dekz
Hi-Fi entusiast
Sinnsyk tråd. Var egentlig ikke meninga det bare utfolda seg fra at jeg sa dem skulle ha 60.000 for brente tale spoler.For en usedvanlig merkelig tråd. Dette må være frustrerende for begge parter, på flere nivåer.
Sinnsyk tråd. Var egentlig ikke meninga det bare utfolda seg fra at jeg sa dem skulle ha 60.000 for brente tale spoler.For en usedvanlig merkelig tråd. Dette må være frustrerende for begge parter, på flere nivåer.
Tror ikke det finnes sjangs i havet på det jeg ønsker slik det er satt opp.OK, så hva forventer du at forhandler, importør, produsent skal gjøre?
Det har jeg ikke tenkt så mye på, men Skoda er da fine biler. Biler som er mye mer komplisert enn en høytaler, og de kan repareres i Norge!Den hadde en Skoda på coveret. Synes du det passer med budskapet i dag?
"... så han skulle forstå meg."Det er ikke vondt ment Spørsmålet hans er liksom som om han svarer på det selv.
Han starter med å spørre hva er problemet. Så sier han problemet etter spørsmålet.
Prøvde liksom å sette han i lås på å at han skulle prøve å forstå meg.
Lurer på hvordan du ser på hele saken joha, om du ser på det fulle eller bare er ute etter folks personlighet."... så han skulle forstå meg."
Tror du forvirrer mer enn hjelper. Det virker som du egentlig ikke vil ha hjelp, og da er det mer realt å si det rett ut.
Flere har prøvd å gi gode råd, men du enten ignorerer eller kommer med rare motsvar.
Du har fått hjemmehjelp ( ) av Armand. En av de sterkeste her på elektronikk. Du har fått hjelp av Asbjørn (prøver ihvertfall, men du gir han mye motstand), en av forumets skarpeste. Likevel går du i ring. Nye opplysninger kommer til, som burde vært gitt mye tidligere osv.
Som jeg har nevnt før, du har (hadde?) en god sak i utgangspunktet, men du er i ferd med å kuke det til.
Du driver vel ikke å kødder med oss i denne tråden ? Jeg fikk litt den følelsen...Tror ikke det finnes sjangs i havet på det jeg ønsker slik det er satt opp.
Om ikke produsent føler med og vil hjelpe da.
Er det jeg føler det mangler, noen som er ansvarlig for at produktet er ordentlig.
Mye rare tanker ja, Kødder ikke med noen, da ville jeg falle ut som en drittsekk.Du driver vel ikke å kødder med oss i denne tråden ? Jeg fikk litt den følelsen...
'Produsent følger med og vil hjelpe' ? Du tenker at Avantgarde - et tysk selskap - følger med på Hifisentralen ?
Jeg kan bare anbefale å puste med magen, tenke igjennom hva du ønsker å oppnå, og ta en prat med Øystein som er dyktig og seriøs for å finne en løsning. Glem at OHC skal ha et fullverdig verksted for alle sine produkter. Det kan man ikke forvente.
Ok. Lykke til iallefall.Mye rare tanker ja, Kødder ikke med noen, da ville jeg falle ut som en drittsekk.
Avantgarde er fullt klar over hva som er skjedd med høyttalerene, de trenger ikke sitte på forumet her for å vite om det.
Ser at det ikke er håp med dem Calmati, Pusta ut gjorde jeg igår. med magen (Kødder ikke), Se, jeg kan ikke spøke engang før du får mistanke.... jeg kødder ikke med .noen av dere. Jeg ser bare på saken helt umulig, Tror ikke det finnes håp for å finne ut av det egentlig, men kanskje en eller annen kjenner til dem og har opplevd noe lignende og så sier han, JA den dere delen der forårsaker det... jeg veit ikke.Man veit aldri.
Ogsp Armand og en til er jeg i kontakt med, det er ingenting annet en å bare takke for dem, Armand og jeg gikk i lange diskusjoner når han var her og vi hadde det hyggelig. Det er ikke noe å utsette på det, veit ikke hvordan jeg skal forklare det at jeg ikke er takknemlig for det. Men i grunnen så ligger det uro over hele jevla episoden så sorry om jeg kommer ut fra gærne plassen. Eller virker vrang. Eller vanskelig. Tror jeg tar en break.
Du har fått noen slike reaksjoner nå, så det kunne vært lurt å ta en titt innover?Lurer på hvordan du ser på hele saken joha, om du ser på det fulle eller bare er ute etter folks personlighet.
Det er en del å si når noen lurer på noe og det er kanskje mere en jeg klarer å formidle før spørsmålene dukker opp hele tiden når det graves om noe mer jeg ikke har sagt.
Jeg mener jeg har svart alt dere har spurt om og ikke prøvd å gjøre det komplisert.
Litt spøk må vi ha og det var ikke vondt ment.
Lykken er samarbeidet Calmati.Ok. Lykke til iallefall.
Kronologisk rekkefølge med eventer. Feks slik;Ok, hva vil dere ha?
Det tekniske eller det økonmiske, eller behandlingen til OHC, hvor dypt skal jeg gå i det.
Det er ting i den saken her som rett og slett setter opp et sterkt stopp tegn rett opp i trynet på meg når en selger sier noe.
Som 6 timer arbeide med 2 selgere for å skifte 2 diskanter 990.- timen, på et produkt jeg ga 250.000 kroner for 3 dager siden.. Jeg veit ikke hvordan dere ser på det. For meg, det eneste jeg tenker; kødder du med meg? Der og da så gir jeg dem opp. Der og da innser jeg butikken de driver med og aner hva jeg må gå gjennom nå.
Det neste så trekker de garanti på noe de ikke har bevis i. osv.
Det hadde vært drømmen for meg å ha noen med bekjentskap til de som kunne vurdere de Balle, det tror jeg hadde fan meg ordna alt. Tenkte ikke på det. Det er faktisk alt som trengs. En uttalelse fra et annet hold. En tredje part.Nettopp. Slik som forstod et tidligere innlegg er både høyttaler og forsterker målt og funnet OK av Armand nå etter nye diskanter montert av OHC. Men eier er ikke fornøyd med lyden, det ville vært nyttig om noen som har AG høyttaler kom på besøk og hørte og bedømte lyden med åpent sinn, samt noen andre kompetente ( som ikke har lest tråden? finnes det)..Hørte feks Armand noe rart eller feil med lyden?
Et spørsmål blir nå om lyden er problematisk bare for eier eller om høytaler har en mangel som er åpenbar for også andre, Teknisk og lyttemessig.
Man får neppe høyttalere reparet eller byttet på garanti bare fordi man ikke er fornøyd med lyden. Det må være noe tydelig galt som er hørbart for alle eller målbart. Eventuelt innenfor angrefrist ala Elkjøp..
Skal gjøre det. Kommer til å ta litt tid, trenger å få med meg alt, og det er ikke lite.Kronologisk rekkefølge med eventer. Feks slik;
- Kjøp av demohøyttaler som var tilsynelatende i orden.
- Poff med diskantene etter tre dager rolig musikk.
- OHC kontaktes (hva gjør de så? Tok de betalt for å komme og se?)
- Talespoler ødelagt, Avantgarde sier det er brukerens elektronikk som er dårlig.
- OHC sier 22 000kr eller 60 000 kroner for å fikse?
- Byttes diskantene og alt spiller greit, bortsett fra at det låter dårlig?
- OHC fakturerte timer og diskanter/talespoler?
- Høyttalerne låter fortsatt rart etter skifte?
- Armand kommer og måler elektronikk at alt er i orden. Høyttalerne også?
Rett det som er galt og fyll inn manglende info.
Høres ut som en meget god løsningSikker flere Avantgardeeiere her som vil stile opp og og være 3dje lyttepart.
Hvis jeg ikke har skremt dem med den tråden her. Kjenner noen, men tror ikke jeg kan bruke dem. Trenger en tredje part. En som ikke er på noens parti.Sikker flere Avantgardeeiere her som vil stile opp og og være 3dje lyttepart.
Vi ønsker kun hjelpe!Flott gjort av Armand å hjelpe deg!
Og slik jeg kjenner Asbjørn her fra forumet så har han kun prøvt å hjelpe deg og prøve forstå en litt kaotisk historie for oss som ser dette utenfra.
Viss Armand ikke målte noe feil med verken forsterker/annlegg eller høyttaler så er jo det veldig bra.Da har vel OHC eller Avantgarde ingen rett til å ta fra deg garantien skulle jeg tro?
At du føler noe mangler lydmessig kan for eksempel vere at etter min erfaring så trenger nye ting litt innspilling. Og kanskje en annen ting å kontrolere er hvordan skal diskantene kobles opp.I fase eller ikke.Det kan godt vere at + fra terminal på basskassa/mellomtone skal på minus på diskanten. Av bildet jeg så av filteret til diskanten så tror jeg det er et 2 ordens filter(en kondensator og en spole) .Og med 2. ordens filter så er det ofte at man vender fasen. Men jeg vet ikke hva Avantgarde gjør.
At du har litt støy trenger ikke vere noe unormalt.Det er voldsomt følsomme høytalere,og en 60ish Watts Nad med noen år på baken var vel helst laget for høytalere med maks 90dB følsomhet.
Ellers føler jeg med deg. Sett herfra,og da kjenner jeg kanskje ikke begge sider godt nok til å uttale meg,men slik det sees herfra nå så syns jeg det er elendig behandling av en kunde både fra Avantgarde og OHC sin side. Skylde maks på kunden,og skrive timer med bred tusj,og Avantgarde og OHC må da ha regnet fullpris pluss renter på de nye diskantene viss de tar 7.500,- per stk når de har skiftet talespolene? Da til en kunde som har lagt igjen masse penger både til Avantgarde og OHC ved kjøp av et par svindyre høyttalere.....
Det der syns jeg de burde tatt på garantien. Og med målinger som du nå har av annlegget så vil jeg tro du har en god sak med å ta saken videre til instanser som kan hjelpe viss ikke OHC og Avantgarde vil.
Aldri hatt Avantgarde,eller handlet med OHC såvidt jeg kan huske,og med slik behandling av kunder skal det vel godt gjøres det skjer for min del i fremtiden.
Du har PMHvis jeg ikke har skremt dem med den tråden her. Kjenner noen, men tror ikke jeg kan bruke dem. Trenger en tredje part. En som ikke er på noens parti.
Så han er din øjesten - jamen ser man det. Tillykke med det .Sannheten er at jeg skulle ha ansatt Øystein. Helt utrolig kar.
Morsomt hvordan han spretter opp bare sånn og forsterker sin posisjon.
En ting han ikke forstår, jeg er ikke imot dem.
Hadde jeg vært i mot dem så skulle jeg anmeldt dem for lenge sida.
Prøver her å løse et problem, dem er ikke alternativet for meg lengre.
Tror jeg gir meg. Jeg har fire forskjellige talespoler kommende fra kina som ligger på veien nå.Så han er din øjesten - jamen ser man det. Tillykke med det .
65.- med valgfri diaphragm.Hva´ er prisen på de fra Kina???
Om du vil ha´ dem som "EKTE" Avantgarde, er det vel kun et valg??65.- med valgfri diaphragm.