Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med nye 750.
    Skal brukes som rene efffektrinn eller "add on"?
    Fra S eller N ::)
    Bilder må vi ha ;)
    Mvh.KW
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    KW skrev:
    Gratulerer så mye med nye 750.
    Skal brukes som rene efffektrinn eller "add on"?
    Fra S eller N ::)
    Bilder må vi ha ;)
    Mvh.KW
    Ren effekt, men åpen for å supercharge rør en gang, hadde vært morro.

    Fra S, har nesten litt lyst til å skrive selvfølgelig. :p

    Bilder kommer asap!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig en smart løsning med å bygge i høyden (særlig monoblokker) og når det blir litt størrelse på komponentene.
    Høyde 56 cm og diameter ca.22 cm og gulvplassering er helt ok. imo. (ellers kan det fort bli problemer ;D )

    Her 550 og 750 ved siden av hverandre



    Her bilde innside 550



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Utrolig tøffe ting, Mute.

    Denne esken (se nedenfor) inneholder ting fra andre "enden" av skalaen. Kan dere gjette hva esken inneholder (kom i posten i dag)?

    Det blir ikke så veldig lang ventetid på fasiten, for å si det slik. ;-)
     

    Vedlegg

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Her skjedde det ikke mye på en fredagskveld. Det dreier seg ihvertfall om Musical Fidelity V-DAC og V-CAN, som tilsammen utgjør min nye hodetelefonrigg, og V-DAC er i tillegg tenkt å gjøre tjeneste som DAC for Squeezebox i et av anleggene mine.

    Nedenfor er noen bilder. :)
     

    Vedlegg

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Du store roffe. Den der DAC'en der må jeg si var sexy, har du fått prøvd den på noe annet enn hodetelefon forsterkeren? Kjenner det rykker litt i kredittkort hånda her nå. :)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    hroekk skrev:
    Du store roffe. Den der DAC'en der må jeg si var sexy, har du fått prøvd den på noe annet enn hodetelefon forsterkeren? Kjenner det rykker litt i kredittkort hånda her nå. :)
    Ja, har som sagt prøvd den litt i hjemmekinoen. Den har ihvertfall ingen unoter, men jeg har ikke fått testet den systematisk ennå. Har blant annet tenkt å forsøke litt systematisk testing mot en Beresford-DAC, samt den innebygde DACen i Arcam AVR300.

    Dette er for øvrig ikke spesielt sexy utstyr. Det er vel ikke bokser man stiller ut på finhylla i stua. Dette er bokser designet for å gjøre en jobb. Inn-signal på ene siden, ut-signal på den andre, ingen definert for- og bakside. ;)
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Har akkurat fått meg en x-can v8 så nå er jeg venn også:)
    Denne mangler av og på knapp, noen som vet hva som anbefales. På hele tiden, eller kan je skru den av og på ved å kutte strømtilførselen?
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Solo skrev:
    Har akkurat fått meg en x-can v8 så nå er jeg venn også:)
    Denne mangler av og på knapp, noen som vet hva som anbefales. På hele tiden, eller kan je skru den av og på ved å kutte strømtilførselen?
    Det er jo rør i X-CAN, så det er vel både og; tar tid å varme opp, men rørene har tross alt begrenset levetid. Den tilhørende X-PSU har strømbryter, så det burde nok være kurant å dra ut ledningen; men så har man det at det nok sliter på tilkoblingen. Det er nok best å kjøpe psu-en også. :)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Noen som vet hva som skjedde med de resterende delene av V-serien?

    http://www.4tron.nl/nieuws/item/23/Musical-Fidelity-introduceert-V-serie-op-de-VAD-2008..htm

    De V-serie bestaat uit 7 modellen: V-CAN / V-LPS / V-DAC / V-10D / V-PSU / V-S2B / V-TILT.
    Skal jeg tolke V-DAC/V-CAN-omtalen til Sam Tellig i en va de siste nummerne av Stereophile, så var en del av disse komponentene planlagt, men lagt på is. Han nevner i omtalen spesielt V-TILT, som visstnok skulle være en kontroll som kunne tilte hele klangbalansen i oppsettet. En utrolig spennende feature som muligens kunne være en liten "tryllestav" i forhold til enkelte innspillinger eller anlegg. V-PSU kunne også være meget interessant. De OEM-baserte veggvortene som leveres med henter ikke ut det beste for disse komponentene, tror jeg.
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Skrev her i desember at jeg vurderte Musical Fidelity's fine tune tilbud og få min A3 reparert og oppgradert. Men utifra bruktprisen på A3 ble det for dyrt. Mente ca 5000kr i starten, men det ble mere 6-7000kr. Så jeg slo fra meg hele greia og reparerte likså godt saken selv. 8)

    Gjorde noen enkle målinger med multimeter og fant ut at det var noe muffens allerede bak første koblings kondis på høyre kanal. Her var det plutselig en DC spenning på -1.6V. Tenkte ikke så nøye over det men skiftet koblings kondisene siden de var av den helt utrolig elendige sorten. Overasket over å finne sånt i en såpass dyr forsterker. Smallt inn noen MKP metallisert polypropylen istedet.

    Men nix nein. Det var fortsatt DC spenning bak den. Og hva er det som er bak koblings kondisen på en A3, joda der er det en motstand til jord og så rett inn på + på en op-amp. Og når jeg målte spenningen på +,- og "out" var alle spenningene feil i forhold til den gode kanalen. Vosj opp til ELFA, frem med loddebolten igjen og ut med op-amp'en og inn med sokkel som jeg putta en ny op-amp nedi. Tenkte det kunne være morro å prøve andre op-amp'er også, derav sokkel. Satte inn sokkel for op-amp'en i phono trinnet også og oppgraderte kondisene som stabiliserer spenningen til op ampene.

    Måle måle måle! Ingen DC spenning... Interessant. På med test høyttalerne mine, ikke mere støy i høyre kanal. Meget interessant. Kobler til DAC'en og VOILA! Vellyd triller ut i rommet! ;D

    En helt utrolig ting jeg oppdaget med denne forsterkeren er at signalet går gjennom hele 3 koblings kondiser (upolariserte ellytter :eek: ) og 2 op-amper før det endelig når slutt trinnet. Her kan i alle fall ett sett koblings kondiser fjernes og de andre 2 settene oppgraderes med skikkelige metallisert polypropylen kondiser. Likeretterbroene kan også med fordel oppgraderes med diskrete dioder og det meste av kondiser i hele forsterkeren friskes opp. Men alt i alt spiller nå forsterkeren bedre enn noen gang, til og med på Sonist'ene mine som så langt har vært litt tilbakeholdne når jeg kobler til noe som ikke er flue-watt SET/Class-T.

    Jepp, jeg har gitt meg selv en god Laphroaig Quarter Cask Whiskey som takk for strevet. ;)
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Aldri! Det er kun under ekstrem belastning og det klarer jeg ikke få til her med 96db sensitive ht som dukker ned i 2.6 ohm.

    Selv i sommer når det var 30 grader innendørs var det ingen vifte.
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    357
    Antall liker
    84
    Så bra!
    De så "bråkete" ut :)
     

    Henning1980

    Fersking
    Ble medlem
    21.10.2009
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    750K / A1 FBP

    Har nå gått til anskaffelse av 750K/A1 FBP komboen på mine Audiovector og må si meg strålende fornøyd!!
    Hadde aldri trodd jeg skulle få så mye ut av disse høyttalerene :)
    Jeg hadde tidligere Hegel H200 på disse og trodde det skulle være mer enn nok, men mellomtone/mellombass og bass har med denne komboen nådd nye høyder ;D
     

    friisand

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Hej MF-venner!

    Jeg har en MF A5 forstærker og er glad for den ;D Jeg overvejer at købe en pladespiller og vil høre om der er noen her der har erfaringer med riaa'en i A5....er den god?
     

    rogera

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2005
    Innlegg
    77
    Antall liker
    5
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Musical Fidelity tilbyr på sin hjemmeside en oppgraderingspakke for mine A5cr effekttrinn. Roar Malmin (Musical Innovation, hi-fi rep e.t.c) har også en oppgraderingspakke i omtrent samme prisleie. Er det noen her som har foretatt oppgraderinger hos en av disse aktørene og kan si noe om de lydmessige endringene ?
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Var innom nettsiden til www.audioart.no og ser at sidene ikker er oppdatert med ny produktinfo for MF produktene, linkene som ligger der går til produktsider hos MF som ikke finnes der mer. Prislisten ser jo også ut til være utdatert. Noen som vet om audioart.no er oppegående og fremdeles er den norske importøren og forhandler for MF sin produkter her på berget? Andre i landet som forhandler MF? Skal ikke kjøpe noe nå, bare lurer.

    - kjøpte Stereophile sitt "Buyers Guide"n (New & revised for 2010) som ikke gjør mye annet enn å liste hva som er tilgjengelig på marketdet over there. Noterte meg at MF sine produkter helt glimrer med sitt fravær i deres lister. Any idea why?
     

    Palace

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    761
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    friisand skrev:
    Hej MF-venner!

    Jeg har en MF A5 forstærker og er glad for den ;D Jeg overvejer at købe en pladespiller og vil høre om der er noen her der har erfaringer med riaa'en i A5....er den god?
    Vet ikke med A5, men riaa'en i MF A308 er ikke spesielt god ihvertfall. Den blir gruset av MF's eget XLPS-v3 i mitt oppsett.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.659
    Antall liker
    3.086
    zimon skrev:
    - kjøpte Stereophile sitt "Buyers Guide"n (New & revised for 2010) som ikke gjør mye annet enn å liste hva som er tilgjengelig på marketdet over there. Noterte meg at MF sine produkter helt glimrer med sitt fravær i deres lister. Any idea why?
    Det er forunderlig. Stereophile har vært (og er) rene menighetsbladet for MF. Aldri et nummer uten, for å si det sånn...
     

    rogera

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2005
    Innlegg
    77
    Antall liker
    5
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF. Omtrent et par år tilbake tror jeg, så påpekte Stereophile selv at det kanskje hadde vært for mange omtaler og tester av MF. Tror noe av kritikken kom fra fra bladets lesere. De ville derfor ha litt mindre eksponering av dette merket fremover. Anthony M. var kanskje blitt litt for husvarm hos bladets skribenter.......
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    erlandsen skrev:
    zimon skrev:
    - kjøpte Stereophile sitt "Buyers Guide"n (New & revised for 2010) som ikke gjør mye annet enn å liste hva som er tilgjengelig på marketdet over there. Noterte meg at MF sine produkter helt glimrer med sitt fravær i deres lister. Any idea why?
    Det er forunderlig. Stereophile har vært (og er) rene menighetsbladet for MF. Aldri et nummer uten, for å si det sånn...
    Liten rettelse, ser nå at de har den nye v-can dac'en listet, likevel ikke MFs forsterkere/cd-spillere (se også mitt neste svar her i denne tråden)
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    rogera skrev:
    Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF. Omtrent et par år tilbake tror jeg, så påpekte Stereophile selv at det kanskje hadde vært for mange omtaler og tester av MF. Tror noe av kritikken kom fra fra bladets lesere. De ville derfor ha litt mindre eksponering av dette merket fremover. Anthony M. var kanskje blitt litt for husvarm hos bladets skribenter.......
    Forstår, men derfra til å utelate de i en oversikt som pretenderer å vise alt som finnes på det amerkanske markedet?
    I en ensiders innledning/leder skriver Atkinson noe om hvem som har jobbet med listene, hvordan de har jobbet med de, herunder at de startet tidlig i vår, at de lagde et oppsett i regneark som de sendte ut til produsentene og ba de fylle ut med ønskede data/specs. Kan jo være at MF ikke har svart. Likevel rart gitt ambisjonen, Stereophile burde vel da bare liste de kjente MF produktene og la ukjente data for disse stå tom. Nåvel.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Palace skrev:
    friisand skrev:
    Hej MF-venner!

    Jeg har en MF A5 forstærker og er glad for den ;D Jeg overvejer at købe en pladespiller og vil høre om der er noen her der har erfaringer med riaa'en i A5....er den god?
    Vet ikke med A5, men riaa'en i MF A308 er ikke spesielt god ihvertfall. Den blir gruset av MF's eget XLPS-v3 i mitt oppsett.
    Lignende erfaring her med integrert riaa i A300 vs en Trigon Vaunguard II riaa. Prøvd med en AT-OC9 pickup på en rega p3-24.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.659
    Antall liker
    3.086
    rogera skrev:
    Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF. Omtrent et par år tilbake tror jeg, så påpekte Stereophile selv at det kanskje hadde vært for mange omtaler og tester av MF. Tror noe av kritikken kom fra fra bladets lesere. De ville derfor ha litt mindre eksponering av dette merket fremover. Anthony M. var kanskje blitt litt for husvarm hos bladets skribenter.......
    I det siste har det vært småboksene (V-LPS i desembernummeret, V-DAC i mainummeret, for eksemel).
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg som hadde et positivt inntrykk av min A308cr.. Får få ut fingeren og koble på platespilleren min når jeg får den i hus og teste. Det blir en Rega RB301-arm med en Denon 304 pickup.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    zimon skrev:
    Var innom nettsiden til www.audioart.no og ser at sidene ikker er oppdatert med ny produktinfo for MF produktene, linkene som ligger der går til produktsider hos MF som ikke finnes der mer. Prislisten ser jo også ut til være utdatert. Noen som vet om audioart.no er oppegående og fremdeles er den norske importøren og forhandler for MF sin produkter her på berget? Andre i landet som forhandler MF? Skal ikke kjøpe noe nå, bare lurer.
    I følge MFs oversikt over distributører http://www.musicalfidelity.com/international-distributors.php så har vi ikke noen distributør her på berget per idag. Stemmer dette?
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    kasol skrev:
    Takker for svar. Skrev følgende litt lengre opp i tråden her:
    zimon skrev:
    Var innom nettsiden til www.audioart.no og ser at sidene ikker er oppdatert med ny produktinfo for MF produktene, linkene som ligger der går til produktsider hos MF som ikke finnes der mer. Prislisten ser jo også ut til være utdatert. Noen som vet om audioart.no er oppegående og fremdeles er den norske importøren og forhandler for MF sin produkter her på berget? Andre i landet som forhandler MF? Skal ikke kjøpe noe nå, bare lurer.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.318
    Antall liker
    3.478
    Torget vurderinger
    4
    zimon skrev:
    kasol skrev:
    Takker for svar. Skrev følgende litt lengre opp i tråden her:
    zimon skrev:
    Var innom nettsiden til www.audioart.no og ser at sidene ikker er oppdatert med ny produktinfo for MF produktene, linkene som ligger der går til produktsider hos MF som ikke finnes der mer. Prislisten ser jo også ut til være utdatert. Noen som vet om audioart.no er oppegående og fremdeles er den norske importøren og forhandler for MF sin produkter her på berget? Andre i landet som forhandler MF? Skal ikke kjøpe noe nå, bare lurer.
    Jeg ringte dem forrige uke og de jobbet med oppdatering av siden. De hadde priser og info på mail om de nye MF produktene.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    kasol skrev:
    Jeg ringte dem forrige uke og de jobbet med oppdaterting av siden. De hadde priser og info på mail om de nye MF produktene.
    Takker, godt å høre at Audio Art er oppegående! Litt spent på prisene nå mtp kurser.
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    zimon skrev:
    rogera skrev:
    Det er nok riktig at Stereophile tidligere var reneste menighetsbladet for MF.
    Fremer/Stereophile får seg noen kraftige spark av Arthur Salvatore her http://www.high-endaudio.com/RR-STEREOPHILE.html#June
    etter deres anmeldelse av Titan i Juni nummeret i år.
    ...tja, det er vel ikke veldig kraftige spark spør du meg. Han angriper vel egentlig Stereophile's filosofi ang. high-power kontra eks. SET folkets low-power filosofi. Men som Salvatore selv skriver at han ikke har eid eller prøvd en "ultra-dyr forsterker", så er han vel egentlig ikke kvalifisert til å degradere Fremer & Co's observasjoner. Jeg har selv et par relativt heftige "forsterker-dyr" ( Luxman M6000 og MF Nu-Vista 300 ) og JA, de gjør ting som små forsterkere ikke klarer. Selv med relativt lettdrevne høyttalere er kontrollen og lyden vesentlig bedre når man har skikkelig krutt i forsterkeren.

    ;-)
     

    Vedlegg

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    Hva er det som kjennetegner MF?

    Noen som har erfaring med deres integrerte A5.5,A 5?

    Signatur,egenskaper osv.

    Er et interessant merke dette.Rart det ikke er mer nevnt med tanke på all god omtale/test dette merket får og har fått.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen av MF-vennene som har hatt V-DAC og som fortsatt har den (les; fortsatt er så fornøyd at de valgte å beholde den)?
     

    Palace

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    761
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    BanjoArrne skrev:
    Hva er det som kjennetegner MF?

    Noen som har erfaring med deres integrerte A5.5,A 5?

    Signatur,egenskaper osv.

    Er et interessant merke dette.Rart det ikke er mer nevnt med tanke på all god omtale/test dette merket får og har fått.
    Tja, kjennetegnet er vel mye kraft i forsterkerne og ganske varm lyd. Noen sier at MF låter som rør uten å være det (nødvendigvis).

    Jeg har en A308 som er forgjengeren til A5.5/A5 og er kjempefornøyd. Har også et v3 riaa-trinn som er en fornøyelse. MF anbefales på det varmeste og det er synd at de ikke får mer oppmerksomhet her til lands, når direkte sammenlignbare produkter gjør det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn