Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Flotte og meget interessante bilder KW. En rask sammenligning med min Musical Fidelity A3 viser at selve innmaten er lik på A300 og A3. Eneste forskjell er at A300 har større trafoer (tror jeg) og 8 utg.transistorer. Faktisk er det kretskortet i A3'n min klart for 8 utg.transistorer men 4 av plassene står tomme. Kanskje det er mulig å få dette oppgradert av Musical fidelity også for alt jeg vet. :)

    KW, er A300'n din oppgrader av Musical Fidelity med dette tuning tilbudet Stavros nevnte ovenfor her?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    hroekk skrev:
    KW, er A300'n din oppgrader av Musical Fidelity med dette tuning tilbudet Stavros nevnte ovenfor her?
    Hei!
    Nei, den er oppgradert av R.Malmin.

    Mvh.KW
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Stavros skrev:
    Bare til orientering - til dem det måtte angå: Nå tilbyr også MF et bredt anlagt oppgraderingskonsept;

    http://www.musicalfidelity.com/tune/index.html
    Har noen her erfaring med dette oppgraderingskonseptet?
    Hvor lang tid det tok, fraktkostnader etc.
    Var oppgraderingen verdt pengene lydmessig?
    Må si det virker fristende å sende i veien "motoren"......
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    RBN skrev:
    Stavros skrev:
    Bare til orientering - til dem det måtte angå: Nå tilbyr også MF et bredt anlagt oppgraderingskonsept;

    http://www.musicalfidelity.com/tune/index.html
    Har noen her erfaring med dette oppgraderingskonseptet?
    Hvor lang tid det tok, fraktkostnader etc.
    Var oppgraderingen verdt pengene lydmessig?
    Må si det virker fristende å sende i veien "motoren"......
    For oss vanlig dødelige med "billige" MF forsterkere så kan vi bruke postens CarryOn Cash. ;) De sender begge veier men med krav om at sendingen må være under 20Kg. Alt etter kursen på pundet vil det for min MF A3 bli ca 5000kr+ inkl frakt (frakt utgjør ca 900kr for 16Kg). Vurderer å få dette gjort utpå nyåret når finanskrisens panikkpakkene begynner å virke og dollar/pund kursene går haywire igjen.  8)

    Etter å ha back tracket litt i tråden her ser jeg du har en KW500, som er betydelig dyrere enn min A3. :) Regner med denne har noe dyrere og nøye valgte komponenter originalt. For det var ganske sjokkerende å se hvor billig komponent valget har vært i A3'n. :eek: Så bedre kondiser og opamp'er i den bør gjøre underverker.

    Ellers er det nok lurt å ordne papirer med tolletaten før man drar igang sånn at man slipper å betale toll når den kommer tilbake fra UK.
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    142
    Musical Fidelity A1 amp integrert forsterker 20w kl A kr 13900

    Noen som har hørt denne?

    Høres ut som en sterk kandidat til Sugden A21......

    Og så har de komt med en spenende liten sak av en DAC. V-DAC. ser litt pinglete ut, men lurer følt på hva som er inni der.Og mange små/billige DAC`er har bra oppgraderings muligheter...
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Heisann.
    Er det noen som har fått hørt "supercharger" KW550 eller KW750? Her lest flere gode tester av disse, men må si jeg er en smule skeptisk. Uansett, jeg skal få testet KW 750 i løpet av uken så da får vi se om MF holder det de lover :).

    Skal teste de ut mellom mine røramper og høyttalere. Vil selvsagt også prøve de ut som rene amper uten rør. Hvis de klarer å slippe gjennom den gode rørlyd uten forringelse av lyd, men med stålkontroll av bass og økt "headroom"(beklager fant ikke på det gode norske ordet for dette) så kan dette bli spennende.

    mag.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Atkinson mener ihvert fall at det var en meget god match med MF 550 (supercharger) sammen med Kef 207.2 testen av 207.2 i Stereophile.

    Han skriver:
    I don't often make special mention of a speaker's dynamic capabilities in my reviews, because my relatively small room (about 24' by 15' with a 7' ceiling) tends to overload before the speakers themselves max out. But the Reference 207/2s were so free from grain and compression that I tended to play my music much louder than usual. They also responded well to very high power. I began the review with the 300W (into 4 ohms) Mark Levinson No.33H monoblocks, and then moved on, first to the 300W into 4 ohms Boulder 860, then to the 1000W/4 ohms Parasound Halo JC 1 monos. Toward the end of the review period I borrowed a pair of Musical Fidelity 550k Supercharger monoblocks, which my measurements last September had indicated would deliver 850W into 4 ohms before clipping. The Levinsons and Parasounds take a balanced input; for the Musical Fidelity, which has only a single-ended line input, I used the same Ayre balanced cables but with XLR-RCA adapters on each end, to minimize the variables.

    Oh my. The MF-KEF combination worked a treat. There was as much slam as with the Parasounds, but the highs were a tad smoother, a touch silkier. Just before embarking on this review, I received the finished pressings of my latest recording of Minnesotan male-voice choir Cantus.......................



    Er det supercharger du skal låne eller den vanlige KW750?

    Dersom det er førstnevnte og du har tenkt å bruke den som add-on, blir det spennende å få høre hva du synes (rør foran?)

    Mvh.KW
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    mag skrev:
    Heisann.
    Er det noen som har fått hørt "supercharger" KW550 eller KW750? Her lest flere gode tester av disse, men må si jeg er en smule skeptisk. Uansett, jeg skal få testet KW 750 i løpet av uken så da får vi se om MF holder det de lover :).

    Skal teste de ut mellom mine røramper og høyttalere. Vil selvsagt også prøve de ut som rene amper uten rør. Hvis de klarer å slippe gjennom den gode rørlyd uten forringelse av lyd, men med stålkontroll av bass og økt "headroom"(beklager fant ikke på det gode norske ordet for dette) så kan dette bli spennende.

    mag.
    Jeg har ikke peiling på disse, men leste om 550k og 750k (som du vel mener siden du skal bruke de etter eksisterende amp?). Det står skrevet at de skal ha mellom 50 og 200w inn, i en test er det benyttet 32w rørforsterker inn, noen som kan si noe om dette?. MÅ det være minst 50w inn (ser selvf. bort fra linjeinngangen)

    Du må gi tilbakemelding etter test, hvis de virker etter dine forhåpninger er det vel nesten for godt til å være sant :)

    Her selges de vel billig, er det FOR billig?

    http://cgi.ebay.co.uk/Musical-Fidelity-550K-Superchargers-Brand-New_W0QQitemZ380094302151QQihZ025QQcategoryZ14973QQtcZphotoQQcmdZViewItem
     

    Palace

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    761
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    Disse er visst på tilbud mange steder nå. I god MF ånd, så er det vel noe nytt på vei.
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Jeg mener jo 750K Supercharger. Beklager skrivefeil.

    Leste en meget god test på denne i siste Stereophile hvor Atkinson(tror jeg det var) mente dette var den beste ampen til MF, foreløpig. Flere andre testere mener supercharger'ne virker etter hensikten, men det er også noen som ikke synes dette har vært bra så det beste er jo å teste ut dette selv.

    Spiller i dag på Audio Research produkter som; Ref 3 pre, Ref 210 amper, høyttalerne er de siste til Revel Ultima Saloon II. Dette oppsettet spiller bra, men jeg savner likevel den ekstra kontroll i bunn, dynamikk og headroom. Det skal sies at etter jeg byttet alle utgangsrørene(motron) i blokkene så har det blitt bedre.

    Å blande inn 750K inn i det oppsettet her kan nok virke litt merkelig, men jeg vil teste det ut. Ifølge markedsføringen så skal jo all den gode rørlyd komme helskinnet gjennom transistorene, men med helt andre krefter og kontroll. Akkurat hva jeg trenger. Har testet ut mange amper siste halvåret uten å komme helt i mål. Kan nevne; El.comp 400 og 600, ML432, PNB, VTL 450, Mcintosh 501, Hovland Stratos.
    Sistnevnte var nok den jeg har likt best, men også her har rør sine fordeler som transistor ikke helt fikser. For meg så er det hurtigheten rør er overlegent transistor.

    Tror nok også at dumpingen på priser har noe å gjøre med en ny modell som er på vei.

    Kommer med tilbakemelding på dette.

    mag
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Heisann.
    Da har jeg fått 750K Supercharger i hus.

    Har ikke fått hørt veldig mye på dem, men det er helt klart at de virkelig klarer å sparke liv i høyttalerne. Førsteinntrykket er lovende.
    Skal bruke noen deilige timer alene hjemme med masse god musikk slik at jeg får hørt nærmere på disse i dag.
    Spørsmålet er jo om den gode ARC rørlyden blir bevart i tilstrekkelig grad.

    mag.
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei mag!
    Dette blir spennende å høre om.
    Uansett så blir det vel noe drøyt å bruke 750 som add on til dine fine ARC forsterkere.
    Du får prøve de aleine også da.
    Hadde vært morsomt om du fikk anledning til å prøve de som add on til en med billig rørforsterker.

    Mvh.KW
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som har tips om hvor jeg kan få gode tilbud på MF A5 eller A5.5 forsterker?

    Helst fra norge/sverige/england

    Mvh

    Bjørn
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    mag skrev:
    Heisann.
    Da har jeg fått 750K Supercharger i hus.

    Har ikke fått hørt veldig mye på dem, men det er helt klart at de virkelig klarer å sparke liv i høyttalerne. Førsteinntrykket er lovende.
    Skal bruke noen deilige timer alene hjemme med masse god musikk slik at jeg får hørt nærmere på disse i dag.
    Spørsmålet er jo om den gode ARC rørlyden blir bevart i tilstrekkelig grad.

    mag.
    Ser fint ud.

    Hvad er det for nogle højttalere du har?

    Og du må da også gerne lige fortælle om resten af dit system. :)
     

    Karre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    0
    Noen som har tips om hvor jeg kan få gode tilbud på MF A5 eller A5.5 forsterker?


    Audioart har en på bruktliste, av det jeg kan se.
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    KW skrev:
    Hei mag!
    Dette blir spennende å høre om.
    Uansett så blir det vel noe drøyt å bruke 750 som add on til dine fine ARC forsterkere.
    Du får prøve de aleine også da.
    Hadde vært morsomt om du fikk anledning til å prøve de som add on til en med billig rørforsterker.

    Mvh.KW
    Hei KW.
    Etter å ha fått hørt musikk i 4-5 timer i går så må jeg si jeg imponert over hva supercharger klarer.
    Den har en utrolig kontroll og dynamikk nedover som jeg ikke har hørt før, og da medregnet alle de transistorløsninger jeg har testet ut på dette oppsettet. 210 rørwatt fra ARC er ikke i nærhten av det Supercharger klarer. ARC spiller bass, men ikke så kontrollert, tight og dynamisk som dette. Virkelig moro, Revel'en våkner vikelig til liv.

    Ref 210 kan stilles fra 10-50-100-200 watt på utgangseffekten. Jeg stilte inn på 50 watt og med en 750K på mine 6 ohm høyttalere så gir jo det bortimot 1000 watt ut. Revel trenger power, men det må jo være gode watt også. Som 'alle' vet så er jo transistor tregt i fohold til rør. Jeg synes 750K kom godt ut her også. Den hurtige mikrodynamikken på rør kom godt i gjennom Supercharger'n. ARC-lyden ble bevart i stor grad, men kanskje litt vanskelig å bedømme i og med at hele lydbildet forandret seg med det ekstra skyvet i bass og mellombass.

    Jeg håpet at 210 gode rørwatt skulle være nok til å mate revel'en på en god måte, det holder ikke. Jeg må jo bare innse at vi snakker om feilmatch. Har jo vært klar over det lenge, det er jo grunnen til at jeg har testet så mye forskjellig amper.
    AEC Ref 210 er veldig gode amper, men de må jo selvsagt matches riktig. Skal jeg klare å komme i mål så må enten ARC eller Revel byttes, eller Supercharger kan komme inn å bevare den gode rørlyd og samtidig gi all den kraft Revel trenger.

    Skal få høre litt mer i dag, og da også 750K som rene monoblokker. Får også litt lyttehjelp.

    Foreløpig inntrykk er at jeg er veldig imponert over hva 750K Supercharger slipper gjennom og den økte konrtoll og dynamikk dette gir og headroom ikke minst.

    mag
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Artig lese!
    Jeg var jo faktisk i Tønsberg på dagen i går, hentet min nye Dac2 (EMM Labs), du var ikke i mine tanker den dagen ;D
    Det var jo dumt at du ikke det var, for da kunne jeg jo tatt en tur innom, dersom ikke du også var på reise for å hente noe da?

    Blir spennende å høre om supercharger aleine også da.

    Mvh.KW
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hei, er det noen som har hørt/testet MF A308 mot A5 eller A5.5?

    Har selv hatt A308 på hjemlån, og den imponerte meg med masser av krefter, kontroll, delikat klangbalanse og rå dypbass.
    Siden jeg er en gammel rocker, så ønsker jeg noe mer slam i mellombassen og håper derfor at kanskje A-5 eller A-5,5 har dette slammet, samt resten av ferdighetene til A-308, eller????
     

    Palace

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    761
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    Jeg har en A308 og kjenner med veldig godt igjen i beskrivelsen du gjør av den og jeg synes også at den manglet en del slam i mellombassen, men det var helt til jeg romsterte om i anlegget! Det jeg gjorde var å flytte cd-spilleren fra Base Technology plattform til en glasshylle i mitt IKEA rack og vips! var det mer trøkk, også i mellombassen!

    Hvis du fortsatt har A308 hjemme kan du prøve noe tilsvarende og se om det hjelper.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Palace skrev:
    Jeg har en A308 og kjenner med veldig godt igjen i beskrivelsen du gjør av den og jeg synes også at den manglet en del slam i mellombassen, men det var helt til jeg romsterte om i anlegget! Det jeg gjorde var å flytte cd-spilleren fra Base Technology plattform til en glasshylle i mitt IKEA rack og vips! var det mer trøkk, også i mellombassen!

    Hvis du fortsatt har A308 hjemme kan du prøve noe tilsvarende og se om det hjelper.
    En liten stund siden A-308 var gjest hos meg, men jeg vurderer en A-5. Sikkert like kraftig, men håper den er enda litt sprekere i spillestilen, uten at det går utover de musikalske evnene som a-308 har plenty av.
     

    bnedr

    Medlem
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Musical Fidelity - service?

    Noen som har tips til service/verksted i Oslo-området for en defekt MF-forsterker? Hos en venn av meg røk den ene kanalen på hans A3.5. Garantien har gått ut. Får lite hjelp ved henvendelser til www. audioart.no.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Kan anbefale Dalens Elektronikkverksted, Brennaveien 4, 1481 Hagan, 67 06 21 30.

    De tror jeg fikser det meste av elektronikk.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Det kan være verdt å be verkstedet sette inn noen ekstra lytter også. Jeg har gjort det med forgjengeren A3. Det gjorde underverker. Mye bedre kontroll i bassen og mye renere lyd når man skrur opp en del. Uten at mellomtone og topp endrer seg nevneverdig.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Musical Fidelity - service?

    proton skrev:
    Noen som har tips til service/verksted i Oslo-området for en defekt MF-forsterker? Hos en venn av meg røk den ene kanalen på hans A3.5. Garantien har gått ut. Får lite hjelp ved henvendelser til www. audioart.no.
    Siden garantitiden har gått ut, så vil jeg bare følge Eik sitt tips.

    IKKE bruk mail til Audioart, RING.
    Bor du i Oslo omegn, garantitiden har gått ut, bruk Dalens ;) Enkelt og greit.

    Mvh.KW
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    KW skrev:
    Jeg har noe MF saker.
    En litt eldre MF A300 (integrert) modifisert på inngangstrinn/strømforsyning som ga et tydelig løft vedrørende kontroll/stramhet uten at det gikk mye utover signaturen imo. Den er på 2x150 watt.
    Jeg har MFKW Linesteage (som ser ut som en diger integrert og er så kraftig dimensjonert at den nesten kunne bli brukt som en) og MFKW DM 25 drivverk/dac.
    Sistnevnte bruker jeg i hovedanlegget, Linestagen i kjelleranlegget og den integrerte står på soverommet, men der sover jeg, så den er ikke i bruk ::) , men med en egen dac (på sikt min Zhaulo) og trådløst HD basert iMac/AE så kan det fort bli lyd i mine små lekre Mission 750 LE ved behov.
    Jeg (og mange andre) synes at MF er varer som gir mye for pengene, så får en vel bare legge til at smak og preferansene kan variere.
    Nei men KW da, har du modda A300en din, og så attpåtil satt den på soverommet?! Nei makan du!

    Min A300, som jeg kjøpte en stund etter deg (jeg i nov 2001), spiller fortsatt som aldri før. Liker den bare.
    Sånn er det. Men så har jeg ikke flydd rundt å hørt på alt som kan være (og sikkert er) mye bedre heller da :).

    Vi hadde noen lange tråder om A300 på audioforumet, husker du? Hvilken versjon var de vi satt med, og hva med SACD inngangen, hvor og når kom detn osv. Men for det meste var det vel jeg (zimon på hfs, Bjørn S. der) som spurte og gravde, og du som svarte etter bester evne :)

    Er det noe feil på meg som liker lyden av A300 fortsatt, eller rette sagt, ikke lyden "av" A300, men muiskken som kommer "ut av" den, og måten den leverer på - eller "lever på" som jeg liker å tenke? :)

    Har X-can v2 og X-PSU også, kjøpte samme år, som jeg fortsatt gleder meg over sammen med mine HD600. Har knapt tenkt på hifi-kompoenter siden da jeg. Bare...brukt det jeg har, inntil....den enda eldre platespilleren min nå begynner å virke litt sliten og jeg havnet tilbake her for å snuse på en "ordentlig" vinylrigg (og har fått bakoversveis, se vinyavdelingen, tråd der)...Og "plutselig" kjøper jeg hifi-blader igjen, tegnet ab. på Fidelity igjen (som løp ut, dårlig samvittighet for det, bladet bør støttes, fy på meg!).

    Og akkurat nå satt jeg å leste Hi-Fi+ nr 63, der Roy Gregory (s.35-38) skriver om det skjulte taltentet til
    X-CAN v8 - som han har prøvd som vanlig Pre-Amp i ulike oppsett, og falt for det. Joda, X-can tar bare en input kilde (av gangen) bak, og du må fore effektforsterken via hodetelefonuttaket forran, og da ser jo ikke akkurat pent ut, sier han, men "where else are you going to get a tube-preamp for considerably less than $500"[...]

    Så, om jeg nå leser og forstår rett, så kjører han signalkilden inn bak på X-can (line in), bruker en Y plugg som han setter inn i jack kontakten for hodetelefon på front, der Y-pluggen tar tar to rca stikk (er det ikke det det heter, phonoplugger som vi sa) i andre enden, og derfra går herligheten via rca kabel inn i effektforsterkeren. Han advarer om være svært forsiktig med volumknappen samt å bruke koblinger/kontakter som sitter godt før power on. (de som måte prøve, gjør det på eget ansvar!)

    ...X-can faller rett på plass med alt mulig dyrt utstyr skriver han, der de kommer til sin rett " (obs avskrift følger med fare for skrive og stave feil fra min side)

    "I used the MF with a whole array of different power amps, solid-state and valve, vintage and modern, in a vain attempt to catch it out. Everything from the Audionet AMP V to the Quad II-eighties, a vintage Leak Stereo 20 to the Hovland RAIDA, all came, all where seen and all where conquered, swept along by the rhythmic foundation and natural momentum that the X-Can imparts to music. Bear in mind also, that the Leak aside, these amps range from ten to around 25 times the price of the X-Can., yet it never sounded anything other than right at home, even in this exalted company. I don't know if it's down to that super low output impedance or the way-overbuilt output stage (for a pre-amp) but when i comes to deep, deep bass this thing is a monster. Fast, solid, and sure-footed, there's an inevitability to the music's momentum when required, launched from the firmest of foundations.[...] (Hi-if+ nr 63, side 36, Rogy Gregory)

    Joda, han finner jo noen svakheter i lydbildet fra x-can også da, men det virker som dette bare er for småting å regne for i det store hele virker han imponert - og liker det han hører. Dere får løpe å kjøpe bladet mens det enda er i salg, for her stopper tastingen min :)

    Om det er flere som prøver det han prøver, og hører det han hører, så er det vel bare nok et nok et eksempel på at MF har mer å by enn prislappen skulle antyde ;)....husker min forhandler sa at det største problemet med MF i
    hifi-sammenheng var (e?)r at det er for billig... Det var i 2001, vet ikke om det er helt slik nå, men ...

    Er jeg for MF-venn å regne nå gutter???
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    354
    Antall liker
    81
    Nå ligger det 2 pakker a 15 kg og venter på meg hjemme :D
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @Zimon

    Siden jeg etterhvert kjøpte meg BC eVo II, og syntes det var greit å beholde A300, så fikk jeg lyst til ( første gang for meg) å pøve en oppgradering,som nevnt her tidligere, litt for moro skyld og litt for og finne ut av hva som skjer av forandringer lydmessig.
    Dette medførte en forsterker med mer kontroll (muskler) og fart, kanskje litt på bekostning av en litt varmere og mer romantisk lydgjengivelse.

    Uansett var den grei å ha, da BC ble borte i hele 8 måneder ::) på rep. noe det skal svært mye til skal skje en gang til.
    Nå har jeg jo tre forsterkerier da, så slik sett godt skodd.

    Til det andre du skriver har jeg ikke mye å si, all den tid jeg knapt leser hifiblader utenom Fidelity
    da, titter hastig gjennom en sjelden gang hos en kamerat.

    Generelt:
    Svært brukbare priser på Musical Fidelity hos Audio Art i følge annonse i siste Fidelity (37)
    MF Supercharger 750K+ en ny forforsterker A1 FBP (ser ut som en todelt/ ekstern strømforsyning?) sak hele pakka for under 48K.

    Ser vi starten på en priskrig i disse krisetider ::), jeg vet jo at det forsåvidt er utgående komponenter.

    Disse ble veldig godt likt i Stereophile, og så langt jeg kan huske de som faktisk gjorde best inntrykk på Atkinson i hans test av Kef 207.2 .....( det var først da det virkelig..... eller no i den duren) ;D

    En annen ting er at (transistor)monoblokker av en viss størrelse, bare har godt av å få en slik form..... bygd i høyden med mindre grunnflate...... flere følger denne linja nå ser det ut til.

    Det et de kan kobles til etter rørforsterkere og visstnok skal dra med seg den fargingen mange liker, må da også om det er riktig være litt av en ide og gode.

    MAG?
    Mer du kan fortelle nå, en stund siden du ytret noe om supercharger her nå.

    Mvh.KW
     

    Titleist

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    0
    KW skrev:
    @Zimon

    Siden jeg etterhvert kjøpte meg BC eVo II, og syntes det var greit å beholde A300, så fikk jeg lyst til ( første gang for meg) å pøve en oppgradering,som nevnt her tidligere, litt for moro skyld og litt for og finne ut av hva som skjer av forandringer lydmessig.
    Dette medførte en forsterker med mer kontroll (muskler) og fart, kanskje litt på bekostning av en litt varmere og mer romantisk lydgjengivelse.

    Uansett var den grei å ha, da BC ble borte i hele 8 måneder ::) på rep. noe det skal svært mye til skal skje en gang til.
    Nå har jeg jo tre forsterkerier da, så slik sett godt skodd.

    Til det andre du skriver har jeg ikke mye å si, all den tid jeg knapt leser hifiblader utenom Fidelity
    da, titter hastig gjennom en sjelden gang hos en kamerat.

    Generelt:
    Svært brukbare priser på Musical Fidelity hos Audio Art i følge annonse i siste Fidelity (37)
    MF Supercharger 750K+ en ny forforsterker A1 FBP (ser ut som en todelt/ ekstern strømforsyning?) sak hele pakka for under 48K.

    Ser vi starten på en priskrig i disse krisetider ::), jeg vet jo at det forsåvidt er utgående komponenter.

    Disse ble veldig godt likt i Stereophile, og så langt jeg kan huske de som faktisk gjorde best inntrykk på Atkinson i hans test av Kef 207.2 .....( det var først da det virkelig..... eller no i den duren) ;D

    En annen ting er at (transistor)monoblokker av en viss størrelse, bare har godt av å få en slik form..... bygd i høyden med mindre grunnflate...... flere følger denne linja nå ser det ut til.

    Det et de kan kobles til etter rørforsterkere og visstnok skal dra med seg den fargingen mange liker, må da også om det er riktig være litt av en ide og gode.

    MAG?
    Mer du kan fortelle nå, en stund siden du ytret noe om supercharger her nå.

    Mvh.KW
    Supertilbud i sverige!


    http://www.ljudupplevelser.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=331

    45,000.00 SEK

    =

    34,853.95 NOK

    oi, audio art. nå var 48K NOK plutselig ikke så gunstig likevel :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Steike ;D
    12 norske K for en monoblokk 750 supercharger må da være et røverkjøp, ikke minst med tanke på hvordan den kan brukes.

    Mvh.KW
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    KW skrev:
    Generelt:
    Svært brukbare priser på Musical Fidelity hos Audio Art i følge annonse i siste Fidelity (37)
    MF Supercharger 750K+ en ny forforsterker A1 FBP (ser ut som en todelt/ ekstern strømforsyning?) sak hele pakka for under 48K.
    Hei KW. Fikk ikke med meg at det ble liv i tråden. Ser at Supercharger750K +A1 FPB pakkeprisen er god ja, Nkr 35377 for pakken nå, fra Sverige med dagens kurs. Momsen er vel den samme der som her. Pokker, burde ha en konto som het "Avsetning til gode tilbud", slik at det bare var å hoppe på. Men men, ikke råd til å "krite" dette, for mange andre ting i livet som krever nå. Får vel bli ved min A300 jeg da. Liker den jo godt, så skal jo ikke klage. Så at MF sin upgrade service starter på A308 eller noe sånt, A300'en historie der i gården m.a.o. Sånn er det jo, Microsoft yter vel ikke support for MS-DOS 3.3 lengre heller. Nåvel, A300'en er nå ikke historie her i gården enda. Passer mine ører... varme og romantikk ja..."made for Bel canto":)
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Får vel hoppe på denne tråden her jeg også, som stolt eier av en MF A308cr preamp.

    Hva slags upgrade-service snakker du om, Zimon?
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    500 pund pluss frakt og slikt.. Det blir det fort penger av. For den summen kan jeg nesten oppgradere til neste stopp på stigen :D

    Men - kjekt å vite om, dette er jo en slags oppskrift for vedlikehold og oppgradering, selv om de ikke røper for mye detaljer.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    tore_v1 skrev:
    500 pund pluss frakt og slikt.. Det blir det fort penger av. For den summen kan jeg nesten oppgradere til neste stopp på stigen :D

    Men - kjekt å vite om, dette er jo en slags oppskrift for vedlikehold og oppgradering, selv om de ikke røper for mye detaljer.
    Blir fort penger av det ja. Står en artikkel om dette tilbudet fra MF i siste nr av Hi-Fi World (April 09)...ikke lest enda, akkurat plukket med meg bladet.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Da krysser jeg fingrene for at du kommer med en liten oppsummering :)
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    tore_v1 skrev:
    Da krysser jeg fingrene for at du kommer med en liten oppsummering :)
    Elektronisk utgave av bladet koster 1.90 GBP (ca 20 kr) http://www.hi-fiworld.co.uk/ .
    Plukket bare med meg papirutgaven i går da jeg skulle ut å spise middag og ville ha noe å bla i mens jeg ventet på maten...bare skummet så langt, finleser vel litt i helgen.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Er det lov å melde seg inn her når en kun har et Elektra E10 i oppsett nr2?
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Melder meg inn her med 750K ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn