Ming Da's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jokris:
    Hvis du har noen av de aktuelle rørene i din "samling", ville jeg valgt forsterker ut i fra det.
    Jeg ville holdt en knapp (eller knott) på 845, men 805 gjør også jobben. Med noe mer effekt.
    Husker jeg hadde en med 2 x 845 i hver kanal.
    Heftige saker. Litt dyr den dagen en må skifte rør.
    Hei

    ja ser den, har dessverre ikke noe av disse rørene fra før, så det må nok sjekkes litt rørkost osv og gå i tenkeboksen
    MD3008 euro versjonen , koster 3190 us dollar feridg levert med DHL + moms
    i utgangspunktet skal det bli en forsterker nr 2 og ikke brukes hele tiden
     
    Sist redigert:

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Morsomt med vennetråder
    Kjøpte for en god stund siden en Ming da mini 1998 (MC 84-c )
    Hadde forelsket meg i et bilde av huston mini i gamle danske high fidelity og denne er jo helt lik i utseende i hvertfall.
    Kjøpte denne kun p.g.a. blingutseendet og forsterkeren blir hovedsakelig stående som pynt
    MEN den låter faktisk ikke så aller gale, litt lite krefter men topp og mid er ganske bra.
    IMG_2181_edited-3.jpg
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen her som vet hva noe slikt kommer på?
    Mingda EU

    savner litt mine gamle 845 og vil ikke ta dem fra broderen og disse så jo rimelig heftige ut.
    disse koster 1615 us dollar for paret, inkludert frakt, men uten moms
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen her som vet hva noe slikt kommer på?
    Mingda EU

    savner litt mine gamle 845 og vil ikke ta dem fra broderen og disse så jo rimelig heftige ut.
    disse koster 1615 us dollar for paret, inkludert frakt, men uten moms
    Noen ide om hvor man eventuelt kan bestille dem?

    Mvh
    jan
    ja
    , har adresse og slikt fra mai jeg

    Sophia li ZhuHai QiAo MeiXing Electronic Factory email:sales@mei-xing.com skype:lyzlsz55 Tel:+86 756 3315656 Fax:+86 756 3317676 Mob:+86 15018325807 Web: www.mei-xing.com



    det er vel en ferie kommende der nede i fobindelse med kinesisk nytt år , i slutten av mnd
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    320
    Antall liker
    36
    Lager egne modeller for Europa.Hm..Ser de advarer mot Cattylink.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Lager egne modeller for Europa.Hm..Ser de advarer mot Cattylink.
    kjekt med eu godkjent :) ja det selges en del fake ming da på ebay og andre steder, linken over skal være direkte fra fabrikken
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt med vennetråder
    Kjøpte for en god stund siden en Ming da mini 1998 (MC 84-c )
    Hadde forelsket meg i et bilde av huston mini i gamle danske high fidelity og denne er jo helt lik i utseende i hvertfall.
    Kjøpte denne kun p.g.a. blingutseendet og forsterkeren blir hovedsakelig stående som pynt
    MEN den låter faktisk ikke så aller gale, litt lite krefter men topp og mid er ganske bra.
    Vis vedlegget 175427
    Jeg har Nordic-versjonen av denne her, og den låter virkelig flott. Har danket ut min Xindak MT-3 i stuen.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Hei baluba, står det på forsterkeren at det er en nordic? hvis ikke, hvordan kan en se dette?
    Har kjøpt den brukt og har ikke sett etter noe nordic merke.
    Mvh Jan I
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei baluba, står det på forsterkeren at det er en nordic? hvis ikke, hvordan kan en se dette?
    Har kjøpt den brukt og har ikke sett etter noe nordic merke.
    Mvh Jan I
    Det står ingenting på den om det. Du må nok åpne den. Forsterkeren ble i sin tid kjøpt av min bror fra Audiofoni, og den ble solgt som Nordic.
    Har derfor ikke hatt behov for å åpne den selv. Det er en forsterker med noen flotte egenskaper i mellomtonen, i likhet med MC-34a.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    I forbindelse med bytte av høytalere til Klipsch vurderer jeg å prøve en Ming Da mc 7r, men den har vel voldsomt høy gain etter hva jeg leser? Er det noen som har en formening om hvordan den vil fungere med MI Mosfet?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Den har ikke for høyt gain, bare noe høyt nivå ut.
    Hva er følsomheten på Malmin sin forsterker?
    Det er jo bare å koble opp så ser du om du får bruk for det som er over kl 9 på volumkontrollen.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    I forbindelse med bytte av høytalere til Klipsch vurderer jeg å prøve en Ming Da mc 7r, men den har vel voldsomt høy gain etter hva jeg leser? Er det noen som har en formening om hvordan den vil fungere med MI Mosfet?
    Tror det vil gå veldig bra
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Takk for svar, får se om jeg får sjansen til å prøve ut denne kombinasjonen. Fant ikke følsomheten i farten når jeg skrev isted.
     

    lasset

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2006
    Innlegg
    78
    Antall liker
    2
    Sted
    Gjerdrum
    Er det noen som veit hvor man får best pris på Ming-Da? Ser det er en del prisforskjell på nettbutikkene i Kina.
    Mvh Lasse.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    På min så står det Nordic ming da...
    20130308_152055.jpg
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Når et gjelder kjøp av MingDa, ville jeg ha kontaktet fabrikken direkte.
    To fettere av meg har handlet direkte derfra. Helt smertefritt og levert på døren i løpet kort tid.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    320
    Antall liker
    36
    Når et gjelder kjøp av MingDa, ville jeg ha kontaktet fabrikken direkte.
    To fettere av meg har handlet direkte derfra. Helt smertefritt og levert på døren i løpet kort tid.
    Enig der.De advarer også mot uekte Mingda produkter fra div sider.
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    lurer på å importere en rimelig preamp til icepower utgangstrinn. f.eks denne Mingda EU
    litt merkelig at nesten samtlige Mingda produkter fortsatt står med utgangsimpedans på 100kohm, det kan umulig stemme? icepower med 8k vil vel kreve 1k eller lavere inn. litt risikosport når specsa virker nesten kopiert fra produkt til produkt :D
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Må bare dele litt erfaring. En fantastisk forsterker, på alle områder. Det noe spesielt med single end lyd - eller sagt på en annen måte; noe må være feil med push-pull.... Den innehar alle parametre jeg har søkt etter de seneste 30 årene. Den har detaljerikdommen, mikro- og makrodynamikk, 3D, behagelig å høre på men med superanalytisk presentasjon av instrumenter og plasseringer i lydbildet, rå kraft - driver alt! Dette er en forsterker som du ikke skjønner kvaliteten til før du hører det selv, så mine ordgytinger kan vel bare stoppe. Om noen har en slik så husk å erstatte ECC82 med E80CC, først da tar det av! Det burde vært obligatorisk i alle forsterkere med ECC82 forresten. Men du må like ekte lyd/musikk for å like denne forsterkeren.

    Meixing MingDa MC3008-A

    MingDa MC3008-A.jpg
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.174
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Er det 220v utgave du har?

    Mvh.
    Tror det faktisk er 230VAC den er laget for. Kjøpt fra forhandler i Norge. Jeg er 2. eier. Bruker Golden Dragon 805 og 300B, Phillips E80CC i stedet for ECC82 og Telefunken ECC83 Ribbed plate. Beste forsterker jeg har hatt i hus.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Du må langt tilbake for å finne MingDa dimensjonert for noe lav nettspenning.
    Ingen ting å bekymre seg for.
    Men et rykte er vanskelig å avlive som kjent.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for info.
    Audiomix:grunnen til mitt spm er linken som kabeldragern la ut øverst på sida,der er det opplyst 220v,så derfor lurte eg.

    Mvh.
     

    sfm

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2011
    Innlegg
    14
    Antall liker
    1
    Hei,

    Vil prøve en single ended (helst 300B monoblock/integrert/Kraft) på min Klipsch Chorus (101 db). Noe forslag? Mingda eller andre merker?

    Mvh
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Hei,

    Vil prøve en single ended (helst 300B monoblock/integrert/Kraft) på min Klipsch Chorus (101 db). Noe forslag? Mingda eller andre merker?

    Mvh
    Jeg har en MingDa 300b SET 2x8 watt integrert sak som har spilt på alle forskjellige høyttalere som har vært i mitt eie. God byggekvalitet på 30kg med store trafoer, den har også prøvd seg på Infinity 7.2i og klarte seg rimelig bra der og. Jeg har også hatt Ming Da monoblokker muligens en tidligere modell av Kabeldragern sine, flotte og velspillende saker dette og.
    Mvh. Morten
     

    sfm

    Medlem
    Ble medlem
    06.03.2011
    Innlegg
    14
    Antall liker
    1
    Hei,

    Vil prøve en single ended (helst 300B monoblock/integrert/Kraft) på min Klipsch Chorus (101 db). Noe forslag? Mingda eller andre merker?

    Mvh
    Jeg har en MingDa 300b SET 2x8 watt integrert sak som har spilt på alle forskjellige høyttalere som har vært i mitt eie. God byggekvalitet på 30kg med store trafoer, den har også prøvd seg på Infinity 7.2i og klarte seg rimelig bra der og. Jeg har også hatt Ming Da monoblokker muligens en tidligere modell av Kabeldragern sine, flotte og velspillende saker dette og.
    Mvh. Morten
    Takk for Svar. Hvordan opplevde du forskjellen mellom er ren 300b SET og de monobolokkene (MC3008-A)?
    MC3008-A må være single ended med 805-rør som utgangsdør og 300b som driverør vil jeg tro?

    Mvh
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Forskjellen var at monoblokkene hadde mye mere krefter. De jeg hadde var moddet og spilte nydelig.( Ser nå at jeg har vært i denne tråden før, kjøpte monoblokkene av en her inne, det ligger bilder lenger fram). Mener det var 2x300b rør på hver blokk. Byggekvalitet og driftssikkerhet var i hvert fall helt topp.

    Morten
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Får nesten melde meg inn på dette forumet. Har nå i bestilling en Mingda MC300 ASE 2014 integrert forsterker. Gleder meg veldig til å få testet den på mine Klipsch RF63, håper det blir en bra match.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.156
    Antall liker
    10.666
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da er det bare å gratulere :) MinDa har laget og lager flotte og driftsikre forsterkere.
    Er vel de som produserer "Icon Audio".. Var ihvertfall slik.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Da er det bare å gratulere :) MinDa har laget og lager flotte og driftsikre forsterkere.
    Er vel de som produserer "Icon Audio".. Var ihvertfall slik.
    Takk for det!

    Ingen tvil om kvaliteten til Mingda nei. Leste nøye gjennom tråden her før bestilling, fant all info jeg trengte. :)
    De advarer mot kopier på hjemmesiden sin, kopiene blir solgt bl.a via Ebay.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Finnes det norsk forhandler for Ming ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn