Ming Da's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Alternativet kan være Icon Audio, ser veldig like ut, og jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min Stereo 40 med EL34 rør.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Alternativet kan være Icon Audio, ser veldig like ut, og jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min Stereo 40 med EL34 rør.
    Det kan nok stemme at de er ganske like. Har hørt at Icon Audio blir skrudd sammen i England, men komponentene kommer vistnok fra Mei Xing fabrikken i Kina. De produserer Ming Da som sin egen brand.
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    kan handle rett fra fabrikken tror jeg, så lenge det ikke er snakk om de billigste apparatene. husker jeg fikk tilbud på email for noen år siden.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Alternativet kan være Icon Audio, ser veldig like ut, og jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min Stereo 40 med EL34 rør.
    Det kan nok stemme at de er ganske like. Har hørt at Icon Audio blir skrudd sammen i England, men komponentene kommer vistnok fra Mei Xing fabrikken i Kina. De produserer Ming Da som sin egen brand.
    Du blir nok fornøyd med det du har bestilt, jeg har blitt helfrelst på rør :)
    mvh. Terje
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Alternativet kan være Icon Audio, ser veldig like ut, og jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min Stereo 40 med EL34 rør.
    Det kan nok stemme at de er ganske like. Har hørt at Icon Audio blir skrudd sammen i England, men komponentene kommer vistnok fra Mei Xing fabrikken i Kina. De produserer Ming Da som sin egen brand.
    Du blir nok fornøyd med det du har bestilt, jeg har blitt helfrelst på rør :)
    mvh. Terje
    Hehe! Den jeg bestilte fikk jeg før jul, den ligger for salg nå. 300B lyden var utrolig fin, men fant ut at EL34 passet min musikkstil litt bedre.

    Er lett å bli helfrelst på rør ja :)
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    kan handle rett fra fabrikken tror jeg, så lenge det ikke er snakk om de billigste apparatene. husker jeg fikk tilbud på email for noen år siden.
    Stemmer at man kan handle rett fra fabrikk ja. Jeg gjorde det i vinter.
     

    gixxer11

    Fersking
    Ble medlem
    21.04.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Sted
    Verdal
    DSC_0564.jpg
    DSC_0565.jpg


    Gammel tråd men svarer likevel. Jeg kjøpte min i 2011, har noen andre rør i min. Spiller godt fremdeles. Hva slags høyttalere bruker du? Jeg har brukt mye forskjellig, akkurat nå er det noen gamle Jblèr.
    Har du noen tips om høyttalere?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Høyttalere til MingDa:
    Monopulse Model A.
    Google hjelper deg + egen vennetråd her på HFS.
     

    ogh

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Jeg har en Nordic Ming Da MC34a som spiller fint med Aurum Cantus Leisure 2SE på hytta, selv om det blir for smått i stua hjemme. Før hadde jeg Royd-høyttalere, men de gikk annethvert år på grunn av sjølufta på hytta (og Royd gikk senere konk). Både MC34a og 2SE-ene har funket problemfritt i 7-8 år nå, skulle ønske resten av anlegget oppførte seg like bra. Forsterkeren fikk et vesentlig løft i lyden da Roar Malmin oppgraderte den for noen år siden - ennå luftigere, flott mellomtone, fastere bass. Tro det eller ei, men forsterker + oppgradering + høyttalere kostet meg 10k - til sammen. Forsterkeren får mer trøkk i ultralinær modus, men for seriøs lytting er det triode som gjelder, hos meg. Jeg har ikke platespiller på hytta, men kjøpte en Fiio x3ii som kan spille av mine 2xDSD opptak fra vinyl, det funket fint i sommer. Dette anlegget er bra nok til å fortjene en god kilde (CD blir for flatt for meg). Jeg sammenliknet x3ii med å spille et par SACD-er jeg har der nede, på en Oppo 981, og syntes først x3ii låt tamt, men endret etterhvert mening. - Sorry hvis dette er off topic men det kan jo være av interesse hva man kan matche Ming Da-tingene med.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det viktigste er at du liker MingDa. Nordic MingDa MC34c er en aldeles ypperlig forsterker. Jeg har endel erfaring med standardversjonen (non Nordic) av forsterkeren, og selv det er en aldeles ypperlig forsterker. Personlig har jeg Nordic MingDa MC84c, en særdeles vellydende forsterker i situasjoner som ikke krever mer enn 13 watt pr. kanal. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Høyttalere til MingDa:
    Monopulse Model A.
    Google hjelper deg + egen vennetråd her på HFS.
    Og der er jeg nå. Xindak-blokkene mine trenger litt hvile og TLC, så for første gang siden jeg flyttet anlegget fra Bergen til Karmøy fyrer jeg opp MingDa MC-84C i hovedanlegget. MonoPulse 82A er høyttalerne, og de ser ut til å jobbe veldig fint sammen. 82A har 7 ohm som laveste impedans, og 9 ohm nominelt. Det betyr lite peaker og dipper til å strype forsterkerne, så de 13 wattene EL84-rørene byr på virker å holde i massevis.

    ming da mc84c.jpg


    I forhold til mine KT88-bestykkede Xindak-blokker ser det ut for at jeg vinner litt atmosfære/shimmer/vakker ferniss. Eller rørmagi som mange kaller det. Lydbildet er stort og ikke minst er proporsjonene riktige. Det blir mye lytting i påsken, og kanskje jeg trekker fram Xindak fra feriemodus for å foreta korte sammenligninger. Men en ting er sikkert, de digre monoblokkene blir ikke savnet med det første.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Det bildet så mistenkelig kjent ut baluba :) slik står den enda, kun på utstilling :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det bildet så mistenkelig kjent ut baluba :) slik står den enda, kun på utstilling :)
    Greit med signatur i bildet, da slipper vi å skrive credits. Burde strengt tatt gjort rede for at det er et illustrasjonsfoto, men tok det for gitt siden fotografens signatur er der. Og det er nok i denne tråden jeg har stjålet det i sin tid. Er det en ordinær MC-84C eller en Nordic?

    Den overrasker virkelig i kveld, akkurat som den gjorde da jeg koblet den til de rimelige KEF-ene for mange år siden. :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    EL84 er et veldig fint audio rør.
    Ikke voldsom effekt. Det som kommer ut er det lite å utsette på.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Det bildet så mistenkelig kjent ut baluba :) slik står den enda, kun på utstilling :)
    Greit med signatur i bildet, da slipper vi å skrive credits. Burde strengt tatt gjort rede for at det er et illustrasjonsfoto, men tok det for gitt siden fotografens signatur er der. Og det er nok i denne tråden jeg har stjålet det i sin tid. Er det en ordinær MC-84C eller en Nordic?

    Den overrasker virkelig i kveld, akkurat som den gjorde da jeg koblet den til de rimelige KEF-ene for mange år siden. :)
    Er egentlig imot bruk av egene bilder, MEN IKKE her på sentralen. Mye her er jo vanskelig å finne bilder på, så jeg synes det er helt greit.
    Jeg har faktisk ikke åpnet denne forsterkeren for å finne ut hva det er, men har en mistanke om at det ikke er en Nordic.
    Ha en flott påske :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det bildet så mistenkelig kjent ut baluba :) slik står den enda, kun på utstilling :)
    Greit med signatur i bildet, da slipper vi å skrive credits. Burde strengt tatt gjort rede for at det er et illustrasjonsfoto, men tok det for gitt siden fotografens signatur er der. Og det er nok i denne tråden jeg har stjålet det i sin tid. Er det en ordinær MC-84C eller en Nordic?

    Den overrasker virkelig i kveld, akkurat som den gjorde da jeg koblet den til de rimelige KEF-ene for mange år siden. :)
    Er egentlig imot bruk av egene bilder, MEN IKKE her på sentralen. Mye her er jo vanskelig å finne bilder på, så jeg synes det er helt greit.
    Jeg har faktisk ikke åpnet denne forsterkeren for å finne ut hva det er, men har en mistanke om at det ikke er en Nordic.
    Ha en flott påske :)
    Det er flott. Selv har jeg solgt mange bilder opp gjennom årene, og ville mislikt om et av mine bilder dukker opp i enten redaksjonell eller kommersiell bruk uten min godkjenning. Jeg synes i og for seg at signatur i bilder som er så diskret er en helt ok måte å sikre seg mot misbruk av bilder.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Ikke ofte å se en MingDa lenger.
    Lever de evig eller støver de ned?
    Nå kom det inn to 300B mono trinn.
    Ikke noe galt, men ny eier ville pimpe de litt opp.
    Spanderte Mundorf Silver in Oil og Jupiter Beeswax.
    Og NOS inngangsrør i stedet for originalt kina rør.
    Spiller med disse inntil de finner veien tilbake til Sørlandet.

    DSC_1118.jpg
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har sett den der.
    Og tilsvarende fra Line Magnetic.
    Jeg har jobbet med så mange fra begge at jeg skal klare å skille fake fra fakta.
    Kinesere er verdens beste til å kopiere. Til og med seg selv.
    Men SÅ gode er ingen at det ikke kan gjennomskues.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.020
    Antall liker
    2.110
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nye kondiser på den 300b er i signalveien?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Plass er altid et problem hvis en ønsker å skifte til bedre komponenter.
    Derfor ble det Mundorf fra inngangsrør til driver rør.
    Og Jupiter fra driver til 300B.
    Eieren hadde noen Jupiter liggende.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.927
    Antall liker
    8.238
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har sett den der.
    Og tilsvarende fra Line Magnetic.
    Jeg har jobbet med så mange fra begge at jeg skal klare å skille fake fra fakta.
    Kinesere er verdens beste til å kopiere. Til og med seg selv.
    Men SÅ gode er ingen at det ikke kan gjennomskues.
    Kjenner du til noen kopier av utstyret deres? Skulle vært interessant å se piratkopiert Ming Da.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har sett den der.
    Og tilsvarende fra Line Magnetic.
    Jeg har jobbet med så mange fra begge at jeg skal klare å skille fake fra fakta.
    Kinesere er verdens beste til å kopiere. Til og med seg selv.
    Men SÅ gode er ingen at det ikke kan gjennomskues.
    Hehe ja.. Så at til og med Music Angel vart kopiert i fleng.
    Så er tryggest fra fabrikkene.
    De kan vel operere med ekte bilder og vil jeg tru..
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Noen steder er arbeidskraft gratis. Nesten.
    Husk at dette er en MingDa tråd.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Er det flere her på sentralen som spiller på disse fantastiske blokkene mon tro? 🤔🤩
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg tror det er likeretter for spenning til LED på fronten.
    En motstand i serie.
    Pin 7 og 8 er gløding. Nevnte motstand fra pin 7.
    Ser også at glødespenning går til 7-8 med hvit twisted ledning.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Har lurt litt på om den dioden er i stand til å gjøre noe «ugang» (støy) ja, noen som har noen tanker om det? 🤔
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.974
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Har lurt litt på om den dioden er i stand til å gjøre noe «ugang» (støy) ja, noen som har noen tanker om det? 🤔
    Ikke noe å lure på i det hele tatt.
    Plenty med andre dioder i den der.
    Alle bidrar med sitt til å gjøre om vekselspenning til likespenning.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe å lure på i det hele tatt.
    Plenty med andre dioder i den der.
    Alle bidrar med sitt til å gjøre om vekselspenning til likespenning.
    Åpenbart det en diode gjør i den applikasjonen der ja, tror du det ville være noen oppside i å fjerne den? (Led Trengs absolutt ikke for å se at den er på..)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn