Mullah Krekar - Når skal han ut?

G

Gjestemedlem

Gjest
Frikjent? Tja, bra for ham i så fall, men da kan han jo bare reise hjem til Irak. Han har ingenting i Norge å gjøre.

Jaja, alle gråtesosialistene og "antirasistene" må jo kjenne sin besøkelsestid og starte tutingen jo før jo heller.

Kanskje kreket bør søle asyl i Sverige om han blir sluppet løs av romerne.
Fy skamme seg Deph!!

Nå var du slem!

For å si det med Berglund Steen: "Hvor kommer alt dette hatet fra?" Krekar er da slik en from og troende mann! :p:p
Åh, men gråtekampanjen er jo allerede i gang i venstrepressen. Her fra ABC i dag:

brutalt.jpg


At vi snakker om en islamistisk terroristleder er bagateller som man ikke må snakke om. Det ville jo være "brunt grums" og avsløre ditt forkastelige "menneskesyn"... :)
 
Sist redigert av en moderator:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Tror ikke det er mange som har problemer med at Mullahen har havnet i Italia og soner 12 år der. Men å feire utsendelsen med kake er det noe huleboeraktig over. Men det er vel for å tekke alle huleboerne rundt om. Alt dreier seg om å fiske stemmer.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Ingen som har noe til overs for Krekar-duden, men en del folk er engstelig for rettsstaten vår. Prosessen i Italia virker som en farse, med ett formål: å få kastet krekar ut og Italia takket ja til å ta han imot. Når Krekar blir frikjent i Italia kan han ikke komme tilbake til Norge.

Sentrale politikere har blandet seg inn i det dømmende vesen, noe som er strengt fy-fy. Sandberg visste noe vi ikke visste. Hvilke avtaler har Norge gjort under bordet her? Det stinker av prosessen, og da burde prosessen vært 100 % korrekt utført. Noe vi neppe kan si at den har blitt, ref oversettelsene.

Saken i Italia er at Krekar mens han satt i fengsel i Norge skal ha ledet terrornettverk. Dette baserer seg på oversettelser som er beviselige uriktige. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om Krekar, men jeg bryr meg om den norske rettsstat. Neste gang kan det være en du faktisk bryr deg om som blir utsatt for tvilsomme prosesser.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.823
Antall liker
2.810
Torget vurderinger
1
En ting er nå Krekar, har er nå bare den han er og envise, forstokkede mennesker er det på en måte lite å gjøre med. Har faktisk større problemer med Meling som gang etter gang har gått ut og kritisert domstoler, politi og politikere på en måte som ikke er en advokat verdig. Han har null respekt for alt som ikke går hans vei og er på mange måter like forstokket som klienten sin. Fyren er destruktiv på en giftig måte.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Eller det kan være at Meling har førstehånds innblikk i (den mulige) farsen og føler han må heve stemmen og si ifra om uretten. Advokater tar kandidatløftet:
«Aldri vitende at ville vige fra Rett og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention».

Det kan være at Meling ser at det pågår urett her, og dermed føler han må si ifra. Etter at FrP dro i gang sin feiringsseremoni, har Meling mottatt over 100 meldinger fra grumset, hvorav 20 av de er verre enn hva Krekar ble dømt for, ifølge Meling selv.

Meling velger å stå i dette på tross av massiv kostnad. Han kunne enkelt bare latt seg true til stillhet. Mye mindre personlig kostnad å bare holde kjeft.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.758
Antall liker
13.246
Advokater tar kandidatløftet:
«Aldri vitende at ville vige fra Rett og Retfærdighed, mindre raade nogen til ufornødne Processer eller i andre Maader med sine Raad befordre nogen uretvis Sag eller Intention».
Advokater som hederskvinner og -menn av et slikt løfte, den var ny... Gjelder den kreative skattejurister også?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Melling gjør jobben sin som advokat så det er ikke det som er problemet. Men Krekar har en utvisningdom som har blitt trenert i mange mange år, men nå innhentet virkeligheten ham- Selvsagt skal han ikke tilbake til Norge, han er utvist fra landet og har ingenting her å gjøre. Så får nå de venstrevridde gråte så mye de vil .. for dem handler det uansett ikke om Krekar men kun om å finne ett nytt påskudd til å kritisere regjeringen. Apparatchiker er veldig forutsigbare slik.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Igjen spiller du dum, weld, for å kunne vri på det som ble sagt.

Teskje:
Det finnes advokater som tar den eden på alvor. Det betyr selvsagt ikke at alle advokater gjør det.
 
C

cruiser

Gjest
Men, er det Norges domstoler oppgave å ettergå dommer fra andre EU land? Slik praksis kan man ikke forvente at man skal ha. Hvis prosessen I Italia er dårlig må han anke avgjørelsen der, ikke i Norge.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Gjestemedlem: og problemet har vært at han ikke kan utvises, grunnet fare for dødsstraff. Så noen fant en kreativ vei for å omgå menneskerettighetskonvensjonen. De sender han til Italia som har en sak mot han. En sak som er høyst tvilsom.

Jeg våger å påstå at en hvilken som helst annen person aldri ville blitt utlevert til Italia i en tilsvarende sak.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Men, er det Norges domstoler oppgave å ettergå dommer fra andre EU land? Slik praksis kan man ikke forvente at man skal ha. Hvis prosessen I Italia er dårlig må han anke avgjørelsen der, ikke i Norge.
Noe han selvsagt har gjort. Og det er ventet å ta lang tid før saken blir avgjørt. Han kommer trolig til å bli frikjent, for saken er syltynn, den ankede dommen han fikk mot seg var basert på feil oversettelser.

Norge trenger ikke å utlevere personer til utlandet, men av en åpenbar årsak her så var vi meget villig til å få han kastet ut fort som fy. Noe som meget sannsynlig var formålet med prosessen i utgangspunktet. Opprett en syltynn rettssak i Italia. Få Krekar utlevert. Krekar blir frikjent i Italia og er nå Italias problem. Hva ga Norge Italia i retur for denne avtalen?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Han blir neppe dømt til døden i Italia, så det er ikke en aktuell problemstilling en gang.

... som sagt de får sende ham til Sverige etter soning.. om ikke alderdommen innhenter ham... de er ikke så nøye på hvem og hva de tar i mot.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Men, er det Norges domstoler oppgave å ettergå dommer fra andre EU land? Slik praksis kan man ikke forvente at man skal ha. Hvis prosessen I Italia er dårlig må han anke avgjørelsen der, ikke i Norge.
Noe han selvsagt har gjort. Og det er ventet å ta lang tid før saken blir avgjørt. Han kommer trolig til å bli frikjent, for saken er syltynn, den ankede dommen han fikk mot seg var basert på feil oversettelser.

Norge trenger ikke å utlevere personer til utlandet, men av en åpenbar årsak her så var vi meget villig til å få han kastet ut fort som fy. Noe som meget sannsynlig var formålet med prosessen i utgangspunktet. Opprett en syltynn rettssak i Italia. Få Krekar utlevert. Krekar blir frikjent i Italia og er nå Italias problem. Hva ga Norge Italia i retur for denne avtalen?
"saken er syltynn", nå fantaserer du uhemmet igjen.

Han er allerede domfelt i Italia, og må sone der. Om det en gang blir en ankesak får tiden vise. Det f¨r bli opp til det italienske rettsvesen.
 
C

cruiser

Gjest
Men, er det Norges domstoler oppgave å ettergå dommer fra andre EU land? Slik praksis kan man ikke forvente at man skal ha. Hvis prosessen I Italia er dårlig må han anke avgjørelsen der, ikke i Norge.
Noe han selvsagt har gjort. Og det er ventet å ta lang tid før saken blir avgjørt. Han kommer trolig til å bli frikjent, for saken er syltynn, den ankede dommen han fikk mot seg var basert på feil oversettelser.

Norge trenger ikke å utlevere personer til utlandet, men av en åpenbar årsak her så var vi meget villig til å få han kastet ut fort som fy. Noe som meget sannsynlig var formålet med prosessen i utgangspunktet. Opprett en syltynn rettssak i Italia. Få Krekar utlevert. Krekar blir frikjent i Italia og er nå Italias problem. Hva ga Norge Italia i retur for denne avtalen?
Jeg har ikke lest den italienske dommen og er heller ikke kvalifisert til å bedømme innholdet. Det faktum at Meling hyler og skriker i media og har funnet enkelte feil trenger ikke nødvendigvis å endre bevisbildet.

Når andre vestlige land ber om å få utlevert dømte personer så bør vi gjøre det som hovedregel. Dette er jo i Italia, ikke en dom truffet i noen hagemøbler i et telt i Kongo.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Han er ikke dømt, dommen er ikke rettskraftig da den er anket.

At du drar frem Kongo-saken... Der viste det seg at de var spot on, disse barbaristiske afrikanerne. 2 nordmenn misbrukte norske militære ID-kort i det de gjorde oppdrag for noen av verdens verste krigsforbrytere. De var leiesoldater. Men Norge kjøpte historien om naive gutter på tur. Disse afrikanerne kunne jo ingenting om lov og rett. De hadde hvite hagemøbler jo! French kom tilbake til Norge for å sone her. Vi satte en drapsmann fri og sendte han på PR-turne. Avtalen var at han skulle sone ferdig i Norge. Så å vise til Norge og vesten som en autoritet på juss. Vi bør gå litt stillere i gangene, ja.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
I følge informerte kilder er det den norske stat som betaler og alltid har betalt zillionene Meling får for å "forsvare" Kreket. Ikke rart han hyler og står på med vizzvzet sitt samtidig som han gjemmer seg bak denne:



2018-04-23-16.05.59-1.jpg

 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
A) saken er syltynn.
B) saken er reell. Det innebærer at en kjent terrorist får fritt leide mens han soner i norsk fengsel til å koordinere terrororganisasjon over telefon. Norske fengselsvesenet har null kontroll.

Norge kommer ikke særlig godt ut av begge alternativene, gjør det? Jeg har mest tro på fengselsvesenet. Spesielt etter at oversettelsene som Italia har brukt er feil.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
https://www.advokatbladet.no/manede...te-svaret-i-jussen-er-det-kommer-an-pa/144515

Dere som hakker løs på Meling kan lese denne fra oktober i fjor.

et utdrag:

sommer - over femten år senere – da Italia begjærte mullaen utlevert, smalt Meling til med nok en kommentar som skapte rabalder.

«Italia fremstår som en bananrepublikk, og enhver oppegående person – med mindre man er justisminister for Fremskrittspartiet – som har litt kjennskap til rettsstaten vil avsløre dette som et politisk makkverk», sa Meling om utleveringsprosessen mot Krekar.

Går løs på rettsstaten
Tidligere samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen skrev på Facebook at han hadde forventet at Meling ville ha opptrådt mer profesjonelt, og tilføyde «passer det bedre at vi kaller ham aktivist?».

Dette fikk advokater og Advokatforeningen til å engasjere seg: «Hvis man hamrer løs på en av rettstatens aktører over tid, i dette tilfelle advokaten, vil det kunne være ødeleggende for en rettsstat fordi advokater ikke lenger vil ha samme gjennomslagskraft», mente for eksempel advokat Jon Anders Hasle, og fikk støtte fra Advokatforeningens Merete Smith.

Brynjar Meling har jobbet med en lang rekke profilerte saker, så som søksmålet den såkalte bokhandleren i Kabul anla mot Åsne Seierstad, NOKAS-saken, Christoffer-saken og mange utvisningssaker.

Han er en aktiv deltager i samfunnsdebatten, og har 11.400 følgere på Twitter, der han ytrer seg om alt fra Greta Thunberg (støttende), kommunalpolitikk i Stavanger (respekt for Rødt-politiker Mimir Kristjánsson), striden mellom Venstre og Frp (mener Venstre burde ha skjønt tegningen for lenge siden), og Viking (blodfan), for å nevne et lite utvalg.

Og dette: «Når Erna Solberg-regjeringen går av. Felles pressekonferanse. Journalist: Er det noe dere er stolte av, som dere utrettet? Erna ser på Siv Jensen og Trine Skei Grande og Kjell Ingolf Ropstad før de sier stolt i kor: Vi hentet ikke hjem den fireåringen fra Syra, der stod vi på vårt.»

Angrer du på at du kalte Italia en bananrepublikk?

– Overhodet ikke. Jeg kan gjerne gjenta det, hvis du ønsker. I denne sammenhengen mener jeg at de fortjener den karakteristikken.

Hva er det viktigste du har lært i ditt arbeid med mulla Krekar-saken som andre advokater kan ha nytte av å kjenne til?

– Krekar-saken har heldigvis liten eller ingen overføringsverdi til andre saker. Du vet - i straffesaker er jo utgangspunktet en straffbar handling - så skal man finne en gjerningsmann. I Krekar-saken er det motsatt. Der har man funnet en gjerningsmann og skal forsøke å finne noe han har gjort. Du kan godt sitere meg på at det er en heksejakt som ender opp i en bananrepublikk. Men, kommer en kollega mot formodning over en tilsvarende sak, ville jeg ha rådet han eller henne til å gi gass. Mener hun at det er juks og fanteri og har belegg for det - la meg sette to streker under det siste svaret - så si det. Jeg kan ikke legge skjul på det, men jeg tar utgangspunkt i bevisene - eller mangel på det. Så respekter jeg at andre er uenige med meg, eller tar feil, som jeg liker å kalle det.
Denne er ganske så god:

"– Krekar-saken har heldigvis liten eller ingen overføringsverdi til andre saker. Du vet - i straffesaker er jo utgangspunktet en straffbar handling - så skal man finne en gjerningsmann. I Krekar-saken er det motsatt. Der har man funnet en gjerningsmann og skal forsøke å finne noe han har gjort. Du kan godt sitere meg på at det er en heksejakt som ender opp i en bananrepublikk".


Synes det er bemerkelig at folk her inne drar frem Italia som jussens fyrtårn. Det er mafiaens hjemland og de hadde en viss korrupt Berlusconi som president i ørti år.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.439
Antall liker
17.165
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
A) saken er syltynn.
På hvilket grunnlag kan du hevde det. Kjenner du til saken, utover det som har kommet frem i media?
At Meling ytrer at det er begått feil og at det er mistolkninger osv er jobben hans, men ikke nødvendigvis riktig av den grunn.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
«Italia fremstår som en bananrepublikk, og enhver oppegående person – med mindre man er justisminister for Fremskrittspartiet – som har litt kjennskap til rettsstaten vil avsløre dette som et politisk makkverk», sa Meling om utleveringsprosessen mot Krekar.
Det er jo ikke så veldig vanskelig å se hvor engasjementet kommer fra da.

.. justisministere fra Frp. Saken i seg selv er bare nok en innfallsvinkel i den evige kampen.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
A) saken er syltynn.
På hvilket grunnlag kan du hevde det. Kjenner du til saken, utover det som har kommet frem i media?
At Meling ytrer at det er begått feil og at det er mistolkninger osv er jobben hans, men ikke nødvendigvis riktig av den grunn.
https://www.nrk.no/norge/lagmannsre...mener-oversettelse-er-full-av-feil-1.14807963

Du kan lese her om eksempler om oversettelsesfeil.

Norsk rett valgte å ikke vurdere oversettelsene, og stolte på at italiensk rett hadde gjort rett.

https://www.nrk.no/norge/krekar-dom...italia_-_-vil-ikke-la-seg-utlevere-1.14626095

om prosessen med å gi Krekar italiensk advokat er også interesasnt. Det virker som om advokaten knapt hadde snakket med Krekar og slik ikke kunne forberede saken særlig.

Resultatet ble at Krekar ble dømt i første rettsnivå, og følgelig kan bli utlevert. Noe mektige krefter i Norge hadde satt sin ære på å få til.



Og vi må alldeles ikke glemme at politiske ledere fra Norge og Italia møttes for å få Krekar til Italia. Dessverre for dem, ble de avslørt av nrk.
https://www.nrk.no/norge/hemmelig-a...tssekretaer-i-krekar-mote-i-italia-1.13173862
halvannet år før formell utlevering så møtes statssekretærer fra de forskjellige landene? Det stinker farse.

Men for all del. Dere må gjerne ha tiltro til at dette er i det skjønneste orden. At ingen politikere blandet seg inn i rettssystemet for å løse Krekar-saken.
 
Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Han har fremmet drapstrusler mot norske politikere om jeg husker rett?
Noe han er dømt for og har sonet ferdig.

For all del, fyren er et svin. Svin har også rettssikkerhet og menneskerettigheter. Jeg kunne ikke brydd meg ikke mindre om denne fæle personen. Jeg bryr meg om rettssikkerhet og rettsstaten.

Neste gang kan det være en av dine som blir kastet under bussen.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.439
Antall liker
17.165
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Kanskje greit å få avlevert han der han hører mer hjemme, på legalt vis slik det nå er skjedd.... Du skal se han etterhvert blir sendt hjem til Kurdia om han ikke begår seg noe dumt i fengslet i Italia. Hadde det ikke vært for koronaen hadde vel støttetroppene (familien) fulgt etter til Italia.

Og, det rinner meg i hu, har har vel truet med terrorangrep i Norge som "Allhas hevn mot "vantro nordmenn"" vha kurdernettverket han leder...
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Leser ikke noe annet der enn at det er Krekar selv som hevder at det er oversettelsesfeil - og han må vi jo stole på, eller...?
Utklipp fra artikkelen: Krekar hevder gjengivelsene av samtalene er fulle av feil.
For noen dager siden fikk Krekar dommen mot seg fra Italia. Han og forsvareren mener lydopptak fra samtaler i Kongsvinger fengsel er oversatt helt feil i dommen og at det er en skandale at ikke en norsk domstol ville ta stilling til dette.
Det finnes lydopptak. Det bør være en smal sak å få en ny oversetter til å oversette. Dette ble ikke gjort. Dermed henger det tvil over dette, noe som er svært uheldig da politikere har blandet seg inn.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
wayahead, for 3. gang. Jeg bryr meg døyten om mullah krekar. Han er en dømt terrorist. En ekkel person. Han burde kastes ut av landet fort som fy. Utfordringen er at Norge kan ikke utvise han til Irak, grunnet faren for dødsstraff. Og nå tråkker vi på rettsstaten for å få han til Italia. En politisk løsning.

Jeg har problemer med at vi tråkker på rettsstaten. Enhver person skal ha mulighet til å forsvare seg mot anklager rettet mot en. Krekar ble nektet å reise til Italia, og den italienske advokaten kunne ikke kommunisere godt med klienten sin. Det ble brukt oversettelser som Krekar mener er helt feil, og han kunne ikke imøtegå dem og tilbakevise dem. Han ble så dømt, og Norge kaster seg rundt for å utvise han basert på en dom som trolig er tvilsom. Norge nekter å la han prøve oversettelsene som dommen baserer seg på.

Det stinker av saken.


Igjen, jeg bryr meg døyten om Krekar. Jeg bryr meg om rettsstaten og menneskerettigheter.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Larson, hadde du eller jeg fremmet de samme truslene i Norge som krekar har gjort hadde vi ikke blitt løslatt under denne koronakrisen, det er helt sikkert. Hva som faktisk er skjedd mht håndteringen av kreket rettslig sett vet hverken du eller jeg men det at det er gode formelle grunner til at han ble skibbet ut, det er hevet over enhver tvil.
 
C

cruiser

Gjest
wayahead, for 3. gang. Jeg bryr meg døyten om mullah krekar. Han er en dømt terrorist. En ekkel person. Han burde kastes ut av landet fort som fy. Utfordringen er at Norge kan ikke utvise han til Irak, grunnet faren for dødsstraff. Og nå tråkker vi på rettsstaten for å få han til Italia. En politisk løsning.

Jeg har problemer med at vi tråkker på rettsstaten. Enhver person skal ha mulighet til å forsvare seg mot anklager rettet mot en. Krekar ble nektet å reise til Italia, og den italienske advokaten kunne ikke kommunisere godt med klienten sin. Det ble brukt oversettelser som Krekar mener er helt feil, og han kunne ikke imøtegå dem og tilbakevise dem. Han ble så dømt, og Norge kaster seg rundt for å utvise han basert på en dom som trolig er tvilsom. Norge nekter å la han prøve oversettelsene som dommen baserer seg på.

Det stinker av saken.


Igjen, jeg bryr meg døyten om Krekar. Jeg bryr meg om rettsstaten og menneskerettigheter.
Selvsagt kunne han imøtegå oversettelser. Før corona gikk det daglig fly fra Gardermoen til Italia, opptil flere stykker til og med. Han valgte helt selv å ikke være tilstede. At han ikke får prosedert en italiensk rettsak i norsk domstol er helt selvsagt.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.242
Antall liker
288
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Norge og den norske befplkning kan endelig glemme Krekar for alltid - og deilig er det.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.865
Torget vurderinger
0
Norge og den norske befplkning kan endelig glemme Krekar for alltid - og deilig er det.
Premie for årets optimist er garantert din hvis det er slik at du tror vi ikke får se ham igjen her i Norge!
 
V

VVV

Gjest
Krekar sendt ut er glimrande nyheter for oss ikkje-sosialistar!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.544
Antall liker
9.703
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Krekar sendt ut er glimrande nyheter for oss ikkje-sosialistar!
Jeg kjenner ikke så mange sosialister som ikke vil ha ham ut, men det gjør kanskje du. Timingen kan kanskje diskuteres, etter 10 år og 7 justisministere, de fleste fra FrP, kunne man kanskje ventet til Coronasituasjonen var under kontroll. Men bortsett fra det tror jeg nok de fleste synes det er på høy tid. Snodig å se FrP feire at andre klarte det de ikke fikk til, men selvskudd fra den kanten er vi jo vant til, uten at tilhengerskaren er i stand til å forstå at det er det de bivåner.
 
Sist redigert:
Topp Bunn