Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Det holder sikkert om roar godkjenner at tlf-nummeret hans eller evt en mail adresse han rår over blir lagt til siden, men ved nærmere ettertanke kan det godt hende at dette spørsmålet har vært oppe til høring allerede. For alt jeg vet kan det godt hende roar synes det er helt topp slik det er nå! Men bare kom til å tenke på at nye interessenter faktisk ikke vet hvor de skal henvende seg ved evt interesse. Men godt engasjement Audirvana. Da har vi kasta ut duppen, så får vi bare se om noen biter på :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle MI venner

    Det var ikke meningen og ødelegge for spm. og svar i tråden, da jeg anbefalte dere og bla tilbake i tråden
    for eventuelle spm.stillinger?
    Det har vel dessverre ikke fremkommet så mye nytt?

    Ang. digital styring av preampene.

    Dette betyr at preampene låter bedre, fordi de tidligere hadde et pot meter med motorstyring.
    I dag får de faste motstander i stedet for pot meter, noe som etter min mening forbedrer
    lydkvaliteten flere "hakk".
    Videre kan denne digitalstyringen styre helt andre faktorer bl.a i sluttrinn.

    Jeg registrerer at flere "sparer penger" på powersupply i sine sluttrinn?
    Kabinett,trafoer, elektrolytter,transistorer(utg.trans.),ekskl.motstander og kontakter koster penger?

    Jeg vil likevel komme med en anbefaling. IKKE SPAR PÅ KOMPONENTER ELLER PS!
    Jobben med og sette dette sammen er jo den samme?
    Musical Innovation's forsterkere fortjener dette?
    Så for hver enkelt av dere avgjøre om jeg har rett?

    Ang. Hi-Fi Messe

    Vi får vel se hva MI's "samarbeids partnere" i Sverige velger og gjøre?
    Arken Messa er annenhvert år, og i år er de på Arken Konferansecenter,Elite Park Avenue og Scandic Opalen.
    Disse ligger selvfølgelig i Gøteborg.
    Dette er skandinavias største hi-fi messe. I år er den på lørdag 20 og søndag 21 september.
    Håper vi får se Musical Innovation der?
    Hortenmessa er en mnd. senere.

    Regner med at RM er ferdig med mine MI-18 maximum.
    Da står mfufu først på lista til og prøve dem.
    Er flere intressert, ta kontakt?
    Befordrer at pre ampen har balansert ut.
    RM kan sikkert låne ut en MI-12.1, til dere som ikke har balansert ut?

    Tror dette var nok for denne gang
    Takk for meg.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo MI-godtfolk.

    Satt her en kveld og tenkte på Musical Innovation. Som jeg så ofte gjør. Men et lite spørsmål: Har jeg tenkt fullstendig feil eller stemmer det at det har blitt laget en integrert versjon av MI 18 (spesialbestilling)?

    Mvh.
    Maxtor
    full av undring
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hallo Maxtor!

    MI 18 vart (trur eg) utvikla som ei oppgradering for dei med MI3/MI4, der MI4 er integrert (passiv).

    Min MI4 har blitt oppgradert med MI18-kretser! Så det er kanskje den du tenker på?:)

    Mvh Arild

    Hallo MI-godtfolk.

    Satt her en kveld og tenkte på Musical Innovation. Som jeg så ofte gjør. Men et lite spørsmål: Har jeg tenkt fullstendig feil eller stemmer det at det har blitt laget en integrert versjon av MI 18 (spesialbestilling)?

    Mvh.
    Maxtor
    full av undring
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Maxtor!

    MI 18 vart (trur eg) utvikla som ei oppgradering for dei med MI3/MI4, der MI4 er integrert (passiv).

    Min MI4 har blitt oppgradert med MI18-kretser! Så det er kanskje den du tenker på?:)

    Mvh Arild

    Hallo MI-godtfolk.

    Satt her en kveld og tenkte på Musical Innovation. Som jeg så ofte gjør. Men et lite spørsmål: Har jeg tenkt fullstendig feil eller stemmer det at det har blitt laget en integrert versjon av MI 18 (spesialbestilling)?

    Mvh.
    Maxtor
    full av undring

    Hallo Arild.

    Takker - det var denne jeg tenkte på :) Du har ikke tilfeldigvis et bilde av den - gjerne innsiden?

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hallo Maxtor!

    MI 18 vart (trur eg) utvikla som ei oppgradering for dei med MI3/MI4, der MI4 er integrert (passiv).

    Min MI4 har blitt oppgradert med MI18-kretser! Så det er kanskje den du tenker på?:)

    Mvh Arild

    Hallo MI-godtfolk.

    Satt her en kveld og tenkte på Musical Innovation. Som jeg så ofte gjør. Men et lite spørsmål: Har jeg tenkt fullstendig feil eller stemmer det at det har blitt laget en integrert versjon av MI 18 (spesialbestilling)?

    Mvh.
    Maxtor
    full av undring

    Hallo Arild.

    Takker - det var denne jeg tenkte på :) Du har ikke tilfeldigvis et bilde av den - gjerne innsiden?

    Mvh.
    Maxtor
    Jeg liker det når nettsideredaktør Maxtor har blod på tann! :cool:
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    God morgen til alle MI'ere! :) Nå er helgen her, og for de fleste betyr det tid for musikk, og ikke bare "burde burde". I mitt tilfelle hare jeg turnusfri, og med mine nye MI18 monoblokker skal dette virkelig bli en av de bedre helgene på lenge!
    Det har vært noe frem og tilbake med oppsettet mitt, men etter det jeg vil kalle latterlig god service fra konstruktøren sitter jeg nå med En speller ny MI12.1 pre som har tatt over for min MI12 balanced, dette i tillegg til nye monoblokker. Livet smiler litt i det mørketiden sakte men sikkert begynner å gjøre sitt inntog.
    Kan jo ikke legge ut noe slikt som dette uten dokumentasjon, eller hva Maxtor? ;)

    20140828_101327.jpg


    20140828_101339.jpg


    20140828_101346.jpg


    20140828_101351.jpg


    20140828_101414.jpg


    God helg til alle!

    NB- Maxtor; om det skulle være slik at noe kan brukes på siden din (dette er kun mobilbilder diverre) så feel free.
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hallo Påsan, får ikke opp vedleggene dine, men det ordner seg vel utover dagen!

    Sitter selv og hører på the doors foran anlegget her i morgentimene. Kjørte dama på jobben i det italienske vidunderet, og deretter rett hjem til kaffe, stereo`n og ingen planer før i 15-16 tiden. Herlig. Jobbet litt med plassering av høyttalere i går kveld, da jeg ser på dette som den største utfordringen om dagen. Anlegget i seg selv låter jo selvfølgelig alle tiders :)

    Som sagt, the doors som opptrer i stua, og det er nesten ubehagelig å høre på strange days. Det kan virkelig høres at dette er en av deres tidligere album med dertil studio-feil, fasegreier osv. Hadde vagt i minne at doors hadde ganske interessant lyd, men det gjelder nok senere plater som f.eks morrison hotel. Uansett, å høre mi sammen med von schweikert er som å gå på en fysisk detaljvandring. Meget vanedannende! Det eneste som mangler er å få frem litt mer driv, men med noen cm hit og noen cm dit, skal det nok "sitte" etter hvert!

    Fortsatt god helg, kjære mi-venner!
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Hallo Påsan, får ikke opp vedleggene dine, men det ordner seg vel utover dagen!

    Sitter selv og hører på the doors foran anlegget her i morgentimene. Kjørte dama på jobben i det italienske vidunderet, og deretter rett hjem til kaffe, stereo`n og ingen planer før i 15-16 tiden. Herlig. Jobbet litt med plassering av høyttalere i går kveld, da jeg ser på dette som den største utfordringen om dagen. Anlegget i seg selv låter jo selvfølgelig alle tiders :)

    Som sagt, the doors som opptrer i stua, og det er nesten ubehagelig å høre på strange days. Det kan virkelig høres at dette er en av deres tidligere album med dertil studio-feil, fasegreier osv. Hadde vagt i minne at doors hadde ganske interessant lyd, men det gjelder nok senere plater som f.eks morrison hotel. Uansett, å høre mi sammen med von schweikert er som å gå på en fysisk detaljvandring. Meget vanedannende! Det eneste som mangler er å få frem litt mer driv, men med noen cm hit og noen cm dit, skal det nok "sitte" etter hvert!

    Fortsatt god helg, kjære mi-venner!
    Vedlegg bør nå være i orden :)

    Kjenner igjen situasjonen..kjerring og datter ute av huset en stakket stund og roen hersker..fred og fordragelighet, ganske enkelt harmoni og lykke :)
    Og etter noen kopper med kaffe er jeg bortimot realitetsorientert også ;)
    The Doors har jeg hørt lite på faktisk, mye er litt i overkant psykedelisk for meg, men når det er sagt har jeg aldri gitt dem en ærlig sjanse. Kanskje i dag er dagen..

    Morgenens utsikt er forøvrig omtrent slik;

    20140906_104912.jpg


    -P-
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Ser meget tiltalende ut det anlegget ditt, er det forresten dylan jeg drar kjensel på der?
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Ser meget tiltalende ut det anlegget ditt, er det forresten dylan jeg drar kjensel på der?
    Takk for det, det låter slett ikke verst ;) Jeg har ikke noe fornuftig kamera, så får bli med uskarpe bilder i dårlig lyssetting inntil videre.

    Ja, det er et vinylcover fra Dylan's "Self portrait" som er rammet inn. Er en personlig greie ift madamen, jeg holdt på å rive ut håret da jeg så hva hu gjorde med plata (smeltet og laget potetgull-bolle av den..) haha!
    Jeg har uansett ikkeno vinylsnurre, skulle jeg havne på det kjøret går jeg vel personlig konkurs, så holder meg unna det inntil videre..;)
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    ....
    Regner med at RM er ferdig med mine MI-18 maximum.
    Da står mfufu først på lista til og prøve dem.
    Er flere intressert, ta kontakt?
    Befordrer at pre ampen har balansert ut.
    RM kan sikkert låne ut en MI-12.1, til dere som ikke har balansert ut?

    Tror dette var nok for denne gang
    Takk for meg.
    Skal ikke legge skjul på at det blir spennende og teste de ut, jeg har høye forventninger til at de vil spille "runder" rundt de monoblokkene jeg har. Men tiden vil vise :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    ....
    Regner med at RM er ferdig med mine MI-18 maximum.
    Da står mfufu først på lista til og prøve dem.
    Er flere intressert, ta kontakt?
    Befordrer at pre ampen har balansert ut.
    RM kan sikkert låne ut en MI-12.1, til dere som ikke har balansert ut?

    Tror dette var nok for denne gang
    Takk for meg.
    Skal ikke legge skjul på at det blir spennende og teste de ut, jeg har høye forventninger til at de vil spille "runder" rundt de monoblokkene jeg har. Men tiden vil vise :)
    Hei igjen mfufu

    RM fikk ikke trafoene forrige uke.
    Regner likevel med at MI-18 Maximum monoblokker blir ferdige ila. neste uke?
    Du får avtale med RM ang. henting?

    Lykke til med utprøving!
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Da har høyttalerne blitt dyttet 10cm bakover(!), litt annen toe-in og nå begynner ting å sitte. Artig å høre potensialet i anlegget etter litt tweaking! To gode grunner til å gjøre dette, den faktiske lyden i stua blir bedre, lysten på enda bedre lyd(oppgradering) kryper innpå :)
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Da har høyttalerne blitt dyttet 10cm bakover(!), litt annen toe-in og nå begynner ting å sitte. Artig å høre potensialet i anlegget etter litt tweaking! To gode grunner til å gjøre dette, den faktiske lyden i stua blir bedre, lysten på enda bedre lyd(oppgradering) kryper innpå :)
    Rart hvordan selve de minste endringer kan utgjøre en enorm forskjell (da snakker jeg ikke om 10cm nærmere vegg.. ;) ) !
    Jeg slet i lengre tid med akkurat høyttalerplassering og utfordrende rom, helt til jeg kjøpte en dvd utgivelse; "Get better sound".
    Dette er et 2-dvd sett med fantastisk mye gode tips/triks til plassering av høyttalere, subwoofere, akustiske tiltak etc etc og meget lærerik. Laget av en herremann med mange års erfaring på baken med å sette opp anlegg i high-end klassen. Det mest interessante er at det fokuseres på å få best mulig utbytte av hva man har, og fordrer ikke til å kjøpe noen verdens ting. No snakeoil! ;)
    Til de som måtte ønske å låne disse er det bare å sende en pm, men jeg mener de er verdt de 300 eller så kronene de kostet, da det er timevis med video som gir innsikt i ovennevnte tema, med tips, triks, "regler" og forslag til hvordan en får mest mulig ut av det anlegget man har.

    -P-
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da har høyttalerne blitt dyttet 10cm bakover(!), litt annen toe-in og nå begynner ting å sitte. Artig å høre potensialet i anlegget etter litt tweaking! To gode grunner til å gjøre dette, den faktiske lyden i stua blir bedre, lysten på enda bedre lyd(oppgradering) kryper innpå :)
    Rart hvordan selve de minste endringer kan utgjøre en enorm forskjell (da snakker jeg ikke om 10cm nærmere vegg.. ;) ) !
    Jeg slet i lengre tid med akkurat høyttalerplassering og utfordrende rom, helt til jeg kjøpte en dvd utgivelse; "Get better sound".
    Dette er et 2-dvd sett med fantastisk mye gode tips/triks til plassering av høyttalere, subwoofere, akustiske tiltak etc etc og meget lærerik. Laget av en herremann med mange års erfaring på baken med å sette opp anlegg i high-end klassen. Det mest interessante er at det fokuseres på å få best mulig utbytte av hva man har, og fordrer ikke til å kjøpe noen verdens ting. No snakeoil! ;)
    Til de som måtte ønske å låne disse er det bare å sende en pm, men jeg mener de er verdt de 300 eller så kronene de kostet, da det er timevis med video som gir innsikt i ovennevnte tema, med tips, triks, "regler" og forslag til hvordan en får mest mulig ut av det anlegget man har.

    -P-
    Jeg blir alt for ofte overrasket over at folk som bruker store summer på dyrt og bra HIFI-utstyr, helt, eller delvis neglisjerer lytterommets rolle i helheten, og som dermed ikke får ut potensialet i investeringene sine.

    Det er trist.

    Som Påsan sier, så skal det ofte små justeringer til, og her er det store gevinster å hente. Det gjelder å ha en livspartner som aksepterer høyttalere som står litt ut fra veggen. *ler*

    Personlig har jeg, i iveren etter å få god lytteromsakustikk, gjort den feilen å overdempe rommet mitt med akustikkplater. Det førte til at energien og de fine overtonene ble dempet. Det var en ahaopplevelse å fjerne platene, og høre hvordan energien igjen sprutet ut av høyttalerne.

    Man kan altså overdrive fokuset på akustikk også.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    God morgen til alle MI'ere! :) Nå er helgen her, og for de fleste betyr det tid for musikk, og ikke bare "burde burde". I mitt tilfelle hare jeg turnusfri, og med mine nye MI18 monoblokker skal dette virkelig bli en av de bedre helgene på lenge!
    Det har vært noe frem og tilbake med oppsettet mitt, men etter det jeg vil kalle latterlig god service fra konstruktøren sitter jeg nå med En speller ny MI12.1 pre som har tatt over for min MI12 balanced, dette i tillegg til nye monoblokker. Livet smiler litt i det mørketiden sakte men sikkert begynner å gjøre sitt inntog.
    Kan jo ikke legge ut noe slikt som dette uten dokumentasjon, eller hva Maxtor? ;)

    Vis vedlegget 276956

    Vis vedlegget 276957

    Vis vedlegget 276958

    Vis vedlegget 276959

    Vis vedlegget 276960

    God helg til alle!

    NB- Maxtor; om det skulle være slik at noe kan brukes på siden din (dette er kun mobilbilder diverre) så feel free.

    Fy rakker'n for noen konstruksjoner, Påsan!

    Bøyer meg i støvet av beundring :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Maxtor!

    MI 18 vart (trur eg) utvikla som ei oppgradering for dei med MI3/MI4, der MI4 er integrert (passiv).

    Min MI4 har blitt oppgradert med MI18-kretser! Så det er kanskje den du tenker på?:)

    Mvh Arild

    Hallo MI-godtfolk.

    Satt her en kveld og tenkte på Musical Innovation. Som jeg så ofte gjør. Men et lite spørsmål: Har jeg tenkt fullstendig feil eller stemmer det at det har blitt laget en integrert versjon av MI 18 (spesialbestilling)?

    Mvh.
    Maxtor
    full av undring
    Hallo igjen, Arild.

    Hadde du noen bilder av vidunderet ditt?

    Mvh.
    Maxtor
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hallo Maxtor!

    MI 18 vart (trur eg) utvikla som ei oppgradering for dei med MI3/MI4, der MI4 er integrert (passiv).

    Min MI4 har blitt oppgradert med MI18-kretser! Så det er kanskje den du tenker på?:)

    Mvh Arild

    Hallo MI-godtfolk.

    Satt her en kveld og tenkte på Musical Innovation. Som jeg så ofte gjør. Men et lite spørsmål: Har jeg tenkt fullstendig feil eller stemmer det at det har blitt laget en integrert versjon av MI 18 (spesialbestilling)?

    Mvh.
    Maxtor
    full av undring
    Hallo igjen, Arild.

    Hadde du noen bilder av vidunderet ditt?

    Mvh.
    Maxtor
    Er ikkje heime, så det må vente. :)

    Mvh Arild
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hei!

    Noen som har peiling på hvordan en MI7 vil klare seg på bare toppene i et par flotte Infinity Kappa 9.2i? Bassene er koblet utenom delefilteret.

    mvh

    Chris
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Noen som har peiling på hvordan en MI7 vil klare seg på bare toppene i et par flotte Infinity Kappa 9.2i? Bassene er koblet utenom delefilteret.

    mvh

    Chris
    Musical Innovation MI-7, en kl AB forsterker på fra 125w-200W i 8Ohms last vil nok ikke
    ha problemer med og drive dine diskant/mellomtoner på dine Infinity høyttalere.
    NB. Husk inngangsimpedansen er 50Kohm,for max output 1V så vidt jeg husker.

    Lykke til Chris
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hei!

    Noen som har peiling på hvordan en MI7 vil klare seg på bare toppene i et par flotte Infinity Kappa 9.2i? Bassene er koblet utenom delefilteret.

    mvh

    Chris
    Musical Innovation MI-7, en kl AB forsterker på fra 125w-200W i 8Ohms last vil nok ikke
    ha problemer med og drive dine diskant/mellomtoner på dine Infinity høyttalere.
    NB. Husk inngangsimpedansen er 50Kohm,for max output 1V så vidt jeg husker.

    Lykke til Chris
    Hei!

    Takker for svar, lurer litt på lydsignaturen i MI7, hva kan jeg forvente? Og, jeg forstår ikke helt dette med inngangsimpedanse, Jeg har en Opera Consonance T1 Rør-preamp, også kalt planken.

    mvh
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Noen som har peiling på hvordan en MI7 vil klare seg på bare toppene i et par flotte Infinity Kappa 9.2i? Bassene er koblet utenom delefilteret.

    mvh

    Chris
    Musical Innovation MI-7, en kl AB forsterker på fra 125w-200W i 8Ohms last vil nok ikke
    ha problemer med og drive dine diskant/mellomtoner på dine Infinity høyttalere.
    NB. Husk inngangsimpedansen er 50Kohm,for max output 1V så vidt jeg husker.

    Lykke til Chris
    Hei!

    Takker for svar, lurer litt på lydsignaturen i MI7, hva kan jeg forvente? Og, jeg forstår ikke helt dette med inngangsimpedanse, Jeg har en Opera Consonance T1 Rør-preamp, også kalt planken.

    mvh


    Hei Chris

    Problemet ditt blir kanskje om sluttrinnet til bassene, og MI-7 til mellomtone/diskant spiller
    like høyt?
    Ellers elektrisk vil nok dette gå. Du har vel lest deg til "lydsignaturen" til Musical Innovation i
    denne tråden?

    Lykke til Chris
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hei igjen!

    Jeg har aktiv deling og volumkontroll på Bassene i Kappaene mine. så volum-matching blir neppe problem!
    Jeg skal lese gjennom litt etterhvert seinere idag når jeg får tid, er for tiden i 2 deltidsjobber, student og familiemann. No rest for the wicked.. !

    mvh
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hm......ellers var det jo fryktelig stille her for tiden. Høstsyken?

    :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg nok blitt rammet av høstsyken selv også, ja!

    Og jeg har ikke lyst til å bli frisk...
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Tja, jeg foretar meg jo litt, jeg og, selv om jeg har vært lite nettaktiv en stund. I går kveld fikk jeg omsider satt opp de gamle Audio-Tronicene jeg kjøpte for snart lenge siden og har byttet litt frem og tilbake på forsterkerkomboer for å finne det de trives best med. Bl.a. har jeg dratt på meg noen lett suspekte monoblokker samt pre- fra Sperrling siden sist. Men du verden, med så kompetent elektronikk som 12.1/10 spiller disse gamle konstruksjonene bedre enn jeg kan huske å noensinne ha hørt de. Så får jeg bruke noen kvelder til å fintune plasseringen, for det vet jeg de er følsomme for. Når så det sitter, monterer jeg opp elektrostattilsatsene, det burde bli killere!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Petre

    Du får ringe meg hvis du får dette til og spille?
    Med dagens forsterkeri og mye bedre signalkilder og ikke minst kunnskap,
    håper og tror jeg dette bør spille bra?
    NB! Husk at du kan justere output mellom EST og CM-3Pro ved og flytte dem
    fra bakvegg. CM-3Pro får mer output nærmere bakvegg, og EST får mindre
    output nærmere bakvegg pga. str. på elektrostatelementene.(lenger lytteavstand)
    Håper du finner balansen og pass på fasen?

    Lykke til
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    CM3Pro/EST = high-end i 1982!
    Jeg synes de spiller flott, selv etter dagens standard. De må ha vært veldig gode for sin tid, selv om man kanskje ikke fikk maks ut av de grunnet datidens elektronikk.
    CM3's fronter er nå bare 75/80 cm fra bakveggen, ( vinklet mot lyttepos. ) i dette rommet virker det å være et godt kompromiss output/klangbalanse kontra perspektiv.
    Når EST skal på jobb kan jo outputen fra de også justeres ved å endre spenningen i forsyningsboksene.
    Hvordan skulle
    fasen kobles ved faselineær plassering av EST'ene, purist? Omvendt ihht fargekoding, eller var det omvendt istedenfor omvendt..?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    CM3Pro/EST = high-end i 1982!
    Jeg synes de spiller flott, selv etter dagens standard. De må ha vært veldig gode for sin tid, selv om man kanskje ikke fikk maks ut av de grunnet datidens elektronikk.
    CM3's fronter er nå bare 75/80 cm fra bakveggen, ( vinklet mot lyttepos. ) i dette rommet virker det å være et godt kompromiss output/klangbalanse kontra perspektiv.
    Når EST skal på jobb kan jo outputen fra de også justeres ved å endre spenningen i forsyningsboksene.
    Hvordan skulle
    fasen kobles ved faselineær plassering av EST'ene, purist? Omvendt ihht fargekoding, eller var det omvendt istedenfor omvendt..?
    Hei Petre

    Beklager alt dette ot i Musical Innovation tråden.
    Petre innehar pt. noe av det beste RM har bygget.
    Når det gjelder spenning til EST, er det nok bare kanskje max 1,5 db og justere.
    Originalt koblet du pluss mot pluss og minus mot minus. De var nemlig koblet
    pluss mot minus innvendig.
    Hvis du greier og justere dem i fase med CM-3Pro'ne, skal pluss til minus osv.
    Da må du sjekke inni ps. at det er koblet "riktig".
    Det kan hende du må flytte på høyttalerne igjen når EST monteres?

    Lykke til
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Det er da ikke OT? RM har forlengst hatt gulerøttene sine oppi delefiltre og strømforsyninger til EST'ene, og alt som kjøres sammen med MI-utstyr kan være nyttig og/eller interessant å høre om. Det er uansett høststille i tråden, så da får vi fylle opp med litt babbel. Jeg kunne selvfølgelig dratt i gang en vennetråd for Audio-Tronic, men jeg er redd den ender opp sånn som meg selv. Jeg har ingen venner.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.974
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det er da ikke OT? RM har forlengst hatt gulerøttene sine oppi delefiltre og strømforsyninger til EST'ene, og alt som kjøres sammen med MI-utstyr kan være nyttig og/eller interessant å høre om. Det er uansett høststille i tråden, så da får vi fylle opp med litt babbel. Jeg kunne selvfølgelig dratt i gang en vennetråd for Audio-Tronic, men jeg er redd den ender opp sånn som meg selv. Jeg har ingen venner.
    Hehe, du har selvironien på plass, Petre! :)

    Mvh Salty (en av dine mange venner)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    CM3Pro/EST = high-end i 1982!
    Jeg synes de spiller flott, selv etter dagens standard. De må ha vært veldig gode for sin tid, selv om man kanskje ikke fikk maks ut av de grunnet datidens elektronikk.
    CM3's fronter er nå bare 75/80 cm fra bakveggen, ( vinklet mot lyttepos. ) i dette rommet virker det å være et godt kompromiss output/klangbalanse kontra perspektiv.
    Når EST skal på jobb kan jo outputen fra de også justeres ved å endre spenningen i forsyningsboksene.
    Hvordan skulle
    fasen kobles ved faselineær plassering av EST'ene, purist? Omvendt ihht fargekoding, eller var det omvendt istedenfor omvendt..?

    Kan man håpe på et bilde av oppsettet, tro?

    Hilsen en venn :)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Det er da ikke OT? RM har forlengst hatt gulerøttene sine oppi delefiltre og strømforsyninger til EST'ene, og alt som kjøres sammen med MI-utstyr kan være nyttig og/eller interessant å høre om. Det er uansett høststille i tråden, så da får vi fylle opp med litt babbel. Jeg kunne selvfølgelig dratt i gang en vennetråd for Audio-Tronic, men jeg er redd den ender opp sånn som meg selv. Jeg har ingen venner.
    Vel vel, da er vi to, i hver vår båt ;)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Bilder, ja.. Jeg har fått ett visst inntrykk av at det skal foregå en øl- og musikksession hos meg i helgen, og da kan jeg sikkert knipse vilt og uhemmet rundt meg med paden. Kanskje høyttalere og MI tilfeldigvis kommer med på noe av det?
    Når det nå plutselig dukket opp to nye overflater på 40x40cm i stua var wifey som vanlig ikke sen med å fylle på med blomster og div. annen skremmende nips. Det vil strippes bort, så blomsterstativene hennes får et litt mer fotogent maskulint uttrykk, og ligner på f.eks. høyttalere igjen.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Bilder, ja.. Jeg har fått ett visst inntrykk av at det skal foregå en øl- og musikksession hos meg i helgen, og da kan jeg sikkert knipse vilt og uhemmet rundt meg med paden. Kanskje høyttalere og MI tilfeldigvis kommer med på noe av det?
    Når det nå plutselig dukket opp to nye overflater på 40x40cm i stua var wifey som vanlig ikke sen med å fylle på med blomster og div. annen skremmende nips. Det vil strippes bort, så blomsterstativene hennes får et litt mer fotogent maskulint uttrykk, og ligner på f.eks. høyttalere igjen.

    Jeg ler så jeg hikster på meg brokk, Petre. I all ære bøyer jeg meg i støvet for måten du ordlegger deg på - uhorvelig artig lesning :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Bilder, ja.. Jeg har fått ett visst inntrykk av at det skal foregå en øl- og musikksession hos meg i helgen, og da kan jeg sikkert knipse vilt og uhemmet rundt meg med paden. Kanskje høyttalere og MI tilfeldigvis kommer med på noe av det?
    Når det nå plutselig dukket opp to nye overflater på 40x40cm i stua var wifey som vanlig ikke sen med å fylle på med blomster og div. annen skremmende nips. Det vil strippes bort, så blomsterstativene hennes får et litt mer fotogent maskulint uttrykk, og ligner på f.eks. høyttalere igjen.
    Et av trådens morsomste på lang tid.

    Ole G
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.204
    Sted
    Siggerud
    Jotakk, gutær. Forsøkte akkurat å laste opp noen pics for å tilfredstille den gemene hop, men sentralen og nye iOS8 går ikke så godt overens, noe jeg ser flere sliter med. Man får bare kryptiske feilmeldinger. Jeg jobber intenst i kulissene og kommer forhåpentligvis sterkt tilbake.

    edit: prøvde igjen
     
    Sist redigert:

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Jotakk, gutær. Forsøkte akkurat å laste opp noen pics for å tilfredstille den gemene hop, men sentralen og nye iOS8 går ikke så godt overens, noe jeg ser flere sliter med. Man får bare kryptiske feilmeldinger. Jeg jobber intenst i kulissene og kommer forhåpentligvis sterkt tilbake.

    edit: prøvde igjen
    Hei Petre, det er noen andre her inne som har fått lastet opp bilder ved å bruke Chrome. Virker som problemet er knyttet til Safari.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn