt den første kritiske lytten.
    Det er for tidlig å uttale seg bastant, men jeg må si at dette virker lovende...
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    HCS skrev:
    Bi-amping kan være spennende det.. Har RM sagt om match disse to impredansemessig og gainmessig ?
    Jeg har ikke spurt Roar eksplisitt om 9'ern og 10'ern passer sammen mht impedanse og gain, men jeg har nevnt for ham at jeg tenkte å prøve meg på bi-amping. Hans eneste kommentar var:

    "Stikk innom en kveld, så skal jeg gjøre om en av inngangene på preampen MI 11 til en utgang."


    Inntil videre bruker jeg en RCA-splitter (Y-splitt) på preampens eneste utgang.
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sees kanskje imorra da Salty ? Lagga, lassemann, lille adam og jeg skal opp å plage RM litt :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Vi snakkes imorra, HCS.

    Det skal bli artig å møte "Øssfoll-gjengen".
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Om eg kjem meg avgårde tidsnok, så rekk nok eg også innom... ;)

    Men ser ikkje spesielt fram til + 7 timer i bil.

    Arild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    SaltyDog skrev:
    HCS skrev:
    Bi-amping kan være spennende det.. Har RM sagt om match disse to impredansemessig og gainmessig ?
    Jeg har ikke spurt Roar eksplisitt om 9'ern og 10'ern passer sammen mht impedanse og gain, men jeg har nevnt for ham at jeg tenkte å prøve meg på bi-amping. Hans eneste kommentar var:

    "Stikk innom en kveld, så skal jeg gjøre om en av inngangene på preampen MI 11 til en utgang."


    Inntil videre bruker jeg en RCA-splitter (Y-splitt) på preampens eneste utgang.

    Hallo Salty.

    Fantastisk mulighet du har til testing!! Genialt.

    Du har ikke vurdert å biampe med 2 stk. MI 10.1 SE?

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    maxtor skrev:
    SaltyDog skrev:
    HCS skrev:
    Bi-amping kan være spennende det.. Har RM sagt om match disse to impredansemessig og gainmessig ?
    Jeg har ikke spurt Roar eksplisitt om 9'ern og 10'ern passer sammen mht impedanse og gain, men jeg har nevnt for ham at jeg tenkte å prøve meg på bi-amping. Hans eneste kommentar var:

    "Stikk innom en kveld, så skal jeg gjøre om en av inngangene på preampen MI 11 til en utgang."


    Inntil videre bruker jeg en RCA-splitter (Y-splitt) på preampens eneste utgang.

    Hallo Salty.

    Fantastisk mulighet du har til testing!! Genialt.

    Du har ikke vurdert å biampe med 2 stk. MI 10.1 SE?

    Mvh.

    Hei maxtor,

    Forsøket mitt med biamping var nå mest for moro skyld... mens jeg allikevel sitter med to effektforsterkere.

    Når jeg får MI 9.1 i hus tenker jeg at den skal få gjøre jobben alene. Og det klarer den nok. ;)

    Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Håpet er jo at den nye 9.1 forener de gode egenskapene fra begge disse, eller kanskje t.o.m. overgår de. Ikke helt usannsynlig, det. Min MI-11 har to utganger, men jeg må likevel til med splitter da jeg bruker aktiv sub i tillegg til at det skal kjøres 2 effekttrinn.

    Edit: Jeg hadde egentlig klart meg med 2 x inn, nå i disse digitale tider..
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    SaltyDog skrev:
    Vi snakkes imorra, HCS.

    Det skal bli artig å møte "Øssfoll-gjengen".
    Flott, blir hyggelig å møtes!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    En av medlemmene her inne (vet faktisk ikke hvem...) har tilbudt seg å låne meg en MI effektforsterker en gang i løpet av påska. Spiller den bedre enn min trofaste Nelson Pass A40 så kanskje jeg melder meg inn i menigheten!
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Ranger skrev:
    For å øke menigheten,må man spre budskapet! ;D

    Hilsen R i Omsundet
    Så der er du! :)

    Ja, klarer MI den fløyelsmyke, romantiske men samtidig distinkte og engasjerende lyden jeg hører fra A40 - ja da er saken biff. Kontroll-lytter med en billig men god rørforsterker. Tannoy høyttalere og Stax hodehøyttalere. Feil og lyter avsløres nesten like lett som da jeg hadde Lowther horn....

    Skal bli spennende! 8)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Lurer på om MI 14 i MM modus automatisk skifter til 47k motstand?

    OU812
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Kabeldragern skrev:
    Ranger skrev:
    For å øke menigheten,må man spre budskapet! ;D

    Hilsen R i Omsundet
    Så der er du! :)

    Ja, klarer MI den fløyelsmyke, romantiske men samtidig distinkte og engasjerende lyden jeg hører fra A40 - ja da er saken biff. Kontroll-lytter med en billig men god rørforsterker. Tannoy høyttalere og Stax hodehøyttalere. Feil og lyter avsløres nesten like lett som da jeg hadde Lowther horn....

    Skal bli spennende! 8)

    Lykke til, Kabeldragern - vi krysser fingrene for en vellykket test!

    Mvh.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn