Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker for forslag RM. Men denne har ingen innebygde koder. Den må læres opp.
    Kjøpte den for å ha en i reserve.... fikk den i posten fra eBay i dag.
    Idiotisk å glemme fjernkontrollen :(

    Du kan søke opp og bruke koder fra Arcam, Philips, Marantz EC mm.

    R
    Fint med litt trim i fra sofaen :D
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Har en center som passer til fromtene, samme merke fungerer det fint. Men mange har center fra et annet merke og det blir bare tull.
    Er enig med deg her Mediakjendis. Men vil også påpeke at de fleste tilhørende senterhøyttalere også er underdimensjonerte. Det virker som folk glemmer at på film så er det senter som er viktigst. Og derfra kommer det meste av informasjon. Selv har jeg en voksen senter. En Focal Electra C901 tror jeg den het. Den var kjempe god sammen med Focal Electra 936. Men med Focal Alto Utopia så mangler Center litt mellomtone og diskant oppløsning og dynamikk. For min del så er det såpass lite problem at jeg ikke orker å bry meg. Er jo hifi med MI som betyr noe.
    Har prøvd uten center slått den av og på,uten blir lyden ganske daff.
    Må huske å sette forsterker i stereo når du skrur av Center. Da blir lyden mindre daff[emoji15][emoji15][emoji23][emoji23]
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har en center som passer til fromtene, samme merke fungerer det fint. Men mange har center fra et annet merke og det blir bare tull.
    Er enig med deg her Mediakjendis. Men vil også påpeke at de fleste tilhørende senterhøyttalere også er underdimensjonerte. Det virker som folk glemmer at på film så er det senter som er viktigst. Og derfra kommer det meste av informasjon. Selv har jeg en voksen senter. En Focal Electra C901 tror jeg den het. Den var kjempe god sammen med Focal Electra 936. Men med Focal Alto Utopia så mangler Center litt mellomtone og diskant oppløsning og dynamikk. For min del så er det såpass lite problem at jeg ikke orker å bry meg. Er jo hifi med MI som betyr noe.
    Har prøvd uten center slått den av og på,uten blir lyden ganske daff.
    Må huske å sette forsterker i stereo når du skrur av Center. Da blir lyden mindre daff[emoji15][emoji15][emoji23][emoji23]
    Mulig det, det tenkte jeg ikke på, men kommer alltid til og ha center. Får se hva det blir med ht. bytte.
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    106
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Takker for forslag RM. Men denne har ingen innebygde koder. Den må læres opp.
    Kjøpte den for å ha en i reserve.... fikk den i posten fra eBay i dag.
    Idiotisk å glemme fjernkontrollen :(

    Du kan søke opp og bruke koder fra Arcam, Philips, Marantz EC mm.

    R
    Dritt det der altså. Jeg har dessverre feil MI kontroll . Så får ikke hjelpet deg. Men jeg har en gammel Philips tv kontroll. Den kan kanskje funke på volum??
    Bor dessverre litt utenfor Oslo mot Spydeberg.
    Du kan ikke bare snike deg innom Elkjøp og låne en fjernkontroll der i de to sekundene det tar å lære opp din. De har vel noen fjernkontroller liggende til utstillings apparatene..
    God ide ;)
    Kan vel kanskje angre etterpå og levere tilbake.
    Angre kjøpet!!
    Da er fjernkontroll programmert :)
    EC 4.7 koder gjorde susen.
    Logitech harmony og Elkjøp var redningen.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Dritt det der altså. Jeg har dessverre feil MI kontroll . Så får ikke hjelpet deg. Men jeg har en gammel Philips tv kontroll. Den kan kanskje funke på volum??
    Bor dessverre litt utenfor Oslo mot Spydeberg.
    Du kan ikke bare snike deg innom Elkjøp og låne en fjernkontroll der i de to sekundene det tar å lære opp din. De har vel noen fjernkontroller liggende til utstillings apparatene..
    God ide ;)
    Kan vel kanskje angre etterpå og levere tilbake.
    Angre kjøpet!!
    Da er fjernkontroll programmert :)
    EC 4.7 koder gjorde susen.
    Logitech harmony og Elkjøp var redningen.
    Da har du en remote som tar det meste[emoji106]
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei dere!

    Finnes det en link til en oversikt over MI-modellene? Eller er det bare å ønske seg specs og stille seg i kø...?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel i hovedsak 4 effektforsterkermodeller som blir produsert nå:

    MI 17: Kl A 50W monoblokker
    MI 18: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser og balansert/ubalansert
    MI 22: Kl A 2x50W balansert
    MI Mosfet: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser, gjerne 160 - 250W

    Av forforsterkere er det i hovedsak 2 modeller:

    MI 23/23.5: Balansert, kan fåes med stor eller liten strømforsyning.
    MI 25: Ubalansert versjon, kan også bestilles med stor eller liten strømforsyning.

    I tillegg til disse modellene custom-bygger Roar stort sett det som måtte være.
    Mulig Roar holder på med noen flere modeller, men dette er som sagt "standard" modellene.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei dere!

    Finnes det en link til en oversikt over MI-modellene? Eller er det bare å ønske seg specs og stille seg i kø...?
    Det blir oversiktelig og flott fra 2019, men da kan en ikke bestille egne modeller.
    Det blir som andre merker har, etter som jeg har skjønt.

    Andre kan nok svare bedre på dette enn meg.
    Men jeg vet at 23 og nyeste modell 23.5 er beste pre enn kan få med egen strømforsyning.
    Jeg har 25 pre. Med 2 trafoer, men andre pre har og dette.
    MI 11 har vel dette og tror jeg, 16 sikkert og. MI 15 er billigste pre i mindre boks med egen strømforsyning i en liten boks på gulvet.
    MI 9 med mer er klasse A effekt
    Jeg har 18 som er billigste? Og den er klasse AB

    Du får bedre svar fra noen som kan dette..
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Det er vel i hovedsak 4 effektforsterkermodeller som blir produsert nå:

    MI 17: Kl A 50W monoblokker
    MI 18: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser og balansert/ubalansert
    MI 22: Kl A 2x50W balansert
    MI Mosfet: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser, gjerne 160 - 250W

    Av forforsterkere er det i hovedsak 2 modeller:

    MI 23/23.5: Balansert, kan fåes med stor eller liten strømforsyning.
    MI 25: Ubalansert versjon, kan også bestilles med stor eller liten strømforsyning.

    I tillegg til disse modellene custom-bygger Roar stort sett det som måtte være.
    Mulig Roar holder på med noen flere modeller, men dette er som sagt "standard" modellene.
    Jeg har forøvrig MI21 monoblokker :) 50 watt stk, trur jeg. En 800VA i hver.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel i hovedsak 4 effektforsterkermodeller som blir produsert nå:

    MI 17: Kl A 50W monoblokker
    MI 18: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser og balansert/ubalansert
    MI 22: Kl A 2x50W balansert
    MI Mosfet: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser, gjerne 160 - 250W

    Av forforsterkere er det i hovedsak 2 modeller:

    MI 23/23.5: Balansert, kan fåes med stor eller liten strømforsyning.
    MI 25: Ubalansert versjon, kan også bestilles med stor eller liten strømforsyning.

    I tillegg til disse modellene custom-bygger Roar stort sett det som måtte være.
    Mulig Roar holder på med noen flere modeller, men dette er som sagt "standard" modellene.
    Takker!

    Aner du hva et sett MI17 koster sånn omtrent?
     

    otello

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Innlegg
    114
    Antall liker
    106
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Eg registrerer at Otello har lagt ut sin MI 11 på Torget. Og for ein særs god pris, spør de meg. (Om de lurer - nei eg kjenner han ikkje!) Den siste eg såg vart solgt, gikk for kr 6000,-.

    Eg tenkjer at nokon bør nytte dette høvet til å få ein veldig bra pre i hus, til ein god pris!
    Kanskje nokon har MI 15, men kunne trenge fleire inngangar? Eller berre ønsker å oppgradere?

    Uansett motivasjon - ein bør være kjappe her! Med nyerverva MI 12 er det dessverre uaktuelt for meg!

    Mvh Arild


    PS! Der ligg også ein annan MI 11, til nær doble prisen. Den er svart, har pre-in (?) og har HTB utgang i følge annonsen. Og det er kanskje verdt såpass meir for nokon?
    DS.
    Jeg har ombestemt meg og vil ikke selge allikevel.
    Kommer tilbake med rapport om da jeg koblet til MI mosfet SE mot mine Vienna Beethoven Baby Grand her i oslo.
    Jeg ble helt satt ut over hvor stor forskjell det var på MI mosfet se og Krell Kav 400xi. Da med favør til MI mosfet SE. Planen jeg hadde...
    Ser ut for at jeg må få meg et nytt bredere Hi-Fi Rack. Men den må se bra ut, samt ha lufting bak.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel i hovedsak 4 effektforsterkermodeller som blir produsert nå:

    MI 17: Kl A 50W monoblokker
    MI 18: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser og balansert/ubalansert
    MI 22: Kl A 2x50W balansert
    MI Mosfet: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser, gjerne 160 - 250W

    Av forforsterkere er det i hovedsak 2 modeller:

    MI 23/23.5: Balansert, kan fåes med stor eller liten strømforsyning.
    MI 25: Ubalansert versjon, kan også bestilles med stor eller liten strømforsyning.

    I tillegg til disse modellene custom-bygger Roar stort sett det som måtte være.
    Mulig Roar holder på med noen flere modeller, men dette er som sagt "standard" modellene.
    Takker!

    Aner du hva et sett MI17 koster sånn omtrent?
    Trur det er ca 40000.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Det er vel i hovedsak 4 effektforsterkermodeller som blir produsert nå:

    MI 17: Kl A 50W monoblokker
    MI 18: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser og balansert/ubalansert
    MI 22: Kl A 2x50W balansert
    MI Mosfet: Kl A/B som kan fåes i forskjellige størrelser, gjerne 160 - 250W

    Av forforsterkere er det i hovedsak 2 modeller:

    MI 23/23.5: Balansert, kan fåes med stor eller liten strømforsyning.
    MI 25: Ubalansert versjon, kan også bestilles med stor eller liten strømforsyning.

    I tillegg til disse modellene custom-bygger Roar stort sett det som måtte være.
    Mulig Roar holder på med noen flere modeller, men dette er som sagt "standard" modellene.
    Takker!

    Aner du hva et sett MI17 koster sånn omtrent?
    Trur det er ca 40000.
    og det er faktisk rimelig for så kraftige og lydmessig suverene blokker.
    Tilsvarende kvalitet fra Accuphase , Luxman eller Plinius vil vel koste 2-3 ganger så mye?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Mi17 er forøvrig en upgrade killer, jeg har ikke hatt lyst å kvitte meg med de en eneste gang siden de kom i hus! Har hatt mye MI innom nå og for meg er mi17 den beste kreasjonen fra Roar. Det er mange som mener fortrinna er best, men selv har jeg ikke hatt den store åpenbaringen på den fronten. Må vel få hørt 23.5 med stor psu, kanskje det endrer seg da =)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Mi17 er forøvrig en upgrade killer, jeg har ikke hatt lyst å kvitte meg med de en eneste gang siden de kom i hus! Har hatt mye MI innom nå og for meg er mi17 den beste kreasjonen fra Roar. Det er mange som mener fortrinna er best, men selv har jeg ikke hatt den store åpenbaringen på den fronten. Må vel få hørt 23.5 med stor psu, kanskje det endrer seg da =)
    Jeg har dessverre ikke fått prøvd de billigste pre-ampene fra MI. Men har prøvd 23 med liten psu og stor. Og har nå 23.5 med stor psu.
    Oppgradering til stor psu var hos meg formidabel. Oppgradering til 23.5 ble en mer "behagelig"opplevelse.
    Det er mange der ute som bruker DAC med volumkontroll som pre. Jeg har en slik selv. En B.M.C dac til ca 7000$. Den er helt fantastisk som pre. Ifølge mange hifitester. Det synes jeg selv også. Denne dacen har også analoge innganger. Hele 3stk av de. Klangmessig er denne veldig lik MI sin 23,5. Når det gjelder detaljer og oppløsning er det også ikke så altfor stor forskjell. Om du ikke er veldig følsom for det da[emoji106][emoji848].
    Men når vi snakker lydbildet. Dybde bredde plassering pinpointing osv så er det milevis forskjell. Jeg har egentlig ikke behov for pre når det kommer til tilkoblinger og brukervennlighet. Men lydmessig her hjemme så er en Mi pre såpass mye bedre at den har fått sin plass.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.857
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kunne utbrodere litt om MI25 med strøm innabords og strøm utabords ?
    Sånn bortimot omtrentlig mye penger må man sende i retning Hokksund for en slik ekstern strømsak ?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Noen som kunne utbrodere litt om MI25 med strøm innabords og strøm utabords ?
    Sånn bortimot omtrentlig mye penger må man sende i retning Hokksund for en slik ekstern strømsak ?
    Vet Ingenting om 25.
    Stor psu har en offisiell pris på 15k.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.857
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kunne utbrodere litt om MI25 med strøm innabords og strøm utabords ?
    Sånn bortimot omtrentlig mye penger må man sende i retning Hokksund for en slik ekstern strømsak ?
    Vet Ingenting om 25.
    Stor psu har en offisiell pris på 15k.
    Uffda!
    Nå er det vel ikke så mye som er offisielt fra MI Head Quarter så man får legge sin lit til en mer uoffisiell pris. ;)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Noen som kunne utbrodere litt om MI25 med strøm innabords og strøm utabords ?
    Sånn bortimot omtrentlig mye penger må man sende i retning Hokksund for en slik ekstern strømsak ?
    Vet Ingenting om 25.
    Stor psu har en offisiell pris på 15k.
    Uffda!
    Nå er det vel ikke så mye som er offisielt fra MI Head Quarter så man får legge sin lit til en mer uoffisiell pris. ;)
    Merkelig nok så går inflasjonen baklengs ofte hos han. Han kan være ganske hyggelig når det kommer til pris.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.857
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kunne utbrodere litt om MI25 med strøm innabords og strøm utabords ?
    Sånn bortimot omtrentlig mye penger må man sende i retning Hokksund for en slik ekstern strømsak ?
    Vet Ingenting om 25.
    Stor psu har en offisiell pris på 15k.
    Uffda!
    Nå er det vel ikke så mye som er offisielt fra MI Head Quarter så man får legge sin lit til en mer uoffisiell pris. ;)
    Han kan være ganske hyggelig når det kommer til pris.
    Synes ikke det begrenser seg til pris.
    Får se hva det blir til. Skulle uansett gjerne hørt fra noen som har erfaring eksternPSU på 25'ern.

    Har en 25 som har stått litt i glemmeboka altfor lenge. Den står å varmer seg nå så får man se når den er blitt husvarm igjen. Den er vesentlig mer "PÅ" enn #11.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Uffda!
    Nå er det vel ikke så mye som er offisielt fra MI Head Quarter så man får legge sin lit til en mer uoffisiell pris. ;)
    Han kan være ganske hyggelig når det kommer til pris.
    Synes ikke det begrenser seg til pris.
    Får se hva det blir til. Skulle uansett gjerne hørt fra noen som har erfaring eksternPSU på 25'ern.

    Har en 25 som har stått litt i glemmeboka altfor lenge. Den står å varmer seg nå så får man se når den er blitt husvarm igjen. Den er vesentlig mer "PÅ" enn #11.
    Om man går utenfor MI forumet og surfer hva folk generelt opplever på andre merker som har denne muligheten. Så vil man da se at de fleste opplever å få mer av "alt"det som gir bedre lyd. Jeg henger meg på disse og svarer det samme. For det er min opplevelse også med MI23. Du må huske at stor psu også er mer enn bare en dobling av trafoer. Du får også i den 16stk 4700uf kondiser. Da går den nærmest på batteri drift. Denne renser strømmen for ganske mye ulumskheter,om du har det. Du får en mye mer stabil drift. Mye mindre forvrengning. Som igjen gir en opplevd behageligere lyd. Med dette vil du også oppleve at lydbildet blir større i alle retninger. Små detaljer føles luftigere og er lettere å skille fra andre detaljer....osv.
    Det er særdeles vanskelig å beskrive subjektive opplevelser. Du bør absolutt prøve.
    Du beskriver MI som mer "på"enn.... Ja, MI låter ekte og holder ikke akkurat igjen. Men selv opplever jeg dette som positivt. Og nettopp dette gjør MI til en bedre allrounder. Jeg pleide aldri å høre på Heavy music før. Med Mi kan det faktisk låte utrolig bra og akkurat så heftig som det skal være. Uten å låte hardt og rotete. Kompliserte musikkstykker har Mi god kontroll på. Samtidig så låter jazz og type Kari Bremnes fantastisk behagelig og fint.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.857
    Torget vurderinger
    4
    For å presisere mente jeg at MI25 er mer "PÅ" enn MI11.
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan kobles den eksterne psu`en til pre? Og kan den bare brukes på MI 23?

    Mvh. Ole G
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.857
    Torget vurderinger
    4
    Jeg forstår det slik at den kan bruker på #23, 23.5 og 25
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hvordan kobles den eksterne psu`en til pre? Og kan den bare brukes på MI 23?

    Mvh. Ole G
    23/23.5 har kun mulighet for ekstern psu. Her må man da velge liten eller stor. På denne modellen er den koblet med noen plugger som kan minne om xlr. Bare at det er 5 kontakter istedenfor 3.

    På 25 så er det vel en intern psu. Og jeg vil regne med at denne blir koblet ut ved bruk av ekstern psu. Om den kommer med ferdige kontakter for oppgradering eller om Roar lager dette på etterspørsel er jeg usikker på. Men tror det siste. Og vil da gjette at den kobles da som på 23. Det virker ihvertfall logisk.
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    En liten presisering. Den eksterne psu til MI 23 er ikke laget for andre preamper, men kan også tilpasses MI 25. Det må monteres kabel med 2 x 5 pins XLR.

    Trafoene blir fjernet fra MI 25 kabinettet.

    Samme pris som for MI 23.

    R
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.168
    Antall liker
    6.857
    Torget vurderinger
    4
    Her kan man jaffal ikke klage på responstiden fra hovedkontoret ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    En liten presisering. Den eksterne psu til MI 23 er ikke laget for andre preamper, men kan også tilpasses MI 25. Det må monteres kabel med 2 x 5 pins XLR.

    Trafoene blir fjernet fra MI 25 kabinettet.

    Samme pris som for MI 23.

    R
    Næmmen jøssameg, har De påstartet en ny tidsepoke med en viss form for markedsføring av egne produkter, Herr Malmin?

    Hehe, lover godt (for deg selv), for jeg tror det er mange som sikler på bedre lyd, bare de vet hva de skal ha og hvorfor :)

    På den annen side, det at du skreddersyr etter folks behov, vanskelige høyttalere osv - en gave for dem det gjelder! Men, jeg tror du hadde fått enda større avkastning med bedre fortegnelser over standard apparaturer, litt om hva de gjør for musikksamlingen til den de havner hjemme hos og til sist litt om hva greiene koster i form for penger - det siste noe mange må forberede på forhånd på samme måte som du selv må forberede produksjonen etter hva folk faktisk har bestilt.

    De velmente rådene her koster ingen ting, forresten!
    ...Dersom De undrer Dem over hvorfor jeg ikke la ved bankgironummeret mitt her, unge Malmin :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei alle MI venner og kanskje spesielt de som venter på noe godt fra godteboden.
    Som dere sikkert har fått med dere så jobber Roar på spreng for å få ferdig min og Cadillacmannen sin forsterker. Og flere av dere har nok fått høre at dere venter på tur etter det.
    Mange lurer nok på om det skjer noe. Og svaret er ja. Det er gode grunner til at ting blir forsinket. Det har dessverre skjedd en del rundt Roar som han ikke kunne forutse men som han måtte ta tak i. Dette har hengt over han en stund nå. Og kan muligens dessverre forsinke ting ytterligere. Jeg/han håper dette har roet seg nå. I dag var)er han i skrivende stund igang igjen med det han liker best. Nemlig produsere.
    Som dere har lagt merke til så poster jeg bilder her og melder ifra når noe er gjort på min forsterker. Dette vil jeg fortsette med. De av dere som allerede har fått beskjed om at dere har tur etter meg og Cadillacmannen, bes om å ikke ringe Roar for mye i den perioden. Deres tid kommer... Han trenger absolutt ro rundt seg fremover om han skal orke å bygge noe.Han er utrolig sliten nå. Da tenker jeg ikke at vi maser for mye altså, er bare at det skjer så mye alt annet som han ikke har kontroll over. Roar har lovet oss i flere innlegg å gjøre seg ferdig. Og bli bedre på avtaler. Denne gangen er det absolutt ikke han sin skyld at han har blitt liggende etter.
    Han tar en dag om gangen, så får vi håpe snikproblemer holder seg unna.

    Så da fortsetter jeg med å legge ut hvordan han ligger an med min fremover så gjør sikkert Cadillacmannen det samme. Så får vi vente enda tålmodigere enn før......

    Ps. Jeg har ikke snakket med Roar om dette innlegget. Grunnen til at jeg skriver er for at jeg vet det er mange som venter på godteri. Og alle skal få.
    Med vennlig hilsen Tommy Carisma
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei MI venner. Da abstinensene begynner å bli høye, samt at nye høytalere står her helt uhørte så lurte jeg på om noen har et effektrinn til overs som de vurderer å selge til en fornuftig sum..

    Et MI10.1se hadde vært ganske så fint.. men andre trinn vurderes :)

    Ha ei flott helg ;)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Hei MI venner. Da abstinensene begynner å bli høye, samt at nye høytalere står her helt uhørte så lurte jeg på om noen har et effektrinn til overs som de vurderer å selge til en fornuftig sum..

    Et MI10.1se hadde vært ganske så fint.. men andre trinn vurderes :)

    Ha ei flott helg ;)
    hvorfor ikke kjøpe noe som du slipper å vente så lenge på
     

    Cadillacman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    717
    Antall liker
    117
    Hei MI venner. Da abstinensene begynner å bli høye, samt at nye høytalere står her helt uhørte så lurte jeg på om noen har et effektrinn til overs som de vurderer å selge til en fornuftig sum..

    Et MI10.1se hadde vært ganske så fint.. men andre trinn vurderes :)

    Ha ei flott helg ;)
    hvorfor ikke kjøpe noe som du slipper å vente så lenge på
    MI forsterker er virkelig verd å vente på.
    Har du noen gang hørt de ?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei MI venner. Da abstinensene begynner å bli høye, samt at nye høytalere står her helt uhørte så lurte jeg på om noen har et effektrinn til overs som de vurderer å selge til en fornuftig sum..

    Et MI10.1se hadde vært ganske så fint.. men andre trinn vurderes :)

    Ha ei flott helg ;)
    hvorfor ikke kjøpe noe som du slipper å vente så lenge på
    Hvorfor slå seg til ro med middelmådig når man kan vente litt på det beste..? Nå var jeg både heldig og litt uheldig som fikk solgt mitt gamle oppsett litt kjappere enn forventet så da ble man lydløs :)
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Hei MI venner. Da abstinensene begynner å bli høye, samt at nye høytalere står her helt uhørte så lurte jeg på om noen har et effektrinn til overs som de vurderer å selge til en fornuftig sum..

    Et MI10.1se hadde vært ganske så fint.. men andre trinn vurderes :)

    Ha ei flott helg ;)
    Det ligger en MI 10 på torget, i samme annonse som en MI 11. Bør absolutt vurderes om en kan greie seg med 15 watt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Sett den. Vil helst opp på 10.1se med tanke på eventuelt videre bruk :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hei

    Jeg snakket med Roar på telefonen på onsdag. Da var han dessverre ikke i form. Han ba meg ringe igjen i dag torsdag for nærmere oppdatering på Beistet. Jeg har ikke klart å få tak i han. Så regner med han ikke er helt i form enda. Han fikk gjort en "justering" på kabinettet mitt forrige torsdag.
    Han skulle egentlig vært i gang igjen i dag. Men er nok litt skrall enda.
    Han fikk klemt inn noen små servicer på mandag-onsdag. Til glede for de det gjelder [emoji106].
    Det går litt smått. Men forover går det.
    Mvh Tommy Carisma
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Greit å høre at det er liv i hvertfall :)
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Føler jeg har ok peil på produksjonslinjen til MI, men når det dukker opp en 16.1/25 på brukten da blir jeg svar skyldig. Hvor i alle dager legger den seg? Over MI11, men under MI23? Den har ikke digital volumstyring skjønner jeg?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn