Multimeter impedanse måling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    For en usedvanlig merkelig tråd. Dette må være frustrerende for begge parter, på flere nivåer.
    Sinnsyk tråd. Var egentlig ikke meninga det bare utfolda seg fra at jeg sa dem skulle ha 60.000 for brente tale spoler.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    OK, så hva forventer du at forhandler, importør, produsent skal gjøre?
    Tror ikke det finnes sjangs i havet på det jeg ønsker slik det er satt opp.
    Om ikke produsent føler med og vil hjelpe da.
    Er det jeg føler det mangler, noen som er ansvarlig for at produktet er ordentlig.
     
    Sist redigert:

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke vondt ment :) Spørsmålet hans er liksom som om han svarer på det selv.
    Han starter med å spørre hva er problemet. Så sier han problemet etter spørsmålet.
    Prøvde liksom å sette han i lås på å at han skulle prøve å forstå meg.
    "... så han skulle forstå meg."
    Tror du forvirrer mer enn hjelper. Det virker som du egentlig ikke vil ha hjelp, og da er det mer realt å si det rett ut.
    Flere har prøvd å gi gode råd, men du enten ignorerer eller kommer med rare motsvar.

    Du har fått hjemmehjelp ( :)) av Armand. En av de sterkeste her på elektronikk. Du har fått hjelp av Asbjørn (prøver ihvertfall, men du gir han mye motstand), en av forumets skarpeste. Likevel går du i ring. Nye opplysninger kommer til, som burde vært gitt mye tidligere osv.

    Som jeg har nevnt før, du har (hadde?) en god sak i utgangspunktet, men du er i ferd med å kuke det til.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    "... så han skulle forstå meg."
    Tror du forvirrer mer enn hjelper. Det virker som du egentlig ikke vil ha hjelp, og da er det mer realt å si det rett ut.
    Flere har prøvd å gi gode råd, men du enten ignorerer eller kommer med rare motsvar.

    Du har fått hjemmehjelp ( :)) av Armand. En av de sterkeste her på elektronikk. Du har fått hjelp av Asbjørn (prøver ihvertfall, men du gir han mye motstand), en av forumets skarpeste. Likevel går du i ring. Nye opplysninger kommer til, som burde vært gitt mye tidligere osv.

    Som jeg har nevnt før, du har (hadde?) en god sak i utgangspunktet, men du er i ferd med å kuke det til.
    Lurer på hvordan du ser på hele saken joha, om du ser på det fulle eller bare er ute etter folks personlighet.
    Det er en del å si når noen lurer på noe og det er kanskje mere en jeg klarer å formidle før spørsmålene dukker opp hele tiden når det graves om noe mer jeg ikke har sagt.
    Jeg mener jeg har svart alt dere har spurt om og ikke prøvd å gjøre det komplisert.

    Litt spøk må vi ha og det var ikke vondt ment.
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Tror ikke det finnes sjangs i havet på det jeg ønsker slik det er satt opp.
    Om ikke produsent føler med og vil hjelpe da.
    Er det jeg føler det mangler, noen som er ansvarlig for at produktet er ordentlig.
    Du driver vel ikke å kødder med oss i denne tråden ? Jeg fikk litt den følelsen...
    'Produsent følger med og vil hjelpe' ? Du tenker at Avantgarde - et tysk selskap - følger med på Hifisentralen ?
    Jeg kan bare anbefale å puste med magen, tenke igjennom hva du ønsker å oppnå, og ta en prat med Øystein som er dyktig og seriøs for å finne en løsning. Glem at OHC skal ha et fullverdig verksted for alle sine produkter. Det kan man ikke forvente.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du driver vel ikke å kødder med oss i denne tråden ? Jeg fikk litt den følelsen...
    'Produsent følger med og vil hjelpe' ? Du tenker at Avantgarde - et tysk selskap - følger med på Hifisentralen ?
    Jeg kan bare anbefale å puste med magen, tenke igjennom hva du ønsker å oppnå, og ta en prat med Øystein som er dyktig og seriøs for å finne en løsning. Glem at OHC skal ha et fullverdig verksted for alle sine produkter. Det kan man ikke forvente.
    Mye rare tanker ja, Kødder ikke med noen, da ville jeg falle ut som en drittsekk.
    Avantgarde er fullt klar over hva som er skjedd med høyttalerene, de trenger ikke sitte på forumet her for å vite om det.

    Ser at det ikke er håp med dem Calmati, Pusta ut gjorde jeg igår. med magen :) (Kødder ikke), Se, jeg kan ikke spøke engang før du får mistanke.... jeg kødder ikke med .noen av dere. Jeg ser bare på saken helt umulig, Tror ikke det finnes håp for å finne ut av det egentlig, men kanskje en eller annen kjenner til dem og har opplevd noe lignende og så sier han, JA den dere delen der forårsaker det... jeg veit ikke.Man veit aldri.

    Ogsp Armand og en til er jeg i kontakt med, det er ingenting annet en å bare takke for dem, Armand og jeg gikk i lange diskusjoner når han var her og vi hadde det hyggelig. Det er ikke noe å utsette på det, veit ikke hvordan jeg skal forklare det at jeg ikke er takknemlig for det. Men i grunnen så ligger det uro over hele jevla episoden så sorry om jeg kommer ut fra gærne plassen. Eller virker vrang. Eller vanskelig. Tror jeg tar en break.

    Til syvende og sist så er det vi folk som må holde sammen til slutt, se på den situasjonen her som eksempel. Jeg har bare folk og forholde meg til når selgere krever noe man ikke makter.
     
    Sist redigert:

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    438
    Antall liker
    567
    Sted
    Bærum
    Mye rare tanker ja, Kødder ikke med noen, da ville jeg falle ut som en drittsekk.
    Avantgarde er fullt klar over hva som er skjedd med høyttalerene, de trenger ikke sitte på forumet her for å vite om det.

    Ser at det ikke er håp med dem Calmati, Pusta ut gjorde jeg igår. med magen :) (Kødder ikke), Se, jeg kan ikke spøke engang før du får mistanke.... jeg kødder ikke med .noen av dere. Jeg ser bare på saken helt umulig, Tror ikke det finnes håp for å finne ut av det egentlig, men kanskje en eller annen kjenner til dem og har opplevd noe lignende og så sier han, JA den dere delen der forårsaker det... jeg veit ikke.Man veit aldri.

    Ogsp Armand og en til er jeg i kontakt med, det er ingenting annet en å bare takke for dem, Armand og jeg gikk i lange diskusjoner når han var her og vi hadde det hyggelig. Det er ikke noe å utsette på det, veit ikke hvordan jeg skal forklare det at jeg ikke er takknemlig for det. Men i grunnen så ligger det uro over hele jevla episoden så sorry om jeg kommer ut fra gærne plassen. Eller virker vrang. Eller vanskelig. Tror jeg tar en break.
    Ok. Lykke til iallefall.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på hvordan du ser på hele saken joha, om du ser på det fulle eller bare er ute etter folks personlighet.
    Det er en del å si når noen lurer på noe og det er kanskje mere en jeg klarer å formidle før spørsmålene dukker opp hele tiden når det graves om noe mer jeg ikke har sagt.
    Jeg mener jeg har svart alt dere har spurt om og ikke prøvd å gjøre det komplisert.

    Litt spøk må vi ha og det var ikke vondt ment.
    Du har fått noen slike reaksjoner nå, så det kunne vært lurt å ta en titt innover?

    Om jeg "ser på det fulle" og "spørsmålene dukker opp hele tiden når det graves om noe mer jeg ikke har sagt."
    Dette er et riktig godt spørsmål! Kan du ikke legge opp saken i kronologisk rekkefølge med de viktigste punktene. Og like viktig, la følelsene utebli!

    Så må det selvfølgelig være korrekt. eks: prisestimat på mail er IKKE faktura.

    Dette synes jeg de som prøver å hjelpe fortjener. Ellers misbruker du tiden deres.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det hadde vært fint om du tok utgangspunkt i at ingen her inne er interessert i å forstå deg, vi er interessert i å forstå nøyaktig hva som har skjedd.
    Vi kan ha sympati for deg og dine følelser, men for vår del er det saken og dermed kunne bidra med tanker om hva som er rett og galt som er interessant.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ok, hva vil dere ha?
    Det tekniske eller det økonmiske, eller behandlingen til OHC, hvor dypt skal jeg gå i det.

    Det er ting i den saken her som rett og slett setter opp et sterkt stopp tegn rett opp i trynet på meg når en selger sier noe.
    Som 6 timer arbeide med 2 selgere for å skifte 2 diskanter 990.- timen, på et produkt jeg ga 250.000 kroner for 3 dager siden.. Jeg veit ikke hvordan dere ser på det. For meg, det eneste jeg tenker; kødder du med meg? Der og da så gir jeg dem opp. Der og da innser jeg butikken de driver med og aner hva jeg må gå gjennom nå.

    Det neste så trekker de garanti på noe de ikke har bevis i. osv.

    Jeg veit ikke om dere vil se på hva jeg har gått gjennom, eller om dere vil hjelpe meg tekniskt eller om dere er ute etter å se en synder i saken. Jeg tror som slik at dere prøver å se om jeg er oppriktig i saken mot OHC og om saken er sann. Jeg tror egentlig dere ikke er ute etter å hjelpe men å gi svar til de spørsmålene dere har så dere kan utsette en part som rett og en part som gal.

    En av grunnene til at Øystein poster her, er at han mener han gir et godt grunnlag for at dere skal se på det som at han gjør jobben sin og så tror dere at kunden er vrang og ikke vil forholde seg til det.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Altså, for å gi en oppsumering (som muligens er feil), så har døde diskantelementer blitt reparert, men ikke tilfredstillende i følge kunden. Selger har tilbudt å teste høytalerne på sitt verksted. Kunden vil imidlertid at høytaler skal sendes til produsent i Tyskland for å være på den sikre siden.
    Verken butikk eller produsent kan garantere hvem som skal betale for dette før de har undersøkt høytalerne; det kan jo tenkes at de faktisk er i orden.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ok, hva vil dere ha?
    Det tekniske eller det økonmiske, eller behandlingen til OHC, hvor dypt skal jeg gå i det.

    Det er ting i den saken her som rett og slett setter opp et sterkt stopp tegn rett opp i trynet på meg når en selger sier noe.
    Som 6 timer arbeide med 2 selgere for å skifte 2 diskanter 990.- timen, på et produkt jeg ga 250.000 kroner for 3 dager siden.. Jeg veit ikke hvordan dere ser på det. For meg, det eneste jeg tenker; kødder du med meg? Der og da så gir jeg dem opp. Der og da innser jeg butikken de driver med og aner hva jeg må gå gjennom nå.

    Det neste så trekker de garanti på noe de ikke har bevis i. osv.
    Kronologisk rekkefølge med eventer. Feks slik;

    - Kjøp av demohøyttaler som var tilsynelatende i orden.
    - Poff med diskantene etter tre dager rolig musikk.
    - OHC kontaktes (hva gjør de så? Tok de betalt for å komme og se?)
    - Talespoler ødelagt, Avantgarde sier det er brukerens elektronikk som er dårlig.
    - OHC sier 22 000kr eller 60 000 kroner for å fikse?
    - Byttes diskantene og alt spiller greit, bortsett fra at det låter dårlig?
    - OHC fakturerte timer og diskanter/talespoler?
    - Høyttalerne låter fortsatt rart etter skifte?
    - Armand kommer og måler elektronikk at alt er i orden. Høyttalerne også?

    Rett det som er galt og fyll inn manglende info.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp. Slik som forstod et tidligere innlegg er både høyttaler og forsterker målt og funnet OK av Armand nå etter nye diskanter montert av OHC. Men eier er ikke fornøyd med lyden, det ville vært nyttig om noen som har AG høyttaler kom på besøk og hørte og bedømte lyden med åpent sinn, samt noen andre kompetente ( som ikke har lest tråden? finnes det)..Hørte feks Armand noe rart eller feil med lyden?

    Et spørsmål blir nå om lyden er problematisk bare for eier eller om høytaler har en mangel som er åpenbar for også andre, Teknisk og lyttemessig.

    Man får neppe høyttalere reparet eller byttet på garanti bare fordi man ikke er fornøyd med lyden. Det må være noe tydelig galt som er hørbart for alle eller målbart. Eventuelt innenfor angrefrist ala Elkjøp..OHC har tydeligvis ikke angrerett på bruktkjøp… det var vel ett demopar..
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp. Slik som forstod et tidligere innlegg er både høyttaler og forsterker målt og funnet OK av Armand nå etter nye diskanter montert av OHC. Men eier er ikke fornøyd med lyden, det ville vært nyttig om noen som har AG høyttaler kom på besøk og hørte og bedømte lyden med åpent sinn, samt noen andre kompetente ( som ikke har lest tråden? finnes det)..Hørte feks Armand noe rart eller feil med lyden?

    Et spørsmål blir nå om lyden er problematisk bare for eier eller om høytaler har en mangel som er åpenbar for også andre, Teknisk og lyttemessig.

    Man får neppe høyttalere reparet eller byttet på garanti bare fordi man ikke er fornøyd med lyden. Det må være noe tydelig galt som er hørbart for alle eller målbart. Eventuelt innenfor angrefrist ala Elkjøp..
    Det hadde vært drømmen for meg å ha noen med bekjentskap til de som kunne vurdere de Balle, det tror jeg hadde fan meg ordna alt. Tenkte ikke på det. Det er faktisk alt som trengs. En uttalelse fra et annet hold. En tredje part.
    Latterlig hvor simpelt det egentlig er, men alikevel kanskje så vanskelig?

    Nei Armand hørte ikke noe "galt", og han satt og mediterte litt under en låt så jeg tror egentlig han var "fornøyd" med lyden :) Han sa han hørte "noe", men jeg tror han hørte noe positivt.
     
    Sist redigert:

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kronologisk rekkefølge med eventer. Feks slik;

    - Kjøp av demohøyttaler som var tilsynelatende i orden.
    - Poff med diskantene etter tre dager rolig musikk.
    - OHC kontaktes (hva gjør de så? Tok de betalt for å komme og se?)
    - Talespoler ødelagt, Avantgarde sier det er brukerens elektronikk som er dårlig.
    - OHC sier 22 000kr eller 60 000 kroner for å fikse?
    - Byttes diskantene og alt spiller greit, bortsett fra at det låter dårlig?
    - OHC fakturerte timer og diskanter/talespoler?
    - Høyttalerne låter fortsatt rart etter skifte?
    - Armand kommer og måler elektronikk at alt er i orden. Høyttalerne også?

    Rett det som er galt og fyll inn manglende info.
    Skal gjøre det. Kommer til å ta litt tid, trenger å få med meg alt, og det er ikke lite.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Flott gjort av Armand å hjelpe deg!
    Og slik jeg kjenner Asbjørn her fra forumet så har han kun prøvt å hjelpe deg og prøve forstå en litt kaotisk historie for oss som ser dette utenfra.

    Viss Armand ikke målte noe feil med verken forsterker/annlegg eller høyttaler så er jo det veldig bra.Da har vel OHC eller Avantgarde ingen rett til å ta fra deg garantien skulle jeg tro?
    At du føler noe mangler lydmessig kan for eksempel vere at etter min erfaring så trenger nye ting litt innspilling. Og kanskje en annen ting å kontrolere er hvordan skal diskantene kobles opp.I fase eller ikke.Det kan godt vere at + fra terminal på basskassa/mellomtone skal på minus på diskanten. Av bildet jeg så av filteret til diskanten så tror jeg det er et 2 ordens filter(en kondensator og en spole) .Og med 2. ordens filter så er det ofte at man vender fasen. Men jeg vet ikke hva Avantgarde gjør.

    At du har litt støy trenger ikke vere noe unormalt.Det er voldsomt følsomme høytalere,og en 60ish Watts Nad med noen år på baken var vel helst laget for høytalere med maks 90dB følsomhet.

    Ellers føler jeg med deg. Sett herfra,og da kjenner jeg kanskje ikke begge sider godt nok til å uttale meg,men slik det sees herfra nå så syns jeg det er elendig behandling av en kunde både fra Avantgarde og OHC sin side. Skylde maks på kunden,og skrive timer med bred tusj,og Avantgarde og OHC må da ha regnet fullpris pluss renter på de nye diskantene viss de tar 7.500,- per stk når de har skiftet talespolene? Da til en kunde som har lagt igjen masse penger både til Avantgarde og OHC ved kjøp av et par svindyre høyttalere.....
    Det der syns jeg de burde tatt på garantien. Og med målinger som du nå har av annlegget så vil jeg tro du har en god sak med å ta saken videre til instanser som kan hjelpe viss ikke OHC og Avantgarde vil.
    Aldri hatt Avantgarde,eller handlet med OHC såvidt jeg kan huske,og med slik behandling av kunder skal det vel godt gjøres det skjer for min del i fremtiden.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fy fan så lett det er å miste fortroelse til folk. Til å grine av.
    Klokhet er noe man som oftest forbigår, men Balle er et geni..
    Har prøvd å fått hjelp i 12 uker.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Sikker flere Avantgardeeiere her som vil stile opp og og være 3dje lyttepart.
    Hvis jeg ikke har skremt dem med den tråden her. Kjenner noen, men tror ikke jeg kan bruke dem. Trenger en tredje part. En som ikke er på noens parti.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Superlyttern i området puttet hue inn i hornet på avantgarde og sa: det støyer altfor mye for meg.. 😅
    Jeg kan høre om han kan komme! 🤓
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Bruk rikelig med effekt og stabil forsterker har det stått på garantilappen på eldre JBL. Det burde stått noe lignende på Avangarde sin kostbare høyttalere?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Flott gjort av Armand å hjelpe deg!
    Og slik jeg kjenner Asbjørn her fra forumet så har han kun prøvt å hjelpe deg og prøve forstå en litt kaotisk historie for oss som ser dette utenfra.

    Viss Armand ikke målte noe feil med verken forsterker/annlegg eller høyttaler så er jo det veldig bra.Da har vel OHC eller Avantgarde ingen rett til å ta fra deg garantien skulle jeg tro?
    At du føler noe mangler lydmessig kan for eksempel vere at etter min erfaring så trenger nye ting litt innspilling. Og kanskje en annen ting å kontrolere er hvordan skal diskantene kobles opp.I fase eller ikke.Det kan godt vere at + fra terminal på basskassa/mellomtone skal på minus på diskanten. Av bildet jeg så av filteret til diskanten så tror jeg det er et 2 ordens filter(en kondensator og en spole) .Og med 2. ordens filter så er det ofte at man vender fasen. Men jeg vet ikke hva Avantgarde gjør.

    At du har litt støy trenger ikke vere noe unormalt.Det er voldsomt følsomme høytalere,og en 60ish Watts Nad med noen år på baken var vel helst laget for høytalere med maks 90dB følsomhet.

    Ellers føler jeg med deg. Sett herfra,og da kjenner jeg kanskje ikke begge sider godt nok til å uttale meg,men slik det sees herfra nå så syns jeg det er elendig behandling av en kunde både fra Avantgarde og OHC sin side. Skylde maks på kunden,og skrive timer med bred tusj,og Avantgarde og OHC må da ha regnet fullpris pluss renter på de nye diskantene viss de tar 7.500,- per stk når de har skiftet talespolene? Da til en kunde som har lagt igjen masse penger både til Avantgarde og OHC ved kjøp av et par svindyre høyttalere.....
    Det der syns jeg de burde tatt på garantien. Og med målinger som du nå har av annlegget så vil jeg tro du har en god sak med å ta saken videre til instanser som kan hjelpe viss ikke OHC og Avantgarde vil.
    Aldri hatt Avantgarde,eller handlet med OHC såvidt jeg kan huske,og med slik behandling av kunder skal det vel godt gjøres det skjer for min del i fremtiden.
    Vi ønsker kun hjelpe!

    Høyttalere ble blåst.

    Vi kom asap.

    Har montert nye diskanter.

    Avantgarde har testet og sett på diskantene(egen post om dette) ikke garanti.

    Visstnok noen som har målt og lyttet alt bra.

    Vi tilbyr allikavel å hente høyttalere gratis hos kunde for test
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Er der en person i den her tråd som er lidt mystisk?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.442
    Antall liker
    35.258
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Merkelig tråd dette her. Noen forteller bare litt av saken - slik som jeg ser det..
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Sannheten er at jeg skulle ha ansatt Øystein. Helt utrolig kar.
    Morsomt hvordan han spretter opp bare sånn og forsterker sin posisjon.

    En ting han ikke forstår, jeg er ikke imot dem.
    Hadde jeg vært i mot dem så skulle jeg anmeldt dem for lenge sida.
    Har egentlig prøvd å samarbeide. 12 fans uker Øystein. Det veit du bedre en alle.

    Prøver her å løse et problem, dem er ikke alternativet for meg lengre.
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Sannheten er at jeg skulle ha ansatt Øystein. Helt utrolig kar.
    Morsomt hvordan han spretter opp bare sånn og forsterker sin posisjon.

    En ting han ikke forstår, jeg er ikke imot dem.
    Hadde jeg vært i mot dem så skulle jeg anmeldt dem for lenge sida.

    Prøver her å løse et problem, dem er ikke alternativet for meg lengre.
    Så han er din øjesten - jamen ser man det. Tillykke med det 😖.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2
    pass på @dekz Om du begynner med ironiske personkarakteristikker her vil du fort miste sympati, og tråden blrr stengt. Jeg har møtt Øystein både i butikken og i hjemmedemo sammenheng og har et godt inntrykk. Hadde ingen problem med å få hjelp til diskant på et brukt par AudioPhysic Virgo jeg kjøpte på OHC, diskanten kostet den nette sum av 380kr ved henting i butikk, på en høyttaler som kostet 48k ny i år2 000, bruktpris 20k.
    Spiller fortsatt fletta av det meste.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Så han er din øjesten - jamen ser man det. Tillykke med det 😖.
    Tror jeg gir meg. Jeg har fire forskjellige talespoler kommende fra kina som ligger på veien nå.
    Jeg har funnet ut fabrikanten over talespolene til avantgarde og det handler bare om tid til jeg får ett eller annet på plass.
    Veit ikke hvordan det blir, men ett eller annet blir det.

    Har også så helvetes my mere å bruke penger til på andre ting en punge ut helvetes summer for ikke noe.
    En tale spole, pakke ned 200kg høyttalere og sende det til tyskland og alt den kostnad og helvete for det.
    Funker ikke for meg.
    De har ikke servicen jeg trenger, prissettinga er gal.
    Gjør som dere vil.
    Tolk hele historien som dere vil,
    Kanksje dere kan komme tilbake til den posten her dagen dere opplever noe lignende dere har drømt og og dere sitter igjen 12 uker senere og fortsatt ikke har ting på plass som dere håpet på. Bare fortsetter å tømme penger i det.
    Den eneste stopperen her var et par talespoler. Sykt som det er.
    Tror ikke på den produsenten.
    Veit ikke om Øysten ikke har gitt det fordi han ville tjene mer på det.
    Alt jeg ønska var god lyd i stua.
     

    dekz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.06.2021
    Innlegg
    123
    Antall liker
    15
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Hva´ er prisen på de fra Kina???
    65.- med valgfri diaphragm.
    Du kan tenke deg at det koster dem kanskje 15 kroner å produsere, hvis det.

    Har kjøpt fire forskjeliige typer. Ti, Al, PEN og PEEK. Fikk ikke tak i Mylar som Avantgarde bruker.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.168
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan skjønne frustrasjonen når ting ikke virker og man får skylda for det som kunde. Men om diskanter er byttet og det er validert av tredjepart at alt ser bra ut så er vi over på noe helt annet her. Kan dette være så enkelt at trådstarter pga initielle problemer rett og slett ikke liker høyttalerene lengre (dette er ikke noe målbart eller faktisk feil, men rent psykologisk?).

    En løsning er jo å måle med REW output fra høyttalere via målemikrofon. Da vil man få avklart om det ene elementet er ut av fase eller andre gøyale ting (muligens allerede gjort?). Om alt ser bra ut knyttet til disse målingene så er hele diskusjonen relatert psykologi og følelser (med tanke på en del produkter som finnes ute i markedet så skal man aldri undervurdere følelser når det kommer til opplevelse av lyd).

    Samt, støy er helt normalt på så følsomme høyttalere. Kjøp deg en god klasse D forsterker så blir dette borte :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn