Politikk, religion og samfunn Morna Siv!

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Trodde det het ARK jeg!
Skal Frp til bake til røttene så får de grave opp det gamle vokabularet også

Det var i gamle dager da du måtte ha partiboka fra AP i orden for å bli kringkastingssjef.....
 
K

Khanate

Gjest
Om Frp skal bety noe som helst så kan de ikke være klin like røkla på tinget. Listhaug er vel en av de få i Frp som klarer å gi partiets grasrot litt av de de ønsker seg. Selv har jeg fått sansen for Kent Andersen. I mine ører sier han rett og slett ting slik som de er (slik jeg opplever de :D ). Det kommer sikkert fint lite ut av det, men det får så være, han har min stemme.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Om Frp skal bety noe som helst så kan de ikke være klin like røkla på tinget. Listhaug er vel en av de få i Frp som klarer å gi partiets grasrot litt av de de ønsker seg. Selv har jeg fått sansen for Kent Andersen. I mine ører sier han rett og slett ting slik som de er (slik jeg opplever de :D ). Det kommer sikkert fint lite ut av det, men det får så være, han har min stemme.
Da er det bare å stemme på Demokratene hvor han har funnet sitt rette hjem.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Sylvi er då ikkje frå Ålesund?
Tykkjer Siv skal få lov til å takke av, gjerne også legge føringar. Langsiktig tankegang kan gjere dei politiske skiljelinjene tydelegare i norsk politikk. FrP med Sylvi som leiar vil nok verte mørkare i fargen enn det har vore no. Så fram til vi får eit meir trumpete Noreg, vil Frp verte til ei gneldrebikkje som vil stå på sidelinja.
Ketil Solvik-Olsen er vel den einaste profilerte FrP-ar som kunne verke samlande og moderat, men han har nok ikkje lyst til å sloss med Sylvi...
Sylvi ble født i Ålesund.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Trine Skei Grande sier klart fra. Og dette er vel også det viktigste ankepunktet mot Sancta Sylvia af Aalesund: hun har oppfatninger, disse har hun, oppfatningene hun har er fastlåste og dine oppfatninger (selv om du heter Erna Solberg) er irrelevante.

 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Trine Skei Grande sier klart fra. Og dette er vel også det viktigste ankepunktet mot Sancta Sylvia af Aalesund: hun har oppfatninger, disse har hun, oppfatningene hun har er fastlåste og dine oppfatninger (selv om du heter Erna Solberg) er irrelevante.

Men likevel så fant TSG det opportunt å sette Sylvia Listhaug inn i regjering. Så jeg synes ikke hun så så veldig klart fra. Hun holdt dessuten totalt kjeft da Listhaug anklagde AP for å stå på terroristenes side.

TSG og Venstre må gjerne fortsette å snakke stygt om FrP. 2,0 % venter dem.

Parliamentarisk leder i Venstre advarte mot opposisjonen, for SP kunne gi FrP makt. Venstre må gjerne fortsette i dette sporet.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Hey, helgenikonografiens regler er hellige. Aner ikke hvor man egentlig skal lokalisere Korsbærersken? Liberstad?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.029
Antall liker
9.309
Listhaug med tungt kors kommer til å støvsuge bedehusmiljøene. Stakkars Pollestad som kommer til å se partiet sitt fordampe.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Høh. Med det talet fødselsklinikkar vi ser ut til å få etter kvart, kjem alle nyfødte til å verte Oslo-væringar, bergensarar, eller tromsøværingar etter same definisjonsmodell.
Trodde dere sogninger hadde peiling, men her skorter det med grunnkunnskapen, forstår jeg. :) Tilsvarende hos dine likere.

Sylvi kommer fra Sjøholt. Der har jeg tøffet forbi med notbåt.

Så -- vi lar Sancta Sylvi af Aalesund stå, trur eg.

 
Sist redigert:

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.550
Antall liker
15.572
Torget vurderinger
2
Hei, Sjøholt ligger i Ålesund kommune og Sylvi ble født i Ålesund, men vokste opp i Ørskog, der gården ligger. Har familie derfra og vi liker å spøke med at hun er Ålesunder.

Rare greier.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Sjøholt er uansett så øde at det sannsynligvis ble sett på som inhumant å sende Krekar ditt og derfor man landet på Kyrksæterøra.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.452
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
0
Listhaug med tungt kors kommer til å støvsuge bedehusmiljøene. Stakkars Pollestad som kommer til å se partiet sitt fordampe.
Har ikke han fortjent det da? Herrens veier er som kjent uransakelige. For ikke snakke om at vi velgere snart har fortjent at store deler av det politiske "establishment og spesiellt dets ledere blir byttet ut!"
Det er noe fundamentalt galt i norsk politikk når jeg som mangeårig Høirevelger, legg merke til Høire med "i" og ikke "y", synes denne beskjeggede unge mannen som leder Rødt har mye fornuftig å si!!??? DET ER HELT FEIL!!!
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ikke han fortjent det da? Herrens veier er som kjent uransakelige. For ikke snakke om at vi velgere snart har fortjent at store deler av det politiske "establishment og spesiellt dets ledere blir byttet ut!"
Det er noe fundamentalt galt i norsk politikk når jeg som mangeårig Høirevelger, legg merke til Høire med "i" og ikke "y", synes denne beskjeggede unge mannen som leder Rødt har mye fornuftig å si!!??? DET ER HELT FEIL!!!
Kva med g i staden for y evt i?
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.452
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
0
Kva med g i staden for y evt i?
"G" funger fint for de som er slik orientert. Selv har jeg vokst opp i det salige Flettfrid Andresen omtalte som "den bedrestillte middelklasse"i Trondhjem by.
Og da er man dessverre, eller heldigvis, noe miljøskadet slik at var naturlig å omtale partiet for oss "politisk nøytrale" som Høire med "i"! Fortsatt i henhold til fruen fra Øvre Singsaker.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Jeg syns det er merkelig hvis man kan gå fra dette:


Til å bli partileder bare et par-tre år etter.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Jeg syns det er merkelig hvis man kan gå fra dette:


Til å bli partileder bare et par-tre år etter.
Hun solgte FrP til høystbydende da hun var ansatt i First House uten at det fikk konsekvenser for henne. Så jeg er ikke overrasket over at krefter i FrP vil ha henne.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.029
Antall liker
9.309
Nå er jeg ikke kjent med spillereglene i FrP, men jeg går ut fra at det skal stemmes over ledervervet. Det er vel ikke slik at avtroppende leder gir vervet til en veninne eller at en trio bestemmer seg for å bli ledere.
Men med FrP vet man aldri...
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.903
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg syns det er merkelig hvis man kan gå fra dette:


Til å bli partileder bare et par-tre år etter.

Ikke så veldig når en vet hvilket parti det gjelder. For mange på grasrota er det nok et rent pluss.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Ikke så veldig når en vet hvilket parti det gjelder. For mange på grasrota er det nok et rent pluss.
Det kan hende du har rett i det. Selv så tenker jeg bare at de tydeligvis har bestemt seg for å satse på en person som virker fullstendig uegnet til å ha en stilling med utstrakt mediekontakt. Det er jo trolig bare et tidsspørsmål før hun driter seg ut igjen, hvis ikke hun har rådgivere rundt seg som passer på hva hun gjør og sier og legger ut på SOME hele døgnet.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Det kan hende du har rett i det. Selv så tenker jeg bare at de tydeligvis har bestemt seg for å satse på en person som virker fullstendig uegnet til å ha en stilling med utstrakt mediekontakt. Det er jo trolig bare et tidsspørsmål før hun driter seg ut igjen, hvis ikke hun har rådgivere rundt seg som passer på hva hun gjør og sier og legger ut på SOME hele døgnet.
Jeg har også undret meg over det trekket fra Jensen. Først og fremst fordi det må være et åpenbart brudd med partidemokratiet, dernest fordi det nærmest virker som om hun bevisst velger å plante en bombe i partiets sjel. Jeg kan ikke begripe annet enn at den utpekingen er dømt til å skape trøbbel på flere felter, og jeg nekter å tro at Jensen er så urutinert at hun ikke vet dette veldig godt.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg tippar Siv ser langt framover. Demokrati og denslags er på vikande front for tida, og dersom vi får tendensar a la Weimarrepublikken, kan det godt hende at folkefleirtalet ikkje har tillit til styresmaktene, brunt fiendebilde og konspirasjonsteoriar om eit sekel eller to. Og då står Sylvi & co klare med sitt verdigrunnlag godt definert, og tek over når sjansen er der.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.407
Antall liker
7.903
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jeg har også undret meg over det trekket fra Jensen. Først og fremst fordi det må være et åpenbart brudd med partidemokratiet, dernest fordi det nærmest virker som om hun bevisst velger å plante en bombe i partiets sjel. Jeg kan ikke begripe annet enn at den utpekingen er dømt til å skape trøbbel på flere felter, og jeg nekter å tro at Jensen er så urutinert at hun ikke vet dette veldig godt.
Synes det ser mer ut som et "You get what you fucking deserve" øyeblikk.

Jeg tror ikke noe av dette er tilfelle. Derimot tror jeg Siv vet veldig godt at Sylvi er ansett som den ubestridte kronprinsessen av store deler av Frps grasrot; den som består av så godt som alle landets renspikkede rasister, facister og...de dere vet. Med andre ord søppelet som helt enkelt ikke har noe annet parti å stemme på og som nå, med de siste tiders dystre målinger for partiet, trolig utgjør flesteparten av de som bekjenner seg til Frp.

Om partiet fremdeles hadde hatt målinger som lå rundt 15, 16, 17% tror jeg sjansen er stor for at Siv hadde pekt på en annen enn Listhaug som neste leder, fordi det hadde betydd at stemmermassen var betydelig mer divers enn det den nå er. Da kunne et annet valg gått gjennom, men slik det nå fortoner seg ville Listhaug blitt valgt til neste leder uansett hva hun sa og da velger hun å peke på henne nettopp for å unngå splittelse. Og peker samtidig på Solvik-Olsen som nestleder i håp om at hans mer moderate fremtoning og innflytelse kan forhindre at Listhaug går helt av hengslene og tar Frp rett inn den mest åpenbare høyreekstreme populismen.

Det er nå mine tanker, så får den som lever se.
 
Sist redigert:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
La meg si noe jeg aldri før har sagt om noen på nettet og heller aldri kommer til å gjenta:, Listhaug er et ufyselig s.. n og det var utilgivelig av Erna å slippe henne inn igjen i regjering.

For øvrig en god og presis analyse av fela.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.075
Antall liker
3.142
Torget vurderinger
1
Jeg lurer på hvorfor det er så mange som må gi uttrykk for at de misliker Frp, skulle nesten tro at hvis man ikke eksplisitt tar avstand fra Frp, så er man automatisk i den innerste sirkel av partiet?!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.470
Antall liker
9.605
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Tja. Litt vanskelig å skille partiet fra noen av deres fremste tillitsvalgte kanskje? Blandingen av dumskap, uvitenhet og konfrontasjonslinje på noen området kan kanskje også ha noe med det å gjøre. Og, det betyr ikke at det ikke finnes bra enkeltpersoner eller fornuftige enkeltsaker, men så var det denne helheten da....
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Jeg lurer på hvorfor det er så mange som må gi uttrykk for at de misliker Frp, skulle nesten tro at hvis man ikke eksplisitt tar avstand fra Frp, så er man automatisk i den innerste sirkel av partiet?!
Jeg tror den menneskelige psyken er sånn laget, at det er MYE lettere å si fra om hva man misliker, enn om hva man liker. Eksempel: Sender NRK noe som forarger folk, fosser det inn med klager. Sender NRK noe som gleder folk, hører de ikke et pip.
Derfor ønsker mange å "ta avstand" fra FrP, eller enkeltpersoner innad i partiet. Mens de som ikke sier noe negativt, kan ikke dermed sies å være tilhengere; tross alt er det fortsatt et forsvinnende mindretall som sier noe som helst.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.075
Antall liker
3.142
Torget vurderinger
1
Tja. Litt vanskelig å skille partiet fra noen av deres fremste tillitsvalgte kanskje? Blandingen av dumskap, uvitenhet og konfrontasjonslinje på noen området kan kanskje også ha noe med det å gjøre. Og, det betyr ikke at det ikke finnes bra enkeltpersoner eller fornuftige enkeltsaker, men så var det denne helheten da....
Blir neste som Hifisentralen dette da, men jeg ser ikke at noen benytter enhver mulighet til å si at de ikke er medlem av sentralen. ;)
 
Topp Bunn