miniDSP Flex Eight. Ytelse. Modding?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Har nettopp fått dette i hus og gleder meg til å se hva dette yter og hva Dirac kan gjøre for lyden på kontoret.
    Lager like godt en tråd der jeg kan legge ut litt info.
    Jeg har selvfølgelig åpnet den og sett på hvordan den er laget inni før jeg i det hele tatt har lyttet til den :LOL:
    Slik ser den ut inn:
    1668208461884.png


    To stk. ES9080 chipper står for DA konverteringen. Disse har 8 kanaler hver, men de kjører her to og to i parallell for å forbedre THD+N. Altså fire kanaler per chip.
    De to kanalene "skjøtes" sammen via to 10 Ohms motstander som man kan se står parvis rundt på kortet. Det fine med ES9080 er at I/V konverteren sitter inni chippen, så man slipper masse styr med dette. Opampen som sitter der (OP1678) har ingenting med signalet å gjøre. Den bruker de for å lage driftsspenning til analogdelen i DAC'en
    1668208937564.png
     
    Sist redigert:

    iGlenn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2019
    Innlegg
    171
    Antall liker
    287
    Her skal det følges med! Har siklet på denne siden jeg så den annonsert... Ser jo ut som en utrolig bra, allsidig og ikke minst fornuftig priset inngangsbillett til et DIY aktivt oppsett.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Målinger MiniDSP Flex eight.

    Samplerate på lydkort er 48kHz. 1kHz tone med 48kHz SR laget i Audacity. Spilt av via USB. Standard boks uten noen mod. Ingen fancy USB isolator eller power supply. Alle 8 kanaler i drift. De to kanalene inn er mappet til alle 8 kanaler ut uten noen form for justering. Gain er satt til -80dB slik at signalet ut er svakt (196uV)
    1668225237580.png

    1668225252118.png


    1668225266107.png


    1668225282254.png


    1668225296953.png


    Det vi får ut av disse målingene er at støyen er totalt fraværende. Det høyeste nivået på støy er -138dBV på noen kanaler. Det ekstremt svake signalet ved 1kHz ligger på 196uV (-74dBV), og når støyen er 64dB lavere enn dette skjønner alle som kan den logaritmiske skalaen at støy er ikke det vi blir plaget med her.

    Vi ser også at kanalene er svært like. Maks og min ligger på 196,37uV og 194,93uV. Det er forskjell på kun 0,06dB selv på dette svake signalet.

    Jeg har flere målinger også av TOSLINK og COAX. Men jeg sliter litt med Bluetooth og LDAC via telefonen. Prøvde å finne noe brukende på Spotify, men herre min hatt så mye drit som finnes av testtoner der. Masse forvrengning på alt jeg fant. Og det er i lydfilene altså! Testet nemlig samme filene via USB som jeg vet virker.
    Skal få overført noen bra filer til telefonen og spilt de av på en måte. Noen som har forslag?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Finnes vel mange tonegenerator apper som du kan innstallere på telefonen?
    Regner egentlig med at det er samme problemet med tonene som genereres der også.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.760
    Antall liker
    10.556
    Torget vurderinger
    10
    Jeg likte finish og brukervennligheten på Flex 4 kanalern (med Dirac) jeg hadde innom. Blir aldri klok på Dirac forøvrig. Har vært innom hele regla med miniDSP produkter og endelig har de kommet med et komplett og brukervennlig produkt.

    Et litt rart spørsmål fra meg her. Jeg synes HD og Flex er så puslete med så små kretskort og små komponenter. 8 kanalers Flex (uten Dirac til og med) gjør jo samme jobben som Groundsound i et full size kabinett (til kr 30K). Men man skal jo ikke dømme størrelsen fordi den analoge hodetelefonutgangen i Apple produktene har alltid vært meget god, så det er mulig.

    Er det blitt sånn nå at svært god lyd kan skvises ned i bittesmå kretskort med mikrokompomponenter? Det har jo alltid gitt godfølelse med kretskort i fresh farge, et fotballag med store knall lyseblå elektrolytter, digre ringkjerner med sort plastlokk med gullskrift på etc. (Litt humor her)

    Hva med AD konvertering i disse rimelige små sakene?

    Til sammenligning. Kom i posten for et par dager siden Her er innmaten til Thomand sin rimelige 4 kanalers DSP (kun analog inn):

    BC9FF924-AE86-4EA8-AE3D-B61AFE6E7165.jpeg
     

    alfegutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.03.2015
    Innlegg
    928
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Østfold
    Dette er en meget interessant tråd, sikler på denne enheten. Men den har relativt få FIR taps som kan være en begrensning for enkelte prosjekt - følger spent med:)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har veldig lyst på en Flex etter hvert. Den jeg har nå fungerer utrolig godt med Dirac - så at det samarbeidet fungerer strålende er det ikke noe tvil om. Er godt fornøyd med det systemet jeg nå har, men Flex er en boks som jeg kan ha fremme - den jeg har nå ligger skjult bak racket.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    TOSLINK målinger.
    Her kommer de digitale signalene fra måleinstrumentet selv. Den har en digital audio generator man kan justere det meste på.
    Vi har allerede sett at alle kanalene er bra, men at 5-8 er litt dårligere enn 1-4. Jeg tar ikke med alle målinger her med mindre jeg finner forskjeller.
    Det jeg ser på her 16 bits VS 24 bits og hvordan forvrengningen påvirkes av hvor man justerer volum. Med 100% FS er signalgeneratoren på fullt. Men volum på bildene mener jeg innstillingen på miniDSP.

    1668255070905.png

    1668255088073.png

    1668255101295.png

    1668255113307.png

    Her ser vi at vi får akkurat samme ytelse som tidligere med USB(ASIO) fra PC.

    1668255127078.png

    1668255138109.png



    Vi ser at 24 bits data er å foretrekke, og spesielt hvis man reduserer volumet på kilden. Med 24 bits data spiller det liten rolle om man senker volumet på kilden eller om man gjør det på miniDSP.
    Uansett, så er TOSLINK i hvert fall uten problemer.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Bluetooth.
    Her var det ikke rett fram å få god lydkvalitet. Først å fremst må telefonen settes opp til å bruke LDAC. Jeg bruker en Galaxy Ultra S22. Jeg prøvde først å streame testtoner fra Spotify, men dette var sørgelige greier. Det er flere som har lagt ut ting, men det er toner som har alt for mye forvrengning til at det kan brukes til testing. Jeg prøvde så flere tonegeneratorer, men de har også varierende former for forvrengning. Så jeg gikk over til å generere testtoner med Audacity på PC og overføre disse til telefonen. Tre ukomprimerte Wav filer på ti minutter med 100% FS 1kHz ble laget. 16-bit 48kHz PCM (56MB), 24-bit 48kHz PCM (84MB) og 24-bit 192kHz PCM (337MB).

    For å spille av disse tonene trenger man en Android musikkavspiller. Det finnes mange å velge i her også og de forskjellige har helt sikkert svakheter de også når det kommer til lydkvalitet. Først ut var AIMP som er ganske fin ut og er gratis. Denne hadde litt forvrengning, så jeg hoppet rett over på Phonograph som er en open source player. Open source er ofte det beste siden alle nerder kan gå inn å se på hvordan ting gjøres. Og riktignok, -der gikk forvrengningen ned.
    1668255446205.png


    1668255487494.png


    1668255531110.png


    Med 16-bit ser en økning på alle harmoniske komponenter helt opp til 20kHz. Selv om de er på -110dB og teoretisk sett ikke skal være hørbare er jeg mer komfortabel med kvaliteten på 24-bit 48kHz der de høyere harmoniske ligger på under -120dB.

    Vi har nå altså sett at tre helt forskjellige kilder gir identisk resultat.
    * PC med USB/ASIO 0,0004% THD+N
    * UPV måleistrument med TOSLINK 0,0004% THD+N
    * Telefon med bluetooth 0,0004% THD+N

    Man kan nesten bli fristet til å bli overbevist om at teknologien har blitt god nok. :unsure:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Svært interessant boks. Endelig en MiniDSP med tilstrekkelig antall kanaler (jeg ville trenge alle åtte) og det som ser ut som adekvate (bullshit. Mye mer enn gode nok) data til systemet mitt. Det ser ut som at den kan erstatte preampfunksjonen i WXC-50, RME Fireface UC og Console m/PLparEQ. Det hadde vært kjekt.
    Må se på max antall PEQ per kanal og slike kjedeligheter selvfølgelig, og helst vil jeg kjøre uten Dirac.
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.177
    Antall liker
    2.124
    Ulempen med Eight fremfor Flex (4-kanals versjonen) er at Eight ikke tilbys med balanserte utganger og har ingen analoge innganger. Men man jo bruke to Flex, hvis ikke man bygger om Eight selvsagt.

    At Eight ikke har analog inngang eller balanserte utganger, skyldes at miniDSP skulle bruke akkurat samme boksen som de bruker til Flex. Og da var det ikke plass :(
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært plass til balansert ut som TRS. Kanskje. De bygger en del innover i boksen, og ikke vet jeg om de finnes som slike dobbeldekkere tilsvarende RCA. Uansett ikke en dealbreaker med manglende balansert ut i de fleste hjemmestereoer vel?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Takk for denne tråden Armand.

    Jeg og er veldig interessert i denne åtte kanaler'n.
    Nå har jeg allerede en 8 kanaler liggende bak sofaen (i form av 4x10hd) som samler støv, og gidder ikke teste den ennå...siden jeg allerede er fornøyd med PC basert avspilling via Audiolense på både musikk strømminng og film/serie strømming.

    Jeg ønsker meg et alternativ til Audiolense, men er usikker på om den eldre 4x10hd jeg har er god nok.
    Er det noen her som har testet 4X10hd opp mot Flex Eight?
    Er det bedre DAC i Flex Eight enn 4X10hd?
    Og det der med KUN ubalansert RCA utganger er jeg OGSÅ veldig skeptisk til...støy på svært høye følsomheter?
    110 dB++

    Når det kommer til Dirac, er jeg som Hornlyd... veldig skeptisk.

    Jeg innbiller meg at om jeg klarer å få fysiske jevne frekvens responser innenfor alle delefekvenser.
    ...så er ikke Dirac nødvendig i Flex Eight...om det følger med en standard PEQ software da, sånn som på de gamle miniDSP boksene.
    Er det en slik standard software på Flex?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.760
    Antall liker
    10.556
    Torget vurderinger
    10
    Ja, standard 2-4HD og Flex softwaren har alle manuelle PEQ og delay muligheter pluss biquad.

    Av egen erfaring har jeg hatt en feiling av at 2-4HD er ørlite mer transparent enn 4-10?

    Og 2-4HD er vel ganske lik Flex lydmessig?

    4-10 er ikke særlig brukervennlig
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.760
    Antall liker
    10.556
    Torget vurderinger
    10
    Det hadde vært plass til balansert ut som TRS. Kanskje. De bygger en del innover i boksen, og ikke vet jeg om de finnes som slike dobbeldekkere tilsvarende RCA. Uansett ikke en dealbreaker med manglende balansert ut i de fleste hjemmestereoer vel?
    Du ser i innlegget mitt med Thomand boksen hvor mye 6,3 Jack balansert bygger. Ganske mye ja. RCA trenger ikke mange millimeterne innover.

    Armand: hvorfor er balansert så viktig i HiFi? Er det gain?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    4-10 er ikke særlig brukervennlig
    ....øøøh, noen her som vil kjøpe en nesten ubrukt 4x10 med ferdig lagde balanserte XLR tilkoblinger?
    Brukt av Endpoint Audio i ca to mnd. (han derre med 6 x Shy horna)

    billig, 4950,- ..under halv pris

    ;) 🤔

    Rask PM, og vi kan gå for 4k

    plopp
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Livet er urettferdig.
    Hvorfor kan ingen finne opp en DSP boks som passer akkurat MINE behov.

    ...men jeg klager ikke.

    Kanske jeg kjøper Flex Eight, bare for å teste.
    Trinnov har jo heller ingen boks som passer nøyaktig mine behov, så hvorfor skal jeg selge et av barna mine for denslags??
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.177
    Antall liker
    2.124
    Flex er mye bedre enn 4x10HD ja. Flex må vel kunne sies å være lydmessig transparent. Lett hørbart bedre enn Hypex DLCP.

    Skal man ha noe bedre, f.eks mer prosessor krefter og lengre FIR filtre, så er det bare å spare opp til den kommende DEQXen.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Spørsmålet er vel om Flex Eight er god nok for oss DIY folka.

    Når det kommer til SHD og Flex X4....eller 2x4hd, så er vel det kun for de med boutiqe høyttalere m/sub.
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    867
    Antall liker
    1.292
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    Livet er urettferdig.
    Hvorfor kan ingen finne opp en DSP boks som passer akkurat MINE behov.

    ...men jeg klager ikke.

    Kanske jeg kjøper Flex Eight, bare for å teste.
    Trinnov har jo heller ingen boks som passer nøyaktig mine behov, så hvorfor skal jeg selge et av barna mine for denslags??
    Trinnov har en boks som gjør at du kan kjøre 4 veis frontsystem + 8 subber. Magnitude 32 16/16
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.177
    Antall liker
    2.124
    Det hadde vært plass til balansert ut som TRS. Kanskje. De bygger en del innover i boksen, og ikke vet jeg om de finnes som slike dobbeldekkere tilsvarende RCA. Uansett ikke en dealbreaker med manglende balansert ut i de fleste hjemmestereoer vel?
    Da hadde de nok solgt den nå med TRS som mulighet.
    Mangel på analogt inn gjør det man f.eks ikke kan bruke den i en hjemmekino hvor man kobler til med pre-out fra en surround prosessor. Til det bruket, er det trolig et stort marked. Enten for å kjøre aktive høyttalere eller multisubber.

    På hvilken måte?
    .. jeg spør, fordi jeg ikke forstår.
    S/N forhold?
    DAC?
    ..annet? Egnet for horn setups?
    4x10HD har hørbar forvrengning. Det har neppe Flex.
    Softwaren i Flex er langt bedre og du har nok prosessorkrefter til å bruke FIR filtre til et par overganger.
    Flex har display som viser volum og inngang og det følger med fjernkontroll.

    Perfekt er den derimot ikke. Den er ikke pen. Og i alle fall Flex 4-kanaler blir veldig varm, men nå har de riktig nok et par kjøleslitter sammenlignet med første utgave. Så er det begrenset med FIR tapper og den slår automatisk av displayet etter en stund og det kan ikke endres på. Har også erfart noen ganger at den ikke alltid laster opp filen, men holder på den forrige. Kjipt, hvis man f.eks plutselig sender dypbassen til en kompresjonsdriver....
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.177
    Antall liker
    2.124
    I know, har den selv. Tenkte på resten. Er 4 kanals flex bedre enn SHD?
    Mener Flex måler noe bedre, men det kan du sjekke hos ASR.
    En stor forskjell er at SHD ikke har global korreksjon, noe Flex har. Det gjør SHD rimelig ubrukelig til de som jobber med aktive høyttalere. SHD satser på Dirac og autokorreksjon istedet. Flex kan kjøpes uten Dirac og den har korreksjon på inngangene (global) foruten FIR.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    MiniDSP SHD Studio, den rene digital versjonen, med dirac live fungerte perfekt for meg.. Men kjører mini dsp til Topping D90SE som også måler ok. 😊
    Den har streamer også som funka strømløst på Spotify 😊
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    @Sevald Ut fra målingene jeg har sett hos ASR er SHD minst like god som Flex eight.

    @Hornlyd Balansert reduserer sjansene for jordsløyfer og støy i et system. I større system med lange strekk er det en nødvendighet. Men hvis man klarer å gjøre de riktige tingene med hensyn til jording og strømforsyninger så trenger man ikke balansert i en vanlig stue. Problemet er at det er alt for mange som blander det ene og det andre av all verdens rareste saker og lager kaos i systemene sine og ender opp med støy og brum. Denne boksen har egen jordkontakt på baksiden og det er ikke noe problem å koble opp denne på en fornuftig måte med korte kabler og dermed unngå støy.

    @Valentino Jeg har målt, og det er akkurat plass til denne:
    1668266928132.png

    Jeg leker med tanken om å bygge denne boksen om til fullbalansert med høyere utgangsspenning. Men skal det være noe stort poeng vil jeg også bygge in analog volumkontroll basert på Muses chippen. Men gjør jeg det kommer jeg nok til å bare sette innmaten inn i et større kabinett.

    @Bergfinn Jeg har hatt mange miniDSP produkter siden den første 2x4 fra 2010. 2x8 var ikke bedre enn 2x4, men jeg bygde den om litt så den fikk bedre S/N. 2x8HD hadde bedre S/N (det er denne jeg har brukt på kontoret frem til nå). Alle disse modellene brukte en skitbillig dårlig DAC. Det er et stort skritt opp miniDSP har gjort nå med SHD (AKM DAC) og Flex Eight (ESS DAC).
    Hvis jeg får plass til disse kontaktene som vist over kan jeg bygge om en slik boks for en passende sum. Da blir det ikke "fullbalansert", men på måten, som vist under. Dette er egentlig er en ganske god måte som også brukes i noe pro utstyr, og denne måten eliminerer også problemet med ground loops og innstrålt støy. Greia er at både HOT (pin 2) og COLD (pin 3) har samme impedans mot jord i avsenderen. Fordelen er at man reduserer antall komponenter som potensielt kan legge til støy, og man kan bare lage et enkelt kretskort uten noe power supply.
    1668268007844.png
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.760
    Antall liker
    10.556
    Torget vurderinger
    10
    Armand, kan du ikke bare lage en Supra variant med en skjerm som er koblet til minus på den ene siden av RCA kabelen?

    Supra synes jeg var litt mer praktiske og ikke Hubba-Bubba med kabelteori. Jeg kjøpte faktisk den den lysegråblå pennen fra Supra som skulle måle støy på strømkabelen og bevise at Supra metoden funka. Har den liggende et eller annet sted. Hadde en 50 meters spole med Supra strømkabel hvor OBBB overtok resten (mesteparten) etter at jeg hadde mekka DIY kabler.

    Har ikke tro på kabler men skjerming der det trengs må til. Har mekka bilstereo. Det var det trippelskjerming som gjaldt.

    Hvis jeg husker riktig :)
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Armand, kan du ikke bare lage en Supra variant med en skjerm som er koblet til minus på den ene siden av RCA kabelen?

    Supra synes jeg var litt mer praktiske og ikke Hubba-Bubba med kabelteori. Jeg kjøpte faktisk den den lysegråblå pennen fra Supra som skulle måle støy på strømkabelen og bevise at Supra metoden funka. Har den liggende et eller annet sted. Hadde en 50 meters spole med Supra strømkabel hvor OBBB overtok resten (mesteparten) etter at jeg hadde mekka DIY kabler.

    Har ikke tro på kabler men skjerming der det trengs må til. Har mekka bilstereo. Det var det trippelskjerming som gjaldt.

    Hvis jeg husker riktig :)
    Skjønner ikke hva du mener med Supra variant, men det er kanskje denne metoden du mener:
    1668269376620.png

    Alle som driver med Hi-Fi burde lese, forstå og bruke det som står her: https://www.ranecommercial.com/kb_article.php?article=2107

    Det er slik jeg har koblet boksen opp nå og fått de målingene jeg har vist. Dette virker det, men kablene er bare 40cm lange, og dette tåler ikke å ligge i en kveil bak forsterkere med digre trafoer osv.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.760
    Antall liker
    10.556
    Torget vurderinger
    10
    Nei. Det var RCA til RCA jeg tenkte på. Men når du viser meg det bildet så er det kanskje det jeg minnes?

    Skal lese linken :)
     

    Soundmannen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.12.2015
    Innlegg
    502
    Antall liker
    844
    Sted
    Sandnessjøen
    Livet er urettferdig.
    Hvorfor kan ingen finne opp en DSP boks som passer akkurat MINE behov.

    ...men jeg klager ikke.

    Kanske jeg kjøper Flex Eight, bare for å teste.
    Trinnov har jo heller ingen boks som passer nøyaktig mine behov, så hvorfor skal jeg selge et av barna mine for denslags??
    Ja hadde de laget en storebror med litt mer innganger (både analoge og digitale) og balanserte utganger, hadde den vært perfekt! Og helst enda flere utganger, men kommer langt med 8 også 🤩
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    COAX.
    Den siste av de fire inngangene måtte jo også sjekkes. Forventet ikke så mye annerledes, og det ble det ikke heller. Jeg har alle dataene, men det er vel ingen vits å poste de samme bildene som i post 8 der jeg testet TOSLINK. Det er nøyaktig det samme selv om det nå altså overføres med elektrisk kabel.

    Jeg finner altså ingen feil på denne enheten så langt. Må si jeg er imponert over nivået på dette for en såpass billig penge. Hvis man ikke trenger mikrofon og dirac så får man altså topp ytelse for 600 dollar.

    Det neste jeg skal kikke på er om det er noe å hente på å oppgradere strømforsyningen i dette apparatet. Ikke at det trengs, men jeg er jo fan av å gjøre ting så bra som mulig :)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Bare så synd at det ikke er et sett med analoge innganger og balanserte utganger. Da hadde den vært akkurat passe til min bruk.

    Johan-Kr
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.760
    Antall liker
    10.556
    Torget vurderinger
    10
    Armand, hva med å kjøre et lite 12V batteri som strømforsyning?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn