MiniDSP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    noen som erfaring med miniDSP?

    http://www.minidsp.com/index.php

    virker som en meget spennende boks for å integrere sub på budsjett.
    digital crossover med EQ til 99$!

    høres nesten litt for godt ut til å være sant :)

     

    Robin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2007
    Innlegg
    173
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    3
    "Oppdaget" denne for en ukes tid siden. Har lurt litt frem og tilbake om det ikke er noe prosjekt man kunne lagd med en slik.
    Leker med tanken på en "kjøkkenradio" med squeezebox, 2 fulltoner, en 5-6" sub med aktiv korrigering og 4-kanalers tripath amp. Se hvor mye man kan få ut av en moderat boks og nymotens digitale løsninger :)

    Tror jeg skal bestille en. Så har jeg den klar når ideen er ferdigtenkt :)
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Synes det ser ut som det er kitet som koster $99.

    Ferdig montert i boks koster $125 + software.

    Eller har jeg misforstått?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    el_mariachi skrev:
    Synes det ser ut som det er kitet som koster $99.

    Ferdig montert i boks koster $125 + software.

    Eller har jeg misforstått?
    jo, det ser riktig ut.
    hadde ikke lagt merke til at software måtte kjøpes utenom :p
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    883
    Antall liker
    214
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    bjarnetv skrev:
    virker som en meget spennende boks for å integrere sub på budsjett.
    digital crossover med EQ til 99$!
    Skal du integrere sub på budsjett bør du tenke på en til 2k; AntiMode 8033c. Genial liten sak som både tar EQ og fase! Beste "Hifi" produktet jeg noen gang har hatt i hus, den utgjør utrolig forskjell.

    P
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.288
    Torget vurderinger
    4
    Peter skrev:
    bjarnetv skrev:
    virker som en meget spennende boks for å integrere sub på budsjett.
    digital crossover med EQ til 99$!
    Skal du integrere sub på budsjett bør du tenke på en til 2k; AntiMode 8033c. Genial liten sak som både tar EQ og fase! Beste "Hifi" produktet jeg noen gang har hatt i hus, den utgjør utrolig forskjell.

    P
    Helt enig! :)
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Peter skrev:
    bjarnetv skrev:
    virker som en meget spennende boks for å integrere sub på budsjett.
    digital crossover med EQ til 99$!
    Skal du integrere sub på budsjett bør du tenke på en til 2k; AntiMode 8033c. Genial liten sak som både tar EQ og fase! Beste "Hifi" produktet jeg noen gang har hatt i hus, den utgjør utrolig forskjell.

    P
    Må ha to stk for å få stereo ser det ut til.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Peter skrev:
    Skal du integrere sub på budsjett bør du tenke på en til 2k; AntiMode 8033c. Genial liten sak som både tar EQ og fase! Beste "Hifi" produktet jeg noen gang har hatt i hus, den utgjør utrolig forskjell.

    P
    men da trenger man vel fortsatt en crossover for å kunne integrere suben skikkelig med høttalerene.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Da har jeg handlet en slik minidsp inbox med 2 way advanced plugin. Ser at det er flere som bruker den her så kanskje dere kan gi noen råd om å sette den opp og hva jeg slettes ikke bør gjøre?

    Fyr løs.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Det er vel ikke noe spesielt å passe på, annet enn at du må ha en power til den, og det kan være fordelaktig å avkoble strømforsyningen med en temmelig stor kondensator (1000uF) ved DSP-kortet.

    Dette er forsåvidt ikke noe "sub på budsjett", dette er en løsning som har fått stor utbredelse blant folk som skal ha noe skikkelig som virker.
    Den kan kjøre individuell filtrering og eq for 4 suber.
    Den har også integrering mot REW, slik at eq kan settes opp ved hjelp av akustisk måling med mikrofon.
    Den kjører 24-bit ADC-DAC, og speccs er helt kurant for subbruk.
    En kan legge inn filterkoeffisienter direkte (biquad).

    Største begrensning er begrenset funksjonalitet under 10Hz, da må du bruke biquads og nøyaktigheten blir nok også redusert.

    Hvis du kjører proff amp så kan det bli noe knapt med nivå ut fra standardversjonen.
     

    the_eye

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    244
    Antall liker
    2
    shit! konverterer den fullstendig til digitalt og til analogt igjen?
    hva skjer evt. med signalet fra en høykvalitets dac inn før minidsp ?
    noen med erfaringer. hvor mye tap er i det i konverteringen lissom ???
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    the_eye skrev:
    shit! konverterer den fullstendig til digitalt og til analogt igjen?
    Ja, det gjør den.

    Først en ADC -> digitalt.
    Så prosesseres signalet i henhold til filtrene man har satt opp, digitalt, uten tap, og eksakt, i en 56-bit prosessor.
    Så til analog i en DAC.

    I en AV-receiver med "romkorreksjon" skjer akkurat det samme.
    I en proff DSP (Ex Behringer DCXxxxx, mye brukt inne hifi/ht til det samme som MiniDSP) skjer akkurat det samme.

    For oss audiofile så er jo op-amper og ellers alle ekstra ledd i signalkjeden kilde til stor bekymring, så da er naturlig nok en DSP noe som må møtes med stor skepsis.
    Men nå er det mange som bruker MiniDSP bl a som aktivt delefilter i de beste installasjonene, fx til slikt som Linkwitz Orion.
    Hvis du søker på nettet så finner du tester som folk har gjort av forskjellige dsp-er, var vel også noen blindtester mener jeg å huske.

    Det er mange myter innen audio, og det kan være vanskelig å skille mellom reelle fenomener og tull.
    Nå i dag så er gode AD- og DA-konvertere sannsynligvis blitt så bra, at de er tilnærmet transparente, dvs de hverken tilfører eller trekker fra noe hørbart.
    Dette samsvarer også med blindtester som er gjort der veldig billige CD-spillere viser seg å være like gode (lydmessig) som veldig dyre.

    Til subwooferbruk så mener jeg MiniDSP er helt transparent.
    Til full båndbredde så har jeg ikke testet den enda.
    Jeg tror den vil fungere veldig bra.

    Hvis en er redd for forringelse av lyden gjennom DSP, så er det første en skal passe på, at gain-strukturen i signalkjeden er hensiktsmessig.
    Det vil si, at signalnivået inn og ut av DSP-en er passende - ikke for lavt, da blir det støy og forvrengning, ikke for høyt, da vil den klippe.
    For MiniDSP så er forvrengning typisk <-80dB, støygulvet ligger på ca -120dB.
    Dette er så bra, at hverken støy eller forvrengning neppe er i nærheten av mulig å høre.
    Men hvis en bommer på signalnivået med fx 20dB lavere inngangssignal, så får en jo plutselig 20dB dårligere forvrengning og støy også.
    (Vel, så enkelt er det ikke, men støyen følger i hvertfall nivået.)
    De som bruker proff-DSP i hifi/ht-oppsett klager ofte på støy, og dette skyldes nettopp at signalnivået er for lavt i forhold til det utstyret er designet for.


    (Skulle gjerne gitt et kort svar på en linje på dette, men det er ikke mulig.)
     

    the_eye

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    244
    Antall liker
    2
    :)
    trodde det var snakk om modulering av analoge signaler... men når jeg tenker over det er det såklart helt logisk at det blir 100% digitalt med tanke på programvaren her...

    jeg hører personlig stor forskjell på dacer da.. "tilnærmet transparente" er jeg litt skeptisk til, da det er snakk om et produkt til 800kr som også kan sees på som et ekstra ledd for mye. særlig viss man f.eks har en høykvalitets benchmark dac eller lignende i forkant.

    men det er jo også bakdeler med et passivt filter.

    subwoofer er greit nok.. da signalet i de frekvensene er relativt ensidige.. d skjer ikke potensielt flere hundre endringer i sekundet i dette området kontra fra mellomtonen og opp. kompleks musikk er drepen :p

    eier en minidsp da..men har ikke fått justert programvaren enno da jeg ikke har peiling på hva annet jeg skal justere enn delefrekvens :D

    har hørt at den støtter dette "raw" ? greierne.. er det mulig å komme unna billig med måleutstyr og få et bra resultat her.. forslag til utstyr? :)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Hvis du vil fjerne et ledd i kjeden når du bruker minidsp så bruker du en minidigi, da kan du koble cd spiller eller annen kilde rett i minidsp(via minidigi) med digital kabel og du slipper å ha en unødvendig digital/analog og en unødvendig analog/digital konvertering. Minidsp med minidigi blir også dac...

    Den nyeste minidsp 2x8 har også bedre kapasitet og skal ha bedre lydkvalitet.
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    miniDSP kan også kjøres helt digitalt med digitalt inn/ut. Kunne ikke høre forskjell med/uten hos meg. (Med alle parametere nullstilt)
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Lurt tenkt, da trenger en ikke bekymre seg om noe, til og med problemet med gainstruktur er borte.

    Faktisk en veldig god ide.
    Trenger en DAC per utgang som er i bruk, men gode DAC-er er jo så billige nå.
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    høh digital rett i minidsp? kan ikke si jeg finner noen åpenbar informasjon om den muligheten ::)
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Må bare si at Okv skriver helt supert i innlegget sitt over her datert 23. juli. Bra at det noen som kan svarer godt på skepsisen mot gode billige løsninger.
    Nøkternt og bra!

    Jeg eksperimenterer selv med en miniDSP med digi. Setter meg for tiden inn i REW, så er ikke kommet så langt med utprøving. Og p.t er det sommerferie.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Fikk "in a box" før helga og har såvidt fått satt den opp og spillt noen cd'er. Satte den opp etter spec på mitt analoge filter, det var gjort på fem minutter inklusive tilkoblinger og veggvorte.

    Neste steg er målinger og tillpassninger, det kommer etter hvert. Samt litt flere plugins, har bare skaffet meg 2 way advanced så langt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Venter på en MiniDSP 2x4 ifra avshop, og fått tilslag på en OpenDRC-DI her nå. Blir spennende å se om jeg skjønner noe av dette :). Romkorreksjon har jeg litt lite for, men når det gjøres i det digitale domenet håper jeg resultatet kan blir bra :). Har erfaring med Lyngdorf RP og Dspeaker Antimode før :)..

    Gleder meg litt da :). 2x4'en skal brukes kun på subbene jeg har.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Venter på en MiniDSP 2x4 ifra avshop, og fått tilslag på en OpenDRC-DI her nå. Blir spennende å se om jeg skjønner noe av dette :). Romkorreksjon har jeg litt lite for, men når det gjøres i det digitale domenet håper jeg resultatet kan blir bra :). Har erfaring med Lyngdorf RP og Dspeaker Antimode før :)..

    Gleder meg litt da :). 2x4'en skal brukes kun på subbene jeg har.
    Fikk du noe inntrykk av denne?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har testet OpenDRC-DI litt idag, og jeg vet ikke, men ble det ikke mer "flisete" lyd nå mon tro.... Men at den tydelig gjør noe opprydding er det ingen tvil om :).

    Teste litt mer, men funksjonalitet er veldig god syns jeg :). Jeg må nok også ha i bakhode at den koster 3000kr, ikke 6000kr som dspeaker dual Core 2.0 eller nærmere 25000kr som Lyngdorf DPA-1 som jeg har erfaring med tidligere.

    Men, den er veldig lett å bruke + man kan gjøre endel endringer selv i den. Blir nok testen den en stund før jeg gir den opp :). Spennende sak.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Har testet OpenDRC-DI litt idag, og jeg vet ikke, men ble det ikke mer "flisete" lyd nå mon tro....
    Hvilke justeringer gjorde du? Det ligger i produktets natur at det må skrus etter korrekte målinger og med forsiktighet.
    Hvordan fikk du frem resultat som kan brukes til romkorreksjon, har du kjøpt Acourate el.l.?
    Hvis jeg har forstått det rett så har ikke denne (og mange andre tilsvarende komponenter) mange nok 'tapper' til å kjøre romkorreksjon i hele frekvensområdet.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Rakk bare å teste med AcourateDRC som var med på kjøpet ja :). Rekker ikke teste så masse før neste uke... men boksen virker jo bra den, spesielt til prisen ;)

    1. satte inn miniDSP microfonen, så usb kabel til DAC'en... og kjørte måling med AcourateDRC, testet med 3 forskjellige target kurver som jeg lastet inn i OpenDRC... forskjell er det iallefall :). Men som sagt, rekker ikke å gjøre ting så nøye nå :). Men det virker jo veldig kurrant dette da :D.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da er OpenDRC-DI testet litt mer, og jeg syns den faktisk gjør seg bedre her enn mine erfaringer er med Dspeaker og Lyngdorf sine produkter!! Det eneste "minuset" er jo at den max støtter 48khz ut da, men føler ikke at det er noe hindring på hi-res filer.

    AcourateDRC er utrolig lett å bruke, og er nok kanskje det som gjør det hele til en lek. Inne i OpenDRC kan man jo etterjustere endel om det er ønskelig.

    Til 3000kr syns jeg den er et scooop... AcourateDRC koster dog ca 1000kr?! :).

    Lyden: alt blir mye klarere, men kanskje litt sterilt til tider? Men en sang som ofte kan mumle i rommet mitt er When you are gone - The Cranberries. Men med OpenDRC aktiv er alt helt tydelig uten å bli nevneverdig kjedelig.

    Håper nå at MiniDSP tar å lager en enda kraftigere sak, som også tar 192khz inn og ut! (PS den støtter 192 INN!!! men gir 48 ut! iallefall på optisk).

    ANBEFALES! Men husk at du må ha en god mikrofon, og AcourateDRC som kommer på ca 1500kr totalt. 4500kr for alt med andre ord! :D.
     

    Robin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2007
    Innlegg
    173
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fikk akkurat nyhetsbrev fra minidsp. Der nevner de blant annet denne, som kan bli interessant: Dirac Series | MiniDSP

    Lite detaljer så langt, så det er ikke godt å si om de vil gjenbruke hardwaren de har nå eller om det også kommer kraftigere saker.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Moro å se at dem kommer med noe snadder ja :D. Spennende :).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende dette skorob.. At ting låter kjedelig er nok noe som vil snike seg bort etterhvert. Renheten oppfattes ofte som kjedelig da man fjernermye av de stående bølgene og dippene som man har i rommet. Når øra blir vant til at denne boomingen er borte. Så kryper det frem små detaljer fra musikken som denne boomingen har dekket til. Hos meg tok det ca 3uker før øra vente seg til det. En kompis av meg hørte med og uten Antimode og fikk hakeslepp av når jeg spillte med og uten. Han bestillte seg en omtrent når han satt i sofaen.

    Så ta det helt med ro. at ting låter kjedelig vil gå over. Det som er morro er å koble tilbake uten DSP styring og høre på den lyden man var så fornøyd med, høres ut. Og at man grudde seg til å putte inn en slik sak i kjeden.

    Men dette er nok ikke ting for alle..
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ny rapport. Brukt OpenDRC og AcourateDRC programmet en stund nå, og idag fikk en kompis som kjenner anlegget mitt svært godt testet den også. Og vi var helt enige, det spiller bedre og mye mer lyttevennlig med OpenDRC aktivert :). Bassen blir mye strammere og pågående mellomtone blir veldig godt håndtert til det bedre.

    Vi er også enige om at dette klarte ikke RoomPerfekt til Lyngdorf å utføre, mens Dspeaker dual Core testa vi litt for lite. Roomperfekt benyttet jeg i rommet her i over 2år.

    Eneste aberet jeg har er da:

    Den gir ikke ut høyere enn 48khz/24bit.
    Den upsampler/downsampler alt til 48khz ut.( den støtter 192/24, men ikke ut).

    Er det av og til litt mer "jitter", eller digitalt støv som til tider kommer frem?

    Men ut ifra dagens økt: FY FLATE for et kanon produkt! Håper MiniDSP lager en enda kraftigere utgave i fremtiden.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    miniDSP 2x4 er vel et litt svakere produkt (naturlig nok) enn de dyrere sakene, men 4x10HD er jo eksempelvis nokså tullete god valuta for pengene i forhold til hva den kan. (Justerbart delefilter, EQ, DAC, Preamp, digital og analog inn-ut.) Og trenger man mer enn 48/24?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har 2x4 balansert liggende og den låter ikke spesielt bra. Passer fint til medium-minus systemer til hyttebruk, bilstereo osv.

    Har lånt OB-BB sin 4x10 HD og den låter åpent og fint. Med en superdac på analog inn ble det ikke fullt så åpent.

    Har hatt Lyngdorf DPA-1 i to omganger. Aldri fått til romkorreksjonen og følt at lyden har blitt litt død.

    Har den splitter nye Lyngdorf TDAI-2170 på deponering nå og den låter svært bra. Selve romkorrigeringen gjør en meget god jobb, bassen blir ryddigere og vokalen blir litt mer behagelig.



    Er nysgjerrig på en ting. Hvis jeg setter nanodigi mellom kilde og dac. Vil den kunne gjøre noesomhelst ugang eller bør det bli 100% transparent?

    Jeg trenger da en moderat justering, ting er i det store og hele på stell.

    Systemet mitt er svært transparent med Buffalo II dac med oversize PSU, Pass Laps preamp og 2 stk Pass 30 watt klasse A stereoforsterkere. Passiv deling til satelitter og aktiv analog til bassene via det supertransparente First Watt B4 delefilteret. Følsomheten på dipolhøyttalerne mine er 95 dB. Jeg har i overkant sus i systemet men har dobbeltsjekket alt (Hafslund er faktisk hos meg i dag og sjekker for jordfeil etc). Når musikken er på merker jeg ikke noe til det.


    Jeg ser for meg to muligheter:

    Digital "finpuss" mellom kilde og dac
    - nanodigi, vanlig eq justering da det er I2R, 192 khz inn, hva er ut??
    - dirac, FIR romkorreksjon, 96 khz inn og ut?


    Innspill? Har jeg forstått det rett?
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.422
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Er nysgjerrig på en ting. Hvis jeg setter nanodigi mellom kilde og dac. Vil den kunne gjøre noesomhelst ugang eller bør det bli 100% transparent?


    - nanodigi, vanlig eq justering da det er I2R, 192 khz inn, hva er ut??
    Nå koblet jeg nanoDigi opp på billig lydutstyr uten å finlytte frem og tilbake, men merket ingen spesiell forskjell med eller uten nanoDigien mellom kilde og DAC. Jeg kjørte heller ikke prosessering - bare bypass. Jeg tenker da at den gjør veldig lite galt (med et lite forbehold siden testutstyret ikke var allverdens + at jeg ikke var 100% i kritisk analysemodus). Slo meg bare til ro og beholdt den til videre bygging av anlegget.

    Den leverer 96kHz samplingrate ut S/PDIF.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Skal hjelpe en kamerat med anlegg og funderer på å bruke miniDSP 4x10HD som dac/preamp/filter.
    Drawbacket er behovet for multikanals forsterker. En slik løsning vil allikevel kreve mindre krefter da effektsugende delefiltre ikke trengs.

    Lurer på om denne lille saken kan gjøre en grei jobb? Veldig kjekt å kunne kjøre balansert. Det geniale her er volumpoter på forsterkern slik at man slipper å tukle til det digitale gainet i miniDSP.

    Proffutstyr er billig. Kr 3499,- for 8 x 30 Watt (8 ohm).

    IMG STA-850D - 8 Kanals Digital Forsterker
     

    Vedlegg

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    560
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    23
    Hvor mange kanaler effekt trenger kameraten? Kan ikke si at jeg har trua på IMG..
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    Hadde styrt unna den der om jeg var deg.
    Solgte akkurat en gammel NAD effektforsterker på 6x30w @ 8 ohm som også var stabil ned til 2 ohm. Denne hadde seperate volumkontroller til hver kanal. Gamle Parasound HCA-serien har også dette, ligger en ute nå men til blodpris men ble nylig solgt en annen til 7000 kr var det vel. Hvis ikke volumpoter er nøvendig så hadde jeg kjøpt en Emotiva UPA-7 på 7x80w.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.755
    Antall liker
    10.550
    Torget vurderinger
    10
    Hvor mange kanaler effekt trenger kameraten? Kan ikke si at jeg har trua på IMG..
    6 kanaler


    Poenget er at det må være rimelig. Vi skal bruke meget gode drivere i en "light" Linkwitz Orion/LX konstruksjon så det må heller ikke være for dårlig.

    Det blir en 28 mm dome (94 dB) og en kvikk 6,5" mellomtone/bredbånder (92 dB).

    Av erfaring så tror jeg matchen med doble AE dipole 10 stemmer ganske bra mtp følsomhet. Mine 15 tommere er i leiet 97-99 dB.


    http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/28-1582s.htm

    http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w6-789e.htm

    AE Speakers --- Superb Quality, Unforgettable Performance, Definitely.


    41XzWXvIX6L._SY300_.jpg



    w6-789e_3.jpg



    141aedipole10.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn