Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Føler jeg har ok peil på produksjonslinjen til MI, men når det dukker opp en 16.1/25 på brukten da blir jeg svar skyldig. Hvor i alle dager legger den seg? Over MI11, men under MI23? Den har ikke digital volumstyring skjønner jeg?
    16.1 volumstyring og 25 print? Hmm
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Føler jeg har ok peil på produksjonslinjen til MI, men når det dukker opp en 16.1/25 på brukten da blir jeg svar skyldig. Hvor i alle dager legger den seg? Over MI11, men under MI23? Den har ikke digital volumstyring skjønner jeg?
    16.1 volumstyring og 25 print? Hmm
    Jeg har bare gjengitt ordrett av SMS fra Roar. Korriger meg (og Roar?) gjerne. Greia var at han hadde noen fronter til MI 16, som han ville lage hybrider ut fra, det ble forøvrig samme pre som Lovemusic hadde og omtalte her tidligere. Min pris er under kjøpsprisen.

    Mvh. Ole G
     
    Sist redigert:

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Noen her som hvet hvordan det går med RM nå er han igang eller ikke

    Mvh
    seboemer
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ja, han er igang. Han har borett hull i kjøleribbene på min forsterker. For å få festet printkortene.
    Han vil så lage printkortene og deretter bore hull til transistorer. Jeg fikk bilder i dag.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Ja, han er igang. Han har borett hull i kjøleribbene på min forsterker. For å få festet printkortene.
    Han vil så lage printkortene og deretter bore hull til transistorer. Jeg fikk bilder i dag.
    Det er bra noen får jeg får ikke svar på sms eller mail ingen ting,merkelig siden han sa til meg sist at han var ferdig med den ene tingen jeg skal ha.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.541
    Antall liker
    3.727
    Torget vurderinger
    96
    Hei MI venner. Da abstinensene begynner å bli høye, samt at nye høytalere står her helt uhørte så lurte jeg på om noen har et effektrinn til overs som de vurderer å selge til en fornuftig sum..

    Et MI10.1se hadde vært ganske så fint.. men andre trinn vurderes :)

    Ha ei flott helg ;)
    hvorfor ikke kjøpe noe som du slipper å vente så lenge på
    Hvorfor slå seg til ro med middelmådig når man kan vente litt på det beste..? Nå var jeg både heldig og litt uheldig som fikk solgt mitt gamle oppsett litt kjappere enn forventet så da ble man lydløs :)
    Jepp, alle andre produsenter lager kun middelmådige forsterkere mens de eneste som duger kommer fra en guru i Hokksund.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jepp, alle andre produsenter lager kun middelmådige forsterkere mens de eneste som duger kommer fra en guru i Hokksund.
    Ikke helt sant. De som prøver å kopiere han låter også bra!

    Hehe [emoji23] selvfølgelig er det mye som låter bra . Bare ikke sååå bra [emoji6][emoji6]
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Fremdeles umulig å få et svar på et enkelt spørsmål tålmodigheten er brukt opp nå enkel regel ikke lov noe når man ikke klarer å holde det.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Fremdeles umulig å få et svar på et enkelt spørsmål tålmodigheten er brukt opp nå enkel regel ikke lov noe når man ikke klarer å holde det.
    Får du ikke svar i det hele tatt?
    For det har vært noe kluss med telefonen. Så prøv gjerne e-post. Om du ikke har prøvd enda.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Fremdeles umulig å få et svar på et enkelt spørsmål tålmodigheten er brukt opp nå enkel regel ikke lov noe når man ikke klarer å holde det.
    Får du ikke svar i det hele tatt?
    For det har vært noe kluss med telefonen. Så prøv gjerne e-post. Om du ikke har prøvd enda.
    Jeg har prøvd alt og han følger med her inne også så han har nok fått det inn blir forbanna når han gir meg datoer på henting som blir forandret hele tiden,når han sier det er ferdig så skal det jo være ferdig.
    Da er det bedre å si sannheten da hadde jeg ikke skrevet noe om dette her.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Han har eposten min også så da kunne han vel sendt meg en mail han også.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Ha tålmodighet, det ordner seg alltid. Det tar den tiden det tar. Det dummeste du gjør er å mase for mye.
    Det er nå ihvertfall min erfaring etter x-antall handler med Roar.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Ha tålmodighet, det ordner seg alltid. Det tar den tiden det tar. Det dummeste du gjør er å mase for mye.
    Det er nå ihvertfall min erfaring etter x-antall handler med Roar.
    Ser du ikke va jeg skriver han sier jo han er ferdig så da har man lov til å mase han gir meg bare noen datoer som han trekker seg fra hele tiden.
    Jeg hadde ikke skrevet dette hadde han holdt det han lovet eller gitt meg et fornuftig svar noe som vist er veldig vanskelig.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Ha tålmodighet, det ordner seg alltid. Det tar den tiden det tar. Det dummeste du gjør er å mase for mye.
    Det er nå ihvertfall min erfaring etter x-antall handler med Roar.
    Merkelig det du skriver det dummeste du gjør er å mase får mye.
    Hva er det han gjør da det lurer jeg på?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har fått inn nye høytalere på prøve polk lsim 705pluss center 706.Og de spilte vannvittig godt med mi17 blokker. Her var det ikke bruk for subb,det kan godt være de blir stående. Det var en veldig god match med M. I.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Har fått inn nye høytalere på prøve polk lsim 705pluss center 706.Og de spilte vannvittig godt med mi17 blokker. Her var det ikke bruk for subb,det kan godt være de blir stående. Det var en veldig god match med M. I.
    Hvem er det som forhandler dem
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.326
    Sted
    Oslo
    Hvor mange år garanti er det på produktene fra musical innovation? Jeg stusser litt over at produktene ikke er ce merket. Jeg er skeptisk til å kjøpe et produkt som ikke er ce merket og mtp at en brann kan oppstå vil ikke forsikringsselskapet dekke noe som helst. Et musical innovation et enkeltmannsforetak fortsatt eller har det blitt registrert som et as?

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpsloven gir vel 5 års reklamasjonsrett på alle produkter tiltenkt å virke ut over 5 år :)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hvor mange år garanti er det på produktene fra musical innovation? Jeg stusser litt over at produktene ikke er ce merket. Jeg er skeptisk til å kjøpe et produkt som ikke er ce merket og mtp at en brann kan oppstå vil ikke forsikringsselskapet dekke noe som helst. Et musical innovation et enkeltmannsforetak fortsatt eller har det blitt registrert som et as?

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
    Dette har vel blitt tatt opp en del ganger tidligere i tråden. Konklusjonen var vel at dette ikke var noe å uroe seg for. Byggekvalitet og sikkerhet på MI er nok i toppklasse.
    Morten
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Det beste er å ta direkte kontakt med Roar Malmin så får du et klart svar om garantier og service.
    Morten
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.490
    Antall liker
    35.340
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har ekstremt lyst på en effektforsterker fra MI, har nå en Talk Electronics som jeg egentlig er meget fornøyd med, men den begynner å få endel bakgrunnsstøy, denne yter 150x2@8ohm, eller 280@4ohm som mine høyttalere drives i. Jeg synes at det er krefter nok, og regner med at en MI hvert fall ikke er dårligere. Hva ville dere ha anbefalt av effektforsterker? Min økonomi gjør at jeg nok helst må se etter brukt.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Har ekstremt lyst på en effektforsterker fra MI, har nå en Talk Electronics som jeg egentlig er meget fornøyd med, men den begynner å få endel bakgrunnsstøy, denne yter 150x2@8ohm, eller 280@4ohm som mine høyttalere drives i. Jeg synes at det er krefter nok, og regner med at en MI hvert fall ikke er dårligere. Hva ville dere ha anbefalt av effektforsterker? Min økonomi gjør at jeg nok helst må se etter brukt.
    MI18 Balansert er ca samme watt antall..
    Fås i stereo og monoblokk utgave. Dette er en
    a/B forsterker. Ca 35kg som stereo forsterker.

    Ellers har han flere klasse A forsterkere . Som låter noe bedre.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Har noen her erfaringer med underlag til mi og hvilken effekt det har på lyden? Gjelder effektforsterkere.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Har noen her erfaringer med underlag til mi og hvilken effekt det har på lyden? Gjelder effektforsterkere.
    Nesten litt farlig å bevege seg inn på ett slikt evne. Man kan jo fort bli U-venner [emoji15]

    Selv bruker jeg relativt myk gummi. Føler at lyden blir behageligere av det enn uten. Men tror ikke jeg hadde tatt dette i en blindtest.
    Evt forskjeller forutsetter jo også at man spiller så høyt at noe settes i sving.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hvor mange år garanti er det på produktene fra musical innovation? Jeg stusser litt over at produktene ikke er ce merket. Jeg er skeptisk til å kjøpe et produkt som ikke er ce merket og mtp at en brann kan oppstå vil ikke forsikringsselskapet dekke noe som helst. Et musical innovation et enkeltmannsforetak fortsatt eller har det blitt registrert som et as?

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
    Dette har vel blitt tatt opp en del ganger tidligere i tråden. Konklusjonen var vel at dette ikke var noe å uroe seg for. Byggekvalitet og sikkerhet på MI er nok i toppklasse.
    Morten
    Betyr det at; skulle det mot formodning være noen som blir uheldig å få brann i boligen, og det ble stilt spørsmål om elektronikken i huset av forsikringsselskapet, så er svaret; "se Hifisentralen, der sier nick XXX og nick YYY at det er greit"... Godkjent dokumentasjon? Jeg bare spørr...

    mvh
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg ville bekymret meg 100 ganger mer om jeg hadde brukt 220 V elutstyr (fra stikk kontakter og oppover...) kjøpt på Biltema eller andre billigsteder made in China eller knapt nok det...

    For meg er CE merket et merke bestående av to bokstaver, min påstand er at det meste av billig 220 V utstyr i Norge burde vært forbudt å selge, det er så "tynt & pinglete & dårlig sammenskrudd" at jeg fatter ikke det kan ha hverken CE eller Nemko bokstaver påsatt.

    Dette innlegg er absolutt ikke ment til forsvar av evt. manglende godkjenninger av MI. Men, disse er til tross alt skrudd sammen for hånd av en og samme person, av materialer som ikke akkurat ser ut for å være kjøpt inn av en asiatisk fabrikkeier som lager alt på verdens raskeste måte og til verdens laveste pris.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.991
    Torget vurderinger
    8
    Musical Innovation skal være godkjente produkter og er vel CE merket
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.326
    Sted
    Oslo
    Kjøpsloven gir vel 5 års reklamasjonsrett på alle produkter tiltenkt å virke ut over 5 år :)
    Ja gjør den det når du kjøper et produkt fra et enkeltmannsforetak?

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Godkjent av hvem?
    CE er produsentens samsvarserklæring mht at produktet oppfyller de aktuelle krav og forskrifter og disse er vanligvis usedvanlig omfattende. Som et eksempel er når det gjelder giftinnhold i enhver komponent. Mulig det er egne krav eller regler for slike produsenter som her. Det ble i sin tid gitt dispensasjon for mindre produsenter av elektrisk/elektronisk utstyr der produsenten ikke oppfylte feks krav om kvalifikasjoner for salg av elektrisk utstyr feks type medisinsk (1994).
     
    Sist redigert:

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.326
    Sted
    Oslo
    Jeg ville bekymret meg 100 ganger mer om jeg hadde brukt 220 V elutstyr (fra stikk kontakter og oppover...) kjøpt på Biltema eller andre billigsteder made in China eller knapt nok det...

    For meg er CE merket et merke bestående av to bokstaver, min påstand er at det meste av billig 220 V utstyr i Norge burde vært forbudt å selge, det er så "tynt & pinglete & dårlig sammenskrudd" at jeg fatter ikke det kan ha hverken CE eller Nemko bokstaver påsatt.

    Dette innlegg er absolutt ikke ment til forsvar av evt. manglende godkjenninger av MI. Men, disse er til tross alt skrudd sammen for hånd av en og samme person, av materialer som ikke akkurat ser ut for å være kjøpt inn av en asiatisk fabrikkeier som lager alt på verdens raskeste måte og til verdens laveste pris.
    Hvis produktet er ce merket så er det godkjent til å brukes i Norge. Greit mtp forsikring. Jeg er heldigvis ikke så naiv

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hvor mange år garanti er det på produktene fra musical innovation? Jeg stusser litt over at produktene ikke er ce merket. Jeg er skeptisk til å kjøpe et produkt som ikke er ce merket og mtp at en brann kan oppstå vil ikke forsikringsselskapet dekke noe som helst. Et musical innovation et enkeltmannsforetak fortsatt eller har det blitt registrert som et as?

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
    Dette har vel blitt tatt opp en del ganger tidligere i tråden. Konklusjonen var vel at dette ikke var noe å uroe seg for. Byggekvalitet og sikkerhet på MI er nok i toppklasse.
    Morten
    Betyr det at; skulle det mot formodning være noen som blir uheldig å få brann i boligen, og det ble stilt spørsmål om elektronikken i huset av forsikringsselskapet, så er svaret; "se Hifisentralen, der sier nick XXX og nick YYY at det er greit"... Godkjent dokumentasjon? Jeg bare spørr...

    mvh
    Hei, dokumentasjon betyr alt i dagens samfunn, hvis du sender en mail til Roar Malmin får du helt sikkert svar på dette.

    Jeg har jobbet i brannvesenet siden 1986, de siste 13 år i forebyggende avdeling. Veit bare om ett forsterkermerke som har tatt fyr. En enkel risikovurdering tilsier at dette overhode ikke er noe å gå rundt og bekymre seg om. Har selv hatt MI 10.1 effekt og sov godt om natta.;)
    Morten
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn