Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Det er da ikke OT? RM har forlengst hatt gulerøttene sine oppi delefiltre og strømforsyninger til EST'ene, og alt som kjøres sammen med MI-utstyr kan være nyttig og/eller interessant å høre om. Det er uansett høststille i tråden, så da får vi fylle opp med litt babbel. Jeg kunne selvfølgelig dratt i gang en vennetråd for Audio-Tronic, men jeg er redd den ender opp sånn som meg selv. Jeg har ingen venner.
    Hva skal man med venner, egentlig..?
     

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3

    knuba

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    309
    Antall liker
    139
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    3
    Her var det jammen stille for tiden, har MI-folket gått i hi med sine vellydende HIFI-anlegg?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Her var det jammen stille for tiden, har MI-folket gått i hi med sine vellydende HIFI-anlegg?
    Hallo Knuba.

    Enig - det er meget stille her for tiden :p

    For egen del handler det mer om at jeg ikke har så mye å skrive om da min MI 12.1 og MI 18 Balanced er på vei hjem etter en utlånsperiode og MI 9.1 jeg lånte av Guruen er på god vei til en annen interessent for utprøving. Således har jeg ikke hatt lyd i heimen på laaaaang tid. Forøvrig et forhold mine nerver begynner å bære preg av :)

    Men om alt går som det skal kommer såvel MI 12.1, MI 18 Balanced og MI Analogtrinnet hjem i løpet av noen dager. Og da skal det musiseres!! Og da kommer det sikkert noen ord om opplevelsene rundt HRT+MI Analogtrinnet.

    Samt en flod av bilder.........

    Det er lykke på en tirsdag, det :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Det er veldig stille her for tida.
    Det har hendt litt på høyttalersiden for min del. Byttet ut Cornwall ii mot Forte ii. Det ble en liten nedgradering, men nå er ihvertfall kona fornøyd!!
    Det er ikke noen småtasser dette heller, men de er vel ca 80 liter mot Cornwall på ca 185 liter!

    Har også fått en Academy center høyttaler til. Vant en auksjon på ebay, det var vel ikke helt fullstendig gjennomtenkt.... :p
    Så nå er planen å kjøpe enda en!! He he, men nå har jeg da ihvertfall en plan! Det blir en til center, og to til surround.

    Snakket med guru'en for en tid tilbake om en tre kanals MI forsterker, var jo selvfølgelig ikke noe problem det...
    SAM_1809.jpg
    SAM_1811.jpg




    Cbarth
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Det er flere som etterspør MI-Utopia?
    Det blir for dyrt og lage flere prototyper, så det blir mange simuleringer og layouts.
    Venter med og produsere print til vi begge er fornøyd.
    Der er mange hensyn og ta ifht. fremtidige oppdateringer?
    Gjelder og ha tunga rett i munnen. Ikke alltid like lett og forutse hva som kommer
    eller skjer i framtida? Dette bør vi jo prøve og integrere i dag slik at alt ikke trenger
    byttes ut når nye ideer kommer?

    Tro det eller ei, men trafoene til MI-18 Maximum har fortsatt ikke kommet???
    Roar står parat når de dukker opp.

    @Knuba

    Dine Musical Fidelity har 1,5V inn for full "pupp"?
    Da bør dine signalkilder ha 2V inn i MI-11 for og få nok output til dine MK 750K.
    Impedansmessig vil det fungere meget bra.

    Lykke til

    Takk for meg for denne gang
     

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.592
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle MI venner

    Det er flere som etterspør MI-Utopia?
    Det blir for dyrt og lage flere prototyper, så det blir mange simuleringer og layouts.
    Venter med og produsere print til vi begge er fornøyd.
    Der er mange hensyn og ta ifht. fremtidige oppdateringer?
    Gjelder og ha tunga rett i munnen. Ikke alltid like lett og forutse hva som kommer
    eller skjer i framtida? Dette bør vi jo prøve og integrere i dag slik at alt ikke trenger
    byttes ut når nye ideer kommer?

    Tro det eller ei, men trafoene til MI-18 Maximum har fortsatt ikke kommet???
    Roar står parat når de dukker opp.

    @Knuba

    Dine Musical Fidelity har 1,5V inn for full "pupp"?
    Da bør dine signalkilder ha 2V inn i MI-11 for og få nok output til dine MK 750K.
    Impedansmessig vil det fungere meget bra.

    Lykke til

    Takk for meg for denne gang
    Hehe trafoene til Maximum ja, det har vært en litt kjedelig historie med litt uhell for deg og Roar det slik jeg har forstått det? :)

    Det var kanskje mulighet for at de kom neste uke hvis jeg husker rett, eller har det skjedd noe nytt? Man venter i spenning vettu :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Det er flere som etterspør MI-Utopia?
    Det blir for dyrt og lage flere prototyper, så det blir mange simuleringer og layouts.
    Venter med og produsere print til vi begge er fornøyd.
    Der er mange hensyn og ta ifht. fremtidige oppdateringer?
    Gjelder og ha tunga rett i munnen. Ikke alltid like lett og forutse hva som kommer
    eller skjer i framtida? Dette bør vi jo prøve og integrere i dag slik at alt ikke trenger
    byttes ut når nye ideer kommer?

    Tro det eller ei, men trafoene til MI-18 Maximum har fortsatt ikke kommet???
    Roar står parat når de dukker opp.

    @Knuba

    Dine Musical Fidelity har 1,5V inn for full "pupp"?
    Da bør dine signalkilder ha 2V inn i MI-11 for og få nok output til dine MK 750K.
    Impedansmessig vil det fungere meget bra.

    Lykke til

    Takk for meg for denne gang
    Hehe trafoene til Maximum ja, det har vært en litt kjedelig historie med litt uhell for deg og Roar det slik jeg har forstått det? :)

    Det var kanskje mulighet for at de kom neste uke hvis jeg husker rett, eller har det skjedd noe nytt? Man venter i spenning vettu :)
    Hei mfufu

    Dette har vært et langt lerret og bleke?
    Trafo etter trafo har hatt feil.
    Håper gutta på Hamar har skjerpet seg?
    Du,mfufu har også vært svært tålmodig.
    Har vel ikke tall på hvor mange ganger du har blitt lovet MI-18 Maximum?
    La oss håpe gutta på Hamar står oss bi denne gangen?
    Du står først i køen for testing uansett.
    Regner med at bilder av "småkarene" kommer.

    Takk for meg
     

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.592
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Skal bli spennende og teste de, har gjort noen få men gode tiltak her i stuen (og med utstyret) nå for å få mest mulig ut av utstyret. Så det passer fint og teste de når de kommer :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og så var endelig vidunderene vendt hjem igjen:

    MI 18 Balanced 7.jpg


    Det er lykke på en fredag, det!

    Håper bare jeg får stuen litt for meg selv i kveld - gjensynet bør jo feires med en godplate............

    Riktig god helg, MI-venner :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Og så var endelig vidunderene vendt hjem igjen:

    Vis vedlegget 280106

    Det er lykke på en fredag, det!

    Håper bare jeg får stuen litt for meg selv i kveld - gjensynet bør jo feires med en godplate............

    Riktig god helg, MI-venner :)

    Mvh.
    Maxtor
    Godt å se at alt er ved det normale igjen i det Maxtorske hjem. ;)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Det begynner å likne noe, Audirvana - det begynner å likne noe :)

    I tiden komponentene har vært hjemmevendt har disse albumene blitt spilt:

    U2 Under.jpg


    u2__joshua_tree.jpg


    Lissie.jpg


    To U2-album jeg ikke hadde hørt på en stund samt et Lissie-albumet som dessverre hadde gått litt i glemmeboken. Meget gode gjensyn med musikk og elektronikk :) Det eneste jeg savner nå er HRT'en med MI-analogtrinnet............

    En annen ting:
    Er det noen som trenger en Musical Innovation MI 12.1 balansert forforsterker eller har et eldre eller mindre MI-forsterkersett og som ønsker å oppgradere? Det er ikke noe som helst dramatikk bak dette, men grunnet familiesituasjonen vurderer jeg å midlertidig nedgradere oppsettet ved å gjøre følgende:
    - Å selge min eminente MI 12.1 balanserte forforsterker og anskaffe en boks med flere funksjoner (DAC/Pre/streamer)
    - Å bytte både min eminente MI 12.1 balanserte forforsterker/MI 18 fullbalanserte effektforsterker i et mindre/eldre MI-sett

    Dette ønsket om endring munner rett og slett i at jeg ikke har den samme muligheten for lytting som det jeg har hatt frem til nå. Således synes jeg det vil være bedre om noen andre entusiaster vil overta settet og som kan bruke det i sitt fulle potensiale. Som sagt er det ikke noe dramatikk i dette i det hele tatt - det er kun en del av livssyklusen. Og målet er jo å kunne bytte det inn i noe "lettere" MI-saker frem til lyttemulighetene blir optimale igjen (en integrert MI hadde jo nå vært en særdeles attraktiv mulighet).

    Er det noen som har en integrert forsterker av annet og godt fabrikat og som ønsker å ta del i MI-verdenen kan jo selvfølgelig det vurderes også - jeg vil jo alltids ha MI-analogtrinnet å kose meg med :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Dessverre det var ingen visning eller lyttedemo av Musical Innovation på Arken Hi-Fi Messe
    i Gøteborg. Den svenske "importøren" uteble helt fra messa.
    Dette er litt merkelig da vedkommende har flere"tunge" velkjente merker som importeres
    til Sverige?
    Har vel ikke helt de store vyer for Hortenmessa sett med MI øyne heller dessverre.
    Det er viktig at vi musikk/hi-fi intresserte møter opp på disse få hi-fi messene som
    arrangeres. Hvis vi ikke gidder og reise og se dem, vil heller ikke produsenter/importører og
    butikker stille ut?Dette koster faktisk endel.
    Hvis dere noengang håper at Roar kommer til og stille ut Musical Innovation, tror jeg flere
    av dere i tråden også må "trå til"?
    Jeg er redd for at dette dessverre ikke er Roar's sterke side. Han konstruerer og bygger forsterkere,
    det andre tror jeg kanskje han trenger hjelp til?

    Jeg håper med dette og starte en debatt om evnet.
    Tror Roar har lov til og kommentere da dette ikke har med reklame eller salg og gjøre?

    Tusen takk for meg
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Hei alle MI venner

    Dessverre det var ingen visning eller lyttedemo av Musical Innovation på Arken Hi-Fi Messe
    i Gøteborg. Den svenske "importøren" uteble helt fra messa.
    Dette er litt merkelig da vedkommende har flere"tunge" velkjente merker som importeres
    til Sverige?
    Har vel ikke helt de store vyer for Hortenmessa sett med MI øyne heller dessverre.
    Det er viktig at vi musikk/hi-fi intresserte møter opp på disse få hi-fi messene som
    arrangeres. Hvis vi ikke gidder og reise og se dem, vil heller ikke produsenter/importører og
    butikker stille ut?Dette koster faktisk endel.
    Hvis dere noengang håper at Roar kommer til og stille ut Musical Innovation, tror jeg flere
    av dere i tråden også må "trå til"?
    Jeg er redd for at dette dessverre ikke er Roar's sterke side. Han konstruerer og bygger forsterkere,
    det andre tror jeg kanskje han trenger hjelp til?

    Jeg håper med dette og starte en debatt om evnet.
    Tror Roar har lov til og kommentere da dette ikke har med reklame eller salg og gjøre?

    Tusen takk for meg
    Er Hortenmessa 18-19 okt? Og hva menes med at andre må "trå til"? Hvis messa er 18-19, så har jeg noe så sjeldent som en ren frihelg uten noen forpliktelser (merk at kjerringa ikke har kommet med sine meninger om dette enda...) så hvis det skulle være nødvendig har jeg i grunnen både tid og to armer som kan bære og flytte på ting. Spørsmålet er om jeg er eier av tilstrekkelig faglig innsikt til å kunne stå og fortelle så mye om ting..

    -P-
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hei alle MI venner

    Dessverre det var ingen visning eller lyttedemo av Musical Innovation på Arken Hi-Fi Messe
    i Gøteborg. Den svenske "importøren" uteble helt fra messa.
    Dette er litt merkelig da vedkommende har flere"tunge" velkjente merker som importeres
    til Sverige?
    Har vel ikke helt de store vyer for Hortenmessa sett med MI øyne heller dessverre.
    Det er viktig at vi musikk/hi-fi intresserte møter opp på disse få hi-fi messene som
    arrangeres. Hvis vi ikke gidder og reise og se dem, vil heller ikke produsenter/importører og
    butikker stille ut?Dette koster faktisk endel.
    Hvis dere noengang håper at Roar kommer til og stille ut Musical Innovation, tror jeg flere
    av dere i tråden også må "trå til"?
    Jeg er redd for at dette dessverre ikke er Roar's sterke side. Han konstruerer og bygger forsterkere,
    det andre tror jeg kanskje han trenger hjelp til?

    Jeg håper med dette og starte en debatt om evnet.
    Tror Roar har lov til og kommentere da dette ikke har med reklame eller salg og gjøre?

    Tusen takk for meg
    Er ikke Roar fornøyd med oppmøtet i forkant siden han ikke vil stille ? Hva er det du mener puristen ?

    Å booke et rom og snakke med folk og spille på sine egne Focal høyttalere burde vel ikke være så vanskelig for Roar ? Eller er han redd folk ? Han forekommer ikke slik når en møter han , men...

    Så formuler deg konkret hva det trengs hjelp til puristen , så får Roar sikkert hjelp.. :)
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har tenkt å ta turen til messen, så et rom med MI utstyr hadde vært topp!

    -Stein Ivar
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    270
    Antall liker
    206
    Sted
    Tromsø
    Hallo i tråden.
    Noen som vet om det er mye styr å lage en utgang til på MI11 ?

    mvh
    jarlerik
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Skal på messa, bor 10 min unna og stiller opp om det trengs.

    Stein
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ramler plutselig innom tråden igjen, da tråden er interessant nok med utgangspunkt i hva produktene står for, men særdeles vanskelig å følge med på da modellserienes betegnelser kun er forståelige for dere som har dem...

    Blir ikke MI fremvist i Horten?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    MI venner, dere som har postet "en million bilder" av hverandres MI produkter... Forgudet skaperen bak produktene...

    Hvorfor svarer ingen fra menigheten om MI kan beskues i Horten?

    Vel, aner meg... Ja, for jeg kan tenke Malmin har like lite lyst til å stå der og "predikere" som jeg selv ville hatt. Uten at det er galt, for noen elsker fokus på egen person mens andre hater det.

    Hvorfor stiller ikke dere i menigheten opp for han, og viser & prater MI denne helgen, dere som til de grader liker å prate MI?

    Merkelig. Dårlig gjort. Feigt. Tenker jeg. Uten å vite mer om evt. bakgrunn for det her enn hva jeg her uttaler meg om. Som dette forum er til.

    Tror folk er mer nysgjerrig på MI enn mye annet man har tilgang til i hverdagen.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo MusicBear.

    Du stiller 2 spørsmål:


    1. Om Musical Innovation kan oppleves (eller beskues) på Horten Messen
    2. Hvorfor ingen i menigheten stiller opp for ham (Guru Malmin)


    Du skal få 2 svar:


    1. Om Musical Innovation kan oppleves på Horten Messen er høyst usikkert da de opprinnelige planene endret seg (ref. tidligere innlegg fra Hifipuristen)
    2. Leser du innleggene over (som svar på innlegget fra Hifipuristen) ser du at dugnadsånden lever i beste velgående. Dog er det vanskelig å stille opp på noe dersom ikke konstruktøren/produsenten har et ønske om det selv. Som du også ser av innlegget til Hifipuristen kommer ikke initiativet om tilstedeværelse på Horten Messen fra Malmin selv.

    For egen regning er jeg helt enig at det ville vært fantastisk å oppleve MI på messen og jeg deler din oppfatning om at mange er nysgjerrige på merket. Men initiativet må komme fra Malmin selv - dette for å sikre at en deltakelse passer inn i fremtidsplanene til Malmin og utviklingen av konseptet Musical Innovation.

    I lys av dette tenker jeg at det du oppfatter som merkelig, dårlig gjort og feigt mer handler om å vente på at Malmin sier hopp. Når det skjer er jeg sikker på at det er ganske mange som kommer til å hoppe. Meg inkudert.

    Mvh.
    Maxtor
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Men noe " hopp" kommer kanskje ikke? Om en skal tolke hifipur.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hei & HOPP, har ikke vært så spent siden jeg pakket ipp konfirmasjonsgavene for nesten 4 stk. tiår siden :)

    Fikk forresten nøyaktig kr 760,- i penger, som gaver den gang, som ble brukt hos Hallstensen Radio i Drammen til kjøp av et lydprodukt det faktisk ikke lages maken til; Tandberg TP43 :)

    Fra spøk til transistor, dette skal bli morosamt, på vegne av alle som ikke vil inn i varmen til en klan før de vurderer kjøp av et produkt :)

    Malmin; si HOPP til klanen, din, for produktene er jo allerede kjent og tåler å bli vist utenfor privste stuer. Du selv liker ikke å stå på en messe med folk tytende rundt deg. Kunder av deg det samme, dvs. at ikke alle ønsker å by på seg selv i en "klan-stue" men mer anonymt kan vurdere MI f.eks. på ei messe :) Point taken?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI fans

    Vi får kanskje se "noe" på Hortenmessa nå til helgen!
    Det jobbes litt i kulissene.

    Tusen Takk for alle som ønsker og hjelpe til.
    Neste år trenger kanskje Musical Innovation deres hjelp?

    Ellers bedre sent enn aldri har endelig 2Kv trafoene kommet til MI-18 Maximum.
    Skal prøve og legge ut et bilde her nå.
    Ipad 2 og OS8.2 skal vistnok være vrien til dette?

    Håper på det beste, og takk for meg
     

    Vedlegg

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Noen som har mer info om denne: MI-18 Maximum? Tekniske data og pris? Trenger noe som har mye krefter +- 4 ohm og liker lav følsomhet.


    Hei alle MI fans

    Vi får kanskje se "noe" på Hortenmessa nå til helgen!
    Det jobbes litt i kulissene.

    Tusen Takk for alle som ønsker og hjelpe til.
    Neste år trenger kanskje Musical Innovation deres hjelp?

    Ellers bedre sent enn aldri har endelig 2Kv trafoene kommet til MI-18 Maximum.
    Skal prøve og legge ut et bilde her nå.
    Ipad 2 og OS8.2 skal vistnok være vrien til dette?

    Håper på det beste, og takk for meg
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Val

    En Musical Innovation 18 er et sluttrinn på 2x70W
    i klAB.
    Dette spesielle sluttrinnet er laget som et monotrinn.
    Da er effekten i 8Ohm's last 280W.
    Powersupplyet og utlegget er et maximalt MI-18.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ai. MI 18 mono skulle jeg gjerne hørt.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo gode karer.

    Fikk en artig melding fra Guruen i dag - tror mannen er ganske lykkelig akkurat nå. Og det er kanskje ikke så rart med tanke på dette:

    MI 16 8.jpg


    MI 16 9.jpg


    MI 16 10.jpg



    Musical Innovation MI 16 med digitalt styrt analog volumkontroll og display i flotte farger ser endelig dagens lys!!

    Det er lykke på en torsdag, det :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen alle MI venner

    Nå har endelig det alle har ventet på kommet?
    Tro det eller ei, den mye omtalte digitale volum-
    styringen er her.
    Det første MI produktet som først fikk æren av
    denne ble MI-16.
    Denne blir og se og høre på Hortenmessa nå til helgen.
    Prøver og legge ut et bilde her nå.

    Tusen Takk for meg
     

    Vedlegg

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Hei igjen alle MI venner

    Nå har endelig det alle har ventet på kommet?
    Tro det eller ei, den mye omtalte digitale volum-
    styringen er her.
    Det første MI produktet som først fikk æren av
    denne ble MI-16.
    Denne blir og se og høre på Hortenmessa nå til helgen.
    Prøver og legge ut et bilde her nå.

    Tusen Takk for meg
    Supert! Vet du hva slags annet utstyr den vil spille sammen med på messen?

    -Stein Ivar
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hallo gode karer.

    Fikk en artig melding fra Guruen i dag - tror mannen er ganske lykkelig akkurat nå. Og det er kanskje ikke så rart med tanke på dette:

    Vis vedlegget 283642

    Vis vedlegget 283643

    Vis vedlegget 283644


    Musical Innovation MI 16 med digitalt styrt analog volumkontroll og display i flotte farger ser endelig dagens lys!!

    Det er lykke på en torsdag, det :)

    Mvh.
    Maxtor
    Oioi! Dette har jeg ventet på! Denne forforsterkeren gleder jeg meg virkelig til å høre på. Har virkelig tro på de lydmessige fordelene ved denne løsningen. I og med at jeg allerede har en av den "gammeldagse" MI16, blir det spennende å sammenligne.

    Jeg liker designet, med det nye vinduet i midten også. Med ett lite forbehold. Jeg tror man kan jobbe litt med lesbarheten og designet på det digitale displayet. Det er viktig å huske på at dette skal leses på flere meters hold, fra lytterpossisjon.

    Det er i Roars ånd at dette er gjort slik at eiere av gammeldagse forforsterkere kan oppgradere sine forsterkere. Det både liker jeg, og er litt skeptisk til. Frykter at kontoen min blir slankere... :cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Disse forforsterkerne til Malmin, som mange hevder nesten er bedre enn effektforsterkerne hans. Hva er det som gjør de så bra?

    Jeg spør, da en forforsterker i grove trekk er en "dings" som skal dempe et signal, således hvorfor hva denne dempingen blir gjort så bra på nettopp MI.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Disse forforsterkerne til Malmin, som mange hevder nesten er bedre enn effektforsterkerne hans. Hva er det som gjør de så bra?

    Jeg spør, da en forforsterker i grove trekk er en "dings" som skal dempe et signal, således hvorfor hva denne dempingen blir gjort så bra på nettopp MI.
    Jeg hadde også den instillingen til forforsterkere som du har, før jeg tok ibruk Roars MI11-forforsterker. Den gjorde meg overbevist om at en forforsterker er mye mer enn en glorifisert volumkontroll! Perspektivet ble langt mer presist, lydbildet videre og dypere, og musikken hadde langt større nærvær.

    Når jeg oppgraderte fra MI11 til MI16, opplevde jeg ennå et solid løft i lydkvaliteten.

    Jeg var skeptiker før, men er det ikke lenger.

    Jeg anbefaler deg å teste selv, MusicBear.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen alle MI venner

    Nå har endelig det alle har ventet på kommet?
    Tro det eller ei, den mye omtalte digitale volum-
    styringen er her.
    Det første MI produktet som først fikk æren av
    denne ble MI-16.
    Denne blir og se og høre på Hortenmessa nå til helgen.
    Prøver og legge ut et bilde her nå.

    Tusen Takk for meg
    Supert! Vet du hva slags annet utstyr den vil spille sammen med på messen?

    -Stein Ivar
    Hei Stein Ivar

    Makkeren til MI-16 på Hortenmessa blir nye MI-17.
    Hvilke signalkilder , kabler og høyttalere det blir
    spilt på, aner jeg dessverre ikke?
    Roar kommer dessverre ikke til og være på messa
    i år.

    Takk for meg
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med stadig nye framskritt, Roar !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn