Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Dæven, du er god til å kaste stein, Maxtor! Jeg er imponert!!!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Har forresten klokket temperaturen på MI 9.1'en med et digitalt steketermometer. Sikkert langt fra pålitelig, men var dessverre det eneste jeg hadde for hånden. And the results from the norwegian jury: Med temperatursonden hvilende godt midt mellom kjøleribbene i ca. 30 minutter stoppet tempen på 50 grader............ Hm........

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Mellom 50 og 55 grader skulle nok stemme med min forsterker også. Da klarer du å holde hånda oppe på kjøleribbene en stund, men til slutt blir det for varmt.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det blir spennande å høyre ka ein utflytta Sogning synest om dagens MI. Det er noken år sidan han høyrte på det sist - då på min MI 1 og MI 2.

    Og sjølvsagt kordan MI 12.1/MI 18 balansert matcher med Focal Electra 1027 S, som noken påstår er litt energiske i 'toppen'.

    Kanskje vi får eit nytt medlem? :)

    mvh Arild

    Ja, ja........

    Etter mye planlegging, samling av emballasje og møysommelig nedpakking (her er intet overlatt til tilfeldighetene!) sendte jeg MI-sakene mine avgårde i går. Destinasjon: Kristiansund (ikke Molde.....). Det skal bli utrolig morsomt å høre om erfaringene til vedkommende som skal teste dette ut - håper inderlig han kan dele tanker/erfaringer med oss etterhvert som tiden skrider frem :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ja, det blir spennande å høyre ka ein utflytta Sogning synest om dagens MI. Det er noken år sidan han høyrte på det sist - då på min MI 1 og MI 2.

    Og sjølvsagt kordan MI 12.1/MI 18 balansert matcher med Focal Electra 1027 S, som noken påstår er litt energiske i 'toppen'.

    Kanskje vi får eit nytt medlem? :)

    mvh Arild

    Ja, ja........

    Etter mye planlegging, samling av emballasje og møysommelig nedpakking (her er intet overlatt til tilfeldighetene!) sendte jeg MI-sakene mine avgårde i går. Destinasjon: Kristiansund (ikke Molde.....). Det skal bli utrolig morsomt å høre om erfaringene til vedkommende som skal teste dette ut - håper inderlig han kan dele tanker/erfaringer med oss etterhvert som tiden skrider frem :)

    Vi krysser fingrene :)

    Forøvrig en artig beskjed fra Posten Sporingsappen: "Sist innom Molde".............. Da er det jo ikke lenge igjen før komponentene er fremme!

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hm.....høres ut som om jeg må ta en tur til herr Ohlson for å kjøpe en temperaturmåler - varmeutviklingen til MI 9.1 må dokumenteres :) Alt ettersom hvor lenge mine MI-saker blir værende i Molde og hvor lenge jeg har mulighet til å sitte med MI 9.1 ser jeg at behovet for å anskaffe ny ovn i stuen ikke er spesielt prekjært.........

    Ellers gikk det helt greit å sende komponentene, Audirvana, men jeg var nødt til å splitte det opp i 2 forsendelser. Men det gikk så greit, atte.

    Mvh.
    Maxtor
    AHEM.... Kristiansund, Maxtor, Kristiansund! Ikke Molde.. ;)

    Og da kan pakkene hentes, ser jeg - i Kristiansund :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Javel MI-venner!
    Da var jeg på ny på vei til Korea på jobb for fire nye uker...
    Har vært hjemme nå i fire uker, men det er ikke så mye jeg har fått brukt anlegget med ferie med familie og alt som hører med.
    (Sommer-varme og MI 9.1 i et lite rom betyr at ting begrenser seg selv litt, he he...)

    Mennnn, har nevnt dette tidligere i sommer, men føler jeg må si det igjen....
    Puristen har så forbasket rett! Roar sine fortrinn er bare så forp... bra!!
    Brukte en del av min siste fritid i sommer i bua sammen med MI og Klipsch.
    For en makt-demonstrasjon, for et fundament, for en gøy-faktor!!
    De fleste hifi-interresserte kompisene som har har vært innom har jeg nesten måtte jage ut, de får ikke nok!
    Har hatt mye bra utstyr innom, både som eget utstyr og til test, men dette tar kaka!
    Hvis det er noen MI eller Klipsch int i Arendals området i månedsskiftet september/oktober og har lyst på en lytt så må dere si ifra!!
    Dette er det gøyeste jeg har gjordt med klærne på, på lang tid!!!

    (En litt oppglødd!) Cbarth
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Javel MI-venner!
    Da var jeg på ny på vei til Korea på jobb for fire nye uker...
    Har vært hjemme nå i fire uker, men det er ikke så mye jeg har fått brukt anlegget med ferie med familie og alt som hører med.
    (Sommer-varme og MI 9.1 i et lite rom betyr at ting begrenser seg selv litt, he he...)

    Mennnn, har nevnt dette tidligere i sommer, men føler jeg må si det igjen....
    Puristen har så forbasket rett! Roar sine fortrinn er bare så forp... bra!!
    Brukte en del av min siste fritid i sommer i bua sammen med MI og Klipsch.
    For en makt-demonstrasjon, for et fundament, for en gøy-faktor!!
    De fleste hifi-interresserte kompisene som har har vært innom har jeg nesten måtte jage ut, de får ikke nok!
    Har hatt mye bra utstyr innom, både som eget utstyr og til test, men dette tar kaka!
    Hvis det er noen MI eller Klipsch int i Arendals området i månedsskiftet september/oktober og har lyst på en lytt så må dere si ifra!!
    Dette er det gøyeste jeg har gjordt med klærne på, på lang tid!!!

    (En litt oppglødd!) Cbarth

    Lykkelesing, cbarth!

    Og din opplevelse sammenfaller godt med egne erfaringer: Musikk avspilt via forsterkeri fra Musical Innovation blir en selsom opplevelse som heldigvis vedvarer og vedvarer :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Tiltredes! Det er bare ett problem for tiden:

    Det er for lydt her, og naboen under sender meg innimellom meldinger der hun lurer på om "konserten" er over snart.

    Tror ikke hun er like glad i Musical Innovation som jeg er. :eek:

    Og etter at jeg var hos Roar for å få oppgradert til MI 16 for et par uker siden, har virkelig anlegget mitt blomstret.

    De som tror forforsterkeren er en mindre viktig komponent i HIFI-kjeden, mer eller mindre en glorifisert koblingsboks med volumknapp, kan tro om igjen.

    MI11 er en meget, meget bra forforsterker. Men MI16 er en helt annen divisjon, og har fått resten av anlegget mitt til å blomstre.

    For dere som sitter på en MI11, vil jeg anbefale å spare opp til en oppgradering. Det er verdt det.

    Her er en smakebit på hva som strømmer ut av mine Vienna Beethoven Concert Grand akkurat nå:

    http://wimp.no/track/16934550

    Skjermbilde 2014-08-14 kl. 21.49.56.jpg


    For en fantastisk timing, for et nærvær, for et dyyypt og vakkert lydbilde! De laidback trommene er laaangt baki der, og stemmen til Benedikte er helt i forgrunnen. Og hammondorgelet lyder akkurat som et hammondorgel gjør i virkelighetens verden. Det er som om den roterende Leslie-hornhøyttaleren står på gulvet her.

    cbarth1: Kanskje du skal begynne å ta inngangspenger? Jeg melder iallfall min ankomst neste gang jeg er i Arendal.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg var jo så innmari smart da jeg sendte fjernkontrollen sammen med MI 12.1'en til Kristiansund - nå sitter jeg her med MI 11, men ingenting å kontrollere den med........ Tenkte jeg skulle ut å handle en ny, men ønsker ikke legge skrekkelig mye penger i en ny remote.

    Således - er det noen som har erfaringer med denne remoten til MI 11 (eller liknende MI):

    aio.jpg


    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg var jo så innmari smart da jeg sendte fjernkontrollen sammen med MI 12.1'en til Kristiansund - nå sitter jeg her med MI 11, men ingenting å kontrollere den med........ Tenkte jeg skulle ut å handle en ny, men ønsker ikke legge skrekkelig mye penger i en ny remote.

    Således - er det noen som har erfaringer med denne remoten til MI 11 (eller liknende MI):

    Vis vedlegget 273898

    Mvh.
    Maxtor
    Jeg har brukt en fjernkontroll fra samme produsent. Den var utrolig knotete å programmere, men fungerte når jeg fant ut av det, til slutt.

    Jeg var imidlertid så heldig at jeg oppdaget at fjernkontrollen til min Linn Majik DS-streamer også fungerer på Musical Innovation, så nå er den reserve. I det hele tatt virker det som om det er mange fjernkontroller som har samme kode som MI, så jeg ville prøvd det du har av andre fjernkontroller først? Hvem vet?

    remote451.png


    En god ting kan ikke sies for ofte, forresten.

    Riktig kode skal være:

    1 9 1 4
     
    Sist redigert:

    haavardnk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    56
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Fylte i bokstavene på forsterkerene mine i dag, brukte hvit modellmaling og tannpirker :p
    Hva synes dere?
    IMAG0407.jpg

    IMAG0406.jpg

    En av 10.1 blokkene :)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Fylte i bokstavene på forsterkerene mine i dag, brukte hvit modellmaling og tannpirker :p
    Hva synes dere?
    Vis vedlegget 273985
    Vis vedlegget 273986
    En av 10.1 blokkene :)
    Det ble GRISELEKKERT, haavardnk! Slik burde MI se ut fra "fabrikken". Kanskje ennå større bokstaver, men ikke mye. Liker det minimalistiske designet.

    Det er nesten sånn at jeg er glad for at jeg egentlig trenger å bytte ut frontplatene på både forforsterker og effektforsterker, fordi det ikke står rett modellnavn på fronten!

    Da vil jeg også velge svarte fronter.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Synes hvitt ble litt hardt, hva med gull? Mi har jo brukt gullfarge før :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Synes hvitt ble litt hardt, hva med gull? Mi har jo brukt gullfarge før :)
    Hei alle MI fans

    Emnet med sorte frontplater og usynlig Musical Innovation logo, har vært debatert flere ganger
    de siste årene.
    Hvis dere blar dere tilbake i tråden, kan dere lese at Roar har løst problemet.
    Sorte frontplater blir heretter gravert etter at de er eloksert.
    Da synes logo og modellbetegnelse svært godt synes nå jeg?
    Ellers til de av dere som er MI "blodfans", kan jeg absolutt anbefale og lese
    hele MI tråden.
    Den er lang, men nesten alle spm. som har kommet opp i de siste årene,
    er besvart tidligere i tråden.

    Takk for meg
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.721
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Synes hvitt ble litt hardt, hva med gull? Mi har jo brukt gullfarge før :)



    Sorte frontplater blir heretter gravert etter at de er eloksert.
    Da synes logo og modellbetegnelse svært godt synes nå jeg?


    Takk for meg
    Det kunne kanskje bli pent på natureloksert (silverfront ) også?
    Da ville logoen fremstå som blank mot en matt bakgrunn.
     

    haavardnk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2012
    Innlegg
    56
    Antall liker
    42
    Torget vurderinger
    1
    Ble nice, hadde selv tenkt og gjøre det samme, men sansynligvis med gullmaling... Men nå som du har hat de en liten stund, hvordan syns du de låter?

    :)
    Tenkte på gullmaling eg og, men resultatet ble brune bokstaver på svart bakgrunn, så det ble ikke så bra...
    Syns lyden er meeget bra, absolutt mange hakk over parasound comboen eg hadde før :D Har full kontroll over JBLene, og spiller meget rent og fint. Med dirac romkorreksjon (veldig håpløst rom) så spiller horna silkemykt og bassen kjennes i brystkassa. Eneste er at ette de kom i hus så holder ståva konstant 25 grader +++.... Trur eg må invistere i varmepumpe :p
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Koser meg stadig med MI-forforsterkeren min, samtidig som jeg tester litt forskjellige signalkabler. Og ja - det er forskjell på kabler.

    Men her skal jeg ikke kjede dere med akkurat det fokuset. Nei, jeg vil heller høre om dere andre som er så heldige å eie en MI-forforsterker, som for eksempel MI11 eller MI16, har merket det samme som jeg har gjort:

    Da min hovedmusikkilde, en Linn Majik DS musikkstreamer, har to parallelle RCA-utganger, og jeg har to sett med identiske Nordost Purple Flare RCA-kabler, har jeg, mer eller mindre tilfeldig, oppdaget at jeg hører forskjell på de forskjellige inngangene på forforsterkeren.

    _DSC7209.jpg


    CD-inngangen, som er plassert lengst unna utgangen, spiller etter mine ører, litt åpnere enn for eksempel AUX-inngangen, som ligger helt inntil utgangen.

    Har noen lignende erfaringer med små variasjoner på de forskjellige inngangene? Hvilken inngang er, i tilfelle, din favoritt?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Lykke, Audirvana :)

    Selv har jeg hatt, som deg, gode erfaringer med å prøve forskjellige signalkabler og høyttalerkabler. Og mine erfaringer er, som dine, at kabler kan gjøre en forskjell. Virkelig!

    Lydmessige forskjeller på innganger er dog en helt ny erfaring for mitt vedkommende. Men artig oppdagelse du har gjort :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Hei igjen alle MIne venner! (Tørt, i know.. ;) )

    Tenkte jeg skulle legge ut en liten oppdatering ift hvordan HiFi-livet behandler meg om dagen, da med enkelte endringer i MI-oppsett. I løpet av sommeren har jeg hatt mye fritid, mer enn jeg kanskje bør om man spør Roar..
    For å gjøre en lang historie kort; Min MI18 balanced er nå til en liten ombygging hos the grand master, like mye grunnet et behov som av et ønske, etter en liten episode hvor jeg skulle leke Reodor felgen nedi kabinettet..

    Et Lite bilde eller to kan jeg nok legge ut, Maxtor i sær vil vel sette pris på det! ;)
    bilde 2.jpg

    bilde 1.jpg
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg må jo være så ærlig at jeg blir nysgjerrig på hva "Reodor Felgen" gjorde oppi den forsterkeren, og hvor stor røykskyen ble?
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Jeg må jo være så ærlig at jeg blir nysgjerrig på hva "Reodor Felgen" gjorde oppi den forsterkeren, og hvor stor røykskyen ble?
    Reodor ville bare bytte ut litt internkabling. Røykskyen ble først stor i det softstarten i grunnen blåste ut, og deretter en litt mindre da det ene kanalkortet takka for seg... :( sukk..
    En flau affære, som kostet en del kroner, og MYE stolthet..haha

    Men men, som fugl fønix vil min mi18 gjenoppstå som balanserte monoblokker :D
     
    Sist redigert:

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    I like it! I like it a lot :)

    Mvh.
    Maxtor
    Regnet med det Maxtor..;) Er ikke mye å skryte av helt enda, men tror det blir ganske så bra til slutt! To MI18 balanserte monoblokker, med de fordeler/ulemper det måtte medføre ift å ha en dual mono forsterker. Er spent på hvordan det vil påvirke lydkvalitet!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Håper inderlig det kommer en jevn strøm av bilder underveis i kosntruksjonen, Påsan :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Ja Maxtor, det kommer seg ;)
    Kjenner igjen den kriblingen som har vært der så mange ganger før når noe har vært i gjære der oppe i kjelleren til konstruktrøren :)

    Fikk forøvrig en kjapp innføring i den nye digitale volumkontrollen da jeg var der oppe og leverte forsterkeren, og DET tror jeg blir noe å se frem til!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Fikk forøvrig en kjapp innføring i den nye digitale volumkontrollen da jeg var der oppe og leverte forsterkeren, og DET tror jeg blir noe å se frem til!
    Det tror jeg også, etter å ha fått den samme innføringen.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hey, det finnes ingen kontaktinfo på Siden om MUSICAL INNOVATION er det en grunn til det? :)
    Musical Innovation er ingen fabrikk, eller stort firma. Merket er utviklet, konstruert, laget og administrert av en og samme person - Roar Malmin.

    Han har, for tiden, ingen egen nettside, men MI-entusiaster har laget den siden du henviser til.

    Om du skal ha tak i den som står bak siden, så er det Maxtor her inne, så vidt jeg vet?

    Og Roar Malmin selv, er RM her. Om du har spørsmål til han, så er det beste å sende han en PM her inne. Han har også epostadresse roamalmi @ online.no
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hei.

    Takk for svar, men selv har jeg kjent malmin i 7-8 år, men tenkte på evt andre kunder som liksom ikke kjenner til tråden her inne.. :)

    Hey, det finnes ingen kontaktinfo på Siden om MUSICAL INNOVATION er det en grunn til det? :)
    Musical Innovation er ingen fabrikk, eller stort firma. Merket er utviklet, konstruert, laget og administrert av en og samme person - Roar Malmin.

    Han har, for tiden, ingen egen nettside, men MI-entusiaster har laget den siden du henviser til.

    Om du skal ha tak i den som står bak siden, så er det Maxtor her inne, så vidt jeg vet?

    Og Roar Malmin selv, er RM her. Om du har spørsmål til han, så er det beste å sende han en PM her inne. Han har også epostadresse roamalmi @ online.no
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ah. Ja, da peker du på en åpenbar svakhet ved Musical Innovation, montesi.

    Entusiastsiden er veldig bra. Den gir oversikt over de forskjellige produktene, men det er kanskje litt vagt hvem som står bak? Det går vel an å tro at det er Musical Innovations egen side.

    Vi, de samlede ressursene, på denne utmerkede, og svært aktive tråden, burde vel egentlig ta tak i dette. Noen her må vel jobbe med internettdesign, eller i det minste kjenne noen som gjør det?

    Jeg syns Musical Innovation hadde fortjent å ha sin egen, offisielle side. Jeg tror nok kanskje at det ville spart Roar selv for en del administrasjon og telefoner også. Slik kan han jo vie tiden sin til det han bør vie tiden sin til, nemlig bygge deilige forsterkere.

    Utfordringen går ut til folket altså: Er det noen her som rår over, eller kjenner noen som rår over designressurser?

    Selv er jeg journalist, og kan bidra innhold i form av både tekst og bilder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn